abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 505 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    15.8.2005 19:23 Michal Vyskočil
    Rozbalit Rozbalit vše Konqueror
    <flame>Nebo používejte Konqueror (či jiný prohlížeč) a potom vás hádky ohnivá liška — panda červená můžou nechávat chladným :-D </flame>

    Jinak taky chci lišku!
    15.8.2005 19:35 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konqueror
    Jinak taky chci lišku!
    A já chci lišáka!
    15.8.2005 19:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konqueror
    Není třeba. Jako svůj hlavní prohlížeč používám Firefox, říkám mu Firefox a půtky obrozenců o ideově správný český překlad jsou mi ukradené. :-)
    15.8.2005 19:37 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konqueror
    <flame>Nebo používejte Konqueror
    Myslis Viléma? :)
    15.8.2005 19:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konqueror
    Ne, Robura… :-)
    15.8.2005 19:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konqueror
    Kdo je pak správným překladem Krusadera? :-)
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 20:08 Michal Vyskočil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konqueror
    Hm a co Kazehakase? :-)
    15.8.2005 20:09 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konqueror
    Kdo je pak správným překladem Krusadera? :-)
    jak kdo, prece pavouk
    15.8.2005 20:54 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše ???!
    "Zato u nás, v malé české kotlině, tam jsme samozřejmě mistři světa. Jednou víme, že Firefox je panda a basta!"

    Jako by to tady nebylo uz tisickrat. JUST FUCKING GOOGLE IT!

    Pro line jedince -- hned prvni odkaz pri zuzeni stranek na oficialni (diskuze na root.cz nebo blog na abicku asi nebude uplne 100 % relevantni) vede na stranku http://www.mozilla.org/projects/firefox/firefox-name-faq.html.

    Cituji:

    "What's a Firefox? A "Firefox" is another name for the red panda."

    Cesky preklad posledni slovicka panda je pokud vim panda a slovnik mi v tom dal za pravdu. Jde o to, ze firefox je nickname (prezdivka) pro pandu cervenou. Takze si tomu rikejte klidne modra liska, zeleny hroch nebo ruzovy pstros, ale zda se mi rozumnejsi drzet se vysvetleni na oficialnich strankach.

    Ruku do ohne bych za to nedal, ale nekdo to uz nezcetnekrat vysvetloval prave v ruznych diskuzich a podobne.

    Bonus pro ty co doceli az sem: na logu je AFAIK nakraslena opravdu liska (= puvodni autor to zamyslel jako lisku; pri podobnosti obou zviratek to je celkem jedno), googlit to za vas nebudu.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    15.8.2005 21:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    Tak jsem zkusil ještě trochu relevantnější zdroj: Oxford Advanced Learners Dictionary. A budete se divit, ale o výrazu firefox tam není ani slovo (na rozdíl třeba od firefly). Vzhledem k tomu, že tento slovník disponuje i některými docela slangovými výrazy, nabízí se otázka, jestli používání slova firefox ve významu red panda je v angličtině opravdu tak rozšířené a standardní, nebo jestli to náhodou celé není jen legenda, kterou se někdo neustálým opakováním snaží vsugerovat ostatním (jak ostatně tvrdí původní příspěvek).
    15.8.2005 21:22 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!
    I kdyby to byla jenom legenda, nemyslíte, že by se to přesto mohlo přeložit? Tím chci říci, pokud lidé zodpovědní za název pod jménem Firefox viděli pandu červenou, tak je asi zcestné svévolně to přeložit jako liška (*).

    (*) Název webového prohlížeče mi je celkem ukradený, používal bych ho i kdyby se jmenoval pink-hippopotamus-which-mean-fox, spíše mi vadí, že ho každé 4-6 dní musím restartovat (jinak zamrzne nebo je dost pomalý); především mi nesedl tón spotu, proto jsem reagoval tak jak jsem reagoval :).
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    15.8.2005 21:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!
    Otázka zní, zda to tam opravdu viděli, když ten název zvolili. Nebo jestli celá legenda o pandě červené nevznikla uměle až později. Dostupné indicie se zdají IMHO svědčit spíše pro variantu, že Firefox byl původně vybrán jako ohnivá liška a teprve dodatečně někdo vyšťoural tu pandu červenou a z nějakých (mně neznámých) důvodů to začal prosazovat…
    15.8.2005 21:37 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?!
    Vida, tohle mě nenapadlo.

