abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 984 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Přecházím na Gentoo....

    26.11.2009 15:31 | Přečteno: 2129× | Moje kecy | poslední úprava: 26.11.2009 22:57

    Tak je to tu. Pryč se všema těma woknama, pryč s těma Linuxama do kterých nevidím...

    Ano je to tu. Dlouhou dobu jsem na svém pracovním počítači hostoval wokna, poslední dobou i ty jejich sedmičky... Ale řekl jsem si dost! Opravdu mě začaly nesmírně nasírat.....Koukl jsem na všechny aplikace co používám, a není tu žádná, kterou bych pod Linuxem nerozjel, takže je rozhodnuto... Linux come back! No jo, ale co za Linux? Moji favorii jsou Slax a Debian. Hmm, Slax je fajn jako live pomocník, a Debian...ten mi hrozne pripomina Ubuntu, prostě mi připadá, že se nainstaluje se vším tím nepotřebným balastem a tak (prosím Debiaňáky o klid ;-)). Tak jsem se rozhodl. Gentoo. Takže až dopíšu tento zápisek jdu naformátovat Wokna a pustit se do instalace Gentoo. Během mé cesty k funkčnímu a odladěnému systému budu tento zápisek updatovat, tak kdo bude mít zájem, může sledovat ;-) Přeji hezký den :-)

    MaFy

           

    Hodnocení: 43 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.11.2009 15:35 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    A pritom existuje Arch Linux a AUR :-(
    26.11.2009 15:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Já zas po letech přešel z gentoo na ubuntu. Ale spíš to bude přestupní stanice, debian chci vyzkoušet časem. Arch je ale jinak super, používám na ntb.
    Baník pyčo!
    MaFy avatar 26.11.2009 15:55 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Koukal jsem na porovnani obou systemu, a vysly z toho nastejno. Jen Arch ma tu vyhodu tech binarek...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 16:04 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Jen? Akoze jen?
    MaFy avatar 26.11.2009 17:50 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Jasne, je jich vic, ale....to je jedno. Hadat se nebudu :-) Uz je rozhodnuto ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 16:11 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Na Archu jsem fungoval 5 let, cca před rokem jsem přešel (s zastávkou u Debianu) na Gentoo a bylo to to nejlepší co jsem mohl udělat :)
    Amarok avatar 26.11.2009 16:22 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Trocha detailu by me zajimala, v cem jsou hlavni vyhody gentoo oproti archu?

    GNUniverse - May the source be with you...
    pools avatar 26.11.2009 17:23 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Slinkovane knihovny? Vlastní jádro? Opravdový rozdíl mezi stable/testing (maskování)? Sloty? Výběr z velkého množství verzí programu? A v neposlední řadě možnost BSD jádra ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2009 19:34 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Opravdový rozdíl mezi stable/testing (maskování)?
    Tak to bych se zasmál. Provoz Gentoo stable je horor, balíčky do toho padají, jak se to někomu zrovna zlíbí, a stable navzdory, protože to není natolik v pozornosti vývojářů Gentoo, kompilace padají ještě častěji než v testingu a někdy je jediným východiskem ze situace si něco z testingu odmaskovat. Už nikdy víc...
    pools avatar 26.11.2009 22:16 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    ale aspon tam nejaky testing je, v archu je to jen aby se nereklo...
    Vivre libre ou mourir!
    Marián Kyral avatar 26.11.2009 22:27 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Opravdový rozdíl mezi stable/testing (maskování)?
    Tak to bych se zasmál. Provoz Gentoo stable je horor, balíčky do toho padají, jak se to někomu zrovna zlíbí, a stable navzdory, protože to není natolik v pozornosti vývojářů Gentoo, kompilace padají ještě častěji než v testingu a někdy je jediným východiskem ze situace si něco z testingu odmaskovat. Už nikdy víc...
    Taky tak. Testing je aktuálnější a většinou v pohodě. Občas jsou nějaké problémy při přechodu na nový Xorg a podobně, ale to se vždy objeví na fóru nebo v bugzille nějaké řešení.
    rADOn avatar 26.11.2009 18:28 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Vyhoda: vsechno se kompiluje, muzu ladit USE flagy

