abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Komercni banka Vam preje prijemny den

    6.5.2005 19:07 | Přečteno: 1859× | takruzne

    Dobry den,

    kontaktujeme Vas v souvislosti s Vasim nametem na zlepseni aplikace Mojebanka, ktery se tykal moznosti vyuzivat pro pristup i jine internetove prohlizece nez je Internet Explorer od spolecnosti Microsoft.

    Dovolte nam podekovat za Vas cas, ktery jste nam venoval pri predani vlastnich zkusenosti s aplikaci Mojebanka. Vas namet, byl zarazen do seznamu pozadavku se strednedobym horizontem reseni a termin jeho realizace zatim neni presne znam. Analyzou tohoto pozadavku se jiz zabyvame ve vazbe k obchodnim a technickym aspektum takoveho reseni. Jejim cilem je nalezt nejvhodnejsi variantu umoznujici provozovat internetove bankovnictvi mojebanka i mimo prostredi Windows a Internet Explorer, avsak pri zachovani soucasneho uzivatelskeho komfortu. Behem letosniho roku chceme ucinit v teto otazce zasadni strategicke rozhodnuti o dalsim postupu pro budouci obdobi.

    V pripade dalsich dotazu nas muzete kontaktovat na bezplatne informacni lince 800 152 152 nebo prostrednictvim teto emailove adresy. Komercni banka Vam preje prijemny den. Nikola Mikulas a Petra Salkova - Utvar pece o zakazniky

                    uuuuuuu
                 uu$$$$$$$$$$$uu
              uu$$$$$$$$$$$$$$$$$uu
             u$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$u
            u$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$u
           u$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$u
           u$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$u
           u$$$$$$"   "$$$"   "$$$$$$u
           "$$$$"      u$u       $$$$"
            $$$u   I   u$u   E   u$$$
            $$$u      u$$$u      u$$$
             "$$$$uu$$$   $$$uu$$$$"
              "$$$$$$$"   "$$$$$$$"
                u$$$$$$$u$$$$$$$u
                 u$"$"$"$"$"$"$u
      uuu        $$u$ $ $ $ $u$$       uuu
     u$$$$        $$$$$u$u$u$$$       u$$$$
      $$$$$uu      "$$$$$$$$$"     uu$$$$$$
    u$$$$$$$$$$$uu    """""    uuuu$$$$$$$$$$
    $$$$"""$$$$$$$$$$uuu   uu$$$$$$$$$"""$$$"
     """      ""$$$$$$$$$$$uu ""$"""
               uuuu ""$$$$$$$$$$uuu
      u$$$uuu$$$$$$$$$uu ""$$$$$$$$$$$uuu$$$
      $$$$$$$$$$""""           ""$$$$$$$$$$$"
       "$$$$$"                      ""$$$$""
         $$$"                         $$$$"
    
           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    hajma avatar 6.5.2005 19:43 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše .
    Máme kapitalismus a KB není na trhu jediná, tak co?
    21 promarněných znaků
    6.5.2005 20:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    hm, a v případě, že nikdo na trhu neposkytuje požadovanou službu, resp. službu v požadované kvalitě, pak radí kapitalismus co?

    mimochodem, ono by stačilo jen kdyby byla politická vůle důsledně prosazovat zákony, např. §6 zákona 634/1992 Sb. je v této souvislosti celkem zajímavý ... bohužel tendence je spíše taková škrtat ze zákonů pasáže, které by snad byly ku prospěchu obyčejných občanů, jako např. tu o podmínění nákupem jiného produktu, která se kdysi taktéž vyskytovala ve zmíněném zákoně :-(
    6.5.2005 21:05 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    hm, a v případě, že nikdo na trhu neposkytuje požadovanou službu, resp. službu v požadované kvalitě, pak radí kapitalismus co?
    To by me opravdu zajimalo, jakou zazracnou, ojedinelou, nenahraditelnou a superkvalitni sluzbu KB poskytuje. :p
    7.5.2005 14:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    To by me opravdu zajimalo, jakou zazracnou, ojedinelou, nenahraditelnou a superkvalitni sluzbu KB poskytuje. :p
    na to je vhodné ptát se autora blogu či jiných uživatelů KB a nikoliv jako reakci na můj hypotetický dotaz, který se netýká přímo KB, nýbrž zobecňuje na pokud nikdo

