abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1042 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 15:31
    Rozcestník

    -

    25.10.2007 21:57 | Přečteno: 4854× | Smazané zápisky | Výběrový blog | poslední úprava: 2.9.2009 08:30

     

    Tento zápisek byl redakcí smazán.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Je podle vás tento článek pěkně zpracovanou recenzí?
     (93 %)
     (4 %)
     (3 %)
    Celkem 148 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    freshmouse avatar 25.10.2007 22:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Jeden obrázek tam chybí, vím, ale mám ho na jiném počítači a doplním ho "pak". Taky doplním snímek celé obrazovky.
    25.10.2007 22:24 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon

    Ha, zrovna jsem na ten obrázek chtěl upozornit. :)

    Jinak ubuntu je moc fajn distribuce, taková hezky user-friendly. Všem co chtějí začít s linuxem ji doporučuji (popř. instaluji), třeba děda spokojeně jede na xubuntu. Sám ale používám gentoo, ono se na featury jako jsou třeba USE flagy snadno zvyká (i když portage má své mouchy)…

    27.10.2007 13:38 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ubuntu vůbec není pro začátečníky! Sakra proč tohle všichni tvrdíte? Copak je pro začátečníka vhodné distro kde nejde nic naklikat a pokud chcete cokoliv nastavit, bez ruční konfigurace mnoha konfiguračních souborů se prostě NEOBEJDETE?
    freshmouse avatar 27.10.2007 15:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Co v Ubuntu nejde, jinde jde a zároveň je po tom taková sháňka? To by mě zajímalo, rád bych to dal do bugzilly.
    Ilfirin avatar 27.10.2007 16:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    • Podpora instalace 32bitových aplikací.
    • Centrální správa (má ji i KUbuntu, proč ne Ubuntu?)
    To jsem vystřelil od boku.
    freshmouse avatar 27.10.2007 16:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Nerozumím ani jednomu požadavku.
    freshmouse avatar 27.10.2007 16:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ta Centrální správa v Kubuntu, nemyslíš tím náhodou GNOME Control Center (gnome-control-center)?
    Ilfirin avatar 27.10.2007 16:29 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Že by? Podívám se. V 7.04 jsem nic takového neviděl (jen sadu utilit). Jestli už to v 7.10 je tak omluva.

    Tou podporou instalace 32bitových aplikací jsem samozřejmě myslel pod 64bitovým distrem. Aby nebylo nutné (když nestačí ia32libs) ručně zjistovat co tomu chybí, ručně to stahovat a ručně to ... všechno. Pak bych totiž mohl začít i doporučovat Ubuntu x64. Takhle radši tvrdím, že pokud Ubuntu, tak jedině 32bit.
    freshmouse avatar 27.10.2007 16:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    GNOME Control Center (Ovládací centrum GNOME) je toto. Je to v GNOME od nepaměti, jen to není v nabídce. Což je podle mě dobře: buď bych ponechal nabídku tak, jak je, nebo ji nahradil jedinou položkou, a to právě GNOME Control Center.

    S tou podporou 32bitových aplikcí bohužel neporadím, jelikož sám používám jen 32bit.
    Ilfirin avatar 27.10.2007 17:10 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    To ovládací centrum je ono!! Takže to Ubuntu má. Nu dobrá, má u mě bod k dobru.

    Poradit moc nepotřebuji, vím jak se to dělá. Pouze kritizuji že je to proces moc zdlouhavá a vyžadující plnou spolupráci a znalosti užvatele, což se rozhodně neshoduje s ideou uživatelské přívětivosti. Jinak mě hned zpatra nic dalšího nenapadá. Pokud tuhle vlastnost dokážeš zařídit, budeš mít můj upřímný vděk ;-)
    Ilfirin avatar 25.10.2007 22:20 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Obrázky
    Čéče. Mě těch obrázků chybí nějak víc. Vidím z nich jen kousky vlevo nahoře. Možná ses neměl bát dát je sem, než odkazovat na ně na vlastní server.

    Jinak článek je dobrý a hodnotím kladně,ale .. Je to článek. Nebylo lepší ho tak i uveřejnit (kde by se mu dostalo mnohem větší pozornosti), než jej dávat do blogu?
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.10.2007 22:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Ilfirin nikdy nespí, je všude a pořád online!!! Je fakt HUSTEJ!!! ;-)
    Ilfirin avatar 25.10.2007 22:36 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    A ani nejí a nepije, aby se nemusel hnout od počítače ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.10.2007 23:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    +1

    člověče, jedu na tejden do prahy, budu bez netu, já nevim jak to bez těch debat s tebou přežiju... ;-) jak to děláš, že kdykoliv (ráno, odpoledne, pozdní noční hodiny) sednu k netu a podívám se do nějký debaty, reagoval si 2 minuty přede mnou? :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.10.2007 23:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    já snad po návratu začnu hrát ET.... :-D
    freshmouse avatar 25.10.2007 23:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Jsou tam všechny, ale jen náhled, na ten musíš kliknout.

    Jestli bude zápisek (nebo jiný text) uveřejněn jako článek, o tom rozhoduje Robert a spol.
    25.10.2007 23:28 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Jsem proti, pane prezidente, už to bylo jednou uveřejněno tady, tak to už to jinde nemá co dělat. Tohle je zrovna ten případ, kdy velmi dobře funguje argument "co kdyby to tak dělal každý?"

    Ano, žádné riziko, nepovede se mi to, nic se neděje, je to jen blog. Je to zkousnutelné, dostanu připomínky od lidí, upravím to, aby nikdo nemrmlal a s velkou slávou to uvedu jako článek. Kdyby by bylo aspoň (na začátku uvedeno) varování, že tento zápisek má ambice stát se článkem. Jít s kůží na trh.
    freshmouse avatar 25.10.2007 23:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Většina článků se z blogů vyvine až na požádání od redakce. Jestli tento můj výtvor bude článkem, nevím a nezáleží to na mně.

