abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    xpj avatar 27.1.2010 09:33 xpj | skóre: 22 | blog: Malé linuxové radosti... a strasti | Řevnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Ty jsi ve zprávách neviděl to modré blikající logo? :-)
    Petr Tomášek avatar 27.1.2010 09:37 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    A nebylo by lepší citovat rovnou CHMI? Tady.

    A IMHO to tak jednoduché nebude: a) ten počítač má specializované vektorové procesory; b) pokud by se stejného výkonu mělo dosáhnout na clusteru (jakože počítejme, že teoreticky nebude problém s přenositelností aplikací, které používají), pak by mě zajímalo, kolik taková mrcha bude žrát proudu, etc...

    P.S. škoda, že nezveřejnili počet jader (viz údaje o němcích na wikipedii)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    27.1.2010 09:46 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Nebezi to na linuxu, takze IMHO nekolik desitek % padne na OS a licence. Pry to je jeden z duvodu, proc se v tehle oblasti obvykle pouziva linux. Jenze vyhodou hotoveho reseni je zas garance funkcnosti/spolehlivosti a hadam, ze o tu tady hlavne jde.
    kotyz avatar 27.1.2010 10:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    bezi to na unixu primo od vyrobce.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.1.2010 12:11 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Na druhou stranu licence jsou casto duvod proc se linux na takovych systemech nepouziva. Vypocetni clister na linuxu je pekna vec pokud jste ochotny naprogramovat si veci sam v C/C++. Pokud ovsem potrebujete pro praci FLuent, Matlab nebo nejaky specialni Fortran tak vam nezbude nic jineho nez se poohlidnout po mnohem drazsim HW, na kterem bezi komerni SW. Posledni dobou se situace na Linuxu lepsi, ale porad jsou tu rezervy.
    27.1.2010 12:41 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    To je pěkná blbost. Už jsem potkal několik Clusteru s Matlabem, Fluentem a "běžným" hardwarem. A to vše na Debianu.
    27.1.2010 13:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Komerční SW a GNU/Linux se nějak vylučuje?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.1.2010 13:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    On je nějaký rozpor mezi GNU a Linuxem a hotovém řešení a garancí funkčnosti/spolehlivosti?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.1.2010 09:46 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Doporučuji brát články z technetu s rezervou ;) Srovnávat vektorový počítač s pécéčky je víceméně blbost. Bližší info o tom jak je to s tím výkonem najdete třeba na blogu Radima Tolasze, body 1 a 4.
    xvasek avatar 27.1.2010 09:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Na jednu stranu nepochybuju, že by to šlo udělat levněji, ale na druhou stranu je potřeba vidět, že ten počítač má 1TB paměti a počítá se s rozšířením na 2TB - pokud ten výpočet nejde nějak rozumně paralelizovat a zpracovává se 1TB najednou, tak by taková věc na clusteru možná ani nešla provozovat. Že jsou procesory vektorové je pak věc druhá, otázkou zase zůstává, jestli by úloha nešla hnát přes GPU.

    Těžko soudit, ale vím, že v ČHMÚ jsou linux-pozitivní a ábčko ve volném čase čtou, takže se třeba nějaký fundovaný insider ozve a podrobněji vysvětlí, jak to počítá.
    xvasek avatar 27.1.2010 10:04 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...jinak jsem ještě chtěl napsat, že ten počítač má potenciál ušetřit pár stovek milionů, takže pokud se mu to podaří, bude investice navrácena a i kdyby to bylo předražené o 65 milionů - účel to splní. Nabízí se třeba srovnání s OpenCard...
    Acci avatar 27.1.2010 12:33 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Protože aby to fungovalo na GPU, museli by celou tu výpočetní aplikaci přepsat. Takto ji jen "jednoduše" přemigrují.
    27.1.2010 20:35 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Těžko soudit, ale vím, že v ČHMÚ jsou linux-pozitivní a ábčko ve volném čase čtou, takže se třeba nějaký fundovaný insider ozve a podrobněji vysvětlí, jak to počítá.
    máme zájem o rozhovor
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    27.1.2010 09:58 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    No vzhledem k těm zprávám, které meteorologové denně podávají - bude jasno, místy polojasno, sem tam bouřka nebo přeháňka a při zvětšené oblačnosti i déšť trvalejšího charakteru si myslím, že to je jedno. Také říkali, že počítač zaplatila EU, to mě sice tolik neuklidňuje, jako tu hlasatelku v televizi (odněkud se ty peníze vzaly a někdo je musel zaplatit), ale to je věc jiná. Levněji by to pořídit nešlo, to je jasná věc. ;-) :-D
    xxx avatar 27.1.2010 10:05 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    A cim tech 100 beznych PC sesitujete?
    Please rise for the Futurama theme song.
    27.1.2010 11:19 Smit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Přes 1Gbps Lan jako ústřednu a použil bych desky z např. Netbooků, pak cena vyjde na půl miliónu (100x 6.200,-). Systém může pracovat na principu Boincu (:o)).
    27.1.2010 11:24 Smit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    PS: S příkonem cca 1kWh, což lze provozovat pomocí fotovoltaiky se příkon limitně blíží nule :). Zd.
    xxx avatar 27.1.2010 11:43 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology

    Vyborne. A ted si spocitejte jak dlouho bude trvat kdyz si ma kazdy s kazdym vymenit 50MB dat. Nejdrive pro pripad, ze se jedna o broadcast a v druhem pripade, ze se kazdy stroj ma poslat kazdemu jinych 50MB dat.

    Please rise for the Futurama theme song.
    27.1.2010 12:19 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    A co takto: hlavny server s diskom zalozenym na DDR2 pamatiach (napr. dajme tomu pole DDR2 pamati s velkostou 72GB) posle 100 netbook doskam so 4GB pamatou bez HDD kazdej 50MB dat na spracovanie. Dava to zmysel?
    xxx avatar 27.1.2010 12:42 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology

    Nedava. Navic jste jaksi presel na architekturu, kde je sdilena jedna velka pamet a jakysi master. Navic to co jste popsal je pocatecni rozdistribuovani dat pro vypocet. V dalsich krocich se musi poslat 100*99*50MB dat po te jedne uzasne 1Gbps sbernici.

    Na spoustu ukolu lze jiste vyuzit 100 paralelnich netbooku. Jen zapomente na to, ze by jste chtel aby si vymenovali prilis mnoho dat.

    Please rise for the Futurama theme song.
    gtz avatar 27.1.2010 14:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Použít desku Tyan toto celé integrovat do 5U case pro 52 HDD třeba tento (rsc) a zcela jistě by to nějak šlo. Přitom case na to co umí není nijak moc drahý cca 3000€.

    Postavit to celé na FC-8GB popř. na Infinibandu ( 10G ), myslí, že ta rychlost by byla dostačující.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Ruža Becelin avatar 27.1.2010 15:34 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Zvladne jen 32GB pameti. To mi za ty prachy prijde dost malo...
    gtz avatar 27.1.2010 16:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    3000 € stojí ten samostatný CASE, je pro 42 HDD tedy až 82 TB celkem. Ten Tyan umí expandérem navýšit tak i počet CPU až na 8. Samostatný Tyan stával do cca 30 000.-
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Ruža Becelin avatar 27.1.2010 16:49 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Jaha case, spatne jsem si to precetl :-)
    gtz avatar 27.1.2010 16:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Popř. tato deska Ilwil, to jsou server-boardy popř. lze tam dát jakoukoliv jinou desku, která má aspoň 4 CPU.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xxx avatar 27.1.2010 16:05 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology

    Myslim, ze se nema cenu o tom dal bavit. Pokud nezname jak vypadaji ulohy co se na tom pocitaji tezko se dostaneme k nejakym kloudnym vysledku. Nicmene podival jsem se na tu tiskovou zpravu. Tam uvadi, ze to ma mit vykon 1.6tflops. Zajimave je, ze NEC uvadi 1.6tflops jako maximalni mozny vykon jednoho nodu v clustru. To mi prijde nejake podezrele (jako ze by meli treba 8 nodu s osminovym vykonem). Takze by me zajimalo kolik to ma teda nodu a jak jsou osazene. Pak se ma teprve cenu bavit o tom jestli to jde zbastlit. (Protoze by me fakt zajimalo jak zbastlite rychly pristup k pameti pro vsechny nody mezi sebou.(opet mrknete do materialu NECu jakou maji propustnost oni)). No a bastleni diskoveho pole uz se resilo u nejakeho clanku (a tohle ma mit 100TB).

    Ale hlavne je treba prestat uvazovat v intencich beznych PC.

    Please rise for the Futurama theme song.
    gtz avatar 27.1.2010 16:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Ten CASE jak jsem postnul má sám v 5U provedení 42 pozic pro HDD tedy 82TB při použití 2TB disků. Lze použít i nativní storage server, který je postaven celý jen na Infiniband.

