Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Jj, co koukam a co pamatuju, tak šlo k nádraží přistavět další nástupiště = rozšiřovat.
No, to je právě to .. Musím se na ty semafory a další vychytávky kouknout, docela bych si zahrál, ale nechci stavět stupidní jednokolejky ..
Hneď sa cítim trochu lepšie
O to se snazim. Nicmene casem narazite na nedostatecnou propustnost jedne koleje. Dalsi nutnosti je pak optimalizace stoupani/klesani, tak aby vlak prekonaval maximalne jeden level (coz je nezbytne minimum pokud nemate Token Ring). Dalsim problemem je propustnost spojeni dvou koleji. Pokud totiz na vytizene koleji zastavi jeden vlak, zpusobi to primo retezovou reakci. Taktez je treba optimalizovat geometrickou cestu.
No zkratka prave tyhle "jednoduche" systemy vedou k peknym zverstvum. Ustrednim motivem obrazku je velkokapacitni odvoceni doleva. To kdyby to nekdo nepoznal
Tiskni Sdílej: