abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Co čtete a co odkládáte?

    5.2.2010 13:21 | Přečteno: 2164× | Jen tak

    Pod vlivem několika nedávných zápisků od různých lidí jsem sebekriticky změřil své hromádky „přečíst“ a „přečteno“ z poslední doby. Zase nějak nemám čas na čtení, ale cítím, že se blíží další vlna čtenářského záchvatu, při kterém polykám několik knih týdně. Co se vrší na těchto hromádkách vám?

    Nejprve ty blogy, které mě nakoply:

    V prostředním zápisku je vyjmenováno 10 důvodů, proč knížky odkládáme. Mohl bych se podepsat pod každý z nich. Pokud nevládnete angličtinou nebo se vám to jen nechce číst v originále, přikládám ten seznam přeložený (a s vlastními komentáři, místo těch od původní autorky).

    1. Je to kniha, o které mám pocit, že bych ji měl přečíst. Tohle se mi stává často – koupím knížku, která je obecně uznávaná, nějak se týká věcí, které mě obyčejně zajímají, případně spadá do kategorie knih, které si sám sobě dávám za úkol. Typický příklad jsou knihy typu „o téhle věci bych toho měl vědět víc“ (téma je celkem libovolné; může to být něčí životopis, dějiny významné události atp.).

    2. Je to část série, ale předchozí jsem ještě nečetl. Asi půl roku mi takhle kdysi v polici strašily tři díly Ledové společnosti od G.J. Arnauda. Zakoupil jsem totiž výhodně v antikvariátu díly 2, 3, 5 a 6. Jakmile jsem však sehnal jedničku a čtyřku, zhltal jsem to tak rychle, že jsem potom pokaždé velmi netrpělivě čekal, než Najáda vydá další díl. Vzdal jsem to až někde u dvacítky, když vydávání série převzalo nakladatelství Železný a okamžitě zprznilo sazbu, obálku i formát.

    3. Všichni známí to doporučují. Tohle umí velmi snadno vypěstovat odpor nejen ke knihám, ale i hudbě, filmům nebo v podstatě čemukoliv jinému. Sám jsem takhle patrně neustálým vychvalováním kamarádovi znechutil Saturnina od Jirotky. A minulé léto jsem měl nutkání dát do zubů každému pitomci, který se spiklenecky šklebil, když se dozvěděl, že jedeme na dovolenou do Toskánska. Co naplat, že tam jezdíme už pět let a i minulý rok jsme výlet naplánovali ještě předtím, než se tam spustil Topolánek a spol.

    4. Odstrašující velikost. Určitě to znáte – kniha je zajímavá, od dobrého autora, ale tak tlustá. Už jen ta velikost vás trochu odrazuje. Co když nebude zase tak skvělá, ale rádi knížky dočítáte, takže ji budete mít na krku, místo abyste četli něco lepšího. Já kvůli tomu pořád odkládám paralelní životopis Hitlera a Stalina.

    5. Je to klasika. Také vás občas chytne pocit, že byste přeci nejdřív měli přečíst každou knihu od známých klasiků, než se budete moci považovat za aspoň trochu sečtělého? Než budete mít dost argumentů, abyste si před vlastním svědomím obhájili zakoupení nějaké moderní slátaniny, která se však tak dobře čte. Dickens, Hemingway, Dostojevský, Zola, Burroughs, Mickiewicz, Maupassante, Feuchtwanger, Zeyer a kompletní antická knihovna ze Svobody. Mám vás v merku.

    6. Těch čekajících knih je hrozně moc. Ne, že by to bylo vyloženě špatně. Autorka původního zápisku říká, že má při psaní tohoto důvodu pocit, jako kdyby si stěžovala, že je do ní zamilováno příliš mnoho mužů, nebo že je ten diamantový náhrdelník pro její krk příliš těžký. Ale svou roli to hraje. Když mám hromádku „přečíst“ moc velkou, vymyká se to rychle kontrole a provádím selekci, abych si nepřipadal tak neschopný. Některé knihy jsou tím pádem vyřazeny z hromádky do zapomenutých zákoutí knihovny.

    7. Neodolatelné pokušení výprodejů. Ani bych si třeba tuhle knihu nekoupil, ale copak jsem ji tam mohl nechat, když byla TAK LEVNÁ!? Za tu cenu to bude určitě dobré počtení. Takže pozor, nejhorší jsou: výprodeje v knihovnách, všechny pobočky zrádné firmy Levné knihy, internetové adresy betterworldbooks.com, abebooks.com, thriftbooks.com, ebay.com, všechny weby českých antikvariátů...

