O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.
Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.
Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.
Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.
Tak nám do Prahy přijela ta vymoženost techniky. Výstava preparovaných mrtvých Číňanů. Odborníci i laici jásají nad originalitou jejích tvůrců, do Prahy se sjíždějí i školy. Tváří tvář se můžeme setkat s něčím, co byl kdysi člověk, který dýchal, chodil, smál se nebo brečel.Teď tu stojí obnažený do morkuk ostí v omšelém prostředí pražského paláce Lucerna. Jak se vám líbí tento originální nápad?
A teď vážně: Tomáš Halík se vyjádřil v tom smyslu, že se jedná o jeden z nejodpornějších útoků na důstojnost lidské bytosti v dějinách naší civilizace. Sdílí někdo další tento názor? Já se k němu připojuji...
Kdo jsou ti lidé a jak zemřeli? Nejedná se náhodou o politické odpůrce režimu? A i kdyby ne, tahle komercializace mě děsí. Něco jiného je pitva a zkoumání těla odborníky, ať už lékaři nebo kriminalisty, ale tohle mi připadá značně nechutné ..
aktualizace 7.8.2007: Měl jsem dobrou intuici, proč mít vůči této výstavě výhrady: viz tady
Tiskni Sdílej:
Nejedná se náhodou o politické odpůrce režimu?ROFL, ROFL, ROFL!!! Já bych třeba (s ohledem na mé blízké, jinak by mi to bylo fuk, že ) nechtěl, aby mě vystavovali. Takže jo, neetické to je :-P A ještě jednou ROFL, hláška dne, fakt že jo
co dává právo těm (konkrétním) živým lidem nakládat takhle s mou mrtvolou?Právě to, že jsou živí. Věřím, že živý člověk je víc než mrtvé tělo – ať ten rozdíl tvoří třeba něco dané shůry či prachobyčejná synergie.
Měl bych mít možnost si zajít do márnice a koupit si tam mrtvoly dle svého vlastního výběru?Ano! Nikoliv však jejich (ex)identitu. Otázka je, co s nimi budeš dělat. Fakt je, že takovýhle obchod funguje odnepaměti, i když slušní lidé před ním drahnou dobu zavírali oči.
Neexistovat = mít se hůře.Když řekneš "mám se špatně"? Co tím prosímtě vyjadřuješ? Nějaký svůj pocit. Žádnou objektivní skutečnost.
ve Sněmovně jsou ti, koho jsme si tam sami zvolili.mluv za sebe :-p
U pohřebáků taky berou.Hledal jsem brigádičku a našel jsem balzamování mrtvol za docela tučnou odměnu.
Něco jiného je pitva a zkoumání těla odborníkyVskutku. To už je naštěstí dnes norma. Ale jaké pozdvižení to vyvolávalo před pár stovkami let? Morální pravidla! Útok na důstojnost! Nevím jak vy, ale já považuju touhu proniknout do tajemství zázraku za zcela přirozenou. A nespokojím se se zaprášenou umělohmotnou kostrou ze školního kabinetu, když můžu vidět tohle. Určitě tu výstavu navštívím.
Mě to nechává naprosto chladným. Nic neetického na tom nevidím. Nadruhou stranu chápu, že někomu se z toho může dělat nevolno.
Co mě ale zvedá ze židle je, jak se na tom snaží přiživit různí církevní tajtrdlíci a jiná aktvistická svoloč.
Navíc mě ohromilo chování některých osob ve vládě, které křičí : "Mě se to nelíbí, tak z toho uděláme nezákonou činnost".A co je na tom proboha špatně? Jak jinak si myslíš, že vznikají zákony? Nejspíš tak, že někdo si uvědomí, že je něco špatně a je potřeba to napravit. Tahle výstava je neúctou k těm mrtvým, kteří s ničím takovým souhlas nedali.
1) nenechalo, zase tolik jsem existencialismu nepodlehl
2) No comment, to nejsou lidé, se kterými se setkávám. Veskrze jsou všichni mí přátelé lidé, kteří nemusí šokovat okolí lacinými gesty.
