abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (87%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 733 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Mikos avatar 10.2.2006 00:52 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Ty vaše problémy s KDE trošku nechápu, vezměme to popořadě:

    - protokol "media:/" - ano, je trošku nedotažený, v KDE 4 bude nahrazen architekturou Solid. Nicméně nikdo vás ho nenutí používat. A mě třeba často využitelný přijde dobře, záleží na situaci, každému co jeho jest.

    - nenažranost KDE - nevím co jste používal za distribuci, ale tohle je vážně divné. Já mam po startu KDE zabráno nějakých asi 130MB. A to mam zapnuté i různé eye-candy hračičky (SuperKaramba, atp.). A ani po dlouhém celodenním používání mi zabraná paměť téměř nikdy nepřeroste přes 250MB (a to mám otevřeno hodně programů a občas i až okolo 20 záložek v Konqueroru). KDE se naopak s každou verzí zlepšuje, zaměstnávají lidi na to aby se starali o rychlejší chod a redukci paměťové náročnosti. Co sem tak zkoušel GNOME, tak mi přišlo že ta je na tom s paměťovou žravostí rozhodně hůře.

    - vyskakovací dialog při vložení media - zas vás nikdo nenutí, abyste ho používal. S Kaffeine si to nerozumí proto, že vývojáři Kaffeine se jaksi zatím vykašlali na podporu media:/ Kio-slave. Tzn. tohle je ten samý problém jako bod jedna.

    - místo DVD shrinku na jednoduché věci se mi osvědčil K9Copy

    - ostatní už nemá cenu komentovat, v něčem máte jistě pravdu, ale spoustu věcí z mého pohledu přeháníte

    No co se dá dělat, holt ať se vám na Windowsech daří :-) Mně Linux vyhovuje nesrovnatelně více...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.2.2006 00:58 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Myslím, že to rána by to bylo počkalo, nestojí to za to psát rozhořčený příspěvek okořeněný překlepy. :-)

    Já používám pokud možno nekdečkové a negnomové programy. (Ani KDE, ani GNOME nepoužívám.) Na přehrávání hudby mám XMMS (už ne Beep), na video MPlayer (když už vůbec něco, nemám na to stejně čas), zvukovku mám SB AWE64 (mám jen dvě uši, nepotřebuju 5+1). Automatizace samospouštěcími nesmysly po vzoru Windows mi přijde také k ničemu, však ji nikde v systému nemám. Ale i ve Windows lze tuto vlastnost potlačit.

    Souhlasit můžu s tím, že FireFox žere (někdy) moc paměti, i když některé podivuhodné vlastnosti (třeba obrázky přes X server) unixového FireFoxu se táhnou už od dob Netscapu 4, dokonce možná ještě ze vzdálenější minulosti, což však nedokážu posoudit.

    Pokud prahnete po návratu k Windows, byla by hloupost vás odrazovat. Mnozí z uživatelů tohoto letitého výrobku jsou velmi spokojeni, někteří dokonce i vědí, proč tomu tak je.
    10.2.2006 01:05 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Prvni kamen
    Další věcí, která mě na KDE štvala, je, že žere všechnu paměť. Po spuštění KDE je zabráno cca 200MB paměti a to nepouštím ani moc démonů. Postupem času, jak spouštíte a ukončujete různé aplikace pro KDE mám schroustáno celých 512M a ve swapu dalších 100M a přitom mám spuštěno to samé, co po startu.

    No par let pouzivas linux... hezke, ale nejak si nenapsal, jestli ti nejaka pamet nekde chybela. Ze je zabrana pamet ucelove, aby se nemuselo tolik swapovat, a dokud neni treba, tak se nemaze... to mi bylo vysvetleno kymsi na zacatku ... a opravdu, na rozdil od Windows jsem v linuxu nepocitoval omezeni pameti nijak casto, ani kdyz jsem jel na 128M (i tam se Gentoo kompilovalo), na 256 (dalo by se rict, ze vetsina systemu si s timhle dosud vystacila), na 320 - prakticky jsem nepotreboval nikdy vic ani pri nejdivocejsich kompilacich. Pravda, needituji zadne hudebni soubory, ani videa, takze mozna mam jen stesti.

