abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    20.1.2008 21:01 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Jo, aktualne GNOME sa na KDE 4.2 ani len nechyta, je take 2 roky pozadu, proste gnome sucks
    alblaho avatar 20.1.2008 21:57 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Žádné KDE 4.2 není a jestli někdy bude, tak to nikdo úplně jistě neví :-)

    Tvé "sucks" jen tvůj zbytečný výkřik. GNOME je pro hromadu lidí (včetně mě) skvělý desktop.
    20.1.2008 23:28 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Klud :), tiez pouzivam gnome a som s nim plne spokojny, ked kdesi zaznelo ze KDE 4.2 bude za dva roky a ja vravim ze GNOME je 2 roky za KDE 4.2 co tym myslim???

    Proste sa mi viac paci styl vyvoja GNOME, pravidelny a predvidatelny vyvojovy cyklus. Na system "a teraz vsetko odzakladu prekopeme" tak ako tomu je v KDE s tym ze "bude to hotove az to bude hotove" uz doplatil nejeden projekt (hurd, e17).
    pools avatar 20.1.2008 23:38 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ale hurd vyjde! ;-) Fakt...
    Vivre libre ou mourir!
    kotyz avatar 21.1.2008 19:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Jasne, o tom neni pochyb. Jen nikdo nevi, jestli se to stihne driv, nez Slunce pohlti Zemi. ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    juraj-bit avatar 20.1.2008 23:32 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Som tak trochu konzervativnejsi a preto by som rad vedel, ake novum prinasa KDE 4.x z uzivatelskeho hladiska okrem dalsej abstraktnej vrstvy, ktora ma ulahcit zivot vyvojarom a vzdialit uzivatela od vyuzivania standardnych systemovych prostriedkov. Plazmu a podobne technologie skutocne k zivotu nepotrebujem, v tomto ma u mna + prave Gnome. Zacinam sa obzerat po alternativnych programoch, kedze som bol doposial pomerne spokojny uzivatel KDE 1 - 3.x, ale rada 4.x je uz pre mna trochu velke susto. Z tohoto dovodu si myslim, ze nejaky velky odliv uzivatelov Gnome smerom ku KDE naozaj nehrozi. Tymto nechcem nejako znevazovat nove KDE, ale kazdemu asi vyhovovat nebude...
    21.1.2008 01:24 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Docela dost zalezi na tom co na desktopu delas. Treba ja jsem naprosto nadseny z transparentnosti co prinasi Akonadi. U mailu jsem to sice vyresil promoci IMAP, ale kalendar a kontakty (+ logy z IM, ale o to se myslim stara jiny framework) mam porad nedoresene.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    21.1.2008 14:20 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Kalendář a kontakty lze v KDE 3.5 řešit taktéž přes IMAP.
    21.1.2008 10:36 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Když SUCKS, tak proč je GNOME preferované v profesionálních distribucích? Viz. Debian, RHEL, SLED, OpenSolaris, …
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    21.1.2008 14:16 JK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ze by to byla nezpoplatnitelna knihovna GTK+ v dusledku sve licence LGPL? Všechny "profesionální" distribuce jsou tak moc "bussines" a "profi", že nejsou ani ochotny zaplatit za Qt v případě nějakého komerčního projektu :-D
    freshmouse avatar 21.1.2008 14:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ty to nebereš do důsledků. Ne všechen software, co je v nějaké "profesionální" distribuci, je vyroben výrobcem té distribuce. Takže se to týká hlavně "dodavatelů třetích stran", kteří na tom vydělávají (ušetří) -- stejně jako výrobce distribuce (ten zase získává více softwaru pro svou "platformu" ze strany výrobců třetích stran).

    Jinými slovy, Ubuntu, Fedora (RHEL...), OpenSUSE (SLED...) a spousty dalších distribucí a dodavatelů se rozhodlo dost logicky.
    21.1.2008 14:41 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Akurát že zatiaľ je to v čisto teoretickej rovine, nejaký nástup GTK+ proprietárnych programov som teda nezaznamenal...
    freshmouse avatar 21.1.2008 15:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    O nějakém nástupu těžko může být řeč -- stejně jako o nástupu aplikací pro UNIX obecně.

