abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 524 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Ukázka z mého antiutopistického románu

    11.3.2013 14:50 | Přečteno: 1169× | Ostatní | poslední úprava: 11.3.2013 14:47

    Ukázku dávám jen na abclinuxu, a až román dokončím, počítám tak do pěti let, napíši na abclinuxu blog, ve kterém bude odkaz na můj web, ze kterého si budou moct zájemci stáhnout tento román zdarma ve formátech PDF, ePub, MOBI a TXT. Mám nápady ještě na několik knih, asi na pět, a i ty umístím na svůj web. Ale zjistil jsem, že píši dost pomalu, takže je otázka, zda je všechny stihnu do konce života napsat. Kupříkladu tato ukázka vznikala bezmála dva roky, během nichž jsem psal, přepisoval a mazal, přemýšlel nad příběhem a zápletkami, učil se český jazyk a četl jiné romány či jsem nedělal vůbec nic.

    A jak se mi píše? Těžce. Snažím se vypilovat každou kapitolu, každý odstavec, každou větu k naprosté dokonalosti, ale když se mi povede něco dobře napsat, alespoň to tak z mého pohledu vypadá, mám z toho doopravdy radost, či spíše něco jako euforii.

    Ukázku najdete v prvním komentáři, má sedm kapitol, hlavní postavy románu jsou Seth a Ruby, jméno románu ještě nemám vymyšlené.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.3.2013 14:52 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Příloha:
    Zde je a přeji hezký zážitek.
    11.3.2013 15:05 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Pomóóc!!

    Jinak ad pomalé psaní - tuhle se mihnul nějaký blogpost stran efektivity psaní colemakem. Zkus. Třeba ti to pak půjde rychleji 8-P
    11.3.2013 15:42 Nikt0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Psal makem.... :-D
    11.3.2013 16:16 czp | blog: czp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Wow, luxus. Ukázku jsem pročetl jedním dechem. Koukej to dopsat. :)
    11.3.2013 20:16 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    +1 za kritiku eu a omezovani svobod jednotlivce -1 za tu solidaristickou propagandu a naivni liceni charakteru postav: na smrt nemocna zena, ktera se musi zivit vystupovanim; hodny dokonaly doktor bez chyby, ktery souciti se svymi pacienty; zly doktor zavisly na alkoholu, ktery jde jen po penezich, atd.

    Jinak celkove dekuji za prijemne pocteni. Ac to asi nebylo umyslem u ctenare vyvolat, pomerne se mi libi nastineny svet socialnich rozdilu - zadne velke rovnostarstvi, zadna statem organizovana solidarita, atd. Rovnost lidi v jakemkoli ohledu je jen populisticky zvast, ale to uz je tema z jineho soudku.

    Zajimavou myslenkou je take ono zdvojnasobeni cen pro nezamestnane. Pomerne se to podoba myslence, se kterou si obcas hraji, a sice degresivnimu zdaneni. Cim by mel clovek vyssi prijmy, tim by mel nizsi sazbu dane, coz by byl jiste pomerne zajimavy motivacni faktor. Uznavam, je to jen ma fikce ;-) Idealni by totiz dle meho byla rovna dan z hlavy a stat absolutne minimalizovany(armada, zakonodarstvi a vymahani prava).
    11.3.2013 22:04 Buk Lau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Tohle delas i v realnem svete, mimo internetove diskuze? Tj. ze uplne do vseho cpes to svoje divny nabozenstvi?
    12.3.2013 00:03 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Tam, kde to ma nejakou relevanci, tak ano. Vetsina znamych ma vsak obdobne nazory jako ja.
    12.3.2013 12:19 mrv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    jo, takovy by sli prvni ke zdi, jen co by zacla revoluce :)

    ale vazne, socialni smir existuje prave proto, aby revoluce nebyla. sice jsi asi moc hloupy na to, abys to chapal, ale prave lidi jako ty chrani zejmena ;)
    12.3.2013 15:55 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    jo, takovy by sli prvni ke zdi, jen co by zacla revoluce :)