    příkladem může být např. to, že žádná (AFAIK!) banka u nás neumožňuje autorizovat transakci přes Internet použitím elektronického podpisu ... stejně tak ovšem mohu uvést třeba že mi nikdo (opět AFAIK) neprodá filmový scanner s drivery pro Linux - fakt jsem to myslel obecně, poněvadž jsem už několikrát slyšel takovouto radu ve stylu "když se ti to nelíbí, tak si kup něco jiného", jenže ono jaksi většinou nebylo co ... :-(
    7.5.2005 15:59 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    příkladem může být např. to, že žádná (AFAIK!) banka u nás neumožňuje autorizovat transakci přes Internet použitím elektronického podpisu ...
    No, jak se to vezme. Zkuste prozkoumat certifikaty na chipove karte od CSOB (ktere nefunguji v Linuxu), myslim, ze tam jde o "elektronicky podpis" dle ceske legislativy, ale nereknu vam presne typ/druh, protoze jsem liny to hledat :)
    stejně tak ovšem mohu uvést třeba že mi nikdo (opět AFAIK) neprodá filmový scanner s drivery pro Linux
    Muzete tacit na vyrobce, nebo si alespon vyzadat dokumentaci a nechat ten driver napsat. Nebo to holt brat za negativum nasazeni Linuxu a na scannovani filmu pouzit neco jineho.
    poněvadž jsem už několikrát slyšel takovouto radu ve stylu "když se ti to nelíbí, tak si kup něco jiného", jenže ono jaksi většinou nebylo co ... :-(
    u ceskych bank tahle rada nastesti funguje, takze nezbyva nez doporucit.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    9.5.2005 09:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    No, jak se to vezme. Zkuste prozkoumat certifikaty na chipove karte od CSOB (ktere nefunguji v Linuxu), myslim, ze tam jde o "elektronicky podpis" dle ceske legislativy, ale nereknu vam presne typ/druh, protoze jsem liny to hledat :)
    takovou kartu nevlastním, takže těžko budu něco prozkoumávat (btw, funguje ve freebsd? :-)); nicméně i kdyby se jednalo o kvalifikovaný certifikát, ČSOB, která jej zřejmě vydala (?), jaksi není akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb - aneb celé jste to otočil, já jsem měl na mysli případ ten, když bych již měl nějaký elektronický podpis, který mohu použít v komunikaci se státní správou, ale žádná (afaik ;-)) naše banka mi ho neuzná ...
    Muzete tacit na vyrobce, nebo si alespon vyzadat dokumentaci a nechat ten driver napsat. Nebo to holt brat za negativum nasazeni Linuxu a na scannovani filmu pouzit neco jineho.

    ...
    opět nepochopen; já nestojím o odpovědi na konkrétní dva příklady (mimochodem zcestné, s prominutím: "vyžádat dokumentaci" - a kdo mi ji dá jen tak pro moje krásný voči?), nýbrž o obecné řešení, když mi někdo doporučuje koupit si něco, co neexistuje (nebo spokojit se při koupi s něčím, co nesplňuje moje požadavky) - přinejmenším jak takového ignoranta vtipně odpálkovat, aby si uvědomil, co říká ;-)
    9.5.2005 16:51 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    takovou kartu nevlastním, takže těžko budu něco prozkoumávat (btw, funguje ve freebsd? :-)); nicméně i kdyby se jednalo o kvalifikovaný certifikát, ČSOB, která jej zřejmě vydala (?), jaksi není akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb - aneb celé jste to otočil, já jsem měl na mysli případ ten, když bych již měl nějaký elektronický podpis, který mohu použít v komunikaci se státní správou, ale žádná (afaik ;-)) naše banka mi ho neuzná ...
    No to asi opravdu ne. Nicmene muzete se podivat na stranky csob.cz, protoze pokud si spravne vzpominam, tak tam nejak souvislost fakt je.
    opět nepochopen; já nestojím o odpovědi na konkrétní dva příklady, nýbrž o obecné řešení, když mi někdo doporučuje koupit si něco, co neexistuje (nebo spokojit se při koupi s něčím, co nesplňuje moje požadavky) - přinejmenším jak takového ignoranta vtipně odpálkovat, aby si uvědomil, co říká ;-)
    Obecne reseni, kdyz vam nekdo doporucuje neco irelevantniho? Idealni je fakt ignorace nebo vhodna argumentace ;).