    No a co se tyce ostatniho... ja myslim, ze vam to tu dost lidi zacne vysvetlovat, takze se nebudu namahat ;) Mam ale takovy dojem, ze se vse tyka nastaveni, a mozna, kdyz potrebujete profesionalni prostredi, tak si ho nechte (za uplatu) nejakym "profikem" nastavit. Protoze i ja jako amater nemam nejak pocit, ze by to neslo.

    Co se tyce "navratu k Windows" ... tak hodne stesti. Mne osobne se v nem dela cim dal tim hur: je to stare, neohrabane, rychle se zahnoji, spatne se mi udrzuje, blbe se to nastavuje (ne, nepolezu kvuli "liste" do registru). Pameti nevim kolik zere, ale obcas to proste zatuhne a nemaka. Taky to porad chrousta jak drti swap, a to nebezi skoro nic. Taky jsem zlenivel od te doby co pouzivam linux (Gentoo a Arch, ale to neni tak dulezite) a nemam chut po vsech certech hledat vsechny mozne programy, kdyz je muzu mit jako na taliri ze spravce balicku.

    Co dodat :) Ja vas premlouvat nebudu, uzijte si to, asta la VISTA, baby :PPP
    10.2.2006 01:07 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi

    Linux a multimédia?

    KDE, GNOME i Windows Vista jsou vyhřeznutá parodie Mac OS X. Pokud chceš Unixový systém s multimédii, pořiď si Apple a Mac OS X. Kvalitních programů najdeš dost (za peníze).

    Mikos avatar 10.2.2006 01:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    A jéje, Mac-zealot ;-) To by bylo, aby se aspoň jeden v jakékoliv diskuzi neobjevil :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    JiK avatar 10.2.2006 12:36 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    mikosi, zkusil jsi to? myslim mac a os x? Ja jo. A jsem spokojen.
    Mikos avatar 11.2.2006 16:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Ano, zkusil ;-) Pěknej design, ten se Applu vskutku povedl (a pak některé věci jako Expose), nicméně to je tak vše. Je tam obrovská spousta věcí, která mi nesedí. Kdybych si někdy koupil Apple (což ale nehrozí ;-)), tak by na něj okamžitě putoval Linux...

    Každému prostě vyhovuje něco trošku jiného.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.2.2006 01:09 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    BTW DVDShrink jede bez problemu ve WINE. Alespon jsem nikdy na problemy nenarazil a ani o nejakych zavaznych neslysel.
    10.2.2006 01:38 Lampa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Bez urazky, ale temer vse co jste popsal mi prijde jako problem mezi klavesnici a zidli....
    10.2.2006 02:20 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Bez urážky, ale všechno co jste zde popisoval jsou prvky nedokonalého desktopu s malou podporou autorů aplikací třetích stran.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Vaclav Lesek avatar 10.2.2006 07:25 Vaclav Lesek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Mozna byste mohl napsat svuj desktop, kdyz jste tak chytrej :-D
    11.2.2006 19:07 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Ja porad premyslim, co delam, sakra, blbe, kdyz mne muj Linuxovy desktop funguje perfektne (vsechny veci o kterych pise autor blogu delam s Linuxem bez problemu a preji mu aby mu to windowsove nadseni dlouho vydrzelo - mozna se bude hodne divit, ze se problem obcas objevi vsude - vim o cem mluvim). Pokud se potykam s nejakym problemem, jde o problem srovnatelny s jinymi OS (znam nekolik platforem dost podrobne abych mohl soudit).
    Pane Plesinger, proc tady porad smrdite ? Kdyz nemuzete Linuxu prijit na jmeno, nepouzivejte jej a neotravujte na serveru, ktery je urcen jeho uzivatelum. Ja take neobrazim fora uzivatelu Windows...
    Je smutne, jak se ABC Linuxu zvrhlo. Dnes sem pise kazdy Jouda, provozovatel serveru ma pochopitelne na Joudech zajem, protoze vydelava na reklame (ale jo, chapu to a lacine nekritizuji)... Na druhou stranu je to mnozstvi Joudu mozna dukazem, ze popularita Linuxu nezadrzitelne roste.
    10.2.2006 07:20 Ja.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Souhlas. Kdyz nekdo chce, vsechno vyresi. KDE je obr, ktery je pro sekretarky, aby nepoznaly, ze jste jim "tam nedali vindousy". Pokud si stezujes na velikost KDE, proc to pouzivas (ja mam blackbox a je to bez problemu).