    Nicméně třeba VMWare, AIM (to je ještě GTK1 :-)), aplikace od Googlu (i když zrovna -- tuším -- jeho mapy jsou pro Qt, jinak vyvíjí hlavně pro GTK) atd. jsou alespoň prvními vlaštovkami. Nicméně se nemusí jednat jen o proprietární aplikace! Co třeba Firefox? To je naprosto zásadní aplikace pod GTK. I když ho nepoužívám, díky za něj.

    Naproti tomu pro Qt je z "všeobecně důležitých" aplikací jen Skype (a tomu je to ještě jedno, jelikož na Linuxu ho asi moc lidí nepoužívá a na Windows je to jedno), pak dlouho, dlouho nic a Opera.
    21.1.2008 15:49 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    No google toho pre linux moc nemá, okrem Earth (Qt), akurát Google Desktop (GTK) a potom tuším Picasa (WineLib), AIM ofic. klienta myslím skoro nikto v linuxe nepoužíva.

    O proprietárne programy sa samozrejme jednať nemusí, ale u open source sa licenčná výhoda GTK v podstate stráca...
    Josef Kufner avatar 21.1.2008 15:51 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    ... Eagle, QCad, Psi, ...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    freshmouse avatar 21.1.2008 16:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Eagle ani QCad nejsou "všeobecně důležité" aplikace (uznávám, VMWare taky ne). A Psi není vůbec zásadní aplikací, i kdyby byla sebelepší. Pidginu, Gajimu a Kopete se v počtu uživatelů nemůže rovnat.
    kotyz avatar 21.1.2008 19:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    psi je celkem zasadni, z jeho kodu vychazi (at uz vice ci mene) dost dalsich klientu, treba kopete, jabbin (neplest s jabbim) a dalsi. jinak ste opomeli jednu celkem velkou proprietarni aplikaci pod gtk - adobe reader. jinak vmware (jen workstation) je komercni aplikace (asi 4000,- za licenci). a samozrejme taky pod gtk.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.1.2008 20:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Že zmiňuješ ten Gajim, ten se IMHO proti Psi moc nechytá. Letmý pohled na můj CL to docela pěkně ukazuje, jediný uživatel s Gajimem je online, uživatelů s Psi je hromada.
    Ilfirin avatar 21.1.2008 17:42 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Skype (a tomu je to ještě jedno, jelikož na Linuxu ho asi moc lidí nepoužívá
    LOL!
    freshmouse avatar 21.1.2008 18:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    OK, Linux tvoří, dejme tomu, jedno procento operačních systému na osobních počítačích. Kolik z uživatelů Linuxu používá Skype? Jinak: kolik promile uživatelů Skype to je celkem?
    David Watzke avatar 21.1.2008 18:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Linux tvoří, dejme tomu, jedno procento operačních systému na osobních počítačích.
    Další nesmysl.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    freshmouse avatar 21.1.2008 18:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Jak rád bych napsal, že má pět procent. Ale nemá. :-(
    22.1.2008 01:50 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    On bohužel nemá ani to jedno procento.
    22.1.2008 10:50 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Boze to byl pruzkum na vybranych americkych webovych serverech. Linux tam mel 0.9 % nebo tak neco, proti predeslemu roku narust na dvojnasobek. Podobne debilni statistiky si muzu delat doma taky. Jo, Linux pouziva 40% lidi, protoze to je videt ze statistik meho webu :-D
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    22.1.2008 11:18 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Neměl tam 0,9 %, ale 0,63 %. Což je podíl, který dlouhodobě (již řadu let) odpovídá i statistikám z České republiky.
    22.1.2008 11:47 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    A mas na ne odkaz?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    22.1.2008 12:49 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Např.:

    http://toplist.cz/global.html

    To zahrnuje půl milionu stránek, což je slušný vzorek.

    Možná, že tam skutečně v posledních měsících dochází k mírnému vzestupu Linuxu:

    http://www.toplist.cz/stat/?a=history&type=2

    V některých speciálních kategorích jako stránky o hardware má Linux dokonce i 2 procenta. Ale to je anomálie, na běžných stránkách to je pořád pod to 1 procento.
    22.1.2008 13:04 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ostatně, psalo se o tom už kdysi před lety tady na ábíčku: :)

