abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 1
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    21.7.2007 14:39 pepik | skóre: 16 | blog: nevim | Chlumec nad Cidlinou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    U mě: 7 lidí na jabberu, 14 lidí na icq. To není až tak špatné, že? Pravda, nekteré z těch lidí jsem dlouho přesvědčoval :-D
    21.7.2007 14:41 pepik | skóre: 16 | blog: nevim | Chlumec nad Cidlinou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Ještě dodám, že ti lidé, které mám na jabberu jsou pro mě důležitější než ti, co mám na icq. Proč tedy vlastně ještě icq používám? :-D
    Jiří Němec avatar 21.7.2007 14:46 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Pak jsou lidi kteří používají jabber pouze jako bránu do icq. Třeba pro palm snad neexistuje použitelný icq klient, tak se to řeší kombinací jabber + icq transport. U různých mobilů je to podobné. Když jsem to měřil naposled, tak jabber měl mnohem menší přenosy dat, takže se to na gprs docela hodí.

    Ale zajímavá skupina možná budou uživatelé gmailu, co jsem se strýci přidal v tom web rozhraní do seznamu kontaktů, tak mi docela často píše. Je mu jedno jestli píše do skype, nebo do gmailu. Kdyby někdo přesvědčil seznam (Atlas má ICQ, Centrum skype) na vytvoření něčeho podobného, tak by to mohlo být časem velice zajímavé.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    21.7.2007 15:25 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Nelze nez souhlasit... Seznam by mohl Jabberu hodne pomoci, ale nevim jestli tam je vubec hcut do neceho takoveho jit.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.7.2007 15:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    No u me je cislo docela vysoke, mam na Jabberu pres 20 lidi, kteri Linux nepouzivaji (prip ho pouzivaji opravdu minimalne). Duvod je jediny: Google Talk. Podarilo se mi na nej natahat hodne lidi, z meho pohledu je to jedna z nejlepsich veci, ktera se kdy Jabberu prihodila. Treba ani ne tak technicky (i kdyz VoIP maji dotazene docela slusne), ale hlavne tim, jak to Google dokazal dostat mezi lidi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    mirec avatar 21.7.2007 15:20 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    21.7.2007 18:35 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Díky za odkaz, když odpověď zjednodušíme, tak Jabbim používá aktivně 15000 lidí. Jedná se v současné době asi o největší XMPP public server v Evropě.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    21.7.2007 15:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Všichni co znám, a s kterými komunikuju pomocí IM, používají Jabber (GoogleTalk). Je jich asi dvacet.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.7.2007 17:24 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše google talk zatím ne :(

    Google Talk má pro mne jednu podstatnou nevýhodu: není pro linux!

    Proč je to pro mne překážka šířit ho dál? Příklad:


    W (windows user): proč ti nemůžu zavolat přes ICQ? Proč mi s tebou blbne posílání souborů přes ICQ?

    J (já, linux user): protože ICQ je uzavřený protokol a je zcela závislý na jedné firmě. Ta neudělala klienta pro Linux, tedy ho nemohu používat a používám jeho náhrady. Ty nemohou umět totéž co originál, protože nemají přístup k orognální dokumentaci. Měl bys používat SW komunikující na nějakém otevřeném protokolu....

    W: dobře, dobře, já tomu nerozumím. Co si mám nainstalovat?

    J: nějakého Jabber klienta, třeba XXX.

    W: ok, mám. Jak ti mohu zavolat?

    J: to nejde, volat mu můžeš přes SIP. To je standard ...

    W: ach jo, přece nebudu mít padesát programů jen kvůli tobě. ICQ umí všechno. Windows Messenger (nevím jestli se tak jmenuje, ale prostě to od Microsoftu) umí také vše a navíc video. Řekni mi jeden program, který si nainstaluju a bude se mi kvůli tobě spouštět.

    J: OK, třeba Google Talk.

    W: jéé, ten je pěknej. A umí i hlas! Mmt, já ti teď zavolám?

    J: ?


    A co mám teď říct? že Jingle funguje a nefunguje? Protože se na tom ještě pracuje?

    Jabber je super, ale řeší jen textové zprávy. Jingle zatím blbne.