    8. Autor napsal něco jiného, co se mi líbilo. Někdy to funguje. Ještě jsem nenarazil na knihu od Škvoreckého, která by se mi nelíbila. Balzac napsal všechny knihy na jedno brdo, takže se mi všechny líbí. H.P. Lovecraft toho nenapsal tak moc, abych se mohl nějak šeredně seknout. Jenže, pak jsou ti ostatní, u kterých je to sázka na jméno, která se nemusí vyplatit. Třeba Margaret Atwood. Snad všechny její knihy dostaly nějakou cenu, ale Cat's Eye mě prostě nebavilo.

    9. Je to učebnice nebo úkol. Nikdo není rád, když mu někdo jiný říká, co má dělat. V případě tzv. povinné četby je to obráceno proti jinak velmi příjemné činnosti. Když jsem měl ve škole za úkol číst Dobrodružství Huckleberryho Finna, tak jsem na truc nejprve přečetl tři jiné knihy od Marka Twaina, než jsem – s velkou nechutí – prolétl Huck Finna.

    10. Máte kamaráda/kamarádku nebo objekt romantického zájmu, který/á pracuje v knihkupectví. Autorka původního zápisku doplňuje, že v jejím případě je to ona sama, kdo pracuje v knihkupectví. A protože přichází do styku s velikým množstvím knih, často neodolá... Já bych to na sebe mohl vztáhnout tak, že všichni moji blízcí přátelé, včetně mojí milé i mých rodičů, jsou podobně náruživí čtenáři jako já. Pořád mám tedy na očích, co kdo právě čte a každou chvíli si říkám „no jo, to bych si chtěl také přečíst“.

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Které body se vás nejvíce týkají?
     (78 %)
     (20 %)
     (10 %)
     (24 %)
     (29 %)
     (29 %)
     (29 %)
     (68 %)
     (12 %)
     (10 %)
    Celkem 41 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vencour avatar 5.2.2010 13:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Snažim se udržovat si obecný přehled, i díky tomu, že jsem na dnešní poměry celkem sečtělý, stejně tak jako že na gymplu byli větší knihomolové. Tehdy.

    Jako hlavní mam/chci v dohledné době přečíst pdfka od Forrestera, dost si od nich slibuju. Práce je dost i záležitostí okolo práce. No a malý je zlatý, tak spíš mne čeká čtení pro něj.

    Od Pratchetta, Heinleina a Dicka bych měl mít nějaká anglická pdfka, další kandidáti.

    Ohledně tlustých knih - To ani Sinuhet nejsou drobečci, stáli za to. Pamatuju, že jsem Gullivera četl kdysi asi ve třetí třídě měsíc hrubého času. Ona ta tloušťka je relativní.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 5.2.2010 14:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Ohledně kategorií knih a vábení na mne platí asi většina uvedených. Snažim se mezery zacelovat rovnoměrně.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kotyz avatar 5.2.2010 13:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    ja mam dost knizek z pruniku kategorii 2. a 7. - nekolikatej dil serie koupenej v levnejch knihach za 49,- ale ty dily predchazejici tam nemaji a nekdy je nemaji ani nikde jinde. tak to mam odlozeny uz skoro rok a vyckavam. desive tlustejch knizek mam taky par, ale to je mensi problem, proste se bude cist dyl. ja se v tom uplne vidim :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.2.2010 13:51 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Mě osobně se týkají asi nejvíce body 5. 8. a 2. (nechceš udělat na jednotlivé body anketu?)

    Možná bych ještě přidal za sebe jedenu věc, která se staví mezi mne a čtení knih. Na čtení knih si čas dokážu udělat. Ale dělá mi problém získávání knih. Mívám problémy (jo jo lenost a méně času) dostat se v rozumnou dobu do knihovny nebo do knihkupectví a knihy co mám doma, tak mám dávno přečtené několikrát.

