abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:00 | IT novinky

    Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | Pozvánky

    Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | IT novinky

    Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.9.2005 17:03 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Pochybuyu...
    Jedna věc ti uniká: MS si to (pokud vůbec, pochybuju) naimplementuje po svém, tak, aby to nebylo s ničím jiným kompatibilní. A pochybuju že to bude víc user friendly než bash.
    Brabi avatar 11.9.2005 17:45 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    To je pravda, záleží hlavně na propagaci. I bash má svá rozšíření <<< ale vzhledem k tomu že ls se ve win jmenuje dir tak si o kompatibilitě nedělám iluze. Spíš jde o to, že Windows, pokud to MS ještě nezpacká, budou mít konečně použitelné textové rohraní s rourami atd. navíc s objektově orientovaným jazykem (a to by se mi pak zdálo víc user-friendly než bash).
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    11.9.2005 21:41 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    Koukal jsem se na nejake priklady MSH a musim rict, ze vice user-friendly nez BASH mi to rozhodne neprijde.

    Jinak cim unixovatejsi Windows Vista budou, tim lepe, samozrejme. Aspon se mi s nimi bude lepe pracovat. Jen mam obavy, ze si jeste nejakych par let pockam, nez je kvuli jejich hardwarove nenazranosti budu potkavat na mistech dnesnich XP a 98.
    Brabi avatar 11.9.2005 22:22 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    Máte pravdu, že předtím než něco z dílny MS označím za více user friendly než bash, měl bych se na to nejdříve kouknout (doposud jsem k tomu nenašel odvahu), i když ono hodnotit produkt ve stavu beta také není úplně košer (nevím, zda se návrh jazyka samotného nebude ještě měnit, vzhledem k tomu jak vypadá beta IE7 a jak má podle vývojářů MS vypadat IE7 je možné cokoliv). Spíš jsem měl napsat, že pokud se to vezme za správný konec, mohlo by to být více user-friendly než bash a že to bude nabízet možnost moderního objektového návrhu návrhu, takže to zcela jistě nabídne programátorovi větší možnosti než bash (minimálně vůči Windows a .NET)
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    11.9.2005 22:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    Asi budu sněden, ale domnívám se, že shell založený na nějakém hezčím programovacím jazyce bychom užili i v Linuxu. Pokud už teda není a já jsem jenom líný se po něm podívat :-)
    Copak toho není dost?
    Josef Kufner avatar 11.9.2005 22:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    No, imho bash je dostatecne dobry i hezky. Rozhodne ma sve kouzlo...

    msh je celkem obludnost, fakt bych s tim nechtel delat... kdyz jsem v tech prikladech videl co vyvadeji s aliasema a jak to vypada v bashi.... brrr
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.9.2005 22:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    Asi tak do pěti řádků mi bash přijde taky fajn :-)
    Copak toho není dost?
    12.9.2005 08:29 drakko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    In my thoughts and in my dreams They're always in my mind

    -> kua to je z blind guardian-u, nie???
    12.9.2005 08:42 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    Samozřejmě :-)
    11.9.2005 22:42 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    python? irb?

    Asi jim chybí nějaké knihovny k větší shellovatosti, ale objektovité jsou dost...
    12.9.2005 01:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...
    hodnotit produkt ve stavu beta také není úplně košer

    Jestli něco není košer, tak především označovat za betu něco, u ještě neproběhl feature freeze. Pokud se něčemu říká beta, může to sice obsahovat chyby, ale funkčnost by se už měnit neměla.

    Brabi avatar 12.9.2005 19:13 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pochybuyu...

    Možnost vytvořit třídu (Teď vařím z vody, ale jestli je to OO, tak tam snad bude, ne? ;-) ) určitě bude i v release verzi , ale může se změnit syntaxe, pokud si to třeba betatesteři vyžádají (no dobře, u vytváření třídy asi sotva, ale to byl jen příklad). Je to ekvivalentní přesunu pár tlačítek v GUI programu, aby byly snadněji dostupné.

    Žel, MS má opravdu sklony pre-alpha verze nazývat betami, jak můžeme vidět i u IE7.

