abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (16%)
     (13%)
    Celkem 108 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník
    Alternativně viz také můj osobní blog (RSS pro anglické články, RSS pro české články), kde toho hlavně v angličtině vychází mnohem víc.

    Víte že můžete odebírat mé blogy pomocí RSS? (Co je to RSS?)


    A kdo neumí použít RSS, tak je tu twitter: @Bystroushaak.

    Od určité doby jsou všechny texty které zde publikuji verzované na Githubu.

    Jestliže najdete chybu, nepište mi do diskuze a rovnou jí opravte. Github má online editor, není to skoro žádná práce a podstatně mi tím usnadníte život. Taky vás čeká věčná sláva v commit logu :)

    Aktuální zápisy

    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure

    8.4.2019 17:43 | Přečteno: 2864× | Obecné IT

    I’ve come across interesting post from Stephen Wolfram Seeking the Productive Life: Some Details of My Personal Infrastructure. As the title says, it is about his infrastructure and habits around storing and organizing information.

    He describes all kind of automation around data streams he is creating, from email to number of keys pressed on keyboard. I was impressed how he uses his company and Wolfram language to create structured API for the world around him.

    I am also trying to organize my personal wikis and infrastructure and habits about creating and maintaining all kind of personal databases and this post was really inspirational.

    Do you know any similar posts? I find fascinating to read about other people workflow, for example Warren Ellis has a series of newsletters about other people desk environments. Sadly, this newsletter is not public, but you can see what I mean in the second part of this blogpost: from the republic of newsletters.

           

    Hodnocení: 36 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.4.2019 23:49 /dev/win
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Interesting fetishism...
    9.4.2019 08:10 /dev/loose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    s/Interesting/Useles
    9.4.2019 13:02 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    I prefer pvc and latex
    9.4.2019 21:53  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Ale, ale, Bhezret se nám urazil a jal se zničit Ábíčko :-D No jo, uplynul rok od petrfm, musel přijít další škodič.
    9.4.2019 21:57  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Už je to pryč.

    Pro zmatené: nastavil si jméno na <!--. Doli má asi další zakázku, chraň nás Bůh před retardy :-(
    9.4.2019 22:55 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Jednalo se o omyl (chtěl jsem smazat svůj blog kvůli migraci jinam, ne půlku portálu), někdo to stihl vrátit zpět rychleji než já si toho vůbec všiml. Na Maxův kontaktní e-mail jsem poslal quick-n-dirty patch, který by (tento konkrétní) bug měl řešit. Dotčeným čtenářům se omlouvám, (snad větší) části z nich i děkuji za kvalitní diskuze a loučím se.
    10.4.2019 21:17 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    No jo, Péťa, jakpak to s ním vlastně dopadlo?
    10.4.2019 21:42  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Splatil půlku z půlmilionového dluhu a pracuje v Bille (asi jako prodavač, alespoň to dělal ve Sportisimu).
    9.4.2019 14:03 Mrkva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    douč se anglicky
    9.4.2019 15:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    K Wolframu: Vypadá to jako zajímavá platforma (znám to už minulosti), ale ty jejich stránky mi přijdou hrozně debilní, resp. hrozně korporátní. Dozvim se z toho tak 10% toho, co bych potřeboval, všechno za přihlášením nebo paywallem, všechno propojený do jejich cloudu a dost drahý. Což je blbý, protože tím se limituje inspirativnost toho blogu - kdybych chtěl udělat to samé, co autor, musel bych mít přístup k té stejné technologii nebo podobné (což je problematické).

    K tomu blogu: Je to cool (a dost nerdské, ale budiž), no ale klasicky mam s těmihle datahoarding / quantified self blogy ten problém, že dost těch věcí mi zní samoúčelně. Možná to je jen záležitost vnímání, ale trochu mě mrzí, že tyhle lidi typicky publikujou ve stylue "Hele, tady jsem nazbíral za X let tolikhle dat, podívejte, jaký z toho leze cool graf". Ty grafy jsou hezký, což o to, ale osobně bych preferoval formát "Nasbíral jsem data ta a ta, použil jsem je na tohle a tohle a dosáhl tím támletoho". On tam většinou má akorát něco jako "This is very helpful". Co na to říct kromě ¯\_(ツ)_/¯.
    9.4.2019 15:28 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Zmiňoval konkrétní příklady se změnou srdečního tepu (pohyb venku vs. pohyb na páse), s vyhledáváním, koho by mohl znát v cílové destinaci při cestování, čtením starých školních sešitů jako způsobem se o sobě něco dozvědět a vyhledáváním ve (fyzické) knihovně čítající 6 tisíc knih. Většina blogu pak byla o tom, jak třídit poznámky, e-maily, podklady pro přednášky, research k projektům.
    9.4.2019 15:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Zmiňoval konkrétní příklady se změnou srdečního tepu (pohyb venku vs. pohyb na páse)
    To zní užitečně, akorát bych rád věděl, proč to tak bylo / kontext, no ale je pravda, že to už by asi bylo nad rámec blogu (už tak je dost dlouhej).
    koho by mohl znát v cílové destinaci při cestování ... a vyhledáváním ve (fyzické) knihovně čítající 6 tisíc knih.
    Ok, u těhle dvou uznávám, že to zní užitečně.
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 15:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Ok, u těhle dvou uznávám, že to zní užitečně.
    Líbil se mi ten nápad zaznamenat u každé knihy autora, jméno, rok vydání, barvu a rozměr a místo uložení v knihovně, s tím že aplikace ti pak dokreslí přímo šipku na "landmark" složený z obdélníčků těch knih. To je taková dost cool pomůcka jak něco rychle najít, ale ta správa metadat kolem toho se ukázala jako dost náročná.
    To zní užitečně, akorát bych rád věděl, proč to tak bylo / kontext, no ale je pravda, že to už by asi bylo nad rámec blogu (už tak je dost dlouhej).
    Celkově mi přišlo super vidět jak moc může být užitečná práce se strukturovanými informacemi. Většina lidí používá wiki starým hloupým způsobem jako fulltext, kdežto Wolfram má praktickou implementaci „computational documents“, což jde mnohem dál než třeba jupyter notebook, protože na ty jednotlivé dokumenty můžeš dávat i query, různě ty data fůzovat a tak. U něj může dávat dokonce v přirozeném jazyce.
    Což je blbý, protože tím se limituje inspirativnost toho blogu - kdybych chtěl udělat to samé, co autor, musel bych mít přístup k té stejné technologii nebo podobné (což je problematické).
    Yep. Posunul jsem v todo prioritu prozkoumání toho ekosystému. Zatím z toho mám vesměs stejný pocit. Na druhou stranu mi osobně nevadí platit za věci, pokud je jejich užitečnost dostatečně vysoká. Například za notion.so taky platím.
    9.4.2019 16:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Yep. Posunul jsem v todo prioritu prozkoumání toho ekosystému. Zatím z toho mám vesměs stejný pocit. Na druhou stranu mi osobně nevadí platit za věci, pokud je jejich užitečnost dostatečně vysoká.
    To vidim stejně, nicméně u mě to asi selže na tom, že by to vyžadovalo skladování osobních informací v jejich cloudu. Koukal jsem, že tam nabízejí i nějaké to self-hosted řešení, ale je to cílené na firmy, tzn. to nejspíš bude hodně drahý. Ale možná by stálo za to se zeptat...
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 16:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    To chci právě prozkoumat, kromě jiného tedy. Asi o tom pak taky napíšu blog, i když když tak vidím ty tagy a hodnocení, tak si nejsem jistý, jestli se vůbec budu namáhat ho psát sem.
    že by to vyžadovalo skladování osobních informací v jejich cloudu
    Osobně mi to zas tak moc nevadí, pokud můžu uchovávat kopii u sebe. Je pro mě přijatelný leak u velké části osobních dat, ale ne přijít o data.
    9.4.2019 17:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    To chci právě prozkoumat, kromě jiného tedy. Asi o tom pak taky napíšu blog, i když když tak vidím ty tagy a hodnocení, tak si nejsem jistý, jestli se vůbec budu namáhat ho psát sem.
    Eh, pár trollů má pocit, že je potřeba se vyjadřovat k jazykové stránce, sr*t na ně. Já bych si popravdě těch tagů asi ani nevšiml, obvykle je úplně ignoruju...
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 18:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Spíš co s tím tady. Poslední dobou se mi doslova nevyplácí sem portovat blogy, protože je to víc námahy než je z toho potom užitku (= komentáře jsou většinou dost o ničem).

