abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | IT novinky

    Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    10.6. 21:44 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 1
    10.6. 15:00 | Nová verze

    Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.6. 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    10.6. 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    Rozcestník

    F.U.C.K. LINUX!

    9.2.2007 02:22 | Přečteno: 2168×

    BRUS!

    Fakt že na linuxu neexistuje řada alternativ, radši bych psal špičkových programu, je jasné, ale co stím?

    Problémy bych viděl v několika rovinách:

    1) zákazník, tedy člověk potřebující na UniX/LinuX nějaký software je USER/LOSER, teda naprostý hovado který nedokáže s komplem nic a jediný co potřebuje je klikací nástroj. Tedy sám si program nedokáže naprogramit.

    2)Programátoři k životu nic nepotřebují. Stačí jim připojení k netu, gcc a někteří FIREFOX. :-) Tedy programátoři sami od sebe nic nenaprogramují aniž by je někdo nekopl.

    3) Nejasný model v programení, tedy není jasný zadavatel výkonavatel a hlavně motivace k vytvoření programu.

    ...........................

    Anallízačka:

    z bodu 1) vyplývá že by bylo potřeba někde na webu, třebas na abíčku vytvořit nějaký kouktek kde by se rozumným způsobem vznášeli potřeby na software, tak aby je viděla i druhá strana mince a to programátoři. Protože programátoři samotnou potřebu programu nemají tudíž nemuže se zlepšoval GNU/linux jako takový protože jednoduše programátora nenapadne udělat GUI kravinu která mu přijde zbytečná a nutit FUCKING USERa začít programit něbo šahat často do příkazovky je taky peklo...

    z bodu 2) a 3) zase plyne že programátor jednoduše nemá motivaci něco pro fucking USERA programit. A Ani vlastně neví pořádně co by takovej fucking user chtěl...

    ..........................

    Návrh

    Proto by se mě osobně třebas líbilo kdyby vznikl na českém webovem prostoru, třebas na abíčku nějaký koutek kde by lidi vznášeli třebas nápady na programy které jednoduše nejsou. S tím že by se mohla udělat nějaká nadace či sbírka na program který není s tím že když by byla částka na kontu projektu dostatečná tak by se našel nějaký programátor který by to za ty prachy naprogramil. S tou částkou si to představuju že by to bylo takové tržiště, aukce, prostě lidi by nadhazovali částky a programátor by se třebas našel sám až by bylo dostatek prachů(rozumějme pro toho programátora). :-)        

    Hodnocení: 29 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.2.2007 03:03 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!

    Problém je ten, že aplikace, který na linuxu chybí, nebo jsou nepoužitelný nejsou z kategorie "naprogramuju za víkend". Většinou to jsou projekty takovýho rozsahu, že i velké firmy tenhle SW vyvíjí několik let a do vývoje "nacpou" neskutečný množství prostředků.

