abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (11%)
     (11%)
    Celkem 247 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    vencour avatar 26.8.2007 22:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype

    Dík za odkaz. Pěkné čtení.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Heidelberg avatar 26.8.2007 22:04 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    njn, to to dopadá, snesu Closed-source program, který nepoužívá internet, ale u programů, které používají internet člověk nikdy neví, co to pošle ven :-(

    0K!AS
    26.8.2007 22:24 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ještě, že ho nepoužívám. Mě hned bylo divné, že jsou aktivní a dělají verzi i pro linux. Třeba jim to naposled padlo kvůli tomu, že jim chodí moc dat od od Widousáků :-D
    26.8.2007 22:46 Opium | skóre: 14 | blog: drugz | -cenzura-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Zmetci, to je na žalobu... Začnu používat AppArmor a SELinux, grsecurity patch taky...
    andree avatar 26.8.2007 22:57 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    +1, a aspon mam dovod zanedlho znovu upgradenut system :o)
    Heron avatar 26.8.2007 23:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Co je na žalobu? Že program, který si dobrovolně nainstaluješ otevírá !ke čtení! soubory, ke kterým má práva?

    Mimochodem, na /etc/passwd není nic zvláštního a ve firefoxu možná zjišťoval, jestli už tam je skype plugin.
    xkucf03 avatar 28.8.2007 09:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    A není lepší řešení nepoužívat Skype? :-) Registraci tam sice mám, ale použil jsem ho jen jednou před lety, abych vyzkoušel, jestli funguje. Na komunikaci mi stačí Jabber a když potřebuju telefonovat, tak přes mobil ;-) Přijde mi to pohodlnější.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.8.2007 22:46 DabelS | skóre: 7 | Bučovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    No ještě, aby to tak četlo /etc/shadow! No a vzhledem k tomu, že mají k dispozici mnoho počítačů (superuzly), tak by jim domů do firmy chodila rovnou rozkódovaná hesla.

    PS: Jedná se jen o rýpnutí, nevím, jak jsou hesla šifrována (MD5?) a ani nevím, jak dlouho by trvalo je rozluštit hrubou silou.
    andree avatar 26.8.2007 23:05 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    kym to nepustis pod rootom, tak /etc/shadow asi neprecitaju... hash sa pouziva rozny (DES/MD5) - ale podla `man shadow` aktualne minimalne 2 systemy (fedora+ubuntu) pouzivaju tu md5.. pokial viem tak najdenie kolizie je otazka uz len na par malych chvil a superuzly by ti k tomu ani neboli treba
    27.8.2007 00:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype

    Zanechte, prosím, šíření poplašných zpráv.

    1. nalezení kolize ani zdaleka neznamená, že jste schopen najít heslo k zadanému digestu
    2. i kdyby ano, to, co se používá pod označením "MD5", není obyčejná MD5
    3. přes všechny známé slabiny MD5 je prolomení hesla hashovaného pomocí DES pořád výrazně jednodušší
    4. nejméně jedna (ale bude to nejspíš výrazně více) současná distribuce používá Blowfish a má ho nastaven jako default
    JiK avatar 27.8.2007 01:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    nevim, proc jim to musis kazit. mohli mit takovou peknou schyyyzu a ty jim to tak nechutne proberes. :-D Ze ty neveris ani na vykoupeni z globalniho otepleni pomoci nakupu odpustku, emisnich povolenek a plateb vypalneho jihoceskym matkam a svatemu Al Goreovi, ty jeden kaciri???
    27.8.2007 09:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Je to ještě horší: velice často si dovolím drze pochybovat i o pravdivosti tvrzení podepřených neotřesitelnými argumenty "říká se", "tvrdili to v televizi" a dokonce i "všichni vědí"… :-)
    27.8.2007 13:56 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Tak to jsi úplně ztracené, protože v televizi říkali, že všichni moc dobře ví, co se s takovými lidmi provádí!
    27.8.2007 17:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    V tom případě jsem rád, že to nevím… :-)
    27.8.2007 11:03 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    A ja mel za to, ze pro overeni spravnosti hesla pouziva kontrola hashe, a proto mi ta kolize staci na to, abych se prihlasil. Nebo to snad tak neni?
    27.8.2007 12:24 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Jenže k tomu potřebujete umět nalézt kolizi druhého řádu (k zadané heši odpovídající zprávu), zatím je však znám pouze způsob, jak u MD5 nalézt kolize prvního řádu (dvě zprávy se stejnou heší).
    27.8.2007 13:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    a ještě takový drobný detail, že ta zpráva nemůže být libovolně dlouhá a nemůže obsahovat libovolné znaky, má-li jít o heslo ...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.8.2007 22:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Na Slashdotu proběhla diskuze, proč není nic podezřelého na čtení těchto souborů.
    Michal Fecko avatar 26.8.2007 23:07 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Na Slashdotu proběhla diskuze, proč není nic podezřelého na čtení těchto souborů.
    Len jedna poznamka: ak by som vlastnil marketingovu firmu, chcel by som dostavat (udajne) zbierane udaje od Skype.com.
    26.8.2007 22:49 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Jó, když jsem na nebezpečí Skype upozorňoval, tak se mi lidi smáli.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    pools avatar 27.8.2007 10:04 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    a smějeme se ti pořád
    Vivre libre ou mourir!
    27.8.2007 16:48 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Jé, není vaše patička náhodou inspirovaná mou?
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    pools avatar 28.8.2007 13:40 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ano je.
    Vivre libre ou mourir!
    29.8.2007 17:13 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    A to vám není trapné inspirovat patičku od někoho, komu se smějete? :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    27.8.2007 11:06 Marena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    He he, ty jsi ale looser!
    27.8.2007 16:47 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Myslíte loser?
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.8.2007 23:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ten odporný BLOB se zdá být nějak obfuscovaný. Nikde uvnitř "mozilla" zmiňováno není a podle disassembleru v sobě ten hnus má obrovské bloky nějakých binárních dat v sekcích - dávají dohromady přes 75 % celé binárky. Možná je ta binárka nějak packovaná - to by byl ještě větší hnůj, jen teď to má přes 17 MB dat.
    andree avatar 26.8.2007 23:23 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    tomu ver ze to tam nie je v plain-compiled-code :-D Tusim ze som o tom aj niekde cital, snad do aj pouziva nejaky polymorfizmus alebo co... ono asi nezanedbatelnu cast tej binarky asi zaberaju aj obrazky, zvuky a pod. A mozno tam je aj nejaky pekny easter egg, aby ludia co sa to pokusaju rozkodovat dostali bonus :o)
    Rezza avatar 27.8.2007 10:58 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Tak vzdyt to pisou kluci z vychodu, tak se neni cemu divit. Proste uz je zacala stvat dnesni virova scena, kdy dnes muze psat viry kazdy blb a nekde se musi na polymorfizmu a detekcich vyblbnout :)
    Shadow avatar 26.8.2007 23:10 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Jsem moc rád, že Skype nepoužívám, a to navzdory tlaku okolí. Proprietárním aplikacím prostě nevěřím. Kdybych měl zdrojáky, hned bych se mohl mrknout, proč čte Skype tyto soubory, co si z nich bere a co s tím dělá. Třeba k tomu nějaký regulerní důvod skutečně má, ale bez zdrojáků na to nepřijdu a nebudu bez nich ani schopen potvrdit oficiální verzi vysvětlení ze strany Skype, až nějaké bude.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Michal Fecko avatar 26.8.2007 23:17 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Na closed-source/proprietarne programy/aplikacie/os/whatever mam dokonca nakresleny nazor vypracovany na zaklade dlhorocnych skusenosti so "zatajovanim" zdrojakova a prohibiciou pouzivania/zmeny/vylepsenia.
    26.8.2007 23:31 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    este by to chcelo od kazdeho stvorceku sipku:
     |
     |
     | riesenim je
     |
     |
    \|/
    +--------------------+
    |Free and Open Source|
    +--------------------+
    
    Michal Fecko avatar 26.8.2007 23:38 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    este by to chcelo od kazdeho stvorceku sipku:
     |
     |
     | riesenim je
     |
     |
    \|/
    +--------------------+
    |Free and Open Source|
    +--------------------+
    
    jj, snad v dalsej verzii :-D
    27.8.2007 00:12 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Jen taková otázečka, uploadl jsi ho zpátky gnu? Určitě by o slovenskou lokalizaci stáli. Já jsem se zatím s tou svou nějak nepohl.
    Baník pyčo!
    27.8.2007 00:14 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Kua, teď jsem se na to mrkl znova a už vidím ten rozdíl! Pěkná práce, hned mě to netrklo :-). Tak to pak s tím GNU nevím...
    Baník pyčo!
    Michal Fecko avatar 27.8.2007 07:16 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Myslis toto?
    28.8.2007 00:06 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ano
    Baník pyčo!
    26.8.2007 23:24 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    >> s vidinou usetrenych penazi za telekomunikacne sluzby

    s vidinou usetrenych penazi za verejnu IPv4 adresu

    (imho jediny dovod preco sa skype este drzi)
    Michal Fecko avatar 26.8.2007 23:29 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    >> s vidinou usetrenych penazi za telekomunikacne sluzby

    s vidinou usetrenych penazi za verejnu IPv4 adresu
    ...jeden moj znami - admin v podniku (100 - 150 PC odhadom po celom SK) - "Chapes, sekreatarka vola sefa na sluzobke v Rakusku cez Skype ,referentky po pobockach vyvolavaju cez Skype - to je super vec, hodis kamerku a ides..." Neviem ci som sa mal vtedy smiat alebo plakat... Tvaril som sa ako keby som prave kusol do citrona.
    26.8.2007 23:42 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    co je na tom, ze volaji pres skype?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.8.2007 23:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Představte si, že by na světě začala vznikat nová telefonní síť, která by byla úplně mimo klasické PSTN/GSM, byla by globálně v rukou jediné společnosti a nikdo by nemohl používat existující telefonní přístroje pro použití této sítě - jedině speciální zařízení licencovaná tou úžasnou firmou.

    Celá ta nová telefonní síť by byla svým fungováním naprosto neprůhledná a i ti, co vzdorovali tomuto moru, by byli okolím postupně přinuceni přejít na tento "úžasný nový hezkoučký a cool" telefonní systém, aby se mohli s ostatními spojit. Tohle už tu vzniká a jmenuje se to Skype, akorát že celá ta věc funguje na Internetu.
    27.8.2007 00:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Omyl, ty nejsi nikým nucen se ke Skype připojovat. Nechceš, nepřipojuj se. Stejně jako nejsi nucen používat mobilní telefon, počítač,.. jsou to jen prostředky, které ti ulehčují práci a život,ale žít se bez nich v pohodě dá.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.8.2007 00:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Omyl. Počítač *je* moje práce a bude jí i v budoucnu. A telefonní síť je jedním z prostředků, které k práci potřebuji. A pokud mě zaměstnavatel bude nutit do používání Skype, tak se k tomu hnusu připojit budu muset.
    Luk avatar 27.8.2007 00:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Nemusíš! Ne-mu-síš! Můžeš změnit zaměstnavatele. Je mnoho takových, kteří tě k tomu nutit zaručeně nebudou ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 27.8.2007 08:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Svatá prostoto!!! Já vůbec nepracuji v IT, ale jednám se zákazníky v celém světě. Komunikaci ke své práci potřebuji a využívat alespoň některých služeb musím. M-u-s-í-m :-). Pokud mě někdo postaví do pozice partnera monopolního podniku, nic jiného mi nezbývá než to přijmout. Ano, mohu změnit práci. Například třídit brambory na pásu podle velikosti. Pak se nemusím připojovat nikam.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.8.2007 10:05 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ano, kdyz uz clovek o zakazniky stoji, tak se musi prizpusobit... Nebo snad chces ostatnim pouziti Skypu zakazovat? Kdyz se ti Skype nelibi, tak presvedcuj zakazniky ci sveho zamestnavatele, tady places na spatnem hrobe.

    Me taky zamestnavatel nuti delat veci, ktere nechci. Musim do prace prijit hned rano a zustat do odpoledne. :-)
    Luk avatar 27.8.2007 10:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ano, mohu změnit práci. Například třídit brambory na pásu podle velikosti. Pak se nemusím připojovat nikam.
    V poslední době mám čím dál větší chuť seknout se softwarem a jít dělat něco jiného - třeba truhláře ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 27.8.2007 10:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Tak to je výhoda. Já bych si asi usekl ruce :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 27.8.2007 12:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Že chci jít něco dělat, ještě neznamená, že bych nebyl schopen si ty ruce také useknout. Totiž jak se říká, nešikovné maso musí pryč :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.8.2007 16:37 Opium | skóre: 14 | blog: drugz | -cenzura-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    ja delal zednicke kurzy, neni to spatny, dle meho lepsi nez truhlarina - clovek pri praci muze kourit a neshori :D
    vencour avatar 27.8.2007 17:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype

    Akorát neni tak v suchu ... a ani prachu, snad víc hrubá práce. Mně se teda víc líbí hraní s dřevem.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.8.2007 00:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ale k takovým věcem tě může nutit jen pokud budeš v práci... A to je zajisté jeho plné právo aby si k práci, kterou on po tobě požaduje (a vyplácí ti za ni mzdu) používal takové prostředky, které on stanoví za vhodné.
    27.8.2007 00:36 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    To rozhodně není, zaměstnavatel tě nemůže nutit dělat cokoliv a s čímkoliv, ni na základě toho že ti platí. (nicméně je pravda, že skype se asi neuhádá)
    27.8.2007 10:08 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ale? Takze zamestnavatel me nemuze nutit pouzivat napr. firemni intranet ci informacni system? Ani me nemuze nutit pouzivat ke sve praci pocitac? Sakra, takze me ani nemuze nutit odvadet nejakou praci? Tak proc ja se blbec dru?
    27.8.2007 00:26 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    pevna ci mobilni sit je taky nepruhledna, sice se tam da pripojit jakymkoliv standardnim pristrojem, ale pokud operator rekne, ze tam nesmi zarizeni od xyz firmy - tak ho tam proste nikdo nepripoji (minimalne u gsm site to lze docilit lehce)

    pokud operator sit vypne ci omezeni nejak volani, taky s tim nikdo nic nezmuze (stejne jak u skype)

    odposlouchavat lze jak jednu tak druhou sit

    takze jedine jde o to, ze skype je globalni, kdezto to co pisu je vetsinou jen v danem state

    skype se nezastavam a ani ho nepouzivam, ale imo to je stejne spatne reseni, jak pevna ci mobilni sit -- ale nikdo neni nucen je pouzivat
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.8.2007 13:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    pevna ci mobilni sit je taky nepruhledna, sice se tam da pripojit jakymkoliv standardnim pristrojem, ale pokud operator rekne, ze tam nesmi zarizeni od xyz firmy - tak ho tam proste nikdo nepripoji (minimalne u gsm site to lze docilit lehce)
    Jenže v takové situaci můžeš snadno změnit operátora.
    pokud operator sit vypne ci omezeni nejak volani, taky s tim nikdo nic nezmuze (stejne jak u skype)
    Opět, stačí změnit operátora. Na svém SIP hardwarovém telefonu jsem teď přihlášen ke 3 sítím, z toho 2 mi umožní propojení do PSTN.
    27.8.2007 01:18 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Bohuzel neexistuje zadna rozumna varianta, kterou bys proste jenom nainstaloval a ono to bezelo (a melo to blbuvzdorny rozhrani) - a navic nejen pod Wokny, ale i pod Macem i Linuxem... Pokud o nejake vis, budu hrozne nadsen a vsem ji doporucim, ale ja o nicem dalsim nevim....
    27.8.2007 10:08 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    ICQ treba:-)
    V podstatě nic nevím
    andree avatar 27.8.2007 10:30 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    openwengo... jediny problem je ze na niektorych strojoch to zomrie hned pri spusteni (runtime error)
    27.8.2007 11:09 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    s openwengo se dovoláš na skype? to je pecka, hned jdu instalovat .... .

    ale to je moc hezké, než aby to byla pravda ...
    27.8.2007 11:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    a se skype se dovoláš na SIP-based zařízení (až na speciální případ, kdy je ono dostupné i pod "normálním" telefonním číslem a používáš placený skype, který umožňuje volat do "normální" sítě)?
    27.8.2007 12:29 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    ne. ale všichni co znám používají skype - proto neřeším, jestli se ze skype dovolám na něco jiného, ale to, jestli se z něčeho jiného dovolám na skype....
    27.8.2007 13:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    to je ovšem úžasná logika ... a všiml sis, že je to problém tak nějak symetrický?
    27.8.2007 13:47 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    jistá symetrie tam je, ale nevím, co je špatného na logice: když se chci dovolat X lidem se skype, tak musím použít něco, co s čím se na skype dovolám, nebo skype rovnou.

    a fakt neznám nikoho, kdo by používal něco jiného, než skype, tak proč bych řešil, že ze skype se nedovolám jinam, když jinam volat nepotřebuju, ani nemusím
    michich avatar 27.8.2007 13:56 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    To je špatný přístup, protože tím podporuješ nemorální síťový efekt. Tož tak.
    27.8.2007 14:07 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    anoprosím - podporuju - byl bys tak hodný a poradil mi nějaké jiné řešení, než jako jehovista přesvědčovat všechny okolo, že bez skype (windows,ICQ,MS office,*) to bude lepší, jásavější, zářivější, svobodnější, otevřenější, atd....