    Nehledě na to si nemyslím, že je špatné vydat článek jako zápisek i článek. Článek většinou dozná úpravy (formální i obsahové) k lepšímu...
    freshmouse avatar 25.10.2007 23:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Ale recenze jináč dobrá, ne? :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.10.2007 23:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    to je názorná ukázka jak se maj psát recenze, nezajímám se ňák extra o ubuntu (fakt super distro s asi nejlepší podporou komunity), ani o gnome, ale informace je podaná tak, že to prostě musim zkusit (kubuntu)
    freshmouse avatar 25.10.2007 23:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Díky, jsem rád, že se to líbí. :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.10.2007 00:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Jestli někdo začíná, je takováhle věc pro něj životně důležitá! od kud vezme informace? nic neni-seru na to! to je standard. Já byl Amigista, Win mít proto nemůžu (kdo měl Amigu ví na co je zvyklý z OS) a nějak jsem se s tím holt musel porvat, bez lidí jako pánové Bíbr a Cyroň, bych se asi s MDV o hodně víc trápil a o tom to je! Ale pokud nemáte zkušenosti s "user friendly" OS a znáte jen Win, s nějakým nastavováním Linuxu se bez správnejch informací srát nebudete...

    za pár vulgárních slov se předem omlouvám, ale bez nich bych nevyjádřil to co jsem chtěl ;-)
    freshmouse avatar 26.10.2007 00:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Mno, kdybych to psal primárně pro začátečníky, psal bych to ještě jinak.
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.10.2007 00:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    jde o to, pochopit "o co jde", mít se od čeho odpíchnout...
    Dalibor Smolík avatar 26.10.2007 09:53 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Také fandím všemu, co pomůže začátečníkovi si najít cestu k Linuxu. A tohle je slibný počinek :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.10.2007 14:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    už to bylo jednou uveřejněno tady, tak to už to jinde nemá co dělat.
    To si nemyslím - proč by to vadilo?
    Tohle je zrovna ten případ, kdy velmi dobře funguje argument "co kdyby to tak dělal každý?"
    Kdyby to tak dělal každý, kdo do blogu píše dlouhé a pečlivě připravené články, tak by to nevadilo, ne? Není třeba se bát, že by všechny blogy skončily na hlavní stránce jako články. A když tak dopadnou ty opravdu povedené, tak to beru jako plus - ne jako vadu.
    26.10.2007 14:29 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Ale jde o to, že od blogu se neočekává, že bude perfektní. Autor si k tomu může přistoupit o dost volněji a s menší zodpovědností, což by si jinak u článku nedovolil. V blogu se pak vyskytnou připomínky, diskuze udá nový směr, objeví se nápady a k tomu všemu přijde autor bez práce. Navíc přispěvatelé ani netuší, že se vlastně stávají spoluautory článku. Poctivá a tvrdá práce, strach z výsledku a reakce čtenářů, přesvědčování přátel, aby mu článek opřipomínkovali a oponovali, o to vše se autor ochuzuje a vydává se tou snadnější cestou se zaručeným úspěchem. Tohle nechci podporovat. Je to jako jít na zkoušku nepřipravený - "zkusit to", když to nevyjde pak se teprve budu učit.
    freshmouse avatar 26.10.2007 14:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Já od blogů očekávám, že budou perfektní. Jasně, je to jiný žánr, ale nevidím důvod, proč by měly být odfláknutější než články.

    Zkus si napsat nějaký článek -- uvidíš, že to není taková snadná práce, jak říkáš.
    26.10.2007 14:39 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Já říkám, že je to snadná práce? Krom toho, jestli jsem si to zkusil nebo ne*... :-D

    * tady ale určitě ne
    freshmouse avatar 26.10.2007 14:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Tak dej odkaz, rád si od tebe přečtu něco o vaření, nebo o čem to píšeš. :-D
    26.10.2007 14:59 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    Možná jednou, ale ne dnes :-) A vegetariánská kuchyně by tě stejně nezajímala :-D
    30.10.2007 16:24 ak47
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    a co chces kurva ocekavat od neceho, co existuje predevsim jako prostor kde si autor muze plkat o cem chce jak a chce ?

    neni problem nahodou v tom, ze svet nenaplnuje tvoje ocekavani ? a ze se za kazdou cenu snazis to ocekavani prosadit ?
    freshmouse avatar 30.10.2007 16:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    A proč by někdo nemohl plkat kurva kvalitně?
    15.11.2007 15:52 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obrázky
    A to já nesouhlasím, protože blogy většinou nečtu. Na tento zápisek jsem se dostal až z nějaké diskuze.

    Kdyby se povedené zápisky z blogu (mající ambici na článek a s dobrým tématem) uveřejňovali jako články, tak bych to nepropásl. Ale to už se to řešilo. Bojovat za to nehodlám. :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.10.2007 22:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    víborně! přemejšlel jsem jakou distribuci si teď prubnu (k mandrivě), favorizoval jsem debian, ale když tady "někdo" takhle hezky detailně popsal *buntu, tak si holt jako první skusim kubuntu.

    Dobrá práce!
    freshmouse avatar 25.10.2007 23:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Mno, jestli jsi favorizoval Debian a měl k tomu vážné důvody, tak ho tam klidně dej... Ubuntu je určitě super, ale jestli máš racionální důvody ho nepoužít, tak ho prostě nepoužij.
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.10.2007 23:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    chci skusit ještě něco jinýho než MDV a debian jsem měl jako dvd u linux magazine (pl), to byl jedinej důvod, jinak zkusim všechno, dřív nebo pozdějc... ;-)
    27.10.2007 13:45 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Kašlejte na Ubuntu a dejte si tam Debian. A nebo když už chcete experimnetovat, poznejte něco z rodiny *BSD. To vás určitě nezklame. Ale patlat se s hnusně hnědým a bugovým Ubuntu, které nejenom mě dokonale znechutil pan Tomeš, který se právě začal angažovat do znechucování lidí okolo SUSE? Ne, to nedělejte. Nic by Vám to nedalo :-)
    freshmouse avatar 27.10.2007 14:57 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Tady má někdo komplex, co?
    belisarivs avatar 27.10.2007 19:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ale co se bugovosti tyce, tak to za zminku stoji.

    Kdyz jsem jej za vsi slavou nainstaloval strycovi (Dapper Drake, delal jsem na nej preklad ubuntuguide.org), tak mu predvedl zatuh v primem prenose. A ne jeden.

    Kamarad na notesu upgradoval FF na GG a od te doby se muz porad seka. treba prehrava muziku a co par sekund mu zadrhne. Komp pritom neni nijak zatizen.

    Blbe je, ze tohle reportovat nemuzu protoze je to jenom takovy obecny kec a nevim strace ceho mam provadet.

    Mne na notesu {HP 530) po nainstalovani 7.04 vse jelo perfektne. Ale ouha privezl jsem si notesa z domu na privat a vsechny GTK aplikace mi zacaly nabihat nehorazne dlouho. Ne ze by zraly hodne vykonu. Prave ze se dost dlouho nic nedelo. I na mc jsem musel cekat snad minuty. A to ma nabihat na kdejake plecce okamzite (pochopitelne nemusel listovat nejaky obsahly adresar).

    Udelal jsem strace geditu a mc, ale nemel jsem moc casu to resit hledanim na googlu a po diskusich, tak jsem to jenom preinstaloval. Problem je zpet. Upgrade na GG nepomohl (navic de pribyl problem, kdy mi zmena pozadi a ostatni nastaveni vzhledu mrznou, kdou zavrit, ale jinak zpusobuji 100% zatez bez nejakeho vysledku).

    Ted na to nemam moc cas a to zpomaleni se navic vyskytuje nahodne. Jindy sviha uplne v klidu.

