abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    Výběr fortunes

    29.6.2009 21:26 | Přečteno: 1155× | Bláboly | poslední úprava: 29.6.2009 21:28

    K jednomu PFku jsem si udělal výběr citátů, před chvílí jsem na něj zase narazil a napadlo mne dát ho do placu, aby jej mohl náhodný čtenář dle chuti obohatit komentářem ;-)

    Možná následující tvrzení budou překonána jako nepřesná nebo chybná, přesto věřím, že osten jejijch smyslu bude mířit tam, kde se něco podstatného děje. Zdroj vede na MUNI ke Zdeňku Pytelovi. Děkuji ;-)

    Mějte na mysli, že :
     - nepodnikáte proto, abyste vyráběli produkty nebo nabízeli služby, ale
       proto, abyste vydělali peníze.
     - vůbec nezáleží na tom, co chcete prodávat, co jste vynalezli, co si
       myslíte, že by trh měl požadovat. Jediná věc, na které záleží, je to, co
       chce zákazník, kdy to chce a jak to chce. To platí pro všechny výrobky a
       pro všechny služby, pro všechno, co se prodává.
                     -- Kadlec
     
     Nikdy při prodeji nepodceňujte to, že zákazník nebo partner má své
     obyčejné lidské vlastnosti a zájmy.
                     -- Kadlec
     
     Šikovný podnikatel se nikdy nechová jako monopol; nikdy totiž neví, kdy se
     situace změní, a zákazníci vykořisťovaní monopolem mají dlouhou paměť!
     (str. 52)
                     -- Kadlec
     
     Lidé, kteří jsou v práci nespokojeni, pracují špatně, mají často absenci
     a s největší pravděpodobností dříve nebo později odejdou. Vaše firma
     ztratí dynamiku i peníze, pokud neuspokojíte hlavní potřebu svého týmu -
     spokojenost v práci. Vytvořte podmínky pro spokojenost svých lidí, snažte
     se porozumět tomu, co je motivuje: uznání, dosažení výsledků, finanční
     odměna, sociální jistoty, zapojení se do práce, dobré pracovní prostředí,
     šance na postup.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Pomáhejte svým lidem měřit jejich výkonnost číselně. V Japonsku u firmy
     Honda vědí všichni pracovníci, kolik automobilů každý den vyrobili. Čísla
     na světelné tabuli registrují každý automobil, který sjede z montážní
     linky. Naopak, u méně progresívních firem to neví dokonce ani vrcholové
     vedení.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Pokud je fluktuace vyšší než 10 %, znamená to, že nejsou pracovníci
     spokojeni, a proto odcházejí. Nejlepší lidé odcházejí první - s největší
     pravděpodobností ke konkurenci. Nesvádějte to ani na firmu, ani na
     konkurenci. Vytvořte takové prostředí, aby vaše lidi nenapadlo odejít.
     (str. 22)
                     -- Coleman, Barrie
     
     Nikdy si nepřivlastňujte zásluhy svých podřízených na úspěchu.
     Neprezentujte nápady svých pracovníků jako své vlastní. Lidé přestanou
     chodit s nápady k nadřízeným, kteří je kradou. (str. 23)
                     -- Coleman, Barrie
     
     Uvítejte jakékoli nápady a nedovolte jejich kritiku. Mnohem produktivnější
     je rozvíjet myšlenky než je odmítat, neboť to buduje důvěru a podporuje
     fantazii. Brainstorming obvykle přinese mnohem více nápadů než formální
     diskuse. Vaší rolí je být katalyzátorem - aktivovat své podřízené,
     především ty, kteří mají sklony k uzavřenosti. (str. 47)
                     -- Coleman, Barrie
     