    (mimochodem zcestné, s prominutím: "vyžádat dokumentaci" - a kdo mi ji dá jen tak pro moje krásný voči?)

    A co vam zbyva jineho? Pokud tomu vendorovi treba neco slibite, tak vas bude vyvoj driveru nebo cehokoli stat nejspise mene, nez kdyz nechate vyvojare, aby to napsali bez ni (popr. kdybyste se s tim dokonce trapil sam ...)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    8.5.2005 13:04 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    No jeste ze jste tam dal ten afaik. Jinak doporucuji nejprve zjistit informace a pak hodnotit.
    8.5.2005 13:15 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    vetsina veci byva AFAIK nebo IMHO ;)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    8.5.2005 16:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    No jeste ze jste tam dal ten afaik.
    poprvé, podruhé nebo oboje?
    Jinak doporucuji nejprve zjistit informace a pak hodnotit.
    já pro změnu doporučuji přiložit též informaci správnou, pokud někomu naznačujete, že má informace špatné, jednak si toho nemusí být vědom, protože si třeba informace zjišťoval a někde se vloudila chybka, a pak také proto, že takovéto nejasné/nepodložené tvrzení nemá prakticky žádnou váhu a je považováno za neslušné a neproduktivní někoho z něčeho pro nic za nic obviňovat
    6.5.2005 21:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    V cem je elektronicke bankovnictvi KB lepsi nez treba eBanka, ktera jede pod kde cim?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    6.5.2005 21:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    No, třeba nemusí jít jenom o to elektronické bankovnictví, konečně, peníze nesvěřuješ té webové aplikaci ale bance.
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 6.5.2005 22:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Zatím zůstávám (i přes IE-only internetové bankovnictví) stále u KB. Nejde totiž jen o ovládání přes Internet, ale o služby obecně, a tam u mě z komplexního pohledu KB stále vede. Nemluvě o tom, že jako dlouholetý klient tam mám určité výhody a služby navíc, o které bych přechodem jinam přišel.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    elviin avatar 6.5.2005 22:11 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    asi tak, neni to jedina vec. jinak ja nejsem std klient, mam studentsky konto, a behem 4 let sem s KB spokojenej. Konto jsem mel u 4 dalsich bank, takze prehled mam.
    Luk avatar 6.5.2005 22:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Za studentských dob jsem také míval víc kont (zakládal jsem je vždy okamžitě, když je nějaká banka začala nabízet). Pak jsem je postupně rušil (z různých důvodů, některá konta nevydržela dlouho) a to u KB jsem po dokončení studií převedl na právě vzniklý balíček Perfektkonto. Několikrát jsem měl sto chutí přejít k eBance, ale vždycky bylo něco, co rozhodlo, že jsem to neudělal.

    Jinak ještě k tomu omezení podle browseru - obchoduji s akciemi na burze přes firmu Patria a přístup je - jak jinak - jen z MSIE. Může mi to vadit sebevíc, ale zatím nevím o jiné makléřské firmě, která by vůbec webové obchodování nabízela. Nebo má někdo lepší informace a nějaký takový obchodník existuje?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.5.2005 09:33 Petr Skuhravy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    podivej se na clanek o tomhle tematu na www.digiweb.cz tamnajdes i rozumnou maklerskou firmu se zvucnym jmenem
    Luk avatar 8.5.2005 00:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Díky za tip - skutečně se tváří, že by to u nich mělo fungovat skoro ve všech prohlížečích. A poplatky mají prakticky stejné jako Patria. Prozkoumám to...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    hajma avatar 6.5.2005 22:47 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    život je otázkou priorit :-)
    21 promarněných znaků
    8.5.2005 13:14 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .

    No, ja bych byl s tema sluzbama u KB opatrny. Nevim, jestli uz to opravili, ale donedavna napr. nebylo mozne vybirat z jinych pobocek nez tam kde mate ucet (repektive tam. kde si sdileji podpisove vzory). Jasne, ze je je to prkotina, ale nekdy si treba clovek v jinem meste zapomene kartu a co pak...

    Dalsi lahudkou, kterou v souvislosti s KB doporucuji, je podani prikazu pres pobocku, kde Vas NIKDO NEOVERI a muzete tak podat prikaz z jakehokoliv uctu, staci se jen trefit do podpisoveho vzoru, coz neni nemozne, pokusu mate dost...

    Jinak prime bankovnictvi maji na slusne urovni, abych jen nekritizoval. Vzhledem k tomu, ze ho maji silne IE - Java(mojebanka) - MSDE(profibanka) zavisle, vubec jim nezavidim ten support. IE7 a jeho prekvapeni cekaji... :-)

    8.5.2005 13:30 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .

    No, ja bych byl s tema sluzbama u KB opatrny. Nevim, jestli uz to opravili, ale donedavna napr. nebylo mozne vybirat z jinych pobocek nez tam kde mate ucet (repektive tam. kde si sdileji podpisove vzory). Jasne, ze je je to prkotina, ale nekdy si treba clovek v jinem meste zapomene kartu a co pak...

    Jo, KB (ale i ostatnich) to maji navic dohnane do extremu, takze temer vsechno musite resit na "sve" pobocce.

    Dalsi lahudkou, kterou v souvislosti s KB doporucuji, je podani prikazu pres pobocku, kde Vas NIKDO NEOVERI a muzete tak podat prikaz z jakehokoliv uctu, staci se jen trefit do podpisoveho vzoru, coz neni nemozne, pokusu mate dost...

    Kdo by to byl cekal, takhle to dela drtiva vetsina bank. Navic, myslite, ze u sberneho boxu na prikazy nekdo kotroluje, kdo je tam haze? Mimochodem, nikde neni psano, ze na podpisovem vzoru musi byt vas podpis, dokonce i v bankach vam rikaji "vyplnte podpisovy vzor" a ne "podepiste se". Zkuste premyslet proc :). Nevim, proc je tohle brano jako super tajne know-how a banky o tom predem neinformuji ...
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luk avatar 8.5.2005 13:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Přesně tak, nikdy (u žádné banky) jsem nezažil na pobočce jiné ověřování než podle podpisu.

    Ono to "trefit se do podpisového vzoru" totiž není vůbec jednoduché. Jednak by člověk musel mít při psaní příkazu před sebou ten podpis, který se snaží napodobit, a hlavně i takto napodobený podpis je snadno odlišitelný. Je jasné, že když se někdo hodně snaží, tak to při letmé kontrole může projít.

    Kdysi jsem se o to zajímal víc. V té souvislosti (protože mě třeba překvapovalo, že provedli i příkaz, který jsem podepsal hodně odlišně) jsem se zkoušel různě podepisovat (bez koukání na vzor) a pak jsem to porovnával se vzorem. O všech pokusech jsem mohl na první pohled prohlásit, že to podepsal stejný člověk (a totéž mi potvrdilo i několik dalších lidí, kterým jsem to ukázal).

    Naopak, když jsem zkoušel sebedokonaleji (a i s koukáním na vzor) napodobit cizí podpis, bylo vždy hned vidět, že to jaksi nesedí.

    V této souvislosti mi tedy, než spoléhání na podpis v bankách, vadí spoléhání na podpis u platebních karet. V obchodech totiž málokdy podpis vůbec kontrolují a narozdíl od bankovního převodu (kde je známo číslo cílového účtu) se už těžko dohledá pachatel.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.5.2005 13:59 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    [...]Jednak by člověk musel mít při psaní příkazu před sebou ten podpis, který se snaží napodobit, [...]