    A nakonec až bude, stejně bude takový klient zaostávat proti WM o video.

    Když je problém s ICQ, řeším to vysvětlením, ale zatím nemůžu doporučit náhradu, protože Jabber klient pro takového usera nepřináší žádnou výhodu. A GoogleTalk, který by ho mohl zaujmout, by mne jako linuxáka zase jen ztrapnil. Bohužel :-(

    Stejně tak nemohu říci Skype, protože bych zase musel přiznat, že linuxová verze neumí video.

    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.7.2007 17:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    U ICQ říkám, že používám jiného klienta - to dělají windowsáci taky.

    Hovory řeším přes SIP, jinak voláním na PSTN/GSM. Kámoše, se kterým prokecám hodně času mám jen jednoho a SIP má, takže "no problem" :-) Skype v případě nouze můžu taky, video odargumenuju tak, že nechci nikoho vidět :-)
    otula avatar 21.7.2007 17:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    J: to nejde, volat mu můžeš přes SIP. To je standard ...

    W: ach jo, přece nebudu mít padesát programů jen kvůli tobě.

    Na to můžeš zakroutit očima a říct: „Jakej program? Vzbuď se! Stačí telefon a můžeme si zadarmo volat i bez počítače.“
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.7.2007 17:50 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    Já používám SIP i pro pevnou linku. Ale totéž co integrace v jednom klientu to prostě není.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    otula avatar 21.7.2007 18:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    To já také. Mám dokonce 2 čísla, používám Sipuru SPA-2100. Je to vcelku fajn, jen mi leze na nervy, že mám pomalý upload a navíc se při něm šíleně zpomalí i download. Teď jsem si u 802.cz dobil 3500 a objednal k tomu totéž v novějším provedení, čili Linksys SPA-2102, tak jsem zvědavý, jestli se to bude chovat stejně.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.7.2007 22:41 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    Mas pomaly upload protoze sipura si vyhradi cast pro telefonovani? Novejsi firmwar si vyhradi pasmo jenom kdyz se opravdu telefonuje. A jakoukoliv zmenu v downloadu jsem nepozoroval. Mam taky SPA 2100.
    otula avatar 22.7.2007 04:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    Firmware mám 3.2.5(d). QOS mám nastaven TBF. Maximum Uplink Speed mám na 256kbps. Od operátora mám odchozí 1500kbps. No, počkám na ten novější model, nahraji do něj nejnovější firmware a uvidím.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    22.7.2007 04:46 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    Ja ted nevim co tam mam za firmware, ale mel by byt aktualni. Nastavil jsem si provisoning od 802, cimz se ten firmware sam nahral. Jinak maximum uplink speed znamena kolik budes moc odesilat z pocitace. Takze jestli mas od operatora 1500, tak by Maximum Uplink Speed by melo stacit nastavit na 1250kbps (pokud se na tech 1500 je mozne spolehnout).
    otula avatar 22.7.2007 14:17 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    Hm, chybička, já myslel, že tam zadávám, kolik si smí VoIP sežrat pro sebe ;-) Ale stejně je divné, že mi to blokne download. V pondělí nebo v úterý bych tu měl mít tu SPA-2102, tak uvidím :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 22.7.2007 20:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    Tak jsem ještě schválně upravil ten upload, takže se trochu zvednul, ale jinak o ničem. No a pak jsem vypnul QoS a najednou to šlape úplně super. Takže to nechám vypnuté, stejně to moc dobře nefungovalo ;-) Holt ani nejvychvalovanější zařízení není bez chyb :-P
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.7.2007 17:45 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    Jejich klient pro Linux sice není (zatím), ale je jich tuna jiných, které fungují. Brzo bude i podpora hlasu. Chce to počkat. Experimentálně to funguje už teď. Nevidím důvod, proč gtalk nešířit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.7.2007 17:52 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    Já jsem rád za každého uživatele GTalku! Ale nehodlám se ztrapňovat, že sám nebudu schopen s takovým plně komunikovat ani na sw, které jsem mu osobně doporučil.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    21.7.2007 18:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    Já, vím, ale to je dočasné. Navíc, z lidí, s kterými přes Gtalk komunikuji, nepoužívá oficiálního klienta pro Windows nikdo. Všichni píšou přes prohlížeč nebo Gaim nebo co já vím v GNU. V tom jsme si rovni. Až bude v GNU fungovat hlas, řeknu jim, těm lamám, i o tom---zatím otom nikdo neví :-).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.7.2007 21:44 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: google talk zatím ne :(
    otula avatar 21.7.2007 15:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Na Jabberu mám pouze okiase ;-) Jinak snad nikdo z lidí, které znám, ani neví, že nějaký Jabber vůbec existuje. Jsou plni nadšení, když mi oznámí, že už mají také to Aj Sík Jů. A já na to vždy nadšeně odpovím: „hm…“
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.7.2007 16:11 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Většinu lidí jakýsi Jabber nezajímá, protože jim stačí ICQ, které má řada jejich známých. Decentralizovanost a lepší možnosti zabezpečení málokoho zajímají, to už spíš ona hlasová komunikace, ale tam možná vede Skype.