    Je jisté, že se RISC a PA-RISCum výkonostně nepřiblížíme, muselo by to být moc nodů, vše aspoň na FC nebo na Infinibandu. Nakonec ve fimále by byla spotřeba 10x vyšší než u tohoto zařízení.

    Já jsem to jen postnul, proto, že ta kapacita mi byla nějak málo, no asi tam budou FC disky :) ale zase jen na FC pole o takové kapacitě mi ta mašina připadá malá ve srovnání s HDS.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    27.1.2010 16:59 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Treba podotknúť, že 2TB disky v ES/RAID/.. a podobných prevedeniach sa zohnať nedajú :)
    gtz avatar 27.1.2010 17:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Dají se sehnat obtížněji, ale dají. U nás je s tím celkem problém. Tyto disky jsou dodávány předem velkým dodavatelům. Seagate tuším má 2TB SAS 2.5 Constellation, ty mají nahradit ES. U 3.5 Něco mále zde cworld, popřípadě tyto informace se dají najít na stránkách seagate seagate . WDC bohužel prozatím RE nemá. Současná 2TB je GREEN.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Josef Kufner avatar 27.1.2010 21:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Jo, těch 1,6 Tflops mě taky překvapilo -- Tesla od nVidie má v letáčku něco podobného, ale pokud je 1 flop něco jako přenásobení matice vektorem o 1000 sloupcích, tak se žádný PC cluster nemá šanci.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.1.2010 10:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Hezká byla ve zprávách hláška někoho z toho ústavu, že český daňový poplatník může bejt v klidu, že ho to nestálo skoro nic, protože většinu zacálovala evropská unie.

    Kdepak asi unie bere prachy...
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2010 11:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Jo, díky za názory. Jestliže clustery problém optimálně nevyřeší, pak je to v pořádku. Jiná věc je samozřejmě, zda je i cena OK. A argument, že to platí EU mi připadá ovšem trochu zcestný ;-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 27.1.2010 11:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    CHMU nejsou debilove, kdyby byl pro ne cluster lepsi, tak ho tam uz maji ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2010 12:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    O tom vůbec nepochybuji! Jenže penízky bokem dokážou zatemnit mysl nejednoho chytrého člověka .. Pokud tyhle praktiky fungují třeba při stavbě dálnic, tak proč ne při výběru počítačů. (Tím nechce přímo naznačit, že se tohle v tomto konkrétním případě stalo)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.1.2010 12:44 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    (Tím nechce přímo naznačit, že se tohle v tomto konkrétním případě stalo
    Což bych si troufl doufat, že se daleko méně pravděpodobně napakuje nějaké to "bratrstvo neviditelné pracky" než kdyby se jednalo o financování "z peněz ČR".
    Jakub Lucký avatar 27.1.2010 13:50 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    To neznáte evropské granty...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    27.1.2010 11:26 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology

    A argument, že to platí EU mi připadá ovšem trochu zcestný

    Tohle financování všeho možného "penězi z EU" už mi leze krkem. Ale musím uznat, že z propagandistického hlediska je to vynikající tah, na který by byl pyšný i sám Goebbels. Přemýšlím, jestli bych to nemohl zavést u nás v práci. Že by mi kolegové posílali část výplaty a já bych jim z toho financoval jejich projekty. Samozřejmě by mi s posuzováním projektů vznikaly určité náklady a občas by se také stalo, že by se jim peníze nepodařilo vyčerpat :-)

    multi avatar 27.1.2010 11:47 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    27.1.2010 12:42 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Tohle financování všeho možného "penězi z EU" už mi leze krkem. Ale musím uznat, že z propagandistického hlediska je to vynikající tah
    I z praktického. Všimněte si, co se financuje "z peněz EU" a co za kraviny naproti tomu se financuje (pokud vůbec) "z peněz ČR". Přesně proto ty programy EU existují, aby ze svých daní měli občané členských států taky něco užitečnýho, a ne jen tunely ze státních zakázek.
    Přemýšlím, jestli bych to nemohl zavést u nás v práci. Že by mi kolegové posílali část výplaty a já bych jim z toho financoval jejich projekty.
    Kdepak, to by kolegové jistě neudělali. Ti chytří jako vy by si na své projekty raději brali úvěry a posílali ještě větší část výplaty nějaké bance.

    Jak byste si to představoval vy? Že by do těchto projektů namísto odvodů do kasy EU investovala dobrovolně nějaká česká vláda? Cha cha cha.
    27.1.2010 14:17 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology

    I z praktického. Všimněte si, co se financuje "z peněz EU" a co za kraviny naproti tomu se financuje (pokud vůbec) "z peněz ČR".

