abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 146 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Účet

    4.2.2017 12:02 | Přečteno: 2383× | Jiné | poslední úprava: 4.2.2017 12:02

    Od nového roku jsem dostal přidáno v práci, je to už strašně moc peněz. Otec už nechce, abych si to posílal k němu na účet a že si konečně mám založit vlastní. Potřeboval bych poradit kde. Požadavky jsou: Co nejmenší poplatky, nejlépe žádné (nechci bance platit za to, že jim "půjčím" peníze). Nechci bance platit za to, že banku budu žádat o vrácení části těch peněz (výběr z bankomatu, odchozí transakce). Nechci bance platit za to, že jim půjčím ještě více peněz (příchozí transakce). Internetové bankovnictví, které funguje v prohlížečích splňujících standardy, ve všech operačních systémech, bez nutnosti instalovat nějaký plugin. Bonus je funkčnost v prohlížečích bez zapnutého javascriptu a sušenek, další bonus rozumné zobrazení v prohlížeči links v konzoli. Co je ale důležité, internetové bankovnictví musí fungovat, aniž bych musel vlastnit mobilní telefon. Ten nevlastním a vlastnit ho nechci, i kdyby byl zadarmo. Takže pokud je nutno transakci potvrdit kódem, co příde jako SMS, bez jiné alternativy (třeba zašifrovaný e-mail), tak nepřipadá v úvahu.        

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.2.2017 12:12 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    muzes si to posilat ke me
    4.2.2017 12:17 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    fio, ale pokud nechce overeni mobilem, tak potrebujes jejich aplikaci v jave. Java je tak 10* vetsi zlo nez mobil teda.

    Ale urcite se ti povede z ty Java aplikace vytahnout postup pro podepisovani (a pripadne nejake klice) a prepsat do neceho rozumneho a mas to presne jak chces :).
    4.2.2017 12:54 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tak jsem si tam početl. Za víběr z cizího bankomatu chtějí platit, pokud nezaplatíte X tisíc korun kartou měsíčně (což u mě nehrozí, pokud se do toho nepočítá výběr z bankomatu). V okolí bydliště žádný bankomat nemají. Využití účtu si představuji nějak takto: Přijde mi výplata. Vyberu všechno z bankomatu (třeba na několikrát) a nechám tam nějakých 2-3 kKč pro případné platby přes internet, kterých moc nebude, jen náhodně, pokud se naskytne situace.
    4.2.2017 14:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Nemáš FIO bankomat v místě pracoviště? (hint: taky by to bylo víc anonymní :-P )

    Pokud si chceš každej měsíc vybrat většinu účtu, tak to je jen 30Kč za měsíc a oproti třeba kreditu na mobilu to není zas tak hrozný. BTW poslání složenkou je víceméně stejně drahý :-D.
    4.2.2017 14:25 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Na jednu stranu chapu neochotu platit neco bance.

    Na druhou stranu, zkus se na to podivat z jejich pozice: Klient ti necha na uctu 3000, ktery muzes nejak pouzit a pokusit se vydelat. Vydelas dost aby se ti vyplatilo mu za barakem postavit bankomat a zdarma ho provozovat? :-)
    4.2.2017 16:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tak ve městě snad jo.
    xkucf03 avatar 4.2.2017 12:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Java je tak 10* vetsi zlo nez mobil teda.

    Java (OpenJDK) je svobodný software a spustíš ji kdekoli na světě. Na rozdíl od mobilu, který obsahuje uzavřený hardware, proprietární firmwary a často i proprietární software a navíc tě přes něj šmírují (kde jsi, s kým komunikuješ, co si posíláte…).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.2.2017 13:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jak který mobil, v mém je priprietární jen bootloader (JTAG je špatně přístupný) a baseband, jehož procesor jde ale vypnout GPIO.
    8.2.2017 20:42 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    fio, ale pokud nechce overeni mobilem, tak potrebujes jejich aplikaci v jave. Java je tak 10* vetsi zlo nez mobil teda.

    Ale urcite se ti povede z ty Java aplikace vytahnout postup pro podepisovani (a pripadne nejake klice) a prepsat do neceho rozumneho a mas to presne jak chces :).
    Kdyz jsem k nim prisel, tak nabizeli i konzolovou aplikaci pro davkove ulohy a podepisovat slo pres openssl.
    4.2.2017 13:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    4.2.2017 12:13 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Co jsou mi známy všechny varianty zdarma, tak se vše autorizuje pomocí SMS. Takže buď si koupit předplacenou SIM + telefon jen kvůli autorizaci do banky nebo si u banky pořídit takový produkt, kde bude HW klíč, ale to bude stát třeba 100/měsíc.

    Přestal bych dělat scény, mít pořád potřebu vyčuhovat a být na okraji společnosti a šel a koupil předplacenou simku a celý to strčil do šuplíku a používal jen když chci.

    Jinak účet bych doporučil u Fio. Nevím zda to bude fungovat i v links, ale ještě jsem nenarazil na browser, kde by byl problém. Plnohodnotné web rozhraní funguje i v prohlížečích na telefonu.
    4.2.2017 13:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    FIO vyžaduje javaskript. Má tam nějaké dynamické okno s autorizačním kódem a nová okna vyskakujou popupem. Ale asi by na to šel napsat nějakej parser v bashi :-D.
    Jendа avatar 4.2.2017 18:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    FIO má API, po jeho nastavení (vyžaduje JS) se to dá ovládat wgetem.
    4.2.2017 23:04 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Vida. Jsem uvažoval, že bych to prozkoumal, ale zase ovládat úspory v bash skriptu ... no nevím jako mám rád bash, ale ocaďpocaď :-D.
    xkucf03 avatar 4.2.2017 23:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Zato ovládat je v programu, jehož zdrojové kódy a složitost jsou několikanásobně větší…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.2.2017 13:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ovšem prohlížeč v sobě nemá automatické potvrzení přes SMS stáhnuté z GSM modemu. Popřípadě nějaké programované akce.
    xkucf03 avatar 5.2.2017 15:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    To už záleží na tobě – můžeš mít na jednom počítači GSM modem, na druhém ovládat API, kódy přepisovat ručně z jednoho terminálu do druhého, ale na obou počítačích máš minimalistický (oproti WWW prohlížeči, X Serveru atd.) software – oboje ovládáš z příkazové řádky.

    Taky bych byl nesvůj z toho, že by stačilo zadat špatně jeden příkaz a stisknout enter a odeslal bych peníze někam, kam nechci. :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.2.2017 16:52 Knize Kcharl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Fio má SW klíč (zdarma) jako variantu namísto nebo spolu s SMS, ale jak píše nějaký soudruh výše, je na to javovský bastl (jenž vyžaduje práva roota (!) k instalaci).
    8.2.2017 20:47 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Neni pravda, muzete si to nainstalovat kam chcete a odkaz na tu knihovnu, co to chtelo nacpat do javy, predavat v argumentu.
    ⧠ A = 0 avatar 10.2.2017 14:48 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Aha. A na které straně manuálu se to dočtu?
    Nevolte zmrdy.
    4.2.2017 17:03 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Sberbank dává (nebo alespoň ještě nedávno dávali) RSA SecureID token, SMS netřeba #23
    4.2.2017 20:51 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Sberbank sou Rusáci, takže já bych je bojkotoval, nejspíš v tom ke všemu ještě nějakej jejich mafián pere špinavý peníze.
    xkucf03 avatar 4.2.2017 21:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    V čem je horší ruský mafián než německý, francouzský nebo americký?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.2.2017 23:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ruskej tě zatáhne na sibiř a francouzskej na Riviéru. ;-)
    xkucf03 avatar 4.2.2017 23:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Předpokládáš, že si 1) člověk od banky půjčí 2) že to nebude splácet?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.2.2017 13:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    modprobe joke :-/
    5.2.2017 00:33 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Pro mě v hodně věcech? Třeba proto, že jeho kamarádi a náčelníci u nich doma chcou moje dobro, který já si teda nechci nechat vzít.

    No, pomiňme to, že ta francouzská nebo německá banka asi bude mít stukturu vlastníků poněkud míň mafiánskou než něco, co buď vlastní nějakej bývalej KGBák, nebo nějakej vazal/lump, kterýmu to bývalej kágébák přihrál coby součást symbiózy dvou parazitů.
    5.2.2017 17:56 stepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Netrolluj
    Josef Kufner avatar 4.2.2017 12:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Mám účet u ČSOB. Funguje to bez problému, při příchozích platbách nad 15 000 Kč měsíčně to je zdarma. Internetové bankovnictví jim funguje už mnoho let ve Firefoxu i Chromiu bez potíží, při přihlášení tam je jen hláška, že používám nepodporovanou konfiguraci.

