abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 146 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    15.7.2006 14:40 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Místo firefoxu bych zkusil Operu, i na starších strojích jede uspokojivě.
    15.7.2006 14:42 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Ještě k témetu na velmi podobném stroji jsem provozoval SUSE10 i s KDE
    15.7.2006 15:07 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Jejda, pán je masochista? :-) Tuhle kombinaci jsem nainstalovala sestře na sedmistovkového Durona a 256 MB RAM a je to na samé hranici použitelnosti...
    ^D
    16.7.2006 12:30 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Mno co, já dal sestře na PC ubuntu s KDE, GNOME, Firefox a OOo na PC kterej měl jen 500MHz CPU a 128MB RAM, až na dobu než se spustí firefox nebo ooo je vše OK.
    Jo a bratr to má ještě víc hardcore, ten má na 350MHz s 258MB RAM GNOME a fiefoxe ;-)
    Mno v porovnánim s mojí hračkou jim to jede pomalu, ale pracovat se na tom i dá ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    jose17 avatar 15.7.2006 14:52 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    s Abiwordom mám veľmi zlé skúsenosti najmä čo sa týka importu/exportu MS Word formátu + stability. čo skúsiť MS Office pod wine?
    Ja vim, on vi, ty nano!
    15.7.2006 15:11 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Jasně, nějakej starší Office (2000?) je pro tenhle stroj ideální volba. KDE bych se nebál, akorát je ho potřeba šikovně nakonfigurovat, povypínat všelijaké grafické serepetičky a služby, které beztak nevyužije, a bude to OK.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.7.2006 14:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Jak je na tom s náročností KOffice? Import DOC a XLS jsem u něj dřív zkoušel a byl mizerný...
    15.7.2006 15:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Ovšem Koffice si nahraje polovic KDE, takže to potom (pro neuživatele KDE) vyjde paměťově nastejno s OOo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 16.7.2006 19:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Nevím jak je na tom s importem, ale při ukládání větší tabulky to nažhavilo i můj 64bit, takže bych na to dal pozor :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.7.2006 15:05 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    xfce není nenažrané a dá se konfigurovat uživatelsky přívětivě...

    S kancelářským balíkem neporadím, ale rozhodně by stálo za to prozkoumat programy zahrnuté na DSL.
    ^D
    brk avatar 15.7.2006 16:05 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Souhlas. Mám na notebooku s PII 366MHz 192MB Xfce a k tomu AbiWord a Gnumeric. Zázrak to není, ale katastrofa taky ne. Dá se na tom dělat.
    USE="-qt -kde"
    17.7.2006 01:00 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Na tuhle bych nasadil Fvwm, třeba tak, že bych nainstaloval PuppyLinux. Většině kancelářských uživatelů bude toto distro 100% vyhovovat.

    Mimochodem, díky, že děláš reklamu mému oblíbenému XFce.
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    15.7.2006 15:29 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    S KDE 3.5.x by podle mě neměl bejt problém (doporučuju Xorg 7), místo OpenOffice bych zkusil KOffice, samostatný kancelářský nástroje z Gnome nebo MS Office ve Wine a jako browser Konqueror nebo Operu.
    15.7.2006 15:38 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    místo OpenOffice bych zkusil KOffice
    Ani KOffice není navzdory integraci do KDE žádný blesk, to se týká jak startu, tak odezvy při manipulaci s dokumenty. Pokud chce uživatel psát častěji a víc než jen krátké texty, je OpenOffice pořád lepší volba.

    Už několikrát jsem zkoušel na KOffice (i 1.5) "přejít", ale je to utrpení. KOffice je podle mě stále v nevychytaném stádiu BETA jeho uživatelé pokusní králíci (v dobrém slova smyslu). Pokud chcete skutečně pracovat, nestačí dnes ani Abiword ani KOffice.
    15.7.2006 15:32 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    KDE běží i na takovémto stroji docela slušně, když povypínáte většinu "vylepšení", a když si navyknete programy spouštět jen jednou (a pak např. namísto zavírání odkládat na další plochy), tak kromě poněkud delšího natahování při zapnutí počítače není zpomalení takové, aby nějak viditelně znepříjemňovalo běžnou práci. To se týká i OpenOffice.org (zde existuje možnost tzv. "rychlého spouštění")

    Evidentně se totiž o ten comp. nebude mít kdo starat, kdo by následně instaloval, konfiguroval a integroval různé programy do nějakého méně náročného desktopu, aby se daly spustit "kliknutím", takže KDE by určitě přišlo vhod...

