abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 22:07
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    27.6.2013 11:44 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    To provozovani beznych PC grafik v notebookach pomoci ViDock jsem videl uz predtim... Naprosto unikatni reseni pro zvyseni herniho vykonu stareho notebooku. Jen kdyby to bylo o neco levnejsi :-(
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    Dreit avatar 28.6.2013 17:45 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    To je pravda, dva tisíce (bez zdroje) je dost :-( www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=PE4H+%2B+EC2C

    Nope
    Dreit avatar 28.6.2013 17:46 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    vencour avatar 27.6.2013 14:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Je ve výběru.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Dreit avatar 28.6.2013 17:20 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Děkuji :-)

    Nope
    27.6.2013 15:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    27.6.2013 16:14 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Ten OSRM vypadá perfektně. Jen nemohu najít způsob, jak tam přidat bod na průjezd - napsáním do políčka.

    Dreit avatar 28.6.2013 17:22 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Zadej si začátek a konec, potom někde chytni trasu a přetáhni ji tam, kudy chceš projíždět - stejně jako na mapách od Google i Seznamu ;-) Nevýhoda je, že musíš alespoň tušit, kde na mapě to místo je.

    Nope
    Dreit avatar 28.6.2013 17:28 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    To je tak, když jeden během odepisování zapomene, na co odpovídal :-D Už jsem po tom koukal dřív a zdá se, že to opravdu nejde. Ale neměl by být problém napsat vývojářům - když není problém přetáhnout tam trasu myší, tak to určitě půjde i polem ;-) Autoři možná jen nechtějí, aby si někdo naplánoval trasu tak tragicky, že mu půlku monitoru budou zabírat políčka s průjezdníma místama :-)

    Nope
    Jendа avatar 27.6.2013 16:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Automount USB disků – toto jsem hledal velmi dlouho, protože mi Nautilus v Debianu nechtěl pracovat s USB disky. Postup funguje spolehlivě na první našlápnutí.
    He he, já zase vždycky hledám, jak to vypnout.
    Dreit avatar 28.6.2013 17:28 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Nevím jak jiné, ale mě opravdu nebavilo každou chvíli psát sudo mount -o umask=000 /dev/sd....

    Nope
    28.6.2013 18:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    No já jsem speciální případ, mě by to taky nebavilo, ale protože pracuju pod rootem a parametry mám ve fstab, tak to není tak hrozný.
    Dreit avatar 28.6.2013 20:00 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Taky jedna z možností.

    Nope
    Jendа avatar 28.6.2013 21:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Já nedávno vymyslel, jak to dočasně zapnout - stačí mít spuštěný alespoň jednu instanci pcmanfm. A samozřejmě jsem na to zase přišel v ten nejhorší okamžik, kvůli kterému automount vypínám - když připojuji disk, který se prostě nesmí připojit rw.
    Dreit avatar 28.6.2013 22:10 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Možná to bude špatná rada, ale co přidat UUID toho disku do /etc/fstab a nastavit mu parametr ro?

    Nope
    Jendа avatar 29.6.2013 01:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Jak zjistím UUID disku, aniž bych ho připojil k počítači? Stavět si kvůli tomu aplikaci na BusPirate se mi nechce.
    Dreit avatar 29.6.2013 12:19 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    To je dobrá pointa. Napadá mě, nešlo by napsat třeba udev pravidlo, co by se uživatele při detekci disku zeptalo? Stačilo by zenity s polem, kam by se volitelně napsaly parametry (třeba jen "ro") a potvrdil mount.

    Nope
    Jendа avatar 29.6.2013 12:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Asi šlo, ale není motivace :).
    Nejlepším programovacím jazykem jest mikropájka a pevná ruka.
    Trafačka. Jedině trafačka.
    Dreit avatar 29.6.2013 13:04 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Jen abych se do toho nepustil dřív :-D

    Trafačka je moc těžká a pracovat s ní je jako chodit denně posilovat. Radši mám mikropájku, ta se líp drží v ruce, když ji mám položenou na stole (tvar jako větší pero) a omezuje mě "jen" ten přívodní kabel - nic tvrdšího tam dát opravdu nemohli :-( Na druhou stranu mikropájky ve škole a v práci, s tím je radost pracovat. Samozřejmě ideálem by byla trafopájka ve tvaru mikropájky - na konci nekonečný hrot (nebo jak se tomu říká), v rukojeti měnič a na konci kabelu galvanický oddělení (ATX zdroj?). Třeba jednoho dne....

