abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 14.7.2006 11:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    dave ~ $ dvojklik
    bash: dvojklik: command not found
    WTF?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.7.2006 11:46 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    jachym@mellon:~$ dblclck
    bash: KNOCK! KNOCK!
    jachym@mellon:~$ 
    
    14.7.2006 12:05 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Hmmm... a to je co za verziu bash-u? :-)
    Shadow avatar 14.7.2006 13:57 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    LOL :-D
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    14.7.2006 11:34 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Dvojklik jako takový je samozřejmě užitečný nápad, který zajímavě rozšiřuje možnosti myši.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    14.7.2006 13:03 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    zkus posadit k PC nezkusenyho cloveka a vsad se ze ho to zmate
    V podstatě nic nevím
    David Watzke avatar 14.7.2006 13:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Pamatuju si sebe, když jsem si poprvé sedl ke svému počítači. (Byly tam Windows 98.) Kliknul jsem na Tento počítač a nic a vskutku - zmátlo mě to :-D To je skoro pět let dozadu :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.7.2006 13:26 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    To je teda argument! Posaď nezkušeného uživatele před příkazovou řádku a pak uvidíme. Jóó, vono vlastně v linuxu se musej číst ty manuály, ale windows musí být každej schopnej ovládat od narození, protože to tak ale neni, tak jsou windows špatný.

    Využití dvojkliku je mnoho, já bych se třeba už neobešel bez funkce maximalizace/obnovení velikosti okna při dvojkliku na jeho titulkový pruh.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    14.7.2006 14:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Já raději roluji, maximalizaci stejně na větších monitorech příliš často nepoužívám.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2006 16:04 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Ty si kun. A to pekne blbej.Mam dojem ze je rec o dvojkliku ty troubo tak co sem tahas prikazovou radku.Udelej si vlastni anketu
    V podstatě nic nevím
    14.7.2006 16:36 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Už chápu tu reklamu na Nescafé(?) s tim hercem (Macháček?), kterej říká, že po ránu je klasik. Von totiž říká klassik :-P
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    14.7.2006 16:44 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    si pis.Skoda ze nekoukam na TV
    V podstatě nic nevím
    14.7.2006 17:42 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Ano, GUI by mělo být tak jednoduché, aby ho každý dokázal ovládat od narození. Číst manuály by měl člověk až v okamžiku, kdy se rozhodne počítač spravovat (adminovat, tedy klasická dvojrole uživatelů Windows).