    Nevyhoda: vsechno se kompiluje, musim se srat s USE flagy

    Nic jineho me nenapada - arch je asi tak nejbliz filozofii gentoo jak se muze binarni distro dostat (rolling updates, sveceni upstreamu…) a co jsou vyhody a nevyhody zalezi na situaci. Obecne, s gentoo je vic prace a vysledek je system na miru. S archem je kapku min prace a je o kapku min na miru (ve srovnani s dejme tomu blbuntu).
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    26.11.2009 20:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Vyhoda: vsechno se kompiluje, muzu ladit USE flagy
    Nevyhoda: vsechno se kompiluje, musim se srat s USE flagy
    To je naprosto skvěle řečeno! +1
    Marián Kyral avatar 26.11.2009 22:30 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    arch je asi tak nejbliz filozofii gentoo jak se muze binarni distro dostat (rolling updates, sveceni upstreamu…)
    Nejblíž je asi Sabayon
    26.11.2009 15:48 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Pozor na Gentoo. Obcas je to taky docela trapeni. Zrovna nedavno jsem resil nejaky zavislosti, ktery nebyly uplne v poradku. Pak clovek musi hrabat do portage a pripadne si pripravit vlastni privatni portage na opravy chyb, nez je v hlavnim strome opravi.

    Gentoo mam doma (uz dlouho neaktualizovany, to bude zase hruza) a v praci. A obcas je to opravdu na dlouhy hrani.

    Na notebooku a dalsich stanicich mam Debian Stable a naprosto mi staci.
    AraxoN avatar 26.11.2009 19:53 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Gentoo mam doma (uz dlouho neaktualizovany, to bude zase hruza) ...
    Aj na to pozor! Ak chceš Gentoo prevádzkovať dlhodobo, tak podľa mojich skúseností (plusmínus 4 roky) je treba ho aktualizovať aspoň raz do mesiaca, lepšie raz za týždeň. Inak hrozí, že niektoré dôležité "súčiastky" z portage úplne vypadnú, alebo sa výrazne zmenia (čomu obvykle predchádza 30-dňový warning) a následná oprava je veľmi komplikovaná, miestami až nemožná. U serveru to potom môže byť zvlášť bolestivé a privodiť jednému až nočnú šichtu a dole prémie.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.11.2009 14:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Potvrzuju... Gentoo stačí na serveru na chvíli neudržovat a máte pak práci na pěkně dlouho :-(
    AraxoN avatar 28.11.2009 09:53 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Aby to zase nevyznelo až tak negatívne pre Gentoo - napriek tomu čo som napísal ho dávame na všetky nové servery, lebo lepšie nastaviteľný systém sme doteraz nenašli. :-) Len treba poznať aj jeho negatíva a administrovať ho tak aby sa neprejavovali.
    Prcek avatar 26.11.2009 23:03 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    No občas taky zažiju nějaký to "blocking hell" :-). Ale nic, co by se nedalo vyřešit, občas ale některý blokace daly dost zabrat...
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    27.11.2009 08:34 Radek Jun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Závislosti v Gentoo občas také nesnáším. Když jsem updatil na KDE 4.3.3, tak mi snad u 20 balíků tvrdil, že potřebuje starší i novější verzi zároveň. Následné -deep a -newuse to jen zhoršilo. Stálo to docela dost času, než jsem to nějak "ukecal". Ale už jsem si říkal, že tam vrazím Ubuntu a budu mít klid. Ale nakonec se zdařilo, uklidnil jsem se a jsem s Gentoo spokojen :).
    26.11.2009 15:55 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    >> Takže až dopíšu tento zápisek jdu naformátovat Wokna a pustit se do instalace Gentoo.