    Az mi to bude casove vychazet, udelam strace mc a geditu a zkusim to poresit.

    Bez toho neni nejaka diskuse reseni v podstate mozna.

    Ja jsem jinak s Ubuntu spokojen, jenom mi pripada, ze by delsi vyvojovy cyklus nemusel byt na skodu.

    Mozna by ani opetovne spojeni s Debianem neuskodilo. Proste by vyvijeli zaklad spolu, s tim, ze Ubuntu by pridavalo vlastni baliky pro desktop do vlastniho repozitare.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Honza Balák avatar 28.10.2007 13:57 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Kamarád si GG nainstaloval na notebooku (jakýsi Asus) a taky se mu seká. Tak se vrátil zpěk k FF a je to ok. Já zatím k nasazení GG nemám odvahu :-(.
    <null>
    Ilfirin avatar 28.10.2007 14:01 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Mozna by ani opetovne spojeni s Debianem neuskodilo. Proste by vyvijeli zaklad spolu, s tim, ze Ubuntu by pridavalo vlastni baliky pro desktop do vlastniho repozitare.
    To by se mi taky líbilo (ale utopie)
    25.10.2007 22:40 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Kdo slibuje konec Ubuntu? Já nic takovýho neslyšel...
    freshmouse avatar 25.10.2007 23:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Buď rád...
    freshmouse avatar 26.10.2007 00:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Já to zakřikl. Dneska (tzn. den po mém článku) vyšel čl*nek (styděl bych se to napsat) i na Root.cz. Má to tak dva odstavce, snímky obrazovky jsou jen ty z oficiálních stránek, vesměs to jsou kecy, ale to je fuk. Podstatný je poslední odstavec:
    Ačkoliv osobně hodnotím Gutsy Gibbona jako poměrně povedenou verzi, nemohl jsem si nevšimnout dlouhodobobějšího odchodu uživatelů k OpenSUSE a PCLinuxOS i nespokojenost mnohých uživatelů s právě vydaným Gutsy. Dle serveru DistroWatch sice Ubuntu stále roste, ale v popularitě již jej dávno předběhla mladá distribuce PCLinuxOS. Že by Ubuntu byla pouhá módní vlna, která je již za svým zenitem?
    Spíš bych řekl, že Root.cz je za zenitem...
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.10.2007 00:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Sorry, ale je to jednoznačně blbost, PcLinuxOs O.K. ale jen, protože je to vlastně MDV, ale Suse? porovnejte si Suse s *buntu... Nebe a dudy...

    ...a navíc svoboda, Novell a ty věčný Ballmerovy kecy...
    Fluttershy, yay! avatar 26.10.2007 03:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ehm, openSuSE považuji za nejlepší ven-z-pixle distribuci. Proč? Vše funguje, jak má (oproti Ubuntu), Novell vyvíjí seč může (oproti Ubuntu) a k tomu je přidáno množství software, k němuž se jinak člověk složitě dostane (CMYK pro Gimp, Python pro .NET, Code::blocks,...). Každému, co jeho jest.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.10.2007 12:25 Seti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    No tak nevím... při instalaci na ntb suse nemělo ovadač pro síťovku, wifi sice našlo, ale chybělo WPA, takže připojit na síť se nešlo... na desktopu několikrát spadl KDE panel. I když je fakt, že když jsem suse zkoušel instalovat na desktop já, běhal v pohodě. Ono je všude něco. Ubuntu 7.10 už několik instalací a žádný problém jsem nezaznamenal. Že by štěstí? :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.10.2007 13:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Novell-děvka, kdyby se mi stará (novell) spala se sousedem (microsoft) tak bych jí vykop i kdyby vařila nejíp na světě a pivo mi nosila až pod nos (vyvíjela seč může). :-D
    26.10.2007 14:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Nicméně jsi ochoten konzumovat jídlo od ní, pokud ti je ovšem servíruje jiná přítelkyně ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    belisarivs avatar 26.10.2007 15:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Souhlas. Ono se na Novell dobre nadava, ze leze MS do zadku. Ano, mne se to taky nelibi. Ale uvedomuju si, co Novell pro Linux dela a ze ac se mi jeho politika nelibi, plody jeho prace vyuzivam rad.
    IRC is just multiplayer notepad.
    freshmouse avatar 26.10.2007 16:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Já to říkám takhle a stojím si za tím:

    Novell pro svobodný software udělal hodně a já si toho vážím. Udělal ale zároveň kroky, které svobodnému software ublížily tak, že se smazává všechno dobré, a navíc se Novellu připisují trestné body.

    Takže tak.
    Ilfirin avatar 26.10.2007 16:26 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Pokud by sis za tímhle tvrzením opravdu stál, tak bys software vyvíjený Novellem nepoužíval. Takhle jsou to jen řeči.
    freshmouse avatar 26.10.2007 16:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Tak to je pěkná blbost. To je asi stejné, jako když tu někdo říkal, že odešel od Ubuntu, protože mu vadí Petr Tomeš...
    26.10.2007 16:43 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Potom je úplne v poriadku aj používanie SUSE.
    freshmouse avatar 26.10.2007 16:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    To záleží na každém, jak to vidí.
    27.10.2007 13:51 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Představte si že k mé změně distribuce velmi výrazně napomohl Tomeš s jeho neustálým vnucováním Ubuntu všem jako nějakého svatého písma. Jednou už jsem se nemohl podívat na obrazovku monitoru kde trůnil Ubuntu desktop a během chvilky jsem ten hnus přeinstaloval a vrátil jsem se zpět k Mandrivě. Na ní nedám dopustit, protože slavné Ubuntu jí nesahá ani ke kotníkům.
    Ilfirin avatar 26.10.2007 15:52 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Dobrá definice. Přesně tak to je.
    26.10.2007 00:49 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Spíš bych řekl, že Root.cz je za zenitem...
    Nechcel si nahodou napisat, ze internet je za zenitem? :-D

    BTW, podla mna Ubuntu vydrzi ovela dlhsie nez PCLOS. Ten mozno skonci ako Yoper alebo Lycoris. SuSE je tu uz 13 rokov a este nieco vydrzi.
    26.10.2007 08:30 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    jj, AFAIK PCLOS ma len jedneho staleho aktivneho vyvojara
    25.10.2007 23:26 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Já mám na PC též Ubuntu 7.10 recenze výborná, bohužel funkčnost oproti minulým verzím mizerná. Při bootu si dá Ubuntu někdy tak 15-20s pauzu. Když už to po dlouhé době naběhne, tak po přihlášení musím čekat pokaždé dalších 20-30s na nahrání desktopu. Občas to hodí chybu:
    Při spouštění démona pro nastavení GNOME nastala chyba.
    
    Některé věci jako například témata, zvuky, nebo nastavení pozadí, nemusí fungovat správně.
    
    Poslední chybová zpráva:
    Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not
     send a reply, the mesage bus security policy blocked the reply, the reply timeout
     expired, or the network connection was broken.
    
    Nejsem jediný viz. Jak šlape váš systém po upgradu na Gutsyho?

    Prostředí GNOME se při vašem dalším přihlášení znovu pokusí démona pro nastavení spustit.

    Někdy čekám několik vteřin než naskočí sít'. Když vypnu akcelerovaný desktop, tak se mě sám po restartu zase zapne. Tak při každém pátém startu PC se mě samo od sebe změní rozlišení obrazovky z 1280x1024 na 1600x1200 a to mám nastavit rozlišení 1280x1024 jako implicitní pro tento počítač. Když rozlišení změním tak změna rozlišení neprovede. Musím se opět přihlásit a odhlásit, aby se změna rozlišení projevila. Po přihlášení jsou neuvěřitelně podivné fonty, tak musím restartovat a až potom jsou fonty opět v pořádku. Fakt nechápu a jsem verzí 7.10 dost znechucen a to mám samý linux friendly HW :-(

    Dříve jsem nechápal jak někdo může používat starší a ne tak aktuální Debian, ale ted' už to začínám chápat. Obzvlášt' když člověk nemá moc času na nějaké bádání a lazení...
    26.10.2007 08:35 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    ja som uz upgradoval Ubuntu 5-krat, ak dobre pocitam. Tento posledny upgrade ale uz moc dobre nerozchodil, nedari sa mi sprovoznit 3d akceleraciu, mam problemy s OpenOfficom atd. Rozmyslam, ci ma cenu sa s tym trapit, alebo to cele preinstalovat. Hosi by mali na tych upgradoch viac zapracovat.
    25.10.2007 23:35 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Každá další verze zrychluje. Se stabilitou vesměs nejsou problémy. Uživatel dostává nejnovější možný software. Na své si přijdou začátečníci i pokročilí. Podpora komunity je senzační, komerční podporu lze dokoupit. Tak kde je ta ztráta kvality? V čem tkví ty problémy? Kdy přijde ten každoročně slibovaný konec Ubuntu?
    Já bych humorně parafrázoval Linuse a jeho "Given enough eyes, all bugs are shallow":

    Pokud je dost hlasů ( a hlasitých ), lidé si písničku zapamatují. Jinak řečeno: Největšímu uřvanci věří více lidí než tomu nejmenšímu.

    Takže pokud lidé jako Michael Meeks a další budou prohlašovat (ať už na rozkaz zaměstnavatele či díky náhlému zatmění), že Ubuntu s ničím nikdy nepomůže a podobné hlouposti, tak si to někteří lidé budou myslet. Což my lidé, kteří ostatním do tváří neplijeme, budeme brát jako nefér hru, ale oplácet to nemusíme.

    Nepodceňujme sílu PR. Proč si myslíš, že najednou má OpenSUSE takový úspěch? Jenom "inovace a použitelnost" za tím nebudou. Naštěstí z toho nemusíme být smutní, dokud je to duch open-source, který z konkurence profituje.

    Poznámka pro lidi, co dvakrát píšou a jednou čtou: Nikde jsem nenapsal (a vůbec si to nemyslím), že OpenSUSE 10.3 vděčí za úspěch jen reklamě.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    freshmouse avatar 25.10.2007 23:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Meeks? Není to ten ukřivděnec z OO.o, jak s ním byl rozhovor na Root.cz? Ten mě bavil...
    26.10.2007 08:40 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    "Given enough eyes, all bugs are shallow"
    AFAIK, toto povedal Eric Raymond autor The Cathedral and The Bazaar a pomenoval to ako Linusov zakon
    25.10.2007 23:38 pepe1 | skóre: 13 | blog: abcde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Končím s Gustym. Je opravdu nějaké nedotažené. Problém s mikrofonem atd. Hlavně sw problém se zvukem při odhlašování do dnešního dne neodstraněn https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/udev/+bug/129029 Nejde o nic důležitého, ale vypadá to že pod kapotou bude ukrytých daleko více nedodělků. Zkusím snad 8.04 LTS
    25.10.2007 23:40 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Nové ubuntu mě příjemně překvapilo rychlostí GUI se zapnutými efekty v defaultu. Athlon 1GHz, proprietární ovladač pro GF6200, 512MB. Openoffice u mě otevírá znatelně rychleji než Debian testing/unstable (obojí) a to není zapnutý její rychlý start (pokaždé jede od splash screenu).
    26.10.2007 12:31 Seti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Tak tohle mohu potvrdit. 3D efekty běhají velice svižně a rychlostí startu OOo 2.3 jsem byl mile překvapen.
    26.10.2007 19:12 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    "...rychlostí startu OOo 2.3 jsem byl mile překvapen."

    Tak za tohle poděkujte tomu "ukřivděncovi Meeksovi, co freshmouse tolik baví"...a co jen kvůli tomuhle pro nás všechny vyvinul nový IO profiler...
    belisarivs avatar 26.10.2007 00:35 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    No, ja bych to mirne upravil.

    Ubuntu po Debianu spis nektere balicky nepodedilo. Cely universe je AFAIK Debian Testing. A to predstavuje podstatnou cast repozitaru.

    Mimochodem, Ubuntu pouzivam na Notesu a fakt je, ze jsem si ho ze zacatku dost pochvaloval. Ale ted premyslim o migraci zpet na Debian. Myslim, ze jsou veci, ve kterych by Linux k Windows nemel konvergovat. Treba tezko vysvetlitelne pripady divneho chovani, ktere jsem jinde nez u Ubuntu nezazil a na nez je reset spolehlivy vselek. Promazani ulozenych nastaveni v home nepomaha, v konfigurakach se pokud mozno neprehrabuju.

    Taky me dozrala zpravicka o chybe ve FF, ktera zustala i v GG a muze odpalit pevny disk na notesu. To, ze se vyskytla chapu, nic neni dokonale, ale ze tak dlouho trva oprava a jeji zavaznost je stale oznacovana jako Wishlist mi prijde smesne.

    Sladene je vse pekne, vetsina veci proste jede, to je na Ubuntu super. Ale na druhou stranu, caste vydavani novych verzi s rolling updates srovnani proste nesnese uz proto, ze upgrade na novou verzi neni takova sranda jak by mohl byt.

    Taky mi Ubuntu prijde docela nestabilni (Kubuntu jeste vic). Uz i muj Debian Unstable na desktopu je stabilnejsi. A to s nim delam jine psi kusy.

    Myslim, ze tlak na vyvojare aby stihli udelat svou praci do urciteho data proste negativni dopad mit musi. A u Ubuntu je to casto znat.

