abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1007 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    12.9.2005 19:38 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Heh
    Ten link mi nefachá, chtěl jsem vědět co to je CS :-)
    12.9.2005 19:43 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heh
    Už to jede, už to vím, jediné me štěstí mám, že hrám ja prostě nepropadám :-)
    12.9.2005 19:54 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heh
    Jojo, taky hry nehraju. Ale bohužel když se podíváš na generaci středoškoláků a vysokoškoláků tak hodně velká část hraje různé hry až do zmagoření. Jen občas se vyskytne černá ovce.
    Don´t worry, be happy.
    12.9.2005 19:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heh
    Napadá mě, že zmagořit u her není zase tak zlé.
    Copak toho není dost?
    12.9.2005 20:06 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heh
    no, na to mám vlastní názor. Neřeknu že si nezahraju nějakou tu hodinu týdně ale sedět u toho přes 5 hodin denně je fakt magořina. To si radši přečtu novinky na cdr.cz abclinuxu.cz a mnoho dalších
    Don´t worry, be happy.
    12.9.2005 22:59 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heh
    :-) v pohodě, vidím to všude kolem ... já jsem strávil také hraním pár hodin (v životě), no asi tak 5, když jsem byl malý tak jsme pařili dooma :-), ale nenech se odradit a jeď dál
    13.9.2005 06:20 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heh
    Někdo až do zmagoření pobíhá po běžecké dráze... ^_~
    Valoun avatar 12.9.2005 20:14 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Hustý
    Tak jsem se podíval do zdrojáku a koukám, že to je dobrej masox. Styly a hatmatilka dohromady. Nemůžu si samozřejmě stěžovat, že to není validní, protože chybí doctype, který by udával, co že to vlastně má být. Na druhou stranu každý někdy začínal, a autorovi není očividně více než 18, takže má hromadu času se ledacos ještě naučit. Takže bych doporučil:

    1.) Vybodni se na Dreamweaver, tobě je k ničemu. Nauč se XHTML a CSS.

    2.) Nejdřív dělej obsah, pak styl a až nakonec registruj doménu. Když už ne nervy, tak to ušetří alespoň peníze.

    3.) Nedělej pro každého jen tak pro nic za nic otroka. Buď to to vem jako placenou práci, nebo něco, na čem se ty hodně naučíš/ čím hodně získáš. A nebo dělej pro hodně dobré známé, kteří vědí co chtějí / potřebují a váží si tě za to.

    4.) Vybodni se i na ty tři pravidla, co jsem právě napsal, protože na to všechno stejně musíš přijít sám. ;-)
    12.9.2005 20:21 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hustý
    add 1) jo, už jsem si koupil knihu o PHP za těžký prachy a pomalu se tím prokousávám (pár dní) 3) jo, tohle mi dalo celkem dost. Když ne pořádek ve zdrojáku tak aspoň tu poučku v bodu 4 :-)

    Máš pravdu, mám se co učit a proto se to učím. Člověk se nejvíc naučí z chyb a já se rád rozebíhám hlavou proti zdi...
    Don´t worry, be happy.
    12.9.2005 22:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hustý
    a) "add" je anglicky "přidat", "ad" je latinská předložka "ke"

    b) z knihy o PHP se (X)HTML a CSS s největší pravděpodobností nenaučíš

    s Valounem souhlasím ... jen bych radu "vybodni se na Dreamveawer" rozšířil na "vybodni se na WYSIWY(never)G", to je dobré tak na DTP typu reklamní letáčky, kvalitní web se (stejně jako kvalitní sazba) tvrdě počítá a neplácá od oka
    Luk avatar 12.9.2005 23:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hustý
    Ještě bych dodal - kvalitní web (sazbu, grafiku apod.) se nejen tvrdě počítá, ale také se za něj tvrdě platí. Když se vydáš touto cestou, můžeš se (při perfektním zvládnutí) pohybovat v jiných dimenzích než kyblíčkáři, kteří to smolí ve WYSIWYG editorech. Není to jednoduché, ale jde to. Nezapomeň, že splácat "nějaký web" dnes umí skoro každý - ale udělat kvalitní web dokáže málokdo (stačí se podívat okolo sebe).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.9.2005 20:20 havli
    Rozbalit Rozbalit vše reboot do win?
    Pokud jsem dobře pochopil, hlavni důvod přihlášení do windows bylo použití wysiwyg editoru - ale ty pro linux samozřejmě také existují, namátkou NVU.
    Luk avatar 12.9.2005 20:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    NVU má některé zásadní neduhy, kvůli kterým bych ho (pokud bych ho používal) tězce proklínal. Ale podle všeho to vypadá, že by měly být brzy odstraněny.