    Znám uživatele, kteří např. téměř denně v práci pracují na počítači už nějaký ten měsíc, a dvojklik nezvládají. Nestihnou ho udělat dostatečně rychle, nevědí, kdy udělat dvojklik a kdy kliknout jen jednou. Dvojklik může být užitečný, jako např. v tebou popisovaném případě, ale asi by nemusel být pro ovládání počítače nezbytný.
    kyknos avatar 14.7.2006 17:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    GUI by mělo být takové, jaké vyhovuje uživateli. Těm, kteří chtějí jednoduché GUI, jednoduché GUI. Těm, kteří chtějí GUI složité, složité GUI. Za jedno z nejlepších GUI považuji GUI Blenderu, ovšem rozhodně ho nikdo nezvládá od narození.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.7.2006 17:58 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Ještě lepší řešení :-) To jednoduché GUI by mělo být ale výchozí, pokročilí uživatelé si to přenastaví snadněji než začátečníci. Aspoň si to myslím, samozřejmě je to věc výrobců, jak moc bude jejich software příjemný jejich zákazníkům...
    kyknos avatar 14.7.2006 18:06 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Jistě, pokud výchozí znamená, že se to jednou přenastaví a pak to už nikdy nebude otravovat. Navíc si myslím, že u aplikací typu Blender a) nemá jednoduché rozhraní vůbec smysl b) nelze ani uskutečnit
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.7.2006 20:28 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    GUI Blenderu je podle mě naopak hodně jednoduchý, jenom je prostě jiný... takže naučit se ovládat blender znamená překonat bariéru mezi Mac OS-like GUI a tou jeho.
    kyknos avatar 14.7.2006 20:53 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    No asi máme jinou představu o jednoduchosti. Airbus A380, raketoplán ani Blender prostě IMHO jednoduché ovládání mít nemohou.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.7.2006 09:39 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    normalny windowmanager dovoli toggle-maximize (a este lepsie aj toggle-maximize-vertically a toggle-maximize-horizontally) nabindovat na na klavesove skratky (u mna konkretne windows-x, windows-c, windows-v) ... naco sa zbytocne trapit potkanom, ked aj tak viac ako 90% casu ho nepouzivam?
    stativ avatar 14.7.2006 11:43 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Dvojklik samozrejme pouzivam pokud chci vybrat nekde cele slovo (a trojklik na radek). Jinak pokud je tim dvojklik mysleno pouziti v klikacich programech tak to nesnasim. Uz jsem holt zvykly na vyber prejetim mysi a klikem spusteni.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.7.2006 11:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Když musím udělat dvojklik na touchapu, tak mi to podruhé vždy ujede ;-). Potom musím používat spodní tlačítka, což se mi moc nelíbí. Na myši mi to nevadí, ale mám také zkušenost, že první otázka je "mám kliknout jednou, nebo dvakrát"? Odpověď bývá "zkus to jednou, když to nepůjde, tak dvakrát". :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Vykook avatar 14.7.2006 12:14 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    ja mam zase u notebooku takovou tendenci klepat prostrednickem a divim se ze to dela to samy jako kdyz kliknu ukazovackem :D
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    David Watzke avatar 14.7.2006 12:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Něco jako když hledám na svý ruce middleclick abych si pomocí ovladače k televizi otevřel kanál v novým tabu :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.7.2006 12:17 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    co je to middleclick?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 14.7.2006 12:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Prostřední tlačítko na myši - když klikneš na scrollečko :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kyknos avatar 14.7.2006 11:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    I hate the default KDE setting "Single-click to open files and folders". I much prefer double clicks.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.7.2006 14:40 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    To je citat z dokumentace IBM? :-):-):-) Ale v kazdem pripade souhlasim. Pred dvojklikem se precejen stihnu vic rozmyslet:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    kyknos avatar 14.7.2006 14:47 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Proč IBM? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.7.2006 15:24 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Aha, sorry, to jsem si spletl nick ... Jsem debil, ja si te spletl s Jakubem Hegenbartem:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    14.7.2006 15:37 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Bože, co by KDE dělalo v dokumentaci IBM, a proč by v dokumentaci mluvil někdo v první osobě? :-D Záměnu nicků taktně ponechám bez jízlivého komentáře... :-D
    14.7.2006 17:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Záměnu nicků taktně ponechám bez jízlivého komentáře... :-D
    Za to si ale můžete sami, hlásím, že už se mi to taky stalo.
    Copak toho není dost?
    kyknos avatar 14.7.2006 17:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Vám se plete řečtina s (předpokládám) japonštinou?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.7.2006 17:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Tak to začněte psát κυκνος (?) a nikomu se to plést nebude… :-)
    kyknos avatar 14.7.2006 17:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    To by nesmělo ABC při zadání řeckého textu o 6 znacích řvát "Přezdívka je příliš dlouhá!"
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.7.2006 17:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    No jo, už jsem si všiml, že se tu i v příspěvcích všechny "neobvyklé" znaky automaticky konvertují na entity. Ale nezkoumal jsem, zda za to může prohlížeč nebo server.
    kyknos avatar 14.7.2006 17:59 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    To je nepochybně tím, že ABC používá ISO-8859-2 :(( Sice nechápu proč...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.7.2006 09:43 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    hmm, <flame><joke>pretoze je napisane v jave?</joke></flame> :-D
    15.7.2006 15:51 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    A Java nativně používá Unicode. To jsou mi souvislosti…
    14.7.2006 18:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Oboje jsou krásné jazyky... ;-)
    14.7.2006 19:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Asi, trochu. Oba jsou to jazyky, které neumím a ani o to nestojím.
    Copak toho není dost?
    kyknos avatar 14.7.2006 19:02 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Neumím čínsky, rusky ani maďarsky. Ani o to nestojím. Ale neumím si představit, že bych si ty jazyky spletl.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.7.2006 19:08 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Řekl bych, že přinejmenším v maďarštině a ruštině se najdou slova, která by si člověk mohl splést. O čínštině nevím nic, ale kdoví.