    A ted honem utikej do Windows a az ti neco nebude chodit, tak si stezuj u majkrosoftu;-)

    PS: chapu, ze nekomu nevyhovuje to ci ono...ale proc v pripade Linuxu vzdycky musi nasadit ten debilni vitezoslavny usmev, kterym rika: HA. Dostal jsem vas. JA Linux mit nemuzu a vy jste vsichni magori

    PPS: omlouvam se, ze jsem se nechal unest ale radsi si tady zanadavam, nez bych utracel prachy za psychoterapeuta:)
    11.2.2006 19:17 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    HA. Dostal jsem vas. JA Linux mit nemuzu a vy jste vsichni magori

    Myslim, ze jste psychologii techto lidi vystihl velmi dobre. Jak pravi klasik - boze, jak ja tyto lidi znam !! Problemy s OS nejmenovane firmy jsou pro ne cimsi zcela normalnim nad cim se nepozastavuji. Ovsem pri kazdem problemu s nasim OS hned nasadi vitezoslavny usmev, pricemz budi dojem, jakou ze nam delaji milost, ze na tom neco delali... Takove to: "tak se teda ted ukazte, dyš ste tak chytry, ze si dovolujete pouzivat neco jinyho nez masa..." :-). Nechapu, proc se proste na to nevykaslou, kdyz jim to nevyhovuje... Nevim co je pricinou tohoto chovani. Mozna podvedomy mindrak ? Mozna skryta stadnost, kterou v sobe kazdy clovek - v ruzne mire ma - a z toho plynouci netolerance k odlisnostem...Nevim, nerozumim.
    Ale mame tady i psychology - at se vyjadri - zajimalo by me to...
    11.2.2006 20:18 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Problemy s OS nejmenovane firmy jsou pro ne cimsi zcela normalnim nad cim se nepozastavuji. Ovsem pri kazdem problemu s nasim OS hned nasadi vitezoslavny usmev
    Myslim, ze nasledujici zapis pisatele blogu mluvi za vse. Nejrozsirenejsi OS videno ocima "prestupujiciho" z toho nevychazi zrovna lichotive. Stejne se vede i mne, kdyz jsem nahodou "nucen" se k Windows vracet. Pouze kdyz jsme na neco zvykli, tak nam to prijde normalni...

    Ja bych se taky vsadil, ze panenske duse posazeny pred beznou cerstve nainstalovanou linuxovou distribuci treba s KDE (nebo Gnome, at me nebijou, ale i vyladeny IceWM apod. by udelal svoje) a pred cerstve nainstalovany Windows XP budou po tydnu nuceneho pouzivani obou systemu od Billova OS prchat s hruzou v ocich.

    Stejne je to treba s pristupem k "alternativnim" lecbam. Bezna medicina selhava, pristroje za miliony, specialisti nic... roky bezi vysetreni za vysetrenim... nic. A pak prijde takovy clovek k "leciteli" a beda, jestli ten nejpozdeji do tydne neudela zazrak, to je hned na jazyku slovo sarlatan. Mereno stejnymi meritky byli by pak "normalni" doktori v tom pripade sarlatani na entou.