     Využívání vlastních lidských zdrojů pro obsazování uvolněných vyšších
     funkcí má velmi pozitivní psychologický účinek. Bohužel i firmy, které
     o sobě tvrdí, že dávají přednost vlastním zaměstnancům, spíše obsadí
     uvolněné místo někým "zvenku", než by investovaly do výcviku vlastních
     lidí.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Zvyšujte pravomoci a odpovědnost těch spolupracovníků, kteří unesou
     "větší náklad" a jsou schopni reagovat na náročnější výzvy. Většina lidí
     je schopna vykonávat víc, než jim jejich vedoucí dovolí.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Udělejte si revizi svých hlavních cílů a uvědomte si, jak efektivně
     využíváte svůj čas k jejich dosažení. Ušetřit čas vám možná pomohou
     odpovědi na tyto tři otázky:
     - Vykonáváte činnosti, které není vůbec nutné vykonávat?
     - Které činnosti můžete delegovat?
     - Můžete některé své činnosti vykonávat efektivněji?
     Třem tisícům manažerů pomohly odpovědi na tyto otázky ušetřit v průměru
     osm hodin týdně.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Vaši lidé musí vědět, co od nich očekáváte. Dochází-li k příliš častým
     nedorozuměním a narušování kontinuity, schopní lidé brzy odejdou. Buďte
     proto neustále se svými lidmi v úzkém kontaktu.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Pokud vydáváte firemní noviny, dělejte to tak, aby se lidé těšili na každé
     vydání a četli je. Můžete je zasílat i vybraným zákazníkům. Nikdy však
     neočekávejte, že písemná komunikace má stejnou účinnost jako osobní
     kontakt.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Nikdy nepřistupujte k výcviku bez přípravy. Počítejte s tím, že příprava
     na výcvik vám zabere více času než vlastní výcvik. Berte v úvahu úroveň
     školeného a jeho zkušenosti; uvědomte si, jak dlouho to trvalo vám, než
     jste se propracovali na svoji dnešní úroveň.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Dávejte najevo zklamání, ne hněv. Udržet klid je mnohem účinnější než
     se rozzlobit.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Získáte-li si pověst manažera s dobrým úsudkem, budou vás vaši
     kolegové i podřízení respektovat. Stane se, že vás budou žádat
     o radu i v případech, které nesouvisí s pracovními povinnostmi.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Pozorně naslouchejte názorům druhých. Nevycházejte z toho, že se lidé
     mýlí jenom proto, že jsou mladí, nebo pracují u firmy teprve krátce.
     Mohou vidět věci s nadhledem, který vy jste už ztratili.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Předem pohovořte s těmi, na něž bude mít vaše rozhodování dopad. Lidé jsou
     ochotni nechat se přesvědčit, nikoli však donutit. Vysvětlete jim
     racionální důvody svého rozhodnutí, a pozorně vyslechněte případné
     argumenty. Své rozhodnutí prosazujte; modifikujte jej jen tehdy,
     dozvíte-li se nové skutečnosti. Buďte důrazní, ale ne nepružní.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Často se ukáže, že je mnoho rozhodnutí neúspěšných ne proto, že by byla
     špatná, ale protože osoba, která je učinila, nekladla dostatečný důraz na
     jejich realizaci. Jste-li přesvědčeni, že jste rozhodli správně, stůjte za
     svým rozhodnutím. Tím nejvíce přispějete k jeho úspěchu.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Máte-li silné sklony dělat všechno sami, protože třeba věříte ve svou
     vlastní nenahraditelnost, zapomeňte, že jste úspěšní manažeři, a
     vyrovnejte se s tím, že budete až do penze pracovat jako schopní
     podřízení, kteří pomáhají svým šéfům vypracovat se na nejvyšší příčky
     v organizaci.
                     -- Coleman, Barrie
     
     Máme-li objevit, co lidé potřebují, musíme se dívat a naslouchat.
     Nesmíme předpokládat, že to víme.
                     -- Harvey, Sykes
     
     Loajální přátelé, které vaše úspěchy těší stejně jako vás samotné, jsou
     v podnikání tím nejlepším motorem. Když mají lidé na vybranou, vždycky
     raději obchodují s přítelem i přesto, že by někdy s někým jiným mohli
     třeba uzavřít výhodnější kontrakt.
                     -- McCormack
     