    Každý má právo na můj názor!
    9.2.2007 03:09 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    samozřejmě že máš pravdu ale jenom částečně. třebas já narážím na aplikace kteé jsou naprogramovatelné za 1mesíc-3mesíce a byli by funkční a lidem/firmám by pomohli. Stačí se dívat kolem sebe, do různých oborů, storjírenství, stavbařství, medicína, ekonomika, sklady, atd. jednoduše se bavit s lidmi s jiného oboru než je programování a najde se toho spousta... Třebas nedávno naprogramil msk apliakci pro KDEkča krecordmydesktop a z té aplikace mám strašnou radost protože je to blbinka, nicméně funkční a uživatelům KDE pomůže...
    9.2.2007 07:24 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Tebou použitý výber slov a celková vysoká kvalita prejavu na mňa hlboko zapôsobila a konečne priviedla ma k hlbokému poznaniu zmyslu existencie mňa aj Linuxu. Utekám naprogramovať nejakú aplikáciu, z ktorej budú používatelia Linuxu paf. Tak zatiaľ ...
    9.2.2007 08:28 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    hehe. dělej si co chceš. :-) nutím tě k něčemu? :-)))
    10.2.2007 00:08 martyone
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    +1
    9.2.2007 08:28 jary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Co ti brání tvůj návrh realizovat?
    9.2.2007 08:32 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    mno nic. :-) já jenom přemejšlím, navrhuju a defakto si zjištuju jestli je to dobrý nápad nebo uplná blbost! :-))) ale spíš bych byl rádši kdyby se toho chtěl někdo kdo je zavedenej(ABCLinux třebas...), páč já mám už starostí nad hlavu. :-))
    9.2.2007 08:34 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Ja si myslim ze pro 90% cinnosti aplikace jsou, i rada podniku by byla spokojena. Problem je v tom, ze lidi si zvykli krast, na orezani fotek pouzivat vyhradne photoshop :-D ..atd... Kdyz maji lide rozhodujici o nasazeni softu treba vymytou hlavu Microsoft propagandou, tak je to pak tezky.... a ten soft co neni, tak neni proto, ze ho nechcete. A nebo chcete, ale nekricite dost hlasite.....!
    9.2.2007 08:43 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Nebudu se hádat o procenta, protože to jsou defakto detaily, ale myslím že je to daleko méně. Pak je teřabs problem že když by se řešil ve firmě přechod na TUX tak právě těch 10 až něco apliakcí vždy rozhoduje o tom že se na to firma vykašle... ale zkus říci kde pracuješ a třebas co vám chybí za aplikace.
    9.2.2007 09:09 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Ke sve praci potrebuju spise kancelarske veci, nejaky ten matematicky software. A obcas se hodi vypocetni cluster. Stavet Cluster z woknousu? nikoho takoveho neznam! Ve firmach pouziva stejne 90% lidi jen kancelarsky soft. Ten zbytek pak neco profesionalniho... Navic projektovani (CAD) se odjakziva delalo na *Nixech a pozdeji se dostalo i na windowsy. Kdyby byl zajem, tak by to velky problem nebyl....

    Dovolim si jeden takovy maly priklad. Cetl jsem rozhovor s manazerem jedne velke firmy s pobockou v CR, kde zavedli komplet GNU/Linux. Vsichni zamestnanci dost remcali, ze se na tom neda delat, jak je to hrozne ...atd. Takze vedeni reklo dobre. Kdo chce zpet sva windows, dostane je, ale zaplati vsechna pripadna odvirovavani a reinstalace.... Razem bylo ticho, a Windows si nakonec nevyzadal nikdo.... :-D
    Dalibor Smolík avatar 9.2.2007 09:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Možná by stačilo, kdyby na nějakém úseku portálu (třeba pro speciální blogy) by lidé psali své potřeby, například někdo narazil na potřebu nakreslit vrut do dřeva a nenašel k tomu příslušný sw nebo plugin. Popsal by přesně, co potřebuje. Někdo jiný zápasí s nějakým problémem v účetnictví ..
    Možná se najde někdo z programátorů, kdo zahájí diskuzi k danému problému a sw může být na světě, případně náhradní řešení..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.2.2007 10:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Doporucuji vlozit napad do bugzilly, v blogu se ztrati a zapomene.

    PS titulek zapisu je trapna a lacina provokace
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    9.2.2007 10:59 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    PS titulek zapisu je trapna a lacina provokace
    ale zafungovala :-) ... bohužel

    btw, kam se poděl nápad sbírek na podporu vybraného projektu? nebo jsem zas něco prospal?
    9.2.2007 13:00 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    hele nevim jestl ise pletu, ale F.U.C.K. je značka parfému. Takže když jsem přemejšlel o tom jak to nazvat, jestli jak zaplatit vývojáře svobodného programu, nebo tak nějak, tak jsem si jednoduše nazval to stejně provokativněji jako ten parfém protože to přitáhne víc lidí, tím pádem více názorů... je jestli tu "baracudu" někde chytnu tak to tam napíšu. :-)
    9.2.2007 18:12 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    nejspíš pleteš, http://en.wikipedia.org/wiki/French_Connection_(clothing)

    (ale ňákou stejnojmenou voňavku maj)

    Literák je tímhle známej, skrytej rasismus v blogu nevadí, ale hovno říct nesmíš
    10.2.2007 07:50 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    1) asi te to prekvapi, ale abicko nectu od prvni do posledni radky, ale jen namatkove, takze mi spousta veci utece

    2) skryty rasismus mi vadit muze, ale pokud je napsan chytre, nemuzu nic delat.

