abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    23.10.2010 15:25 | Přečteno: 1540× | Ostatní | poslední úprava: 23.10.2010 22:16

    dospěl jsem do stavu kdy mi na hraní nových her nestačí staré pc ani notebook, a to ani na nejnižší detaily....

    už pár dní se dívám po nové sestavě a myslím že mám hotovo, teď to potřebuju pořádně zkritizovat ;-)


    cena - 19400,- bez DPH

    no...a něco k tomu, procesor AMD kvůli ceně, deska má velmi dobré hodnocení v testech, ramky se plánují později dokoupit další 2x2GB moduly, výrobce grafiky jsem vybíral podle desky a chipset má dobré výsledky v testech, zdroj snad nemusím komentovat, klávesnice....tady sem měl velký dilema jestli mi klávesnice M$ nebude prznit tak hezkou sestavu, ale když ona je vážně hezká, podsvícená, herní a nízkozdvihová, což jsou parametry podle kterých sem vybíral, case se mi prostě líbí, nechci prosvícený bočnice atd, vyfrézuju si tam na cnc frézce svoji vlastní díru :-), dvd mechanika bez komentáře a monitor jsem měl tu čest potkat i osobně a moc se mi líbil, a myšku mám svoji :-)....

    Měla by to být sestava která se nelekne nejnovějších her a nepřesáhne 20 tisíc (bez DPH), já osobně si myslím že se mi docela povedla, ale víc hlav víc ví, tak jen do mě :-)

    prosba na závěr: v hodnocení článku hodnoťte sestavu, ne článek :)        

    Hodnocení: 44 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.10.2010 15:31 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    To vypada fakt dobre. Jediny ceho bych se bal je ta skrin a zdroj, tady se vyplati fakt nesetrit.

    Dent avatar 23.10.2010 15:36 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Přidávám se. U skříně doporučuju Fractal Design Define R2 (solidní váha) a napájení bych svěřil něčemu od Enermaxu.
    23.10.2010 15:57 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    skříň se mi líbí tahle CoolerMaster HAF 912 PLUS , je to poctivej hliník, ale je cenově trošku jinde, bohužel....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    lukve avatar 23.10.2010 19:47 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    Cooler Master je super.... robia pekne skrinky... ja mam Cooler Master 360 a je to fajnovka.

    linux user more than 20y
    24.10.2010 12:07 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    Taky mám skříň Cooler Master a naprostá spokojenost. Má dobře vyřešené chlazení.

    23.10.2010 15:57 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    Ta je husta. Ja bych sahl spis po Antec Skeleton, ale ja nejsem normalni ...

    23.10.2010 15:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Tenhle zdroj NE.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.10.2010 16:06 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    a tyhle?
    Evolve Storm 500W
    XILENCE power 580W Rev.3
    ARCTIC Cooling Fusion 550

    Preferoval bych odpověd(i) typu "ano-ne-ano"
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    23.10.2010 16:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Nevím. Kdo je vyrobil? Ten Arctic je možná Seasonic, takže pak ANO, ale před koupí Xilence a Evolve bych si raději našel test, pokud možno takový ve kterým to rozebrali.

    Seasonic S12II-520 Bronze - ANO.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.10.2010 17:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Jo ještě, zdroj s 80mm ventilátorem -> nebrat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 18:01 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Dam krk za to ze ten 80mm arctic cooling ventilator je tichsi ako 120mm hociktory bezny...
    23.10.2010 18:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    80mm větrák ve zdroji bych nechtěl ani kdyby to byla Noctua.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 19:41 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Myslis ze to akoze slabo uchladi?
    23.10.2010 19:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    I když ho uchladí dobře, ale bude zbytečně hlučet. Ideální je 12mm větrák na spodu chladiče, kterej táhne vzduch z kasle nahoru přes zdroj a pod zdrojem ještě větrák jeden co táhne vzduch přímo ven.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.10.2010 15:39 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Tak si teda rejpnu, AMD nikdy. MSI nikdy. Duvod?Mluvim z vlastni zkusenosti - administrace cca 500 PC, 20 serveru. Kde bylo AMD a MSI to nejdrive odeslo (nemluvim o serverech, tam by to snad nikdo ani nedal). Predevsim desky MSI..nas firemni elektroservisak pri pohledu na soucastky na desce (nafoukle elity) rikal, ze je to velmi poddimenzovane, nebo-li low end taiwan.
    23.10.2010 16:01 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Co ma AMD s tym, ake elektro suciastky osadza vyrobca dosiek? o.O
    23.10.2010 17:04 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Já si taky rejpnu. Kdo řekněme od poloviny roku 2009 koupil Intel procesor do stolního kompu namísto AMD – ten naletěl.