    Ale lidi clovek nepredela ;)
    Josef Kufner avatar 10.2.2006 01:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Jo. Opusť KDE, opusť Gnome. Spusť si kvalitní windowmanager, hezký obrázek do rootwindow, pár xtermů, do doku hodinky a užívej si. Windowmaker, xterm, run-mailcap, automounter, mc, spousty klávesových zkratek na každou ptákovinu... vypni všechny zbytečné lišty, sestřel zbytečnosti... zjistíš, že použitelnost několikanásobně vzroste.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Watzke avatar 10.2.2006 05:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Nečetl jsem to celý (jsem ospalej a navíc se mi nechce), ale musím se zeptat na pár věcí - to je tak těžký se na ty voloviny co ti vadí vykašlat? Otevřít terminál zde si zkopírovat ze staršího KDE, media:/ nepoužívat (osobně jsem to nikdy nepoužíl, snad omylem), aby se na nic neptal po vložení média stačí v KControl zakázat HAL backed a dát ke všem akcím nic, nebo kdebase-kioslaves rovnou emergnout bez hal flagu. O tom s tou pamětí nic nevím.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 10.2.2006 05:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Ještě k tomu K9copy - tak snad píšeš, že používáš KDE, ne? Tak se rozmysli co píšeš. Je hovadina kvůli jedný aplikaci instalovat kdelibs atp., určitě je podobný program i na gtk+. Jo a šťastný přechod ke ClosedSource. Je mi to divný, nečekal bych to od tebe, přesto že tě moc (no, vůbec) neznám...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2006 09:22 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    skoro souhlas... kde (s byvalym sargem) na domacim dektopu mam, media:/ jsem ani nemela tu cest potkat, cim je to zpusobeny, netusim, ale vubec mi to neva. ;-)
    To je síla televize...
    Heron avatar 10.2.2006 12:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Já se k něčemu přiznám: Jsem (asi) totální trotl.

    Snad každý popisuje KDE jako prostředí kde jsou animace (v životě jsem tu žádnou nevyděl), kde se cosi zobrazí při vložení DVD (u mě nic, dvd mountuju v gkrellm), o media:// dnes slyším poprvé, o HAL nevím naprosto nic a zdá se, že to tu ani nemám, naposledy jsem viděl automount na windech (ovšem NIKDY žádný autorun).

    Dotaz: můžu přijít k někomu na návštěvu, kdo má v KDE animace? Komu se automountuje DVD po vložení? Kdo mi vysvětlí, k čemu je HAL, media://? Myslím to vážně. Nic podobnýho jsem na linuxu neviděl.

    Mám FC4, KDE3.5.1-fc4.kde
    Mikos avatar 10.2.2006 15:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Já tedy automounting v Linuxu používam, pro mě je to mnohem praktičtější a pohodlnější než ruční mountování. Používal jsem ho už v době kdy byl teprv v plenkách a rovnal se ošklivému hacku (supermount, submount), ale dnes když jsou tu výborné technologie jako HAL, tak je to naprosto paráda (ten KDE "autorun" sice nepozužívam, mam nastavený na automounting ivman, nicméně je spousta lidí, kterým se onen "autorun" hodí a vyhovuje jim).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Watzke avatar 10.2.2006 15:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Vysvětlím ti to, co (snad) vím. IvMan spolupracuje s HALem a HAL s DBusem a ten má v popisu: A message bus system, a simple way for applications to talk to each other. Takže je snad jasný o co jde. Ivman mountuje média a HAL je Hardware Abstraction Layer, přesně nevím co dělá. Každopádně je to démon a má něco společného s médii :-) a pak pmount - ten jen spouštěn v novějších verzích (myslím, že od 0.6 nahoru - tedy, verzích toho Ivmana) Ivmanem. No a KDE (kio_media asi) spolupracuje s HALem a ten ho upozorní kdy vyhodit tu trapnout hlášku jako ve Windows XP, kdy jsi vložil jaký médium atp.. Pokud HAL a podobný nepoužíváš, tak jsi to ani nemusel vypínat. Je to btw novinka v KDE 3.5 - v KControl viz Periferie > Úložná zařízení.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 10.2.2006 16:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Hmm.

    Haldaemon + messagebus jsem tu měl střídavě vypnutý / zapnutý - bez většího efektu.

    V KControl / Peripherals / Storage Media je taky všechno zapnutý.