    Jinak obecně WYSIWYG editory nejsou to pravé ořechové (a Dreamweaver zvlášť - zejména ten upirátěný ;-)).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.9.2005 20:46 havli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Taky nemám rád wysiwyg editory, používám jakýkoliv editor schopný zvýrazňit syntaxi (no dobře, se přiznám :-)) + nebráním se použití TeXu.

    Ale autor zjevně wysiwyg editor vyžadoval, což se mi zdá jako slabý důvod k přihlášení do windows - když i pro linux tyto editory existují.
    12.9.2005 20:42 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Ten jsem samozřejmě zkoušel ovšem. Kdybych nebyl tlačen časem tak bych ho použil (momentálně ho již používám) ale dreamweaver je přecejen celkem dobrý program. Bude to asi jediná věc která mi bude z woken chybět.
    Don´t worry, be happy.
    12.9.2005 22:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    dreamweaver je přecejen celkem dobrý program
    není!
    Luk avatar 12.9.2005 22:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    ...a navíc - zaplatil jsi za něj těch 14 tisíc ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.9.2005 23:30 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    No coment... www.serials.ws
    Don´t worry, be happy.
    13.9.2005 08:42 Veronika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Počkej, to mě zajímá. Myslíš si, že když máš správné sériové číslo, tak nedlužíš někomu těch 15 000? A jsi tak odvážný, nebo hloupý, že tady s tím chodíš po Internetu? Víš co tě čeká, až to tady najde policie? Trochu přemýšlej...
    13.9.2005 09:37 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Policie je o ničem, ale jak si to může vůbec připustit, to ho netíží svědomí?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    msk avatar 13.9.2005 15:46 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Víš co tě čeká, až to tady najde policie?

    Vobec nic :o)
    13.9.2005 09:43 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    a ako sa nakupuje v takomto obchode? :) hulana nemam rad, ale: http://hulan.cz/blog/item/warez-je-nemoc-psychopatu
    12.9.2005 23:11 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Dreamweaver je sakra dobrý program. Lepší než linuxové nástroje jako např Quanta nebo Bluefish. To, že v něm někdo stránky zprasí je jiná věc.

    Je snad Vim špatný editor, protože jsem v něm napsal nevalidní HTML?
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    12.9.2005 23:20 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Myslím, že program typu Dreamweaver je určen pro "sekretářku", která potřebuje udělat html stránku - upoutávku na akci, oznámení a podobně případně pro nějakého Tondu, který se rozhodl hodit na web stránku s mapkou a pár fotkama.

    Člověk, který se chce webem živit by se měl pěkně naučit psát hatmatilku (a k ní i CSS, javascript, php/perl/python/cgi a další...) v normálním textovém editoru.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    12.9.2005 23:45 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Myslím, že program typu Dreamweaver je určen pro "sekretářku"
    WTF?

    Dreamweaver je profesionální program pro profesionální webdesignéry. Nejen k tvorbě, ale i ke správě webů !!!

    Člověk, který se chce webem živit by se měl pěkně naučit psát hatmatilku (a k ní i CSS, javascript, php/perl/python/cgi a další...) v normálním textovém editoru.
    Ano, naučit tyto technologie by se nepochybně měl. Co to má ale společného s Dreamweaverem?
    v normálním textovém editoru.
    A proč? Je snad rozdíl v kvalitě kódu napsaného ve Vimu, MS notepadu, nebo Dreamweaveru? Ne!! Rozdíl je v komfortu a čase za který dobrý kód pořídím.

    Neshazujte prosím programy, kterým nerozumíte, jen proto, že nejsou pro Linux.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    12.9.2005 23:54 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Ano, naučit tyto technologie by se nepochybně měl. Co to má ale společného s Dreamweaverem?

    Až bude umět dělat web v textovém editoru, tak ať si dreamweaver používá jak chce, ale do té doby ať se pěkně učí. Je rozdíl, jestli dw používá někdo znalý, který ho využije nebo když si nějakej takywebdyzajnér stáhne program (a pravděpodobně použije v rozporu s licensí), nakliká si v něm web pro někoho a pak se diví, že se dotyčnému nelíbí. Drahej program neudělá web sám od sebe, prostě je potřeba něco umět.