    http://www.abclinuxu.cz/clanky/ruzne/je-nas-jen-0-7

    Bohužel celá léta od toho roku 2003 ten 0,6-0,7% podíl stagnoval (dokonce snad i mírně klesal), což bylo a je terčem posměchu nejednodho windowsáka v diskusích či článcích.
    22.1.2008 13:09 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Řadíš "zdraví" mezi speciální kategorie? :-)
    22.1.2008 13:26 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Linuxák chce všechno zadarmo, tak místo toho, aby platil za návševu u lékaře, hledá zdraví na internetu. :-) Zase si tak moc nefoukejme, protože v kategorii, která by měla být naší doménou, tedy software, má Linux jenom 0,55 % (předstižen je i „neznámými” systémy). Méně už mají jenom počítačové hry a rádia – zřejmě proto, že ani jedno z toho si linuxák nespustí. ;-) (No tak dobře, spustí.)
    22.1.2008 14:05 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Diky za linky. Nechci to nejak bagatelizovat ale neznam nikoho kdo pouziva toplist. Vsichni maji Google Analytics.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Josef Kufner avatar 23.1.2008 22:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Povzbuzujcí je, že na tom grafu je naše čára aspoň vidět a co víc, je i vidět mezera mezi čárou a osou...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.1.2008 18:34 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Qt je v proprietární rovině řádově populárnější než GTK+, jen se nesmíš omezovat na Linux nebo na SW pro obyč uživatele... Trolltech u Qt píše o více než 5000 zákaznících.
    freshmouse avatar 21.1.2008 18:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ano, jenže hodně z těch výrobců vyrábí aplikace na míru. A u těch se samozřejmě nepředpokládá, že se dostanou do "běžného oběhu".
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.1.2008 19:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    To je fuk, GTK+ hádám nemá ani to.
    21.1.2008 20:54 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Problém je v tom, že vy hádáte. Ale zjevně nemáte k dispozici žádná čísla, jen své přání.
    „Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
    freshmouse avatar 21.1.2008 20:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Na aplikacích na míru ale nezáleží.
    21.1.2008 20:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Podle mě na to má velký vliv to, že Gtk je použitelný toolkit jen nad Un*xy s X, všude jinde je šíleně nedotažené.
    freshmouse avatar 21.1.2008 11:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Už jsem ti chtěl vynadat, ale jak jsem si přečetl to tvoje vysvětlení výše, tak musím říci, žes to řekl dobře a že mě to pobavilo. Nicméně takové vtípky již něříkej, místní uživatelé (vč. mě) jsou na ně příliš hloupí a zbytečně se vztekají. :-D
    nolly avatar 20.1.2008 21:08 nolly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ač jsem uživatel Gnome, musím konstatovat, že je mrtvé a KDE je budoucnost.
    20.1.2008 21:45 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Jako uzivatel Xfce si s Tebou dovolim nesouhlasit :)

    Zajimalo by mne, cim/proc konkretne je GNOME mrtve? ...Protoze ma jine cile nez KDE? A ja mel takovy pocit, ze prave o tom ten Linux je...
    nolly avatar 20.1.2008 21:59 nolly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Darhý kolego s Xfce, je to pouze můj subjektivní dojem. KDE 4 přineslo řadu zajímavých technologií jako Phonon, Decibel, Nepomuk, (Plasma), či Solid, čímž se stává atraktivnější pro vývojáře. Očekávám nárůst kvalitních a dobře udržovatelných aplikací a tomu se Gnome se svými těžkopádními aplikacemi nemůže rovnat.

    Netvrdím, že Gnome nikdo nebude používat, ale zdá se mi, že z hlediska technologií už KDE nedožene a bude hnít (zvláště s přístupem, že Gnome 3.0 ještě dlouho nebude potřeba)
    20.1.2008 22:06 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    'cause it's all about developers, developers, developers, developers... :-)
    20.1.2008 22:12 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Tak muj subjektivni naroz je trosku jiny. Napriklad Phonon - nestaci, ze mame nadstavbu na ALSOU, ale jeste je potreba nadstavba na ARTS..zachvilku bude nadstavba nad Phonon...tohle mi neprijde jako zajimava technologie. Resp. nevidim, co to prinasi, krome dalsi IMHO zbytecne vrstvy... Podobne ostatni zminovane "zajimave technologie".Proste to nepovazuji za spravny smer, kam by se mel Linux ubirat...