    vencour avatar 5.2.2010 14:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Městská knihovna má otevřeno až 9-20. Je to málo?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.2.2010 14:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    nechceš udělat na jednotlivé body anketu?
    OK, doplněno. Hlasujte.
    5.2.2010 13:53 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Největší nepřítel mého čtení je funkční připojení k internetu :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.2.2010 13:54 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Nevím kde všichni berete čas číst... Já jsem rád když cestou do práce a z práce v metru přelouskám jakž takž knížky na zkoušky. Jindy na to prostě čas není.
    vencour avatar 5.2.2010 14:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Jestli děláš školu při práci ... držim palce. Taky jsem to nestíhal.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.2.2010 14:26 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Dík, dodělávám první semestr... :-) Kdyby to byla jen škola a práce, šlo by to. Ale ten pravý záhul jsou děti :-)
    vencour avatar 5.2.2010 14:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Dyť jo ... dvakrát jsem radši odešel sám v letňáku ... bylo mi jasný tehdy, že nemam prostor zvládnout ten stres, shon a tak, práci, rodinu, učení do práce i do školy. Štve mne to dost :-(

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.2.2010 14:39 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    No, já jsem na minulé škole (MFF) skončil v průběhu psaní diplomky po 6 letech, a to ještě za dost zvláštních okolností... Takže teď už si neúspěch nepřipouštím :-) Je teda fakt, že je to masakr, ale tak nějak cítím, že je to poslední šance to dát. Těch několik málo let stresu teď vyměním klidně za to, abych se později nemusel stresovat do konce života :-)
    vencour avatar 5.2.2010 14:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Když já jsem si řikal ... co když budu mít trable v práci, ve škole i doma. Co když narazim na všech stranách? Řikal mi jeden z těch, co ČVUT dokončili na dálkovém ... z našeho ročníku jsme školu dokončili 4.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.2.2010 15:06 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Chápu. Já měl to "štěstí", že když jsem měl čas a pohodu studovat, sral jsem na to a vymstilo se mi to. Teď když za všechno tvrdě platím se do toho zase vyrojilo hodně věcí, který mi převracejí život naruby. Je to velká škola života, za kterou jsem vděčný. Ale snad se vyplatí.
    5.2.2010 14:33 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    ja mam v nejblizsi dobe v planu precist akorat nejakou ucebnici statistiky...

    btw. doporucili byste mi nekdo nejakou knihu o bayesove sitich? Idealne v anglictine. Nebo klidne nejakej tutorial na netu... Uz to nejakou dobu googluju ale nemuzu najit nic kde by to bylo rozumne vysvetleny bez zbytecnejch mat. symbolu... (nejaky symboly nevadi, ale kdyz jich je vic nez textu tak je neco spatne... ;) )
    5.2.2010 15:03 Koul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Asi jsem obeti internetu, ja cist nedokazu - nebavi me dlohou dobu venovat se jednomu tematu. Web me naucil cist kratke clanky, preskakovat mezi nimi. Mam i radsi serialy nez filmy.

    Ale neverim lidem, kteri tvdi, ze na cteni nemaji cas (jako ten clovek v prvnim odkazu). Kdyz neco chci delat, tak si na to cas proste najdu. "Nemam cast na x" znamena neni mezi mymi prioritami udelat si cas na x. Copak treba ten pan David Jezek dela cely den jen veci nezbytne proto, aby prezil?
    5.2.2010 15:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    S tím časem na čtení je to těžké. Čtení je pro většinu lidí příjemná věc, kterou však dělat nemusí. Takže stejně jako se dá říct, že nemám čas strávit každý den 5 hodin koukáním na filmy, tak nemám čas číst. Jistě, kdybych se opravdu snažil, tak by se to zařídit dalo. Ale za tu námahu (nebo stres, problémy, únavy atd.) to nestojí.
    5.2.2010 15:20 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Já řeším tak, že nejvíc knih, časopisů, povídek přečtu cestou vlakem do školy a ze školy, protože se mi nechce jen tak koukat kde co lítá. Akorát teď jsem to musel utnout kvůli tomu, že jsme někam zahrabal čtečku karet a všechno co mám v Palmu už jsem přečetl.

    A k těm lákadlům, u mě asi nejvíc funguje 10. bod, a bohužel tak nějak u všeho - knih, hudby, filmů, seriálů takže mám permanentně pocit, že jsem dohromady nic moc nečetl, neviděl, nenaposlouchal. A to mě spousta lidí má za knihomola :-)
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    kotyz avatar 5.2.2010 16:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    jo. ja, ted nikam nejezdim tak ani nectu :-D doma si na to ten cas pro samy cumeni do pc proste nenajdu ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.2.2010 17:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Ad 1, Nekupuji ani si nepůjčuji knihy které bych měl přečíst, ale ty které si chci přečíst

    Ad 2, Knihy které jsou součástí nějaké série, pokud nesbírám, nesháním a nekupuji, pokud série není kompletní, resp. pokud nemám přístup ke všem dílům. Ovšem vůbec mi nevadí přečíst si ty díly na přeskáčku.