    Z toho soudím, že lidí používajících Jabber bude velmi málo.
    21.7.2007 17:48 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše idnes.cz podporující jabber
    Možná by chtělo nějak popostrčit klikni.cz (idnes.cz), který jede nad GMailem a měl by jabber tedy podporovat.

    Aby místo svého "nabízíme email zdarma" napsali "nabízíme email, se kterým můžete i chatovat".

    Je to blbost, ale mohlo by to některé uživatele zaujmout, mít stejnou adresu pro email i pro IM.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    21.7.2007 18:32 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Proč je GTalk špatná volba?
    1. Google má nějaký jabber na háku. V podstatě ani nepřizná, na čem jim to jede, že to je Jabber a že je to právě ten Jabber. Google tímto dělá Jabberu medvědí službu

    2. Google se dodnes nechová standardně. Jeho s2s je jaksi pošahané, offline zprávy podivné, automatické generování resource značně nestandardní. Právě proto a kvůli chybějící inband registraci není dodnes v XMPP federation, komunita ho neuznává.

    3. Google svůj software vypustil jen pro Windows. Jeho implementace Jingle neodpovídá v této době přijímaným standardům. Abych mu úplně nekřivdil, Google slíbil, že svůl protokol během následujících pár měsíců srovná s těmito standardy.

    To je tak vše, Google mě prostě leze krkem a nezlobte se za můj subjektivní názor. A není to kvůli konkurenci. GTalk na Jabbim momentálně nemá. Rozhodně ne pro českého uživatele.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Zdenek.Z avatar 21.7.2007 19:39 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    Jabbim je super (myslím server, ne vyvíjeného klienta). Je sice pravda, že by se Google mohl chovat líp, taky se mi v některých věcech jeho jabber příliš nelíbí. Ale pořád to považuju za lepší než proprietární protokoly typu icq/msn, ... Takže i když ho nemám rád, tak jsem za něj vděčný, protože díky němu může komunikovat přes jabber i s lidma, kteří by ho jinak neměli, protože do té doby znali třeba jen MSN a Skype.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.7.2007 13:27 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    GTalk na Jabbim momentálně nemá. Rozhodně ne pro českého uživatele.
    Zrejme jste nepochopil, o co u GTalku jde. Jde o provazanost s Gmailem a dalsimi sluzbami od Googlu. Pokud je muj primarni e-mail na Gmailu, tak opravdu nevim, co mi chcete s Jabbimem nabidnout vice nez GTalk? (veskere logy chatu i maily dostupne kdekoliv chci v ramci jednoho IMHO velice produktivniho rozhrani, sdileni kontaktu mailu a GTalku, perfektni flashova online verze GTalku, diky ktere muzu plnohodnotne komunikovat kdekoliv potrebuju a take VoIP -- bohuzel jen na Windows, ale verim, ze to se zmeni. Kde na Jabbim najdu VoIP?)