    Nenapsal jste konkrétní distribuci, ale podle mé zkušenosti se právě na slabších strojích subjektivní vnímání použitelnosti (nevyladěných) distribucí s KDE o dost liší - nebo aspoň lišilo. Dobré zkušenosti mám např. s Gentoo nebo Arch Linuxem, Mandrake (nyní Mandriva) byla naopak poměrně líná (kdysi, teď nevím).

    Zkuste si experiment, pokud vám nevadí angličtina nebo němčina, nainstalujte si Kanotix, pro což potřebujete pouze tak 2 GB místa na disku a do půl hodiny máte funkční kompletní instalaci upraveného Debianu s KDE a se všemi důležitějšími nástroji (vč. OpenOffice), instaluje se přímo z LiveCD za chodu. Uvidíte, jak bude KDE rychlé, pro jistotu zvolte dost swapu, a pak se můžete rozhodnout na základě vlastní zkušenosti cílového uživatele.

    S GNOME nemám tolik zkušeností, proto o něm nepíšu.
    wake avatar 15.7.2006 15:38 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    kupte mu pamet (512) - do desky s 450 to nemuze vyjit moc draho. pak dejte ubuntu606 s gnome/FF/OOo - nic pritulnejsiho neznam a na 512RAM se to docela hybe i na pomalych procesorech.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    15.7.2006 16:13 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    kupte mu pamet (512)
    kupte mu ji vy :P
    wake avatar 15.7.2006 21:57 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    ja to u nej rozbihat nechci...
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    kotyz avatar 16.7.2006 12:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    to se pletete, tyhle stary sdramky sou drazsi jak ddr protoze se delaj v mensich seriich taky uz se nedaj vsude koupit. leda koupit nakou z druhy ruky, to uz je pak cenove zajimavejsi. (ja vytlacil za novou znackovou 256mb sdram 133mhz 1200,-).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.7.2006 14:44 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    I kdyby na to byly penize, tak vubec nevim, jestli by ta deska 512MB RAM snesla. Vubec nevim, jaky je to typ. Muze byt docela obstarozni. Jak rikam, nevim zatim presne, co je to za CPU, s takovou frekvenci to muze byt i jen PentiumII nebo K6-2. A to muze byt i v desce, ktera snese jen 256MB RAM. Mel jsem kdysi K6-2/550MHz a kdyz jsem do nej dal 512MB RAM, BIOS i linux videli jen 256.
    kotyz avatar 17.7.2006 17:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    a daval ste tam oboustranny pameti (s cipy po obou stranach)? stary pc tohle vyzaduji jinak je videt jen polovicni velikost pameti, chova se to divne nebo to nejede vubec. to vim z vlastni zkusennosti a rikali me to i v obchode kde sem kupoval pameti.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.7.2006 15:03 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    hm, to jsem nevedel. pameti mozna nebyly oboustranne, uz si nejsem jist, ale klidne to mozne je. chovalo se to jako normalni pocitac s 256mb ram, az na to, ze treba v gentoo casto padaly kompilace (segfault). nenapadlo me, ze je to tim.

    o duvod vic, proc na zminovanem stroji vydrzet s temi 192mb.
    15.7.2006 15:33 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Já bych navrhoval psací stroj, kuličkové počítadlo, tužku a papír. :-)
    15.7.2006 15:34 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Na tenhle počítač bych se vážně nebál dát Ubuntu nebo Kubuntu, možná ještě lépe Xubuntu. A trochu vyladit systém by taky nebylo na škodu.
    15.7.2006 15:36 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    PS: Kubuntu se mi zdá mnohem rychlejší než Ubuntu, zkoušel jsem to na Celeron 600, 192MB RAM a jede překvapivě slušně.
    15.7.2006 15:55 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Je Xubuntu vyrazne rychlejsi nez Kubuntu?