    Bez Javascriptu to nepůjde, sušenky můžeš mazat (mít je jen na aktuální session). Na Links zapomeň.

    Pro Androidí telefony mají hezkou aplikaci, která umí snad vše podstatné (neumí exporty výpisu účtu do souboru, to je jen v prohlížeči).

    Ověřování všeho (včetně přihlášení) je přes SMS.

    Prostě si pořiď nějakou předplacenku a levný telefon či tablet. Pokud nechceš nosit telefon, mohl by ti ten tablet být užitečnější.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.2.2017 12:49 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    To jsi takovej blbec nebo si na něj jen hraješ?
    4.2.2017 12:56 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Co je na tom blbého? To, že nechci mít mobil? Je to prostě moje rozhodnutí. Kdyby mi byly v práci ochotni platit hotově, tak bych se vykašlal i na ten účet.
    4.2.2017 13:22 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jenze to ze zakona musi. Naopak s platbou na ucet musis souhlasit Ty. RTFM!
    4.2.2017 14:02 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ano, "musi". Ale kdyz jim to takhle sdelite, radsi se s vami rozlouci, pod nejakou zaminkou. Pak vam mozna zaplati hotove 2x behem vypovedni lhuty.
    Grunt avatar 5.2.2017 13:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    To těžko. Zažil jsem to. Ono se tím vždycky vyhrožuje, ale ještě jsem neviděl že by se zaměstnavatel zbavil zaměstnance na základě nestandardní finanční situace (týkalo se to exekucí a půjček v našem případě a jiných kravinek kdy to zaměstnavateli dělalo víc starostí než užitku). Pokud zaměstnavateli vyděláváš peníze, nemůže se tě jen tak zbavit, musí si taky najít nějaký důvod. Jinak pokud za zaměstnavatelem přijdeš a sdělíš mu že ti banka třeba zrušila účet nebo si prostě něco vymyslíš, pár výplat ti pravděpodobně na ruku vyplatí bez keců, do budoucna je však dobré zajít na ekonomické oddělení a domluvit se na něčem udržitelnějším, protože kvůli jednomu exotovi bude někdo těžko tahat do firmy hotovost na výplaty.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 5.2.2017 14:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    K tomu stačí prostě poznamenat: jak kde.
    Grunt avatar 5.2.2017 14:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ono ve spoustě firem se prostě nechce nabořovat zavedený precedens (pokud zasílání na účet je zaběhlé), alias když se jednomu vyplatí na ruku za chvilku můžou otravovat všichni, ale pokud si se někde bokem se zaměstnavatelem domluvíš v rámci výjimečné situace, nevidím důvod proč by ti neměl vyjít vstříc. No a pokud ne, řídil bych se heslem „Jak můj zaměstnavatel na mně, tak já k jeho práci…“.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.2.2017 16:26 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Kdyby mi byly v práci ochotni platit hotově, tak bych se vykašlal i na ten účet.

    K čemu tedy potřebuješ internetové bankovnictví? Výplatu dostaneš na účet, v bankomatu ji obratem vybereš a tím jsi s bankou skončil.

    4.2.2017 23:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Mínus poplatky za vedení účtu.
    5.2.2017 09:19 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    ČSOB plus konto - když ti tam přijde víc než 15 tisíc měsíčně, tak je to zdarma.
    5.2.2017 11:18 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    FIO je bez poplatků (MBANK asi také). Přijde na účet hotovost a vybrat ji komplet (takhle to dělám já). Banka je jen nutný zlo mezi zaměstnavatelem a mnou.
    5.2.2017 13:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Mám za to že ve Fio muselo být na jednom typu účtu aspoň 100Kč. A i u Fio jsou poplatky pro některé služby (změna PINu?) nebo pro vyjímečné události.
    Bystroushaak avatar 5.2.2017 13:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Mbank je zdánlivě bez poplatků, ale pak tě oškubou na různých věcech, jako že počet odchozích transakcí zdarma je omezený a převod mezi tvými vlastními účty tě stojí 30kč a tak.

    Nedávno jsem přešel od mbank k fio a nemůžu si jí vynachválit. Killer feature je pro mě možnost si tam udělat spořící účty čistě z webu bez nutnosti někam chodit. Vytvářím si takhle v IB škatulky, do kterých si dávám peníze pro různé příležitosti (třeba IT budget).

    Taky musím říct, že IB fio je o hodně čistější, bez sraček v ajaxu a různých sociálních pluginů, kde mě mbanka neustále srala s věcma jako „udělali jste si radost? sdílejte svůj nákup na facebooku“ a tak.
    5.2.2017 15:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    převod mezi tvými vlastními účty tě stojí 30kč
    !!

    6.2.2017 08:29 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Nepomlouvej. Druhy a dalsi prevod ze _sporiciho_ uctu stoji 29 Kc, z _bezneho_ uctu jsou vsechny platby zdarma.

    Nove internetove bankovnictvi je sracka, ale ci je to chyba? Banky? Takovy je proste trend v IT :-(
    7.2.2017 10:46 Anonymous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    potvrzuji, vygeneroval jsem si API RO-klíč a za dobu, kterou normálně trvá otevření omalovánek na uvítací stránce mbank mám stažené výpisy z obou účtů přes wget ;-).
    6.2.2017 13:54 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Co je na tom blbého? To, že nechci mít mobil?
    Zamestnavatel ti posle penize na ucet, ty si je vzapeti vyberes v bance na pobocce. Nepotrebujes ani mobil, ani internetove bankovnictvi, ani platebni kartu.
    xkucf03 avatar 4.2.2017 13:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Doporučil bych Fio.

    Co se týče mobilu, být tebou, tak se na tenhle požadavek vykašlu – můžeš si z toho udělat „stabil“ – bude pořád v místě tvého bydliště (banka stejně ví, kde bydlíš) a bankovnictví budeš používat buď jen doma (jak často to používáš?) nebo si přesměruješ příchozí SMSky někam jinam – stabil bude připojený k počítači, přes gammu SMSku vyzvedneš, zašifruješ a pošleš třeba na e-mail.

    Navíc z toho máš i hezké programátorské cvičení s přesahem do hardwaru :-) (a doufám, že to pak zveřejníš jako svobodný software)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.2.2017 13:12 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Myslim ze neprenosnemu telefonu se rika "landline", ne "stabil" :-)
    xkucf03 avatar 4.2.2017 16:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Landline je telefon připojený drátem, zatímco „stabil“ je původně mobilní (GSM nebo modernější technologie) telefon umístěný stabilně na jednom místě :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.2.2017 16:48 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    kdyz uz bych chtel vymyslet nova slova, tak bych tomu rikal treba "fixil" :-) Precejenom "stabilni" neni opak od "mobilni" ;-)
    xkucf03 avatar 5.2.2017 17:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Já to nevymyslel – někdo mi kdysi říkal, že prý mám stabil, když jsem mu nezvedal telefon (a pak jsem mu řekl, že mobil byl doma a já někde jinde :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.2.2017 21:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Já to nejspíš slyšel poprvé od Jendy.
    Jendа avatar 5.2.2017 23:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Já od Franty.
    6.2.2017 00:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Causal loop for the win :-D.
    4.2.2017 13:31 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    No jestli mají pevnou linku, tak může používat tu. Automat mu autorizační SMSku potom přečte :-D
    Max avatar 4.2.2017 13:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    To je pravda, jeden čas jsme se bavili posíláním sms na pevná čísla a pozorováním reakcí lidí, kdy jim automat smsku předčítal :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.2.2017 14:03 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    To jde nechat si to poslat na pevnou?
    4.2.2017 17:03 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    :-D no ty vole :-D to mě poser, jestli jsem tě já přivedl na takovýhle nápad a udělal z tebe ještě většího pošuka.
    28.2.2017 15:31 jn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Při objednávání v jednom obdchodě jménem zaměstnavatele jsem jim dal telefon ke mně do kanceláře (nepsali, že chtějí mobil, ani že na něj budou psát SMS, to bych nevyplňoval nic, zaměstnavatel mi žádný nesvěřil). Druhý den mi zazvonil telefon a po úvodu se ozvalo něco jako (číslo jsem si vymyslel, nebudu to hledat): Vaše objednávka jedna miliarda sedmsetřicetsedm milionů dvěstě padesát tři tisíce šestsedvacet jedna je připravena na pobočce .... Navíc úžasně strojovým hlasem a úžasně strojovou intonací. Ale hlavně to číslo objednávky v miliardách.