    Kyosuke a kyknos jsou si na pohled dost podobná slova, to nezapřete.
    Copak toho není dost?
    kyknos avatar 14.7.2006 19:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Podobná? Začínají stejnou slabikou. Japonsky neumím ani slovo a dokonce se o japonskou kulturu nijak zvlášť nezajímám. Přesto jsem to slovo na první pohled identifikoval jako japonské (nebo někde kolem). Řecky sice pár slov umím, ale kyknos bych jako řečtinu identifikoval dávno předtím, než jsem se naučil první řecké slovo. Ale exaktně neumím vysvětlit jak. Asi to je nějaký cit.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.7.2006 19:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Já řečtinu ani japonštinu neznám vůbec a nevím jak dobře bych to dokázal zařadit. Teď když už to vím, tak to je těžko odhadovat.
    Copak toho není dost?
    14.7.2006 19:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Vzhledem k tomu, že azbuka a latinka mají pouze tři znaky, které vypadají stejně (a,e,o) a další čtyři, které vypadají na pohled stejně, ale znamenají jiné písmeno (p,c,y,x), tak by to byla docela zajímavá úloha. Ale maďarsky neumím, takže se do hledání pouštět nebudu.
    kyknos avatar 14.7.2006 19:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    No řešíme to v latinském přepisu :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.7.2006 19:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Myslel jsem slova přepsaná do latinky, jako je v tomhle případě. Myslím, že rozsypaný čaj a řečtinu bych tak snadno nespletl.
    Copak toho není dost?
    15.7.2006 12:57 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Opravdu IBM v dokumentaci nema o KDE ani zminku? Ne, ze bych nejakou videl, ale jelikoz je mozne ho provozovat na AIXu a je dodavane na instalackach s moznosti instalace misto CDE, tak by mi to prislo podivne ...

    Tise a nenapadne prejdu prvni osobu v prepokladane dokumentaci:-):-):-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    15.7.2006 17:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    IBM má obrovskou hromadu dokumentace a možná někde zmínka bude, ale určitě nebude v dokumentaci k Informixu, stejně jako bych ji nečekal třeba v dokumentaci k z/OS, OS/400, Lotus Domino, DB/2 a mnoha dalších roztomilostí. ;-)
    Mikos avatar 14.7.2006 15:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    A to já zas ono defaultní single-click nastavení KDE naopak miluju. Double click je zbytečně otravný a zdržující, single-click je mnohem pohodlnější a praktičtější. A i co jsem takhle různé lidi "přeučoval" z Windows na Linux, tak všichni si ono single-click nastavení KDE oblíbili.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.7.2006 15:26 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    No jo, jenze kdyz ma clovek tri kompy na jednom monitoru a jeste je obcas prihlaseny nekam vnceckem ci na MS terminal server, pak je kazda desetinka vteriny mezi tim druhym klikem obcas draha ...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    14.7.2006 12:17 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Neadvno jsem mel tu cest s clovekem absolutne netknutym pocitaci, ktery si poridil notebook - nejvetsi pocatecni problem byl kdy kliknout jednou a kdy 2x. Sam prohlasil, ze to nema zadnou logiku a mne nezbyvalo, nez s nim souhlasit, protoze v ruznych aplikacich to muze byt ruzne a system to nema.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    14.7.2006 14:41 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    To ovsem nic nerika o uzitecnosti nebo neuzitecnosti te dane veci:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    14.7.2006 21:24 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Na tom castecne neco je, ale funkce, ktera uzivatele mate mi neprijde uzitecna.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    kyknos avatar 14.7.2006 21:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Někoho mate, pro jiného je užitečná. Tak už to na světě chodí.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.7.2006 13:00 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    No, jde o to, jestli ho mate, nez ji pochopi, nebo jestli ho bude mast do konce zivota. Ale vyber ukazanim jde nastavit i ve Windows, nekde jsem to tam videl, ale nezkousel:-). Jak se v takovem pripade oznaci nekolik souboru?
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    17.7.2006 14:37 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Jo, jde to, kdysi jsem to pouzival. Multiselekt vyberem obdelnikove oblastni mysi, na vyuzivani Shift ci Ctrl si nemuzu vzpomenout :-(
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    15.7.2006 16:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Logika (ve Windows) kliku a dvojkliku je následující: mám nějaké ovládácí prvky (tlačítka, checkboxy atd.), ty aktivuju kliknutím (protože nemá smysl s nimi něco dělat něco jiného, než je aktivovat, nepotřeuju je tedy vybírat). Ostatní prvky se kliknutím vyberou, a pokud mají přiřazenou nějakou akci, ta akce se spustí dvojklikem.
    17.7.2006 14:38 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    No a muj uzivatel treba na webove odkazy vyuziva dvojklik ...
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    17.7.2006 16:39 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Ale webový odkaz je přesně ten ovládací prvek, který se kliknutím rovnou aktivuje.

