abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    měnit či neměnit velikost fontu v CSS?

    6.2.2008 21:53

    Chci aby jeden web co jsem dělal vypadal hezky... no a spoustu lidem přijdou velké fonty co tam jsou teď "trapné"... jak jste na tom vy? Mě teda ty časy kdy se nastavilo "font: 8pt Arial" aby to vypadalo "profi" děsí... ale asi s tím budu muset něco udělat.

    Udělal jsem galerii mému otci (nechci dělat reklamu, ale kdo se chce mrknout: www.sigut.net)... já mám ve svojem Firefoxu natvrdo nějaké fonty jak mi vyhovují a v CSS toho webu jsem nenastavoval absolutní velikost fontu, jen odstupňoval nadpisy... ale jinde (klasická kombinace Win+IE) jsou fonty dost veliké a působí to až nepěkně...

    Jak to vypadá u vás? Velké či malé? Myslíte, že bych měl měl do CSS přidat nějaké font-size: Něco pt? nebo tak něco? Napadlo mě dam dát nějaké ikony lupy na zmenšování/zvětšování textu...

    Zajímá mě, jaký na to máte názor, díky

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.2.2008 21:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?

    U mne to vypadá dobře, ale to bude možná tím, že mám nastavenou velikost písma v prohlížeči na takovou, jaká mi vyhovuje. Což jes bohužel spíš výjimka.

    Hlavně tam nenastavujte (základní) velikost písma na něco jako '90%' nebo '0.9em'. Za to by měly být tělesné tresty.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 6.2.2008 22:44 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Hlavně tam nenastavujte (základní) velikost písma na něco jako '90%' nebo '0.9em'. Za to by měly být tělesné tresty.
    Proc? Pouzivam 0.7em a nikdy jsem nemel problem (jednou jsem to musel snizit na 0.69em). Podle me je to lepsi, nez to natvrdo psat v px nebo pt.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    6.2.2008 22:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Vám připadá správná logika "podívej se, jak velké písmo uživatel chce, a pak mu ho natruc zobraz o 30 procent menší"? Protože přesně tohle těch vašich '0.7em' znamená…
    7.2.2008 22:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Ne, to správná logika samozřejmě není. Podle mého názoru je to paskvil a sám to tak nedělám. Na druhou stranu realita je taková, že drtivá většina významných webů (například zpravodajství) si tohle asi nemůže dovolit. Kdyby to udělaly, přišly by asi o dost návštěvníků. Kdyby tomu tak nebylo, asi by to tak nedělaly. Bohužel to tak je a zřejmě se s tím nedá nic dělat. Škoda.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.2.2008 07:57 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Ne, to správná logika samozřejmě není. Podle mého názoru je to paskvil a sám to tak nedělám.
    Opet pan dokonaly. Hlavne ze ten styl, co sis vybral pro svuj blog, nedovoli zmenit treba ve FF velikost fontu v textu prispevku ani kdyz povolim strankam pouzivat vlastni pisma. Zamet si pred vlastnim prahem, frajirku.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.2.2008 02:26 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Jakýpak pan dokonalý? Jasně jsem pro ty méně chápavé (včetně vás) uvedl, že jde o můj názor, a zároveň připustil, že je to složitá otázka a že asi existuje řada dobrých důvodů, proč se to tak děje. Proč jste takto nezaútočil (spíše/i) na pana Kubečka, jenž vyjádřil více vyhraněný názor? Ani nevím, o jakém blogu mluvíte, mě změna velikosti písma funguje, klidně udělám snímek obrazovky. Tak co to tu meleš?
    David Ježek avatar 6.2.2008 22:26 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    v základním FF+wxp je to dost velké, o stupínek-dva bych asi ubral, ale víc ne
    6.2.2008 22:50 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Pěkná fotogalerie, některé fotky jsou dosti pikantní :) Jinak k písmu. Je dosti velké, klidně by se mohl zmenšit
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    7.2.2008 06:52 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    jojo, epesni:

    http://www.sigut.net/foto-nejvice-prohlizene-904.html

    :)))
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    satanatas avatar 7.2.2008 11:40 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    6.2.2008 23:39 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Také mám v prohlížeči nastavenou velikost která mi vyhovuje (včetně minimální velikosti) a tak jsem spokojený, když tvůrce webu si nemyslí, že on ví lépe než já, co chci.

    Takže asi takhle: základní velikost písma v CSS nenastavovat.
    Jardík avatar 7.2.2008 00:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    do css dej * {font-size: XXpt}, vše odstatní odstupňuj pomocí jednotky em či procent. Když se uživateli bude zdát písmo malé/velké, může si ho nastavit pomocí vlastně definovaných CSS pro danou stránku, což umožňuje každý moderní prohlížeč (včetně IE7). Jinak nastavování velikosti písma v pt je snad nejlepší. Na všech monitorech s jakýmkoliv rozlišením při správném nastavení dpi je jeho velikost stejná.
    Věřím v jednoho Boha.
    7.2.2008 09:26 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Jinak nastavování velikosti písma v pt je snad nejlepší

    Hlavne kdyz bude uzivatel treba prislepla babicka, ktera si pismo ani nezvetsi, natoz aby si ho prestylovala.