    Taková sjezdovka na ostrově, kde téměř nesněží a nejvyšší kopec má 100 metrů, to je ryze praktická a smysluplná věc. Klíčem pro získaní peněz z EU je správný "paperwork", nikoliv praktičnost a užitečnost projektu.

    Jak byste si to představoval vy? Že by do těchto projektů namísto odvodů do kasy EU investovala dobrovolně nějaká česká vláda? Cha cha cha.

    Jaký je princip EU peněz? Státy pošlou balík peněz do EU a EU jim pošle plus mínus stejné peníze zpět. Nula od nuly pojde, jen na tom napakuje aparát v Bruselu, aparát v ČR a konzultační firmy.

    27.1.2010 14:31 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Kdezto bezeckolyziarsky areal vo Vestci pod Jestedom v nadmorskej vyske 400mnm je cisto cesky napad. Tohto roku tam sneh sice je, ale zase bude odhadujem za 20 rokov.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    28.1.2010 08:14 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Klíčem pro získaní peněz z EU je správný "paperwork", nikoliv praktičnost a užitečnost projektu.
    To platí naprosto obecně o získání jakýchkoliv peněz odkudkoliv.
    Jaký je princip EU peněz? Státy pošlou balík peněz do EU a EU jim pošle plus mínus stejné peníze zpět. Nula od nuly pojde, jen na tom napakuje aparát v Bruselu, aparát v ČR a konzultační firmy.
    Princip EU peněz je postupné řešení (a tedy vyrovnávání) ekonomických a sociálních struktur v členských státech. Třeba proto, aby se časem nepřestěhovali všichni bohatí na jedno jediné upravené místo obklopené zanedbanými chudinskými státečky. Nebo aby se v případě Česka aspoň částečně obešly místní politickopodnikatelské mafie.

    Že se na základě zlodějských národních iniciativ za přispění tupého případně zkorumpovaného národního úřednictva leckde ujede, nic nemění na faktu, že peníze ze strukturálních fondů pomáhají hlavně v menších obcích financovat projekty zkulturňování životního prostředí obyvatel, co by jinak nebyly možné - ani z rozpočtu obcí, ani z rozpočtu české vlády. Protože ta má kupodivu vždycky úplně jiné priority než blaho občanů v celé republice.

    Je totiž sice hezké, že by bez příspěvků do fondů EU měli naši politici k dispozici víc peněz k soukání do vlastních kapes, ale účelem ani státní ani veřejné správy není hromadit úspory nebo dokonce vytvářet zisk. Cílem by mělo být zlepšování kvality života občanů. A tohle plní podle mě projekty financované z fondů EU lépe než projekty financované přímo ze státního rozpočtu ČR.

    Nebo si snad myslíte, že když jdou dotace přímo od vlády ČR, tak se na tom nenapakují vládní politici, úřednické aparáty a konzultační (či jiné) firmy? Já osobně považuji český úřednický aparát za mnohem horší než ten "bruselský", a myslím si, že má v naprosté většině na svědomí to, co se tu mediálně a populárně vydává za "byrokracii Bruselu".
    28.1.2010 11:38 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology

    To platí naprosto obecně o získání jakýchkoliv peněz odkudkoliv.

    To asi ano. Proto nechápu, proč do řetězce přidávat další článek. Protočením peněz přes Brusel se nic neřeší, jen naroste byrokracie. S rostoucí vzdáleností navíc klesá informovanost. Kdyby se mnou zmiňovaná sjezdovka stavěla za obecní peníze, určitě by se našlo dost zastupitelů nebo občanů, kteří by takový nesmysl zatrhli. V Bruselu takové "detaily" nikoho netrápí, hlavně když jsou správně vyplněné papíry.

    Nebo aby se v případě Česka aspoň částečně obešly místní politickopodnikatelské mafie.

    Opravdu se na projektech financovaných EU nenapakují politickopodnikatelské mafie? Jakým způsobem je Brusel obchází? Nijak. Příliv peněz z Bruselu naopak znamená více zakázek, menší tlak na úspory, více korupce atd.

    Nebo si snad myslíte, že když jdou dotace přímo od vlády ČR, tak se na tom nenapakují vládní politici, úřednické aparáty a konzultační (či jiné) firmy?

    Napakují se na tom úplně stejně. Proto se opět ptám, co Brusel vlastně řeší.