     Ten, kdo dnes hledá tu jedinou správnou a neměnnou strategii pro nejbližší
     roky, hledá zbytečně. Dnes neexistuje žádná správná strategie, jejíž
     vytyčení a plnění zaručí obchodní úspěch. Jedinou správnou strategií je
     strategie změny. (str. 48)
                     -- Košturiak, Gregor
     
     Jaké vlastnosti potřebujete mít, aby se z vás stal dobrý obchodník?
     1. Věřte ve svůj výrobek.
     2. Věřte sami sobě.
     3. Stále zdokonalujte umění správného načasování.
     4. Mějte smysl pro humor.
     5. Uvědomte si, že zákazník nemusí nutně chtít právě to, o čem
        říká, že to chce.
                     -- McCormack
     
     Vlastnosti, které dělají vynikajícího obchodníka:
     1. Klepejte na stará známá vrátka.
     2. Snažte se, aby se vaše zájmy přenesly i na vaše zákazníky.
     3. Velké štiky hledejte v malých rybníčcích.
     4. Na každé setkání přicházejte s něčím novým.
     5. Zařaďte včas zpátečku.
                     -- McCormack
     
     Lidé si od vás něco nekoupí jen proto, že jste nad nimi vyhráli v debatní
     soutěži - a určitě od vás nic nekoupí, pokud je rozzlobíte nebo pokoříte.
                     -- McCormack
     
     Z pohledu manažera vidím, jak lidé velice často zapomínají, že menší
     obchody jsou denním chlebíčkem v jakémkoli podnikání. Z jejich výtěžku
     platíte nájem a účty za elektřinu. Právě při nich dostávají vaši lidé
     příležitost učit se a dělat chyby. Malé obchody lze definovat jako ty,
     které dávají prostor k dalšímu růstu.
                     -- McCormack
     
     "Pusťte se s plnou vervou do práce. Nic na světě nenahradí vytrvalost.
     Talent nestačí: Nic není tak běžné jako neúspěšný člověk s talentem.
     Génius nestačí. Neuznaný génius je snad téměř každý. Jenom vzdělání také
     nestačí: Svět je plný vzdělaných lidských trosek. Pouze vytrvalost a
     rozhodnost jsou všemocné. (str. 24)
                     -- Coolidge
     
     Na začátku obchodního vztahu nemůže být nic horšího, než když někomu
     slíbíte něco, o čem víte, že to nemůžete dodat. V každé fázi obchodního
     vztahu, ale zvláště na jeho počátku je vždy lepší, když své možnosti
     dodávek budete stavět do horšího světla a skutečnost bude pak lepší,
     než jste uvedli ve smlouvě. Pokud toho nejste schopni, přestaňte jednat.
                     -- McCormack
     
     Některé firmy se snaží rozšiřovat velikost trhu, ale většina soutěží o to,
     aby zvýšila svůj podíl na existujícím trhu. Výsledkem jsou vítězové a
     poražení. Poražení jsou ti, kteří nepřinášejí na trh nic nového. Jestliže
     jste přesvědčeni, že nemáte pro trh nic zvláštního, pak na něj nepatříte.
     Vítězi jsou ti, kteří pečlivě analyzují potřeby, objevují příležitosti a
     vytvářejí nabídky hodnotné pro ty cílové skupiny zákazníků, které
     konkurence nedokáže uspokojit.
                     -- Kotler
     
     Spokojený zákazník:
     Kupuje znovu.
     Hovoří s ostatními o firmě příznivě.
     Věnuje méně pozornosti konkurenčním značkám a reklamě.
     Kupuje se od stejné firmy jiné výrobky.
                     -- Kotler
     
     Zákazník není někdo, s kým se máme hádat nebo si měřit vtip.
     Se zákazníkem nikdo nikdy nevyhrál spor.
                     -- Bean
     