    3) co je spatneho na tom, ze se snazim udrzet uroven abicka? Kdybych byl dlazdic, tak by mi nejspise vulgarismy nevadily. Ale ja jsem byl vychovan tak, ze na verejnosti se sproste nemluvi, ze je to neslusne. Moderator diskusniho poradu v TV by taky v podobnych pripadech zasahl.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Dalibor Smolík avatar 10.2.2007 15:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Souhlas. Když jsem se ohradil proti neslušnému, až sprostému příspěvku (v souvislosti s úmrtím K. Svobody), tak se na mou hlavu snesla sprška kritiky. Může se nesouhlasit, ale mělo by to být v rámci slušného vychování.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.2.2007 15:40 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Tyhle blogy jsem ani necetl, nastesti.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    9.2.2007 10:53 H4RV | blog: X_Server
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    ano, to je pěkná myšlenka ta nadace, aby to mohl někdo za ty PRACHY naprogramovat. V tom vidím ten pravý problém open source. Proč by nějaký blázen nemající čas žijíc v dnešním hektickém životě dělal něco za nic, jen pro dobrý pocit, že to udělal free, když to může děůat za těžké peníze komerčně... Myslím, že to si každý špičkový programátor spořítá.
    9.2.2007 10:55 H4RV | blog: X_Server
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    sry: když to může udělat za těžké peníze komerčně... Myslím, že to si každý špičkový programátor spočítá.
    9.2.2007 11:33 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    i kdyz se v konecnem hodnoceni (myslenka nemuze fungovat) shodneme, zduvodneni financni strankou je az druhotne. Prvotnim problemem je vlastni paradigma dnesni vyroby software, spocivajici na projekcnim zpracovani nejake ulohy.
    9.2.2007 11:46 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Niečo podobné už funguje v širšom meradle - Rent A Coder.
    Shteffi avatar 9.2.2007 12:19 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Něco na tom bude. Relativně nedávno jsem řešil jak tisknout štítky zboží s čárovim kódem. Doteď to řešíme tak, že se v corelu vytvořenej štítek vytiskne podle šablony lepících štítků awery-zveckform a vytiskne se na laserovce. (jde o malé série a profesionální řešení je zbytečně drahý.)

    Inu řikal jsem sim že to zprovoznim pod linuxem. jediná použitelná aplikace se jevil KBARCODE uměl skoro všechno co jsem potřeboval až na to že když jsem chtěl použít databázi, protože máme mnoho druhů zboží a pokaždý potřebuju vytisknout X set štítků jednoho druhu, tak z databáze uměl tisknou jenom posloubnosti a ne si vybrat jednu položku z databáze a tu pak namnožit.

    Ale i když i to jsem dost nechutnym Hackem vyřešil, tak nakonec mě dostalo to, že když jsem chtěl vytisknout víc jak jednu A4, tak každá se ládovala do tiskárny jako grafika a každý stránce to trvao přez minutu než vylezla.

    Problém jsem řešil i s vývojářema KBARCODE, leč neúspěšně. Snaha o komunikaci byla, ale ne o to nějak to předělat.

    Suma sumárum ... koupili se windowsy a Corel.

    Kdyby se podobný problémy opravdu někde řešily.. určitě by to pomohlo spoustě lidem.
    9.2.2007 12:24 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    a profesionalni soft v cene Windows+Corel neni?
    Shteffi avatar 9.2.2007 12:43 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    1.-Nevím o tom že by existoval... 2.- pokud by byl v ceně windows+corel, tak už se to nevyplatí.
    9.2.2007 12:52 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    anebo stačilo použít skript s libovolným generárotem čárového kódu. Kbarcode je pouhý frontend existujících CLI nástrojů/knihoven. Odzkoušeno, provozováno.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    Shteffi avatar 9.2.2007 13:23 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    No ale to je asi ten problém... skript nestačí... i kdyby byl všemocný... tak ta holčina co u toho kompu sedí a je jí jedno jestli u windows nebo u linuxu potřebuje s těma štítkama i pracovat a občas (téměř pokaždý) v každym druhu štítku upravit 3 znaky v popisku. (no to je jedno, nebudu to moc rozebírat) každopádně chybí v tomhle směru user friendly aplikace, kterou sice lze nahradit nějakym majstrštück scriptem, ale ten bude stále nepoužitelnej.
    myslim, že to je právě to, o čem psal tehle blog o tom nepochopení mezi programátory a BFU. Až budou mít programátoři opensource ochotu vymýšlet programy aby byli debilfest a přitom použitelný, tak nám bude všem na světě krásně. do tý doby budou mít odpůrci gnu/linuxu pořád dostatek argumentů proč ne linux.