    Nope
    Jendа avatar 29.6.2013 14:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Zrovna nad tím jsem včera po hodině pájení přemýšlel. Osobně pájím všechno kromě nejmenších SMD a ESD-citlivých věcí trafačkou. Mám styl pájení, že všechno plave v kalafuně. Využívám při tom tvar hrotu (to by ještě na mikropájku asi nějak ohackovat šlo) a rychlé manipulace s teplotou (to už s mikropájkou nejde).

    Mít trafo jinde než v ruce podle mě nepůjde, kabel musí být silnější než smyčka. Leda, že by smyčka nebyla z mědi, ale z nějakého odporového materiálu (i věčný hrot je vevnitř měď, věčný je díky speciálnímu pokovení).
    Dreit avatar 29.6.2013 15:58 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Já zase pájím všechno mikropájkou, i když mi moje ZD-99 leze na nervy - do sítě vypouští rušení, dlouho se nahřívá a hroty prodává v ČR snad jen TIPA. Radši jsem jich koupil víc, protože první mi docela rychle odešel a teď druhý byl v provozu asi jen dvě hodiny a už je to na něm vidět :-(

    Trafačka má výhodu, že zapneš, nabereš pájku, vypneš, ještě s teplým hrotem zapíchneš do kalafuny a stane se zázrak - pájka drží na hrotu a je obalená kalafunou. Pak jen přiložíš kam potřebuješ, zapneš a všechno se okamžitě chytne. S mikropájkou musíš mít takovou tu vodnatou kalafunu, kterou poprskáš desku a pak pájíš...a která je často dost drahá :-( Takovou já nemám, takže mikropájkou rozpálím kus drátu, zapíchnu do tuhý kalafuny, opatrně vytáhnu tak, aby na něm zůstala vrstvička....a pak jen nad pájením místem slabě zahřeju a trocha kalafuny kápne kam je potřeba :-)

     

    Já bych to rád udělal spínaným zdrojem, ale ty desetinky voltu nepůjdou usměrnit (diody toho vytopí víc jak hrot) a desítky kHz v tišťáku "asi" taky nebudou dělat součástkám dobře :-( To už bys moh rovnou na tu diodu přidělat hrot a pájet s ní :-D Což kupodivu taky nezní tak špatně, ono celokovová dioda by to teplo mohla odvádět dobře...

    Nope
    Heron avatar 29.6.2013 16:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    S mikropájkou musíš mít takovou tu vodnatou kalafunu, kterou poprskáš desku a pak pájíš

    Proč? Stačí desku potřít kalafunou rozpuštěnou v lihu, potom jen přiložím hrot mikropájky (mám levný solomon sl-20 -- v podstatě náhrada ERS-50) na desku a současně vývod součástky a druhou rukou tam přidávám pájku (čím tenčí tím lepší, já mám Sn/Pb 60/40 o tlouštce 0.8mm - tohle na klasické součástky stačí, na smd bych potřeboval tenčí). Vzhledem k tomu, že pájka obsahuje kalafunu, tak pokud je deska čistá, jak ji ani ničím nepotírám a ušetřím si trochu čištení po pájení.

    Dreit avatar 29.6.2013 17:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Kalafuna s lihem se mi moc neosvědčila - asi jsem toho lihu dal málo. Nejdřív vznikla taková medová vrstva, ale po asi dvou dnech to ztuhlo. Pak jsem dal víc lihu a vznikla taková divná hmota, kterou jsem po pár použitích radši důkladně schoval :-D

    Desky jsme ve škole čistili gumou, stačilo "vygumovat" a chytalo to v pohodě i s Sn60Pb40 bez kalafuny. Občas jsme měli dokonce pocit, že je tam kalafuny až moc :-D

    Nope
    Jendа avatar 29.6.2013 16:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Takovou já nemám, takže mikropájkou rozpálím kus drátu, zapíchnu do tuhý kalafuny, opatrně vytáhnu tak, aby na něm zůstala vrstvička
    Protip: uděláš hodně silný roztok práškové kalafuny v lihu, dole vznikne medová vrstvička a v ní se dá omatlat cín. Nebo cín namočíš a necháš uschnout, zůstane to na něm.

