abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    26.4.2008 20:55 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Odkdy je GIMP na kancelarskou praci? Otevres jeden vetsi obrazek a 2GB v riti.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Michal Fecko avatar 26.4.2008 20:59 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    A keď chceš upraviť fotku/obrázok (clipart v Inkscape), ktorý chceš vložiť do nejakého dokumentu?
    26.4.2008 21:01 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Takhle se dá ale udělat kancelářský program z čehokoli :-P
    THIS IS SPARTA!
    Michal Fecko avatar 26.4.2008 21:07 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    To hej no... :-) Ja ale GIMP a Inkcape fakt beriem ako kacelárskych pomocnikov (prvá pomoc) pri úprave fotiek/obrazkov/klipartov pre rôzne dokumenty...
    26.4.2008 21:03 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Aha sorry, ja si pod kancelarskou praci predstavoval sekretarku s Officem :-).
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    26.4.2008 21:07 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Zajímalo by mě, kolik paměti budu mít v počítači za deset let. Stejně je to hrůza, že žijeme v takovém počítačovém a internetovém pravěku.
    THIS IS SPARTA!
    26.4.2008 21:41 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    No ale nepřipadá mi, že by bylo třeba paměti přidávat. To akorát Vista člověka zdupe, že má starý hardvér a ať si koupím nějakou fleš paměť na redy buřt.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    27.4.2008 08:39 Ooaniki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Vista Vas nezdupe, mate na vyber - pokud mate 1 nebo 2GB muzete si pro urychleni koupit flashku. Nicmene i Hulan uznal, ze pokud mate 4GB a vice tak to nema smysl, na vykonu to nejde poznat (je to v radu 1%).
    brk avatar 26.4.2008 21:10 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Přijde na to. Pokud se jedná o novější mašinu s DDR II, které jsou velmi levné, tak bych asi řekl, že čím víc, tím líp, ale ono to asi nebude tak jednoduché ani zde.

    Cca před rokem jsem si v notebooku, na kterém používám v podstatě akorát Firefox, něco na poštu, IRC, ICQ, Jabber a nějaký prohlížeč obrázků, navýšil RAMku z 512MB na 1,5GB a žádné zrychlení jsem nezaznamenal. Spíš jsem si akorát zpomalil suspend to disk.
    USE="-qt -kde"
    Michal Fecko avatar 26.4.2008 21:14 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Dobrá pripomienka - bavíme sa tu naozaj IBA o nových strojoch schopných využiť dual channel a momentálne naozaj lacné DDR2 pamäte (DIMM, SODIMM). Práca s 2G SDRAM @ 100Mhz by bola rovnako ťažká ako jej samotné vyskladanie :-D
    27.4.2008 00:38 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Ale kdež, záleží na velikosti, rychlost není bůhvíjak podstatná. Ale cena za DDR a hlavně SDR SDRAM už docela jo!
    mirec avatar 26.4.2008 21:20 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Kde je tu možnosť < 512MB RAM? Používam 256 s kde3 na plnohodnotnú prácu. Ak mám byť presný je to 256 - 64 (grafická karta), takže 192. Keď pracujem na PC s 1GB RAM ... úplne žiaden rozdiel, všetko bleskové ...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Michal Fecko avatar 26.4.2008 21:24 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Možnosť pracovať (plnohodnotne) s menej ako 512M RAM mi neprišlo veľmi reálne - každopádne si si hlas/názor "zapísal" v diskusii.
    27.4.2008 13:39 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Ale jo, dá se. Mám ještě „staré“ PC s Athlonem na 1,4 GHz a 256 MB RAM / Ubuntu a nemůžu říct, že bych pocítil nějaký zvláštní nárust komfortu a produktivity po přechodu na MacBook Core 2 Duo 2.16 GHz s 1 GB RAM / Mac OS X.

    (Spíš ta moje produktivita spíš pořád klesá, ale nevím, jestli je tam nějaká souvislost s OS nebo hardware, spíš jsem strašně zlenivěl. ;))
    Nicky726 avatar 27.4.2008 22:15 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    V plně rozvinutém DE se mi to taky moc nezdá. Na E17 mi 256MB RAM na běžnou práci stačí a do swapu jde výjimečně, na tom samém stroji jsem ale dřív provozoval Ubuntu 7.04 (GNOME) a moc svižné mi to nepřišlo.