    Když to sem budu psát, tak to abych to zase psal česky, anonymové budou držkovat, přečte si to 2000 lidí, zabiju tím den jen na portaci a vesměs můžu i předvídat co za flamy se pod tím rozjede. Jeden o proprietárnosti, další o opensource a důležitosti GPL, někdo (ehm, davkol) si třikrát kopne do Wolframa za všechnu špínu co na něj kde na netu jde najít, pár lidí mi vynadá do debilů vůbec celkově, že používám cokoliv co má v názvu cloud. Těch pár lidí co má nějaký technický background možná zkusí rozebrat Wolfram jako jazyk, což by mohlo být zajímavé, ale dělat to jen kvůli tomu se mi imho nevyplatí. Ten dement co mi tu pořád přidává hovna do tagů mi zase s radostí přidá nějaký hejt a bude z toho mít vánoce a možná si nad tím i vyhoní.

    Když to napíšu anglicky jen na notion, tak si ušetřím sraní s portací (to je fakt opruz to sem dostávat, upravovat jak debil ručně velikosti obrázků, vždycky dva, jeden plná velikost, druhý náhled, pak to prolinkovat, čistit html a tak podobně), odkaz pak hodím někam random na reddit a možná lobstery a dostanu nějakou diskuzi tam, na redditu míň relevantní, na lobsterech víc. Naprosto nikdo nebude řešit gramatiku, protože to je specificky český fetish. Ve výsledku si to přečte víc lidí, mě to zabere míň času a ještě si procvičím angličtinu a získám karmu.
    9.4.2019 20:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Jo to chápu. Je fakt, že s těma obrázkama to je dost vopruz. Mě by asi zajímal nějakej závěr ohledně dostupnosti toho Wolframu, ale koneckonců, můžu si to celkem bez problému najít i na tom notion a případně je můžu kontaktovat sám...

    Co se týče abc, překvapuje mě, jak se některý lidi zradikalizovali.
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 20:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Chci udělat RSS feed pro ten můj notion blog. Zatím jsem na to ale neměl čas. Zkus sledovat můj twitter, nedávno jsem si ho založil čistě jako broadcast na moje nové články a blogy, většina čteček to umí taky importovat jako RSS a s tou platformou jinak interagovat nemusíš vůbec (osobně si myslím že je celý twitter pěkně dementní, ale co už).
    9.4.2019 21:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Btw. při googlování v souvislosti s tím Wolframem jsem natrefil na Lunu, nemáš s tim náhodou zkušenost?
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 21:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Ne-e. To vidím poprvé. Dal jsem do todo se na to někdy mrknout a zkusit si to.
    9.4.2019 21:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Zkusim se na to někdy přes týden podívat a kdyžtak to můžem probrat o víkendu na ircu...
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 20:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Ten dement co mi tu pořád přidává hovna do tagů mi zase s radostí přidá nějaký hejt a bude z toho mít vánoce a možná si nad tím i vyhoní.
    Ten blog jsem schválně nechal bez dozoru, abych viděl co dostanu za feedback. Po pár hodinách tam byly tagy: bandzone.cz/abcluxusu, BevareAshole, Bherzet, Bherzetův blog, EnglishreadersBevare, ENGRISH, fetishisim, kravina, learn-interpunction, RetardZKačenovic, suckmore, TuWikiUžDělá8let, useles.