    Intel má v procesorech naprosto nezajímavou nabídku už nějaký čas. Kromě fanatismu do Intelu, nebo blbého navedení, naprosto nechápu jediný důvod, proč si tento rok vůbec pořizovat Intel procesor.

    Abych nebyl pochopen špatně, jsem děvka prodejná, a 15 let jsem jel na Intelech. Ale Intel se od minulého roku plně spolehl na marketink, ale po užitné hodnotě v poměru k ceně je to dnes velmi špatná volba.

    Nakupuji podle parametrů (výkon, spolehlivost, spotřeba) a výhodnosti a mnoho let předtím to vyhrával Intel. Ale dnes bych musel být opravdu padlý na hlavu, abych pořídil Intel procesor. Opravdu blbec. Intel procesory jsou vzhledem k ceně velmi velmi nevýhodné.

    Jediná výjimka je, že bych potřeboval opravdu výkon procesoru na maximum a výkon by pro mně byl natolik kritický, že o max. pár procent výkonu navíc bych byl ochoten platit desetitisíce.

    Proto jsem koupil do posledního kompu AMD a jsem velmi překvapován mnoha dobrými vlastnostmi, o které recenze mlčí. Například že čtyřjáro AMD Phenom II X4 955 BE 3,2 GHz s TDP 125W (tehdy druhý nejvýkonnější a nejžravější procesor AMD) mi spotřebovává většinu času pouhých 19,5W aniž bych to jakkoli poznal na výkonu. Jen v případě vysoké zátěže CPU se spotřeba zvýší, což je u mně v součtu tak 30 sekund za den.

    Prostě nevidím dnes jediný rozumný důvod proč v letech 2009/2010 Intel procesor a vzhledem k výhledům to tipuji i na 2011.
    24.10.2010 10:21 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Intel si koupí především hráč. Je výkonější, úspornější a není pravda že je o desetitisíce dražší.
    David Watzke avatar 23.10.2010 16:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Mám problém s klávesnicí :-D A jinak bych řekl, že je v dnešní době lepší jít do Intel Core i* než do AMD Phenomu, ale ty asi víš proč AMD, tak není co řešit. Celkově je to docela nářez.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.10.2010 16:10 gf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    + ta klávesnice nebude mít český popisky...
    23.10.2010 16:27 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    no....maji tam ze pokud neni uvedeno jinak, cz popisky ma, a uvedeno jinak nic neni....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    23.10.2010 17:36 gf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    jasně že u toho budou, ale jen český polepky...
    rofl.rofl avatar 23.10.2010 17:46 rofl.rofl | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Mozek je aparát, jehož pomocí si myslíme, že myslíme.
    23.10.2010 17:06 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    „v dnešní době lepší jít do Intel Core i* než do AMD Phenomu"

    Ty důvody bych opravdu velmi rád slyšel.
    23.10.2010 18:26 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    protože je to yntel pyčo
    24.10.2010 10:17 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Protože na hry je momentálně lepší.
    24.10.2010 11:07 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    tak jinak....IMHO je momentálně intel na piczu, protože.... cena jde strašně nahoru neúměrně kvalitě, všimli si toho i výrobci desek a posledních pár měsíců je na trhu mnohem víc nových desek se socketem pro amd procesor nez pro intel, ano, výkon špičkové řady intelu výrazně převyšuje špičkovou řadu amd, ale jde to ruku v ruce s cenou, která se ovšem u intelu zvedá neúměrně s výkonem.....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    gtz avatar 23.10.2010 16:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Jako skříň možná něco od Zallmanu nebo Thermaltake. Jako zdroj bych asi volil něco od Enermaxu. Tato skříň je také celkem slušná luxuRay a k němu nějaký zdroj
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otasomil avatar 23.10.2010 16:14 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    CPU .... proc AMD. Asi bych radeji volit Intel i5 nebo i7

    Nejsou dnes vyrobky MSI zbytecne drazsi a v nicem lepsi ?

