Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
func main() { x := "hello!" for i := 0; i < len(x); i++ { x := x[i] if x != '!' { x := x + 'A' - 'a' fmt.Printf("%c", x) // "HELLO" (one letter per iteration) } } }V následující části programu má f platnost pouze v bloku if, takže není vidět v dalších příkazech, které následují.
if f, err := os.Open(fname); err != nil { // compile error: unused: f return err } f.ReadByte() // compile error: undefined f f.Close() // compile error: undefined fTudíž je občas nutné deklarovat proměnou před podmínkou:
f, err := os.Open(fname) if err != nil { return err } f.ReadByte() f.Close()Slice je jednoduchá datová struktura, která umožňuje přístup k prvkům pole, kterému se říká underlying array. Slice má tři komponenty: ukazatel, délku a kapacitu. Protože slice obsahuje ukazatel, mohou funkce měnit prvky odkazovaného, spodního pole.
// reverse reverses a slice of ints in place. func reverse(s []int) { for i, j := 0, len(s)-1; i < j; i, j = i+1, j-1 { s[i], s[j] = s[j], s[i] } }Zde obracíme pole:
a := [...]int{0, 1, 2, 3, 4, 5} reverse(a[:]) fmt.Println(a) // "[5 4 3 2 1 0]"a zde slice:
s := []int{0, 1, 2, 3, 4, 5} // Rotate s left by two positions. reverse(s[:2]) reverse(s[2:]) reverse(s) fmt.Println(s) // "[2 3 4 5 0 1]"V případě, že chceme změnit u slice ukazatel, délku nebo kapacitu, musíme použít přiřazení, aby došlo k aktualizaci hodnot. Proto vestavěná funkce append má tento tvar:
runes = append(runes, r)Zde je kontext:
var runes []rune for _, r := range "Čau, Světe" { runes = append(runes, r) } fmt.Printf("%q\n", runes) // "['Č' 'a' 'u' ',' ' ' 'S' 'v' 'ě' 't' 'e']"Tak to by bylo na úvod vše. Akorát bych poznamenal, že výše uvedené příklady jsou pouze útržky kódu a například bez importování příslušných balíčků ze standardní knihovny nebudou fungovat.
package filecsv import ( "encoding/csv" "io/ioutil" "strings" ) type Table [][]string func GetLines(file string) (Table, error) { bytes, err := ioutil.ReadFile(file) if err != nil { return nil, err } str := string(bytes) r := csv.NewReader(strings.NewReader(str)) var t Table if t, err = r.ReadAll(); err != nil { return nil, err } return t, nil } func (t Table) AlterColor(n int, s1, s2 string) string { if n % 2 == 0 { return s1 } return s2 }Zde máme vlastní balíček filecsv, který obsahuje jednu funkci a jednu metodu. Funkce GetLines načítá ze souboru bajty, které jsou poté převedeny funkcí string na řetězec, a metoda ReadAll vrací slice sliců, který obsahuje csv data v podobě dvourozměrného pole.
package main import ( "fmt" "log" "net/http" "projectx/filecsv" "time" tmp "html/template" ) type Page struct { Rows filecsv.Table } const ( tempLayout = "templates/layout.html" tempHello = "templates/hello.html" tempFuncs = "templates/funcs.html" tempStats = "templates/stats.html" csvFuncs = "csvdata/funcs" csvStats = "csvdata/stats" ) var Data Page func main() { mux := http.NewServeMux() files := http.FileServer(http.Dir("public")) mux.Handle("/server/", http.StripPrefix("/server/", files)) mux.HandleFunc("/", tutorial) mux.HandleFunc("/functions", functions) mux.HandleFunc("/popularity", popularity) server := &http.Server{ Addr: "127.0.0.1:8080", Handler: mux, ReadTimeout: 5 * time.Second, WriteTimeout: 10 * time.Second, } server.ListenAndServe() } func tutorial(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { Data.Rows = nil t := tmp.Must(tmp.ParseFiles(tempLayout, tempHello)) t.ExecuteTemplate(w, "layout", Data) } func functions(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { var err error Data.Rows, err = filecsv.GetLines(csvFuncs) if err != nil { log.Fatal(err) } t := tmp.Must(tmp.ParseFiles(tempLayout, tempFuncs)) t.ExecuteTemplate(w, "layout", Data) } func popularity(w http.ResponseWriter, r *http.Request) { var err error Data.Rows, err = filecsv.GetLines(csvStats) if err != nil { log.Fatal(err) } t := tmp.Must(tmp.ParseFiles(tempLayout, tempStats)) t.ExecuteTemplate(w, "layout", Data) } func (p Page) Date() string { return fmt.Sprintf(time.Now().Format("02 Jan 2006 15:04")) }V balíčku main funkce tutorial, functions a popularity představují tři webové stránky.