    Přijde mi takové krásně poetické, že když jsem ho zmínil označením „ten dement“, tak na to oslovení reagoval a přišel mi přidat ještě: vihonil_jsem_si, ENGRISH LOLCAT FAILBLOG a mam_vanoce. Co o něm asi vypovídá, že na to oslovení slyší?
    Fluttershy, yay! avatar 10.4.2019 00:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Tak ještě bys tu mohl prostě nemít komentáře, jak se mi to stává pod zprávičkami, když už tam není trolling.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    12.4.2019 14:21 Alexandr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    No..
    Podle mě má v tomhle "český internet" asi takový smysl, jako "česká věda".... ..žádný. Věda je jen jedna, a to ta světová.
    Témata o kterejch píšeš mají moc velkou selektivitu oproti tomu, kolik lidí si je přečte, a má k znalosti a chuť něco říct.
    Fluttershy, yay! avatar 9.4.2019 19:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Z Bystroušákova vlastního odkazu:
    Which reminds me of a predilection I’ve noticed in personal growth culture (which I have been slowly — skeptically — getting into) in that they tend to focus on efficiency so much that they begin to view anything that doesn’t contribute to it as frivolous waste, to be discarded from your new, efficacious life immediately. And one of the flighty things the practitioners of these philosophies seem to target — often subtly, sometimes explicitly — is books. Or at least those that deal with fiction. Which obviously, as someone who understands and marvels at the power of stories, I have a problem with.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.4.2019 21:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Zajímavý, u tohohle jsem si uvědomil jednu věc.

    Bystroušák asi omylem zmínil "špatné klíčové slovo". Mně se tohle stalo, když jsem tu napsal krátký blog o appce Simpletask, neopatrně jsem zmínil GTD a možná ještě nějakou takovou zkratku, a hned jsem dostal čočku, že propaguju manažerské MBA věci a kdesi cosi. Přitom to je pro mě čistě praktická věc a nějaké manažerské filosofie jsou mi u zadku. Až teď mi došlo, že to je vlastně možná dost podobná situace. Pro mě byl podobný trigger to Mastery. Ale když se na to podívám prakticky, neměl by být problém.
    Fluttershy, yay! avatar 9.4.2019 21:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Mastery je jedna z mnoha populárních self-help knížek establishmentu. Když se autorovi upíšeš, prozradí ti, jak být produktivnější. Sice už se neříká, co má být ten produkt… Nějak jsem si vzpomněl na Terence McKennu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 22:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Jsou to různé heuristiky, jak dělat věci. Hodně z toho si škrtalo třeba o vědeckou metodu a Racionalitu. Třeba takové „Pragmatic thinking and learning“ se na to dívá dost podobně a některé ty myšlenky dál rozvádí v poněkud přijatelnější formě.
    10.4.2019 12:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Mastery je jedna z mnoha populárních self-help knížek establishmentu. Když se autorovi upíšeš, prozradí ti, jak být produktivnější.
    No a? Jsem si celkem jistej, že David Allen dělal (dělá?) taky takový věci. A konekonců v oblasti té buddhistické meditace je podobných prodavačů nejasně definovaného sebezlepšení taky velká spousta. Ditto třeba křesťanství, tam se zas honí za tzv. 'duchovním růstem'. Je až vtipné, jak hodně podobně se v tomhle ti lidé chovají i přes jiné kulturní zázemí.
    9.4.2019 21:53 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    To se neda, nedocetl jsem.
    For many years my wife had been extolling the virtues of spending time outside. But it had never really seemed practical for me. Yes, I could talk on the phone (or, in rare cases, actually talk to someone I was walking with). Or I could be walking with a tablet, perhaps watching someone else screensharing—as I did, rather unstylishly, for a week late last summer during my version of a vacation:
    I’d actually been thinking about walking and working for a long time. Twenty years ago I imagined doing it with an augmented reality display and a one-handed (chorded) keyboard
    But what really interested me was the person walking out of the frame on the other side, intently controlling the dog—using a laptop that he had strapped on in front of him as if he were selling popcorn.
    Nejde mi do hlavy, ze tento docela inteligentni pan, nedokaze pochopit, ze podstata toho byt venku spociva v necem jinem nez prostem byti mimo budovu. To jeho reseni je tak rozkosne autisticko-inzenyrske, ze nevim, jestli je to vubec jeste vtipne nebo uz ne.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    10.4.2019 00:20 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Mne by to treba vyhovovalo, programovat venku.. uz jenom fakt, ze je clovek v prirode ma pozitivni efekt. Moc mi neni jasny, co se ti na tom tak nezda.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    10.4.2019 01:10 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Moc mi neni jasny, co se ti na tom tak nezda.
    Asi tak. Rozdil mezi byt venku a byt venku je priblizne stejny jako mezi byt s nekym v posteli a byt s nekym v posteli (dal se mi to nechce rozebirat).
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    10.4.2019 12:14 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Skoda, obvykle nebyvas tak skoupy na slovo.

    Ja to tedy chapu tak, ze mu vytykas, ze na dovolene (treba) chce pracovat.. Ale mne pripada, ze jeho pointa spis je, ze pokud pocasi dovoli, je lepsi byt v praci venku (v prirode).
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Fluttershy, yay! avatar 9.4.2019 16:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure

    Tuhle na mě vypadl příspěvek.

    I have been meditating for 25 years. I know myself to be Self. I have no doubt about it.

    Bystroušák se snaží Self implementovat, zatímco tenhle týpek se Selfem stal. 😲

    Meditation isn't a toy, it isn't a successory. It's not going to make you CEO, it might, but being CEO won't mean shit to you.

    Oukej, tohle by mohlo být na CEO Wolframa.

    Nebo jiná formulace Králykových připomínek, že mají data – a co jako?

    Tohle je vtipné…

    A New Kind of Science is a rare blend of monster raving egomania and utter batshit insanity.

    Než kapitalistu Wolframa, to radši např. excentrického Benjamina Franklina (og lifehacker).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 16:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Bystroušák se snaží Self implementovat, zatímco tenhle týpek se Selfem stal.
    Už ne jen já, už je z toho i projekt matfyzáků ;)

    https://github.com/JaroslavTulach/SelfGraal

    Nějak jsem se dostal i do interní mailové konference v Oracle, kde je pár lidí co stáli u Selfu v jeho počátcích, tak to možná bude ještě zajímavé.
    Než kapitalistu Wolframa, to radši např. excentrického Benjamina Franklina (og lifehacker).
    Na téma Franklina viz Mastery.
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 17:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Oukej, tohle by mohlo být na CEO Wolframa.

    Nebo jiná formulace Králykových připomínek, že mají data – a co jako?