    Při vložení to nic nedělá.

    No co, někdy se s tím zkusím porvat.
    David Watzke avatar 10.2.2006 18:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    kdebase-kioslaves máš s podporou (jsem chtěl napsat s flagem :-)) halu?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 10.2.2006 19:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Určitě jo, problém bude jinde (tipuju fstab). Neřeším to a jsem spíš rád, že to nefunguje, než aby to pak nešlo vypnout :-) Teďka si chci rozdělit / na jednotlivý partišny, takže mám práce až na hlavu :-D.
    Mikos avatar 11.2.2006 16:37 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Proč by to nemělo jít vypnout? To je zas kec :-) V KDE jde všechno krásně nastavt ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Heron avatar 11.2.2006 16:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    No vzhledem k tomu, že mám všechno nastavený tak, že to má fungovat a nefunguje je možný, že když to nastavím tak, že to nemá fungovat, tak to fungovat začne. :-D
    10.2.2006 17:26 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    v životě jsem tu žádnou nevyděl

    Nevyděl? :-D
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    10.2.2006 07:48 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Opustil jsem KDE, opustil jsem Gnome. Začal jsem používat Xfce a všechny potíže, které popisujete se staly minulostí. A nakonec stejně nejraději používám konsolové aplikace.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    10.2.2006 08:02 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Tož hodně štěstí a třeba zase někdy.
    Jsem začátečník, ale mám v péči pět pc s Linuxem a nikde nic takového, co popisujete nepozoruji. Pokud preferujete spouštění pomocí dialogů a grafických průvodců (proč ne) tak jsou, podle mého, Win dál. Já, abych právě tomuhle unikl, jsem zběhl k Linuxu. To je osobní, každému sedí něco jiného.
    Vzal jsem jako fakt, že Linux je v neustálém vývoji a všechno nové, co se pro něj objeví, bude případně nedotažené a nestabilní. Že se nový program dolaďuje pomocí uživatelů, kteří ho dostanou zadarmo a zase zadarmo pomáhají dalšímu vývoji. Možná je to jinak, ať to někdo opraví, já to tak pochopil a přijal. Pokud mi nejde jeden program na přehrávání, pustím jiný. Používám spíš programy jednoduší a starší, kde očekávám větší "vychytanost".
    Jestli tomu rozumím, Win jde cestou integrovaného, plně grafického, animovaného, barevného, prostředí. Linux jednoduchých prográmků. Pokusy Linux, k radosti jedněch a nelibosti druhých dadat i ty průvodce a automaty v barvách a pohybu, jsou dost nové a tím asi i nestabilní. I proto se tomu snažím vyhnout a od grafických udělátek moc nečekám a luštím raději man. Vyhovuje mi to. Kdyby ne, vrátim se k Win.
    Myslím, že oba systémy mají své dobré a špatné. Zvážil jsem a používám Linux. Vy jste zvážil a vyhrál Win. Tak hodně štěstí, ostatne není vyloučeno, že si za nějakou dobu prohodíme místa :) (?) .
    vencour avatar 10.2.2006 08:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi

    Od FF jsem se vrátil k Mozille a cítim se spokojený, pokud "jen" zabere víc místa v paměti, tak to mi je fuk.

    Pokud mi něco zatuhne (Xka třeba), tak máme doma další komp, odkud se můžu zalogovat a zjistit stav. Čili můžu se tak dostat dál, vědět víc, co se mi tam semlelo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.2.2006 08:38 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Zdravim

    Ty problemy mi prijdou takove nejake detinske..

    Dokavad jsem na plose nemel ikonu "Muj Pocitac", ani jsem netusil, ze nejaky media:/ existuje. Neni problam na plochu hodit ikonu CD-ROMky a ta ukazuje primo na /mnt/cdrom. Kromtoho media:/ je uzitecny opravdu hodne pri grabovani Audio CD, jednoduseji uz to snad ani nejde.