    Koneckoncu, nevidim duvod proc na pomaly vyvojovy cyklus Debianu nadavat. Kdo chce stabilni server, ale fest stabilni, ten si proste pocka. A nevidim duvod proc nehodit na desktop Testing nebo Unstable. Kvuli nazvu?
    IRC is just multiplayer notepad.
    freshmouse avatar 26.10.2007 00:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ubuntu po Debianu spis nektere balicky nepodedilo. Cely universe je AFAIK Debian Testing. A to predstavuje podstatnou cast repozitaru.
    Nezdá se mi. Nehledě na to, Debian obsahuje zase balíčky původem z Ubuntu...
    Taky me dozrala zpravicka o chybe ve FF, ktera zustala i v GG a muze odpalit pevny disk na notesu. To, ze se vyskytla chapu, nic neni dokonale, ale ze tak dlouho trva oprava a jeji zavaznost je stale oznacovana jako Wishlist mi prijde smesne.
    MHB měl pravdu s tím řvaním... :-( Přečti si i diskuzi k té zprávičce. Zjistíš z ní, že se to: a) netýká všech uživatelů Ubuntu, b) může týkat (a týká) i jiných distribucí...
    Koneckoncu, nevidim duvod proc na pomaly vyvojovy cyklus Debianu nadavat. Kdo chce stabilni server, ale fest stabilni, ten si proste pocka. A nevidim duvod proc nehodit na desktop Testing nebo Unstable. Kvuli nazvu?
    Ubuntu fakt není jen jiný instalátor Debianu. Jestli jsi to nepochopil, bude pro tebe i Ubuntu lepší, když se vrátíš ke své původní distribuci...
    belisarivs avatar 26.10.2007 01:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ubuntu po Debianu spis nektere balicky nepodedilo. Cely universe je AFAIK Debian Testing. A to predstavuje podstatnou cast repozitaru.
    Nezdá se mi. Nehledě na to, Debian obsahuje zase balíčky původem z Ubuntu...
    No, ale tak to proste je. Ano, do Debianu jsou prejimany veci z Ubuntu, ale i tak je to proste nepomer. Je to jenom formalita. Je uplne jedno, jaka distribuce ze ktere prejima, dokud neni porusena Licence, je vse OK. Jenom jsem chtel podat upresnujici informaci.
    Taky me dozrala zpravicka o chybe ve FF, ktera zustala i v GG a muze odpalit pevny disk na notesu. To, ze se vyskytla chapu, nic neni dokonale, ale ze tak dlouho trva oprava a jeji zavaznost je stale oznacovana jako Wishlist mi prijde smesne.
    MHB měl pravdu s tím řvaním... :-( Přečti si i diskuzi k té zprávičce. Zjistíš z ní, že se to: a) netýká všech uživatelů Ubuntu, b) může týkat (a týká) i jiných distribucí...
    Fajn. To beru. Jeste si to omrknu. Ale i tak by toto mohli resit nejak lepe. Aspon jsem se pobavil u flamu co tam byl.
    Koneckoncu, nevidim duvod proc na pomaly vyvojovy cyklus Debianu nadavat. Kdo chce stabilni server, ale fest stabilni, ten si proste pocka. A nevidim duvod proc nehodit na desktop Testing nebo Unstable. Kvuli nazvu?
    Ubuntu fakt není jen jiný instalátor Debianu. Jestli jsi to nepochopil, bude pro tebe i Ubuntu lepší, když se vrátíš ke své původní distribuci...
    Ale to ja nikde nerikam. Jenom nechapu lidi, kteri si pochvaluji castejsi nove verze Ubuntu a na pomaly vyvojovy cyklus Debianu nadavaji.

    Pan Fertr toto popsal naprosto vystizne.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Fluttershy, yay! avatar 26.10.2007 03:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon

    Připomínky

    ...zavřete to, na shlednou!

    To je nové slovo? Asi bez mezery a s 'a', nemýlím-li se.

    Je založena na Debianu, po němž podědila balíčkovací systém Deb...

    Spíš APT, ne?

    ...a také poskytuje placenou podporu (tu si lze dokoupit).

    Jak asi jinak lze získat placenou podporu, než placením?

    ...ale stále častěji je instalováno i na servery (má speciální edici pro servery).

    Od čeho máme ta zájmena? V dalších větách se opět opakuje 'Ubuntu'.

    CD s Ubuntu si lze zdarma objednat prostřednictvím služby ShipIt nebo (samozřejmě také zdarma)...

    Já nevím, ty jsi asi vůl.

    ...nástroj displayconfig-gtk, který umí...

    Nebylo by lepší napsat 'nastavit' a vynechat to v seznamu?

    Konkrétně se jedná o System Config Printer, který, jak již název napovídá, je původem od Red Hatu.

    Já to tam nějak neslyším...

    ...GThumb...

    Snad gThumb, huh?

    Jsou věci, co mi vadí.

    To je nehezké -- 'které' snad.

    K Ubuntu

    Tak si zamasturbujte nad novou verzí... Debian Unstable má nové verze neustále. ^_^

    ...

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    belisarivs avatar 26.10.2007 07:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Proc najednou tak ostre? Nechovas proti nasi svezi mysi nejakou zast?

    Ja myslim, ze to popsal celkem pekne. A tech par detailu ...
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 26.10.2007 07:43 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    BTW: Debian Unstable ma porad OO.o 2.2.1. GG jej ma ve verzi 2.3. Ale to je celkem prkotina.
    IRC is just multiplayer notepad.
    honzous avatar 26.10.2007 11:37 honzous | skóre: 17 | blog: /var/log/honzous.log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ja myslim, ze je to stouchanec smerem k "velmi yntelygentny" diskusi mezi Freshmousem a Petrem Tomesem na Rootu... Nikdo neni dokonaly :-)
    Nevykej mi, ja ti taky nebudu vykat...↵ Mar 13 11:53:32 nevykat last message repeated 2324661 times
    26.10.2007 10:14 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    ...a povstanou noví Petrové Tomešové...
    freshmouse avatar 26.10.2007 12:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    :-D
    pools avatar 26.10.2007 11:03 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Kdyby byl Debian Unstable stabilní, zůstal bych u něj. Ale systém u kterého ti jeden měsíc přestane fungovat zvuk, protože upgradovali Alsu která má problémy s tvou zvukouvkou, další měsíc si chceš vypálit cd, ale protože je zrovna nová verz cdrdao, nebo jak se ten shit jmenuje, tak máš smůlu. A když si chceš nainstalovat něco, co má tolik konfliktů s knihovnami... prostě fuj!!!
    Vivre libre ou mourir!
    belisarivs avatar 26.10.2007 13:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Vazne? Mam Sida uz docela dlouho a az na obcasne konflikty zavinene obvykle neoficialnimi repozitari jsem v pohode.
    IRC is just multiplayer notepad.
    pools avatar 26.10.2007 18:51 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    No ja mam to "stesti" ze mam integrovanou zvukovou kartu od intelu, a poslouchat chrceni me zrovna nebavi takze asi tak...
    Vivre libre ou mourir!
    freshmouse avatar 26.10.2007 12:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Uff, nějakej nabroušenej, ne? Víc spát, míň koukat na anime, to je recept na dlouhověkost!