    28.1.2010 12:49 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Proto se opět ptám, co Brusel vlastně řeší.
    Brusel řeší například to, že na rozdíl od Prahy dá peníze na rekonstrukci mostu v malém městě nebo na silnici a chodníky v malé obci. I když tam žije tak málo potenciálních voličů, že je to českým politikům běžně naprosto u prdele. Nebýt fondů EU, musely by si potřebné obce zařizovat u nějakého toho posrance správnou porci medvěda.

    Jestliže namítnete, že by vlády měly dávat peníze místo do Bruselu přímo obcím, tak vám odpovím, že na hajzly platí jen když je zkope někdo silnější. Co myslíte, je ve vztahu k našim politikům silnější malá česká obec anebo bruselská byrokracie?

    Takže ano, EU je pro mě především jakžtakž civilizovaný dohled nad domácím chlívem. Stokrát raději se nechám buzerovat od úředníka bruselského než od úředníka domácího. Ta první varianta má totiž skoro vždycky nějaké řešení, ta druhá je pohřbená předem.
    28.1.2010 13:24 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology

    Brusel řeší například to, že na rozdíl od Prahy dá peníze na rekonstrukci mostu v malém městě nebo na silnici a chodníky v malé obci. I když tam žije tak málo potenciálních voličů, že je to českým politikům běžně naprosto u prdele.

    Takhle optimistické to asi v praxi nebude. Peníze dostane ten, kdo si najme správnou konzultační a má prošláplé cestičky na ministerstvo pro místní rozvoj, které je také důležité. EU financuje jen část projektu, většinu si obec stejně musí sehnat jinde. A hlavně - jak Brusel ohlídá, aby rekonstrukce silnice v zapadlé obci nebyla nechutně předražená a starosta neshrábnul tučnou provizi od stavební firmy? Nijak, protože na papíře to bude všechno sedět.

    28.1.2010 13:34 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    V SR si Brusel ustrazil, ze nepreplati neuveritelne drahe (statne dotovane) vytvaranie par desiatok pracovnych miest (v lokalitach s vysokou nezamestnanostou) firmami velmi blizkymi vlade. Napriek tomu, ze vlada chcela, aby tie dotacie zatiahla EU. Vsetky tie firmy (a cez ne vlada a vladni kamarati) sa na tom totiz uzasne nabalili.

    Na vsetkych podobnych kseftoch financovanych priamo SR sa nikdy ziadna vada nenasla a vzdy prachy odtiekli kam mali.

    Kdyby se mnou zmiňovaná sjezdovka stavěla za obecní peníze, určitě by se našlo dost zastupitelů nebo občanů, kteří by takový nesmysl zatrhli.

    Bude to fungovat aj ak sa namiesto slova "zjazdovka" dosadi slovo "opencard"?
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    28.1.2010 14:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Rozdíl je v tom, že u opencard byl potenciál, aby to fungovalo, nebyla to úplná blbost