    * - dosaď libovolnou masivně rozšířenou věc (program, produkt)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.8.2007 15:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    SIP. Máte k dispozici hodně programů, hodně poskytovatelů a hardwarových telefonů je také dost.
    27.8.2007 15:13 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    A on sa ti ozve, že všetci používajú Skype :-(
    Have you tried turning it off and on again?
    27.8.2007 15:24 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    přesně tak - znovu opakuju NEBUDU nikoho přesvědčovat aby si JEN kvůli mě instaloval něco jiného, než to, co mu funguje a na co je zvyklej.

    Neříkám, že se mi ten stav líbí, ale je to tak
    27.8.2007 16:46 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ano, takže vy vlastně tvrdíte, že Skype mají všichni odjakživa a než ho začli používat, tak je k tomu nikdo nenutil, že?
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    27.8.2007 19:59 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    ne, ale situace je teď taková, že skype je nejrozšířenější program na telefonování po internetu. rozšířil sám sebe tím, že byl zadarmo a fungoval. tímhle způsobem se rozšířil sám a nikdo nikoho nemusel nutit - jen jeden uživatel dalšího - větou typu "Ty vole, hele - takhle spolu můžem mluvit zadarmo a furt - to je super co? Ty vole, to musíš mít !!!!!" a podobně.

    je tam jemná paralela s Windows....
    27.8.2007 21:38 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Nerozšířil se sám. Máte pravdu, rozšířili ho uživatelé. Stejně tak, jako teď můžeme rozšířit cokoliv jiného, pokud to bude lepší než Skype. Řekněme, že zatím plnohodnotná (z uživatelského hlediska) náhrada neexistuje. Ale není to důvod ke kapitulaci.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    27.8.2007 21:50 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Řekněme, že zatím plnohodnotná (z uživatelského hlediska) náhrada neexistuje - do kamene tesat :-(

    nechci kapitulovat - to bych se vykašlal na linux, jabber a podobně, ale dokud "plnohodnotná (z uživatelského hlediska) náhrada neexistuje" tak tady můžem klidně sestavit sebervažedné komando a hromadně se před hlavním nádražím umlátit tištěnou verzí GLP3 a bude to kulový platný
    Michal Fecko avatar 27.8.2007 21:54 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    nechci kapitulovat - to bych se vykašlal na linux, jabber a podobně, ale dokud "plnohodnotná (z uživatelského hlediska) náhrada neexistuje" tak tady můžem klidně sestavit sebervažedné komando a hromadně se před hlavním nádražím umlátit tištěnou verzí GLP3 a bude to kulový platný
    Neverim, skus, mozno vnikne na pocest tvojho samovrazedneho komanda Gnupe :-D
    Luk avatar 27.8.2007 22:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Plnohodnotná náhrada nebude existovat, pokud se všichni budou donekonečna hádat v diskusích, místo aby tvořili. Tak to bohužel je. Někdo blbě žvaní, a jiný místo toho něco vytvoří - třeba Skype, ICQ nebo Google.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.8.2007 22:17 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    jestli je to narážka na mě, tak máš pravdu - plnohodnotnou náhradu nevytvořím - nejsem programátor, poslední prográmek jsm si naspal kdysi dávno podle návodu ve VTM pro atari 800XE v basicu. živím se něčím jiným.

    se svými počítačovými schopnostmi můžu tak akorát tu plnohodnotnou náhradu zkoušet rozšířit, ale to nic nemění na tom, že to co jsem napsal je pravda - ať se Ti to líbí nebo ne
    Luk avatar 27.8.2007 23:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ne, byla to narážka především na ty, kdo tu z plna hrdla na Skype (ICQ,...) nadávají, ale nedělají nic pro to, aby jejich hegemonii prolomili. A opakuji to pořád dokola - šanci má jedině to, o čem se dá říct, že to "just works". Rozhodují masy BFU a těm je úplně jedno, na jakých ideálech je to či ono postaveno nebo jak technicky či morálně dokonalé protokoly to používá. Prostě plug&play, a hotovo. Jinudy bohužel cesta nevede.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.8.2007 23:13 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    myslim, ze tvoje meno nebude zabudnute ked sa dokazes umlatit 5 listami papieru...
    Michal Fecko avatar 27.8.2007 23:22 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    :-D
    27.8.2007 23:49 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    :-D
    satanatas avatar 28.8.2007 23:06 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    je tam jemná paralela s Windows....