    Ad 3, Pokud mě doporučovaná kniha nezaujme po zběžném prolistování, tak ji nečtu.

    Ad 4, Na velikosti nezáleží. Jak bylo řečeno v bodu 3, pokud mě kniha zaujme, jdu do ní.

    Ad 5, Pravdou je, že mne povinná četba ve škole od těchto autorů natolik odradila, že jsem se jim programově vyhnul. K mnohým jsem se tak dostal o řadu let později za příhodnější konstelace. (Kupř. knihy Maupassanta, Martínka, aj.)

    Ad 6, Knihy čtu buď rovnou nebo vůbec.

    Ad 7, Výprodejům a Levné knize, se snažím programově vyhýbat. Případně je navštěvuji s vymetenými kapsami.

    Ad 8, Nezáživnou knihu odkládám na věky bez ohledu na předchozí zdařilá díla autora.

    Ad 9, Částně jsem zmínil již při bodu 5. Pokud se předkládá "povinná četba" jako skutečně povinná, pak je to nejspolehlivější způsob jak na hóóódně dlouhou dobu od jejího čtení někoho odradit.

    Ad 10, Miluji prostředí antikvariátů a knihkupectví - bohužel pokud bych se měl živit jako antikvář, tak bych asi pošel hlady, protože mě baví knihy shromažďovat a půjčovat, nikoliv prodávat. Žel profese knihovníka mě minula.

    Když tak nad tím přemýšlím. Shodli jsme se pouze u bodu 9 - a totiž že ten kdo někoho nutí do čtení, je zabijákem doporučovaného autora.
    otula avatar 5.2.2010 20:10 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Knihy vybírám podle recenzí na netu. Sice to ne vždy funguje, podobně, jak u filmů, ale většinou se na recenze spolehnout dá.

    Pokud jde o povinnou četbu, s chutí jsem přečetl takřka celého Čapka a Haška, bez ohledu na to, co z nich bylo povinné, některé knihy i vícekrát. A další bezvadná česká kniha je Kladivo na čarodějnice od Kaplického.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    5.2.2010 20:48 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Hašek se čte krásně. Čapka moc rád nemád, ať už se týká jeho her, nebo knížek, nikdo jsem se nedokázal ztotožnit s jeho závěry. Z českých autorů na mě z knihovny výhružne koukají Havlíčkův Neviditelný a Kámen a bolest od Schulze na které se zatím nedostalo.
    5.2.2010 22:01 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Kámen a bolest je stoprocentně jedna z nejlepších českých knih, co jsem kdy četl. Obrovská škoda, že zůstalo jen u jediného dílu.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jan Drábek avatar 5.2.2010 21:29 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Čapkovi knihy jsou vynikající...

    I ostatní knihy s povinné četby jsou vcelku čitelné.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    otula avatar 5.2.2010 22:20 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Jj, přesně tak. Čapek patří ke světové špičce. Pokud vezmu do ruky kteroukoliv jeho knížku a nahlédnu dovnitř, nepřestanu číst, dokud mne od ní něco či někdo neodtrhne.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Isah avatar 6.2.2010 20:07 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Ano, tohle mám stejně. Čapka miluju. Zhltla jsem i Karolínu Světlou a líbilo se mi to. Pořád takové knihy považuju za větší přínos než čtení časopisů nebo blbostí na netu.

    Krom toho mám nějaký paměťový defekt, prý není dnes až tak neobvyklý, že si z přečteného textu na počítači pamatuju minimum.

    Co se týče klasiky mám načteno hodně. Doporučenou literaturu jsem měla přečtenou dříve než byla doporučená :-) A bavila mne. Pravda, jsou věci, které jsem vynechala. Třeba Babičku si určitě nikdy nepřečtu, i když ve filmové podobě se mi moc líbí.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    otula avatar 6.2.2010 20:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Babičku jsem vynechal také :-) Nějak mne ty úryvky v učebnicích nepřesvědčily ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    11.2.2010 20:11 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    babicku si nechavam na pozdeji. Pry je vyborna, ale nesmi vam byt 20.
    otula avatar 11.2.2010 20:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Nechal jsem se ukecat. Jestli se dožiju osmdesáti, tak si ji přečtu :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.2.2010 13:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Posílat do záhrobí?