    To, že se ta karta realizovala hlavně se zájmem, aby se ten spolek zmrdů napakoval, je věc druhá. Například v Plzni zavedení Plzeňské karty stálo čtvrtinu toho, co v Praze, bez problémů.
    Quando omni flunkus moritati
    xxxs avatar 28.1.2010 17:53 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    pri beznych projektoch je uplatok v sr okolo 10%. pri eurofondoch je to 30-40%. kedze sa najprv rozhoduje na lokalnej urovni, tak brusel ustrazi menej ako by sa patrilo.
    xvasek avatar 29.1.2010 16:42 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Co to je za pitomost - když chceš dotaci z fondu EU nebo z nějakého ministerstva, tak si prostě najdeš příslušný dotační program, formulář správně vyplníš a pošleš, pak se podle bodového systému dozvíš, na kolikátém jsi místě a jestli peníze dostaneš. Kde tam chceš koho korumpovat, vždyť je to celé transparentní. Pro korupci je prostor mimo dotační programy, v programech samotných už spíš ne.
    xxxs avatar 30.1.2010 02:12 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    vypise sa tender firme na mieru, ta to samozrejme vyhra, eu to zacvaka, prachy sa prerozdelia a vsetci zucastneni su spokojni.
    xvasek avatar 30.1.2010 08:37 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Nepleteš si náhodou strukturální fondy a veřejné zakázky?
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.1.2010 10:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...taky bych řek, tohle je spíš zjednodušenej popis standardního průběhu veřejných zakázek. ;-)
    xxxs avatar 31.1.2010 00:17 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    nepletiem. ak sa z niecoho daju vytrieskat prachy, hned je viac zaujemcov. schvalovacia komisia podpori, alebo nepodpori. a koho asi tak podpori? priestor na korupciu tam je. nono, vas projekt poskodi zivotne prostredie, nesplna formalne poziadavky, bla, bla.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.1.2010 00:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    hele, já užv tomu nerozxumim, typíčo nemůžšvodepisovat ve dne, když sem střízlivej?! (tak do 14:00) thx
    xxxs avatar 31.1.2010 00:54 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    voletypicojatemamradtyvoleozratejkockofilnejvoleakdymamjakospatvolectrnacttojesnadjestenocpicovole
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.1.2010 01:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    hewuuuuuu... ... uu ...
    xvasek avatar 1.2.2010 07:59 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Jaké podpoří - nepodpoří? Už když tu žádost odevzdáváš, tak si můžeš spočítat, kolik máš bodů - u relevantních kapitol žádosti máš v manuálu napsané, kolik dostaneš za kterou odpověď (např. více než 100 zaměstnanců - 1b, 50-99 zaměstnanců - 3b, méně než 50 zaměstnanců - 5b, nebo realizační místo Praha - 0b, město nad 100000 obyv. - 3b, menší město - 5b). Jediná "loterie" je, že do vyhlášení výsledků nevíš, jestli je před tebou tolik firem (s vyšším bodovým ziskem), že už se na tebe nedostane.
    xxxs avatar 4.2.2010 15:52 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    uz to nefunguje tak, ze schvalovacia komisia ti vrati projekt na dopracovanie, alebo ho rovno vyradi?
    xvasek avatar 5.2.2010 09:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Nevím, dotace, co jsem dělal já, se dělaly tak, že jakmile se to jednou odevzdalo, tak to už bylo hotovo a nedalo se do toho zasáhnout. Ve fázi, kdy člověk na té žádosti pracuje, se různě ptá lidí z ministerstva nebo z CzechInvestu, jak to má správně vyplnit a co je tím myšleno - v podobném stylu, jako když člověk přijde přepsat auto na úřad a některým kolonkám ve formuláři nerozumí, tak se "té paní, co tam sedí" prostě zeptá. Komise projekt vyřadí, pokud najde formální chyby, jakože třeba žádám o dotaci pro firmy do 50 zaměstnanců a v žádosti uvedu, že mám zaměstnanců 150, nebo když nejsou vyplněna některá povinná pole - ale to mi přijde celkem logické, od toho tam jsou :-).
    xxxs avatar 6.2.2010 01:41 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    mam info z druhej ruky, tak nemozem povedat, ze naozaj sa u nas v tomto korumpuje.
    28.1.2010 12:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Kdyby se mnou zmiňovaná sjezdovka stavěla za obecní peníze, určitě by se našlo dost zastupitelů nebo občanů, kteří by takový nesmysl zatrhli.
    Pokud by to ovšem nebyla přímo iniciativa zastupitelů, či mocného místního bratrstva, že, což v naprosté většině případů tak bývá. Šance, že něco zatrhne kvůli nějakým křivárnám, opoziční zastupitelstvo nebo snad nějaká občanská iniciativa, je dost mizivá. Viz jen tak namátkou. Naopak musí vždycky přijít kontrola shora.
    28.1.2010 18:56 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Praktický návod, jak se legálně napakovat za "evropské" peníze.
    27.1.2010 12:43 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Běžný cluster s běžným HW a nVidia grafikami by byl evidentně mnohem výkonější. ATI je na tom po HW stránce podobně, nebo lépe, ale ovladače a podpora jsou děs.
    27.1.2010 12:54 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Je obrovsky rozdil mezi SMP strojem a clusterem "beznych" pocitacu. Zjednodusene receno se hodi na naprosto odlisne typy uloh.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    27.1.2010 13:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Heh schválně zda by stroj, co cracknul DES měl podobný výpočetní výkon. Elektrický příkon je už něco horšího :-D.
    27.1.2010 15:19 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    To by snad mělo mít ještě alespoň kontramatku, jinak se to brzo vykvrdlá.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    27.1.2010 16:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Tak třeba se to prvním spuštěním svaří :-D.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 13:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    To je dobře že ho koupili, teď si aspoň lidi budou moct výměnu oken pořádně naplánovat a nedělat to když je -30. Žejo pane Smolík?! :-D
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2010 15:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    To je tak. Výměna oken byla naplánována v říjnu, a to asi ani nejlepší počítač nezvládne říci, jaké bude koncem ledna počasí. I když se dá předpokládat, že v té době horka nebudou :-)
    A mínus 30 není, jen mínus 21 :-) Ale to už je barák pod uzavřením. Naštěstí ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 16:14 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...nejlepší počítač nezvládne říci, jaké bude koncem ledna počasí.
    Proboha, ale proč plánovat výměnu oken v zimě??!! :-D
    27.1.2010 16:23 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    My třeba měnili okna v zimě, kvůli masivní slevě, kterou jsme na to dostali. V létě by nová okna vyšla mnohem dráž.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 16:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    měnit / kupovat
    27.1.2010 16:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Ve skutečnosti je to totéž, protože člověk si objedná kompletní dodávku. Práce v zimě (při výrobě i montáži) prostě stojí míň.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 16:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...no sorry, ale vykonávat zednický práce v mínusovejch teplotách je pěkná blbost! :-D
    27.1.2010 17:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Zednické práce možná, ale já mluvím o výměně oken. To obnáší jenom vyšroubování starých oken, vložení nových a zajištění montážní pěnou. Nic se nezdí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 17:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Aha, ještě jsi neměnil okna v paneláku, co? :-D