    On to ale zase neni takovy podpis, jak se muze zdat. Spousta lidi se podepisuje vsude stejne ...
    V této souvislosti mi tedy, než spoléhání na podpis v bankách, vadí spoléhání na podpis u platebních karet. V obchodech totiž málokdy podpis vůbec kontrolují a narozdíl od bankovního převodu (kde je známo číslo cílového účtu) se už těžko dohledá pachatel.
    na to existuje lek, platebni karta s chipem, pouzivam ji a jsem nadmiru spokojen az na jednu velkou vadu -- banka neumoznuje pojisteni na "prozrazeni" PINu, pry to je tajna informace znama pouze me. Coz je samozrejme irelevantni, kdyz ten PIN zadavam kazdou chvili, nemuzu dost dobre zajistit, aby nebyl prozrazen ...
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luk avatar 8.5.2005 14:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Platební kartu s chipem mám už hodně dlouho a nevím o tom, že by to byl nějaký lék :-) Jediným lékem je kartu nemít (zloděj při krádeži snadno najde místo, kde kartou bez problémů zaplatí), nebo ji mít pojištěnou (což ale samozřejmě stojí peníze).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.5.2005 14:38 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    to je vlastne pravda, protoze jsem zapomnel dodat neembosovanou platebni kartu. Jeste jsem snad nevidel terminal, kde by braly Maestro/VISA Electron a nemeli klavesnici pro zadani PINu.

    I kdyz on to neni jediny lek, dalsi moznou ochranou je nizky limit nebo zamykani karty ve stylu eBanky.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luk avatar 8.5.2005 16:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Že mají klávesnici, ještě neznamená, že ji používají :-)

    Jako příklad mohu uvést třeba Hypernovu, různé benzinové pumpy, některé restaurace. A zrovna u těch pump podpis kontrolují málokdy.

    Nízký limit bych jako ochranu neviděl (sice sníží riziko, ale je taky zatraceně pro zlost majiteli karty), zamykání zase zdržuje a stojí (pokud vím) nějaké peníze navíc. Takže mi to pojištění přijde ještě jako relativně únosné a pohodlné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.5.2005 16:40 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Že mají klávesnici, ještě neznamená, že ji používají :-)

    Jako příklad mohu uvést třeba Hypernovu, různé benzinové pumpy, některé restaurace. A zrovna u těch pump podpis kontrolují málokdy.
    Pokud mate kartu s cipem, tak ano. Napr. pokud na takovy terminal pouzijete magneticky prouzek, objevi se na displeji tusim proste "pouzij cip" a pokud narazite na slepici, ktere uz nevi, jak se s tim kouzelnou masinkou zachazi, tak na druhe nebo treti projeti si vzpomene, ze se to zasunuje dole a PIN je pak proste potreba ...
    Takže mi to pojištění přijde ještě jako relativně únosné a pohodlné.
    a jsme opet u toho, vetsina bank povazuje PIN za tajnou informaci, takze pokud se provali, je vam pojisteni na nic.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luk avatar 8.5.2005 17:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Zajímavé... Používám (pravda, embosovanou) kartu s chipem v Hypernově cca 1x týdně, PIN ještě nikdy nechtěli (také vždy použili magnetický proužek, zřejmě nemají terminály schopné pracovat s chipem).

    S tím PINem je to samozřejmě pravda. Ale u něj jde hlavně o to, s ním správně zacházet - a to pro spoustu lidí není vůbec samozřejmé. Mají ho napsaný na papírku u karty, při vkládání do bankomatu/terminálu si ho přeříkávají nahlas, karta běžně půjčují členům rodiny i dalším lidem (včetně toho papírku s PINem) atd. Že by je napadlo krýt si rukou klávesnici terminálu, to už musí být (min. 90 % lidí to nedělá). To je pak těžké...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.5.2005 19:27 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Mají ho napsaný na papírku u karty, při vkládání do bankomatu/terminálu si ho přeříkávají nahlas, [...]
    Amateri. Profici si PIN zapisuji primo na bankomat ... :)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    8.5.2005 14:39 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Ono to "trefit se do podpisového vzoru" totiž není vůbec jednoduché.