    Co očko z Cu trubičky a v ní odporový drát?
    Dreit avatar 29.6.2013 17:46 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Díky za tip :-)

    Taky možnost

    Nope
    29.6.2013 18:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Já pájím mikropájkou, ale spousta opravovaných desek má tolik měděných vrstev, že se těch 48W vytopí do prostoru (tepelný zářič a i přesto nulová účinnost :-O). Trafopájkou jsem pájel spoustu věcí na THT, ale na SMD to jde špatně, navíc ta trafopájka má špatnou konstrukci a já jsem špatný v realtime regulaci, číli takový ty doporučení, že hrot má být zapnutý 15 sekund a pak 45 sekund chladnout fakt nedodržuju (pamatuju, že jsem to někde četl před 10+ lety v době, kdy jsem neměl internet)... Takže té trafopájce se teďka roztekla konstrukce :-D.

    Před asi 14 dni jsem zkoušel rozpájet desku z LCD televize (hybridní stínění/chladič procesoru) horkovzdušnou pistolí, ale moc dobře to nefunguje. Zvlášť když je to opravdu silný tepelný zdroj, co mám k dispozici. To se pak musí balancovat mezi přehřátí desky a popalením se :-D.
    Dreit avatar 29.6.2013 22:32 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Já už si zvyknul na mikropájku = můžu mít ruku položenou na stole a pracovat s ní jak s tužkou. Kdyby to uměla trafopájka, tak ta moje mikro letí hned do koše ;-)

    Ve škole jsme odpajovali takovým malým plynovým hořákem, v GME to vedou jako zapalovač. Teplotu to dá přes 600°C, plamen se soustředí do jednoho bodu a na odpájení součástek nic lepšího není.....jen ta deska je kolem černá :-D

    Nope
    29.6.2013 23:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Hmm to by chtělo něco s laserem :-D, akorát že cín je dost lesklej :-/. Nahoře píšeš o problému s kalafunou, nešlo by k mikropájce přimontovat něco jako pipetu, od které by odkapávala kalafuna? Když jsem používal "odpájovačku" (mikropájka s integrovanou odsávačkou cínu), tak jsem tu odsávačku používal i obráceně, občas tam zůstaly nějaké kapičky/výpary kalafuny.

    Rozhodně se mikropájka nehodí třeba pro pájení elektronkové televize, tam je na okrajích vždy "kapka" cínu skoro 1cm^3 a s tím mikropájka ani nehne :-D (a ta blésmrt trafopájka předtím to dávala stěží).
    Ve škole jsme odpajovali takovým malým plynovým hořákem
    To není problém, na destruktivní odpájení ti stačí i svíčka, už jsem mnohokrát zkoušel :-). (nedoporučuju na elyty :-D)
    Dreit avatar 30.6.2013 00:12 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    To zní docela zajímavě, třeba jehla z injekční stříkačky, nádobka s kalafunou a kompresorek, co ji bude na požádání hnát ven. Ale na tohle je trafopájka jednoznačně lepší.

    Jak která mikropájka, občas se najde taková, která s takovou "kapkou" nemá sebemenší problém...ale je pravda, že moc takových není.

    Svíčkou budeme asi brzo pájet v práci, v rámci úspor. A kdo propílí zbytečně moc, ten si bude nosit vlastní :-D

    Nope
    30.6.2013 01:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    třeba jehla z injekční stříkačky
    Jj to mě taky napadlo, ale upustit na nohu bych si to nechtěl :-D. Kompresorek by možná ani být nemusel, ta trubička by mohla být vhodně ucpaná, že by klidně stačil ohřev a tepelné rozpínání od topného tělesa.