    BTW: rozsah teplot pro práci s montážní pěnou asi taky nepůjde moc hluboko pod nulu, nehledě na to, že pěnou to zdaleka nekončí...
    27.1.2010 21:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Ne, v paneláku fakt ne :-). Stačilo jenom oříznout přebytky pěny, zasádrovat, vymalovat a udělat z dlaždic parapety. My to dělali, když bylo slabě nad nulou, ale troufl bych si klidně při mínus deseti.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 22:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...tak to jsi šťastnej člověk, nám vyhodily starý, tak sem si řek, že zatim ometu ten bordel z tý díry po okně, udělal sem smetáčkem šmudl-šmudly sem tam po panelu a hele! 10cm panelu v prdeli, tak sem to ometání rači nechal bejt, nebo by ten panel taky moh zmyzet úplně :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 22:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...pak přišel ukrainec s voknem, dal ho do díry, řek moment, moment, charašó, druhej to zaházel a hotovo! :-D Když sem pak přišel s vodováhou, bylo to absolutně rovný, nechápu... :-D :-D :-D
    kotyz avatar 27.1.2010 23:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    voko vidi, voko neni pica. a nebo mas krivou vodovahu (taky moznost) ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 27.1.2010 23:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    z ceho sou sakra ty polsky panelaky? to by mohli bejt maslovy susenky s trochou cementu ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.1.2010 23:31 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    asi z panelů, když to sou paneláky, já nevim, todle bylo v Praze... (barák stavěly pozemní stavby Plzeň ;-))
    kotyz avatar 28.1.2010 00:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    aby se ti pak treba nestalo ze budes pritloukat obrazek na zed a udela se ti v ty zdi dira ze by si skrz ni moh prolezt ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.1.2010 11:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...na panely chodim zásadně s vrtačkou :-D
    Dalibor Smolík avatar 28.1.2010 12:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ovšem s příklepem a se speciálními vrtáky :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.1.2010 13:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...jedině tytan a doufat, že netrefim železo :-D
    gtz avatar 28.1.2010 13:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    My máme domeček z těch kvádrů. Do toho se dá vrtat i šroubovákem, na normální hmoždinky se dá použít normální vrták do dřeva. Titanový jsem použil jen když jsem dělal lustry. Měl jsem půjčenou HILTY s vzduchovým kompresorem a šlo to tam jak do másla.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.1.2010 14:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    To mam v práci, když chci něco pověsit, stačí šroubovák a kladivo, no a díra je hned... :-D
    gtz avatar 28.1.2010 14:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Když to přeženeš utíkáš pro sádru nebo tmel. Sousedovi jsem půjčoval tu HILTU na nějakou jednu díru. No on ji použil i na normální díru a ještě ke konci vrtání přitlačil. Na jedné straně malá dírka na druhé straně díra jako prase. :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.1.2010 14:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    To v práci je naštěstí 30cm + 15cm polistyren :-D ale kdyby se tam chtěl někdo vloupnout, stačí mu krumpáč a 5 minut :-D
    gtz avatar 27.1.2010 17:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Montážní pěna je bohužel sajrajt, který potřebuje teplo na to, aby se s ní dalo nějak pracovat. Jsou jistě i pěny, které jsou na celoroční, ale bude to zase jistě celé nějak závislé na teplotě.

    Nedalo mi to a koukal jsem se na pěnu čím jsem dělal cosi v garáži - DenBrawen a tam je aplikační teplota 12 minut (při 20°C) a 40 minut (při -10°C).