    Je videt, ze jste demokrat. ;-)

    ale vazne, socialni smir existuje prave proto, aby revoluce nebyla

    Me a vase vnimani pojmu revoluce a socialni smir se asi bude lisit, ale v podstate s vami souhlasim. Velke prerozdelovani, jake mame dnes, slouzi k tomu, aby lide stale volili stavajici garnituru - vicemene zaplaceni volicskych hlasu. Clovek je tvor liny a kdyz si zvykne na to, ze nemusi resit otazku preziti, tezko ho to odvyknout, kdyz muze snadno prezit ze zdroju schopnejsich.

    sice jsi asi moc hloupy na to, abys to chapal, ale prave lidi jako ty chrani zejmena ;)

    Mozna jsem hloupy, nevim, ale kazdopadne chapu to, co jste mi chtel rict. Jen s tim proste nesouhlasim. Myslete si o mne co chcete, ale ja proste verim tomu, ze navrat k urcitym "prirodnim principum" by nasi spolecnosti velmi prospel. A na druhou stranu, tim, ze se omezi statem vynucovana solidarita (pekny oxymoron), se prece nestavi zadna bariera solidarite dobrovolne - pokud socialiste veri tomu, ze clovek je tvor solidarni, jiste bude fungovat solidarita zalozena na principu dobrovolnosti. Pokud fungovat nebude, je to jen dukaz toho, ze soucasne prerozdelovani je v podstate zlodejina.
    12.3.2013 21:23 Buk Lau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Je videt, ze jste demokrat.
    Třeba by se na tom většina shodla (že půjdou ke zdi).

    Finanční příjem není přímo úměrný vynaloženému úsilí a schopnostem. Příklad: za 90% prodanými hudebními deskami stojí 10% hudebních kapel (to je jenom odhad). K tomu jim stačí, aby byli jenom o trochu lepší neb šťastnější než ostatní. Stačí mít o 10% větší štěstí a budeš mít o 90% víc majetku. Čistě kapitalistický systém je tedy dost nespravedlivý.

    Přerozdělování samozřejmě žádná zlodějina není. Pokud nesouhlasíš s pravidly téhle společnosti, nikdo tě tu nedrží, můžes se odstěhovat třeba na Sibiř a tam žít tam svobodně, bez přerozdělování a podle přírodních principů.
    12.3.2013 00:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Cim by mel clovek vyssi prijmy, tim by mel nizsi sazbu dane
    Miliardářské rondo :-P.
    435/2001 avatar 12.3.2013 13:29 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Vaša podpora mladých literárnych talentov je chvályhodná (nestihla som zatiaľ prečítať), ale tie Vaše postoje vyplývajú zrejme z ilúzie nesmrteľnosti svojej súčasnej pozície. Lenže ten status sa môže časom veľmi výrazne zmeniť (nie že by som Vám to želala). Jednotlivca, nech si pripadá akokoľvek silný a odolný, zmetú okolnosti raz - dva. Ak si veríte, že ich dokážete všetky ovplyvniť, všetka časť- ale pochybujem. Veď neviete ani, kedy tá "permanentná kríza kapitalizmu" ;-) zmetie aj Vás.

    Malé ponaučenie z môjho najbližšieho okolia: traja zamestnanci s diagnózou ohrozujúcou život a s veľkou pravdepodob. dlhodobého alebo aj trvalého vyradenia z práce. Z ničoho - nič.