    Když nad tím přemýšlím, tak tou injekční stříkačkou by šel dávkovat i samotný cín :-O.
    Dreit avatar 30.6.2013 02:17 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Prosim tě, viděl jsi někdy aby někdo dával mikropájku k hraně stolu? Já ji mám vždycky dostatečně daleko aby na mě nemohla spadnout (nojo, u rohových stolů se to machruje). Spolužákovi jednou vyklouzla a on blbec ji chytil a sevřel v ruce :-D

    Nope
    30.6.2013 03:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    No mě teda na nohu ještě nespadla, resp mám ponožky a bačkory, ale už mě jednou spadla základna myslím :-D.
    Dreit avatar 30.6.2013 14:02 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Tak základna mi padá pořád, hlavně protože je lehčí jak samotný pájecí pero + ten silnej kabel k tomu :-D

    Nope
    Bystroushaak avatar 30.6.2013 14:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Kup si ERS 50, ta ti jen tak nespadne :) Jako bonus stojí jen pár stovek (socialistický model v plechové krabici, ne ta nová černá). Podle toho co jsem slyšel od lidí je to taková ta nesmrtelná konstrukce, která přežije i konec světa. Mám jí doma a jsem docela spokojený.
    Heron avatar 30.6.2013 14:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    +1 Ono tam taky není co zkazit. Uvnitř je klasické trafo, potenciometr a jeden tyristor :-)
    Jendа avatar 30.6.2013 04:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Jj to mě taky napadlo, ale upustit na nohu bych si to nechtěl :-D.
    Prodávají se i jehly, kterýma se nepropíchneš (bez použití extrémní síly). Nebo stačí normální jehle zaštípnout a opilovat špičku.
    Když nad tím přemýšlím, tak tou injekční stříkačkou by šel dávkovat i samotný cín :-O.
    To se běžně dělá, dá se koupit tzv. pasta. Je to tavidlo a v něm jsou malinké kuličky. Je to docela fajn, jenom má to tavidlo zrovna v té variantě, na kterou odkazuji, subjektivně o trochu horší vlastnosti.

    Pájí se takto QFN, BGA a další šmejdy bez noh. Natře se, položí, zapeče.
    Jendа avatar 30.6.2013 04:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    subjektivně o trochu horší vlastnosti
    než kalafuna. Víc teče (ale ty jsi vzorný a desku určitě čistíš! ale i tak má kvůli tomu trochu kratší účinek - prostě uteče) a smrdí.
    1.7.2013 19:59 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Heh nebudeš mi věřit, ale já skoro desky nedělám :-D. Já vždycky všechno zapojím na breadboard. Pokud pájím, tak když opravuju, a tam se deska čistí blbě.
    1.7.2013 19:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    No já si propíchl ruku i šroubovákem z merkuru ;-).

    Jj ale tu tam musíš napatlat ručně. Tady by se zmáčklo tlačítko a dostalo by to optimální dávku bez rozptylování hledání cínu.
    Jendа avatar 30.6.2013 04:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Jenže když chceš kalafunu hnát trubičkou, musí být v něčem rozpuštěná. A odpařující se rozpouštědlo odebírá spoji teplo. Mokrý spoj se pájí fakt blbě (vyzkoušeno, když jsem spěchal a nenechal desku usušit).
    1.7.2013 19:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Kdyby byla trubička blízko hrotu, tak by se roztekla okolním teplem.
    Jendа avatar 30.6.2013 04:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Nahoře píšeš o problému s kalafunou, nešlo by k mikropájce přimontovat něco jako pipetu, od které by odkapávala kalafuna?
    Trošku. Furt to neřeší oxidaci cínu. Když nemám trafačku přiloženou k součástce, tak ji vypnu, cín za chvilku ztuhne a neoxiduje. Na mikropájce je furt roztavený a oxidy se musí utírat do houbičky.
    1.7.2013 20:04 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Jo to je hlavní problém, tak taky to byl jenom nápad okolo půlnoci. Na druhou stranu máš dobrou páječku, ta moje pistolovka byla pěknej humus, ocelový (nebo ocelový s jádrem z mědi) hrot měl takovou tepelnou kapacitu, že cín byl tekutý ještě hoooodně dlouho po vypnutí a kalafuna se vždy okamžitě vypařila. Asi si budu muset přivést páječku po dědovi :-/.
    PepaSFI avatar 2.7.2013 20:40 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    si na tu páječku udělej svůj hrot, na těch starých se to jinak ani nedělalo. Dneska tam dávají všelijaký podivnosti z kdoví čeho, pokovený, tvarovaný a výsledek nic moc. Normální měděný drát, délku a tloušťku je pořeba vychytat podle vkusu každého soudruha protože se tím ovlivní chování páječky. Někomu vyhovuje nižší teplota a pomalejší náběh, udělá si smyčku delší. Někdo radši ostřejší palbu, udělá smyčku kratší. Tloušťka drátu má vliv na tu setrvačnost, tepelnou kapacitu a taky záleží na páječce co se do ní dá upnout. Ty co mají takový ty kleštiny tak tam se s tím moc laborovat nedá. Pod šroubky jde upnout skoro cokoliv. Měděný hrot má trošku nevýhodu že odchází. Měď se postupně rozpouští v cínu a drát se ztenčuje až se přepálí, ale s tím si průměrně zdatný jedinec poradí.