    Samozrejme, necekam, ze se shodneme :)
    alblaho avatar 20.1.2008 22:16 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Já ty frameworky/technologie neznám, ale cílem asi je, aby to bylo tak zabalené, aby to bylo absolutně přenositelné. Prostě oni chcou appky i pro windows, tak evidentně nevystačí s Alsou a asi ani s ARTS. Chtějí to opravdu high-level a to co existuje teď jim asi nestačí.
    20.1.2008 22:17 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    No napríklad to že máš jednotné previazané API, a nemusíš kódovať so štyridsiatimi knižnicami, z ktorých každá je napísaná iným štýlom, ďalej je to nezávislé na platforme a zabezpečuje (skoro)automatickú kompatibilitu v prípade nekompatibilnej novej verzie backendu...
    alblaho avatar 20.1.2008 22:23 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Teď ještě aby to bylo pod benevolentní LGPL, aby v tom šlo napsat i něco, u čeho si chce člověk zvolit licenci sám :-)
    andree avatar 20.1.2008 22:34 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    phonon, pokial viem, urcite nie je nadstavba nad arts (okrem ineho preto, ze arts uz v KDE4 nie je, afaik - slepa vetva vyvoja, ja arts vypinam na vsetkych strojoch uz aj v KDE3.5 :) ) ; nadstavba alsy to tak uplne tiez asi nebude (myslim ze by to malo zvladat aj dekodovanie suborov a vyuzivat aj ine rozhrania ako alsa)...
    20.1.2008 23:06 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    No, urcite to nebude pouha nadstavba... ale podobny charakter to IMHO ma
    andree avatar 21.1.2008 14:30 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    arts bol daemon, phonon je len API... http://en.opensuse.org/Sound-concepts
    Rezza avatar 20.1.2008 23:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Bude to nad GStreamerem, Xine, DirectShow atd...
    20.1.2008 23:11 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Phonon nie je nadstavba nad aRts, je to nahrada za aRts.
    20.1.2008 23:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    No zrovna Decibel je něco, co je potřeba jako sůl a protože je implementací standardu telepathy od freedesktop.org, je jisté, že něco podobného bude (nebo už možná je) i v Gnome ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.1.2008 00:01 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    phonom neni nad arts , ale plne ho nahrazuje ..... a muze pouzivat narozdil od arts kterykoliv jiny backend ... xinelib,mmm,nas,pulseaudio,directsound,...... atd
    USE="-gnome -kde";turris
    alblaho avatar 20.1.2008 22:05 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    GNOME mrtvé rozhodně není. Ale myslím si, že díky těm všem technologiím, co KDE4 obsahuje (decibel, sonet, a_já_nevím_co...), dělá z KDE mnohem lepší platformu pro vytváření nové generace dobře integrovaných aplikací.
    21.1.2008 13:53 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Mohl bych se dotázat, co znamená "nová generace dobře integrovaných aplikací" respektive jaký je rozdíl mezi současnou generací dobře integrovaných aplikací a tou novou generací dobře integrovaných aplikací.
    21.1.2008 14:20 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    To je jednoduché. Porovnaj si KDE3 s KDE4, konkrétne napr. Akonadi s tým ako to funguje v KDE3. V KDE3 to bolo vidieť už napr. v KIPI pluginoch. Keď sa pridala do funkcia do KIPI, tak sa tá funkcia objavila aj v ostatných grafických aplikáciách KDE. V KDE4 to už bude všade. Tým sa ešte zrýchli a zjednoduší vývoj KDE aplikácií.
    21.1.2008 14:44 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    To chápu, je to stejné, jako když v knihovně Xine přidají vývojáři funkci pro přehrávání XYZ, tak se tato funkce také objeví ve všech přehrávačích používajících Xine a důsledek bude, že všechny přehrávače postavené na Xine budou umět přehrávat XYZ. Nebo podobně to platilo i v KDE 3.x s KPart.

    Nicméně mě zajímá, co to znamená ta "nová generace integrovaných aplikací". To, co jste popsal, není IMHO žádná novinka a už se to používalo i v KDE 3 viz. třeba KIO nebo KPart.
    Josef Kufner avatar 21.1.2008 15:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Jo, ale to byly jen první vlaštovky. "Nová generace" spočívá v tom, že se to opravdu začne používat. Zrovna třeba Akonadi a Plasma nemají v žádném mě známém desktopu žádnou náhradu, která by se jim alespoň vzdáleně podobala.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.1.2008 16:17 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    "Nová generace" spočívá v tom, že se to opravdu začne používat
    Tak to bude dobře, jestli to bude opravdu tak, ačkoliv bych pro to osobně nepoužil označení nová generace.

