Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Tak jsem z nudy začal dělat na prográmku pro nahrávání z opengl aplikací. recordmydesktop nefunguje moc dobře (ve fullscreenu to bliká, je to pomalé, hnusný výstup) a GLC se chová tak nějak divně, někdy vytvoří několik streamů po stisku start/stop, někdy to všechno nacpe do jednoho, při přepnutí na další soubor to v něm vytvoří stejný počet prázdných streamů jako v předchozím a pak začne vytvářet nový, pokud jsou v souboru 2 a více streamů, tak na začátku druhého je jen černo a to tolik sekund, jako v předchozím streamu, ... a hlavně nechutně obrovské soubory kvůli neztrátové kompresi.
Tak jsem se pustil do něčeho "svého". Budou tam nějaké nápady z GLC, ale mělo by to podporovat více opengl oken v rámci jednoho programu, a zachycené snímky se budou rovnou "posílat" do mencoderu ke kompresi. Zvukem se zatím zabývat nebudu, možná, až to budu potřebovat. Zatím je to na dobré cestě a stačí mi dodělat to posílání do mencoderu, což by nemuselo trvat dlouho. Taky to není tak úplně thread safe, ale co, kdo by se plácal s takovou věcí. A taky by to ubíralo asi na výkonu, samý zamykání.
Tiskni Sdílej:
Držim palce, už jen rozjet u sebe grafiku (ATI Radeon 4200) a bude to fajn
bych u tebe mohla bydlet a zároveň tě zkoumat.To vidím skoro živě, raději to ani nekomentuju.
Nahrávání OpenGL aplikací jsem řešil před rokem a nic uspokojivého jsem nenašel. Rád vyzkouším.