    Tu kalafunu jsem nikdy moc neřešil, většinou stačí ten blivajz co je uvnitř cínu akorát je potřeba nenabírat cín na páječku ale dávat ho přímo na pájené místo. V práci jsme plošné spoje natírali pájecím lakem neboli kalafunou v něčem rozpuštěnou a teď je dostáváme cínované, takže bez problémů. Na obtížný věci máme jakousi kapalinu, je schválená na elektroniku, nekorozivní a přitom skvěle funguje. Značku bohužel nevím a ještě pár dní nezjistím.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    3.7.2013 02:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Používal jsem vlastní například na odpájení plcc. Ale bohužel to asi je ta kleštinová (nařízlá tyčka se stahujícím závitem).
    PepaSFI avatar 3.7.2013 12:44 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    asi by to šlo upravit. Když mi na mé stařičké pistoli odešly závity v těch vývodech a přeřezání na větší pomohlo jen dočasně, tak jsem na ty konce nasadil upravené vnitřky z velké zapojovací svorkovnice zvané lidově čokoláda. V práci jsme postupně dospěli k témuž řešení. Těch "čokolád" je víc typů, podle toho pak je potřeba individuálně řešit. Nejlíp se osvědčily lištové z rozvaděčů, jsou hranaté z plechu takže jdou jen s malou úpravou nasadit přímo na ty hranaté vývody trafopáječky. U toho typu s kleštinama by to určitě šlo taky nějak vyřešit. Buď to šroubení vyhodit a dát to na vývody anebo do té kleštiny upnout krátké silné dráty a čokoládku na ně.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    3.7.2013 13:02 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Takto to bylo upravené na naší škole - čokoládky byly připájené. Byl to pak postrach všech žáků, protože Ti kteří neuměli pájet a blbě si to utáhli, tak jim ta čokoládka odpadla :) a dostali pětku. Tedy ten učitel jim to tvrdil, ale napsal ty pětky.
    3.7.2013 19:25 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Jj dneska bych to určitě modifikoval rovnou po koupi (no dneska bych si koupil lepší konstrukci :-D), ale ta páječka už je prakticky zničená, takže se to nevyplatí.
    29.6.2013 18:35 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Nevím jak jiné, ale mě opravdu nebavilo každou chvíli psát sudo mount -o umask=000 /dev/sd....

    Je tu ještě pmount, s tím stačí napsat jen pmount /dev/sdXX, výměnná zařízení jsou defaulně povolená, u těch ostatních jde nastavit v konfiguračním souboru. BTW, pmount používá u VFAT volby -o umask=0,fmask=0111,quiet, takže soubory nejsou spustitelné a při kopírování se potichu zahazují unixové atributy souborů s vyjímkou data.
    Dreit avatar 29.6.2013 22:26 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Pmount znám, ale pořád je to ruční psaní - nějaký GTK/Zenity dialog by byl pohodlnější ;-)

    Nope
    Bystroushaak avatar 27.6.2013 18:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Heh, jsi mě přiměl uvažovat nad tím, že bych sem taky hodil svůj seznam užitečných bookmarků. Obávám se, že by to byl ale krapet flood :)
    Dreit avatar 28.6.2013 17:30 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Pokud se to protřídí a trochu rozdělí do sekcí, tak by to mohlo mít přínos pro ostatní ;-) Mimochodem tohle jsem vybral ze sbírky 1146 bookmarků :-D

    Nope
    27.6.2013 21:02 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Debian Wheezy už podporuje armhf (viz ArmHardFloatPort), tudíž pro RPi a podobné procesory s FPU se může rovnou použít oficiální repozitáře a deboostrap.