    je tam jemná paralela s tím, že všechen ten sajrajt nám posílají z ameriky.
    napřed to byl microsoft, pak google a teď skype. děsím se rána, kdy se probudím a na světě bude další zmrd z ameriky.
    GOD BLESS AMERICA!!
    29.8.2007 13:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    nezapomeň na Red Hat (a další) :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.8.2007 13:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Se SIP sítí není problém. Například WebCallDirect (kromě toho, že nabízí nějaké ty hovory do PSTN zdarma) umožňuje tunelování RTP dat přes svou ústřednu, takže provedení hovoru mezi dvěma zaNATovanými uživateli není problém.
    26.8.2007 23:29 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše FUD
    /etc/passwd otvírá i obyčejné /bin/ls
    Michal Fecko avatar 26.8.2007 23:32 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUD
    Na Slashdotu proběhla diskuze, proč není nic podezřelého na čtení těchto souborů.

    /etc/passwd otvírá i obyčejné /bin/ls
    zaklad je bagatelizovat... to je cesta... :-(
    27.8.2007 00:26 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUD
    No odehrávat se tahle diskuse před pětisty lety, tak rýpete vidlema do čarodějnice a jste z toho celý odvařený. Většina z těch zmíněných věcí opravdu nijak extra podezřele nevypadá. Dělat to jakýkoliv jiný program, nikdo asi ani nemrkne.
    mno, jakýkoliv jiný program=opensource tak na 99,9%, ale že to je takovýto bastard, který je brutálním způsobem zašifrovaný. buď je to jenom mocná ochrana proti zpětnému inženýrství, nebo v tom je fakt něco nekalého. v ideálním případě oboje. a co třeba to čtení souborů z profilu firefoxu? třeba to z toho zjišťuje vaši emailovou adresu, vaše často navštěvované stránky, stránky v záložkách a další věci? a pak to prodávají firmám co distribují reklamu, nebo CIA informují o zlých teroristech, kteří si ve svém oblíbeném prohlížeči pouští video z tytrubko na kterém popravují nevinné civilisty. no ale dost paranoje :-}
    27.8.2007 00:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUD

    To není bagatelizace, to je zcela věcné upozornění, že ten "strašně citlivý" soubor /etc/passwd potřebuje číst naprosto legálně každá aplikace, která potřebuje přeložit nějaké UID na jméno - třeba i jen proto, aby zjistila jméno uživatele, pod kterým byla spuštěna.

    Někdy mám pocit, že by bylo lepší hodit za hlavu zpětnou kompatibilitu a ten soubor přejmenovat, aby byl pokoj od těch lovců senzací, kteří jsou (snad kvůli tomu názvu) přesvědčeni, že ten soubor obsahuje něco strašně tajného.

    jnc avatar 27.8.2007 08:50 jnc | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    no a?
    27.8.2007 09:35 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    To jste zase objevili "senzaci". Nejdriv myslet, pak psat. Ufff.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 27.8.2007 12:19 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Tak nejak. I ten popis autorova blogu je zajimavy. Ja myslel, ze vystavovat popis sveho HW v patickach a na podobnych mistech je zalezitost Hulana a jemu podobnych individui pohybujicich se hlavne na Zive. Ale koukam, ze uz to doslo az sem...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Michal Fecko avatar 27.8.2007 12:42 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Tak nejak. I ten popis autorova blogu je zajimavy. Ja myslel, ze vystavovat popis sveho HW v patickach a na podobnych mistech je zalezitost Hulana a jemu podobnych individui pohybujicich se hlavne na Zive. Ale koukam, ze uz to doslo az sem...
    Ja na tom nic zle nevidim, neberiem to ako chvalenie, (v dnesnej dobe je to uz "skoro" srot) ale skor ako info a spestrenie bocneho "panela" :-) Do citujem: "Hulana" mi este nikto nenadaval :-D Kto je to?
    27.8.2007 12:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    www.google.com < Radek Hulán
    andree avatar 27.8.2007 12:57 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    stastny to clovek, ktory nepoznal Nulana... :-D
    27.8.2007 12:58 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    ked hento je "skoro" srot, tak ja mam jednu obzivnutu mumiu a jedno "skoro" zombie. plus obycajny notebook.
    Michal Fecko avatar 27.8.2007 13:14 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    ked hento je "skoro" srot, tak ja mam jednu obzivnutu mumiu a jedno "skoro" zombie. plus obycajny notebook.
    :-D myslel som ze 939 je mumia ako vysita a 333Mhz pamate tiez, ale asi moc nie :)
    27.8.2007 13:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    každý máme jiné potřeby ... já si například zkouším KDE4 ze svn (kompilováno skoro obden) na Duronu 700 MHz