    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    Mikos avatar 11.9.2005 17:05 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Co má thle znamenat?
    "Microsoft již poznal, že jeho demagogické tažení se sice setkalo s úspěchem, ale stále ještě existuje minorita systémových administrátorů, kteří nasazení Windows na serverech stále blokují a i u desktopů mají zaječí úmysly."
    A na to ste jako přišel jak, na tu "minoritu"? Já co tak ze svého okolí vidím, tak naprostá většina serverů jede na Linuxu či BSD. A naopak vidím i to, že tam kde dříve třeba i používali Windows-servery dnes přecházejí na Linux. Na serverech nemá Windows podle mě do budoucna žádnou velkou šanci...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Brabi avatar 11.9.2005 17:43 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co má thle znamenat?

    No ten článek jsem psal tak trochu bulvárně, tady by se zřejmě dala najít stopa ironie. Nicméně ne každý má ony zaječí úmysly s desktopy (možná kdyby se firemní mission-critical aplikace objevili i v Linuxové verzi a Microsoft trochu zdražil...) Já to vidím tak, že

    Na serveru bych takovou věc nechtěl

    a to uplatnění vidím v tom, že by to mohl být pro admina přece jen příjemnější desktop (viz slovo desktop v nadpisu) než je dnes a že by přechod na GNU už nepřinesl tolik. Vlastně nevím co by pak přinesl - admin by byl spokojený, že má zjednodušenou správu a uživatel by byl spokojený, že se nemusí učit nic nového.

    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    11.9.2005 17:14 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Licence, zdrojáky, ...
    A tady se právě ukazuje, kdo používá GNU/Linux (nebo *BSD) proč. Neověřuji, co je na tom pravdy, ale i kdyby všechno, tak pro mě to jen znamená, že až budu zase jednou muset něco portovat na MS Windows, tak to snad bude menší pruda -- stejně jako se s OS X zlepšila portabilita na Macy, což je hlavní výhoda unixovatění proprietárních systémů.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.9.2005 17:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Unix
    To asi bude chvíli trvat, než bude na Windows něco jako /, /home, /var a /usr...

    Zatím je to furt jako v DOSu
    Mikos avatar 11.9.2005 17:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    MacOS X je taky unix a takovouto strukturu filesystemu nemá. Stejně tak např. Gobo Linux. Copak FSH (Filesystem Hierarchy Standard) je někde zanesen do "definice" unixu? (možná je, já nevím, já se ptám)

    Každopádně takovéto uspořádání filesystemu na které jsme zvyklé v Linuxu podle mě nemusí být žádnou podmínkou pro dobrý OS unixového typu. Alespoň já to jako podmínku neberu. Ovšem to neznamená že bych Windows někdy dával sebemenší naději, že znich bude dobrý OS :-) Tomu opravdu nevěřím ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    11.9.2005 17:42 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Jak Mac OS X, tak Gobo Linux musí mít aspoň kousíček toho, co popisuje FHS. Jinak by nejely obyčejné bashové skripty, které začínají #!/bin/bash.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.9.2005 17:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    No ty /var a /usr byly příklady...ve Windows není ani /.

    Kolik se toho ve Windows řídí POSIXem?
    12.9.2005 00:45 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    On MacOS X samozřejmě souborovou strukturu z BSD MÁ. Jenomže nad tím vším běží propracovaná indexovací služba (do GNU/Linuxu to možná za pár let dorazí pod názvem Beagle, do Windows Vista jako WinFS), která běžnému uživateli v grafickém prostředí tu děsivou strukturu vůbec neukazuje, což docela zefektivňuje a zpříjemňuje třeba práci se sbírkou filmů, hudby, dokumentů, grafiky...
    11.9.2005 17:40 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Windows XP (a asi i Windows 2000) podporují připojování disků do adresářů. Sice zůstává [A-Z]:\, ale co se dá dělat... Horší je, že se většina programů není ochotná smířit se zacyklenou adresářovou strukturou. Jednou jsem si pro usnadnění vzdálené správy nainstalovat server pro FTP a pro TELNET. Obojí jsou unixové služby, takže u FTP nelze počítat s podporou [A-Z]:\. Některé servery to umí, ale u toho v XP mi to nějak nešlo. Na FTP jsem sdílel adresář obsahující podadresáře C, D, ..., které byly namapovány na C:\, D:\, .... Sranda byla, až se jednou spustil pravidelný test AVG a nějak se mu nechtělo končit, protože prohledával C:\SERVER\FTP\C\SERVER\FTP\C\SERVER\FTP\C\...\SERVER\FTP\C\... a konec nikdy nenašel. :-D Nicméně aspoň na tom FTPčku to vypadalo trošku unixově - všechno bylo pod jediným kořenem.
    11.9.2005 18:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Programy jsou na Windows problém číslo jedna. Spousta z nich je dost podřadné kvality, včetně některých hodně používaných. Ale vysvětlete to někomu, že ten super prográmek co byl zvyklý používat je pěkná prasárna a v nové verzi mu už nepůjde.
    Copak toho není dost?
    11.9.2005 18:12 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Není to tak dlouho (2 roky), co jsme ve škole instalovali nové počítače. Byly to Pentia 4 s taktem 2 GHz, RAM měli asi tak 0,5 GB a měli nějakou GeForce kartu od Nvidie. Počítače dodala firma AutoCont s předinstalovanými Windows XP Professional. Pokládali jsme je za kretény, když jsme zjistili, že 60 GB naformátovali na FAT32. Windows jsme tedy přeinstalovali a začali jsme instalovat software. Kromě již tehdy dost starých kousků, jako třeba Photoshopu 3 a Visual C++ 1.0 (o Borland C++ 3.0 a Borland Pascalu 7.0 nemluvě) jsme instalovali přece jen častěji využívaný Microsoft Office 97. Nebudu to natahovat, nejelo tam dobře nic z toho, ustavičně jsme museli přidávat práva zápisu běžnému uživateli, protože zejména v Officu 97 nefungovalo kde co (MS Access, kontrola pravopisu a tak dále). Dopadlo to tak, že běžný uživatel byl zařazen do skupiny Administrators a bylo to vyřešeno. V AutoContu prozřetelně zvolili FAT32, čímž přístupová práva zahodili, ale my jsme si mysleli, že máme pravdu - a neměli jsme.

    P.S.: Toho problému s AVGčkem a zacyklením adresářů jsem si všiml právě na těchto počítačích.
    11.9.2005 18:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Ano, ano. Nicméně tady je zase pravda, že tohle jsou už docela muzeální kousky, pokud jde o ty aplikace… Ani jim moc nejde vyčítat, že nefungují jak mají. Ale znamená to, že ani u Windows nemůžete počítat se zpětnou kompatibilitou až za hrob. Chcete-li pracovat nově, musíte to mít nové. A pokud možno nezprasené.
    Copak toho není dost?
    11.9.2005 18:23 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Já bych tam byl klidně nahrál Office XP (byl zadarmo k časopisu), který se aktivuje 8 kB velkým crackem, ale jak jsem napsal - bylo to ve škole.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.9.2005 18:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Úplně ten samý problém u nás ve škole (WinXP + Office 97) se řeší tak, že se Office nainstaluje pod uživatelem Student a všechny aplikace Office se spustí a ukončí. Potom, i když se Studentovi sníží práva, to funguje.
    Brabi avatar 11.9.2005 18:13 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Koukněte se na to takhle: Domovské adresáře ve Windows jsou a v registrech si můžete upravit jejich umístění, takže vytvořit F:\home\Doli\ by nebyl problém. Prostě jen místo v /etc/passwd je to nastavení někde v registrech. Ano, vím o co vám jde. O kompatibiltu s FHS a UNIXem, o možnost bezproblémově "to" hodit na jinou partition bez změny názvy adresáře. Ani jedno se pravděpodobně konat nebude, MS asi o plnou kompatibilitu usilovat nebude, jen zamezit Linuxákům odejít z win desktopu, učinit je šťastnějšimi. A kdyby náhodou ano, struktura adresářů/složek by mohla být jen taková finesa, řekněme tak za 10 let :-)
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    11.9.2005 18:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Může být, myslím, že samotným Windows by to už dnes asi nedělalo nějaké velké potíže. Aplikace jsou druhá věc, ovšem.

    F:/home/kdekdo opravdu není problém.
    Copak toho není dost?
    12.9.2005 10:17 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Ja jsem mel za to, ze ve w2k uz jde pripojit diskova partition do adresarove struktury jako podadresar? Mozna se pletu, ted zadna Wokna nemam po ruce, ale fakt mam dojem, ze jsem to tam nekde pri formatovani a zprovoznovani disku videl... Jeste jsem si rikal, ze by to stalo za pokus, ale nikdy k tomu nedoslo. Ja se woken bojim, protoze su malicka:-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Josef Kufner avatar 12.9.2005 16:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    Připojit disk někam do adresářové struktury jiného disku, nebo vytvořit z nějakého adresáře jiný disk (písmenko) šlu už v DOSu někde kolem verze 5 nebo 6, možná i dřív. Konkrétně jde o příkazy JOIN a SPLIT.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.9.2005 17:09 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unix
    To nemyslim, to jsem pouzival taky na w95, abych oblafnul oracle:-). Ale az utecou kolegove, nekam se vetru a mrknu, kde jsem to videl:-). Ale cert vi, treba to byly divoke sny maxipsa fika:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    11.9.2005 17:46 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Windows a jejich (ne)unixovost.
    Windows 2000 a XP umí na NTFS tvrdé odkazy, neumí však, pokud vím, symbolické odkazy (aspoň jsem nepřišel na to, jak se dělají).

    Pokud jde o grafiku v jádře, tak to se mi moc nezdá. Pokud se nepletu, tak Windos NT/2K/XP a vyšší mají mikrojádro a řekl bych, že grafika v něm snad nebude. Není to samostatná služba/ovladač? Instalátor a nepoužitelná konzole pro obnovení u 2K/XP přece jedou krásně v texťáku a grafiku nepotřebují.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.9.2005 17:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows a jejich (ne)unixovost.
    NTFS symlinky neumí. A dají se tam hardlinky vytvářet nějakým normálním způsobem? Mě pomohlo jedině si na to napsat program...
    11.9.2005 17:58 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows a jejich (ne)unixovost.
    Jo, ale viděl jsem jen jeden jediný program, který je umí dělat jakž takž pohodlně. Jmenuje se File and Archive Manager (FAR). Microsoftí debilní Explorer.exe to neumí.
    11.9.2005 18:02 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows a jejich (ne)unixovost.
    Explorer odmítá i takovou kravinu jako pojmenovat soubor aby začínal tečkou (všude kde jsem to zatím zkoušel).
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 11.9.2005 21:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows a jejich (ne)unixovost.
    Klasika ;-) Podobně nejde tečkou končit, a když je zakázáno zobrazovat přípony, člověk příponu prostě nezmění.