    Taky jsem kdysi ve svych webovych zacatcich nastavovala velikost pisma napevno a hluboce se za to stydim. Pokud nekdo neumi udelat slusnou stranku, aniz by uzivateli kecal do toho, jak chce mit velky font, neni webdesigner, ale vikuna :-)
    ^D
    7.2.2008 10:18 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Pokud nepoužíváte generické rodiny písma, ale zvolíte konkrétní font, je vhodné nastavit i velikost písma. Porovnejte například vzhled fontu Arial a Verdana při 10 pt.

    BTW spoustu, zejména zahraničních, webů umožňuje změnit základní velikost písma pomocí javascriptu kliknutím na ikonku. Tedy ani přisleplá babička by neměla mít problém.
    7.2.2008 11:03 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Nutit rodinu písma je zvěrstvo jen o trochu menší než nutit jeho velikost. Neznáte rozlišení výstupního zařízení, neznáte algoritmus vykreslování, nevíte, jestli vůbec takový font klient má… Takže vůbec nemůžete předpovědět, jak ošklivě písmo u klienta bude vypadat.
    7.2.2008 11:19 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    :-) aj tak to všetko končí na serif/sans-serif, ktoré tak či tak môžu byť nastavené opačne
    7.2.2008 11:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Pokud se to napíše jako 'font-family: XYZ, sans-serif', je to IMHO zcela v pořádku. Prostě říkáte "použij bezpatkové písmo, přednostně XYZ, není-li k dispozici, pak podle vlastního výběru".
    7.2.2008 15:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    A když to písmo k dispozici je, ale v daném případě je nečitelné, tak stejně uživatel skončí s tím, že si v prohlížeči vybere jedno písmo a ostatní zakáže. (Už samotná volba patkové – bezpatkové je otázka osobního vkusu.)
    7.2.2008 00:46 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Písmo je krásně velké a čitelné, jenom to tak ponechat. (taky mám vlastní nastavení velikosti, třeba seznam je s jejich nastavení pro mě nečitelný)
    7.2.2008 00:47 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Pekna galeria, obsah aj forma. U mna v Opere 9.25 na 19" monitore 1280x1024 to vyzera uplne ok. Ako minimum font size mam 14.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    7.2.2008 01:06 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Ja osobne bych pouzival pouze relativni velikosti a pokud mozno bych do velikosti pisma vubec nezasahoval. Jenze bohuzel grafici (hlavner ti (ex-)tiskovi) jsou casto posedli tendenci vytvaret na pixel presne layouty, tudis chteji pismenka o presne velikosti, jinak se to pak nevejde do layoutu. A to je jeste ta lespi moznost ... v horsim pripade chteji misto textu (napr. v menu, v tlacitkach) pouze obrazky nebo Flash. V tom pripade nezbyva nez nastavovat velikost pres CSS, i kdyz i tehdy se pokousim nastavit velikost jen jednou (typicky v body) a ostatni odvozovat, coz bohuzel obcas dela problemy v IE (spatna podora dedicnosti).

    Takze - pokud nekdo tvori vlasni web od zakladu, tak doporucuju udelat samotny layout tak, aby pocital s moznosti menit velikost textu, ci v idealnim pripade vubec do absolutni velikosti pisma nezasahovat a pouzivat jenom relativni zmensovani (tj. procenta a em/ex).
    7.2.2008 07:30 Hanato | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Zdravim, ja bych to nechal tak jak to je to ted, u me to vypada pekne...
    Nikdo učený z nebe nespadl, ale blbce jako kdyby shazovali. PS: proto jsem tady dole :-)
    7.2.2008 08:08 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Zcela souhlasím. Někdy je těžké nevyměknout, bohužel ti největší neumětelové a neznalci mají zpravidla nejvíc keců. Do našeho webu si občas také někdo zašťourá ohledně designu, jenže když pak přijde na pravidla přístupného webu, tak většinou sklapne.
    7.2.2008 08:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Rozhodně nic "nezmenšuj". Pevné nastavování velikosti písma (jedno, jaké jednotky použiješ) je hnusný zlozvyk, jenž vychází z podivného přesvědčení některých autorů stránek, kteří si myslí, že oni vědí lépe než uživatel, jak velká písma mu vyhovují. Skutečnost, že standardní nastavení IE zobrazuje písma přehnaně velká, není důvod být k návštěvníkům neslušný a vnucovat jim svou představu o tom, jak velké je to správné.
    7.2.2008 08:52 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Teoreticky máš pravdu. V komerční praxi ale poprvé zhřešíš v ten moment, kdy budeš svou první práci odevzdávat zákazníkovi.