    Takže SMS na pevnou linku posílat lze.

    Pokud jde o banky, nic lepšího než fio neseženete (pokud ano, nechám si poradit, přecejenom úrok 0,15% na "spořicím" účtu je spíš výsměch střadatelům, ale běžný účet bez poplatků a bez úroků je snad fér). Všechno důležité je zadarmo, veškeré převody do ČR a SR, vklady a výběry na pobočce, výběry z bankomatů (teda kromě výběrů v cizích bankomatech, ale utratit za měsíc 4000 kartou snad není takový zádrhel a alespoň znám i jiné bankomaty, u nás ve městě taktéž fio není). A pokud má být banka jen prostředníkem pro výplatu, pak nepotřebujete ani internetové bankovnictví ani platební kartu. No vlastně ještě musí mít kam posílat výpisy, protože za papírové se platí (~40Kč), tak možná kvůli tomu. Prostě přijdou Vám peníze, Vy si je na přepážce vyberete (to je u fio zadarmo) a necháte akorát stovku povinného zůstatku (poprvé, pak můžete vybrat všechno, protože ta stovka tam furt bude).
    xkucf03 avatar 28.2.2017 22:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Pokud jde o banky, nic lepšího než fio neseženete (pokud ano, nechám si poradit, přecejenom úrok 0,15% na "spořicím" účtu je spíš výsměch střadatelům, ale běžný účet bez poplatků a bez úroků je snad fér)
    Pokud ti jde o úrok, tak Banka Creditas.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.2.2017 13:50 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Já mám taky mobil většinu času vypnutej s vyndanou baterkou. Vyndaná není kvůli standby backdooru (nejsem paranoidní), ale aby nezačla hořet :-D (a štěnice v baterce není, sám jsem ji kontroloval :-D :-D).

    Potvrzovací SMS přepisuju normálně z ssh z toho mobilu z běžícího "cat" na UART do basebandu. AT příkazy samozřejmě píšu ručně :-D.
    4.2.2017 20:11 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Nebo by šel použít GSM modem, buď klasiký USB (starší ne-LTE jdou dnes sehnat celkem levně), nebo - pro pravě tvrďáky - GSM modul (postavený okolo SIM800L nebo něčeho podobného) přes UART (z Číny okolo 150Kč). Narozdíl od telefonu se nemusí řešit baterie a navíc modem jako (relativně) hloupé zařízení dělá jen to, co se mu řekne.
    Petr Tomášek avatar 5.2.2017 01:49 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Taky můžeš použít GOIP a k tomu hw SIP telefon. Nebo asterisk a nechávat si SMSky tisknout na termotiskárně :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    4.2.2017 13:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Zašifrovaný e-mail není nezávislý kanál pro potvrzení transakce. To potvrzování se dělá proto, aby když útočník napadne váš počítač, nemohl vaším jménem dát příkaz k úhradě a převést si peníze na svůj účet. Proto se transakce potvrzují nejčastěji SMS – je to dostatečně použitelné a pohodlné pro drtivou většinu klientů a zároveň dostatečně bezpečné (útočník by musel napadnout počítač a zároveň mobil – proto je také bezpečnější mít pro bankovní SMS „hloupý“ telefon). Nebo se potvrzují pomocí hardwarového generátoru (což je bezpečnější ale méně pohodlné, protože musíte myslet na to, že ho musíte mít u sebe). Pokud by měl útočník pod kontrolou váš počítač, je dost pravděpodobné, že by se dostal i k tomu šifrovanému e-mailu – tedy to není nezávislý kanál.
    4.2.2017 14:42 volani.tk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Možná by bylo řešení autorizovat příkaz k úhradě přes protonmail který by měl zapnuté dvoufázové ověřování (tam to nejde přes SMS, ale přes

    Android Authy Google Authenticator FreeOTP Toopher

    iOS Authy Google Authenticator FreeOTP Toopher https://protonmail.com/support/knowledge-base/two-factor-authentication/

    Otázka je jak je bezpečný sám o sobě android.. :(
    4.2.2017 15:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Bezpečných způsobů autorizace transakce se dá navymýšlet spoustu. Ale banka asi nebude implementovat pro každého klienta jiný způsob autorizace, a už vůbec ne když dotyčný nechce platit žádné provozní poplatky.
    xkucf03 avatar 4.2.2017 16:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ale banka asi nebude implementovat pro každého klienta jiný způsob autorizace

    Proto mi přijde nejlepší moc nevyčnívat z davu, směrem z banky přijímat normální SMS a udělat si vlastní proxy, která mi je převede na něco, co mi vyhovuje víc.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 4.2.2017 16:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Soukromé klíče můžeš mít na druhém počítači, který používáš jen k dešifrování. Nebo to může být jednoduché HW zařízení. Tohle by zvládl i jednočip – můžeš použít Vernamovu šifru – předem si vygenerovat třeba gigabajt náhodných dat, jednu kopii mít na serveru, ke kterému je připojen mobil (resp. stabil) a druhou kopii na SD kartě připojené k jednočipu. Domácí server přijme SMS, zašifruje Vernamovou šifrou a přepošle – jednočip to následně dešifruje a zobrazí na svém displeji, ze kterého to opíšeš do počítače. Je to bezpečné a zároveň tě nebudou šmírovat přes mobil.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.2.2017 18:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Soukromé klíče můžeš mít na druhém počítači, který používáš jen k dešifrování.
    Ano, jenže to ta banka neví, že bys k tomu šifrovanému e-mailu přistupoval bezpečně. Stejně tak bys mohl tvrdit, že žádný druhý kanál pro potvrzování transakcí nepotřebuješ, protože do banky budeš přistupovat výhradně z bezpečného počítače, bezpečného systému a bezpečného prohlížeče. Jenže banka tou dvoufaktorovou autentizací chrání především sama sebe, většina klientů by nejspíš elektronické bankovnictví používala i bez toho – a banka by pak každou chvíli řešila nějaký podvod a neustále by byla vláčena médii.
    Rezza avatar 5.2.2017 10:48 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    A pak ta SMS prestava davat smysl, kdyz se clovek prihlasuje pres aplikaci na mobilu. Equa bank tohle nejak nedovede pochopit :). Nevim, jestli ted, ale jednu dobu slo nastavit SMS bud pro oboje nebo pro nic, ptal jsem se a nedokazali to pobrat. Pry bezpecnost... Ted to delaji tak, ze aplikace si sama na tu SMS pocka a vyplni si ji :))). Asi maji teda dobry tarif na posilani zbytecnych SMS :D. Takze tahla banka je fakt zlo, ale ma jednu vyhodu. Vybery z Equamatu jsou zadara a kazdy bankomat je Equamat. Ale zase nefunguje pres links, vubec :). Ja u nich byl diky hypotece, ktera splnovala moje podminky, ted je splnuje Air Bank, tak jsem tam. Ale tam se pres links taky clovek neprihlasi...
    5.2.2017 14:04 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    ted je splnuje Air Bank
    U AirBank me irituje jejich pravidelne zhorsovani podminek pro zakazniky, ktere vzdycky prezentuji jako zlepsovani podminek pro zakazniky.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Rezza avatar 6.2.2017 11:45 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    V tom byla genialni KB. U Air Bank ted proste jejich hypoteka nema konkurenci (z pohledu mojich pozadavku).
    Rezza avatar 8.2.2017 10:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    A vcera jsem se prihlasil do Equa a zmena podminek - zjisteni zustatku v bankomatu nove 6 korun. Wtf? Jak si za podobnou vec muzou vubec neco uctovat. Ne ze bych to pouzival, ale...
    cezz avatar 7.2.2017 14:58 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Dufam, ze su na tom lepsie ako N26. Odporucam si to video kuknut, je to kopec zabavy. (ak tam clovek nema ucet)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Blaazen avatar 7.2.2017 15:41 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Pěkný. :-) To snad zase začnu chodit do banky pěšky.
    xkucf03 avatar 7.2.2017 21:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Fintech
    Moc pěkné. A ten fintech, to je věc, to přijde spousta frikulínů, kteří doteď jen lepili weby, a začnou dělat finanční aplikace. To se máme opravdu na co těšit…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.2.2017 21:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fintech
    Už chodí… (přibližně v polovině od "Takže se z vás stává tradičnější vývojářská firma")
    Max avatar 4.2.2017 13:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Česká Spořitelna nevyžaduje při přihlášení do internet bankingu telefon, ale pokud děláš nějaké transakce, tak chodí ověřování smskou. Pokud děláš transakce kartou, tak ve většině případů také, viz 3D Secure a další podobné služby.
    Jinými slovy, bez telefonu si asi u nikoho neškrtneš.
    Pokud jde o účet zdarma, tak ten má dost společností, ale samozřejmě s podmínkami. Některým stačí, když ti na něj bude měsíčně chodit víc, jak x tisíc (většinou výplata), jiní mají v požadavkách min 7000,- příchozí transakce a použití platební karty minimálně jednou za zúčtovací období. Další mají v podmínkách to samé + požadavek na další službu od nich (důchodové připojištění, úvěr, hypo atd.)

    Tvé požadavky podle mně nesplňuje žádná banka.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.2.2017 13:45 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Co mBank, čtu tam výběry ze všech bankomatů zdarma, pokud vyberu alespoň 1500, to bych asi mohl splnit. Jak je to tam s internet bankovnictvím, musí být taky SMS?
    4.2.2017 15:14 tonda | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    U té mBanky sis přečetl jenom část. Výběry jsou opravdu zdarma, ale pod podmínkou použití platební karty - tedy utratit v součtu 1500kč za měsíc. Potvrzovací sms se zde používají. Tonda
    4.2.2017 16:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Presne tak - kvoli tym poplatkom za kartu som ucet u mBank zrusil.
    Jendа avatar 4.2.2017 18:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ne, musíš 1500 kartou utratit (počítají se platby PoS a internetové). Je to pro mě taky problém, protože kartu skoro nepoužívám a PoS jsem neplatil nikdy.

    Chtějí SMS a jiný způsob podle mě nepodporují (možná v androidí aplikaci by to mohli mít bez toho a můžeš ji zkusit spustit v emulátoru…). Chápu, že tě to štve, ale cesta nejmenšího odporu je vytáhnout z popelnice dumbphone, koupit Kaktusí SIMku (Kaktus má minimální dobití 50 Kč/rok, ostatní operátoři většinou 200) a zapínat jednou za měsíc když potřebuješ internetbanking.
    4.2.2017 23:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    V Liberci je FIO bankomat rovnou v centru. Neříkej že v Praze není žádnej blízko.
    4.2.2017 14:18 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Sberbank - https://www.sberbankcz.cz/obcane/ucty -- při příchozích platbách nad 25k/měsíc výběr ze všech bankomatů zdarma, ale hlavně -- autorizace plateb RSA SecurID tokenem, bez potřeby SMS! Alespoň před cca 3 roky jsem ho tam dostal, nevím zda to stále nabízejí.
    Grunt avatar 4.2.2017 15:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tobě zbývají i nějaké peníze na ukládání? No tak to děláš něco hodně špatně. To máš dělat tak jako normální lidi: Tak 3× do měsíce záloha před výplatou, na výplaty splácet půjčku šéfovi a pokud ti něco zbude tak prochlastat, prohulit, nacpat do forbesa, kurev a nebo jestli chceš fakt bonus, tak si zařiď exekuci a dostaň ji do osobního bankrotu. Pak takové starosti mít nebudeš.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Agent avatar 4.2.2017 17:50 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jestli todle neni trolling, tak já nevim. Nechat si posílat výplatu na fotrův účet kvůli vlastní neschopnosti založit si svůj, já bych tě hnal, klacku jeden klackovatej... karabáčem.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    4.2.2017 19:36 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Možná to není trolling, ale pak je blbej jak tágo. Přiznávám, že mám u něj obě varianty tak 50:50
    If you don't ask, you don't get
    Grunt avatar 4.2.2017 20:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tož nevím jestli jsem společně s Jardíkem jediný exot tady, ale taky neposílám výplatu explicitně bance (a co vím nejsem u nás v práci určitě jediný). Účet mám ale udžuju ho pouze tak aby mi nepropadl. Momentálně ho mám téměř vyžraný, protože z něj jdou veškeré pojištění a trvalé příkazy, budu ho zas muset nakrmit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.2.2017 20:26 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jo, ale ostatni si to tam nenechavaji posilat, aby to snadneji ukryli pred manzelkou. Ty si to tam nenechavas posilat proto, ze jsi chuj.
    Jendа avatar 5.2.2017 00:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Proč je blbej?
    5.2.2017 13:07 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Zřejmě nečteš náplň jeho dotazů, to neodpovídá dospělému člověku. Nebo to čteš, a pokud přesto musíš položit takovej dotaz, tak :-) :-) :-)
    If you don't ask, you don't get
    5.2.2017 13:47 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tak Jardik ten dotaz myslis vazne, ale ty duvody ocividne hodne prezene, aby nas pobavil a dostalo se mu odpovedi a neposlali jsem ho do haje, ze takovy blog jsem nepatri :).

    Mit "burner" mobil jen pro internetovy bankovnictvi je dost neprakticke.
    Jendа avatar 5.2.2017 14:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Mit "burner" mobil jen pro internetovy bankovnictvi je dost neprakticke.
    Je, ale co má dělat když téměř všechny banky mobil vyžadují a jinak mobil nepotřebuje a nechce?
    5.2.2017 19:27 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    asi to fio

    jardik klidne mobil mit muze, jen ho treba nechce pouzivat pro potvrzovani prevodu, protoze mu proste neduveruje (pokud ho ma na androidu nebo ios tak se opravdu nedivim), dedikovany mobil pro internetove bankovnictvi neni nic neobyvkleho, a jardikova snaha resit to lip je fajn :)
    Bystroushaak avatar 5.2.2017 13:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Protože má principy, které jsou pro něj důležitější než pohodlí a to mu komplikuje život. Ostatní si nějakýma principama život nekomplikují, tak mají občas pocit, že je blbej.
    7.2.2017 13:24 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Zase tak černé to není. Jen jejich principy jsou třeba jiné a Jardíkovy požadavky jim přijdou divné. Jiným mohou principy komplikovat život v jiných oblastech života.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Agent avatar 9.2.2017 16:46 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Já být jeho fotrem, tak ho principiálně nakopu. Já bych ty jeho principy snad i pochopil, ale ono je hezký držet se nějakých principů, když mi to rodiče usnadňují a jednou se stejně bude muset osamostatnit, princip neprincip.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Jendа avatar 4.2.2017 18:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Další atribut: Pokud ti tam bude chvíli chodit výplata, banka ti předschválí úvěr. Když to pak někdo vyhackuje, tak ti neukradne jenom ty peníze, co jsi tam měl, ale navíc tě ještě zadluží. Například mBank tímto trpí, Fio ne.
    4.2.2017 19:46 BISKRÉTNĚ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Čus, naprosto tvé obavy chápu a rád bych je s tebou prokonzultoval na bezpečném místě, které není pod neustálým odposlechem a sledováním tajných služeb. V současnosti takových míst existuje velmi málo a neustále jich ubývá. Pojďme se sejít co nejdříve.

              Ústavní 91

              181 02 Praha 8

              Česká republika

    Poptávej odborníka na civilní obranu před rozvědkou.

    Zlom vaz.
    Jardík avatar 4.2.2017 22:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    To je náhodou adresa mého kamaráda Chocholouška, kde jsi ji sehnal?
    Věřím v jednoho Boha.
    4.2.2017 22:28 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jak už tu zaznělo, Fio to celkem splňuje. Mobil nepotřebuješ, podepisování transakcí přes SSL je jedno z "nejslušnějších", co jsem kde viděl. Klíč si můžeš vyrobit klidně přes openssl a javová aplikace pro podepisování je celkem triviální (Připojí se na server, stáhne si akce k podpisu, po potvrzení odešle podepsané zpět ...), není problém si ji dekompilovat a prohlédnout/upravit, pravděpodobně by nebylo nijak těžké ani napsat si vlastní. Klidně ji můžeš mít na úplně jiném zařízení než prohlížeč a internetbanking.

    Poplatky za cizí bankomat chtějí, ale jinak skoro za nic (ok, co si pamatuju, tak za platbu do zahraničí něco jo), a navíc narozdíl od spousty jiných bank je to dlouhodobě trvající stav.