    Také je "dobré", že MSIE uloží soubory s takovými názvy (vzatými z tagu "title"), se kterými pak nelze pracovat (a hlavně je smazat).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2005 22:01 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows a jejich (ne)unixovost.
    Také je "dobré", že MSIE uloží soubory s takovými názvy (vzatými z tagu "title"), se kterými pak nelze pracovat (a hlavně je smazat).
    Hm tak to bych neviděl tak černě. Dost často na pracovním počítači takhle ukládám a ještě se mě nestalo abych s těmi soubory nemohl pracovat, nešlo by dát nějaký případ. Jediné omezení je v tom, že to někdy nejde korektně vypálit na CD ale to by s tím názvem nešlo ani pod linuxem. Bez příkladu stránky kterou uložím pod IE na disk a pak nepůjde smazat toto považuji za BLUD.
    Luk avatar 11.9.2005 22:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows a jejich (ne)unixovost.
    Tak bohužel, v tomto nemohu sloužit. MSIE už nepoužívám hóóódně dlouho (resp. používám - ale jen pro bankovnictví KB), takže už bych nebyl schopen v něm pracovat ;-) Tedy asi byl, ale rozhodně nemám tolik času a nálady, abych slídil po webu, ukládal stránky, a pak je zkoušel mazat. Každopádně to byl jeden z důvodů, proč jsem MSIE přestal používat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2005 18:46 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows a jejich (ne)unixovost.
    Pokud jde o grafiku v jádře, tak to se mi moc nezdá. Pokud se nepletu, tak Windos NT/2K/XP a vyšší mají mikrojádro a řekl bych, že grafika v něm snad nebude.
    Ale bude :-) "Mikrojádro" je spíš marketingový blud, celé jádro včetně grafiky běží v kernel módu. Viz porovnání dříve a nyní na webu MS.
    11.9.2005 17:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše zajimave zamysleni
    libilo se mi.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    11.9.2005 18:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Repository
    Nyní se ale Microsoft snaží podporovat vlastní formát balíčků msi podporující automatickou i klik-klak instalaci
    Problémem je, že ve Windows nefunguje nic takového, jako repository. Tudíž (ne)kvalita balíčku je pouze záležitostí pouze tvůrce toho dotyčného programu. Zároveň je nutné balíčky shánět ručně, což není tak komfortní jako používat yum, apt-get, urpmi, packman, emerge, ... .
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Brabi avatar 11.9.2005 19:13 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Repository
    Lepší než drátem do oka. Pokud jste admin a pár lidí z 13.patra bude potřebovat nainstalovat novou verzi aplikace XYZ a zrovna nepojede výtah, tak můžete balíček nainstalovat na dálku přes msh balíčkem msi "skoro jako v Linuxu" místo naklikávání instalace každému uživateli na jeho workstation. Každopádně je štěstí, že ve Windows není tolik závislostí jako v Linuxových distrech :-) .
    Tudíž (ne)kvalita balíčku je pouze záležitostí pouze tvůrce toho dotyčného programu.
    V současné době není problém kvalita balíčků ale jejich neexistence - zatím se nikdo do tvorby msi moc nehrne.
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    12.9.2005 15:52 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Repository
    V současné době není problém kvalita balíčků ale jejich neexistence - zatím se nikdo do tvorby msi moc nehrne.
    Tvoří se docela často, ale většinou jen jako součást tradičního .exe instalátoru.
    12.9.2005 11:46 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše ;-)
    Supr článek. Akorát s/co by neměli Windows/co by neměla Windows/ nebo pokud to má být obecná čeština tak s/co by neměli Windows/co by neměly Windows/ ;-)
    θηριον ειμι
    Brabi avatar 12.9.2005 19:06 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ;-)
    Díky, opraveno. Jsem rád, že se blogpost líbil.
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    12.9.2005 14:42 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Tři zásadní rozdíly
    1) Windows nejsou a pravděpodobně nikdy nebudou svobodný software. V tomhle nikdy nemůžou GNU/Linux (a BSD systémy atd.) dohnat nebo předehnat ani nahradit. Jsou lidé, co budou z přesvědčení vždy preferovat svobodné řešení před proprietárním. Mezi autorem a uživatelem programu je v případě svobodného softwaru zcela jiný - a podle mě kvalitativně lepší - vztah, než v případě proprietárního. Svobodný software vychází z jiného pohledu na svět.

    2) Díky tomu, že jsou distribuce GNU/Linuxu a BSD systémy svobodné, jsou i otevřené a volně šiřitelné, což může představovat nezanedbatelnou řadu praktických a pragmatických výhod pro ty, kdo na přesvědčení serou - pro komerční sektor, školství, státní správu atd. Ekonomické důvody: nulová cena licence. Technické důvody: přístup ke zdrojovému kódu a možnost modifikací v něm.

    3) Windows jsou centralizovaný projekt a budou tak vždy odrážet myšlenky malé, interní, firemní skupinky těch, co systém navrhují. Budou se držet jedné vize, jednoho konceptu, a ať budou jeho autoři sebelépe zaplaceni, možnost alternativ nebude dostatečně široká. Naproti tomu, svobodný a otevřený systém může mít stovky distribucí a svobodný a otevřený program se může vyvíjet stovkami směrů, každý může implementovat svoji vizi a/nebo připojit se k té, která mu sedí.

    Windows nikdy nebudou jako GNU/Linux nebo BSD systémy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.