    A jako nenáročný prohlížeč se dá použít i Midori, který je postavený na WebKitu a používá se jako defautlntí prohlížeč pro XFce. Obstojně chodí i na věcech jako RPi a levné ARMové tablety a netbooky. Podporuhje i pluginy, takže tam funguje i místní verze AdBlocku, dokonce má i Private Browsing a možnost vymazat všechno po vypnutí prohlížeče. Jediná, co mně na něm poněkud štve, je absence přístupu k bookmarkům skrz menu (možná se to dá někde zapnout, ale nenašel jsem kde).
    Dreit avatar 28.6.2013 17:34 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Oficiální armhf balíčky Debianu na RaspberryPi bohužel nejedou, protože RaspberryPi má starší architekturu, než pro jakou to Debian kompiluje.

    Midori jsem používal dřív, ale SURF je myslím ještě odlehčenější - je to vlastně jen WebKit s podporou několika klávesových zkratech a snad nic navíc. Aby to mělo podporu panelů, tak se to musí spustit přes další program, co má autor SURFu na webu :-D

    Nope
    kotyz avatar 28.6.2013 17:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Nemyslíš NetSurf? SURF neznam, ale tohle jo.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 28.6.2013 18:13 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    SURF je jiný projekt - http://surf.suckless.org/screenshots/. Hint - URL se zadává zkratkou ctrl+g

    Nope
    kotyz avatar 28.6.2013 20:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Myslel sem si to když si psal že to má webkit. NetSurf má nějaký svý docela primitivní jádro, ale furt to je lepší než links -g a dillo, ale na velký jádra to prostě nemá. Nicméně to je malý a rychlý a běhá to i na Amigách a Acornech (původně to myslim dokonce vzniklo jako prohlížeč pro RiscOS). Takže by si to s armem mělo tykat a myslim že to je i v Raspbianu jako defaultní prohlížeč nebo jako dvojka...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 28.6.2013 20:02 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Já mám pocit, že v Raspbmianu je právě to Midori, ale packu do ohně bych za to nedal

    Nope
    kotyz avatar 28.6.2013 20:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Je tam, možná ne jako default, ale dostupnej je. A to jak Xková tak framebufferová verze. Minimálně za zkoušku by to stálo...

    NetSurf with framebuffer - super fast browsing

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 28.6.2013 21:08 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Tak to někdy zkusim, díky :-)

    Nope
    28.6.2013 20:16 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Hmmm, tak ted jsem se díval a opravdu je armhf překládaný pro ARMv7+VFP3, zatímco RPi má jen ARMv6+VFP2, proto je pro něj doporučovaný armel, kde je jen ARMv4 a emulované FPU. Raspbian je sice také armhf (jj. používá neemulované FPU), ale je překládaný pro ARMv6.
    Dreit avatar 28.6.2013 21:14 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Přesně tak. Odkazy co jsem dal do blogu jsou na Raspbian (armel i armhf), ale autor se ho snažil osekat na úroveň Debianu čerstvě po instalaci => bez Xserveru, aplikací a podobných věcí. Kdo chce mít RaspberryPi jako server a chtěl by Debian, tak by to mohl využít :-)

    Nope
    kotyz avatar 28.6.2013 21:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    A jaká je vlastně situace kolem Archu na RPi? Jak moc oficiální port to je, je to taky armhf, sou tam nějaky optimalizace pro RPi?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 28.6.2013 22:16 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Jestli myslíš ArchLinux, tak to netuším. Jinak o Raspbmianu by něco mělo být na oficiálním webu. Když koukneš na odkazy v blogu, tak autor píše něco o optimalizaci kernelu + armhf balíčky v Raspbmianu se kompilují na míru RaspberryPi.

    Armel Raspbian by snad měl být 100% kompatibilní s běžným armel Debianem - hned po instalaci jsem přidal repozitáře normálního Debianu, apt-get update, apt-get dist-upgrade, nainstaloval jsem nějakej soft a všechno běželo jak po másle. V případě armhf to nejde a člověk se musí spolehnout jen na repozitář Raspbianu, kde nemusí být všechno....ale v reálu tam toho moc nechybí a pořád to přibývá ;-)

    Nope
    kotyz avatar 28.6.2013 23:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Tak kompilace na míru by neměla bejt složitá, mělo by stačit tomu nastavit --march=native a gcc se o zbytek postará.