    Hmmm, spravovat web v takové obludě... Není třeba lepší použít nějaký vhodný CMS, kde přidělím sekretářce (komukoliv) práva na vkládání novinek a je hotovo?

    Neshazujte prosím programy, kterým nerozumíte, jen proto, že nejsou pro Linux.

    Hmmm, kde jsem napsal něco o operačním systému?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.9.2005 12:30 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Ach jo. Tak znova:

    Jiný příklad. Začínající programátor píše C++ v GEditu a druhý začínající programátor v KDevelopu (nebo co já vím). Ze kterého bude lepší programátor? Podle Vaší logiky asi z toho prvního, já si naopak myslím, že na nástroji vůbec nezáleží. Oba mohou být dobří, akorát ten první bude mít větší komfort při práci a ten druhý ne. A o tom to celé je. Naučit se to totiž musí oba, lepší nástroj jim akorát přidá komfort (viz třeba intellisense psaní kódu v Dreamweaveru, správa projektů, možnost vidět změny relatime ve wysiwyg, atd atd ...). Stáhnout si Dreamweaver, a něco v něm wysiwyg splácat, aniž bych tušil, co vlastně dělám, je jiná věc.
    Hmmm, kde jsem napsal něco o operačním systému?
    OK, omlouvám se, jen mi to tak přišlo ...
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    13.9.2005 13:59 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Podle mé logiky bude lepší programátor z toho, co píše ve Vimu nebo Emacsu...

    Např. všechny ty projektověci vedou hlavně k tomu, že když pak ten dobrý programátor uvidí Makefile, zírá na něj jako tele na nová vrata. Takže, ne, jsou věci, které se ten druhý nenaučí, byť se nemusejí týkat C++ samého, ale ,věcí okolo` vývoje sw.
    13.9.2005 14:34 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Jasně, já to myslel obecně (programování moc nerozumím). Ale vždyť i ten Vim nebo Emacs jsou vlastně komfortní vývojová prostředí, když si je k tomu přizpůsobíte. Tak proč by začátečník programátor nemohl používat Vim/Emacs a začátečník webdesignér Dreamweaver nebo třeba taky Vim (já v tomhle fakt nevidím rozdíl, kromě toho, že ten druhý je specializovaný program jen pro webdesign, ale co je na tom špatného?) ... ? Když to bude umět ovládat, tak mu to ušetří spostu práce a datlování.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    13.9.2005 00:14 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Nemůžu s tebou sohlasit. Před dvěma měsíci jsem na dreamweaver nadával stejně jako ty. Všude ho odsuzoval, všem radil ať se naučí editaci zdrojáku. Pak jsem mluvil s jedním kamarádem a on mi řekl, že ve spojení s fireworks jde všechno celkem rychle. Když si udělám předlohu a mám poté asi 40 stránek tak nemusím později přepisovat zdroják ve všech 40ti stránkách ale jen v té předloze a program vše udělá za mne. Uznávám, že má práce v něm spočívala hlavně v tom že jsem neustále ručně upravoval zdroják ale program mi ulehčil práci a myslím si že je to snad nejlepší editor. Jedinou chybou je to, že není na unixové platformy a kdo ví kde hledat tak si z toho jednoduše udělá freesoft. Tak proto doporučuji stáhnout si dostupnou trial verzi a odskoušet si ho. Jinak souhlasím že bez znalosti html, php..... nejde udělat pořádný web
    Don´t worry, be happy.
    13.9.2005 00:21 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    To potřebuješ šablonový jazyk nebo CMS -- proč Dreamweaver? A hlavně taky pořádné značkování, většinou přepisuji při změnách stokrát CSS, zatímco stránky moc ne.
    13.9.2005 15:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Dreamweaver je sakra dobrý program. ... To, že v něm někdo stránky zprasí je jiná věc.
    imho program dovolující stránky takto zprasit být dobrý prostě nemůže "by definition"