    A co se KDE týče, tak tam i těch 512MB je tak tak... uznávám ale, že kancelářská práce nezahrnuje spuštěný Eclipse...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    27.4.2008 22:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Nesmysl, KDE je na paměť skutečně nenáročné (a stejně tak i na procesor). Momentálně tu mám spuštěné fullblown KDE s hromadou otevřených aplikací (včetně takového žroutu jakým je GIMP) a zabráno mám jen 302MB. Když člověk pracuje úsporněji, vystačí si v KDE i s těmi 256MB (při normální práci mám většinou zabráno jen okolo 190MB RAM).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Nicky726 avatar 29.4.2008 23:35 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Aktuální stav po 9 hodinách mé celkem běžné činnosti (Mandriva Spring, KDE 3.5.9): využitá ram 585 MB (zbytek do 1024 je cache) + 360 MB se usídlilo ve swapu z horších časů.

    Běží tu celou dobu firefox 2.0.0.13 s 11 taby, lyx se 2 taby, kopete, konzole a 2 taby, krusader, openoffice, kerry-beagle, a nějaké další vychytávky na panelu, který asi brzo zruším, bo je nepoužívám, zatím ale nebyl čas.

    Většinou mívám otevřených ještě pár dokumentů v kpdf a často eclipse.

    Ad CPU souhlas
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    30.4.2008 00:10 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Já používám jen KDE aplikace (žádný Firefox), mimo ně jen občas GIMP a pak také OpenOffice. A spotřebu paměti mám tak nízkou jak jsem psal (do swapu mi to přitom ani nesáhne). Takže bych řekl, že problém bude u vás ve Firefoxu, Beagle (to je děs běs, navíc pod Mono) no a hlavně Eclipse (to je extrémní žrout paměti, pro ten jsou i 2GB skoro málo, to na můj komp nesmí ;-)).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Nicky726 avatar 30.4.2008 10:15 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    :-) no Konqueror mi jako prohlížeč moc nevyhovuje. Indexované vyhledávání se hodí, když člověk zapomene, kde co je... Eclipse no... je nějaká jiná srovnatelná a méně náročná alternativa pro vývoj javy? (se vším tím doplňováním, co Eclipse umožňuje)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    30.4.2008 13:07 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Mně zas Konqueror vyhovuje mnohem víc než Firefox, holt co člověk to názor :-) V Jave naštěstí nevyvíjím, takže takový problém řešit nemusím. Ale co třeba NetBeans (nevyznám se v tom, ale slyšel jsem na něj dobré ohlasy)?
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jendа avatar 26.4.2008 21:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Pokud bude mít všechny aplikace spuštěné najednou a v tom Gimpu bude obrázek o nějaké rozumné velikosti, tak by 1GB měl stačit. Taky záleží na tom, jestli je to 64 nebo 32 bit, 64 bere o dost víc. Jinak ve FF3 je prý ten memory management o hodně lepší, nevím, nezkoušel jsem.

    Já jsem měl před půl rokem 256MB a hrůza, těď mám 768MB a je to obrovsky rychlé. + to nové KDE 4.0.69 (kdemod unstable) žere mnohem méně.
    26.4.2008 21:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    512MB staci, ale pokud jsou to levne DDR tak rozhodne 1Gbyte.

    Ja mel jeste donedavna ve vetsine kompu 512 a po pridani na 768 jsem prakticky nevidel rozdil.

    Delal jsem ted test na tlustym klientovi. Mel 512MB ram, root pres NFS a spusteni Gimpu a OpenOffice (v KDE) se do tech 512Mb veslo - myslim tedy diskovou cache. Pri opakovanem spousteni se uz ze serveru skoro nic netahalo. Takze na beznou praci s HDD tech 512 fakt staci a vyssi mnozstvi se pri bezne praci projevi az po case kdyz uz se naplni pamet po okraj jako diskova cache.

    Jsem si stopro jistej, ze pokud je rozdil mezi 1Gb a 2Gb tak zasadne znatelnej a jsi s jistej ze to neni novou verzi (coz by mohlo byt ale jen o kousek), tak je v tom pocitaci neco opravdu schnileho, zrejme setsakra pomaly disk.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Michal Fecko avatar 26.4.2008 21:32 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Možno by som mal zdôraniť že som mal na mysli prácu s Ubuntu založenú na Gnome a nie na KDE kedže IMHO je Gnome o trošku väčší žráč pamäte - no flame - ma zase ale iné výhody.
    26.4.2008 22:38 Petr Dlouhý | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Mimochodem - znáte preload?
    26.4.2008 21:45 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Ono to chce definovat, co je kancelářská práce. Já třeba projektuju a stabilně mám otevřeno: LotusNotes, TotalCommander, pár wordowských dokukentů, sem tam nějakej excel, a taky pár databází v accesu, nějaká ta AutoCadovská schémata a tak nějak podobně- Čili se každý kousek paměti hodí. Jelikož musíme být mobilní dělám na Dellu D520, což je skvělý NB, ale má jen 1G paměti, což v kombinaci s mizernou správou paměti v XP a pomalým diskem nedělá dobrotu.
    freshmouse avatar 26.4.2008 22:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Ubuntu 8.04 jako celek zrychlilo (což je hlavně díky zrychlení GNOME 2.22).

    Nejprve (před instalací) jsem si myslel, že s mými 256 MB asi už nevydržím, ale Ubuntu 8.04 mne přesvědčilo, že minimálně do dalšího vydání to je ještě v pohodě. :-) (A to se nijak neomezuju.)
    freshmouse avatar 26.4.2008 23:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Ale jinak bych, kdybych provozoval kancelářské práce (pod čímž si představuji hodně práce s OO.o), rozhodně nešel pod 512 MB.
    26.4.2008 23:22 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Běžná kancelářská práce se dělá stále stejně rychle už od dob 286. Bohužel na stejnou práci je potřeba stále víc zdrojů. Klidně by šlo na té 286 dělat i dnes a to s 1M paměti jen použít vhodný software.
    26.4.2008 23:40 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Jiste, v jeskynich a na stromech to byla take parada.
    27.4.2008 00:14 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Jak jsem již psal - definujte běžnou kancelářskou činnost.
    27.4.2008 00:15 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    To je taková činnost, na kterou stačí jednogiga ramky :-P
    THIS IS SPARTA!
    27.4.2008 20:44 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    To je pravda a je to docela smutné. No, když je člověk šikovný, tak tomu dovede trochu čelit, ale vždy ho to stojí práci a zřeknutí se některých funkcí novějších programů.
    27.4.2008 01:52 boriz | skóre: 4 | Localhost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    tak u me to je 192 az 256MB RAM

    Firefox, wine + miranda, amarok, gimp

    neptejte se me jak to delam, ja sam nevim :-D

    aktualne tvorim na IBM Thinkpad T22 ( pIII 900Mhz, 256MB RAM )
    I slackwaristi maji sve dny
    Jardík avatar 27.4.2008 09:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    V linuxu je velmi důležité mít hodně RAM v případě, kdy nechcete debilní SWAP. Protože jakmile by vám paměť začala docházet, začne ten killer zabíjet NÁHODNÉ procesy, což je teda fakt moudré chování. Normální OS (jako je Windows Vista) prostě při nedostatku paměti paměť nenaalokuje, linux radši zabije proces a z ušetřené paměti vám nějakou naalokuje.

    Také mě zaráší, jak jsou ty instalátory blbé. Zkoušel jsem openSUSE 11 a ono si dovoluje nadávat, že jsem nevytvořil SWAP, když mám 4GB RAM ... Bože, k čemu by mi asi tak byl.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 27.4.2008 09:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Kurňa. Kdyby někdo nevěděl, tak slovem zaráší myslím zaráží.
    Věřím v jednoho Boha.
    27.4.2008 10:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Proč oom_killer? Protože je to lepší řešení, když veškerou paměť žere nějaký leekující proces. Samozřejmě, když ji má oprávněně tak je to opruz. Obojí metody mají své výhody a nevýhody. A já volím oom_killer.
    Také mě zaráší, jak jsou ty instalátory blbé. Zkoušel jsem openSUSE 11 a ono si dovoluje nadávat, že jsem nevytvořil SWAP, když mám 4GB RAM ... Bože, k čemu by mi asi tak byl.
    Instalátor se tě akorát zeptá, jestli si opravdu přeješ vytvořit systém bez swapu, tak co se tak vzrušuješ?
    27.4.2008 10:49 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    oom_killer rozhodně nezabíjí náhodně. Aktuálně se myslím zabíjí proces, který má nejvíce nejdéle nepoužité paměti. To je většinou ten, který leakuje.