    Jak je to ve srovnani Kubuntu vs. Debian Etch + KDE? Bude to uplne totez, nebo je Kubuntu nejak optimalizovanejsi? (Etch jsem tam planoval dat puvodne.)
    15.7.2006 16:13 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Mě se zdá Kubuntu optimalizovanější, svižnější než jakákoliv jiná distribuce s KDE nebo GNOME.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.7.2006 16:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Ha ha :-) A co Gentoo? ;-)
    15.7.2006 16:58 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Nevím jestli by byl Gentoo vhodný pro BFU, nezkoušel jsem ho
    15.7.2006 18:12 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    To mě docela zajímá. Je to jen vaše zdání, nebo jste to slyšel i od jiných? (Kubuntu by se mi jakožto debianistovi dobře spravovalo. Pokud by bylo výrazně výkonnější, než etch s KDE, velmi bych to ocenil.)
    15.7.2006 20:21 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Pred rokom som porovnával rýchlosť systému v KUbuntu a v Debiane a Debian bol rýchlejší. Čítal som však, že Ubuntu zapracovalo na rýchlosti, ale podľa mňa nie je nad vyladený Debian.
    Bluebear avatar 15.7.2006 15:39 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Nešlo by aspoň mírně vylepšit ten hardware, například přidat víc paměti a/nebo vyměnit procesor za nějaký o trochu silnější?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.7.2006 15:56 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Mmm, obavam se, ze v dohledne dobe nikoliv..
    15.7.2006 15:50 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Říkejte mi třeba magor, sobě bych tam hodil OO.org a EvilWM. :-D Ani Fluxbox by dotyčný nezvládl? Ořezal bych, co jen jde, ale na OO.org jsem si docela uvyknul.
    15.7.2006 15:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Ech, příště si přečtu TFA až do konce... ^_^
    15.7.2006 15:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    A já to schytam, když nedočítám přezdívky, to je mi spravedlnost, chm :-)
    Copak toho není dost?
    Jiří Němec avatar 15.7.2006 16:01 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Určitě bych použil Gentoo nebo nějaké specializované odlehčené distro. Možná bych poladil ldflagy, možná bych testnul --as-needed pro některé programy (KDE to normálně používá). KDE s xorg 7 a operou by se do ty pameti mely vejit. Je tam moznost neinstalovat celé kde, ale po jednotlivych programech, takze na netu jsou navody jak odlehcit KDE a jak vybrat co je opravdu nutné. Samozřejmě zkompilujete si to na svém stroji a na místě zkontrolujete jestli vše funguje (některé multimediální programy si samy detekují cpu a neberou systémové cflagy)

    Ubuntu bych na takovém stroji nezkoušel (já to nedávno zkoušel), bude moc náročné na paměť. S archem nemám zkušenosti, ale je kompilovaný pro i686, takže jestli to je AMD k6, tak taky vypadává.

    A nemyslite si že moc jednoduše půjde přidat paměť, sdramy jsou dnes pěkě drahé (platíte několikaleté skladování) a deska možná umí jen 256MB.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    brk avatar 15.7.2006 16:12 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Tak Gentoo bych se naopak určitě vyhnul. Měl jsem to na podobné sestavě a byla to spíš koule na noze. Možná to chodilo o chlup rychleji, než Xubuntu, které tam je teď (nepatrně pozorovatelné na mplayeru), ale cokoliv na to doinstalovat byla katastrofa, protože na tomhle železe jsem nesyncoval zrovna každý den. Ten sotva postřehnutelný nárůst výkonu za to nestojí.
    USE="-qt -kde"
    16.7.2006 14:30 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    No, sance na rozsireni operacni pameti tam neni takrka zadna, pokud by to vubec slo, stejne na to nejsou penize. Ovsem kompilovat tam cokoliv by asi byla docela hruza, zabiralo by to cenny cas a dotycny uzivatel ani netusi, ze neco jako kompilace existuje, byl by zmaten. Na kompilaci na jinem stroji si zrovna netroufam, doma mam amd64, tak nevim, jestli by to vubec slo. Je nekde navod, jak na amd64 zkompilovat gentoo pro i686? ;)
    15.7.2006 16:28 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Vykaslal by som sa na to. Pokial ta za udrzbu bude platit,alebo je to blizky rodinny prislusnik, tak ok. Ale v kazdom inom pripade na to dojdes.