    Ale hlavne ..... vite co je nejdulezitejsi ..... no prece zaruka.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    23.10.2010 16:38 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    Jo, tohle je asi nejdulezitejsi vec, co tady kolega zminil. Nechapu, jak jsem na to mohl zapomenou. Alza nikdy!

    23.10.2010 16:49 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    taky nemám alzu rád, ale jinde bych tohle za 20 klacků neposkládal
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    23.10.2010 17:25 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    Jinde to ale zas muzes rozumnym zpusobem reklamovat pokud kus odejde.

    Osobne bych radsi zvolil procesor co ma o jadro min, nez nakupovat v alze.

    23.10.2010 17:29 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Ja ji treba rad mam, kupoval jsem tam treba uz notas za 16tku, ale jeste jsem u ni nereklamoval, takze mozna narazim :P.
    Baník pyčo!
    Max avatar 23.10.2010 16:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Tak ten zdroj je fakt shit. Průměrné 400W kousky začínají na 1000,- Takže co si má člověk myslet od 600W zdroje za 1000,- ?
    Když chci kvalitní desku pro AM3, tak dávám přednost Gigabyte, ale těžko říci, na MSI jsem moc nekoukal. Třeba bude ok, když máš tedy prolezlé testy a další recenze.
    Pokud jde o paměť, tak tam bych možná přidal a koupil nějaké rychlejší.
    Já teda souhlasím se vším kromě zdroje. A kdyby to šlo, tak rychlejší ramky.
    Case za 1000,- bez zdroje je minimum, aby to mělo pevnou kostru a snášelo to dobře vibrace. Pod 1000,- to jsou většinou všechno slabý plexy, který se ti lehce rozklepou a case naopak víc hlučí.

    Já kupoval v červnu nový stroj a koupil si toto (teď je samozřejměl chipset FX890 vylepšen, takže není aktuální, ale aby byla představa):
    Gigabyte GA-790FXTA-UD5 - AMD 790FX
    Tato deska byla v tu dobu asi to nejlepší, co jsem mohl koupit.

    AMD Phenom II X4 945 (HDX945WFGMBOX)
    Cenově dobré řešení a ani dnes při běžné práci (virtualizace, office, chromium a asi dalších 20 aplikací včetně občasné kopilace) jej plně nevyužiji a přitom TDP 95W je moje horní hranice, za kterou bych už nešel.

    Patriot G Series Sector 5 Edition 4GB (2x2GB) DDR3 2000
    Ramky jsem vzal kvalitní, páč deska je schopna jet na 1866 s tím, že kdybych chtěl někdy udělat nějaký taktík, tak mohu. Navíc s nimi dosáhnu lepších teplot (běží vlastně podtaktované).

    Asus ENGTS250/DI/1GD3/WW, PCI-E
    Moc nehraju, tak zlatá střední cesta. Tenkrát jsem se rozhodoval mezi GTS250 a Radeonem (asi 5750)

    CoolerMaster Centuruion 590
    Chtěl jsem case, který by měl všude 5.25" pozice, aby se mi tam toho hodně vešlo(má v 5,25" klec na 3,5" disky, se kterou se dá hýbat). Chtěl jsem bytelný case (kvůli vibracím), chtěl jsem zapínání nahoře + USB apod. vstupy taktéž nahoře, aby se k tomu dobře mohlo a já se nemusel shrbovat. Dále jsem chtěl celý předek drátěný s prachovým filtrem, jednoduchý tvar než nějakých šílených tvarů, které jen zvětšují velikost case a přidávají místa na usazení prachu. Taktéž jsem potřeboval nahoře nějaké ventilačky kvůli vodníkovi. Jako posledním požadavkem bylo, že na case nesmím šáhnout šroubovákem (rychloupínáky). Na tento case jsem čekal asi rok (rok mi do oka žádný jiný nepadl, nebo padl, ale už nebyl k dostání).

    Fortron SAGA II 500 500W
    Nejslabší článek. Tento zdroj je pro mou sestavu úplně akorát. Žádná sláva. Ale dostačuje. Do budoucna, kdybych chtěl vylepšovat, tak bych si samozřejmě pořídil nějaký lepší.