    ( skúšam si avatar:)) SKK
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    12.3.2013 15:36 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Dekuji za komentar. Sve nazory samozrejme aplikuji predevsim sam na sebe, jinak bych byl pokrytec. Proto se snazim behem svych produktivnich let investovat do sve budoucnosti a budoucnosti svych potomku, abych pozdeji nemel ja ani oni jakoukoli nouzi. Jinak samozrejme se nam muze stat, ze to nase podnikani pujde k nule. Ostatne uz se mi to v zivote parkrat stalo, ale vzdycky jsem se oklepal. Urcite muze vzdycky prijit nekdo lepsi, ktery mne "vysoupne", ale to je rad sveta a je to tak spravne. Proto se snazim sve investice (financni, casove, vzdelavaci, atd.) hodne diverzifikovat, abych zvysoval svou odolnost proti pripadnym neuspechum (a take snizoval dopad techto neuspechu). Urcite take muze prijit nejaka nemoc s fatalni prognozou, ale takovy uz je zivot, s tim nic neudelam.
    12.3.2013 17:43 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Urcite take muze prijit nejaka nemoc s fatalni prognozou, ale takovy uz je zivot, s tim nic neudelam.
    ... sám iste nie, v ťažkých časoch (nemyslím len chorobu), keď sú ohrození ľudia vždy na chvíľu pochopia, že nemôžu kopať len každý sám za seba, stmelia sa, tak to bolo ostatne aj po vojne, keď sa rozhodli predísť opakovaniu toho, čo sa stalo v 30. a 40. rokoch budovaním sociálneho štátu... už sa to zase vymklo z ruky, pretože ich skúsenosť sa na ďalšie generácie nepreniesla... musia sa na svojich chybách poučit samy

    Vždy som obdivovala tých "zálesákov"(pekný film to bol- ten "Zálesák", jeden z tých, po ktorých sa týždeň sníva:)), ktorí aj keby si sami mali nohu odťať, za každú cenu uprednostnia život vo svojom zrube uprostred divočiny, kde platí zákon prírody a vyhráva ten silnejší... Lenže keď už máte dostatočný nadhľad a máte pred sebou pár ľudských príbehov od začiatku až do konca, dosť to spochybní ten romantický obraz toho hrdinu, ktorý nikdy nesklame a nepodľahne vlastnej slabosti.

    Nič v zlom, ale vždy to má nejaký háčik...
    asfethan avatar 11.3.2013 22:39 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Pacilo sa, urcite si precitam aj cely ked bude hotovo ;-)
    Grunt avatar 11.3.2013 23:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Je v tom zakomponovaná jednadvacetiletá studentka a pohledný, maximálně sedmadvacetiletý nepředstavitelně úspěšný a nechutně bohatý magnát se jménem z následující množiny?:
    • Sebastian
    • Christian
    • Edward
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.3.2013 00:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Sebastian Christian Edward Gates IV. :-D
    12.3.2013 00:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    [spoiler]
    U dalšího stolu seděla skupinka tří šedesátníků, konzu- movali pivo z půllitrů a o něčem hlasitě debatovali. Seth občas zaslechl výrazy jako „procedurální“, „objektové“ nebo „funkcionální“, ale o čem se baví, nevěděl.
    :-D :-D

    Na druhou stranu na to, že se ti šedesátníci narodili okolo 2010, to je docela dobrý :-D.
    Jaromíra Drábová Sociální odbor
    Spíš bych tam přidal to "k", protože jaderná paní si to nezaslouží.
    Limuzína se zevnitř jevila větší než zvenku
    Že by automobilka TARDIS? :-D

    [/spoiler]