    Pokud ti nevyhovuje autorun nebo automounter, tak prece neni problem ho vypnout. Ostatne na slackwaru jsem nic takoveho nemel a vyhovovalo mi to, ted se SUSE to obcas vyskoci a vicemene mi to nevadi. Na Linuxu je prave skvele ze si to muzu upravit podle svych potreb.

    Samozrejme kazdy ma pravo si zvolit co jemu se libi, ale nezapomel jsi nahodou za tech par let jak se ty windowsy vlastne pouzivaji? Ja si to obcas pripomenu v praci kdyz sedim u jinyho pocitace a kdyz se mi ten system okamzite zacne hroutit pod rukama, tak jen rikam: dekuji, nemam zajem.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    10.2.2006 09:25 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    ahaaa, tak proto me to neprudilo :-D
    je fakt, že na ploše nemám jedinou ikonu, automounter v linuxu spíše překáží(osobní názor) a je klid.
    (na druhou stranu, na macosx automounter používám, plochu ani náhodou prázdnou nemám, holt psychika :-D)
    To je síla televize...
    10.2.2006 08:42 Pepa Rokos | skóre: 8 | Buková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    No s tím KDE a pamětí to nebude zas tak horký jak píšeš:
    rokos@cartman:~$ w
     08:06:45 up 52 days, 21:21,  7 users,  load average: 0,25, 0,15, 0,14
    
    Všichni mají puštěné KDE a s pamětí to vypadá takhle:
    rokos@cartman:~$ free
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:        905368     897800       7568          0     210828     316300
    -/+ buffers/cache:     370672     534696
    Swap:      1951856      22672    1929184
    
    Ne že bych se chtěl KDE nějak zastávat, sám ho nepoužívám, ale v tvém případě byl asi problém ještě v něčem jiném.

    V něčem máš jistě pravdu, ale Linux není pro každého (ostatně stejně jako windows a jakýkoli jiný OS ;-) ). Já to beru jako "kutilský" operační systém, což je právě to, co se mi na tom líbí. Vždycky se to chová podle toho co si tam nastavím. Něco se nastavuje líp, něco hůř (třeba 5.1 zvuk...). Když se to pak vyladí, tak to můžou používat BFU, viz. 'můj' terminálový server cartman :-).

    Komu tohle šťourání a nastavování nevyhovuje, tak má v zásadě 2 možnosti: buď někoho pověří správou svého počítače, nebo to prostě nebude používat :-).
    10.2.2006 08:45 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Pa pa, la la
    10.2.2006 09:38 Viliam Brana
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Pouzivam KDE 3.5.1 a bezia mi aj nejake serverove aplikacie na pozadi a mam obsadenych 63804 kB.
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:        515484     178604     336880          0      10976     103824
    -/+ buffers/cache:      63804     451680
    Swap:       530104          0     530104
    
    Shadow avatar 10.2.2006 09:54 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod. Jediné, co nechápu, je, proč jste s GNU/Linuxem "roky" pracoval, když Vám nevyhovoval. Tak jako tak, přeji Vám, abyste měl s MS Windows více štěstí než já.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    10.2.2006 09:58 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Možná chtěl vědět jak to skutečně je, a podle toho se rozhodl. Linux používám, že mě baví, ne že je lepší. To ostatně ani neumím rozhodnout.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Shadow avatar 10.2.2006 10:58 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Ano, chápu, že se člověk nějakou dobu rozhoduje, třeba při dual bootu, ale pět let? To mi přijde trošku moc. Za takovou dobu už snad člověk ví, jestli ano nebo ne.

    Navíc důvody, které kolega uvádí, mi spíše připadají jako drobnosti, které se dají snadno vyřešit. Proto mám pocit, že kolega spíše hledá "důvod" než "způsob".

    Ale jak říkám, je to jeho věc a já osobně mu přeji hodně štěstí s MS Windows, které jsem já nikdy neměl. Doufám, že najde to pravé stejně, jako já u GNU/Linuxu.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    10.2.2006 11:44 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Jsou i tací co deset, patnáct i více let znezjistí, že ta ten nejsou ti praví. A pak to změní. A zdůvodní to podobně jako změnu distra. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    10.2.2006 11:44 Jack Raven | skóre: 8 | blog: RavenBlog | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi

    Zdravím!