     Marketing nefunguje, když je to pouze jedno oddělení; funguje pouze tehdy,
     když si všichni zaměstnanci uvědomují vliv, který mají na spokojenost
     zákazníka. Marketing musí být dobře koordinován s ostatními odděleními
     firmy.
                     -- Kotler
     
     Kromě zdravého rozumu je nejdůležitější vlastností člověka v obchodním
     světě smysl pro humor, schopnost udělat si legraci sám ze sebe nebo z té
     které situace. Smích je nejúčinnější konstruktivní silou eliminující
     vzájemné napětí a měli byste se snažit, abyste právě vy tento nástroj
     dobře ovládali. Nikdy jsem nezažil, že by selhal.
                     -- McCormack
     
     Později je při řízení podniku všechno těžší. Je obtížnější udržovat
     setrvačný moment firmy, přehazovat rychlosti, měnit směr jízdy. Hůře
     se rozhoduje, protože musíte brát v úvahu celou spoustu různých faktorů,
     a rozhodnutí se provádějí obtížněji, jelikož většinou nemluvíte přímo
     s těmi, kdo je budou provádět. Ovšem zdaleka největším problémem je,
     že veškeré struktury a systémy vytvořené pro snazší a hladší fungování
     podniku začnou drhnout právě v okamžiku, kdy by vám měly pomáhat.
                     -- McCormack
     
     Seznam se z pracovníky o dva stupně řízení níže, než jsi sám. Tam
     se nachází budoucnost podniku, a navíc tím získáš i lepší představu
     o současné situaci.
                     -- McCormack
     
     Klaďte důraz na kvalitu veškeré práce; vytvářejte podmínky, aby
     zaměstnanci spojovali svoji profesní hrdost s jakostí jimi vyráběných
     výrobků a poskytovaných služeb.
                     -- Levering, Moskowitz, Katz
     
     Podnikání je soutěž a jakákoli soutěž na vysoké úrovni je téměř výhradně
     hrou, která se hraje hlavou. Skrytou hrou ve světě podnikání, jak bychom
     to snad mohli nazvat, je pochopení základního paradoxu: čím více si
     myslíte, že něco děláte dobře, tím větší pozor byste si měli dávat; čím
     větší spokojenost cítíte nad tím, čeho jste dosáhli nyní i v minulosti,
     nad svými "správnými kroky", tím méně spokojeni byste vlastně měli být.
                     -- McCormack
     
     Měj kolem sebe i nekonformně myslící, nesouhlasné a kritické
     spolupracovníky. Vedoucí pracovník, který je "krmen" jednostrannými názory
     a doporučeními, která jsou někdy i filtrována, je ve velkém nebezpečí
     nesprávného rozhodování. Je obrovské riziko vedoucího, jestli poslouchá
     jen to, co by chtěl slyšet a nepřipustí k sobě lidi, kteří myslí a mluví
     inovativně a bez bariér před autoritami.
                     -- Iacocca
     
     Kdybych měl posledních pět dolarů, tak tři z nich dám na reklamu.
                     -- Ford
     
     Když si Jeho Veličenstvo vybralo rádce, je na něm, aby vytvořilo podmínky
     k práci pro slávu a blahobyt království.
     K tomu jsou nutné čtyři hlavní věci:
     1. aby Jeho Veličenstvo mělo důvěru ke svým rádcům a oni aby o ní věděli
     2. aby Jeho Veličenstvo jim nařídilo mluvit s Ním zcela otevřeně a
        ujistilo je, že tak mohou učinit beze strachu
     3. aby Jeho Veličenstvo s nimi jednalo trochu liberálně a aby věřili, že
        jejich služby nezůstanou bez odměny
     4. aby Jeho Veličenstvo jim dávalo zmocnění, že se nemusí obávat ani lstí,
        ani moci těch, kteří by se jich rádi zbavili.
                     -- Richelieu
     
     Při delegování pravomocí vzniká mnoho chyb ne proto, že by manažeři
     nechápali podstatu a principy delegování, ale protože nejsou schopni nebo
     ochotni je aplikovat. Delegování je v podstatě základní činností řízení.
     Protože řada studií, zabývajících se příčinami manažerských neúspěchů,
     obsahuje zjištění nevhodného delegování, lze ho považovat za jednu
     z nejvýznamnějších příčin těchto neúspěchů. Nevhodné delegování vyplývá
     často z osobních postojů (kterými jsou):
     Chápavost
     Ochota dát volnost
     Ochota nechat dělat ostatní chyby
     Ochota důvěřovat podřízeným
     Ochota zavést a používat jasnou kontrolu. (str. 290, 191)
                     -- Weihrich, Koontz
     
     Cílem vzdělávání je připravit v mládí lidi tak, aby se pak sami vzdělávali
     po celý svůj život. (str. 400)
                     -- Hutchins
     
     Čtyři L marketingu služeb: Lidé, lidé, lidé, lidé.
                     -- Dow
     
     Mnoho inovativních společností získalo své nejlepší nápady na výrobky od
     zákazníků. Vyžaduje to ovšem soustředěné a pravidelné naslouchání...
     Inovativní společnosti si v celé organizaci pěstují mnoho vůdců a mnoho
     inovátorů. Jsou doslova úlem toho, čemu jsme začali říkat šampióni...
     Nepokoušejí se nikoho držet tak zkrátka, aby nemohl být tvořivý.
     Povzbuzují praktické riskování a podporují dobré pokusy.
                     -- Peters, Waterman
     
     Zisk je jako zdraví. Potřebujete jej, a čím více, tím lépe. Ale to není
     důvod vaší existence... Zjistili jsme, že společnosti, jejichž jedinými
     jasně vyjádřenými cíli byly cíle finanční, si ani zdaleka nevedly finančně
     tak dobře jako společnosti, které měly širší soubory hodnot. (str. 108)
                     -- Peters, Waterman
     
     Naším oblíbeným příkladem blízkého vztahu k zákazníkovi je prodejce
     automobilů Joe Girard... Jeho tajemství (úspěchu) je i tajemstvím IBM a
     mnoha dalších společností. Jsou to prostě služby, jedinečné služby,
     zejména poprodejní. Joe podotýká: "V čem se liším od mnoha jiných
     obchodníků, je to, že si myslím, že skutečný prodej začíná až po prodeji -
     nikoli před ním... Zákazník ještě ani nevyšel ze dveří a můj syn mu již
     píše děkovný lístek." O rok později se Joe angažuje osobně spolu
     s vedoucím svého servisu a nabídne zákazníkovi své služby. Mezitím s ním
     udržuje nepřetržitý styk: "Joeovi zákazníci, jakmile od něj jednou koupili
     auto, na něj nezapomenou: prostě jim to nedovolí!" ... Říkává: "Z kuchyní
     našich velkých restaurací vychází láska a péče ... a když já prodám vůz,
     musí mít můj zákazník při odchodu stejný pocit, jako když vychází
     z proslulé restaurace." ... Když (zákazník) přijde a potřebuje nějakou
     opravu, udělám vše, aby dostal to nejlepší... Musíte být jako lékař. Jeho
     automobilu něco je, a vy s ním musíte cítit. (str. 154)
                     -- Peters, Waterman
     
     Ekonomové mluví o "bariérách vstupu" do odvětví a uplatnění v konkurenci...
     Na základě údajů o vynikajících společnostech se domníváme, že to obvykle
     bývá naprostý omyl. Skutečné bariéry vstupu představuje 75 let investování
     společnosti IBM do toho, aby statisíce pracovníků žily službami jakostí a
     úsilím o řešení problémů zákazníků, či 150 let investování do jakosti ve
     společnosti Procter&Gamble. To jsou skutečné nepřekonatelné "bariéry
     vstupu", založené na lidském kapitálu, na lidech spojených neotřesitelnými
     tradicemi služeb, spolehlivosti a jakosti. (str. 172)
                     -- Peters, Waterman
     