    Ale jinak uživatelů, kteří používají na odkazy dvojklik, znám také spoustu. Občas se jim snažím vysvětlovat, že to, že prohlížeč začne nahrávat stránku, pak to zastaví a začne tu samou stránku nahrávat znova, rozhodně rychlosti zobrazení nepřispívá… Ale často marně, když už ten dvojklik (správně po micorsofťácku poklepání) umí, tak ho chtějí taky používat…
    xvasek avatar 14.7.2006 12:33 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Doubleclick je samozřejmě nesmysl, ale co mi víc vadí je kombinace kláves s controlem, shiftem a altem v místech, kde to nemá smysl. Proč třeba otvírám nový tab pomocí Ctrl+T, když by jenom T mohlo klidně stačit? (Ctrl+T by se mohlo zachovat pro otevírání z textového vstupu.) Stejně tak nesnáším v IM odesílání pomocí Ctrl+Enter, Enter je naprosto postačující, naštěstí to jde většinou nastavit.
    Marián Kyral avatar 14.7.2006 12:46 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Ctrl+Enter mi neber. Nesnáším IM, kde to nejde nastavit :-)

    Enter je přece naprosto běžná klávesa pro ukončení odstavce. Tak nevím, proč by najednou měla odesílat zprávy.

    Pokud posíláš každý řádek jako jednu zprávu, tak to chápu, ale já rád posílám související texty komplet.
    xvasek avatar 14.7.2006 16:37 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Já zase nevím, proč by měla mít jedna klávesa vždy stejnou funkci. Třeba mplayer považuju s jeho ovládáním (bez GUI) za vrchol geniality a jestli někdy vývojáři prosadí ukončení na Alt+F4 jenom kvůli tomu, že klávesa "q" má sloužit pro psaní písmene, tak veřejně prohlašuju, že založím mplayeru fork. (Naštěstí mají ovládání v jednom souboru, takže by to nebylo moc práce :).
    14.7.2006 17:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Do mesenžera většinou píšu jen pár vět, ne dlouhé texty, rozhodně ne přes víc odstavců. Když zcela výjimečně potřebuju odřádkovat, udělá to právě ctrl+enter. Poměr jejich použití je tipnu si tak někde dvě stě odeslání na jeden nový řádek, takže se to dost vyplatí.
    Copak toho není dost?
    15.7.2006 09:51 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    mne zas napr vyhovuje ctrl-enter ako odoslat, ked tak funguje vo vsetkych komunikacnych programoch. Ci uz je to e-mail alebo im.
    takisto ako sa klavesa tab pouziva pre navigaciu po polickach (to by asi nastvalo, keby jedna aplikacia pouzivala tab, ina ctrl-tab