    Nevím o jiné bance v ČR, co nabízí kombinaci bez mobilu a bez měsíčního poplatku (příp. placení za každou blbost).
    4.2.2017 23:14 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Hele a co to ověřování SMSkou pořešit pomocí osobního čísla u nějaké online telefonní brány? Nenabízí to nějací operátoři? Nic o tom nevím, jen nápad...
    4.2.2017 23:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Hlavně ne spořku :-D.
    Bedňa avatar 5.2.2017 00:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Robíš v IT, tak si to dávaj vyplácať v nejakej krypto mene.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.2.2017 13:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Nebo pokud dělá hry, tak v herní měně :-D.
    xvasek avatar 5.2.2017 09:13 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Proč chceš vlastně internetové bankovnictví, když nechceš ani účet? IB mi přijde nadbytečné - budou tě sledovat z banky, zjistí si IP adresu, údaje z prohlížeče, spousta problémů. Já být tebou, tak bych požadavky ořezal. IB nepotřebuješ, dokonce nepotřebuješ ani kartu. Protože na co karta? Je to jenom další sledovací nástroj, teď jsou všechny bezkontaktní (!!!) a umožňují sledovat, emboss je taky problém, doteď to funguje.

    Když založíš tady zmiňované FIO, nemusíš mít IB ani kartu, peníze si necháš poslat na účet a vybereš je zdarma na pobočce na občanku a dáš pěkně do slamníku.

    Ještě mě napadá jedna možnost, která by tě mohla zajímat. Existují anonymní (!) přednabité kreditní karty. To je kreditka, která funguje jako předplacená karta v mobilu - má k sobě číslo účtu a tam se dají poslat peníze, ty je pak můžeš vybrat nebo s nimi platit. Tím bys sice měl kartu, ale banka by neuměla spojit tvoje osobní údaje s tím jedním výběrem měsíčně. Zaměstnavatele můžeš poprosit, aby při zaslání mzdy neuváděl tvoje jméno. Vybírat můžeš na různých místech, abys zametal stopy.
    Jardík avatar 5.2.2017 09:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Co tak čtu, tak na těch kreditkách jsou ošklivě malé limity. Ten limit 60k mi nestačí ani na výplatu.
    Věřím v jednoho Boha.
    5.2.2017 13:54 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    :-D
    xvasek avatar 5.2.2017 22:54 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Hm, máš recht, je to bída. Myslím jsou ty limity dané legislativou, protože těch max 60k/rok je všude stejné nebo nižší. Holt nesmíš být u nás asi tak moc anonymní. Takže toto asi padá, musíš s občankou na pobočku pro normální účet, pokud do toho teda necheš jít tak, že si najdeš předplacenou kreditku někde na Kajmanských ostrovech, kde by mohl být limit vyšší a necháš si to dvakrát přepočítat do cizí měny a zpět, plus poplatky za transakce v cizích zemích.
    7.2.2017 11:09 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tak víc karet.
    5.2.2017 13:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Má Jardík vůbec občanku?
    xvasek avatar 5.2.2017 22:30 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Taky jsem nad tím chvilku přemýšlel, ale pokud by neměl, tal počítám, že už by to napsal do blogu jako parametr svého potenciálního nového účtu. Protože pokud by napsal, že chce účet bez občanky, tak je asi dost jiný výběr, než se tady diskutuje.
    xkucf03 avatar 5.2.2017 23:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Pokud má aspoň cestovní pas, tak by to nemělo vadit – to je taky doklad totožnosti.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jardík avatar 5.2.2017 09:48 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ta Java aplikace od Fio banky, funguje to s OpenJDK? Čtu tady něco jako
    Použití technologie Java Web Start zajišťuje, že budete spouštět vždy aktuální verzi aplikace a zároveň nebudete muset při každém startu vždy znovu stahovat celou aplikaci.
    To je co? Není to doufám nějaký plugin do prohlížeče? Pokud ano, funguje to bez něj? Jak jsou řešeny aktualizace bez té věci?
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 5.2.2017 10:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Nakonec jsem tam našel přímý link na aplikaci, práva roota nevyžaduje, jde normálně spustit, je to swing aplikace. Asi to nakonec založím tam, jednu pobočku maj na Budějovické, i když jen do 18:00, z práce se tam dostanu tak kolem 17:45, uvidím, jak se budou tvářit.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 5.2.2017 10:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    No teď v tom návodě vidím nějaký screenshot s windows, kde je něco jako "Enable java content in web browser". Vyžaduje to teda ještě nějaký plugin nebo ne a může to fungovat samostatně?
    Věřím v jednoho Boha.
    5.2.2017 13:52 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    To jako fakt budes radeji pouzivat nakou sracku v Jave nez dedikovany mobil? To si delas srandu.

    http://www.abclinuxu.cz/blog/jarda_bloguje/2017/2/jardik/diskuse#52 ono to vypada ze ta aplikace fakt nic nedela a je to jen wrapper ... nechtel bys z toho udelat ceckovou nebo python knihovnu?

    5.2.2017 14:11 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    V browseru nepotřebuješ vůbec žádnou Javu ani jiný plugin (jen se IB snaží často "nabízet", že ti přes browser aplikaci spustí, ale můžeš vždycky vybrat něco jako "podepsat později", nebo jak to tam mají, a potvrdit kdykoliv naprosto nezávisle ze standalone programu). Navíc ta java applikace fak není žádný šílený bastl, naopak je hodně triviální a nedělá vůbec nic komplikovaného. (navíc ji ani nijak moc "nevylepšují" s časem, takže ani netřeba pro každý podpis stahovat znovu).
    5.2.2017 14:19 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    P.S.: abych jen nechválil ... nasrali mě jednou, částečně principiálně, částečně i s mírným praktickým přesahem, když jednostranně zrušili platnost mého podpisového klíče (ne přímo jen mého, ale všem, protože jim přišlo, že už je na současnou dobu moc krátký). Což o to, to bych i tak nějak pochopil, ale 1) varování jen po přihlášení do IB a proklikání se hromadou jejich jiného spamu, kam fakt nemám sílu stále lézt (zajímavé, že info o pohybu na účtu (třeba) na mail poslat umí, ale tohle ne), 2) žádný fallback kromě osobní návštěvy pobočky s novým klíčem (asi by nebyl problém, kdybych nebyl v zahraničí, jasně, ale ...). Docela mě zklamalo, že na stížnost nedovedli pochopit, proč se mi jejich přístup fakt nelíbil. No nic, to je asi jediný exces za pěkných pár let a následná analýza nabídky stejně ukázala, že nic lepšího pro mé potřeby asi nenajdu.
    8.2.2017 20:58 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ne, to je jen pokud chcete, aby browser automaticky poustel tu aplikaci.
    5.2.2017 13:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jednou jsem do pobočky Fio běžel v dešti tak 10 minut před koncem jejich pracovní doby uložit snad 20k cache. Ty si museli myslet věci :-D.
    Migi avatar 5.2.2017 10:23 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Kolik že ti je? Jen abych měl představu v kolika se teď dospívá.
    5.2.2017 13:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jak kdo - stejně jako kdykoli dřív.
    5.2.2017 13:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Patička :-D:
    GIMP 2.8 Cage Transformation - what is it good for? http://www.youtube.com/watch?v=S4whULCb8t0
    Bohužel kámošovi se GIMP při použití CT sekne :-D.
    xkucf03 avatar 5.2.2017 16:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Bohužel kámošovi se GIMP při použití CT sekne

    Co si tím chce zvětšovat?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.2.2017 21:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    :-D