    Dneska ráno zde bylo -25°C přes den tak do -11°C. Raději počkat až na jaro.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2010 19:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Ano, potvrzuji, montážní pěna funguje tak do -10° C, při vlastní výměně bylo kolem -6° C a teplota klesala až po jejím základní zatvrdnutí. Zednické práce je také nutné udělat - většina zevnitř, což není problém, ale část venku - a to bude zítra. Pokud bude málo pod nulu, půjde to udělat klasickou cestou. Jinak nejde o panelák, ale o cihlový dům - poctivý, z roku 1934, takže si hoši dost mákli ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.1.2010 21:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Výměna okna je otázkou chvilky, takže teplota v místnosti klesne, jenom krátce, protože pod oknem máš topení. Z venku často není co dělat, natož zdít (beru podle našeho baráku).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2010 21:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Podle informace montérů je zdění zvenku u nás potřeba, ale jen velmi malé prostory (lišty). Jinak pokud se topí, není to tak hrozné ani za mrazu venku.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    gtz avatar 27.1.2010 17:59 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    No naše firma u nás nabízí až 42% slevu, když se objedná montáž a zaměření do konce února 2010. :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 19:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...dovoz zdarma? :-D
    gtz avatar 27.1.2010 20:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Nejsme si jistý, ale je to myslím dle dohody. Možná u nás v regionu snad, ale dále myslím, že již ne. Je to firma ivaplast
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 20:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...to byl vtip ;-) (Warszawa)
    gtz avatar 27.1.2010 21:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Pochopil jsem to je snad jasný :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2010 16:53 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Samozřejmě sleva, ale dalším faktorem je období před sezónou. V hlavní sezóně se špatně pracuje s jedním notebookem na půdě a zapnutým serverem schovaným někde mezi nábytkem pod plachtou v přízemí, bez faxu, bez tiskáren :-) ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2010 17:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    ...ale v zimě? Na mínusu?!
    27.1.2010 13:45 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Kdyz se clovek podiva na statistiku top 500 superpocitacu, tak uvidi, ze prevazna vetsina jsou vicemene clustery konvencnich pocitacu [*] postavenych na x86/x86_64 procesorech, a pulka jich pouziva bezny ethernet jako interconnect. Vektorovy superpocitac je tam jen jeden.

    [*] nicmene i u techto clusteru se nejedna o off-the-shelf pocitace, nebot krome porizovaci ceny je treba optimalizovat take prostor, chlazeni, spotrebu a spoustu dalsich podobnych problemu.

    Samozrejme zavisi na tom, jak je napsany software, ktery na tom ma bezet, a je mozne, ze v tomto pripade to vyzaduje.
    27.1.2010 14:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    No on je taky problém té paralelizace. Hledání UFO ze seti není problém počítat na clusteru tvořeném sériovými porty :-D. Ale model počasí bude asi tvořen nějakou mřížkou, kde se pro každou buňku budou počítat určité parametry. Jenže problém je v tom, že parametry okolních buněk jsou potřeba pro výpočet dalšího kroku. Ještě větší problém je, že se bude počítat minimalně ve 2D, ale možná i ve 3D, takže počet přenášených dat roste s velikostí exponenciálně a teďka ještě chtějí simulovat přesněji, tedy zjemnit mřížku (a samozřejmě by to měli simulovat rychleji než standardní čas :-D). Ty posílaný data pak budou stovky gigabitů za sekundu.
    27.1.2010 14:04 xavier | skóre: 10 | blog: borkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    A co to je ta kapacita počítače? Jak jí změřím u sebe doma? :)
    27.1.2010 14:07 xavier | skóre: 10 | blog: borkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    A těď koukám, že jsem to napsal ke špatnému článku. Ta kapacita počítače je zmíněná v tom odkazovaném článku.
    Heron avatar 27.1.2010 14:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology

    Kapacitu změříš jednoduše, vezmeš RCL můstek a postupuješ podle návodu. ;-)

    stativ avatar 27.1.2010 14:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Superpočítač pro meteorology
    Pokud pominu věci jako je spotřeba nebo to, že jsou to vektorové procesory tak obrovským problémem každého clusteru je režie. Ta by s největší pravděpodobností by byla tak velká, že by byl potřeba cluster o dost větší, než je 100 PC.

    Dalším problémem na všech clusterech je RAM, hlavně pokud jde o sdílenou paměť, protože ta se zas tak moc dobře rozdělit mezi víc počítačů nedá (ale třeba Kerrighed to myslím umí) a i tak by došlo k dalšímu obrovskému zpomalení, protože propustnost síťovky + RAM je o hodně nižší než propustnost samotné RAM.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.