    srovnání s vim je ujeté, vim je textový editor a ne klikátko na html - to, že třeba umí (s patřičným konfigurákem) zvýrazňovat syntaxi html je pěkné, nicméně narozdíl od toho Dreamveaweru neví nic o hlavičkách DOCTYPE apod. ... zůstaňme prosím u toho, k čemu jsou věci určeny, já (resp. my anti-DW) také neargumentuji tím, že DW je špatný, protože v něm nelze rozumným způsobem psát Cčkovský projekt ...
    13.9.2005 18:03 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    imho program dovolující stránky takto zprasit být dobrý prostě nemůže "by definition"
    Hm a Photoshop taky nestojí za nic, protože v něm lze stvořit šíleně hnusnou grafiku. A třeba Linux je taky úplně na shit, protože když s ním neumíte, dovolí Vám všechny data na HD smazat hned při instalaci ... Opravdu skvělá argumentace.
    srovnání s vim je ujeté
    Není. Přímo se to samozžejmě srovnávat nedá, ale oba jsou to nástroje, které mají za cíl zefektivnit Programátorovi/kodérovi práci (jasně, že ve Vimu můžete psát naprosto všechno). A o tom jsem psal.
    vim je textový editor a ne klikátko na html
    Dreamweaver je klikátko na HTML? Hmm, je vidět, že vůbec netušíte, jak se s tím programem pracuje. Stáhněte si trialku a možná pochopíte, proč na tenhle software ti největší profíci nedají dopustit.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    14.9.2005 15:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    imho program dovolující stránky takto zprasit být dobrý prostě nemůže "by definition"
    Hm a Photoshop taky nestojí za nic, protože v něm lze stvořit šíleně hnusnou grafiku.
    "zprasením" pochopitelně nemyslím hledisko estetické, to je věc osobního vkusu ... jak lze donutit Photoshop k tomu, aby např. uložil nevalidní JPEG? (tedy doufám, že zrovna třeba JPEGy Photoshop ukládá korektně ;-))
    srovnání s vim je ujeté
    Není. Přímo se to samozžejmě srovnávat nedá, ale oba jsou to nástroje, které mají za cíl zefektivnit Programátorovi/kodérovi práci (jasně, že ve Vimu můžete psát naprosto všechno). A o tom jsem psal.
    nejsem si jist, na čí straně je nepochopení (možná jsem se jen špatně vyspal :-)) - já jsem to myslel v duchu výše uvedeného, zatímco vim slouží k editaci libovolného textu, DW by měl ukládat HTML (+ co do toho patří), a měl by to dělat tak, aby to ostatní přečetli (IMHO uložení bez DOCTYPE je stejné, jako kdyby PhotoShop ukládal pseudoJPEG bez hlavičky JFIF (či jak se to jmenuje))
    Dreamweaver je klikátko na HTML? Hmm, je vidět, že vůbec netušíte, jak se s tím programem pracuje.
    máte pravdu že netuším a nikde netvrdím opak, nicméně dle popisu jej autor tímto způsobem použil, takže již to hodnotu DW v mých očích snižuje - jistě, tak jako mi hasák nezabrání, abych jej nepoužil jako kladivo, tak nemohu vinit DW z toho, že jej někdo používá jako klikátko ... podezřelé je ovšem již jen to, že když si někdo vybírá klikátko, tak si vybere DW

    navíc, ať je styl práce v něm jakýkoliv, moje výhrada vůči "ukládání prasáren" trvá a považuji ji za vážnou, neboť web je médium, kde by se měli domluvit všichni, a dodržovat standardy je proto velmi důležité
    14.9.2005 17:37 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    navíc, ať je styl práce v něm jakýkoliv, moje výhrada vůči "ukládání prasáren" trvá a považuji ji za vážnou
    To máte těžké - jak už jsem psal, DW není klikadlo, ale IDE, které má mj. za cíl, aby uživatel měl stoprocentní kontrolu nad kódem a spoustu věcí se tam dá nastavit. To že má i wysiwyg režim je pouze jedna z funkcí. Bránit Vám v neuvádění doctype nebude. Stáhněte si triálku, třeba Vás přesvědčí, když už ne já :)
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    14.9.2005 21:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    hm, stroj, na kterém teď pracuji, jaksi nesplňuje systémové požadavky ...