    Nadavate na Google, ze nedodrzuje standard Jingle, ale pokud jsem se dobre dival na web XMPP, tak Jingle je uz 2 roky experimentalni specifikace. Myslite si, ze Google nejak pali, ze komunita ho neuznava? Co ma jako Google delat, kdyz komunita neni schopna dotahnout ani specifikaci do konce, natoz se prezentovat s nejakou kvalitni Jabber VoIP sluzbou. Vy si vazne myslite, ze Google bude sedet na zadku a cekat, az se nekdo milostive rozhodne, ze specifikaci dokonci a privede k zivotu?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.7.2007 17:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    perfektni flashova online verze GTalku
    Není to flash, je to AJAX.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.7.2007 20:12 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    Ehm, rozdil mezi Flashem a AJAXem bych jako vyvojar webovych aplikaci (co AJAX pouziva denne) mohl poznat, co rikas? ;-) Google Talk ...klikni na "Launch Google Talk"
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.7.2007 21:09 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    Aha, sorry já myslel toho klienta co je integrovaný v gmailu.
    Luk avatar 22.7.2007 21:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    Flash nebo AJAX, všechno je to stejná pakáž.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.7.2007 22:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    Wow, odbornik :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Luk avatar 22.7.2007 23:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    Ano, a člověk, který AJAX (a obecně jakýkoli JavaScript) a Flash z hloubi duše nesnáší :-D

    Ale vážně, obecně proti nim nic nemám. Jsou případy, pro které se skutečně hodí. Bohužel jsem ale svědkem jejich nadužívání, dokonce přímo bujení, a to zejména v případech, kdy je to naprosto zbytečné. Některé stránky jsou úplné AJAXové nebo flashové chrlení, načítají se dlouho, brzdí počítač, bez příslušného udělátka (zapnutého JS/Flashe) si člověk neškrtne, a přitom je to úplně zbytečné.

    Mám na mysli například ty různé webové fotogalerie - například tuhle, a přitom vypadá tak úsporně a jednoduše - tedy bez AJAXu by se to fakt neobešlo :-D (musím ovšem říci, že jsem viděl i mnohem horší, například takovou tu černou).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.7.2007 07:58 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    S naduzivanim AJAXu mate pravdu, dneska se to pouziva jako marketingovy nastroj. Musi toho trochu byt, abychom meli klientum co vypravet to tom, jak jsme strasne Web 2.0 ;-) Ale na svem miste je uzitecnost AJAXu (a obcas i Flashe) obrovska... treba takove ty obecne ukony jako je hlasovani, pridavani do oblibenych, mazani a podobne, ktere se doted realizovaly neohrabanym a predpotopnim "klik, odchod na skript provadejici zmenu v DB, redirect zpet", ty se k pouziti AJAXu vylozene nabizi, protoze to obrovskym zpusobem urychluje praci (nejen uzivateli).

    K vami odkazovane galerii, maji to hezky udelane ;-) Tedy kod by mohli mit mene prasacky napsany, ale jinak je to svizne a to je to, o co tu jde. Rozhodne bych nerekl, ze se tam nacita neco dlouho. Naopak, je to galerie, ve ktere se rychle dostanu k obrazku, ktery chci videt a to je hlavni kriterium. Jiste, ze by fungovala bez AJAXu, ale byla by take o to neohrabanejsi.

    Ja treba za zbytecne AJAX orgie povazuju colourlovers.com, ale tem to odpoustim, protoze ten web je celkem uzitecny :-)

    A to, ze si clovek bez JavaScriptu neskrtne... zapnuty JS ma kolem 95% uzivatelu. Kdyz si ted odmyslim treba zrakove postizene se specialnimi zarizenimi, pro ktere ale vetsina AJAX webu s foteckama stejne ztraci uplne smysl, tak si myslim, ze tech 5% nema pravo pozadovat zastaveni evoluce webu proto, ze oni se rozhodli, ze JS nebudou pouzivat. Je to jejich svobodne rozhodnuti, ale tezko muzou nutit drtivou vetsinu, aby se jim podridila. Samozrejme je ale potreba stale myslet na tu rozumnost pouzivani. Na textove/dokumentove orientovanem webu by samozrejme mely byt veskere informace dostupne i bez JS, ale kdyz delam rozhrani pro administraci reklamniho systemu, s klidem natvrdo zabanuju uzivatele bez JS. Jak by rekl Ctvrtnicek: "Takova je doba" :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.7.2007 19:40 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    Rekl jsem, ze muj nazor je subjektivni. Vas nazor je imho taky subjektivni a ja vam za nej nenadavam. Ty prutahy jsou hlavne s tim, ze ten standard musi byt dokonaly, bude na nej RFC...
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.7.2007 00:15 fissie | skóre: 12 | blog: One little blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    1) Nevim, kdo tu dela Jabberu medvedi sluzbu. Je otazka k zamysleni, jestli je to Google, ktery sice o Jabberu nemluvi, zato k nemu privedl nemalo lidi, kteri ho zacli pouzivat, nebo jestli je to Jabbim, ktery sice o Jabberu mluvi, ke kteremu jsem jako nadseny propagator privedl zhruba dvacitku lidi... a ktery ma posledni dobou kazdy tyden nekolik vypadku, ktere od Jabberu akorat ty same lidi odrazuji, protoze "ten Jabber zase spadnul, to je horsi nez ICQ".