    Urcite aj na tomto serveri najdes plno podobnych prikladov. Najprv ta bude otravovat, ze co vsetko mu nechodi a predtym mu chodilo a potom bude nasraty, ze si mu tam dal nieco, co nejde pouzivat. Nakoniec skonci na znova WXP (a vykasle sa na virusy), ale tebe to zaberie 2 mesiace zivota cisteho casu na riesenie jeho hluposti a jeho problemov.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    15.7.2006 16:56 David Macura | skóre: 14 | blog: Trápeníčko | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Přesně tak. Dobrá rada nad zlato. Myšlenka je bohulibá, ale výsledný efekt bude hodně špatný.. Pokud vyloženě z přesvědčení nepotřebuje používat nelegální sw, tak kupte za dobrý peníz F-Secure Internet Security (FW, Antivir, Antispam....), nainstalujte znova XP, OOo, a další free programy a je to nejlepší řešení.. Budoucí tchýně má Originál XP i s těmito programy nainstalované na 400MHz CPU AMD a 128 (slovy stodvacetosm) MB RAM a krom hardcore najíždění se to pak dá i používat :)
    Nejsem lama...
    15.7.2006 16:58 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Když už XP, tak to snad už raději MS Office, ne? ;-) OpenOffice = pomalej hnus.
    15.7.2006 17:29 David Macura | skóre: 14 | blog: Trápeníčko | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    jasně... dalších x tisíc nebo warez.. dobrý nápad
    Nejsem lama...
    15.7.2006 17:57 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Warez – přesně tak. A klidně i Microsoft Office 2000 do Linuxu.
    16.7.2006 14:13 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    No, to by asi musel dělat někdo jinej. Jak říkám, jednak tomu člověku doporučovali Linux už další předemnou, já jsem nezačal, jednak já Windows nepoužívám už léta, poslední jsem měl 98, nikdy jsem neinstaloval 2000 ani XP, takže F-secure něco něco mi zní dost čínsky. Ten člověk mě žádal o pomoc už s vědomím toho, že se to bude řešit Linuxem, takže neuspěje-li toto řešení, moje role v historii toho počítače končí. ;)
    Zafod avatar 15.7.2006 16:39 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    A co třeba IceWM + ROX, případně něco jiného, co umí ikony na ploše. Ale ROX má i filemanager celkem podobnej windows exploreru a umí drag&drop . IceWM má tlačítko vlevo dole, klidně se může jmenovat i Start (existujou Win styly), kterým rozbalujete menu ve kterém je i logoff a shutdown. Po instalaci byste to nakonfiguroval a hotovo. Uživatel si asi sám programy instalovat nebude, takže pokud byste něco doiinstalovával, přidal byste to do menu. Navíc na to existujou pro IceWM GUI nástroje.

    Jako distribuci bych zvolil něco svižnějšího, např. Archlinux, nebo Slackware.
    3of5 avatar 15.7.2006 16:50 3of5 | skóre: 8 | blog: ta_technika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Na 128mb ram mi jde v pohode KDE a uz torchu hur OO.org takze tak;-)
    Hul trifidy a i ve 125 budes jeste doomar. ASZ486
    16.7.2006 14:02 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    A když třeba poběží současně Konqueror + OO.org + něco na ICQ (něco lehčího než Kopete, třeba licq-qt) + něco na MP3 (něco lehčího než Amarok, třeba Xmms), tak půjde to ještě snést, nebo už to půjde do kytek?
    15.7.2006 20:39 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Ja bych mu nainstalil cokoliv z linuxu nebo BSD aby to melo grafiku a ikony na plose. Zcela urcite zvlada pohyb mysi a klikani na ikony. Browser libovolny, hlavne cesky a a pripadne bych se jej zeptal jestli tam chce muziku a foto, nebo jeste neco dalsiho. Openoffice na tom chodit bude. Tak jake starosti. Kazdy pocitacovy negramot se muze stat v prubehu casu gramotnym. Nadeje umira posledni. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    15.7.2006 21:07 Jack Hokus | skóre: 34 | blog: LostHeaven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Dobrý den,