    Já nastavuji na počátku stránky velikost fontu v px. Na nekomerčním (soukromém) webu bych to nechal klidně na uživateli.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    7.2.2008 10:22 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Jak píšu výše, tohle je pravda jen tehdy, pokud v CSS nenastavujete ani konkrétní font.
    7.2.2008 16:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Nemůžu se rozhodnout, jestli je větší prasárna nastavit natvrdo font nebo velikost... Autor stránek by uživateli IMHO neměl kecat ani do rodiny fontů, natožpak do toho, který konkrétní font použít.
    7.2.2008 17:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    To sice zní přesvědčivě, ale stejným způsobem bychom mohli pokračovat. Měl by mít autor stránek právo kecat uživateli do barvy písma a pozadí? A co do způsobu, jak bude zvýrazněn (třeba) nadpis první úrovně? Nakonec bychom aplikací této logiky mohli dojít k závěru, že je nesprávné přiřazovat stránkám vůbec nějaký styl…
    7.2.2008 19:36 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    autor odporúča, užívateľ si prispôsobuje ... userContent.css
    9.2.2008 11:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Stačí, aby to nebylo natvrdo. Asi se shodneme například v tom, že je dost nepříjemné, když jsou na stránkách texty nikoliv jako texty, ale jako obrázky. Nemám nic proti tomu, když autor stránku ostyluje podle svého vkusu, ale neměl by uživateli bránit, aby si ji nechal zobrazit tak, jak to má nastaveno ve svém prohlížeči.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.2.2008 08:06 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Autor stránek by uživateli IMHO neměl kecat ani do rodiny fontů, natožpak do toho, který konkrétní font použít.
    Tak co kdybychom se uplne vykaslali na estetiku webu? Nemluvim o velikostech fontu, tam jde o pouzitelnost a citelnost. Gumovy layout se vetsinou udelat da, kdyz si clovek da zalezet, takze ty velikosti se daji... Ale nepouzivat konkretni fonty a rodiny, to je jako kdybys chtel, aby umelec udelal obraz bez barev a pak prodaval jeho kopie s tim, at si kazdy ty barvy do obrazu doplni sam... kazdy pak ten obraz ma asi tak, jak byse mu libil, ale jaksi to popira smysl tvorby toho dila. Design je umeni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.2.2008 11:03 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Webdesign není umění. Respektive přednější by měla být schopnost předat informaci srozumitelně. Vhodný styl by měl k tomu vést, nikoli překážet.

    Neodpustím si konzervativní pohled na web, že web je nezávislý na výstupním zařízení. Bohužel se dnes v rámci optimalizace nákladů a reklamní účinnosti dělá z webu výkladní skříň, plakát, přičemž se zapomíná, že stále existuje mezi koncovými zařízeními obrovská rozmanitost.

    Např. já mám asi 800 pixelů široký průhled v prohlížeči, což dnes znamená u mnoha webových stránek rolovaní do stran. Díky bohu za CSS, kdy si jejich aplikaci mohu dobrovolně odepřít a kochat se textem čitelným i na mém zařízení.
    7.2.2008 09:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Asi jsem slepej, všichni tady hodnotí nějaký konkrétní web, a odkaz nikde nevidím… Ale to je jedno, napíšu to obecně: drobné písmo vypadá vždy na webu první pohled lépe, udělá to stránku kompaktnější a modernější. Jenomže onen první pohled – „udělal jsem nové stránky, jak se vám líbí“ je zavádějící. V takovém okamžiku se totiž člověk dívá na na web jako na obrázek, ale nepoužívá ho. Řiďte se spíš tím, co říkají lidé, kteří ten web skutečně používají – mají tam najít nějakou informaci, zjistit, zda ta informace na webu vůbec je nebo není atd. Takový člověk už musí web začít skutečně používat, a najednou mu nebude tolik záležet na tom, aby web vypadal z dálky jako hezký obrázek, ale dá přednost čitelnému písmu.

    Jak už tu někdo psal – nechte zákaldní velikost písma body a obyčejných textů na 100 % (tj. žádnou velikost nenastavujte), a nadpisy, zvyýraznění nebo poznámky určete relativní změnou velikosti písma (procenta, ex, em). Tak se použije velikost písma, kterou si nastavil uživatel, který asi nejlépe ví, co se mu dobře čte.
    7.2.2008 10:56 Hanato | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    Druhy odstavec prvni radek na konci - www.sigut.net
    Nikdo učený z nebe nespadl, ale blbce jako kdyby shazovali. PS: proto jsem tady dole :-)
    7.2.2008 11:57 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    No jo, když já jsem po tom slově „reklama“ tu závorku přeskočil… A pak už jsem hledal jenom modrý podtržený text. Takže nejsem slepej, ale nepozornej ;-) Nad předchozím komentářem jsem si taky dlouho lámal hlavu, pak jsem to vzdal, a až když se ta doména začala v této diskuzi objevovat podezřele často, došlo mi, co to znamená. Asi bych si měl poposednout…
    7.2.2008 17:37 Hanato | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    ;-)
    Nikdo učený z nebe nespadl, ale blbce jako kdyby shazovali. PS: proto jsem tady dole :-)
    pavlix avatar 9.2.2008 00:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    pt jsou tiskový body.... obrazovkový jsou px
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.2.2008 04:26 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měnit či neměnit velikost fontu v CSS?
    pt = 1/72''
    px = ako kedy a ked

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.