    Nechci Vás kamenovat za Váš názor, koneckonců - každý máme jiné názory na různé věci a podle toho se také odvíjí prostředí ve kterém pracujeme. Měl bych pouze připomínku k tomu, jak zde popisujete "chyby" KDE, GNOME a různých dalších aplikací. OS Linux je postaven na myšlence svobody výběru. Vývojáři nám připravují nepřeberné množství aplikací, které za celý život ani nemůžeme vyzkoušet a je jen na nás, co si ke svému užívání vybereme. Mě osobně také zrovna 2x moc nevyhovují KDE, protože mi až příliš připomínají grafické prostředí známé z WinXP a také se mi zdají příliš pomalé. Ale to je moje chyba, že mi nevyhovují - existuje tisíce dalších uživatelů, kteří s KDE problémy nemají, ale já osobně dávám přednost WindowMakeru protože si v něm nakonfiguruju všechno podle svých představ.

    Zdlouhavá konfigurace je další bod na vašem seznamu "proč odejít". Neříkám, že to není pravda - konfigurace aplikací mi většinou zabere opravdu hodně času. Jde ale o to, že pokud jednou systém a jeho aplikace zkonfigurujete, nemusíte to za půl roku (jako ve většině případů Windows aplikací a Windows samotných) dělat znovu. Například mě kompletní nastavování všeho možného na mém Debianu zabere třeba i dva dny - ale pokud nechci, tak na to už nemusím později nikdy šáhnout - je to prostě hotové a nemusím se bát, že by mi v tom instalace jiné aplikace udělala nepořádek.

    Co se týče uváděných závislostí na knihovnách - já bych to viděl spíše jako velké plus, protože programy samotné jsou k instalaci mnohem menší, než programy ve Windows. Je to dáno tím, že většina aplikací do Windows jsou staticky linkované se všemi knihovnami a aplikace samotná pak není závislá na tom, zda systém knihovny obsahuje nebo ne. Velmi často (i když to jako koncový uživatel nevnímáte) se však stává, že několik aplikací instaluje za sebou úplně tu samou knihovnu a přepisuje ji (nebo když zjistí, že tam je stejná časová verze, tak ji nechá být). Ovšem v instalátoru aplikace tato knihovna je zakomponovaná i když by tam být nemusela - a tak je instalátor programu pochopitelně větší. V linuxu je systém závislostí řešen úplně jinak. Stahujete pouze zdrojové kódy, nebo binární balíky, ve kterých jsou závislosti pouze vypsány a systém sám si zjistí a v případě nutnosti také nainstaluje. Takže kdybych měl porovnat řešený systém závislostí knihoven jednotlivých aplikací ve windows a v Linuxu, řekl bych to asi takhle: 9 z 10-ti aplikací pod windows využívá většinu knihoven, které už v počítači máte ... přesto si je musíte stáhnout zakomponované do instalátoru. V linuxu taktéž 9 z 10-ti aplikací využívá stejné knihovny - na rozdíl od Windows je však stáhnete jenom jednou.

    Abych dokončil svou myšlenku, rád bych uvedl ještě jednu další obrovskou výhody Linuxu (tedy ne každého, ale těch slušnějších disto ano). Jde o aktualizace celého systému. Všimněte si prosím, že pokud chcete aktualizovat jakýkoliv systém Windows, přinese Vám to více škody než užitku - systém se ve většině případů, kdy instalujete aktualizace do již "rozjetého" a plně funkčního systému s aplikacemi, radikálně zpomalí a někdy dokonce tak, že už to nerozdýchá. Oprosti tomu v Linuxu se nemusíte obávat toho, že by se Vám zhroutil systém, pokud nainstalujete nové jádro, nebo když aktualizujete jiný jakýkoliv software - včetně knihoven a součástí na nichž závisí celý systém.