    Tim se nechci nikoho dotknout... jenom říkám jak to vidim.
    9.2.2007 13:27 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    naprostej souhlas a jsi asi jen z mala co pochopil o co mi jde... :-) díííky! :-)
    9.2.2007 16:58 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    hm, asi jsem tedy nepochopil, co chceš...
    Inu řikal jsem sim že to zprovoznim pod linuxem. jediná použitelná aplikace se jevil KBARCODE uměl skoro všechno co jsem potřeboval až na to že když jsem chtěl použít databázi, protože máme mnoho druhů zboží a pokaždý potřebuju vytisknout X set štítků jednoho druhu, tak z databáze uměl tisknou jenom posloubnosti a ne si vybrat jednu položku z databáze a tu pak namnožit.
    GUI okénko - Blaženka zadá počet a druh kódů - selekt do DB - výpis - tisk. Řešení hotové za pár hodin. Více níže.

    ad použitelnost a přítulnost debilům: předpokládejme, že je každý program určen nějaké, ehm, cílové skupině. Člen skupiny jiné (příklad si vem ze mne) bude pochopitelně hulákat, jak je např. program pro střih videa nepoužitelný, ale většinou jen proto, že se nedokáže zorientovat. Viz cinerella vs. avidemux vs. kdenlive.

    Jenže když mi začne nějaký trouba nadávat, že je ve Scribusu exportní dialog do PDF nepoužitelnej, protože obsahuje hromadu zbytečnejch voleb, a že jeho Distiller je mnohem jednodušší, tak co mu mám odpovědět? Snad že by, jak bu řekl vláďa suxlinux, "si s nim vytřely v tiskárnu anál", protože je to PDFko nepoužitelný?

    Kdo rozhodne kde leží přesná hranice použitelnosti? Nějaká metrika Naprosto Nezávislého Centra Pro Uživatelskou Přítulnost? Nehledě na to, kdo to centrum financuje ;))

    Takže se teď oslím můstkem vrátím k hypotetickému skriptu - empiricky, muhehe, mám zjištěno, že nejlepší řešení je to, které je nejjednodušší. A Blaženka s Corelem bude dělat chyby. A spolupráce pár jednoduchých nástrojů bude ve výsledku mnohem použitelnější. A dokonce se to dá zařídit, aby vypadaly k světu (a ne jako ten smradlavej avidemux :))

    Tímhle nechci říct, že nemáte pravdu (i když f.u.c.k.ova pravda se v tom zmatku děsivě čte). Hromada SW je prostě kupka GUI hnoje. Ale osobně nevisím rozdíl mefi OSS a CSS. A rozhodně bych s tím nebyl tak rychle hotovej jako vy. Tož tak.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    Shteffi avatar 10.2.2007 10:06 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    no to že KBARCODE neumí hned to co přesně potřebuju jsem vyřešil jinak.. jedná se o ten select z databáze... mě jako největší problém dostal ten tisk. nemůžu čekat na to až se to vytiskne, když tisknu třeba 50 listů a každej se do tiskárny tlačí zvlášť a jako grafika víc jak minutu...
    Max avatar 10.2.2007 00:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F.U.C.K. LINUX!
    Nojo, to jsem si mohl myslet, kdo jinej by volil taková vulgární slova. Na tebe je vždycky spoleh.
    Ad tvé zjištění : připadá mi to tak, nebo se opravdu aspoň 1x týdně najde člověk, co vždy po dlouhém přemýšlení toto vydedukuje?
    Ad návrh : Jak už tady padlo, většina postrádajícíh alternativ jsou velice rozsáhlé projekty (CAD systemy, účetnictví ... ), ale na druhou stranu si myslím, že by se i něco menšího dalo najít, třeba dobrý a spolehlivý (i uživatelsky přívětivější) OCR. Dost aplikací už existuje, otázkou je, zda myslíš alternativu, která je pod GPL licencí, nebo se spokojíš i s komerčními produkty.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.