    Přesto dokud bude na oficiální stránkách zmínka o pandě, budu mít důvod stále tvrdit, že nejde o lišku (tedy ne že by mi zvíře vozící Budulínka na ocásku bylo nesympatické, ale pandu jsem si kdo ví proč vžil).
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    15.8.2005 21:39 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!
    I kdyby to byla jenom legenda, nemyslíte, že by se to přesto mohlo přeložit?
    Asi jste nepochopil genezi nazvu, Firefox byl jako nazev daleko driv nez se objevila "panda cervena" a vubec nebyl vybiran kvuli "pande". Prekladat "firefox" panda cervena je proste zhovadilost neboli chybny preklad, ktery se snazi byt papezstejsi nez papez.

    Aneb, jak uz to tu zaznelo, rikejme Krusaderu analogicky Pavouk (krizak, ze), a Konqueroru Vilem ci Robur (Dobyvatel)... Firefoxu Panda... a hlavne poucujme ty, kteri jeste nepodlehli tomu davovemu silenstvi (viz prvni odstavec blogpostu).
    15.8.2005 21:44 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?!!
    Aha, opět o něco blíže k poznání. Začínám tomu asi rozumnět, takže to je něco jako médii zprzeněné označení hacker? A tvrzení, že Firefox je panda červená pouze vychází z této chybné domněnky?
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    15.8.2005 23:07 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?!!
    Proboha taxe podivejte na to OFICIALNI logo!!!!!!!!!!! Liska jaxpraku. OFICIALNE!!!!!!
    15.8.2005 23:13 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?!!!!!
    Ne, vážně?

    Mrkni na konec tohoto příspěvku napsaného dnes, dokonce dříve a ještě jako původní příspěvěk toho threadu. :)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    15.8.2005 23:23 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?!!!!!
    OK :-) Tak co vlastne jeste resime? ;-)
    15.8.2005 21:41 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    Takže až někdo napíše: "Ondřej Čečák" je jedno z označení pandy červené, tak prostě BUDEŠ panda?
    deleted
    15.8.2005 21:47 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    :-D

    Pokud to budu já a budu to mít v rodném listě (popř. jiný doklad/listina, které je oficiální z pohledu naší země; vzniknout to může například při přejmenování), tak opravdu budu panda.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    15.8.2005 22:53 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Dokaž že nejsi panda :-) LOL
    15.8.2005 22:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Copak je to desátník Nóblhóch, aby s sebou musel nosit potvrzení, že je člověk? :-)
    15.8.2005 23:01 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Tenhle příspěvek s pandou mě rozLOLoval nejvíc za večer :-), ale kdoví, třeba jsi panda Ty a já jsem tučňák :-)
    15.8.2005 23:04 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    A já zase ostrouhám :-) Ach jo.
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 23:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Tak to ne. Já jsem medvěd.
    15.8.2005 23:36 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Kontrolní otázka: Jaký med máš nejraději?
    15.8.2005 23:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Nejsem příliš vybíravý… :-)
    15.8.2005 23:59 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Gratuluji! Prošel jsi zkouškou :-)
    15.8.2005 23:04 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Nepředpokládám, že by panda jedla tatarák. :)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    15.8.2005 23:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Naopak, tohle je spíš přiznání. Kdo jiný může lépe vědět, že pandy jí nebo nejí tatarák, než samotné pandy? Taková panda pak může proti svému přesvědčení směle žrát tatarák aby mohla dokázat, že není panda a mohla s klidem žrát tatarák. Heh, asi bych měl dnes jít spát dřív :-)
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 23:11 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Pokud tedy panda tatarák nejí, tak jsi mě ujistil, že já panda nejsem, protože mi ta fotka udělala děsnou chuť na tatarák :-), vydávám se na průzkumnou misi směr lednička...
    15.8.2005 23:09 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Ale to mi nedělej, já mám hlad :-), jéé
    15.8.2005 23:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Tohle bych viděl jako další důkaz pandovitosti, protože poslat takový obrázek bylo opravdu nelidské… :-)
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 16.8.2005 00:06 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Náhodou pandy červené narozdíl od těch pand velkých nejsou zas tak vybíravé a občas si zpestří jídelníček i nějakým tím hmyzem, vajíčky ptáků a drobnými hlodavci. Není to třeba náhodou tatarák z hmyzu a hlodavců? :-D
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    16.8.2005 08:19 leste
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ??!!
    Panda velká, když nalezne nějakou chcíplotinu, si taky ráda zpestří jídelníček masem.
    16.8.2005 11:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    Jako by to tady nebylo uz tisickrat. JUST FUCKING GOOGLE IT!
    to, že něco tvrdí většina zdrojů, ještě neznamená, že je to pravda - když upalovali Bruna, co by asi v té době řekla většina evropanů o pohybu těles ve sluneční soustavě?
    Pro line jedince -- hned prvni odkaz pri zuzeni stranek na oficialni (diskuze na root.cz nebo blog na abicku asi nebude uplne 100 % relevantni) vede na stranku http://www.mozilla.org/projects/firefox/firefox-name-faq.html.
    a jeden "oficiální" zdroj taktéž není směrodatný ...