    Tohle je vtipné…
    Jako drama dobré, ale já jsem, nebo se alespoň snažím být, pragmatik. Funguje to? Jsou výsledky replikovatelné a použitelné pro moje záměry? Pak je mi to pravděpodobně užitečné. Na drama, politiku a obecně další píčoviny co mě nezajímají a na výsledek nemají moc vliv nemám ani čas, ani náladu.

    Linux taky nepoužívám, protože by měl lepší licenci než Windows, ale protože pro mě funguje prostě líp. Kdyby někdo implementoval můj vysněný systém a chtěl za něj deset tisíc a slib satanovi odříkaný pozpátku, tak bych s tím neměl moc problémů.

    U wolframu vidím problém v možné uzavřenosti a walled garden, což pro mě může být ve výsledku nevýhodné. Pokud to však bude užitečné jinak, tak racionální je najít pro to omezené použití, nikoliv se na to vykašlat z ideologických důvodů úplně.
    Fluttershy, yay! avatar 9.4.2019 19:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure

    Ale vážně…

    Na drama, politiku a obecně další píčoviny co mě nezajímají a na výsledek nemají moc vliv nemám ani čas, ani náladu.

    To je samozřejmě naprosto legitimní politický názor, ale není zrovna upřímné se přitom tvářit zarytě apoliticky.

    Dále výkřiky, že je to „drama“ a že tě takové „píčoviny“ nezajímají, je prostě jen další fáze v modelu Kübler-Rossové.

    Přitom jde především o ideový konflikt a skrze ideové konflikty¹ přece dochází k pokroku, že…

    Zde můžeme pozorovat hned několik konfliktů:

    • koncept „produktivity“ versus např. buddhistické „bytí“
    • spor o efektu výpočetní architektury na společenství uživatelů
    • spor o validitu Wolframových teorií

    Koneckonců, onen Self a jeho (ne)používání je předmět konfliktu mezi uživateli různých paradigmat.

    ¹ mimochodem zde nechám odkaz na sloupek Petra Bittnera: V politice neexistují neutrální data aneb Tvrdý náraz pirátského modelu

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.4.2019 19:56 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Za mě: ideové konflikty mám na čůráku, přečetl jsem si ten odkazovaný blog, zaujal mě, protože se to dotklo témat, která řeším sám, a něco jsem si z toho odnesl. Osoba Wolframa a validita jeho teorií, buddhismus ani spor o efektu výpočetní architektury na společenství uživatelů mě přinejmenším v tomto kontextu naprosto vůbec nezajímají.
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 20:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    To je samozřejmě naprosto legitimní politický názor, ale není zrovna upřímné se přitom tvářit zarytě apoliticky.
    ¯\_(ツ)_/¯
    Dále výkřiky, že je to „drama“ a že tě takové „píčoviny“ nezajímají, je prostě jen další fáze v modelu Kübler-Rossové.
    Je to fáze „vůbec mě to nezajímá“, nikoliv „aktivně to popírám“. Kdybych měl vytvořit náboženskou analogii, tak nejsem ateista, nebo agnostik, ale myšlenka boha mi vůbec nepřijde na mysl, a když už ano, tak jen s podivem proč to vůbec někoho zajímá. V Kübler Rossové je to ta neviditelná fáze na konci (či na začátku), kdy prostě najednou umřeš na rakovinu, protože jsi neměl čas na ostatní fáze.
    Přitom jde především o ideový konflikt a skrze ideové konflikty¹ přece dochází k pokroku, že…
    Super. Já vůbec nepopírám validitu té myšlenky, jen nevidím důvod proč jí řešit. Naopak se spíš podivuji co tě k tomu vede.
    Zde můžeme pozorovat hned několik konfliktů:
    • koncept „produktivity“ versus např. buddhistické „bytí“
    • spor o efektu výpočetní architektury na společenství uživatelů
    • spor o validitu Wolframových teorií
    Jasně, to beru. Ale těhle konfliktů dokážu vygenerovat skoro nekonečně o prakticky vzato nekonečném počtu témat. Tudíž to chce heuristiku, abych nestrávil zbytek života blouděním v tom. Mnou použitá heuristika je; zajímá mě to, protože se to nějak vztahuje k mému životu, nebo jen proto že je tam nějaké drama, které mě zajímá asi proto že pocházím z opice a když po sobě dvě opice házely hovna před stovkama tisíc let, tak ostatní se automaticky přidali, protože to byla sranda?

    Drama u většiny lidí a věcí a událostí mi ta heuristika vyfiltruje, protože prostě nedává smysl tímhle trávit čas a stavět si před sebou matrix z problémů co se mě prakticky vzato vůbec netýkají, jen nějak hrají na přirozenou lidskou chuť debatovat a řešit něco co vyvolává (negativní) emoce. Tím neříkám, že se tomu vyhnu vždy, ale rozhodně je to žádoucí stav.