    3) Nebude to tim, ze Google prinesl funkcni implementaci drive, nez vubec se o nejakem 'standardu' Jingle zacalo mluvit?
    27.7.2007 06:59 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    1. Jabbim nepada nekolikrat tydne. Jsou k tomu k dispozici jak nase, tak i cizi statistiky. Proc si vymyslite? Jste uzivatel Jabbim a pada vam to nekolikrat tydne nebo si jen vymyslite? Napriklad ted je uptime obou ejabberd 17 dnu. Samozrejme nam chybi financni zazemi Google. A velmi zridka k restartu dojde cesteji nez 1 nebo 2x mesicne, pokud nemame technicke problemy. Muzete si vyzkouset Google Talk, je to rozhodne zajimavy server plny sluzeb... Ktere u nas stejne furt nejdou urcite, ze? :-)

    2. Ano, privedl funkcni implementaci vlastniho protokolu. Defacto uzavreneho.

    Jak uz jsem rikal, je to jen muj subjektivni nazor, nebylo treba si vymyslet argumenty, jen abyste mel pravdu. My aspon lidem tvrdime, ze se jedna o XMPP/Jabber.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    28.7.2007 16:59 fissie | skóre: 12 | blog: One little blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    1. Jaka skoda, ze mi Psi neloguje disconnecty... mohl bych pak predlozit na ukazku statistiky svoje. Nejsem uzivatel Jabbim, mam tam ale nemalo kamaradu, kterym najednou z niceho nic nemuzu psat zpravy (vraci se errory) a opravi se to az ve chvili, kdy udelaji reconnect (oni take pochopitelne nemohou psat). Jejich klient si pri tom vypadku stezuje, takze to neni s2s problem a ani to neni problem konektivity jednoho cloveka. Ja mam vlastni server, kde mam jen ty sluzby, ktere potrebuji, GTalk nepotrebuju. Nemam potrebu si nejake problemy vymyslet, naopak... mrzi me to, ze tam jsou, a byl bych mnohem radsi, kdyby cesky vlajkovy Jabber server byl naprosto bez problemu a vsechno by tam jelo jak ma. Bohuzel takovou zkusenost proste nemam.

    2. Ja tedy byl presvedcen o tom, ze google prinesl svuj VoIP protokol nad Jabberem, ktery se nasledne predhodil ke standardizaci komunite. Pokud v prubehu standardizace doslo v tom standardu k nekolika zmenam, tak googlu nelze prilis vycitat, ze ty zmeny neimplementoval, dokud standard neni hotovy a schvalen jako obecne pouzitelny. Nebo si neco pamatuju blbe a bylo to jinak? (je to mozne, zas tak detailne to nesleduju)
    28.7.2007 19:22 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je GTalk špatná volba?
    Nerikam, ze se podobne problemy nemohou vyskytnout. Pokud mate vlastni server, prosim o predlozeni vystupu z logu serveru, ve kterych je duvod, dle ktereho nemuze nas server pristupovat na vas server. Pokusime se sjednat napravu.