    nebylo by možné usadit toho člověka k nějakému funkčnímu počítači s Linuxem a ukázat mu aplikace, které by se ho týkaly?

    Bude si moct vybrat, jestli mu výhody linuxu, pro něj hlavně absence škodlivého sw, stojí za to, aby se vyrovnal s některými jeho odlišnostmi, nebo nedostatky.

    S přátelským pozdravem

    Jack Hokus
    http://www.jackhokus.cz/
    16.7.2006 02:35 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Pokial nezaberie moj prispevok o vykaslani sa na to, tak ho dotlac aspon do toho odkusania. Prip. nech ti zpravi zoznam co vsetko bude pouzivat (Skype? televizna karta? palit DVD? pripajat fotak? scanovat? tlacit?) A ked ta ani to nepresvedci, tak si za to mozes sam :-)
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    16.7.2006 13:30 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?

    Uff, nic z toho dotycny pouzivat nastesti nebude. Ani skype (nevi, ze neco takoveho existuje), ani tv karta (pomaly procesor a grafika), ani paleni dvd (myslim, ze nema ani dvd-rom, natoz pak rw), ani fotak ani scanner, tedy v dohledne dobe. Maximalne ten tisk, tam by mohl byt problem s nepodporovanym modelem tiskarny. S tim se nejak poperu.

    Neni to rodinny prislusnik, ani mi za spravu nebude platit, ale jednak je to clovek, jemuz vdecim opravdu za hodne a jednak to rozhodne neni ten typ, co by si po te, co mu venuju tolik casu, jeste stezoval, ze mu neco nechodi, jak ma. Takze zadne frustrace ve vysledku se nebojim, kdyz tam nakonec budou zase XP, tak tam budou; myma rukama to nebude. :)