    Až si to RPi konečně jednou pořídim, určitě tam budu chtít mít Arch a taky RiscOS, ten už tam je naportovanej nějakej čas.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.6.2013 23:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Tak ten Arch vypadá dobře.
    http://www.raspberrypi.org/downloads -> Arch Linux ARM is based on Arch Linux, which aims for simplicity and full control to the end user. Note that this distribution may not be suitable for beginners. The latest version of this image uses the hard-float ABI, and boots to a command prompt in around ten seconds. -> archlinux-hf-2013-06-06.zip ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 28.6.2013 23:16 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Tak vidíš :-) Já jsem Debianista, o ostatních distribucích nemám přehled.

    Mimochodem ohledně tvýho podpisu, koukám, že máme rádi stejnej film ;-)

    Nope
    kotyz avatar 28.6.2013 23:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Já myslel že si taky Archer! No tak sem se teda splet... :-D

    Jasně, sice ten obrázek mam tak rád primárně kvůli Joshuovi, ale i pro tu referenci na Pátej element, což je jeden z mejch nejoblíbenějších filmů. Stejnej obrázek mam i jako tapetu na mobilu, notebooku a pak ještě vytisklej a nalepenej na zdi v pokoji. To už asi pomalu hraničí s posedlostí. :-D Jo a ještě by bylo fajn mít ho na triku, k tomu placky a samolepky. To by pak bylo superúžo megahustý... :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 29.6.2013 00:43 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Stává se, mohlo by být hůř ;-)

    To je úplně normální, já bych si zase nakreslil modročernou klisnu s korunkou na zeď  a splašil popelnici ve tvaru Daleka :-D

    Nope
    kotyz avatar 29.6.2013 09:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Příloha:
    Já mam na zdi Celestii, protože samolepka s Lunou se snad ani sehnat nedá (ale bylo by super mít tam jí)...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.6.2013 10:34 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Tak na začiatok by som chcela povedať, že nesúhlasím s tým jedným tvrdením (už neviem od ktorého autora), že po asi 20-tich razoch vás tento film prestane baviť. Teda aspoň umňa to tak platí. Videla som ho totiž omnoho viac krát a vždy si ho ešte rada pozriem. Presne takýto typ filmu je proste super! Síce to patrí medzi tie "odrhovačky", že treba zachrániť svet a v hlavnej úlohe- Bruce Willis, ale aj tak má tento film niečo viac do seba ako iné- podobné. Napríklad aj tá stará maľba na stene v egyptskej pyramíde, ktorá slúži ako varovanie pred možným koncom sveta je niečo, čo jednoducho nie je možné a možno aj preto ten film zaujal mňa a aj iných ľudí, ktorých sa páči. Trochu odlišná je neskôr tá "filmová" prítomnosť, v ktorej už kľudne lietajú autá a majú tam kadejaké iné vymoženosti a pritom to tuším je starší rok ako je teraz (aspoň myslím- teraz si nie som celkom istá).Ale ten film je zaujímavý aj preto, lebo je tam asi všetko, čo by sa dalo od filmu očakávať. Akčnosť, zábava, humor, láska, efektné vyvrcholenie filmu a trochu si popritom aj dovymýšľali- tie lietajúce autá a pod. Asi najviac sa mi páčili tie scény, keď *** SPOILERS *** spievala tá Diva (alebo ako sa volala) a zostrihali to s tým ako Leeloo- Milla Javovich- bojovala s tou inou rasou z vesmíru (znova sa ospravedľňujem, ale ozaj už neviem ako sa volali) a keď *** SPOILERS *** sa konečne spojilo všetkých päť elementov a zničili tú planétu.No už vážne neviem, čo dodať. Boli tam skvelé aj také malé detaily, ktoré si pri iných filmoch nie vždy všimnem a je skvelé, ako dokázali sfilmovať to, že cez boj za záchranu sveta sa dokázal hlavný hrdina zamilovať do dievčaťa, ktoré ako jediné malo tú moc ten svet zachrániť, a tak ju Korben Dallas- Bruse Willis- musel presvedčiť, že stojí za to ten svet zachrániť, aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá a to aspoň preto, lebo on ju miluje.
    gtz avatar 27.6.2013 21:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Dobrý jen tak dále
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 28.6.2013 17:41 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Děkuji, čím je člověk zvědavější, tím víc odkazů nasbírá :-)