    Ale vzhledem k tomu, ze tyto problemy nejsou v soucasne dobe reportovany jinymi uzivateli, jedna se s nejvetsi pravdepodobnosti o zavadu na vasem serveru. Zkuste si to dat do kupy nebo reportovat chybu standardnim zpusobem, nikoliv hazenim nepodlozenych "dukazu" do verejne diskuze. Verte mi, ze kdyby takovy problem byl, uz bychom ho resili. Neni, popripade je, ale nikdo ho nereportoval (vzhledem k 15 tis uzivatelu a ceske povaze malo pravdepodobne, uz by mi jezdili po zadech). Kazdopadne vypadky nekolikrat denne na Jabbim jsou scifi. Vsadil bych 50 centu na problem na vasem serveru pripadne jeho konektivite.

    Ohledne Jingle je to proste tak, ze si google udelal svuj protokol, ktery se nasledne upravuje tak, aby bylo mozne na nej udelat RFC. Bohuzel je tento protokol natolik komplikovany, ze jeho vyvoj standardu trva douho. Vzdy kdyz je Jingle v poslednim cteni, nejakej trouba se odvola. Neznam presne podrobnosti, kazdopadne v poslednim cteni uz je Jingle pomalu rok.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Jardík avatar 21.7.2007 18:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    U mě: 6 lidí Jabber, 136 ICQ :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Zdenek.Z avatar 21.7.2007 19:33 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Když nepočítám neaktivní uživatele, se kterýma jsem už několik let let nekomunikoval a mezi kterýma budu asi brzo dělat čistku, tak (odhaduju): jabber cca 40 kontaktů, ICQ zhruba 100, MSN 7, YahooIM 1. Množství komunikace přes Jabber a ICQ je u mě zhruba stejné. Nepočítám do toho další služby, které mi jabber.cz nabízí: SMS (platím si VIP účet), slovníky, jabber disk, doplňování diakritiky u textů (ajka), multi-user-chat.

    Vzhledem k tomu, že studuju informatiku, tak nejsem reprezentativní vzorek, protože dost kámošů co mám na jabberu jse buď z informatiky nebo někde z IT. Ale v rosteru mám i lidi s jabberem co studujou socku, peďák, přírodovědu, ekonomku (takových bude dohromady tak 10) ... takže bych to tak černě neviděl. A pak teda ještě nějaké co používají jabber a neví o tom (GMail/GTalk).

    Ale souhlasím s názory, které tu padly výše na jingle a VoIP komunikaci. To je zatím bída. S tím se těžko konkuruje ICQ nebo Skypu.
    teekey avatar 21.7.2007 21:29 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    no nekdy v kvetnu sem definitivne odstrihl od ICQ (cca 150aktivnich kontaktu) a presel na jabber, kde mam tech "aktivnich" do dvaceti. Ale nelituju, prece jenom moznosti jabberu jsou jinde, navic lama co nevi a nechce vedet na me ma mail, pripadne tel. cislo a lide co maji povedomi, nebo jsou schopni si dohrat treba plugin (napr. do Mirandy) nebo sami (nebo s pomoci) prejdou na moznost jabber + icq transport u me maji trochu jinou vahu, nez to velke stadecko.

    Spis mi prijde, ze jabber neni uplne tak "easy" tak se o nej zajima jenom jista skupina lidi napric spektrem populace :-)

    21.7.2007 21:37 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Tim, ze jste odesel uplne, jste oslabil sitovy efekt. Ja to udelal pred par mesici a nelituju. Pokud nekdo chce pomoci rozsirit Jabber mezi lidi, nedokaze to pomoci ICQ transportu. Mozna to trochu boli, ale da se. Mam vetsi klid a otravuje mene lidi :-).
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    teekey avatar 23.7.2007 22:13 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    jj, zadny spam a zadne dotazy typu "nemas nekde po ruce CDkey na okna?" :D
    22.7.2007 18:30 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    22 lidi, na 3 mam Jabber a na 21 mam ICQ.

    Celkove rozdeleni do skupin je :

    informatici 13 celkem / 1 Jabber / 2 Jabber + ICQ / 10 pouze ICQ

    neinformatici 9/0/0/9

    Neslavna vizitka , ze?
    23.7.2007 10:52 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik (neinformaticky zaměřených) lidí používá Jabber?
    Koukám, že jsem snad jediný který nepoužívá IM.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.