    APT) Máš pravdu. Balíčky Deb, jejich správce APT...

    podpora) To vyjařuje fakt, že ta placená podpora tam není od začátku, tzn., že za ni neplatíš od začátku (jako třeba RHEL atd.).

    System Config) RH (a Fedora) produkuje nástroje začínající slovy "System Config".
    28.10.2007 11:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    System Config) RH (a Fedora) produkuje nástroje začínající slovy "System Config".
    Což já jako většina lidí nemusím vůbec vědět (u notebooku tiskárnu nepoužívám a na domácím PC s tiskárnou jsme používali jiné distribuce než Fedoru a RH) a autor "uspokojivé" recenze to měl očekávat.

    Tvá recenze zcela opomíjí byť jedinou věc, které jsem Ubuntu vyčítal před pár dny v mém komentáři na abclinuxu. Nezabývá se ani grafický zpracováním, kdy se v různých místech střídají různé styly ikon a zvláště vedle sebe to působí rušivě. Vůbec nezmiňuješ situaci na 64bitech nebo to, že kdo si standardně nahraje Ubuntu bez možnosti přístupu k Internetu, nedočká se lokalizace ani si nespustí písničku v MP3.

    Není to vyvážená recenze bez faktických chyb a nezabýval ses řadou důležitých věcí.
    Ilfirin avatar 28.10.2007 11:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    nespustí písničku v MP3
    Tady si dovolím nesouhlasit. Je naprosto zbytečné kategorizovat (a oponoval jsem s tím už pod článkem o OpenSUSE) multimédia na formáty. Důležité jsou totiž jen dva fakty.
    • Přehraje si uživatel hned po instalaci všechny nejrozšířenější multimediální formáty.
    • Nepřehraje si uživatel hned po instalaci všechny nejrozšířenější multimediální formáty
    Zatím stále platí ta druhá možnost, tudíž uživatel stejnak musí do internetu si dotahat balíčky s kodeky (vím, že je to z licenčních důvodů). A v tom případě už je jedno, jestli podporu MP3 a dalších měl už předtím nebo potom, tomuto kroku se totiž stejnak nevyhnul.

    Lokalizace je dobrý argument. Toto Ubuntu nedotáhne, dokud nezačne vycházet i na DVD.
    28.10.2007 11:51 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Nemyslím si, že by bylo zbytečné kategorizovat - právě naopak. Spustit si MP3 je požadavek, který využije pravděpodobně mnohem víc uživatelů PC než to, že si chtějí spustit jiné formáty. Například já ještě žádný filmy nepotřeboval (neměl čas spustit), stačí mi, že sis spustím hudbu a podívám se na YouTube. Lidí jako jsem já znám dost. Je jasné, že v tomto má openSUSE 10.3 výhodu a nikdo mu ji nemůže upírat.
    Ilfirin avatar 28.10.2007 11:57 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Tak to já zas neznám lidi, kterým by jenom toto stačilo. Nemám v úmyslu shazovat openSUSE. Jenom se bráním tomu, označovat toto za nějakou výhodu. Je to totiž z mého pohledu zanedbatelná výhoda. Ale samozřejmě, jako všechno, je to věcí názoru.
    freshmouse avatar 28.10.2007 12:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Což já jako většina lidí nemusím vůbec vědět (u notebooku tiskárnu nepoužívám a na domácím PC s tiskárnou jsme používali jiné distribuce než Fedoru a RH) a autor "uspokojivé" recenze to měl očekávat.
    Nerozumím, na co narážíš.
    Tvá recenze zcela opomíjí byť jedinou věc, které jsem Ubuntu vyčítal před pár dny v mém komentáři na abclinuxu. Nezabývá se ani grafický zpracováním, kdy se v různých místech střídají různé styly ikon a zvláště vedle sebe to působí rušivě.
    A příklad takových ikon?

    Ubuntu používá dva zdroje ikon: zaprvé vlastní motiv Human, zadruhé výchozí ikony. A "výchozí" ikony bych našel všude, i v Zuzaně.
    Vůbec nezmiňuješ situaci na 64bitech nebo to, že kdo si standardně nahraje Ubuntu bez možnosti přístupu k Internetu, nedočká se lokalizace ani si nespustí písničku v MP3.
    Ne, situaci na 64bitech nezmiňuji, nemám s tím zkušenosti. Nezmiňuji mimochodem další milion věcí: pozitivních i negativních.

    O písničkách v MP3 jsme se bavili. Možná to tam doplním. (Týjo, Zuzana chvíli má podporu MP3, a to ještě jen na DVD, a nějak jejím uživatelům narostl hřebínek...)

    Instalaci lokalizace považuju za dobrý argument a určitě to tam dopíšu.
    Není to vyvážená recenze bez faktických chyb a nezabýval ses řadou důležitých věcí.
    Já a drtivá většina lidí, co článek četla, se tak nedomnívá. Prosím, vyjmenuj mi ty "faktické chyby". A jestli řada důležitých věcí jsou písničky v MP3... No nic. :-D
    28.10.2007 12:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Což já jako většina lidí nemusím vůbec vědět (u notebooku tiskárnu nepoužívám a na domácím PC s tiskárnou jsme používali jiné distribuce než Fedoru a RH) a autor "uspokojivé" recenze to měl očekávat.
    Nerozumím, na co narážíš.
    Na to, že tě čtenář na začátku vlákna upozornil na to, že Ubuntu nepodědilo balíčkovací systém Deb a označovat drtivou většinu všech balíčků, na kterých Ubuntu stojí a padá, za "některé balíčky" není nic než neserióznost a zavádějící informace.
    Tvá recenze zcela opomíjí byť jedinou věc, které jsem Ubuntu vyčítal před pár dny v mém komentáři na abclinuxu. Nezabývá se ani grafický zpracováním, kdy se v různých místech střídají různé styly ikon a zvláště vedle sebe to působí rušivě.
    A příklad takových ikon?
    Tak nejde jen o ikony, ale také celkový dojem. Ubuntu se spouští s černým pozadím, pak tam je nějaká světle hnědooranžová na přihlašovací obrazovce, potom je tam zase zcela jiný odstín hěndé po přihlášení na pozadí plochy... Řada ikonek v nabídkách ale i v programech byla moc přeoranžovělá a naopak to bilo do očí, když se v rámci některých ostatních k sobě nehodily. Nevím přesně kde už to bylo, ale na adě míst. Nahrávat si kvůli to Ubuntu znovu a dělat screenshoty opravdu nehodlám.

    Dalším příkladem rezerv oproti konkurenci jsou například nabídky a ovládací centra. Ubuntu používá dva zdroje ikon: zaprvé vlastní motiv Human, zadruhé výchozí ikony. A "výchozí" ikony bych našel všude, i v Zuzaně.
    Vůbec nezmiňuješ situaci na 64bitech nebo to, že kdo si standardně nahraje Ubuntu bez možnosti přístupu k Internetu, nedočká se lokalizace ani si nespustí písničku v MP3.
    Ne, situaci na 64bitech nezmiňuji, nemám s tím zkušenosti. Nezmiňuji mimochodem další milion věcí: pozitivních i negativních.
    Chápu, že nemáš zkušenosti. Pak to ale nemůže být vyčerpávající a ucelená recenze - třeba pro uživaele 64bitové platformy je skoro k ničemu.
    O písničkách v MP3 jsme se bavili. Možná to tam doplním. (Týjo, Zuzana chvíli má podporu MP3, a to ještě jen na DVD, a nějak jejím uživatelům narostl hřebínek...)
    A proč by ne? Mně se taky líbí, že třeba Ubuntu vydává LiveCD již v době vydánía umím to ocenit nebo že instalace kodeků z rozhraní systému je přívětivější, snazší a rychlejší než to řešit mezistupňěm přes web (ten ale umožňuje si přečíst třeba více informací o tématu apod.) - podobně, jako když v starších vydáních Windows jsou aktualiazce řešené přes web Windows Update. Lepší je, když to jde ovládat a spravovat přímo ze systému. To tam klidně zmiň.

    Je mi jasné, že by se dalo zmínit stovky a tisíce věcí a drobností, a že je to vždy o subjektvním posouzení autora, co je ještě zajímavé pro velkou skupinu lidí a co nikoliv. Domnívám se, že zmíňka o nedostupnuti a způsobu instalace lokalizaci a MP3 však do recenze bezpochyby patří.
    Není to vyvážená recenze bez faktických chyb a nezabýval ses řadou důležitých věcí.
    Já a drtivá většina lidí, co článek četla, se tak nedomnívá. Prosím, vyjmenuj mi ty "faktické chyby". A jestli řada důležitých věcí jsou písničky v MP3... No nic. :-D
    To přece vůbe není pravda a nemůžeš to doložit. Maximálně většina z těch hlasujících (asi o dva řády méně lidí než kolik se podívalo na článek). Navíc to byla návodná otázka a fanoušci tévho blogu a zastánci podobných názorů budou mít vyšší tendenci jej číst a také hlasovat.

    Ano, lokalizace je podstatná věc - už proto, že většina lidí z ČR by nelokalizovaný systém asi nepoužívala (když by si mohla vybrat srovnatelný jiný). Pokud ty ne, tak si nehraj na recenzenta.
    13.11.2007 12:41 Viiitek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Vazeny pane Tomesi, jiste jste velice aktivni clovek, mate spoustu zajmu, kterym se stihate venovat a tak dale...

    Jsem cca rocnim uzivatelem Ubuntu...instaloval jsem a pouzival verze EE, FF a nyni GG. Doufam, ze pri vzpomince na to, co tyto zkratky znamenaji, nezacnete hned zvracet.

    Neznam Vas tak, jako nekteri jini lide, ovsem zpusob, jakym zde prezentujete sve nazory je rekneme...autokraticky s jistym prvkem afektovanosti.

    Mohu Vas ujistit, ze Ubuntu jsem si vybral prave kvuli jeho vzhledu, ktery je dle meho skromneho nazoru, na rozdil od cele te hromady ostatnich modro-zeleno-zlutych distribuci, velice svezi a originalni, dokonce i znelka pri nacitani desktopu na me pusobi dojmem peclive volby. Jedine vetsi problemy jsem mel s EE a s kazdou novou verzi, jsem pocitoval zlepseni, ktereho se bez snahy dosahnout neda. Jsem stastnym uzivatelem teto distribuce a povazuji ji nejen za velice kvalitni, ale take - a o tom jsem se zminil jiz vyse - velmi originalni (co se volby barevne odladenosti tyce). Je velice snadne opevovat (jiste take velice kvalitni)distribuci (Open SuSE), jejiz vyvojove oddeleni disponuje temer neomezenymi zdroji pro svou praci a hazet spinu na distribuci, ktera evidentne takove prostredky nema.

    Nemohlo mi uniknout, jak z vasich prispevku primo cisi blazenost nad Vasim vlastnim IQ a Vasimi recnickymi dovednostmi, ktere se nijak nesnazim snizovat, ale mel byste se nad sebou zamyslet.

    Kdyz Vas pisatel vyzve, abyste napr. uvedl rozdilne graficke zpracovani u zobrazovanych ikon a Vy radeji pozmenite argumenty, abyste se vyhnul odpovedi, protoze byste narazil na zed v podobe protiargumentu, ze tyto rozdilnosti jsou u vetsiny distribuci, ukazujete na svuj vlastni problem. Tento priklad jsem zvolil zamerne, nebot si myslim, ze vasim problemem je znudenost timto grafickym zpracovanim a rozhodne to neni chyba vyvojaru. Argument, ze se v ruznych obrazovkach meni odstin barev, je irelevantni a vzhledem k tomu, jak vysoko se merite take k smichu. Nehlede na to, ze se barevne vyobrazeni jakekoli distribuce da zmenit k nepoznani a podle vlastniho gusta uzivatel. Vyjimkou neni ani Ubuntu.

    Je Vase vec, kterou distribuci si zvolite (stejne jako vsech ostatnich uzivatelu linuxu) a mate samozrejme pravo "svou" distribuci obhajovat. Nicmene existuji urcita moralni pravidla, mezi ktere rozhodne nepatri Vase snaha o odlakani uzivatelu teto "osklive hnede" distribuce zpusoby, ktere se daji nazvat pomluvami, jen proto, ze ma hnede prostredi a nema k dispozici takove prostredky pro vyvoj jako ta Vase. V kazde distribuci neco funguje lepe a neco hure (vyjimkou neni ani OpenSuSE, tak budte tak laskav a poukazujte i na tato fakta), a da se to oznacit, jako fenomen linuxu, jakozto svobodneho systemu, neustale vyvijeneho nadsenci po celem svete. Nemyslite, ze je takovyto pristup pod Vasi urovena dela Vam zbytecne spatne jmeno?