    cituji ze stránek ZOO Wellington: "The Chinese name for red panda is hunho or firefox, due to their colour and similar size to a fox." a z Wikipedie: "The Red Panda is also sometimes known as hǔo hú (火狐), which literally translates as 'fire fox', a name which can refer both to the red fox or the Red Panda."

    - tak "hunho" nebo "huo hu"? nevzniká nám tu náhodou spor? v tom případě nevymýšlí si (alespoň) jedna strana? (podotýkám, že to není problém v transkripci do latinky)
    Ruku do ohne bych za to nedal, ale nekdo to uz nezcetnekrat vysvetloval prave v ruznych diskuzich a podobne.
    nikoliv, ti, co říkají, že firefox je panda, v diskusích jen nesčetněkrát papouškovali ZOO Wellington a Mozilla Foundation, naopak oponenti se snaží vysvětlovat, ale marně ...
    16.8.2005 12:14 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    Shrnul bych to asi tak, že mi přijde jako autoritativní vysvětlení to od Mozilla Foundation. I kdyby by byl správný překlad anglického slovíčka Firefox ohnivá liška, tak v kontextu webového prohlížeče jde o pandu ;)

    (docela by mě zajímalo, jestli se to řeší jenom u nás, nebo také různě po světě. Aby pak nevyšlo RFC s názvy a překlady používaných produktů ...)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    17.8.2005 00:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    Shrnul bych to asi tak, že mi přijde jako autoritativní vysvětlení to od Mozilla Foundation.
    a když Micro$oft prohlásí, že "Internet Explorer" znamená "koza kamerunská", bude se tomu také věřit, anžto má větší autoritu, nežli Mozilla Foundation?
    ... tak v kontextu webového prohlížeče jde o pandu ;)
    i to je blbost, viz již zmíněné logo :-p
    (docela by mě zajímalo, jestli se to řeší jenom u nás, nebo také různě po světě.
    ale řeší, dokonce i rodilí mluvčí ;-)
    17.8.2005 00:30 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    "a když Micro$oft prohlásí, že "Internet Explorer" znamená "koza kamerunská", bude se tomu také věřit, anžto má větší autoritu, nežli Mozilla Foundation?"

    Ac ne moc dobry primer, presto -- kdyz RMS prohlasi, ze GNU znamena "GNU is Not an Unix", tak budu GNU take prekladat jako "GNU Neni Unix" a ne tvrdosijne jako "pakun hrivnany".
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    18.8.2005 20:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    Ac ne moc dobry primer, presto -- kdyz RMS prohlasi, ze GNU znamena "GNU is Not an Unix", tak budu GNU take prekladat jako "GNU Neni Unix" a ne tvrdosijne jako "pakun hrivnany".
    to je opravdu špatný příměr - RMS by musel prohlásit "gnu is not an Unix" nebo "GNU is wildebeest", tedy nepravdu, aby to odpovídalo případu, který řešíme

    mimochodem, nerozumím, proč nelze odpovědět (jednoduché "ano" nebo "ne" by stačilo) a proč je do toho místo odpovědi zatahován RMS?
    18.8.2005 23:19 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    "mimochodem, nerozumím, proč nelze odpovědět (jednoduché "ano" nebo "ne" by stačilo) a proč je do toho místo odpovědi zatahován RMS?"