    Ve skutečnosti si toho sekání tuším všimnul, když jsem mu o té funkci před pár týdny referoval já.
    Grunt avatar 5.2.2017 11:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Dle § 142 odst. 3 zákoníku práce se mzda nebo plat vyplácí v pracovní době a na pracovišti, nebyla-li dohodnuta jiná doba a jiné místo výplaty nebo není-li v zákoníku práce dále stanoveno jinak.
    Tohle dřív bylo v zákoníku práce. Nemáš-li tedy jinou možnost, je povinen (resp. byl, nevím co se změnilo) ti zaměstnavatel vyplatit výplatu v hotovosti, na pracovišti a v pracovní době. Zasílání a účet je běžně zavedená praxe a předpokládám že bude upravena v pracovní smlouvě. Zatím jsem teda zažil, že pro výplatu si každý přiběhl i když by měl mít čtyřicítky horečky, přelámané končetiny nebo by venku probíhal armagedon, nicméně už jsem také zažil že se jednou musela zaslat výplata jednou nebo dvakrát složenkou. Když se dohodneš se zaměstnavatelem a skočíš na účetní a přineseš něco dobrého (tip: účetní chlap → flaška slivovice nebo něčeho lehce prchavého a tekutého, účetní ženská → čokoláda/cukroví, kvítka nefungujou) můžeš si dohodnout zasílání výplaty poštovním poukazem na tebou zadanou adresu. Asi by to byla docela exotika, ale mělo by to tak fungovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 5.2.2017 13:30 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    To je už vyriešené.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Grunt avatar 5.2.2017 13:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tak to je divné. Složenka je úplně standardní metoda (vybírají se tak i důchody a já nevím co ještě) a je-li účetní neochotná, něco dobrého na zub to většinou spraví. Byl Jardík vůbec na účetním nebo si tu zas vymýšlí katastrofické scénáře?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 5.2.2017 15:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ona to asi nebude moc nevůle účetní, ale vedení.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 5.2.2017 15:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    No většinou je to pro účtárnu prostě práce navíc, takže by si to měl něčím kompenzovat. S vedením se musíš prostě domluvit někde bokem, to je celé. A pokud je to pro vedení opravdu problém, znovu opakuju že bych byl k vedení tak vstřícný jak je vedení vstřícné ke mně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.2.2017 17:24 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Zatím jsem teda zažil, že pro výplatu si každý přiběhl i když by měl mít čtyřicítky horečky, přelámané končetiny nebo by venku probíhal armagedon, nicméně už jsem také zažil že se jednou musela zaslat výplata jednou nebo dvakrát složenkou.
    Chlape, ty vole, kde to makas? Opravujes hajzly na nadrazi?
    Grunt avatar 5.2.2017 17:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Skoro jo, proč?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.2.2017 12:09 AndrejB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    musim priznat, ze fakt nevim jak bych mel reagovat.

    Dela si legraci, ok, ale porad jsem nepochopil co se za tim skryva. Neobjevil jsem situaci, kdy bych se mel smat. To, ze se mnozi zde snazi podavat smysluplne rady a hodnoceni ruznych bank mi pripada spise trapne nez vesele.

    Autor dodava jen vemi jemne naznaky, ze neni treba brat jeho texty vazne. Jen tak z niceho se objevi od autora poznamka ohledne programovani, kde clovek vidi, ze nepotrebuje poradit s platebni kartou. Ale co je cilem? Ja proste potrebuji vedet, PROC nekdo neco dela. U Jardika jsem to fakt nenasel a to mi znervoznuje.

    Asi by to chtelo , aby to zanalyzoval JS1 nebo Santiago. Jinak se nehneme z mista.
    Grunt avatar 5.2.2017 12:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    No mě by hlavně zajímalo jestli už vyřešil to teplo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 5.2.2017 15:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jaký teplo? Minulý týden byl táta opět na služebce, máma odpolední a v pondělí jsem přijel v 19:30 domů a do rána jsem klepal kosu. Spal jsem v teplákách a tričku pod blůzou od pižama, v ponožkách a stejně jsem klepal pod peřinou kosu. Ráno jsem vstával, odkryl peřinu a taková rána do dr*ky zimou. V úterý jsem vybral veškerý přesčas, abych mohl přijet dřív a na středu si vzal dovolenou. V úterý večer jsem zatopil a nechal to tam pak hezky dusit přes noc a pak jsem si topil celý den (jak jsem to dusil, abych nemusel často ke kotli, tak z komínu šlo hezké černé splodinsto, jako kdyź někdo pálí pneumatiky). Ve čtvrtek ráno ještě topení hřálo, tak vstávání do práce bylo ok, odpoledne už přijel táta, tak se o topení postaral. Kvůli teplu musím plácat dovolenou.

    Jinak zácpy pořád. Došel jsem si i na kolonoskopii, všechno v pořádku, žádný nádor, ale hlavně u doktora zbytečně, protože taková informace mi se zácpy zbavit nepomohla. Řeknou ti, ať bereš projímadlo, ale to prostě přes týden brát nejde, když potřebuju chodit do práce a potřebuju mít cestu "bez nehody" a v práci pak něco dělat a né chodit každých 30 minut s křečema na záchod. Potřeboval bych se prostě každé ráno, nebo každý večer vyprázdnit, ať jsem přes den v pohodě. Když jsem celý den nafouknutej a vzduch mi leze střevama tam a zpět a vydává to zvuky, jako když prdím, tak je to nepříjemné, i pro ostatní.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 5.2.2017 15:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Takže nijak. Ach jo.
    Došel jsem si i na kolonoskopii
    To kecáš.
    Když jsem celý den nafouknutej a vzduch mi leze střevama tam a zpět a vydává to zvuky, jako když prdím, tak je to nepříjemné, i pro ostatní.
    Hele a nemůže to být IBS?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 5.2.2017 20:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    To kecáš.
    Nekecám, opravdu jsem tam byl, je to 10 dnů. A začátkem ledna jsem byl na vyšetření žaludku.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 5.2.2017 21:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    A když to tak čtu, tak je to klidně možné. Ale v doktory ztrácím naději. Kolem vánoc jsem byl i na pohotovosti, jak mě bolelo břicho (tam odtud mě poslali na kolonoskopii). No a našli kuloví, akorát doporučí projímadlo.
    Věřím v jednoho Boha.
    8.2.2017 15:22 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    protože to máš v hlavě, ne v těle. To ti vážně nedochází, že jsi cvok?
    8.2.2017 15:46 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    > To ti vážně nedochází, že jsi cvok?
    to teda rika ten pravej ;-)
    8.2.2017 16:05 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    I cvok může mít pravdu
    If you don't ask, you don't get
    8.2.2017 16:12 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Mně to dochází, taky se s tím už léčím, teda vlastně musím léčit :-(
    8.2.2017 16:13 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    na druhou stranu Jardík je asi hodně ve stresu a má úzkostnou osobnost, která tomu neprospívá. Na to jak je to chytrej kluk je zbytečně nešťastnej.
    PepaSFI avatar 5.2.2017 18:18 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    no vidíš, kdybys nebyl lemra, tak bys v 1945 zatopil, ve 2000 už by to hřálo a ve 2030 bys měl teplo. Před spaním ještě přiložit a do rána pohoda. A když ten kotel škrtíš, nekouří. Takže buď kecáš nebo máš něco špatně. Na sraní se vyser, přírodě neporučíš. Prostě jdi na hajzlík v práci, kdykoliv. Jak to budeš moc znásilňovat, bude to jen horší. Tyhle potíže často souvisí se stresem takže si to snadno můžeš zhoršit, pořídíš si syndrom dráždivého tračníku a budeš mít o zábavu postaráno až se ti bude střídat zácpa s průjmem.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Grunt avatar 5.2.2017 18:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Neposlouchej ho Jardíku. 1945 bych na nějaké zatápění velmi těžce mrdal. Dobře děláš. Nech si tady Pepa topí sám, když ho to baví.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.2.2017 18:35 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Grunt už se těší, až milý Jardíku onemocníš a on za tebou přijede a bude se o tebe starat. Zatopí, zahřeje ti postílky a svým pérem ti zahřeje i prdelku. Zdar Max
    Grunt avatar 5.2.2017 19:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    No vyloženě se nemůžu dočkat :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.2.2017 19:38 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tím by mohl vyřešit i problém Jardíkovy zácpy.
    Jardík avatar 5.2.2017 21:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Omyl, v 19:45 bych zatopil, ve 21:00 by to možná trochu začlo hřát a to už jdu spát. My nemáme takový to topení, kde zmáčkmeš tlačítko a je teplo. Musíš nadělat třísky, dát dřevo, zapálit, počkat až se to rozhoří, přisipat uhlí, kde první kýbl shoří docela rychle a pak chodit přikládat, ze začátku častěji, když je to rozhořené, tak po pár hodinách, občas prošťouchnout, aby to nevyselo nahoře.
    Věřím v jednoho Boha.
    Blaazen avatar 5.2.2017 22:21 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tak kup kotel s podavačem, když máš teď tolik peněz. Třeba by se vám povedlo i vyběhat nějakou tu kotlíkovou dotaci.
    5.2.2017 22:30 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Doporučuji tu hromadu volných peněz šetřit a v létě z nich koupit rodičům nový pořádný kotel. Zjevně se tím na 6 měsíců z každého roku výrazně zvýší kvatita života celé rodiny.