     Lidé s nápady neustále zasypávají každého memorandy a návrhy, jež jsou
     právě dost krátké na to, aby se jim dostalo pozornosti, aby upoutaly a
     udržovaly zájem - avšak příliš krátké na to, aby mohly obsahovat nějaké
     odpovědné návrhy na využití. Skutečně vzácní jsou ti lidé, kteří mají
     znalosti, energii, odvahu a dosti sil k realizaci nápadů... Protože
     podnikání je instituce "dělání věcí", je tvořivost bez následné orientace
     na činnost prázdnou formou chování. (str. 195)
                     -- Peters, Waterman
     
     Šampióni jsou průkopníci a na průkopníky se obvykle střílí. Od šampiónů
     získávají mnoho ty společnosti, které mají vybudovány podpůrné systémy,
     aby se jejich šampiónům dařilo. Tento bod je tak významný, že je třeba jej
     neustále zdůrazňovat. Bez podpůrných systémů nebudou šampióni. A bez
     šampiónů nebudou inovace. Co nás na vynikajících společnostech nejvíce
     zaujalo, je úplnost jejich podpůrných systémů pro šampióny. Ve skutečnosti
     jsou vynikající společnosti strukturovány tak, aby šampióny vytvářely.
     Jejich systémy jsou konstruovány tak, aby byly zejména "propustné", aby se
     neorganizovaní a neukáznění šampióni mohli uplatnit. (str. 198)
                     -- Peters, Waterman
     
     Zvláštním atributem na úspěch orientovaného, pozitivního a inovativního
     prostředí je značná tolerance k nezdarům... Jednou ze zásad společnosti
     je, že musíte být připraveni na neúspěch. (str. 208)
                     -- Peters, Waterman
     
     Zdrojem bohatství je cosi specificky lidského: znalosti. Aplikujeme-li
     znalosti na úkoly, které již zvládáme, říkáme tomu "produktivita".
     Jestliže uplatníme znalosti při řešení problémů, které jsou nové a
     odlišné, říkáme tomu "inovace". Pouze znalosti nám umožňují dosahovat
     těchto dvou cílů.
                     -- Drucker
     
     Jaké vlastnosti má dobrý kouč? Stejně jako jsou někteří lidé přirozeně
     dobrými učiteli, existují i přirozeně dobří koučové. Někteří lidé se však
     tomuto umění musejí učit. Dobří manažeři mají většinou schopnost se sami
     vylepšovat. Praktická zkušenost bývá nejdůležitějším momentem. Hlavní
     požadavky pro dobré koučování:
     1. uznat, že podstatná část učení probíhá v praxi,
     2. přijmout fakt, že se lidé učí tehdy, mají-li dostatek podnětů ke své
        práci,
     3. přiznat, že vaši podřízení jsou ovlivněni vaším stylem manažování,
        vašimi postoji a tím, co vy považujete za přednostní,
     4. uznat, že podřízení se potřebují podílet na určování cílů, neboť to
        vzbuzuje motivaci a snahu. Pro manažera to také představuje zpětnou
        vazbu, když jsou jeho nápady konfrontovány okolím,
     5. ubezpečit se, že mám jako manažer k dispozici informace, které
        odhalují, jak podřízení pracují. Tyto údaje by měly být dodávány právě
        podřízenými,
     6. zaručit častý a neformální kontakt mezi zaměstnanci a manažerem,
     7. být schopen předávat práci a podporovat úkol radou a koučováním,
     8. být ochoten poslouchat, co podřízení ve skutečnosti říkají, a pokoušet
        se porozumět tomu, co je za slovy schováno,
     9. rozpoznat, že nastala situace vhodná ke koučování a že si podřízený
        přeje radu,
     10. odmítat se zabývat vlastní autoritou nebo statutem v souvislosti s
         radou,
     11. znát techniky koučování a vědět něco o způsobu učení.
     (str. 40)
                     -- Leigh
     