    Protoze kdybych odpovedel jenom proste ano nebo ne, tak by to znamenalo?

    RMS je do toho zatahovan ciste proto, ze on je tusim autorem akronymu GNU (ktery ma podobne jako Firefox dva vyznamny, proto jsem to take pouzil jako priklad).
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    25.8.2005 00:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    Protoze kdybych odpovedel jenom proste ano nebo ne, tak by to znamenalo?
    že buď věříš kdekteré pitomosti bez ohledu na to, zda je pravdivá, nebo že jsou tvoje názory nekonsistentní
    RMS je do toho zatahovan ciste proto, ze on je tusim autorem akronymu GNU (ktery ma podobne jako Firefox dva vyznamny,
    GNU má význam jeden - nejsi ty náhodou dyslektik?
    stejně jako Firefox proto jsem to take pouzil jako priklad).
    jako příklad jsi to imho použil čistě proto, aby ses vyhnul odpovědi na mojí otázku, protože obě varianty odpovědi jsou pro tebe nelichotivé
    25.8.2005 07:30 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    "že buď věříš kdekteré pitomosti bez ohledu na to, zda je pravdivá, nebo že jsou tvoje názory nekonsistentní"

    "jako příklad jsi to imho použil čistě proto, aby ses vyhnul odpovědi na mojí otázku, protože obě varianty odpovědi jsou pro tebe nelichotivé"

    "a když Micro$oft prohlásí, že "Internet Explorer" znamená "koza kamerunská", bude se tomu také věřit, anžto má větší autoritu, nežli Mozilla Foundation?"

    Dobra, tak jinak. Kdyz Microsoft prohlasi, ze Internet Explorer znamena dobyvatel internetu (berme v potaz hypotetickou situaci, kdy spravnejsi preklad slova explorer je pruzkumnik, ale jista cast lidi to preklada jako dobyvatel z nejakeho duvodu), tak to pro me bude relevantnejsi nez "tupy preklad".
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    25.8.2005 20:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    Dobra, tak jinak.
    nevím, proč neustále jinak, ale budiž
    Kdyz Microsoft prohlasi, ze Internet Explorer znamena dobyvatel internetu (berme v potaz hypotetickou situaci, kdy spravnejsi preklad slova explorer je pruzkumnik, ale jista cast lidi to preklada jako dobyvatel z nejakeho duvodu), tak to pro me bude relevantnejsi nez "tupy preklad".
    ok, takže věříš kdekteré pitomosti bez ohledu na pravdivost - to stačilo říct na začátku ...

    ad "spravnejsi preklad slova explorer je pruzkumnik" - stačilo by říct správný, ale ano, v daném kontextu je to správnější nežli ostatní správné překlady badatel, cestovatel a přeneseně sonda (rozhodně to ale neznamená "dobyvatel")
    25.8.2005 21:25 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    BTW: ("rozhodně to ale neznamená "dobyvatel"") to byl pouze hypoteticky priklad. Zapomenuto.

    BTW2: "nevím, proč neustále jinak, ale budiž": stale jsem totiz presvedceny, ze mam pravdu :)

    Shrnu-li to cele, dle meho je spravny preklad "web-browser Firefox" "webovy prohlizec panda cervena", protoze to proste plyne z kontextu a dle dostupnych zdroju je panda cervena, zda se, mozny preklad slova firefox.

    Pokud dostanu presvedcivy dukaz(*), ze firefox neni nick pandy cervene (resp. pokud to ja naprosto zcesty preklad, podobne jako hacker vs. cracker), tak uznam chybu a budu se povazovat za prekonvertovaneho. (priznam se, neverim, ze objektivne presvedcivy dukaz dostanu)

    (*) pokud uz zaznel, omlouvam se, nemam chut si procitat cely flame znovu.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    25.8.2005 22:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    BTW: ("rozhodně to ale neznamená "dobyvatel"") to byl pouze hypoteticky priklad. Zapomenuto.
    tím jsem chtěl pouze zdůraznit, že už to konečně odpovídá situaci s Firefoxem ;-)
    Pokud dostanu presvedcivy dukaz(*), ze firefox neni nick pandy cervene ...
    imo zazněl, nejsem si však jist, jak je pro koho přesvědčivý, takže si to shrneme:

    1) žádný anglický slovník tento význam neuvádí (namátkou Merriam-Webster, Encyclopaedia Britannica, WR, movitější lidé tvrdí, že nahlíželi i do dosti obsáhlých tištěných slovníků vč. hovorové angličtiny a místního výraziva)

    2) stopa původu nevede ke Craigu Thomasovi, nýbrž do Wellingtonské ZOO

    - toto bohužel předkládám k uvěření bez další argumentace, protože ta by obnášela rozsáhlý průzkum materiálů starších, než kdy bylo zvoleno "Firefox" jako jméno browseru; tedy čestné slovo, že nevím o nikom, kdo by prokázal jiný původ (ač je zmiňována třeba BBC - ostatně vyhledávání "firefox" na jejich webu vede na tuto stránku, ačkoliv toto slovo vůbec neobsahuje!)

    no a ZOO Wellington píše:

    "The Chinese name for red panda is hunho or firefox, due to their colour and similar size to a fox."

    tedy česky "Čínské jméno pandy malé je hunho čili ohňoliška, díky barvě a podobné velikosti jako liška."

    - jinými slovy, "firefox" je údajně překlad "hunho", nikoliv anglický nick pandy malé

    Q.E.D.

    ... ještě zbývá poznamenat, že dle mě dostupných informací "hunho" ani není čínsky
    26.8.2005 09:17 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???!
    OK, diky za info.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Mikos avatar 15.8.2005 22:38 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše I like to flame ;-)
    Tak abych přilil trochu oleje do ohně, musim sem překopírovat příspěvek který už jsem kdysi psal do diskuze na Rootu :-)

    "Blábol vyznavačů? To je zajímavé že se ono jméno "firefox" dočtete na stránkách snad všech Zoo v anglicky mluvících zemích. Vychází to totiž z původního čínského jména pro pandu červenou, které je v překladu opravdu "ohnivá liška" ;-)) Viz. např.: "The Chinese name for red panda is hunho or firefox, due to their colour and similar size to a fox." (okopíroval sem z http://www.wellingtonzoo.com, to byl první odkaz který mi v Googlu přišel pod ruku)"

    Cheche, ať žije flejm ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    15.8.2005 22:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I like to flame ;-)
    To ale přece neznamená, že se ten výraz v angličtině opravdu používá. To je jako kdybyste tam v české ZOO měl tento text: "Čínský název pandy červené je hunho (ohnivá liška) podle její barvy a podobné velikosti, jako má liška." Vyvozoval byste snad z toho, že se v češtině pandě červené říká ohnivá liška? Já ne…
    16.8.2005 11:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I like to flame ;-)
    Wellingtonská ZOO nejsou "všechny ZOO v anglicky mluvících zemích" - takže, která další to tvrdí a proč ZOO Wellington neodpovídá na dotazy, jak k této informaci přišli?
    15.8.2005 23:09 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Vyborny clanek
    Taky me "pandari" neskutecne ser.. unavujou. Diky za clanek!
    Pravák Bob avatar 16.8.2005 07:45 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše A co jinak?
    Mám pro vás radu - používejte Operu, tam je název jasný, ne? :-D
    knowledge brings fear
    16.8.2005 10:19 Greenhorn | skóre: 8 | blog: Linux is good way to freedom. | Proseč pod Ještědem
    Rozbalit Rozbalit vše Hunho
    Já jsem kdysi pátral a to přímo pomocí anglicko- čínského slovníku. Nebylo to vůbec jednoduché a navíc si musíte nechat něco vysvětlit o čínštině, jinak je vám slovník k ničemu. V každém případě jsem nedošel v pátrání k tomu, že by hunho = ohnivá liška. Lze v něm najít slovo oheň, ale liška nikoliv. A při dalším pídění se o jazyku čínském jsem to vzdal, neboť jsem zjistil, že v různých oblastech Číny stejný znak může mít jiný význam. Dokonce se mi podařilo přes známého kontaktovat číňanku z Honkongu, ale ta nevěděla co je hunho, ani co je panda :-) , takže jsem to pak zabalil. Kamarády v Číně nemám, jinak by pátrání bylo hladší. Ale i tak si myslím, že je to buřt. Firefox je tady, funguje, je česky, co více si přát :-).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.