    Nebudu Vám nutit svůj názor a už vůbec nepatřím mezi ty, které by nějakým způsobem uráželo, že se zrovna Vám práce v linuxu nezamlouvá a raději jdete k jinému OS. Je to Vaše věc a Váš čas, který s tím strávíte. Důvod, který mě vedl k tomu napsat to, co jsem zde dnes napsal je prostý - také jsem měl období, kdy mi práce v linuxu nevyhovovala a všechno mi připadalo složité. Jeden člověk (můj bratr) mi pak ale ukázal, že jedinou překážkou v užívání linuxu jsem já sám aniž bych si to uvědomoval. Sváděl jsem své problémy na linux a přitom jsem to byl já, kdo pro oči neviděl vadu. Začal jsem se o linux zajímat mnohem více a také jsem si vybral "svou" distribuci, se kterou jsem naprosto spokojen (Debian). Od té doby se snažím problémy řešit a ne obcházet přecházením z distribuce na distribuci doufaje, že tam bude uživatelova chyba nějak přemalována systémem.

    Snad Vám tohle pomůže se správně rozhodnout - já osobně si myslím, že byste linuxu měl dát ještě jednu šanci, protože věřte mi nebo ne - ale přechod na Windows vaše problémy vyřeší jenom dočasně, protože se po čase ukáží úplně jiné komplikace, na které byste v linuxu nenarazil.

    Ať už se rozhodnete jakkoliv, držím palce ;) ... Jack Raven.

    Časem zjistíš, že mít něco není tak příjemné jako toužit po tom.
    10.2.2006 12:52 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    vyborne. sbohem.
    10.2.2006 13:23 mrw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loucim se s vami
    Zdravim. Pet let me prijde pomerne dlouha doba, ale budiz. Je to rozhodne zajimavy clanek a zajimave rozhodnuti. Moc by me zajimalo, jak se vam na MS Win dari a jake aplikace pouzivate pro multimedia. Jak zjistujete, co se v systemu deje, proc co spadlo, kde jsou logy. Jak se branite virum a utokum z netu. A mozna, jake mate zhruba financni moznosti pro zakopeni programu pro praci s multimedii. Pro fajnove zpracovani audia a videa to budou desitky tisic korun. Ja vydelavam pomerne malo a proto si nebudu zadne takove programy kupovat. Warez je pod moji uroven. Tez se ze zaliby zajimam o audio a video (pod linuxem) Akorat mam slaby HW. Moje aplikace jsou: Video: Mplayer-Mencoder, Avidemux, Cinelerra Audio: Rezound, Audacity, GnomeWaveCleaner, Jack, Muse, Rosegarden . At se vam na Windows dari a libi....
    10.2.2006 13:45 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Byt tebou, tak raci zvolim Mac OS X.
    10.2.2006 14:20 DabelS | skóre: 7 | Bučovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Pokud k tomu Windows opravdu přejdeš, byl bych rád (a možná nebudu sám), kdybys poté sem napsal pár blogů o přechodu z linuxu na windows.

    Napsat nějaký blog po pár hodinách práce ve windows a taky pak třeba nějaký o tom, jaké to je po pár týdnech či měsících.

    Záznamů o přechodu z windows na linux je docela dost (plus většinou osobní zkušenosti), ale přechod z linuxu na windows - nebylo by od věci to trochu okomentovat.
    10.2.2006 15:09 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    Jsou i jine desktop GUI nez KDE . Jsou i jine prohlizece nez FF. Staci si jenom vhodne vybrat. Zere hodne pameti ? Musis s ni umet hospodari a optimalozovat sve pozadavky vzhledek ke svemu stroji. Nemuzes mit zaroven spusten slozity vypoctovy program a hledat na netu materialy ke stazeni. Prijde me ze hodne Linuxovych veriz ruznych distribuci, takze neni problem optimalizace HW s OS a SW.
    Beetljuice avatar 10.2.2006 15:24 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Loučím se s vámi
    No každej jsme si vybrali někdy slabou chvilku :-) Vyspi se, skoč si na pivo ... do kina apod. a zejtra to bude určitě lepší ... nebo pozejtří ... popozejtří ... :-)
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.