    OT: To je dle mého názoru problém GNOME, totiž že části typu Gnome VFS, které existují již docela dlouho, nejsou skoro vůbec využívány, útěchou uživatelům GNOME může být to, že se na tom zrovna pracuje.
    Josef Kufner avatar 21.1.2008 21:03 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Což jen dokládá technologickou zaostalost Gnome. V KDE se KIOSlave používá snad všude.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.1.2008 21:20 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    To je nějaká blbost. Teď mě nenapadá žádná gnome věc, co by gnome-vfs neuměla. Pokud předřečník zařadil go GNOME i plain-Gtk aplikací, tak je to jako chtít podporu kioslave po plain-Qt programech. :-)

    Jinak na těchto dvou technologiích mě štve jiná věc - že jejich autoři ještě nepřišli na pmount, fuse a /mnt a nezpřístupňují s jejich pomocí jimi namountované systémy všem aplikacím bez rozdílu.
    Josef Kufner avatar 21.1.2008 21:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Jinak na těchto dvou technologiích mě štve jiná věc - že jejich autoři ještě nepřišli na pmount, fuse a /mnt a nezpřístupňují s jejich pomocí jimi namountované systémy všem aplikacím bez rozdílu.
    Jo, tohle mě na tom štve taky. Je to asi největší bug na celém linuxovém desktopu.

    ad kioslave vs. gnome-vfs: Mám pocit že jsem pár takových potkal, ale jednalo se jen o částečnou podporu gnome-vfs, ne že by to neumělo nic. Jenže je to celkem dávno a nepamatuju si co to bylo a co to neumělo...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.1.2008 22:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ono by se těch "systémových" bugů našlo víc. Např. v poslední době mě začala silně štvát neexistence jednotného úložiště a API pro klíče a certifikáty. Pak člověk musí všechny certifikáty instalovat do všech aplikací jednotilivě ručně, stejně tak nastavovat důvěryhodnost jednotlivých certifikátů a hlavně k soukromým klíčům má přístup jakýkoliv program, aniž bych k tomu musel dávat explicitní souhlas.

    Dál třeba neexistence něčeho jako je "server" z tvé wiki, nemožnost zařídit, aby si aplikace volaly jednotný filedialog podle volby uživatele a tak by se dalo pokračovat...
    freshmouse avatar 21.1.2008 23:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Jak je to s API sice nevím, nicméně jsem se v Bugzille ptal, jestli by Evolution nechtěl nějak integrovat Seahorse... Odpověď byla: yepp, possible 2.24 desktop integration target. V GNOME 2.22 by Seahorse měli do desktopu celkově víc zapracovat.
    22.1.2008 00:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    To je jenom kapka v moři. Bude se Seahorsem spolupracovat Firefox, Thunderbird, Gajim, Konqueror nebo KDEPIM? Zajistí mi, že zlá aplikace někam neodešle mé soukromé klíče nebo něco podepíš, aniž by se obtěžovala mě to oznámit? Atd. Prostě si myslím, že tyhle věci by měly být zajišťovány o vrstvu níž.
    freshmouse avatar 22.1.2008 00:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Firefox a Thunderbird asi těžko, maximálně pomocí modulu. Ale u těch opravdu nečekám provázanost s GNOME...

    Gajim se nechce vázat na GNOME. O Konqueroru a KDEPIM nemluvě.

    Vrstva níž tu ale je -- přímo GPG.
    22.1.2008 00:55 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Nepochopil, nepochopil, nepochopil. ;-) Časem o tom blognu. Máš ještě zájem o toho Lassera?
    freshmouse avatar 22.1.2008 01:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    O koho?
    22.1.2008 01:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    21.1.2008 22:04 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Omlouvám se, máte pravdu. Původně jsem si myslel že Eye of GNOME a GEdit neumí Gnome Vfs, ale teď jsem koukal do zdrojáku a pak to i zkoušel a ono funguje.
    freshmouse avatar 21.1.2008 23:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    V současné době jsou prakticky všechny zásadnější aplikace na GNOME VFS (nebo GVFS, nevím... jedna knihovna byla starší a ta druhá novější).
    22.1.2008 13:18 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Máte pravdu, asi jsem zaspal dobu, doteď jsem si totiž myslel, že tomu tak není. Knihovna se jmenuje GnomeVFS viz. oficiální dokumentace.
    21.1.2008 22:45 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Jinak na těchto dvou technologiích mě štve jiná věc - že jejich autoři ještě nepřišli na pmount, fuse