    9.4.2019 21:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    ¹ mimochodem zde nechám odkaz na sloupek Petra Bittnera: V politice neexistují neutrální data aneb Tvrdý náraz pirátského modelu
    Prolétl jsem. Přijde mi to jako zcela standardní pravolevá propaganda.
    9.4.2019 21:26 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Prolétl jsem. Přijde mi to jako zcela standardní pravolevá propaganda.
    Mne to prijde spis jako mlaceni prazdne slamy.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Fluttershy, yay! avatar 9.4.2019 21:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    E̶̢̢̧̧̛͕̥̳̪̥̦̜̬̣̬̹̟̼̻̬̥̺͓̝̰̹̣͓̰̝̹̰̳̝̰̥͉̬̭͕̻͇̥̺̙͔͙̱̪̱̹͍̲͚̠̝͓̯̪̳͔̠͍͋̄̓̂͆̋͐͐̉̑̔̈́͐͗̈̈́̃͋́͐̐̑̈͒̈̐̇̔͐̀̈̈́̑͊̊̌͑̉̾̌̃̈͂͆́̽͑̇̒̂͗̐͑̐̃͗͒̍̀̌͆̔͂̃̚̚̚̚̕͜͝͝͝͠͠͝ͅN̸̨̨̢̧̢̧̢̧̡̨͇̻͎͖͉̗̺͓̦͔̙͈̤͙͇̜̗̰̼̼̺̞͔̺̥̠̥͚̣̗͚̼͖̙͍̱̗̠̙͉̣̙͙̰̱̟̭̘͚͖̼̗̲̰̲͚͔̯̼͚̦̙̹͉̮͓͉̝͔̝͕͓͖̜̘̮̗͍͉̞̩̩̣̱̣̤̩̼̟̯̖̣̦̺̗͓̪̮̫̮̮͔̍̅̈́̈́̈́̆͌͒̓̆̄̃͂̔̾͊̉̈́̓͌̔͌̀̾̏͊̍̅̂̐̊̇̎̑̎̑̽̎̇͑̒͗̅̆̚͘̚͘̚͜͠͠͠͝ͅL̶̢̨̡̨̢̧̧̨̢̛͍͖̤̱̬̳͇͔̯̩̫͎̤̰̮͍̼̤̱̳̠̥̪̲̰̳̖̭̟̘̯̻̜͙̼̰̤͈̟̞̥̮̞͍̜̮̘̙͕̗̎̌̎̾͌̊̂̈́̔̿̈́͒͌̊̈́͛́̄̓̋̓̑̊̍̎̍̍̓̒̆̎̏́̀̈́̑̅͌̄̍͑̑̀̃̄͑̃̾͌̓̿̀̀̏̈́̂̂́̄͑̈̓̈́̏̾̅͒̉̍̿͘̕̕͝͝͝͝I̷̧̢̨̨̨̡̢̛̛̛̛̛̺͙͚̠̬͔̗̬͓͕͈̮͈̩͖̣̞͇̞͚̲͇̗͕̮̻̬̥̳̯͔͉̠͔͎̺̬͉̦͖̬͙̫̳̭̩͐̓̉̒̋͊̍̈́̈́̾̎̀͒̉͊̃̓̓̂͑͒̔͐͌̂̑͛̍̆̔̑̃̐̈́͂͛̄̏͋̆̾͂̿̂̇̓͆͊̽̀̂͂̏͛͆̐̂͆͒͒́̂͌͐̑̈́͆̃͛̓̿̿̌͒́̐͛͊͆̂̈́̾͌̾̒͆̂̒́͆͆͆͆̈͊̿̐̋̚̚͘̕͘̕̕̚͘͘̕͜͝͝͠͠͠͠͝͝͠͠͠͝ͅG̴̢̨̢̡̧̢̛̱̪̞̗̮̲͉̳͉͕͙͍͈̥̘̦͔̦͎̻̘̙̼͙͎̱̥̪͔͕̺̟̪̗̪͕͖̣͎͔͈͍̼͓̠͉̤̱̞̘̩̽̎́̀͆͐͐̍͒̇̀̔̉́̐̉̓̿͂̒̈́̐̏͑̿̂̿̏̔̍͒̅́͐̔͛̄̄̉̅͑̓͐͑̂̈́͋̀̿̑̑̐̍͛̆̅̑̏̒̑̄̊͗̎̋͐́́͛̾͊̽̉̆̈́̏͌͊̚͘͘͜͝͝ͅH̷̨̢̛̱̻̥̖͙̦̣͖̫͚̳͓̬͖̠̙̦̹̻̞͖͇̯̹͐̐̃̆͌̆͊̅͗͆̅͆̓͊̿̍̓͗̈́̈́̍͌͐̍́̌̅̀̇̂̾͋̎͒͊̓̀̎̎̽̆͆̓̂͌́̓͆́̀̅̂͛̅̒́̓͐̉̑̌̒̃̀͌́͒̇̿͌̊̅͊͂̉́̎͑́̍̾̽̏̈́̔͂̋͋́͆̇̓̐̈́̅͌̇̅͊̇̿̇̅̏͛̅̿̔͗̅̀͘͘͘͘͘̚͜͠͠͝͝͝͠͝͝T̴̡̢̢̢̢̛͕͎̙̖͚̹̬͕̻̫̱̬̬̪̮̻̲͉̼̻̖̟̥̮̯̰̠̭̠̙̦͙͍̘̖̘̳̏͐̾̒̊̈̈́͂̄́̏̇̃̍̈́̈́̐̇̀͋͋̽͌̓̽͆̐̅̋̓͂̑̏̈́͒̂̈͗̋̈̾̓͐̿̈̿̄͐̀̋̆̉́̓͐̊̂̒̃͑̉̈̄̓̓̈́̈́͒̄̀͌̿̈̈́͐̀̀̀̾̊̇̐́͗̓̒̓̈́̈̽͆̉̑͗̕̕̕̚͘͘̕͘͘̕͘͝͝͠͝͝͝͠͝͝͝͝ͅE̷̢͚̩͕̤̠͍̻͚̝̗̗̗̱͈̖̩̽̅̎̔̿̀̉̒̇̃̏̈́̎͌́̊̐̂̀̋̄͂̉̋̇̊͆̊̿̊̒͒͒̾́̑̾͌́̇́̾͊̓̀́́̏̉͋̔̓̽͗̈̓̓͌̊̑́̎̉̆͊̀̐̾̈́̀͌̉̃͂̅̑̌̊̎̈͆̂̍͗̒̾͛̋͐̑̄̊̈͌̂̎̀̒̒̏̀̀͑͒̽̽̀͑̈́̆̀̾͆̽́̓̊̆̔͋̕̚̕͝͝͝͝͝Ņ̷̨̧̧̛̱̰̳̲̼̣̬̟͇̞͙͕͔̳̝̜͕̣̱̫̙͙͖͈̻̰̯̲̖͈̩̪̰̤̰̺̤̦̤̺̟̘͕̪̤͍͍̝͙̦͇̬͖̰͈̦̲̥̰̫͕̳̞̫̼̹̪̼̭̣̭̥̭̝̱̟̩͑͛́͒͌̊̒̋̊̋̈́͆̍̿̐͋̿̇͒͑́̏͊͐̉̓̂̊̋̑̆̔̆̂͑̂̈̊̋̅̈́̾͗̔̈̉̄̋͌̾̅͊̈́͋͐͗̓̓̆͆̄̅͆͆́̌̏̀͊̊̃̋̑̒̂̐̒̒͛̌̃͛̈̆̊̋͂̈͊̌̉̉͊͋̈́̈̑̍́͋̾̀̉̒̀͂͊͌̇̎͘̚͘̚͘̕͝͠͝͠͠͝͠Ę̵̧̛̛̱̫̬͖̞̘̮͇͖̳̳͉̭͖̦̟̯̭̘̦̻̗̘̟̭̮̲̦̱̝͇̦̼̤͙̹̦̖̰̼̠̥̥̞̥͖̤̼̪̼̟͈̝̱̦̘͇̱͇̗̪̐̋̽͛͂̂̾͛͒̃̃͋͗̀̋̃͊̅́͗̈́̄̊̈́̅̀̽̔̌̑̆́͗̎̂̾͛̒̽̔̈́͊͌̀̊͛̓͒̑͊̓́̊́̈̏̒͒̀̂̀̈́͆̿̊͐̇̋͒̿̔̉̓̄̾͌̊͊͑̊͐͛̀̔̄̃̏̓̍̄̓́͆͂̃͗͒̑͑̐͂̌̔̅͂̽͊͘̕̕̕̚̕̕̕̕͜͝͝͠͝͠͝͝͝͝͠͠͝͝ͅͅD̵̨̨̡̨̨̢̧̧̛̞̮̤̪̙̦̳̮̺͓͔͖̼̤̫̤͈̱̩̫̣̭̭̼̩̗̙̙̱̼͚̹͍̗̱̖̺͇̫̥̣̻̖̝̩̬̠̭̥̤͈̮̹͔̲̥͖̩̂͋̂̓͐́̉͒̎́̏́̃́̎̊̍̓̃̈͂̈̒͌̃̀͗̏̐̐̀̈͌͊̀̾̔̀͊̎̒̈́̏̉͒̌͒̇̽͒̽̊̃̀͋̆̇̆̈́̑̃̎̓̓̑̔̄̈́̌̚̚͘͘͝͠͝͠͠͝ͅͅ ̵̨̡̧̢̨̢̢̢̡̡̧̨̺̫̠̯̻̟̼̙͉͚̗͇̥̤͚͉̥̠̺̼̭̩̲̘͈̖̲̰̮̥̻͇̱̟͕͚̰̥̳͖͈̟̦͕̖̦̘̞̜̬͈̣̣̩̣͈̖̤̯̠̫̜͓̤̞̮̮̮̲͙̤͈̪̤̥̹̮̱̰̝̰͓̣̹̜̱̼͔̲͍̫̼͔̰̖̘͉̤̯͊͗̒͒̅́̎̓̽̈̌͗̑͊̄̊́̿͊͐̕͜͜͜͝͝ͅC̴̨̢̧̨̡̧̡̨̢̡̛̛̛̫̩͚̙͈̯̹̱̦̥͖̺̘͈̙͍͕̟̳͈̦̬̭̤͈̬̺̜̗̟͍̪̱̘̠̮͕̦̩̗͕̻͍̦̹̰̫̖̠͔͖̗̻̪̗͓͔̼̹͈̯̺͙̻̩̻͙͚͔̭̦̗̠̗͚͙̄̂̾̓͌̅͑̈͊͂̌̐̓́́͋́̀̀̊̍̎͆̽́̍̄͊̇̌͛͛̽̔͒̈́̈́͐̇͗͐͋͂͑̿̀͗̂̆͌̉͐̇̄̓͗̐̑̎̐̿̀̀͆̈̓̐̄͆̓̆͒̈̉̅̾̈́́͌̑͐̀͒͌̿̀̂̇̿̿̊̐́͊͋̔̆̀́̃̿̾̀̚̚̕̚͘͘̕͘̕̚̕͜͠͝͠͝͝͝͝͠͠͝ͅͅͅͅÈ̷̢̢̧̧̧̨̛̛̛̛͇̠̗̭͈̤͙̰̯̮̘̤̣̺̲͙̦͇̹̭͓̣̮̹̘̪̲͎̦̠̦̭̼͚͍̖͓̝̜̫̯͎̙͇̼̥̊͌̀̓̐̒̑̆͗͌͌̎̐̃̄̾̌̐̒͌̄̔̈̋͛̍̄̀̈͑̑́̾̂̍͐͌̊̑̀̓́̊͋͆̓̅̄̾͂̓̏̆͐̽͂͑͌̈́̾͆̒̀̒̇̐̾̌̋͗́̔̓̅̋̔̃͒̔͒̑̂͊̓̄͂̈́̾͐͌̀͋̆̔̏̉̊̋̏̀͊̾͗̍͑̏͘͘̕͘̕̚͘̚͜͝͠͝͝͝͝͠͝ͅN̶̛̯͑̿͑́̂̃̈́̄̓́͌̊́͊͐̅̾͗̆͑̐́̀̋͆̋́̈̓͐̈́̔̍͋̇̽͐́̚͘͝͝T̴̨̧̧̢̨̨̧̢̛̛̛̛̝̪̳̹̲͎̱͖͖̤̝̠̥͙͖̮̯͔̙̪̞̲͉̗̬̹̳̩̺̲̹͙̠͎̥̘̭̩͖͇̫͈̠̪̖̖͚̘̖͎̭̞͚͓̺̮̎͛́̀͐̈́͗͒̉̈́̓́́̑͐͒̀̏̓̈͊̅̓̎̽̀͑̃̓͌͂̀͒̽̐͗̽̈̀̔̌͐́̅͑̾̂̇̅̾̀͒̎̽̌̀̃̓̓́̍̌̈́̏͛̌̿̋̓̉́̓̃̓̄̄͒͒͋͑̀̈́̀̎͊̀͗̑̈́͂́͒̈́̈̇͂͑̀̈͂͌͊̎͂̇͛̔̒̕̕͘͜͜͜͜͜͠͠͝͠͝͝͠͠͠ͅͅR̸̨̛̛̦̮͖̺̺̲̭̈́̔̏͌̐̄͒̈́̒̿́͆̈͋̿͌͒͋̓͂̇̓̄́͒͆͐̈̍̈́̂̂̌̉͑̓̃͗̽́̀̌̎̎̍͌̈́͐͌͗̀̍̿̾͌͆̓̌̌̎͐͂̈́͋́͋̚̕͝͝͝͝͝͝͝I̷̢̡̡̧̢̡̡̡̡̧̧̨̡̙̱͚̖̮̰̩̦̗̣̜̩͖͇̳̲̰͇̲̠̥͈̲͍̖̫̥̺̻̩͎͈̩̤̬̞̗̠͎̱̫̙̯̲̙̥̖͔̜̱̫̤̞̬̤͕̰͍̫̤͓͕͖̙̱͖̠̟̯̲͉̞̩̱̖̺̘͇̘͈̼͈̻̼͖̯̘̙̱̜̭͈̭͎͈̞̝̔̀̑́̓͊̄̅̀̓̏̀͒̃̅̂̀̌̊̉̕͜͜͝ͅS̷̨̨̢̧̨̨̧̡̨͙̗̯͈̫̥̺͓͇̜͈̤̼̱̠͙̭̱̖̤̭͔̫̣͍̰̙͈͙͇̲̫̬̠͚̖̘̦͕̺̱͎̺̟̺̘̲̙̱̹̘̗͈͖͔̩͖͙̜͔̱̺̪̥̻͍̜̤͌̈́̏̈͂͜͜͜͠M̸̨̡̧̡͔̞̖͈͇̺͈͖̬̥̲̮̪̼̤̦͎͕͈͎̭̤̞̱̘͕̝̬̮̖̠̙͍̜̯̰̜̮̘̗̤̻̥̗̠̲͎͗̒̓́̈́̓̈̈͑̓̊͒͛̀̀͂̓͂͛͂̊̅̍̎͒̃̍̑̿̽́̉͌̎͒̂̽̓̓̿̕̕̕̚͜͠͝͠͝͠
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.4.2019 22:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Příloha:
    No hele viděl bych to spíš takhle...
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 22:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Tak ono to bude asi výsledky, kde to levičáctví má momentálně na svědomí asi o řád víc mrtvých, než to „„„pravičáctví“““. Ta blbka by si měla ujasnit, jestli bere pravičáctví z ekonomického hlediska, nacionalistického hlediska, jak se tomu historicky měnil význam a jak s tím souvisí třeba fašismus, který začínal jako levice, končil jako pravice, ale přitom z ekonomického hlediska a síly státu byl „antipravičácký“ celou dobu, než o tom začne tweetovat. Jenže to je přesně to házení hoven o kterém jsem mluvil a ve skutečnosti to nikoho moc nezajímá, jde jen o drama.
    Fluttershy, yay! avatar 9.4.2019 22:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure

    🤦 🤦 🤦

    Co nám povíš o „levicových velikánech“ jako Ludvík XVI., Otto von Bismarck nebo Benito Mussolini?

    Jako konkrétně třeba tohle:

    jak s tím souvisí třeba fašismus, který začínal jako levice, končil jako pravice, ale přitom z ekonomického hlediska a síly státu byl „antipravičácký“ celou dobu

    WTF

    Z jakých pramenů ta hovna bereš?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 22:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Z jakých pramenů ta hovna bereš?
    Viz první odpověď; https://www.quora.com/Is-fascism-left-or-right-wing, tam hezky shrnul všemožné aspekty a historii.
    Fluttershy, yay! avatar 9.4.2019 23:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure

    🤦 🤦 🤦

    Ten komentář na Quoře 🙄 zcela upozaďuje filosofické pozadí levicových filosofií. Ústředním konceptem je mocenský konflikt: „třídní boj“ (ale nikoliv nutně v pojetí marxismu), tedy protichůdné zájmy skupin lidí, tříd. Usilují tedy o transformaci společnosti tak, aby byla beztřídní.

    V praxi to tedy znamenalo odpor vůči monarchismu či kapitalismu (liberalismus byl historicky spojený s kapitalismem). Toho si ten komentář všímá, ale pak činí zkratku, že „pravice je konzervativní“, ergo co není konzervativní, nemůže být pravice. Což je chyba, protože rozložení tříd může být toliko odlišné, ale stále existovat.

    Fašisté do politického programu převzali prvky sociálního státu jako vějičku pro dělnickou třídu, ale považovat to za socialismus je absurdní: jednak bychom se pak museli dívat na Otto von Bismarcka jako na „socialistu“, jednak to ignoruje právě „třídní boj“, jehož řešení fašisté odvrhli. Stačí se podívat na vztah příslušných režimů k odborům – aha, ony byly potlačeny, resp. organizovány shora státním aparátem, a to i v Sovětském svazu. Autor komentáře se odkazuje na vztah Mussoliniho s Leninem, ale už pomíjí rozpory mezi Leninovými před- a porevolučními postoji, levicový odboj proti Bolševikům a rezignaci na směřování k beztřídní společnosti.

    Šlo by pokračovat, ale ústřední myšlenku jsem pokryl.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.4.2019 11:15 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    VUML jsi evidentně absolvoval s vyznamenáním.
    10.4.2019 12:08 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Diky, je to trochu smutne (sad), ze nekteri lide neznaji historii.

    Ja jsem se pred 20 lety (jakozto prirodovedec/inzenyr) stavel k socialnim vedam dost skepticky (historii jsem povazoval za disciplinu spis pro duchodce :-)), ale postupne jsem na to dost zmenil nazor.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    10.4.2019 13:53 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Historie se neustále opakuje, takže se ji člověk učit ani nemusí, stačí jen pozorně sledovat současnost.
    10.4.2019 14:25 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Historie se neustále opakuje
    To by me pak zajimalo, na zaklade ceho to chces tvrdit.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    10.4.2019 15:59 Cal | skóre: 6 | blog: CalBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    To je ta skvela lidska vlastnost videt patterny i tam kde nejsou.
    10.4.2019 15:57 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Ona tady na ty planete byla uz nejaka civilizace pred nama, co mela Internet? Teda s jistotou to tvrdit nemuzu, ale rekl bych, ze se teda historie az tak moc neopakuje a pokazdy je to kus jinak, nez "podobna vec minule"...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Bystroushaak avatar 10.4.2019 16:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    10.4.2019 17:43 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    ale rekl bych, ze se teda historie az tak moc neopakuje a pokazdy je to kus jinak, nez "podobna vec minule"...
    Tady teda naprosto a zasadne jinak, ne "kus".
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.4.2019 17:46 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Porovnatelny s timto by byl tak Arpanet. Dnestni Internet ani omylem...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Bystroushaak avatar 11.4.2019 12:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Porovnatelné to samozřejmě je, o tom je celá ta knížka, že. Samozřejmě, že to není porovnatelné ve všem, a možná dokonce ani ne v tom co ti přijde podstatné, ale například v rychlosti šíření informace to srovnatelné docela bylo, celoplanetární síť taky, relativně nízká cena v porovnání s ostatními prostředky tehdejší doby taky, sociální změny taky.