Dřívější člověk se se smrtí setkával často. Stával u lůžka umírajícího, pohřbíval a také zabíjel. Minimálně zvířata. Dnešní člověk má smrt všude, ale jen virtuální. Uvidí-li mrtvého, často omdlí. Smrt a mrtvý je na jedné straně vytěsněný z radostného života věčně mladých a krásných, na druhé straně je vítaným dráždidlem. Dráždidlo působí, leč pak se dostaví inhibice a je třeba zvýšit dávky. Kam dál?Neni to prave o tomhle? Tabu jako ochrana? Ochrana pred strachem, strachem z neceho, co jsme vytesnili z nasich zivotu a ted se desne bojime, kdykoli se nam to zase objevi pred nosem, a tak se snazime to zase zahnat a mluvime pritom o dustojnosti? Nebo mozna "ochrana" neni dobre slovo, spis unit, utek, berlicka iluze, ze smrt je neco vzdaleneho, nerealneho a dokonce snad dustojneho. Smrt patri k zivotu. A myslim ze neni dobre utikat pred vedomim smrti... ne jako mysteria, ale jako obycejneho faktu, ze jsme pres vsechny nase sny a lasky jen organismem ktery muze byt vyrazen z chodu jedinou spravne prasklou cevkou. Naopak, meli bysme to mit pred ocima, abysme si vic vazili toho ze my jsme jeste zivi... aspon jeste chvili. Snad ta vystava muze trochu pomoct vratit uklizenou smrt zpatky do naseho zorneho pole. Nevim. Mate pravdu, kdyz jsem poprve videl umirat cloveka, malem jsem omdlel. Dodnes si pamatuju tu stisnenost, tu zavrat... nebylo to kvuli tomu cloveku co umiral, bylo to kvuli tomu, ze v tu chvili do vedomi pronikne to pred cim unikame... "priste to muzu byt ja, mozna uz zitra, mozna uz za hodinu... ona taky jeste pred hodinou nevedela, ze tady ted bude lezet". Jenze clovek si casem zvykne. Pamatuju jak jsem jednou prisel na nocni a pani L. byla napsana na desetiminutovy check... to uz kazdy vedel ze ona je dnes na rade... "oh man, she is not gonna make it". Ja ji mel rad. A taky jsem se bal pritomnosti smrti. A bal jsem se, za mam pred sebou dlouhou noc, kdy jenom cekate az to prijde, vite ze stejne muzete delat kulove a je vam desne... byl jsem tehdy novacek. Stali jsme s kolegyni, kamaradkou P., nad jeji posteli a poslouchali jak chrci, jak uz nemuze dychat... pripadal jsem si tak osamele. A pak uz nedychala. To cloveku dojde, jak hrozne snadno clovek umre - proste jednu chvili dycha a najednou uz nedycha. A ja nevedel co mam vlastne delat, stali jsme tam jak pumpy a pak P., mnohem zkusenejsi nez ja, rika "hmm... ale aspon se ted muzem jit vyspat". A podivali jsme se na sebe a zacali jsme se smat, a ja byl tak rad ze je tam se mnou prave P., a vedel jsem ze kaslu na dustojnost, ze jedina dulezita vec v tu chvili je, ze ja tady jeste jsem, ja jeste dejcham, a kaslu co si kdo o me mysli, budu se smat. Zajimalo by me, co si o me myslite... ze jsem bezcitne hovado? Cloveku casem otrne. Porad se citim stisnene, kdyz nekdo umira. Ale vzdycky kdyz stojim nad nekym kdo uz dodejchal, ta si rikam "radeji ty nez ja". A delame si srandu - a ja se smeju, trochu krecovite, ale s ulevou. A pak se sazime, kdo bude pristi na rade. A jestli se nekdy nekdo bude smat nad moji mrvolou? Chapu to a je mi to fuk. Jen doufam ze s tim jeste chvili pockaj. A vlastne moc nechapu, v cem by mela byt ta dustojnost... a reknu vam, v mych jatrech teda rozhodne ne. Nevim... pripada mi, ze dustojnost cloveka spociva v necem jinem nez v zachazeni s tim, co po nem zbyde. A kdyz ti cinsti "preparatove" nemeli zadne zive pribuzne ktere by bolelo koukat se na vlastni matku zevnitr... Proste, videl jsem uz tolik neucty k zivym... a asi jsem to i sam delal... choval se bez ucty Tohle me boli a zajima, a dustojnost mrtvol me zacne zajimat teprve az tohle se vyresi... coz se hned tak nestane. Nemuzu nikomu rikat co ma delat... ale ja osobne chci pro sebe nejdriv najit vic ucty k zivym... takze vy z ctenaru, kteri jste uz mrtvi, budete bohuzel muset chvili pockat.
Čéče, teď to čtu :Jaký kdo shledává pohled zajímavým je irelevantní. Neopravňuje to nikoho nic zakazovat. Vůbec nic? Lidé shledávají zajímavými někdy opravdu trochu drsné pohledy. Vždycky je tu nějaká hranice. Dnes je jí v tomhle oboru dětské porno, podle mne by bylo dobré okrouhnout i sado.
Jen tak letmo si vybavuji tři mladé, dnes víc nežli dvacetileté mladé, kterým nenadále setkání v dětství s pornem docela narušilo psychiku a další život. V jednom případě to byla i (asi nešastně vedená) sexuální výchova ve škole. Majngot, ne že bych byl proti téhle výchově (!), to jen že ta hranice je citlivá a individuální.
Jak se vám líbí tento originální nápad?Moc. Chystam se tam, nejakych 250Kc je za takovou podivanou smesna cena.
A teď vážně: Tomáš Halík se vyjádřil v tom smyslu, že se jedná o jeden z nejodpornějších útoků na důstojnost lidské bytosti v dějinách naší civilizace. Sdílí někdo další tento názor? Já se k němu připojuji...Ja ne. Jakkoliv si nekterych Halikovych pocinu docela vazim, tak tady si myslim, ze je tezce mimo.
Kdo jsou ti lidé a jak zemřeli? Nejedná se náhodou o politické odpůrce režimu? A i kdyby ne, tahle komercializace mě děsí. Něco jiného je pitva a zkoumání těla odborníky, ať už lékaři nebo kriminalisty, ale tohle mi připadá značně nechutné ..To s temi politickymi vezni jste si mohl odpustit. Odpurci tehle vystavy si uz vazne nic primitivnejsiho na jeji pospineni vymyslet nemohli. Tak napiste konkretne, co vam na tom pripada nechutne. Vam nepripada fascinujici mit moznost podivat se z blizka na to, jak vypada to nesmirne slozite ustroji, ktere ve vasem tele funguje? K cemu je pitva tela odborniky? Tak akorat, aby se zjistilo, co mu bylo a pak jde telo do zeme, nechat se sezrat broukama nebo rovnou do plamenu. To vam nepripada nechutne? Vzdyt tady nejde o dusi toho cloveka, s tou tady nikdo nemanipuluje. Tady jde o telesnou schranku, kterou bud muzeme nechat nekde shnit, nebo ji vystavit pro pouceni ostatnich.
Do anatomického ústavu spíš půjde zájemce o to vidět, jak je stavěné lidské tělo. Do Lucerny jde ten, kdo chce vidět mrtvoluDocela odvazne tvrzeni, nemyslite? Ja se do Lucerny chystam, protoze chci videt, jak je stavene lidske telo.