    Tak to si jen myslite. Rika Vam neco pismoznalectvi? Posuzovani pravosti podpisu byva predmetem odbornych posudku specialistu prave tohoto oboru. Nektere drobne rozdily v pismu nedokaze clovek [pracovnice na pobocce] bezne rozeznat bez pomoci analyzy prave takoveho odbornika. Musite si take uvedomit, ze ta zenska tech podpisu overuje tolik, ze se klidne muze prehlednou, nehlede na spoustu jinych faktoru.

    Nicmene je na povazenou, ze overeni totoznosti zalezi na subjektivnim pocitu o spravnem podpisu. Ale je to jenom IMHO, takze si myslete co chcete a podavejte prikazy kde chcete...

    Luk avatar 8.5.2005 16:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Podpis se používá na celém světě už hodně dlouho a za celou tu dobu nebyl zaznamenán významný počet podvodů (ani u nás v banánové republice).

    Mohu uvést podobné přirovnání - směnky. Když někdo vystavuje směnku, také je jediným ochranným prvkem obyčejný podpis. Takže by si mohl teoreticky kdokoliv vystavit směnku, zfalšovat na ní podpis, a příslušný "dlužník" by byl v tu chvíli zatížen závazkem třeba i mnohonásobně překračujícím jeho majetek.

    V takovém případě by to stejně skončilo u soudního znalce / grafologa, který by pravost podpisu posuzoval. A úplně stejné je to i u těch příkazů - pokud by majitel účtu podal žalobu, banka by musela příkaz poskytnout k posouzení a došlo by se opět k neplatnosti podpisu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.5.2005 18:01 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Jedinym "problemem" by ovsem bylo, ze v pripade smenky nikomu nic fyzicky nevezmete, ale v pripade toho prevodu uz byste ty penize nemusel nikdy videt...
    Luk avatar 8.5.2005 18:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Když nechám auto zaparkované na ulici, také už ho nikdy nemusím vidět. A ta pravděpodobnost je reálně mnohem větší, než že mě někdo připraví padělaným podpisem o peníze.

    Jinak samozřejmě, peníze už nemusím vidět, ale víc než aktuální zůstatek (který by u běžného účtu neměl být přiliš vysoký) mi nikdo nevezme. U té směnky mohou být nepřímé náklady (časová hodnota peněz, poškození dobré pověsti apod.) vyšší, i když se nikde nic přímo neztratí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.5.2005 13:56 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Kdo by to byl cekal, takhle to dela drtiva vetsina bank.

    Ano, zvlastni je, ze kazdy resi bezpecnost internetoveho bankovnictvi a tohle nikoho nezajima jako mozne bezpecnostni riziko.

    Mimochodem, nikde neni psano, ze na podpisovem vzoru musi byt vas podpis,

    Ano, muze tam byt namalovane treba prasatko - coz si malokdo uvedomuje, ale kazdy se tam stejne podepisuje :-)
    8.5.2005 14:02 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Ano, zvlastni je, ze kazdy resi bezpecnost internetoveho bankovnictvi a tohle nikoho nezajima jako mozne bezpecnostni riziko.
    proste to je vlastnost a pouziva se uz od nepameti. Nepamatuji se na pripad, kdy by se to nejak masivne zneuzivalo. To uz je jednodussi vzit dva borce do ukradeneho auta a ukrast si cely bankomat.
    Ano, muze tam byt namalovane treba prasatko - coz si malokdo uvedomuje, ale kazdy se tam stejne podepisuje :-)
    Nicmene tohle je jedna z mala situaci, kdy security by obscurity opravdu skvele funguje ;). Jenom v bance na vase prasatkou budou ze zacatku koukat jako na blazna ...
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    8.5.2005 14:22 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Nepamatuji se na pripad,

    Nevim, jestli pracujete v bance, ale ja vim sve... ;-) Na verejnost se tech pruseru moc nedostane, verte mi...

    Vim, ze ve sporce po me chteli pokazde bud karticku nebo obcanku, v KB jsem jen ziral ze jim je to jedno a v Zivno me taky normalne overuji. Takze tu nepamet bych datoval tak od sametovky...