    Ale přišli: blog, balíček v Ubuntu. Jen jsem poslední dobou moc nesledoval, v jakém je to stavu.
    21.1.2008 23:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Jinak na těchto dvou technologiích mě štve jiná věc - že jejich autoři ještě nepřišli na pmount, fuse a /mnt a nezpřístupňují s jejich pomocí jimi namountované systémy všem aplikacím bez rozdílu.
    Jak kdo ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.1.2008 23:53 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Super, takže se na obou frontách odehrál výrazný pokrok od doby, kdy jsem se na tyhle věci díval naposled. :-)
    freshmouse avatar 20.1.2008 23:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ač uživatel GNOME, musím konstatovat, že není mrtvé a, stejně jako KDE, je budoucnost.
    20.1.2008 21:39 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Hrozne sa mi zdá že sa tam snaží pôsobiť ako Steve Jobs, čo nie je v tomto prípade moc dobrá vec...
    Ilfirin avatar 20.1.2008 21:55 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Když ono KDE4 působí jako vzhled MacOS (imho), takže mi i vustupování ala Jobs k tomu sedělo ;-)

    A jinak, prezentečkou jsem nadšen :-)
    (Přesně takovéhle "oblbováky" mám rád, žeru u toho popcorn, no jak v kině :-D )
    Milan Lajtoš avatar 21.1.2008 00:26 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Aaronova prezentacia bola velmi fajn, no treba si pozriet aj ostatne..

    Mozno su ludia nespokojni so stabilitou, ci funkcnostou 4.0.0 a maju aj pravdu.. 4.0.0 je naozaj len zaciatok.. Vela aplikacii nie je este portovanych, Plasma je este v plienkach, ... No 4.0 je naozaj len pripravou.. Ved si to len predstavte - mozete si napisat vlastny taskbar v pythone, ktory sa bude spravat _presne_ ako chcete vy.. A to vsetko vdaka Plasme - myslim, ze to nie je len mojim snom, vsak nie? ;)

    Samozrejme, ze to nie je len Plasma.. Sonnet - spellchecking v uplne kazdom textovom poli (toto som vzdy chcel ;) ).. Phonon, Solid, Akonadi, .. - tie asi vyuzijem len ako pouzivatel..

    Momentalne pouzivam Gnome, no tie dni su uz scitane.. ;)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    21.1.2008 12:09 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ved si to len predstavte - mozete si napisat vlastny taskbar v pythone, ktory sa bude spravat _presne_ ako chcete vy.. A to vsetko vdaka Plasme - myslim, ze to nie je len mojim snom, vsak nie? ;)
    co ti brani napsat si vlastni taskbar v jakemkoliv svobodnem desktopovem prostredi?
    Milan Lajtoš avatar 21.1.2008 14:16 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Neznalost sposobu ako ziskat vsetky beziace oknove aplikacie, info o nich a tak.. Vdaka Plasme mam predpripraveny DataEngine, ktory mi toto vsetko poskytne a nebudem zbytocne duplikovat kod..
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    21.1.2008 16:05 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    to snad zjistis v dokumentaci ne?
    Josef Kufner avatar 21.1.2008 15:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Si to zkus.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.1.2008 17:08 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    tak jsem si to zkusil, prosim: libwnck22_2.20.1-0ubuntu1_i386.deb

    upraveny taskbar pro ubuntu 7.10, pro lepsi pochopeni zmeny si zvetsi panel
    Josef Kufner avatar 21.1.2008 21:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    Ták. Libku už máš teď ještě ten taskbar a to se vší parádou.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Milan Lajtoš avatar 21.1.2008 23:35 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    libwnck je len libka, co poskytuje informacie, ktore taskbar potrebuje.. Prirovnal by som to k tomu DataEngine, co som spominal.. Potom prichadza na rad samotne napisanie panelu.. A neviem si predstavit, ze by som zgruntu novy svg-skinovatelny panel vedel napisat.. Pomocou plasmy imho ano..
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    22.1.2008 10:57 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    mýlíte se oba dva přátelé, libwnck je knihovna obsahující mimo jiné taskbar(seznam oken) a na samotný panel je přidán pomocí "pomocného" appletu který využívá již hotový taskbar z libwnck. Takže stačí nainstalovat tuto upravenou knihovnu a restartovat GNOME.
    Josef Kufner avatar 23.1.2008 22:24 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seigo o KDE4
    No, tak už tam je... ale ty jsi říkal něco o psaní nového...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.