    co sta tyka spominanej mozilly, tak ctrl-t preto, pretoze existuje "find as you type", asi by cloveka nastvalo, ze by to "ype" bolo na inom tabe :-D

    mimochodom, jeden editor, par minut volneho casu a klavesove skratky su zmenene

    14.7.2006 12:47 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    ad IM: preto ctrl + enter, lebo potom by bol prolblem ked chces spravit v sprave volny riadok a pri enteri by to odoslalo spravu... ale ako si povedal, nastastie to je vacsinou konfigurovatelne
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    14.7.2006 13:02 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    shift + enter ?
    14.7.2006 14:43 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    No, zrovna odesilani na enter me vytaci:-). Obvykle pisu vic odstavcu a pak se po kazdem entru divim. Nebo spis druha strana se divi:-). Ale stejne jsem nejvic zvykly na ctrl+x z centericq:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    xvasek avatar 14.7.2006 16:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Tý brďo, Ctrl+X, to by mě z toho klepnulo. :-) Jestli píšeš víc odstavců, tak to pošli mailem, adresát to ocení. Takové, co posílají návod na cestu na chatu přes IM, bych střílel. Jinak Shift+Enter odřádkuje, ale používám to tak jednou za týden, ve většině případů mi stačí jeden odstavec a správná interpunkce.
    14.7.2006 17:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Když jsem před nějakou (hodně dávnou) dobou CenterICQ používal, tak mě z toho taky opravdu málem kleplo. Vyhodil jsem to jak rychle to jen šlo :-) I když, ne jenom z toho důvodu, samozřejmě.
    Copak toho není dost?
    15.7.2006 13:06 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Ja ho mam na znakovem terminalu vedle normalniho monitoru. A proste mi vyhovuje svou jednoduchosti ... V tech grafickych udelatkach se nejak nejsem schopny vyznat:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    15.7.2006 13:36 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    No, nejvíc mě na tom štvalo, že když jsem komunikoval s více lidmi najednou, tak jsem do toho mlátil jak vzteklej bobr abych to stíhal a stejně jsem to nestíhal, to se mi s grafickými IM nestává :-)
    Copak toho není dost?
    15.7.2006 19:02 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    To je pravda:-). Nastesti se mi zase nestava tak casto, ze bych komunikoval s vice nez jednim clovekem v jednu chvili. Ale kdyz uz, tak to pak stoji za to:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    15.7.2006 13:04 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Cestu na chatu ne, ale komunikujeme takhle pomerne dost v praci a zpravy o dvou, trech odstavcich (i kdyby kazdy po dvou vetach) nejsou vyjimkou. (Vynechme flame o tom, proc pouzivame ICQ a ne Jabber:-)).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Mikos avatar 14.7.2006 15:24 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Souhlasím s tím, že double-click je v naprosté větěšině případů otravný a zdržující nesmysl (aneb ať žije defaultní single-click nastavení KDE ;-)). Ale co se týče IM, tak s tím nesouhlasím naprosto vubec. _NENÁVIDÍM_ když někde ENTER odesílá zprávy. Enterem chci vždy jen odřádkovat, ne odesílat. A proto ať žije CTRL+ENTER! :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    xvasek avatar 14.7.2006 16:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Ne, ne, ne a ne. Pokud vezmeš počet svých Ctrl pro odeslání a počet mých Shift pro odřádkování, tak se jasně mnohem víc nadřeš a tím pádem nejsi správný UNIXák. :-) A máš to.
    14.7.2006 18:54 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Tvé srovnání mi připomíná graf závislosti globálního oteplování na úbytku pirátů v mezinárodních vodách. ;-)