    16.7.2006 13:21 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Počítač s Linuxem už dotyčný párkrát viděl a i na něm pracoval, můžeme-li označit vybírání webmailu za práci, a nijak ho to nevyděsilo. Opravdu si nemyslím, že by pak zjistil, že mu absence virů a adwaru nestojí za případné potíže s přechodem. Ale stát se samozřejmě může cokoliv.
    15.7.2006 23:48 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Osobně bych zkusil vyladit slackware či gentoo. Uživatel není nadministrator! A u dobře vyladěné distribuce nemusí (a prakticky nesmí) sahat do systému. Co se týče wm, asi bych šel do KDE + qt programy (vyladěné by mělo být dostatečně svižné, rozhodně více než gnome). Jako browser (i když mám rad ff, rychlost je opravdu nicmoc :() operu a open office by to možná uneslo (problém je hlavně v rychlosti startu).
    Baník pyčo!
    16.7.2006 13:55 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Pro Gentoo neni dost mista na disku, ani dost casu. Ve Slackwaru se musi mj. rucne instalovat ceske locales, coz mi v dnesni dobe prijde jako trochu zbytecne zdrzovani. Skoro urcite tam pujde neco Debian-based, zrejme Debian. Anebo je Slackware o tolik rychlejsi? (Uz jsem jej dlouho nemel, ptam se.)
    16.7.2006 17:28 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Netuším, neměl jsem debian :). Jinak s gentoo máte pravdu, portage zabírá dost.
    Baník pyčo!
    kotyz avatar 16.7.2006 12:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    pokud se to ma chovat uplne jako win, tak s nakym xfce nebo icewm neuspejete. kde je na to nejlepsi a i na takovym stroji pojede, sice pomalu ale pojede. xfce nebo icewm by byly mnohem lepsi, ale tam je problem treba s tema ikonkama na plose a tak. a icewm se nemusi nastavovat v konfiguraku mate-li icewmcp (control panel). ja ho treba mam ;)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.7.2006 13:51 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Hm, dival jsem se na icepref a iceconf, jednak nejsou cesky a taky clovek zvykly dosud jen na Windows by tu zmenu rozhrani zrejme nerozdychal. I nastaveni xfce me zklamalo, je tam prilis mnoho polozek nesrozumitelnych pocitacove negramotnemu. Navic, v obou bych musel slozite obchcavat vypinani stroje z menicka, nemluve o ikonach na plose, ktere zkratka nelze pri pouziti idesk jen tak kliknutim pridat, jako ve Win/kde/gnome. Takze to Kde tam asi pujde, no.
    16.7.2006 15:21 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    na podobnym stroji mi bezi mandriva a jde to uplne v pohode.
    16.7.2006 15:30 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    EDE a OpenOffice.org 1.1.5 (snad to pojede).
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    Daniel Kvasnička ml. avatar 16.7.2006 17:09 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Myslim, ze Xubuntu je suverenne nejidealnejsi volba. XFCE se za posledich par let hodne vysvihlo, ma uz plochu s ikonami zarizeni a tak...da se vyladit tak, aby bylo temer k nerozeznani od GNOME nebo tedy i tech Windows a sviznost je nesrovnatelna. Co se tyka office aplikaci, zkusil bych Abiword a Gnumeric. Treba dotycny ma dokumenty, se kterymi tyhle nastroje problemy mit nebudou.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    16.7.2006 18:31 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    To by mne take velmi zajimalo. Existuje nejake srovnani uspesnosti Abiwordu/Gnumericu a OpenOffice.org pri otevirani dokumentu MS Office?
    16.7.2006 19:55 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Vlastně to si můžu zkusit sám. Najdu si na googlu pár desítek dokumentů MS Office jako vzorek, a porovnám úspěšnost Abiwordu/Gnumericu versus OpenOffice.org při jejich otevírání. Mohl by o tom být další blogpost.
    16.7.2006 23:23 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Nema smysl cist tenhle super dlouhy flame, ale ja bych jednoznacne vsadil na KDE. To jest KDE, KOffice a Konqueror. OO.org netreba a FF tam muze byt pro pripad nouze nainstalovan taky.

    Distro dle tve volby, ale urcite neco lehkeho. Osobne muzu doporucit Arch. Subjektivne je vyrazneji rychlejsi nez debian.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    17.7.2006 02:40 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    S tim Archem nevim nevim, mozna je to jeste AMD K6-2.
    17.7.2006 09:17 alefbvjlbvalvfbaibv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Neco podobneho jsem resil minuly tyden na pocitaci me sestry. Nainstalil jsem tam Slackware 10.2 a stahnul nejnovejsi KDE. Notas jede mnohem svizneji nez kdy predtim (SuSE 9.0) a KDE 3.5 je mnohem rychlejsi nez predchozi verze, takze bych se ho nebal. Jak uz tu psali ostatni, staci orezat nepotrebne kraviny a pak to pojede. Prohlizec doporucuji Konqueror, mnohem sviznejsi nez FF a nezere tolik pamet.
    17.7.2006 09:50 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    Ja mam podobny stroj, jen pamet vetsi: 256M, swap tam je asi pul Giga, ale moc to neswapuje. Vcelku bez problemu na tom beha Debian Stable s jadrem 2.6.neco. Graficke prostredi je WindowMaker. Vetsi aplikace startuji dost dlouho (Firefox, OpenOffice). Podle svych zkusenosti doporucuji nainstalovat wmaker, aplikace, ktere ten clovek chce a pak bych si s nim sednul a nakonfiguroval graficke prostredi. Staci nastavit spravne ikonky, menu, default aplikace a ukazat, jak se s tim dela (tj. kam klikat).
    David Heidelberg avatar 20.4.2007 00:58 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co nainstalovat počítačově negramotnému namísto KDE/GNOME?
    http://www.xpde.com/ - asi nejlepší pro tento účel.

    0K1AS

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.