     Každá generace manažerů projde tvrdou lekcí. Teoreticky manažeři princip
     komunikace se zaměstnanci považují za důležitý, v praxi však musejí znovu
     a znovu narážet a učit se. Teprve potom se přesouvá důraz z konfrontace na
     spolupráci a mění se postoj od apatie k zájmu. Mají-li zaměstnanci
     pracovat co nejlépe, musejí:
     1. vědět, co mají dělat a proč,
     2. rozumět účelu, kterému jejich úsilí slouží,
     3. vědět, jak jejich úsilí přispívá do celkového programu,
     4. rozumět tomu, kam jdou peníze podniku. (str. 110)
                     -- Leigh
     
     Analýzami neúspěchů ve velkých firmách se objevily některé obecné faktory,
     které musíte sledovat, abyste se neúspěchu vyhnuli, nebo abyste zjistili,
     proč k němu došlo.
     1. stres,
     2. ti, kteří chtějí provádět změnu, nejsou dostatečně efektivní v dané
        oblasti,
     3. akce byla postavena na nesprávných základech a neoprávněných
        předpokladech,
     4. nesprávná technologie,
     5. neochota zaměstnanců přijmout změnu,
     6. nepružnost organizace. (str. 155)
                     -- Leigh
     
     Kdo ovládá tržní ekonomiku? Když se podíváme hlouběji, vidíme, že
     ekonomice konec konců vládnou dva panovníci: spotřebitelé a technologie.
     (str. 40)
                     -- Samuelson, Nordhaus
     
     Kvalifikační program firmy IBM: "Úspěch společnosti IBM je v přímém vztahu
     ke schopnostem a kvalifikaci jejích zaměstnanců. Zlepšování těchto
     schopností a kvalifikace je hlavním cílem společnosti a zodpovědnost za
     jeho uskutečňování má každý člen vedení. Neustálé sebezdokonalování
     zaměstnanců je pro organizaci IBM stejně důležité jako technická novinka
     nebo vyvinutí nového výrobku. IBM uplatňuje politiku otevřených dveří -
     zaměstnanci mohou svobodně vstoupit do kanceláře kteréhokoli vedoucího
     pracovníka a svěřit se mu se svými problémy. Vedení podniku však zjistilo,
     že se většina zaměstnanců ostýchá chodit se svými problémy za šéfem svého
     šéfa. Proto opouštějí personální odborníci i ostatní vedoucí své kanceláře
     a chodí mezi zaměstnance, aby se dozvěděli o existujících problémech."
     (str. 502)
                     -- Werther, Davis
     
     Potřebujeme pravidla, na jejichž základě by lidé byli odměňováni spíše za
     výkon než za postavení - taková, že za deset let budeme moci zcela běžně
     platit prvotřídního odborníka lépe než manažera, jemuž je podřízen - právě
     tak, jako platíme fotbalovou hvězdu lépe než kouče mužstva. (str. 78)
                     -- Drucker
     
     Při své práci jsem neměl na mysli vybudování závodu, ale lidí. Chtěl jsem
     doslova vybudovat člověka, který by byl výkonný a lépe sloužil zákazníkům,
     a on by potom vybudoval závod. Jsem totiž přesvědčen, že největší ztráty
     v průmyslu a obchodě vznikají nesprávným stanoviskem, které zaujímá člověk
     ke své práci, ke svým spolupracovníkům a ke svým zákazníkům. Organizátor,
     který chce vybudovat velký podnik, musí nejprve vytvořit morální a
     psychologickou základnu, na které by se jeho pracovníci mohli vyvíjet.
     (str. 50)
                     -- Baťa T.
     