    Sám topím plynem, ale co vidím moderní kotel u kararáda na chalupě, tak se zapálí, pak se kotel o sebe stará sám a po 3-4 dnech se doplní zásobník, vybere popel a další 3-4 dny to jede samo. A tak to může jet celou topnou sezónu.
    Grunt avatar 5.2.2017 23:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Doporučuji tu hromadu volných peněz šetřit a v létě z nich koupit rodičům nový pořádný kotel.
    Nebo plynovou přípojku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 6.2.2017 19:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    U nás stejně plyn není, leda by se tam dala připojit propanbutanová bomba :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 6.2.2017 20:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    U nás stejně plyn není
    Čoveče lišky když chodí dávat dobrou noc, tak si doma otočí kohoutkem plynu. To musíš žít ve velmi solidní díře, když k vám ještě nedorazila plynofikace.
    leda by se tam dala připojit propanbutanová bomba
    Jde, ale to by bylo drahé. PB se dá přitápět, ne vytápět pokud nemáš nějaký dobrá zdroj levného LPG.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    PepaSFI avatar 6.2.2017 15:18 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    a co myslíš že mám já doma? Konkrétně tohle zatápění trvá tak 5 minut, na rošt hodím dva až tři listy zmuchlaných novin, na to dvě hrsti štěpků nebo drobnějšího dříví, pár kousků většího dřeva, vzadu otevřu zatápěcí klapku do komína, smotám si z reklamního letáku pochodeň, zapálím a strčím pod rošt. Až to začne hořet, počkám půl minuty, zavřu dvířka roštu, za minutu zavřu klapku do komína. Nasypu kýbl uhlí, šťouchnu do toho abych měl jistotu že dříví vespod nezůstane viset a jdu od toho. Za čtvrthodinu už radiátory hřejou. za půl hodiny jsem na provozní teplotě, nasypu druhou dávku uhlí, navrch hodím velký kus dřeva a půl odpoledne tam nemusím jít.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Grunt avatar 6.2.2017 18:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Čistě pro zajímavost: Kolik za to uhlí dáš (1 topná sezóna)?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    PepaSFI avatar 6.2.2017 19:07 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    pro rodinný domek, vpodstatě dva byty objednáváme na rok 4 tuny. Obvykle toho přivezou trochu víc, podle druhu uhlí a momentální ceny, za cca 13-15 tisíc včetně dopravy a složení dopravníkem rovnou do sklepa. Ale protože to kombinuju s dřevem z vlastních zdrojů, nemá ten údaj celkem srovnávací hodnotu.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Jardík avatar 6.2.2017 19:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Mi propálíma taky nějakých těch 15k za uhlí plus sousedka každý rok vyřizuje u hajného nějaké stromky na výřez za pár korun a dělíme se na půl.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 6.2.2017 19:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Mi máme nějaký starý Dakon. V roce 2020 tuším budeme muset pořídit nový, protože nesplňuje nějakou debilní normu, kterými lidi nutí vyhodit funkční zařízení a používat peníze.
    Věřím v jednoho Boha.
    xkucf03 avatar 6.2.2017 21:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Třeba mezitím přijde hyperinflace a budeš moci topit rovnou penězi.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.2.2017 21:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    tak bys v 1945 zatopil, ve 2000 už by to hřálo a ve 2030 bys měl teplo
    Proč mě to připomnělo českou sodu.
    Jendа avatar 5.2.2017 23:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Chvíli jsem přemýšlel, jestli je to nějaký vtip související s koncem 2. světové války :-).
    6.2.2017 08:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jinak zácpy pořád. Došel jsem si i na kolonoskopii, všechno v pořádku, žádný nádor, ale hlavně u doktora zbytečně, protože taková informace mi se zácpy zbavit nepomohla.
    Máš nejspíš IBS-C.
    Jendа avatar 5.2.2017 12:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ja proste potrebuji vedet, PROC nekdo neco dela. U Jardika jsem to fakt nenasel a to mi znervoznuje.
    Je to idealista. Třeba jako RMS. Je to v současné společnosti nepoužitelné (bohužel), ale ukazuje to možný směr a nutí ostatní se zamyslet. Bohužel jak koukám do diskuzí, ne vždy se to povede.
    Bedňa avatar 5.2.2017 19:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Bohužiaľ sa málo kto zamyslí ako nám slobody postupne berú.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.2.2017 09:41 Lotr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Svoboda je kost hozena lidu, aby si na ni vylamal zuby.
    Bedňa avatar 6.2.2017 23:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Za slobodu pretieklo veľa krvy a dnes si ju bez slova nechávame brať.

    Najhoršie na tom je to, čo písal Jenda, že sa ľudia nad tým už ani nezamyslia. Dalo by sa o tom popísať veľa, ale mám pocit, že je to už úplne zbytočné a ľudstvo potrebuje nakopať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.2.2017 23:57 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Cus, taky jsem se nad tim kdysi zamyslel. Prijde mi fakt nehorazne, abych nekomu rikal sve osobni udaje, protoze ti lide potom vedi i tak citlive veci jako treba jak se jmenuju. Sehnal jsem si falesne doklady a vsude pouzivam jinou identitu. V praci jsem Karel, ale pro pritelkyni jsem Frantisek (teda budu, az si nejakou opatrim). To ma zasadni vyhodu, ze nikdo nezna me prave jmeno. Treba kdyz jdu na ulici s kamarady... Nebo vlastne, kdyz jdu na ulici a mumlam si pod vousy, tak jsem to chtel rict, a pouzivam jmeno Jarmil, tak kdyz potkam nekoho z prace, kdo me zna jako Karla, tak me nepozna, protoze nevi, ze ja jsem ja. Diky, uz musim jit. Mama volala na Jozifka, ze ma pripravenou vanu, a Jozifek uz se nemuze dockat.
    Bedňa avatar 7.2.2017 00:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Nemá to zmysel, ale skusím to.

    Čo ma paranoja spoločné s tým, že keď chcem dostať výplatu mi niekto núti aby som vlastnil mobil?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    7.2.2017 01:29 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Cus, ty delas home office v call centru? Pak to chapu. Ale myslim, ze by to melo jit i bez telefonu. Ja osobne slysim hlasy i bez nej.
    5.2.2017 15:40 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    FIO uz byla doporucena, pouzivam a souhlasim. Zadne poplatky. Pokud se bojis mobilu ze te bude odposlouchavat nebo v noci vyleze ze supliku a ukousne ti hlavu tak je mozne jej zapinat vzdy jenom na prijeti sms a potom vyjmout baterku kterou muzes skladovat klidne ve vedlejsi mistnosti. Overovani pomoci sms bych se nevzdaval.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Blaazen avatar 5.2.2017 22:42 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    @Overovani pomoci sms bych se nevzdaval.

    Já taky moc nevolám a používám mobil na SMS ověřování. Mám Vodafone na kredit a musí se tam dát minimálně 200Kč / 10měsíců. Mobil tlačítkový, vydrží 23 dní na jedno nabití.
    7.2.2017 10:58 Anonymous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Vodafon míval tarif po svém za nulu a jenom se platilo co se prosvačilo. S roční útratou kolem těch 200 Kč si zatím nestěžovali ;-)
    Josef Kufner avatar 7.2.2017 11:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    To zvládne každá předplacenka. Těch 200Kč ročně bude tak akorát na prodloužení expirace kreditu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.2.2017 15:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jo a jardíkovi vadí 30Kč (nebo kolik) za výběr v cizím bankomatu :-D.
    Grunt avatar 7.2.2017 17:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tož nejsem Jardík a tohle vadí i mně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.2.2017 20:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Tohle je pozůstatek doby, kdy měla Česká spořitelna víc bankomatů než všichni ostatní dohromady, takže ostatním nastavila poměrně vysoké platby za využívání jejích bankomatů a stejné částky (IIRC kolem 50 Kč za výběr) si pak začali účtovat i ostatní mezi sebou. Bohužel asi, stejně jako u roamingu, ani tady nelze očekávat zpříčetnění plateb bez vnějšího zásahu.
    xkucf03 avatar 7.2.2017 21:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    AFAIK některé bankomaty provozuje i třetí strana (ne klasická banka, které patří) a ta může konkurovat bankám – pak ceník může vypadat takhle: v našich bankomatech zadarmo, v bankomatech s logem XY za 10 Kč a ve všech ostatních bankomatech za 30 Kč. Ty bankomaty třetí strany bude používat více bank a jejich podíl bude postupně posilovat. Mělo by to samo konverzovat k tomu, že cena za výběr = podíl na nákladech za provoz + průměrný zisk.

    Opět je otázka, jak moc to lidi trápí – slušné banky nabízejí při splnění nějakých podmínek1 X výběrů z libovolného bankomatu zdarma (takže pokud nepotřebuješ vybírat padesátkrát do měsíce, nic neplatíš).