    přiznávám, že v tomto jsem trošku schizofrenní - na jednu stranu považuji za rozumné, aby program nechal člověka udělat co chce (tedy i uložit html bez doctype), na druhou stranu by default by se měl chovat "slušně" a držet se standardů (a tedy proti neuvádění doctype aspoň protestovat)
    14.9.2005 23:46 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: reboot do win?
    Jasně, mně jen vadí, že tahle diskuse je o tom, že nějaká lama si stáhne Dreamweaver, nepřečte si ani základní funkce a netuší nic o HTML a na základě toho tu všichni usoudí, že DW je wysiwyg shit, ve kterém nikdy neuděláte dobrou stránku a od čeho radši ruce pryč. Což je kravina. Začátečník to může používat, ale začátečník s HTML, ne lama, co HTML skoro neviděla a myslí si, že jí DW spasí.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    Valoun avatar 13.9.2005 16:14 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Nvu
    Nvu je velice zajímavé. Já sice všechno píšu ručně pouze s využitím zvýrazňování syntaxe, ale na zkoušení stylů je to zajímavá možnost. Když jsme pracoval na své psolední stránce, Tak jsem Nvu použil na začátku při vymýšlení layoutu a posléze i k realtime testování možných změn v CSS. Něco jako hraní si s moduritem, než se rozhodnete něco vysochat.

    Nvu mi zatím přijde hodně nezralé, asi jako Kalendář pro Mozillu, ale sleduji jeho vývoj, a myslím, že ho do budoucna využiju při CSS hrátkách. Pokud bude mít vestavěný silný DOM browser a realtime CSS editor, tak to bude jistě užitečný nástroj.

    XHTML/CSS kód chci ovšem mít nadále pod 100% ruční kontrolou.
    12.9.2005 21:05 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Chápu
    Zdravím. Sám vedu dva projekty zcela zdarma s absolutním nasazením a vím jaké to je když lidé neví co chtějí. Ale určitě to za to stojí. No a když jsou to opravdu "pitomci" tak si nechat alespoň dobře zaplatit. ;-)
    Jinak pro vytváření stránek doporučuji VIM. viz -
    SOG-V
    Takschashilla
    13.9.2005 00:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chápu
    Tak třeba ten první je pěknou ukázkou jak vytvořit placičku, která se krčí někde v levém horní prohlížeče a kolem ní mraky bílého volného mista :-)
    Copak toho není dost?
    12.9.2005 21:25 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zbytečná práce
    Tak tenhle příběh mě něco připomíná až na to že jsem nestudoval a nedělám nic kolem IT :-). Zbytečná práce to ale určitě není. Nejlépe se něco naučíš když máš určitý cíl a to Ti ta zakázka dala takže nelituj a pouč se. Zkoušel jsem také nějaké WYSIWYG editory a nakonec jsem skončil stejně tak že to všechno píšu ručně. Spravuju dvě firemní stránky (jedny zdarma a druhé za to co mě dají :-)) a starám se asi o 12 počítačů svých známých s windows za pivo. To znamená že do hospody chodím skoro zadarmo a ještě se občas něco naučím. Jak zvládneš psát kód ručně tak Ti bude úplně jedno jestli máš Linux nebo Windows. Na obou je dost kvalitních nástrojů. Přeju mnoho štěstí a málo blbců po cestě.
    12.9.2005 22:01 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše ani zadarmo..
    Ty tvý stránky bych nechtěl ani zadarmo. Vrať se k tomu co umíš, dělání stránek to určitě není.

    Možná bys mohl svůj volný čas věnovat studiu svého rodného jazyka. To co jsi ve svém výblitku předvedl je opravdu odstrašující.....
    12.9.2005 22:20 Sedeki | skóre: 17 | blog: sedeki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    Dost trapný příspěvek. Nějaký ten pan Mike JenJáJsemNejlepší či Mike OstatníJsouNeschopní se najde všude. Já osobně jsem jako první stránky vytvořil mnohem horší a mnohem jednodušší paskvil, jako většina lidí, která se o to pokoušela. Tyhle jsou proti tomu úžasné. Jen tak dál a jak už bylo zmíněno - zapracuj především na čistotě kódu. Držím palce
    Mnozí spadnou dolů a jen málokteří spatří znovu slunce.
    12.9.2005 22:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    říct pravdu je trapné?

    ... kam jsme to dospěli :-(

    a mimochodem, Milan nikde neříká, že by to udělal lépe (že on je nejlepší) ... jestli mu jen proto, že třeba ve tvorbě stránek lepší není, chceš zakazovat vyjadřovat se k cizím dílům, tak mi to přijde jako kdybys třeba ve sportu trenérovi zakazoval trénovat, protože nepodá lepší výkon než jeho svěřenci ...
    Tyhle jsou proti tomu úžasné. Jen tak dál ...
    probůh takhle dál ne, úžasné rozhodně nejsou
    13.9.2005 00:18 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    Zajímavé, jak se doba změnila...