    Je třeba srovnávat počet našich ctrl+enter s tím stresem, který bychom zažili, kdyby enter odeslal zprávu :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    Mikos avatar 16.7.2006 18:50 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Jsem hrdý na to, že nejsem "správný UNIXák" ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Watzke avatar 15.7.2006 18:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    _NENÁVIDÍM_ když někde ENTER odesílá zprávy. Enterem chci vždy jen odřádkovat, ne odesílat. A proto ať žije CTRL+ENTER! :-)
    Tak to bych do tebe neřek ... :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.7.2006 15:42 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    CTRL + Enter je nezbytny. Nedokazu posilat dlouhe zpravy jenom pomoci Enter. Jiank kombinace s CTRL a Alt davaji vice moznosti vyuziti, a take dopravaji kazdemu nastaveni dle jeho vule. Doubleklick podle me ma vyznam, protoze v grafickem prostredi dokae nabidnout 4 ruzne varianty nabiky pokracovani misto jenom 2. Je to trivialni, co by melo byt nepantetovatelne, a neverim, ze by nekdo tomu mohl schvalit patent. Hold, asi na uredach sedi ti, kteri na to nemaji a perzonalni si s tim neumi poradit...
    14.7.2006 17:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Proč třeba otvírám nový tab pomocí Ctrl+T, když by jenom T mohlo klidně stačit?
    Třeba proto, že spousta lidí má nastavené inkrementální vyhledávání i bez lomítka.
    14.7.2006 14:01 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Dvojklik je šikovná věc pro pokročilé uživatele. Docela se divím, že v unixovém prostředí obvyklý není, zatímco v Oknech ano, čekal bych to obráceně... :-) Nejradši mám trojklik ve Wordu. ;-)
    14.7.2006 14:05 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Úplně normální věc? Je teda pravda, že jsem mladší, takže jsem začínal na windows 98. Mě to přijde jako naprosto jasná věc kdy kliknout jednou a kdy dvakrát.
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    14.7.2006 14:47 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    No jo, ale ty nejsi zenska a s pocitacem se potkavas od mala:-). Ale kdo chce a hlavne potrebuje, tak se to nauci:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Valoun avatar 14.7.2006 16:25 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Já spíš zjistil, že mnoho nadšených laiků kliká dvojitě úplně na všechno. "Díky" tomu soubory místo kopírování otvírají, nechápou, že načtení stránky může chvíli trvat, a s nezměrnou radostí vám pozavírají na desktopu více oken, než měli v úmyslu.

    Buďme tedy té dobroty a nemaťme je šílenostmi jako je prostřední tlačítko (proboha, tlačítko navíc!), kolečko u myši (šmarjá, ono to má navíc dva směry), nebo dokonce klávesnice (panebožeonotomá 104+ tlačítek!).

    Kde jsou ty doby, kdy člověku stačil monitor a joystick ...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.7.2006 23:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Teď když nad tím uvažuju, tak jsem doubleclick nepoužil už hodně dlouho. KDE mám totiž nastavené na jeden klik, pokud chci položku jen vybrat (a ne jí "potvrdit"), tak mám na myši takové tlačítko (má ikonku přepínání úloh - tak to asi funguje pod Windows) a to má tuhle funkci.
    15.7.2006 17:29 David Macura | skóre: 14 | blog: Trápeníčko | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    dvojklik je dobrá věc.. když člověk zapomene přidržet CTRL a chce jen vybrat několik souborů, tak se mu soubor rovnou otevře a to není zrovna košér, pokud se mu začne otvírat gimp, OO... Dále třeba pokud chci rychle přejmenovat soubor, tak klik, klik a píšu.. Bez dvojkliku by se opět soubor spustil a podobně :-)))
    Nejsem lama...
    David Watzke avatar 15.7.2006 18:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Dále třeba pokud chci rychle přejmenovat soubor, tak klik, klik a píšu.. Bez dvojkliku by se opět soubor spustil a podobně :-)))
    mv soubor s123o456u789b012o345r
    a nespustí se nic :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.7.2006 18:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Huh? Vy máte shell, kde je mv builtin příkaz? :-)
    15.7.2006 18:28 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Nebo mv nemá v PATH. :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 15.7.2006 18:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    :-) OK, spustí se mv, ale ne soubor.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.7.2006 19:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Počítá se busybox jako builtin? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.7.2006 19:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co si myslite o dvojkliku?
    Záleží na tom, jestli když napíšete ... (viz výše), něco se spustí. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.