    Windows Vista je určitě skvelý systém (viděl jsem jednou, zjistil že se Sambou PDC funguje a smazal), ale nejsem si jistý, že tento server je extrémně vhodný k jeho propagaci, raději doporučím zive.cz, ...
    27.4.2008 11:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    V linuxu je velmi důležité mít hodně RAM v případě, kdy nechcete debilní SWAP.
    Co je na swapu debilního?
    Zkoušel jsem openSUSE 11 a ono si dovoluje nadávat, že jsem nevytvořil SWAP, když mám 4GB RAM ... Bože, k čemu by mi asi tak byl.
    Třeba k suspendu na disk, neasi. :-P
    28.4.2008 15:31 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Protože jakmile by vám paměť začala docházet, začne ten killer zabíjet NÁHODNÉ procesy, což je teda fakt moudré chování. Normální OS (jako je Windows Vista) prostě při nedostatku paměti paměť nenaalokuje, linux radši zabije proces a z ušetřené paměti vám nějakou naalokuje.
    ale kdeze... oomkiller zabiji ty procesy ktere jsou dlouho neaktivni vuci pameti (zoz je mimochodem i panel v KDE - kicker). A nezabiji je pri pozadavku na nove alokovanou pamet pri spusteni novych programu, ale pokud dochazi volna pamet obecne, zejmena jde o to ze bezici prograym si pozadaji o dalsi pamet. Pokud by system rekl ze nema a neda, zhavarovaly by i ty zadajici aplikace a tim by ve vetsine pripadu klekl cely system, jelikoz jaderne procesy maji prednost.

    At uz tak nebo tak, pokud dojde na oomkiller, je to znamka, ze je system spatne dimenzovany. Je to vpodstate hlaseni o chybe. At uz ze mas malo ram obecne (64MB ram bez swapu napriklad) nebo ze mas leakujici proces. Oboji si zada reseni.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    27.4.2008 11:42 Robertek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    No já mám na desktopu/serveru 2G a nic moc, teda jako pro běžnou práci by mi stačilo i 512, ale když občas pustim VirtualBox a testuju nějaký řešení do práce tak už začne swap:)

    Jinak souhlasim že 2GB je optimum, neni to tim že by aplikace tolik žraly jak je to podáváno, ale tim že se v podstatě >2/3 nakešujou a pak se to spouští znatelně plynuleji než vše znovu načítat z disku. JEdiné co se časem rozrůstá je X-server, takže i s Fluxboxem mám po 14 dnech runtimu ~ 500MB a v podstatě nic zapnuté.

    No a na nb mám 192MB (Comapq Armada M300 - P3 600) a pohoda, dělám tam uplně vše k čemu by mohl člověk nb používat, Firefox, Writer nebo Abiword, wine na specílní programy pro práci s externím zařízením apod, jen mi tam chybí USB2 (v PCMCIA už mám wifi). Runtime běžně tak 14 dní mezi restarty (jen s2d). Třeba i po týdnu, kdy sem Firefoxoval, občas otevřel Abiword, nemám dotčenej swap:)
    27.4.2008 18:55 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    čím víc tím lepší optimum, ne? :-D
    pol128 avatar 28.4.2008 07:32 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Ja som donedávna vždy rozmýšľal, že veď toľko a toľko pamäti bude stačiť. Potom, keď som chcel prikúpiť, tak bola nehorázne drahá. Preto teraz nakupujem do strojov toľko, čo znesie doska. Disková cache sa hodí.
    28.4.2008 20:45 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimum pamäte pre kancelársku prácu na Ubuntu?
    Zdravím

    Ja mám v NB 4GB DCH (predtým 512MB) a na výkone je to poznať. Diskutabilný test glxgears narástol so cca 630 FPS na cca 800 FPS. OOO sa tiež rýchlejšie spúšťa.

    Dalšou výhodou 4GB ram je že môžete celý systém do nej pri štarte nahrať a potom nieje brzdený s HDD.

    tomolc
    pocasienahorach.sk

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.