    Mmj. OpenSuSE byla moji prvni distribuci, kterou jsem instaloval a pouzival, takze znam jeji (nejen) Graficke prostredi velice dobre, bohuzel si u me neziskala takove sympatie, jako prave Ubuntu,ale jen proto ji nehodlam pomlouvat a urazet jeji vyvojare a vycitat jim zamerne jiny vzhled.
    13.11.2007 14:32 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Anonyme, většina lidi, se kterou jsem diskutoval nové vydání Ubuntu, s něj měla přinejmenším rozporuplný pocit a pokud vyloženě netvrdili něco, že šlo o krok zpět, tak aspoň o úkrok stranou a ne dopředu. Na nikoho neházím žádnou špínu a nikoho nikam nelákám, pokud byste se obtěžoval číst více mých příspěvků, neměl byste problém to zjistit a pochopit. Nemohu najít zahraniční příspěvek, který právě porovnával grafické zpracování Ubuntu a openSUSE - kromě toho, co vidí každý (nejednotný vzhled v různých fázích startu, což během 7 vydání již snad mohli vychytat) mají značné mezery ve svém motivu oranžovo hnědém motivu ikon, kdy ty ikony neladí k ostatním tangoidním tak dobře jako na openSUSE již ze své podstaty. Není to můj problém, že nevěnují takovou pozornost detailům, ale kyž si mohou dovolit posílat zdarma CD do celého světa a mají marketingové týmy, tak by si mohli dovolit najmout profesionální tým grafiků. A když ani to ne, mohli by aspoň zařídit, aby po standardní instalaci fungoval systém aspoň tak dobře jako předchozí vydání na mém nijak neobvyklém notebooku.
    14.11.2007 08:41 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ja se divim, zes jim misto flamovani na jejich forech tu grafiku neopravil. Takovy renesancni genius a nic, to je ale ostuda. :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.11.2007 11:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    ...tak to opravte třeba vy ;-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.10.2007 06:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Kdyz uz jsme u toho Gutsyho, ma nekdo zkusenosti s prechodem Xubuntu 7.04 -> 7.10? Nejak se mi do toho nechce, kdyz vsude vsichni stenaji kolik nad upgradem Ubuntu stravili hodin...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    cubas avatar 26.10.2007 10:41 cubas | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Já jsem xubuntu upgradoval hned jak vyšlo a proběhlo to bez komplikací. Jen se to zeptalo na přepsání pár konfiguráku a to bylo vše.
    cezz avatar 26.10.2007 10:51 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ja som upgradoval na nejaku RC verziu a nebola to ziadna slava :-) Kazdopadne uz povodny system na tom bol nedobre.. Pokial mas kam hodit backup /home/ a /etc/, tak by som asi volil reinstalaciu - samozrejme zalezi co vsetko mas nainstalovane a co vsetko potrebujes, ci ti to nezaberie zbytocne vela casu.. Ja osobne som mal do hodinky komplet system tak ako bol len s novym cislom verzie :-) Navyse to bol dobry sposob, ako sa zbavit starych konfigurakov z home - nakopiroval som naspat len tie, ktore som potreboval..

    Ozaj a musim dodat, ze Ubuntu, ktore pouzivaju rodicia (a teda je to v podstate zakladna instalacia + par balikov navyse) sa upgradlo uplne bez problemov.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    cubas avatar 26.10.2007 11:02 cubas | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    No tak já mám /home na zvláštním oddílu takže s tím problém nemám. A ten počítač používají rodiče a sestra takže tam musí být docela dost věcí okolo multimédii(pro sestru).
    freshmouse avatar 26.10.2007 12:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    RC verze byla moc problémová, až jsem se bál výsledku, ale nakonec (tzn. release) to bylo v pohodě.
    26.10.2007 10:53 cynan | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Ted si kolega pochvaloval ze prechod na nove Xubuntu byl bezproblemovy... Coz nerika nic o tom jak to pujde tobe...
    nejlepsi je Ferda
    26.10.2007 12:45 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Žádný problém. Alespoň u mě.
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    Ilfirin avatar 26.10.2007 07:20 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Jeden zajímavost: Proč se screenshoty nastavení desktopových efektů u tebe a na rootu liší? U tebe a na rootu přibyla možnost "custom".
    LuFa avatar 26.10.2007 10:52 LuFa | blog: LuFa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Možnost "custom" přibyde automaticky, když si uživatel pohraje s nastavením efektů sám. Alespoň takto se to u mě projevilo.
    freshmouse avatar 26.10.2007 12:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Jo, mělo by to tak být. Já jsem efekty bohužel neokusil. :-(
    Black.Bandit avatar 26.10.2007 07:52 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Vidím, že článek na rootu vám zvedl žaludek... Jinak zábávné čtení ve stylu:

    ....a při plnění plánu na 130% vykročíme se skvělým Ubuntu vstříc světlým zítřkům... :-D LOL
    Nemo propheta in patria sua
    freshmouse avatar 26.10.2007 12:39 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Článek na Rootu mi nic nezvedne. Možná tak náladu a sebevědomí.
    30.10.2007 13:15 ak47
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    navrh k zamysleni:

    kdy dosahne zavodnik lepsich vysledku ? kdyz se bude snazit predehnat ty pred sebou, nebo kdyz pobezi predposledni a bude se chechtat tomu chromymu chudakovi za sebou ?

    zkus si cil vzdycky stanovit vys nez kam dosahnes, a pravidelne vyhravat sam nad sebou ;-)))
    Fluttershy, yay! avatar 30.10.2007 17:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Závodníci jsou tři -- solidní Abíčko s freshmousem, chromý Root s botanicem a v koutě se krčí Linuxsoft -- je jasné, kdo je vítězem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Ilfirin avatar 30.10.2007 21:35 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    bullshit
    26.10.2007 08:45 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    tak zrovna rychly prepinac uzivatelov sa mi porucal po tretom starte, zahlasil nieco v zmysle "prepinanie uzivatelov prestalo spravne fungovat a preto bude odstranene z panelu".

    Podrobnejsi zoznam mojich problemov je na http://pcimprich.blog.root.cz/0710/ubuntu-7-10-ma-sve-mouchy#komentar-6335
    freshmouse avatar 26.10.2007 12:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Co se té chybové hlášky týče... To se mi stalo jednou, a bylo to s Tomboyem. Ptalo se mě to, jestli chci ten aplet dát pryč, nebo ho ponechat. Ponechal jsem ho -- při příštím sezení normálně naběhl.
    27.10.2007 07:43 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Add důležitost spouštěných služeb: tracker a evolution* šly z disku, opravdový BFU totiž používá webmail a soubory má všechny na ploše.

    No tak jsem hold BFU, co nadělám :-) Soubory sice mám roztříděny, ale na plochu hážu cokoliv, co si stahuji pro zpracování. Evolution nepoužívám, vyhledávání leda v emailu a to umí GMail (včetně nad jabberem) rychleji a nezdržuje indexací. Podobně jsem čistil jinde Kubuntu.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    unknown_ avatar 29.10.2007 12:11 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    No, po aktualitaci z 7.04 na 7.10 začala zlobit wifi, po pár minutách se sama odpojí a funguje zas až po restartu. Chce to doladit detaily, tak snad se to pak podaří třeba s další verzí, která má být LTS.
    freshmouse avatar 29.10.2007 12:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
    Chyby sem.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.