    Takže asi tak. Taková byla zase moje představa. Tak jí jen uvádím, aby jsi třeba na něco nezapomněl, nebo aby jsi zbytečně třeba neslevoval ze svých požadavků na něčem, kde by ti to bylo v budoucnu líto.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.10.2010 16:31 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    nekdo (nebudu jmenovat) mě před Gigabyte varoval, mám ji na starším PC a běžela vždycky ok, ale měl jiné zkušenosti, o MSI sem to zatím neslyšel....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    23.10.2010 16:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Asus, Gigabyte a MSI jsou všechno výrobci, o kterých ti jedna velká skupina lidí řekne, že by od nich desku nikdy nevzala, a druhá, že by zas nevzali nic jinýho (většinou na základě jedný zkušenosti, zkušenosti z určitý doby nebo zkušenosti s určitou podmnožinou desek). Všichni mají kvalitní desky kterým toho nelze moc vytknout a u všech se stane, že se občas nějaká nepovede, ať kus, model, nebo celá modelová řada. Je potřeba udělat poučenou koupi a taky mít štěstí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 20:01 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Gigabyte tam nedavaj, lame mi to srdce ;-) Pouzivas iba dosky DFI? :-D
    23.10.2010 20:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    DFI je přece šmejd, protože je na tři písmenka, jak už tu někde padlo :-).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 20:15 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Ou jeee.... ;-)
    Limoto avatar 24.10.2010 12:33 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    Mě by docela zajímalo, k čemu ti ty rychlejší RAMky jsou...

    Max avatar 24.10.2010 13:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Tak si to přečti ještě jednou ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.10.2010 20:30 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Četl jsem a souhlas s předřečíkem - drahší RAMky jsou na nic. To že budou šetřit proud zapomeňte, spíš budou ještě žrát víc, a navíc stejně jejich pořizovací cena jakékoliv dlouhodobé úspory smaže.

    To je skrátka taková ta mentalita že když člověk vidí u desky za 4K fíčury ABC které deska za 1.5k-2k nemá, tak je začně chtít - buď si namluví že je bude potřebovat (téměř nikdy to není pravda), nebo si řekne že zainvestuje "do budoucna". Tak jako tak na jejich použití nedojde, a i kdyby, tak vysolit nějaké drobné peníza za rok dva stejně vyjde líp.

    Takhle jsen například koupi board s nforce4 ultra kvůli inzerovanému HW firewallu... lol! Nebo sata2, i když je to jen drobné výkonostní vylepšení, nic co by omezovalo kompatibilitu. Podobně jsem koupil grafiku za 3k, aby to nebyl "levný šmejd" - a pak na PC nikdy neběžela hra - takže cokoliv s DVI by posloužilo. ATP ATP...
    xkucf03 avatar 24.10.2010 20:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Podobně jsem koupil grafiku za 3k
    To já koupil grafiku asi za pětikilo a pak jsem ji musel vyměnit za starou dobrou S3 trio :-D Ta moderní (byť levná) 3D grafická karta nějak nebyla kompatibilní s KVM v datacentru (nebo spíš to KVM bylo shit, ale oni to kvůli mně měnit nebudou – se všemi monitory ta karta ale fungovala).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Max avatar 26.10.2010 18:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    To není žádná mentalita, ale zkušenosti. Když si chci hrát a taktit, tak musím mít lepší ramky, aby víc vydržely(jak větší frekvence, tak třeba i větší napětí). Když chci fungovat v normálu, tak běží podtaktovaně a většinou fachčí i na menší voltáž, takže zákonitě míň žerou a samozřejmě i míň topí. A každý není na peníze ;-). Mně jde třeba o co nejnižší spotřebu a teplotu. Pro mně není důležitá dlouhodobá finanční efektivita, ale spolehlivost.
    V neposlední řadě jde také samozřejmě o pocit, kdy člověk ví, že se na ten kus může spolehnout, páč ho nepřetěžuje a má velké rezervy. Teoreticky by ta paměť měla i víc vydržet.
    V dřívějších dobách byly lepší paměti hodně poznat. Dnes už to neplatí v takovém rozsahu jako dříve, ale vliv to ještě má.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    tomboytom-deviant avatar 23.10.2010 17:16 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Ke komponentům bych prakticky výhradu neměl (jestli potřebujete takovej výkonej žrout elektriky, to je na vás), ale spíš bych se soustředil nato, kde to koupit, naklikat to do heureky a zkusit najit nějakej levnější a přitom solidní eshop...
    23.10.2010 18:08 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    ono je v podstatě jedno co ti tu kdo napíše, protože když se jednomu posere deska Gigabyte, tak napíše Gigabyte nekupuj, to samé MSI atd... leda že by ten někdo byl servisák nebo prodejce PC, kterej viděl už pár stovek pc na reklamacích.

    když sem byl na praxi, (tady) tak tam se drželi pevného postupu: všechny procáky a desky jedině Intel, a pak ještě jednu značku zdrojů, ale to už nevím jakou. samozřejmě intel desky něco koštují, ale asi se jim to vrátilo na reklamacích.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    23.10.2010 18:19 e.xitu.s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    MB bych raději volil nějakou gigabyte či asus, GK taky gigabyte, např. tuhle
    23.10.2010 19:29 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Stale zastavam nazor, ze firmy na tri pismenka jsou shit. Tobe se to podarilo nakombinovat "vyborne"... AMD, ATI, MSI...

    Jsem zastance intel CPU+intel chipset + Nvidia/intel grafika. A co vic, klasicke velke PC bych si uz nekoupil... Radeji neco ve stylu mac mini nebo ted cekam az bude dostupny ASRock Vision 3D.

    xkucf03 avatar 24.10.2010 00:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Stale zastavam nazor, ze firmy na tri pismenka jsou shit.
    A co IBM a Sun? :o)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    David Watzke avatar 24.10.2010 00:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Sun neexistuje (kromě tý hvězdy) a Oracle potvrzuje pravidlo! :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.10.2010 19:31 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC

    a6 na tu gfx good:)

    USE="-gnome -kde";turris
    23.10.2010 20:12 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Ahoj, ja jsem nikdy tak vykonnej pocitac neporizoval takze neporadim, ale jenom se zeptam. Neuvazoval jsi o SSD disku? Sice mensi, ale ...
    David Watzke avatar 23.10.2010 20:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    SSD jsou drahý mrchy. Problém je, že ty relativně levný se moc nevyplatěj a ty fakt dobrý jsou, jak jsem říkal, super drahý.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    tomboytom-deviant avatar 23.10.2010 20:22 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Nějakej X-25 M (druhé generace) kolem 4.500/GB je ten drahý, nebo levný který se nevyplatí?
    tomboytom-deviant avatar 23.10.2010 20:23 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Přestože se dá sehnat i SSD s cenou vyšší než 4.500/GB, měl jsem na mysli 80GB ... :)
    David Watzke avatar 23.10.2010 20:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Obojí. Je to prťavý a extrémně drahý. Za takový prachy mám 2,5 TB a když tu kapacitu poskládám z více disků, bude to i rychlejší než to jedno mrňavý SSD.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 23.10.2010 20:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Za takový prachy mám 2,5 TB a když tu kapacitu poskládám z více disků, bude to i rychlejší než to jedno mrňavý SSD.

    Směle do toho.