make,len,cap,new append,copy,close,delete complex,real,imag,panic recover,,,
1st,2nd,3rd,4th,5th,6th,7th,8th,9th,10th JavaScript,Python,Ruby,PHP,Java,C++,C,Objective-C,C#,Go JavaScript,Python,Ruby,Java,PHP,C++,C,Go,C#,Shell JavaScript,Python,Java,Ruby,PHP,C++,Go,C,C#,Shell JavaScript,Python,Java,PHP,Ruby,Go,C++,C#,C,TypeScript JavaScript,Python,Java,Go,Ruby,C++,PHP,TypeScript,C#,C
{{define "layout"}} <!DOCTYPE html> <html> <head> <link rel="stylesheet" href="/server/css/project.css" /> </head> <body> <div id="wrapper"> <div id="header"> <h1>The Go Programming Language</h1> </div> <div id="nav"> <ul> <li><a href="/">Tutorial</a></li> <li><a href="/functions">Functions</a></li> <li><a href="/popularity">Popularity</a></li> <li>Item4</li> <li>Item5</li> <li>Item6</li> </ul> </div> <div id="outside_div"> <div id="inside_div"> {{template "content" .}} </div> </div> <div id="footer"> <p>{{.Date}}</p> </div> </div> </body> </html> {{end}}
{{define "content"}} <h3>Hello, World</h3> <pre> package main import "fmt" // fmt is a package func main() { fmt.Println("Hello, World!") } </pre> {{end}}
{{define "content"}} <div id="table_stats"> <h3 class="table_space">Built-in Functions</h3> <tt> {{range .Rows}} {{range .}} {{.}} {{end}} <br /> {{end}} </tt> </div> {{end}}Tečka a samotný znak dolaru představují data, která byla předána šabloně. Tečka se však v range mění na prvky pole nebo struktury.
{{define "content"}} <h3>GitHub Language Stats</h3> <table> <tr class="head"><td>Ranking</td><td>2014 Q1</td><td>2015 Q1</td> <td>2016 Q1</td><td>2017 Q1</td><td>2018 Q1</td></tr> {{$r := .Rows}} {{range $i, $v := index .Rows 0}} <tr class="{{$.Rows.AlterColor $i "even" "odd"}}"><td>{{index $r 0 $i}}</td> <td>{{index $r 1 $i}}</td><td>{{index $r 2 $i}}</td><td>{{index $r 3 $i}}</td> <td>{{index $r 4 $i}}</td><td>{{index $r 5 $i}}</td></tr> {{end}} </table> <a class="table_link" href="https://madnight.github.io/githut/#/pull_requests/2018/1">github</a> {{end}}
a, body, br, div, h1, h3, li, link, p, pre, table, td, tr, tt, ul { margin: 0; padding: 0; border: 0; } body { background: #fff; font: 100% sans-serif; } #wrapper { max-width: 1000px; margin: 30px auto; background: #fff; } #header { background: #cce6ff; border-top: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; padding: 20px; } #nav { width: 25%; height: 600px; border-right: 1px solid black; float: left; } #outside_div { width: 74%; height: 600px; float: right; } #footer { border-top: 1px solid black; clear: both; } #header h1 { font-weight: 500; } #nav ul { margin: 40px 60px; } #nav li { margin: 5px; } #inside_div { margin: 40px 30px; } #inside_div h3 { font-weight: 500; margin-bottom: 20px; } table { font-size: .9em; border-collapse: collapse; margin: 10px 0; } th, td { padding: .5em .75em; } td { border: 1px solid black; } tr.head { background: #cce6ff; color: #000; } tr.even { background: #fff; } tr.odd { background: #ededed; } a.table_link { display: inline-block; margin-top: 10px; } pre { background: #ededed; padding: 20px; width: 500px; }
Tiskni Sdílej:
Absence constness je feature.Ne, není.
Oproti tomu C++xx je hrozne prekombinovany a slozity jazyk, v jednoduchosti je krasa.Ne, že bych nesouhlasil, s tím C++ je to pravda, nicméně tímhle mají lidi okolo Go tendenci zdůvodňovat úplně cokoli...
Ale samozrejme je treba na dany ukol volit ten nejlepsi nastroj (jazyk). U backendu mi prijde Go jako perfect fit.Jo, to celkem souhlasim, minimálně na běžné věci...