    pokud AMD 64 myslíš Athlon64, do socketu 939, hm, 333 MHz paměti nejsou zrovna optimální, řekl bych; pokud se nepletu, tak tam se jelo ve (dvou)stovkových násobcích ... jinak celkově mi ta sestava přijde nějaká divná
    Michal Fecko avatar 27.8.2007 13:35 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    každý máme jiné potřeby ... já si například zkouším KDE4 ze svn (kompilováno skoro obden) na Duronu 700 MHz

    pokud AMD 64 myslíš Athlon64, do socketu 939, hm, 333 MHz paměti nejsou zrovna optimální, řekl bych; pokud se nepletu, tak tam se jelo ve (dvou)stovkových násobcích ... jinak celkově mi ta sestava přijde nějaká divná
    Divna v akom zmysle? Ta zostava je kazdopadne na dozitie o pol roka (max. do roka) by som chcel prejst na Intel QUAD platformu.
    27.8.2007 14:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    nevyvážená ... jak jsem naznačil, procesor se slušnou propustností bržděn paměťmi, grafika se mi nelíbí, a tak ... subjektivní dojem :-)
    Michal Fecko avatar 27.8.2007 14:48 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    nevyvážená ... jak jsem naznačil, procesor se slušnou propustností bržděn paměťmi, grafika se mi nelíbí, a tak ... subjektivní dojem :-)
    To brzdenie si myslim asi ani nepostrehnem, tento stroj pouzivam iba na kancelarske a graficke programy (OO.org, Inkscape, Gimp, Bluefish a tak).
    27.8.2007 13:35 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype

    Tohle je poněkud šokující... To by mě zajímalo, co udělá Skype na strojích, které používají jiný PAM. Co když je MySQL někde na serveru a uživatelské údaje se získávají odtamtud?

    Nedal by se Skype spouštět třeba pomocí

    chroot
    , aby ty soubory prostě neviděl?

    Možná by stálo za to mít v distribucích balík skype-chroot, který by neobsahoval (proprietární) Skype, nýbrž nějaký falešný spouštěcí adresář, potřebné symlinky a nastavení. Bez toho snad aby se člověk opravdu bál ten Skype spouštět.