    Nicky726 avatar 23.10.2010 20:52 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    No to rychlejší nebude, vzhledem k tomu, že třeba v náhodném čtení a zápisu jsou intel SSD disky o dva řády rychlejší než klasický. A zrovna tohle jsou pro systém dost podstatné parametry disku, narozdíl od maximální rychlostí čtení či zápisu.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    David Watzke avatar 23.10.2010 20:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Ale nevymlouvám ti to, jestli na to máš a stačí ti tak směšná kapacita (třeba jen na systém a pár prkotin okolo), tak prosím.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.10.2010 21:32 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    a ta zivotnost...
    23.10.2010 20:53 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Moc úzky monitor. Nebrať 16:9 ale radšej 16:10. 120 pixelov na výšku je poriadny rozdiel!
    Nicky726 avatar 23.10.2010 21:37 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Nojo, ale sežeň to teď, za rozumou cenu... :-/
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    23.10.2010 21:46 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    přesně....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Prcek avatar 24.10.2010 02:42 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    A co monitor s LED podsvícením? Měl by být úspornější a mít lepší zobrazení barev, teda aspoň tak jsem to slyšel :-). Cenově se moc neliší od normálních LCD.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Nicky726 avatar 24.10.2010 11:23 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    No, když jsem v létě vybíral monitor, tak s LED byl od daného výrobce o ~1000 Kč dražší než bez LED, což by se asi dřív rozbilo, než by se to zaplatilo. :-/ Ale předpokládám, že se rozdíl cen bude minimalizovat, takže od určité hranice (a taky vzhledek k době využívání monitoru) bych po LED chňapl. Jsem ale trochu skeptický vůči připlácení si v oblasti spotřební výpočentí techniky a elektroniky.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Jendа avatar 23.10.2010 22:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Kdo ti platí elektřinu? :-)
    otula avatar 23.10.2010 23:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Třeba má solární farmu, vše prodává a pak nakupuje za polovinu :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.10.2010 23:29 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    bohužel, nemám, a je to PC na hry, dýl než 2-3h denně na to stejně mít čas nebudu, na prohlížení webu atd mám notebook :-) navíc zdroj má velmi dobrou účinnost a procesor s grafikou se umí podtaktovat, k větrákům si budu bastlit regulátor do přední 5,25" záslepky, takže by to nemělo být s odběrem až zas tak zlý....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    otula avatar 24.10.2010 00:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    2-3 hodiny denně na hry? Vau! Nechceš se občas stavit na návštěvu?

    PS: motyku nebo rýč ti půjčím, vozit si nářadí nemusíš ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 24.10.2010 00:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Ti dnešní mladí… Hry a fajcůk.

    Btw. jdeš na LinuxAlt?
    otula avatar 24.10.2010 09:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    To už je za 14 dní, že jo? No to bych snad i mohl. Uvidím, jak budu stíhat a jaké bude počasí, chtěl bych některou sobotu koupit a zasadit 2 meruňky a švestku, a vykácet prales, který mám na zahradě, jenže počasí je letos jakési divoké. Ale některá témata bych docela s chutí zhlédnul. Takže neslibuji na 100 %, ale asi se tam ukážu :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    24.10.2010 11:13 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Za sebe - já ano, a David K. asi taky (aspon podle 14-dnů starých informací ;)).
    Baník pyčo!
    Prcek avatar 24.10.2010 02:55 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Zrovna taky vybírám nové PC a koukám že máme podobný vkus :-). Desku od MSI tam mám, ale jen "slabší" MSI 870A-G54. U procesoru ještě váhám, ale asi nakonec nad Phenomem zvítězí Athlon II X4, kvůli ceně (nejsem zas takový hráč). Grafiku mám v merku stejnou taky od MSI, možná ještě popřemýšlím o GTS450, protože zas tak pařit nebudu, spíš příležitostně a nejspíš starší hry (no uvidíme :-)).

    Největší problém s výběrem mám zatím se skříní a monitorem, ale ono je to ve výsledku asi skoro fuk, co tam člověk dá, pokud je to na rozumný cenový hladině... Zatím to mám v plánu se vším všudy (klávesnice, myš, repro, TV karta,...) za 25000 s daní, tak snad se vejdu :-).

    Každopádně spíš skládám (chtěl bych) tichý počítač, než nějakou turbínu s 5 větráky.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    24.10.2010 10:16 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    turbína s 5 větráky a tichý počítač se navzájem nevylučujou ;-)
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Blaazen avatar 25.10.2010 23:42 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Také nedoporučuji zdroj Xilence. Nemá certifikaci 80plus (http://www.80plus.org) a dokonce má pasivní PFC. Dobré jsou Fortrony.
    25.10.2010 23:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    Fortron = kvalita už neplatí do té míry co dřív. Fortron má kvalitní kousky i šmejdy o fous lepší než Eurocase, takže si člověk musí vybírat opatrně.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.10.2010 16:19 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro kritiky a rejpaly - nové PC
    a dokonce má pasivní PFC.
    to není pravda:

    Optimalizaci spotřeby zabezpečuje aktivní systém PFC

    ale s tou 80+ sem si nevsiml no..

    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.