    [1] nebývá to nic hrozného – pokud to člověk používá jako svůj hlavní účet, tak nebývá problém to splnit

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.2.2017 21:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Příliš komplikované ceníky taky nejsou moc populární. Osobně to neřeším, hotovost z bankomatu vybírám tak dvakrát až třikrát do měsíce, když to vím předem, tak dám přednost bankomatu své banky, který mám při cestě, když ne, tak se z toho nestřílím a vyberu, kde je potřeba. Pro těch 30 Kč nebudu vymýšlet šílenosti a o spánek mne to taky nepřipraví.
    Rezza avatar 7.2.2017 21:31 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Jsou i soukrome bankomaty, kde platis navic jeste nad poplatek bance poplatek za vyber primo z toho daneho bankomatu (jeho provozovateli).
    8.2.2017 02:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    To snad mívala Fio dřív, že měli nějakou výhodu pro ČSOB bankomaty (měli snad i kreditky od nich), ale já mám účet až po tom, co přestali být družstevní záložnou.
    6.2.2017 09:51 erotel | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Mám unicredit bank.Pokud pošlu měsíčně 15.000,- tak vše zdarma,výběr v jakýmkoliv bankomatu zdarma i v zahraničí.Ověřování v internetovém bankovnictví se používá hw token.Jen při platbě kartou na internetu je potřeba ověřit sms přes 3dsecure.
    16.2.2017 15:09 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Proc nemaji to 3D secure taky na token?
    6.2.2017 10:20 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    A čo EquaBank? Naposledy keď som sa odhodlával prejsť z RB sa mi celkom pozdávala.

    Polívčička byla..
    9.2.2017 15:25 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    IB nepozaduje nic extra, samozrejme overenie SMS pri prvom prihlaseni na danom prehliadaci a pri platbach, v mobile to tiez fungovalo (android) ale nepouzivam, slusne ceny (0), slusne ceny vyberu v zahranici (neexoticke krajiny a ATM za 9).

    nemaju moznost vkladu na pobocke, ale preplacaju jedno vlozenie na ucet zlozenkou cez postu (neskusal som, nemam teda overene ako presne to funguje).

    samozrejme, nic pre paranoikov, ale jedna anonymna SIM a mobil za 350 to riesi celkom pohodlne.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    9.2.2017 16:16 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    ATM v neexotickych krajinach za 9,- ve spojeni s moznosti mit EUR i CZK ucet spojen na jednu kartu je killer feature :)
    10.2.2017 09:28 SAx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    CSOB token. zadarmo k beznemu uctu.
    otasomil avatar 10.2.2017 17:38 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Zdravim Vas

    FIO Banka. Od roku 2011 zadny poplatek, zadna chyba. Vybiram jen v materskem bankomatu takze bez poplatku.

    Funkce weboveho rozhrani zcela bezproblemova. Moznost ziskat prehled transakci pomoci tzv tokenu kdy ziskate unikatni URL ktera Vam po nacteni v prohlizeci zobrazi prehlednou tabulku za zadane obdobi treba jednoho roku. Lze takto i zadavat pokyny k platbam ale toto nevyuzivam takze nemohu k tomu vic napsat. Tato vec se u nich jmenuje FIO API

    Platebni prikazy podepisuji pomoci jejich Java aplikace. Tedy zadny mobil, zadna SMS. Vse bezproblemove funguje. Navod ke zprovozneni co maji na svojich strankach jsem zredukoval do tohoto skriptu ke kteremu netreba zadneho komentare:

    #!/bin/sh
    wget -N http://www.fio.cz/apps/signer_client.jar -O signer_client.jar
    java -cp signer_client.jar cz.fio.signer.client.gui.Main

    Moje verze Javy:

    java -version
    java version "1.7.0_121"
    OpenJDK Runtime Environment (IcedTea 2.6.8) (7u121-2.6.8-1ubuntu0.14.04.3)
    OpenJDK Server VM (build 24.121-b00, mixed mode)

    Zadne knihovny ani jine featury jsem nedoplnoval. Vyzkouseno na nekolika distribucich. Aplikace bezi pod uctem bezneho uzivatele.
    Vygenerujte si v te aplikaci po zalozeni uctu ke svemu
    prihlasovacimu jmenu verejny a soukromy klic. Verejny doneste do banky na flashdisku - jinak to nejde, budou po Vas chtit podepsat papirovy dokument o autorizaci
    elektronickym podpisem. Nebo jak si budete ucet zakladat tak rovnou mejte vygenerovany verejny klic ssebou at to mate vse za jednu navstevu - tohle ovsem predpoklada ze Vami zvolene uzivatelske jmeno jeste nema nikdo jiny takze radeji mejte v zaloze jeste jedno i s klicem. Mate-li nejake dotazy tak se ptejte.
    Zdravi znovuzrozeny Otasomil: https://www.abclinuxu.cz/blog/puppylinux/2017/2/navrat-ztraceneho-otasomila
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    xkucf03 avatar 10.2.2017 21:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    wget -N http://www.fio.cz/apps/signer_client.jar -O signer_client.jar
    OMFG!!!
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    otasomil avatar 11.2.2017 08:02 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet

    Zdravim

    Njn uznavam - mate pravdu toto je lepsi:

    wget https://www.fio.cz/apps/signer_client.jar -O signer_client.jar
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Josef Kufner avatar 11.2.2017 10:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Ještě lepší by bylo si zkontrolovat, že certifikáty jsou stále stejné a že aplikace byla podepsána tím samým klíčem jako minule.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.2.2017 16:27 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    ... to uz by se ale zaridil do nasi skupiny "paranoidnich". Jasne, ze by to bylo fajn, ale tohle neresi ani banky apod. :). Viz ten link na pristup k bezpecosti v N26 - ze kaslou na certificate pinning byl prvni problem, ktery na tom 33C3 talku zminil.
    Josef Kufner avatar 11.2.2017 16:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Vidíš. A přitom to dělá každý Androidí telefon, kam si nějakou aplikaci nainstaluješ. Při aktualizaci to odmítne použít balíček, který je podepsaný jiným klíčem než je nainstalovaná verze. Předpokládat, že bankovní aplikace bude mít v sobě přibalené důvěryhodné certifikáty a nebude důvěřovat systémovým, snad už není moc přehnané.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.2.2017 17:30 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Urcite souhlasim, ze pokud ma ve FIO relativne hodne penez a je tohle jediny zpusob jak k uctu pristupuje, tak je hodne dobra rada hlidat si certifikaty sam a nejedna se o "paranoidni mikrooptimalizaci".

    Ale je dobre to take videt v kontextu, kdy na to verejne bankovni aplikace kaslou a systemovym certifikatum duveruji (resp. v pripade N26 to pry opravili potom co je na to upozornil).

    cezz avatar 13.2.2017 11:22 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Inak s tym certificate pinning to podla mna trosku prehnal, lebo to znelo akoby si mohol hocikto spravit certifikat na ich domenu. (spomenul Let's Encrypt) Na zaver sa ho niekto pytal, ze co tym konkretne myslel, ale normalnu odpoved nedostal.

    Jasne overit si certifikat je vzdy dobre a jasne, su tu pripady, kedy certifikacne autority rozdavali certifikaty na cudzie domeny, ale popri vsetkych tych ostatnych problemoch je chybajuci certificate pinning len taky detail a nebral by som to ako zranitelnost.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Josef Kufner avatar 13.2.2017 12:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Podpisy aplikací, minimálně v Androidu, nepoužívají autority jako u HTTPS. Tam prostě má vývojář svůj klíč, napoprvé mu uživatelé věří, a pak se kontroluje, že to je pořád stejný klíč (TOFU). Je to stejný přístup jako používá SSH pro ověření serveru. Tady je certificate pinning naprosto klíčová vlastnost.

    V případě HTTPS máme hromady autorit pochybného původu a věřit všem je poněkud nezodpovědné (ne že bych to nedělal taky). A proto máme HPKP a další vymoženosti, co se používají méně, než by bylo vhodné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.2.2017 13:06 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    "lebo to znelo akoby si mohol hocikto spravit certifikat na ich dome" ... no a ne? resp. "kazdy kdo dokaze "ukrast DNS zaznem" pro tu domenu" .. je to presne jak to v te prednasce popsal.

    Ano, ty ostatni zranitelnostibyly jeste o par radu horsi :).
    11.2.2017 17:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účet
    Taky mě to hnedka udeřilo do očí :-D.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.