     Až 26 z 27 lidí, kteří měli nějaké špatné zkušenosti s obchodem, svou
     nespokojenost neprojevilo otevřeně, protože nevěřili, že by to prospělo.
     Co je ale velmi důležité - 91 % z nich více do daného obchodu nepřijde!
     A navíc - každý nespokojený zákazník se se svou zkušeností podělí
     s 9 až 10 dalšími. (str. 61)
                     -- Košturiak, Gregor
     
     V řadě podniků vládne nesprávný názor, že v krizových obdobích se má
     šetřit na výdajích na vzdělávání. Naopak - právě v těchto časech se musí
     podnik připravit na nový rozmach a měl by investovat do lidí ještě víc.
     (str. 69)
                     -- Košturiak, Gregor
     
     Z psychologického hlediska není moudré nabízený výrobek přechvalovat.
     Fordův vůz Edsel byl neúspěšný, protože nemohl dostát požadavkům
     vytvořeným hlučnou reklamou. Na silnici zklamal. Prodávající má být při
     nabízení výrobku realistický. (str. 16)
                     -- Rustomji, Sapre
     
     Moudrost je vrcholem duševního rozvoje. Zahrnuje v sobě schopnost
     pochopit, co je doopravdy důležité. Moudrý manager kupříkladu ví, že
     poctivost zaměstnance je důležitější než výmluvnost nebo dokonce zručnost.
     (str. 48)
                     -- Rustomji, Sapre
     
     Neříkejte tři slova tam, kde stačí jedno. Stručnost šetří síly a čas. Je
     opravdu hospodárná. Posiluje vaši autoritu. Vaše slova získávají váhu.
     Užvaněnost je zbytečná a matoucí. (str. 82)
                     -- Rustomji, Sapre
    
    
    

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.6.2009 22:24 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fortunes

    - There are actually 5 kinds of lies: lies, damned lies, statistics, benchmarks and release dates.

    - The Wise adapts himself to the world. The Fool adapts the world to himself. Therefore, all progress depends on the Fool.

    29.6.2009 23:04 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fortunes
    >Z psychologického hlediska není moudré nabízený výrobek přechvalovat.
     
    Kdyby tohle platilo, nebyly by dnes Windows nejrozšířenějším OS na světě.
     
    Spousta z těch pouček už dneska neplatí. Marketing se dávno spojil s psychologií a jinými vědami a na toto spojení je většina lidí krátká už jen proto, že se jim "nechce přemýšlet" a raději sáhnou po něčem, co jim slíbí jednoduché a rychlé řešení. Kdyby to tak nebylo, neprodávaly by se po vagónech nesmysly jako hubnoucí prostředky, když i malé dítě ví, že k hubnutí stačí jediné: nežrat.
    30.6.2009 07:33 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fortunes
    prachy, prachy, prachy. fůůj, blééé, kapitalizmus!
    MaFy avatar 30.6.2009 19:46 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fortunes
    Tak to bych se hádal. Já mám peníze docela rád :-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    1.7.2009 12:45 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fortunes
    Strasne managerske a HR sracky. Vidim, ze to celkom zeries. Az tak, ze ti nevadia ani zjavne rozpory:

    Mějte na mysli, že : - nepodnikáte proto, abyste vyráběli produkty nebo nabízeli služby, ale proto, abyste vydělali peníze.

    vs.

    Zjistili jsme, že společnosti, jejichž jedinými jasně vyjádřenými cíli byly cíle finanční, si ani zdaleka nevedly finančně tak dobře jako společnosti, které měly širší soubory hodnot.

    A s predajcom aut Joeom Girardom by som vyrazil dvere a vsetkych znamych poslal nakupovat inde. Pretoze obchody, ktore ma spamuju ako sa len da, len preto, ze so uz nich pred 3 rokmi, nakupil ma seru este viac ako predrazene obchody.

    Vacsina firiem ma vedenie, ktore zerie podobne sracky a je na nich vzdelana. A vacsina firiem sa podobne nahovno zaujima o svojich zakaznikov a stara o svojich zamestnancov. (Niekto by z toho mohol skoro vyvodit zavislost, ze jednou z nutnych (nie postacujucich) podmienok rozumneho vedenia firmy je ignorovat podobne rady.)
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.