    Ne. Opravdu si nemohu pomoct..: Čapkovy knihy
    5.2.2010 21:10 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Tak jsem se, na základě tohoto zápisku, rozhoupal a dneska ve vlaku dorazil "Život vesmír a vůbec" od Adamse.

    Rozečetl jsem to a pak jsem to odkládal, protože mě to dost nudilo. V plánu mám ještě zbytek série. Ale na čtení mám docela dost času a to hlavně díky jízdě vlakem a taky díky iPhonu, kde mám tři tucty knih ve frontě. :-)
    vencour avatar 5.2.2010 22:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Trojka a čtyřka Stopaře mi taky moc nesedly. Možná jen byly takové jiné.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    xsubway avatar 5.2.2010 22:25 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    V rámci sebemrskačství se prokousávám: Umberto Eco, Teorie sémiotiky. Udělal jsem si radost a koupil jsem si: Zdeněk Neubauer, O počátku, cestě a znamení časů. Hned po tom vlítnu (už po několikáté) na celou ságu Stopařova průvodce.

    Jen doufám, že si nepořídím mobil s netem, pak už bych nepřečetl žádnou skutečnou (papírovou) knihu.

    Ve skutečnosti si vybírám knihy podle autora a tématu ... vlastně pro mě je rozhodující pouze bod jedna ;-)
    xsubway avatar 5.2.2010 22:35 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    a ještě někam musím (chci) nacpat: Jean Liedloff, Koncept kontinua
    6.2.2010 09:21 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Výborné téma. Já bych ještě doplnil jeden důvod: na beletrii musím mít hodně specifickou náladu. To znamená někam se na den zavřít, vypnout telefony, lehnout si a ponořit se do jiného světa. Jinak z toho nic moc nemám.

    Jinak k povinné četbě. Dal bych studentům seznam ~200 knih z daného období a nechal je, ať si vyberou sami 10 knih, o kterých něco napíšou.
    vencour avatar 6.2.2010 11:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Své v tom asi bude hrát i role učitele, jak vystupuje. Těžké jeněkomu něco nutit a přesvědčovat, lepší je zaujmout.

    Čapka a V+W a snad i Remarqua jsem přečet ještě na gymplu, ve čtvrťáku jsem si všim, že ony doporučení asi mají něco do sebe. Dřív to nebylo tak záživné a asi bylo něco i ve mně.

    To mi připomíná, že jsem nedočet ještě všechny Shakespearovy kusy.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.2.2010 08:32 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Jo jo, já měl kliku na češtnářku. A to vlastně jak na ZŠ, tak na SŠ. Obě věděly, že stále ležím v knihách, tak mě nenutily do povinné četby. Takže jsem se ke "klasice" sice dostal později, ale zato jsem si ji přečetl s chutí.

    Na učiteli záleží asi u každého předmětu. Nepříjemná paní na hudební výchovu mě znechutila hudební teorii. Po dvaceti letech mě překvapilo, jak je to zajímavý obor. :-)

    Fluttershy, yay! avatar 6.2.2010 23:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Něco proti Saturninovi?!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.2.2010 08:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    To jsi vyčetl z čeho?
    7.2.2010 08:29 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Jsem asi ještě dítě :-D ale hodně se mi líbí dobrodružné knížky od Julese Verna. Karla Čapka (resp. jeho knihy) taky zbožňuju. Absolutně mojí nejoblíbenější knížkou je Zabíják od Zoly.

    7.2.2010 08:33 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Jinak je tady někdo, kdo miluje Máchův Máj? Ještě mám v živé paměti, jak nám ho recitovali v Hrádku (Kutná Hora), bylo to krásný.

    7.2.2010 08:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Žádnou romantickou recitaci jsem nezažil, ale četl jsem to již mockrát.
    vencour avatar 7.2.2010 10:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?

    Síla Zabijáka se mi jeví v tom, že to nemusí být vždy jen alkohol, co ničí.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.8.2014 23:16 Martina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čtete a co odkládáte?
    Co číst? A proč? Vždyť Oblomov se věnuje přemýšlení.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.