    Pointou té knihy není ukázat jak byl telegraf cool, ale na základě porovnání s tehdejším stavem a jak to měnilo svět zkusit předpovědět některé z budoucích efektů.
    11.4.2019 21:53 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Tak to se vubec nechci dohadovat, ze se v historii nedaji najit naznaky reseni, co s dnesnimi problemy, ja s tebou souhlasim.

    Ale kde nesouhlasim je, ze se vsechno opakuje; mozna se omilaji podobne veci, ale vysledky budou ruzne, protoze se mezitim pohne jinam i spousta kontextu okolo mimo jednu danou oblast, kde by se skoro dalo rict, ze se “historie opakuje”.

    Almost, but not really.

    A prijde mi kontraproduktivni s takovou odmavnout situaci, ze vsak nic novyho, vsechno se opakuje. Pusobi to na mne jako mr. Charles H. Duell s jeho hlaskou, ze “vsechno, co mohlo byt vynalezeno, uz vynalezeno bylo” v roce 1899. Zajimalo by mne, jak by reagoval na memristor, treba. Nebo grafen...

    Jinak tu rychlost a hlavne masovost sireni informace proste odignorovat nejde, to tu jeste nebylo a vytvari to uplne jiny podminky a tim padem jiny reakce vsech ucastniku...

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.4.2019 16:15 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Byla pošta. To je skoro jako internet, jen o něco pomalejší. A počítač, to je vlastně jen takové vylepšené počítadlo s obrazovkou.
    10.4.2019 17:42 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Jasne, vubec neni rozdil, jestli zprava dorazi za 5 tydnu, nebo za 5 milisekund...

    Aby byla zachovana aspon trochu analogie a nejak to sedelo, prosim te, rekni mi, v kterym obdobi, bych sel na postu a na pozadavek typu "prosim, tady ten dopis chci rozeslat tady tomu seznamu 400 tisic lidi, nemam zadnou urcitou adresu, hodte to do schranky radsi vsem, co kdyby to nekoho zajimalo" by mi teta za prepazkou odpovedela "jiste, beze vseho, bude to za korunku a za vterinku to v tech schrankach maji" - asi jsem neco v ty skole zasadne zaspal, nevim, ze tu kdy nejaka takova sluzba byla.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.4.2019 00:52 Qom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Jak si ty osy nakreslíš, takový je máš.

    Kde přesně na tom obrázku by byla někdejší pravice a levice?
    Pravice byla pro krále a církev. Ekonomicky jim šlo o zachování majetkových (ne)poměrů (napravo), prostřednictvím zákazů ze strany státu(nahoře).
    Levice byla pro rozvolnění poměrů (dole), republiku (politicky nalevo) ale zároveň pro svobodné podnikání, ne pro socialismus (takže ekonomicky napravo).
    Bystroushaak avatar 9.4.2019 17:10 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Hele, je možné dát někam dopryč těch prvních pár příspěvků? Akorát mě to tu sere a nevím proč bych to měl mít pod blogem a diskuzi to taky nic nepřidává.
    9.4.2019 21:31 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Prijde mi, ze to je dusledek omezeni diskuzi na rootu. Podobne debilni prispevky se zacaly ve vetsi mire vyskytovat i pod zpravickama. :-/
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    11.4.2019 07:54 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Vis co by bylo myslim zajimavy jako productivity aplikaci? Neco jako socialni sit, kam by jsi psal, co zrovna resis za problemy nebo jen situace, a pomoci AI by te ta sit automaticky spojovala s lidmi, co zrovna resi nebo nedavno resili podobny problem.

    Muzou to byt prave uplne banality (zdanlive). Napr. ja ted resim hloupou reklamaci s czc.cz, a nemuzeme se nejak toho reseni dobrat. Takze bych napsal treba "Resim reklamaci fotoaparatu Cannon u czc.cz" a nejaky inteligentni system by me automaticky propojil (treba anonymne) s lidmi, co do toho systemu zapsali neco podobneho. Na druhou stranu, muzou to byt i extremni veci, treba "pisu v Pythonu programovaci jazyk podobny Selfu" nebo "zitra bezim maraton".

    Proste neco, co mohl byt Twitter, ale neni.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    11.4.2019 08:29 JS2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Stačí se naučit hledat. Hned máš kamaráda.
    11.4.2019 09:06 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Tohle je presne odpoved nekoho, komu nekdo vysvetluje co je Internet a on mu na to rekne, k cemu to potrebujes, vzdyt uz mas telegraf!
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    11.4.2019 09:19 JS2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Jasný, jsi největší vizionář. Platforma to umožňuje a má mediální dosah, přesto to nikdo nevyužívá, takže určitě by někdo fňukal víc na jakési obskurní síti.
    11.4.2019 10:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Telegraf taky umoznuje to co Internet.. tak proc ho lide tak nevyuzivali? Jde mi o tu barieru. Ale z tvoji prvni vety vidim, ze racionalni diskuse asi nema smysl..
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    11.4.2019 10:06 JS2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    To fakt nemá, když ze sebe děláš Elona Muska a z ostatních ovce. Ještě jsi u toho zapomněl zanadávat na libertariány.
    11.4.2019 10:13 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Ještě jsi u toho zapomněl zanadávat na libertariány.
    To myslim neni nutny, zrovna jsem to udelal na HN. ;-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    13.4.2019 00:21 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microblog: Stephen Wolfram's infrastructure
    Do you know any similar posts? I find fascinating to read about other people workflow
    Možná by se něco zajímavého našlo na usesthis.com, ale už jsem se tam fakt dlouho nedíval, a ve srovnání s odkazovaným blogem jsou tam zápisky poměrně stručné, viz. Stephen Wolfram na usesthis.com.
    There is no point in being so cool in a cold world.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.