    Nope
    Agent avatar 27.6.2013 23:20 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Nechce se mi věřit, že tam neni porno...
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Dreit avatar 28.6.2013 17:40 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Do blogu by se opravdu nehodilo ;-)

    Nope
    28.6.2013 18:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    No myslím, že si dokážu vzpomenout na Amigapowerovi blogy :-D. Akorát by to asi nebylo ve výběru ;-).
    xxxs avatar 28.6.2013 18:40 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Mimochodem tohle jsem vybral ze sbírky 1146 bookmarků :-D

    kotyz avatar 28.6.2013 20:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Mam nějaký dodat? Ale nebude to žádný obyčejný... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 28.6.2013 20:07 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Pořád lepší, než když bookmarkuješ pořád dokola jednu kreslenou klisnu jako já ;-)

    Nope
    kotyz avatar 28.6.2013 20:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Nejsem takovej blázen abych bookmarkoval konkrétní obrázky, jdu rovnou po autorech nebo celejch galeriích a to nejlepší si stahuju do .nswf složky :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.6.2013 20:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    A to ostatní mam v oblíbenejch na DA, FA a YF ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 28.6.2013 21:16 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Taky bookmarkuju celý galerie a občas něco tahám na disk, to si nemysli :-D  Když už bookmarkuju samotný obrázky, tak musí za něco stát....jako třeba tenhle - http://funcorner.eu/wp-content/uploads/comparison-of-Windows-OS-versions.jpg

    Nope
    kotyz avatar 28.6.2013 21:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Jo, takový reakční se hodí mít při ruce, aby ses pak při diskuzích nemusel zdržovat jejich hledánim...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Chytrex avatar 27.6.2013 23:56 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Ty ntp hodiny se mi líbí, jen jim chybí napájení přímo z ethernetu, to by byly téměř dokonalé, s budíkem by se staly dokonalé:D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    Dreit avatar 28.6.2013 17:38 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Pokud se napájením z ethernetu myslí PoE, tak to by neměl být problém. S budíkem to bude trochu horší, ale věřím, že by nebyl problém ho doprogramovat ;-)

    Nope
    kotyz avatar 30.6.2013 13:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Tak sem zkusil to zrychlení FF, zatim nepozoruju žádnej rozdíl. Ale nedal sem taky do RAM celej profil, to sem se bál...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 30.6.2013 14:04 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Já dávám do RAM celej adresář ~/.mozilla a někdy to bylo docela znát.

    Nope
    kotyz avatar 30.6.2013 14:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Akorát musíš řešit synchronizaci aby se ti při pádu nebo restartu všecko nesmazalo...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 30.6.2013 17:18 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů

    Proto mám UPS. A data tam liju přes rsync, když je pak přelívám zpátky na disk, tak je to za zlomek vteřiny

    Nope
    30.6.2013 19:25 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Ty problemy s HT jsou jen na Atomech a myslim, ze to je uz vyresene.

    Zvyseni FPS vypnutim vsync je v podstate iluzorni zalezitosti. Jen to zpusobi tearing.
    LukynZ avatar 1.7.2013 10:53 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    K tomu youtube bych jen poznamenal, ze mplayer2 jde zkompilovat s podporou quvi a podporuje prehravani yt linku nativne (vlastne vseho co quvi podporuje)
    kotyz avatar 1.7.2013 11:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Ty jeho grafický nadstavby SMplayer a UMplayer umí YouTube taky (i stahovat/nahrávat). V holym mplayeru/mplayeru2 sem to ještě nezkoušel. Dík za info, bude se hodit. ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 1.7.2013 13:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    Mimochodem, do video linku lze mezi "www." a "youtube" vložit "ss" a nabídne to link ke stažení videa v libovolný dostupný kvalitě. To se hodí, když to člověk chce dát ke stažení lamě anebo nemá po ruce skript (třeba sedí u cizího windows boxu).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 1.7.2013 13:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sbírka užitečných odkazů
    wow, to se hodí když nemáš (a nemůžeš instalovat) youtube downloader nebo něco takovýho ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.