    27.8.2007 13:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Lidi klid, čtení /etc/passwd nic, nic neznamená... Je to úplně normální chování spousty programů!! To zase někdo měl co napsat, chjo.
    Michal Fecko avatar 27.8.2007 14:47 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Lidi klid, čtení /etc/passwd nic, nic neznamená... Je to úplně normální chování spousty programů!! To zase někdo měl co napsat, chjo.
    Ak to robi open-source program tak mi to nevadi, lebo viem ze mozne vysledky svojho citania nebude sifrovane (aj ked anonymne) posielat bohvie kam do sveta, pri closed source sa mozme iba dohadovat naco mu su tieto informacie a kde ich popripade sifrovane posiela... TOTO NIEJE SIRENIE POPLASNEJ SPRAVY, TOTO SU FAKTY A KAZDY NECH SI SPRAVY NAZOR SAM.
    27.8.2007 14:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    No tak by se slušelo na to alespoň v tom blogpostu upozornit, že to není jen specialita Skype.
    Grunt avatar 27.8.2007 18:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dalsi dovod proti Skype
    Ak to robi open-source program tak mi to nevadi, lebo viem ze mozne vysledky svojho citania nebude sifrovane (aj ked anonymne) posielat bohvie kam do sveta
    Ne "bohvie kam" ,ale s největší pravděpodobností do programu gnome-session-manager:
    mmap2(0xb7c05000, 8192, PROT_READ|PROT_WRITE, MAP_PRIVATE|MAP_FIXED|MAP_DENYWRITE, 8, 0x8) = 0xb7c05000
    close(8)                                = 0
    munmap(0xb7c1a000, 63239)               = 0
    open("/etc/passwd", O_RDONLY)           = 8
    fcntl64(8, F_GETFD)                     = 0
    fcntl64(8, F_SETFD, FD_CLOEXEC)         = 0
    _llseek(8, 0, [0], SEEK_CUR)            = 0
    fstat64(8, {st_mode=S_IFREG|0644, st_size=1434, ...}) = 0
    mmap2(NULL, 1434, PROT_READ, MAP_SHARED, 8, 0) = 0xb7d54000
    _llseek(8, 1434, [1434], SEEK_SET)      = 0
    munmap(0xb7d54000, 1434)                = 0
    close(8)                                = 0
    write(4, "\1\f\1\0\10\0\0\0\1\0\0\0008x\240\10\6\0\0\0UserIDm\0\0"..., 72) = 72
     | 00000  01 0c 01 00 08 00 00 00  01 00 00 00 38 78 a0 08  ........ ....8x.. |
     | 00010  06 00 00 00 55 73 65 72  49 44 6d 00 00 00 00 00  ....User IDm..... |
     | 00020  06 00 00 00 41 52 52 41  59 38 ff ff 29 00 00 00  ....ARRA Y8..)... |
     | 00030  01 00 00 00 50 c1 12 50  0a 00 00 00 70 65 74 72  ....P..P ....petr |
     | 00040  76 6c 61 73 69 63 6b 79                           vlasicky          |
    write(4, "\1\f\1\0\24\0\0\0\1\0\0\0h\360\250\10\16\0\0\0RestartC"..., 168) = 168
     | 00000  01 0c 01 00 14 00 00 00  01 00 00 00 68 f0 a8 08  ........ ....h... |
     | 00010  0e 00 00 00 52 65 73 74  61 72 74 43 6f 6d 6d 61  ....Rest artComma |
     | 00020  6e 64 30 36 00 00 00 00  0c 00 00 00 4c 49 53 54  nd06.... ....LIST |
     | 00030  6f 66 41 52 52 41 59 38  03 00 00 00 71 00 00 00  ofARRAY8 ....q... |
     | 00040  0e 00 00 00 2f 75 73 72  2f 62 69 6e 2f 73 6b 79  ..../usr /bin/sky |
     | 00050  70 65 a9 08 00 00 00 00  08 00 00 00 2d 73 65 73  pe...... ....-ses |
     | 00060  73 69 6f 6e 50 c1 12 50  37 00 00 00 31 31 63 30  sionP..P 7...11c0 |
     | 00070  61 38 30 32 30 32 30 30  30 31 31 38 38 32 33 30  a8020200 01188230 |
     | 00080  32 37 35 30 30 30 30 30  30 35 39 34 39 30 30 34  27500000 05949004 |
     | 00090  35 5f 31 31 38 38 32 33  30 32 37 37 5f 32 38 36  5_118823 0277_286 |
     | 000a0  31 38 39 08 00 00 00 00                           189.....          |
    write(4, "\1\r\1\0\4\0\0\0\1\0\0\0h\360\250\10\16\0\0\0DiscardCo"..., 40) = 40
     | 00000  01 0d 01 00 04 00 00 00  01 00 00 00 68 f0 a8 08  ........ ....h... |
     | 00010  0e 00 00 00 44 69 73 63  61 72 64 43 6f 6d 6d 61  ....Disc ardComma |
     | 00020  6e 64 30 36 00 00 00 00                           nd06....          |
    write(4, "\1\f\1\0\10\0\0\0\1\0\0\0h\360\250\10\20\0\0\0RestartS"..., 72) = 72
     | 00000  01 0c 01 00 08 00 00 00  01 00 00 00 68 f0 a8 08  ........ ....h... |
     | 00010  10 00 00 00 52 65 73 74  61 72 74 53 74 79 6c 65  ....Rest artStyle |
     | 00020  48 69 6e 74 00 00 00 00  05 00 00 00 43 41 52 44  Hint.... ....CARD |
     | 00030  38 66 41 52 52 41 59 38  01 00 00 00 71 00 00 00  8fARRAY8 ....q... |
     | 00040  04 00 00 00 00 00 00 00                           ........          |
    write(4, "\1\10\1\0\0\0\0\0", 8)        = 8
     | 00000  01 08 01 00 00 00 00 00                           ........          |
    
    9473  socket(PF_FILE, SOCK_STREAM, 0)   = 4
    9473  uname({sys="Linux", node="petr", ...}) = 0
    9473  connect(4, {sa_family=AF_FILE, path="/tmp/.ICE-unix/5949"}, 21) = 0
    

    lrwxrwxrwx 1 petrvlasic petrvlasic 0 2007-08-27 18:10 /proc/5949/exe -> /usr/bin/gnome-session

    Ale pár zajímavých pasáží by se v programu určitě našlo.A myslim si ,že soubor ~/.Skype/shared.xml, pakety odeslané ihned po spuštění programu, výsledky trasování a dump programu mluví sami za sebe.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.