    Jinak docela masakr jsem rád, že jsi pokročil. Doufám, že tam budou nějaké dějové chuťovky. Jenom bych omezil ty narážky na současný dění. Až to bude někdo za 100 let číst, tak by je nepochopil ;-).
    Hans1024 avatar 12.3.2013 08:25 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Podle me by se to mohlo odehravat klidne 2050, myslim, ze 2070 uz nebudou id karty, ale nastrelovane chipy :-/
    Veni, vidi, copi
    otula avatar 12.3.2013 19:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    TLDR, ale aspoň kousek jsem přečetl. Na základě kousku si nedovolím dělat kritiku, jen malé pozastavení: …stěžoval si Porubjak, soustředěje se… – nebudu vysvětlovat, snad tě to trklo samotného.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    12.3.2013 20:09 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Tak jsem asi trochu natvrdlý, protože tam nevidím nic chybného.
    otula avatar 12.3.2013 20:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Nápověda: lidi se soustředějí, anebo soustředí?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 12.3.2013 21:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Zkusil jsem ještě kousek přečíst, ale moc mi to nejde – dost špatně se to čte, je to takové nějaké jak slohovka na základní škole. A ještě, co se jazyka týče, systematicky píšeš chybná spojení by jsi, kdyby jsi, …
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    12.3.2013 21:39 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    By jsi, kdyby jsi jsou v přímé řeči schválně, a jestli ti to připadá jako slohovka ze základní školy, tak by mě zajímalo, jací čeští autoři jsou podle tebe opravdu kvalitní, kromě Čapka.
    otula avatar 12.3.2013 22:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    By jsi, kdyby jsi jsou v přímé řeči schválně
    Tak tohle beru jako vtip. Už si představuji v reálu scénku, kdy kluk s rozepnutým poklopcem říká holce: „Já bych radši, kdyby jsi ho vyndala ty, tak se mi to líbí víc,“ nejspíš proto, aby nemluvil spisovně, ale hovorově(?) ;-)

    České autory tak nějak moc nečtu (kromě Čapka), ale Haškova tvorba se čte také skvěle, či třeba Kaplického Kladivo na čarodějnice. I Monyová byla mnohem lepší vypravěčka. I staří pohádkáři, jako třeba Erben či Němcová.

    Ale nemusíš se hned cítit dotčeně, ne každý má na to, aby psal knihy. Já to také neumím.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    12.3.2013 23:11 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Zkrátka jsem chtěl, aby ten IT pracovník mluvil jako hotentot. Některé postavy v tom románu mluví víceméně spisovně a jiné zase hodně hovorově až obrouble. A díky za ten přechodník... já si je ještě trochu zopakuji.

    12.3.2013 19:38 Radun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Hezké čtení. Jsem zvědav co bude dál. Já už bych asi nevěděl kde brát, aby to neztrácelo tempo. Přijde mi, že o ty všechny zásadní problémy, které máme, bylo už škobrtnuto v téhle části. Nechám se překvapit. Místy na mne dejchlo něco z Orwela a jinde zas něco od Čapka. Ale to může být tím, že z tohohle žánru zas tak moc přečteno nemám. Budoucnost 2071 mi přijde také možná trochu moc daleko. Ani se mi nechce věřit, s tím tempem v pokroku, že v tom roce bude ještě jezdit tramvaj nebo náklaďák (alespoň by se mohly vznášet na magnetickém polštáři :)).
    12.3.2013 20:48 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    2071 je hodně daleko, to je pravda, ale mně šlo hlavně o to, abych v tom roce už byl po smrti a nemohl srovnávat to, co jsem napsal, s realitou. Ale možná ho snížím na 2061, ještě uvidím.

    Já myslím, že jsem schopný posoudit, jestli je něco napsané dobře, nebo špatně, takže když začnu ztrácet tempo, začnu se opakovat apod. tak to snad poznám a pokusím se tomu zabránit. Spíše mám strach z toho, abych dal smysluplně dohromady ty postranní dějové linie. Ale naštěstí mám napsáno i hodně poznámek, takže můžu v nehorším čerpat odtud. Zásadní problémy byly naznačeny, některé budou určitě i dovysvětleny, ale ten hlavní příběh se posunul jen o krůček.
    12.3.2013 21:38 Radun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ukázka z mého antiutopistického románu
    Tak ať se dílo podaří. Možná to bude první román, který si s chutí od někoho z komunity linuxácké přečtu a založím (či uložím).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.