    Pro vetsinu je tento pristup asi normalni, ale urcite by me nepotesil dopis z banky o neprovedene transakci, kdyz jsem zadnou transakci nedelal.

    8.5.2005 14:28 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    BTW: V bance nepracuji :).

    Mate pravdu, zapomnel jsem uvazit, ze banka by se to nejspise snazila ututlat.

    BTW2: nepamet bude datovana trochu bliz k soucasnosti, protoze pri sametovce jsem za sebou jeste nejpis tahal kacera ;).
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luk avatar 8.5.2005 14:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    ...ve sporce po me chteli pokazde bud karticku...

    Kartičku? Takovou tu směšnou papírovou věc, která se dá za pár minut padělat s pomocí počítače a trochu kvalitnější tiskárny?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.5.2005 14:42 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Jo, presne tuhle smesnou vec, taky nevim, co na ni videli... :-)
    6.5.2005 23:36 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Přesně tak, kdyby nic jiného, už finanční vazby na Českou pojišťovnu jsou pro mne dostatečným důvodem, aby eBanka vypadla v prvním kole…
    7.5.2005 01:17 Bernie | skóre: 9 | blog: Bernie's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Mam eBanku, protoze si zakladam na bezpecnosti a rychlosti. Kdyz se mi vybije notebook a nemam jinou moznost, tak se na konto prihlasim klidne z jakekoliv internetove kavarny beze strachu. Muzete rici o sve bance totez?
    7.5.2005 01:56 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Možná jste to pořád ještě zaregistroval, ale pro mnoho lidí existují při výběru banky i jiná kritéria než kvalita internetového bankovnictví. Pro mnoho z nich je dokonce kvalita (nebo i existence) takové aplikace až někde vzadu a upřednostňují celkovou kvalitu služeb, finanční zázemí a důvěryhodnost bankovního ústavu. Pro mne, například, je zcela nemyslitelné, že bych svěřil své peníze instituci, která patří do stejné finanční skupiny jako Česká pojišťovna.

    tak se na konto prihlasim klidne z jakekoliv internetove kavarny beze strachu. Muzete rici o sve bance totez?

    Ponechám na úvaze jednotlivých čtenářů, zda toto tvrzení vypovídá více o eBance nebo o vás. Takže moje odpověď zní: "Ne, nemohu to říci o sobě." A nemohl bych to říci ani v případě, že bych (čistě hypoteticky) byl klientem eBanky…

    7.5.2005 02:22 Bernie | skóre: 9 | blog: Bernie's Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Nehci eBanku nijak vychvalovat nebo snad nekomu vnucovat, to vubec ne. Duvody proc mnoho lidi sahne po jinem financnim ustave chapu dost dobre. Naopak jsem sam chtel poukazat na to, ze ne pro vsechny neni eBanka nemyslitelne reseni a jake duvody me k tomuto vyberu vedly. Ostatne s Ceskou Sporitelnou mam sve zkusenosti...
    7.5.2005 11:05 Ondrej Cecak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Mam eBanku, protoze si zakladam na bezpecnosti a rychlosti. Kdyz se mi vybije notebook a nemam jinou moznost, tak se na konto prihlasim klidne z jakekoliv internetove kavarny beze strachu.
    No, uz z principu beze strachu rozhodne ne. Ano, hesla jsou jednorazova, ale to nic nemeni na faktu, ze vam nekdo muze snimat obrazovku a nebo se na ni nejak koukat, takze typicky uvidi minimalne zustatek na uctu. Nemluve o tom, ze PIN musite do kalkulatoru zadavat opravdu skyte.
    Muzete rici o sve bance totez?
    1. HVB Bank ma autentizacni kalkulator, v Linuxu bankovnictvi funguje

    2. Ceska Sporitelna ma autentizacni kalkulator, v Linuxu bankovnictvi take funguje

    3. CSOB a i jeho dcela Postovni sporitelna umoznuji autorizaci pomoci SMS, v Linuxu bankovnictvi celkem funguje

    (vice o ebankovnictvi ceskych bank v Linuxu)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.