    První stránky jsem dělal v nějakém HTML 2.0, i když jsem tehdy netušil, že HTML má nějaké verze. Validní byly stěží, protože první formální specifikace, které jsem četl, byly až od HTML 4.0. Stejně ale nebyl žádný validátor, který by to kontroloval -- když se zobrazily v lynxu a Netscape, tak byly prostě v pořádku.

    Ale neřekl bych, že mi to znemožnilo dělat dnes validní stránky.
    13.9.2005 01:40 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    rict "pravdu" se da mnoha zpusoby - zdvorile a taktne nebo arogantne a trapne. IMHO milan.prokes pouzil ten druhy zpusob.

    a btw, kdyz uz jsi nadhodil toho trenera, tak milan.prokes je jako trener, ktery povzbudi sverence jiste dobre minenymy slovy "vykasli se na to ty lemple". takovy trener imo udela nejlepe, kdyz bude radeji mlcet - nemyslim, ze by jeho nazory byly komukoliv uzitecne..

    jiste muzete podotknout, ze milan.prokes nechce nikoho trenovat. ano, to je jeho pravo. stejne jako je moje pravo ctit tady na abclinuxu autory konstruktivnich a povzbudivych (byt treba kritickych) prispevku a naopak pohrdat autory prispevku, kteri neumi mit ani minimum pratelskosti a respektu ke kolegum v diskusi.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    14.9.2005 15:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    a btw, kdyz uz jsi nadhodil toho trenera, tak milan.prokes je jako trener, ktery povzbudi sverence jiste dobre minenymy slovy "vykasli se na to ty lemple"
    psychologie je věc složitá ... jsou situace, kdy si svěřenec po takovémto "povzbuzení" řekne "však já ti ukážu, že nejsem lempl" a konečně dokáže něco, co předtím po dobrém nešlo

    neumím otipovat, jak si ten příspěvek vzal ten, jemuž patřil ... ale co vím naprosto jistě je to, že se nikdy nikam nedostaneme a nezlepšíme, pokud se jen budeme poplácávat po ramenech, říkat si, jak jsme dobrý, a zavírat oči před evidentními chybami
    13.9.2005 12:51 00000 0000 | skóre: 16 | blog: asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    Podla mojho su tie stranky na prvy pokus fajn. Niektory ludia si proste neuvedomuju ze nikto uceny z neba nespadol. A chalan predsa netvrdi ze je profi webdesinger. Ak bude pokracovat bude sa zlepsovat. No tym ze ho sfuknete nic nedosiahnete. Preco radsej neporadite ako na to a co zlepsit.
    13.9.2005 13:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    Jistě, u prvního pokusu se dá ledacos prominout. Ale na takové věci jako validita a správná struktura dokumentu je lépe si zvyknout hned od začátku, než potom dodatečně odstraňovat zažité zlozvyky.
    14.9.2005 12:13 00000 0000 | skóre: 16 | blog: asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    S tymto uz musim suhlasit. Faktom je ze ja som ani tak nereagoval na to ze struktura a validita, ale na to akym sposobom to bolo podane.
    14.9.2005 15:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    přesně jak píše Michal ...

    to vůbec není problém toho, že "nikdo učený z nebe nespadl" - to je otázka přístupu ... i když nemám v DW důvěru, pochybuji, že sám o sobě produkuje nevalidní HTML - takže se nám v tom pan neprofi-webdesignér zřejmě vrtal ... a když se chci v něčem vrtat, měl bych si to nastudovat ... což pan webdesignér zjevně neudělal ... zřejmě to považuje za zbytečné; zajímalo by mě ovšem, jestli by se například pokoušel opravit auto náhodnými ranami kladivem nebo jestli by raději sáhl po servisní příručce ...
    12.9.2005 22:24 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    Jo tak Ty jsi jeden z těch kterých jsem mu přál potkat co nejméně :-).
    12.9.2005 23:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    Kolik byste toho dnes uměl, kdyby vám pokaždé někdo řekl, že se máte vrátit k tomu co umíte? Mám takovou teorii a mnoho věcí to není :-)
    Copak toho není dost?
    Pravák Bob avatar 13.9.2005 07:50 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ani zadarmo..
    Já bych řekl že jen jednu konkrétní věc hnědé barvy a nevábné vůně :-D
    knowledge brings fear
    14.9.2005 13:36 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše |-
    
    
    
    |
    |                   |--------------------------
    |                   |
    |                   |
    |                   |
    |                   |
    |------------------------------------
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    |
    
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.