    <joke>To už tě tady jako nikdy neuvidíme?</joke>
    Amarok avatar 26.11.2009 15:59 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    arch arch arch :)

    GNUniverse - May the source be with you...
    David Watzke avatar 26.11.2009 16:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    arch my ass
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Amarok avatar 26.11.2009 16:09 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Nic proti gentoo, mel bych nejdriv sam vyzkouset. Ale trocha reklamy pro arch se vzdy hodi :D Z tech nekolika vyzkousenych distrib. je to zatim ta nejlepsi.

    GNUniverse - May the source be with you...
    26.11.2009 20:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Arch a Gentoo jsou naprosto nejlepší distra.
    (se serverem nemam zkušenost, tam je možná lepší debian stable nebo něco podobnýho...)
    26.11.2009 17:02 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Arch? To myslíš ten OS, který ještě letos na jaře nešel normálně rozchodit ve VirtualBoxu? Co je na něm tak úžasného?
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    26.11.2009 17:21 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    ???
    26.11.2009 17:28 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Možná to je jen moje osobní zkušenost. Chtěl jsem zkusit Arch, pustil ISO ve VirtualBoxu a systém vůbec nenaběhl (snad kernel panic? už nevím). Každopádně to ne mě moc velký dojem neudělalo :)
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    Jan Drábek avatar 26.11.2009 17:30 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Nezkoušel jsi třeba 64bit na 32bitovém?
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    26.11.2009 17:35 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    To bych si snad vsiml :)
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    26.11.2009 17:37 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    hele a jde to naopak ? Jen pro zajímavost.
    26.11.2009 17:39 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Tvou zkušenost potvrzuji – mám tu samou. :-D Už taky nevím, co tam zlobilo, ale mám takový dojem, že se to ani nedokázalo nainstalovat (kdysi dávno se mi to teda nedokázalo nainstalovat ani na reálný počítač, ale nevylučuji, že tenkrát byla chyba někde jinde ;-)). Místo laborací mám Gentoo a klid. :-)
    Kryptoměny a bločenka.
    David Watzke avatar 26.11.2009 18:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Tvou zkušenost potvrzuji – mám tu samou
    Nápodobně.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.11.2009 18:38 Kozzi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Arch normalne jedem prolem byl snad jen u jedne jedine mini verze virtualboxu ale to se hned v dalsi minoritni oprave opravilo. Takze si mel proste jen desnou smulu a jinak nebyl to problem archu ale virtualboxu mel problem s nejnovjsesimi jadry. Takze priste doporucuju se kouknou do bugzilly nez si dovolim pospinit jmeno meho svateho systemu :D
    kotyz avatar 26.11.2009 18:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    meho svateho? cucham, cucham fanatika ... :-D ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kozzi avatar 26.11.2009 18:51 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    To jsme urcite nepsal ja ;-) :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    26.11.2009 19:10 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Njn, možná chyba dávat do distribuce pořádně neotestovaný kernel. Zkouším teď Arch znovu, instalace v pohodě, nainstalovat vim se mi už ale nepovedlo :D

    pacman -y -S vim

    error: failed to commit transaction (conflicting files)
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    26.11.2009 19:14 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    KDE také nejde :) Jeden balík ze skupiny KDE chce odstranit e2fsprogs, jiné balíky jej vyžadují. Tohle mi fakt nepřipadá jako moc odladěná distribuce ;)
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    Nicky726 avatar 26.11.2009 19:17 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    A dělal jsi vůbec upgrade systému po instalaci?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    26.11.2009 19:57 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Tak to asi opravdu není systém pro mě :) Jsem zvyklý, že můžu instalovat cokoliv i s neaktuálním systémem.
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    Amarok avatar 26.11.2009 20:02 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    To jde v archu ale stejne dobre/spatne jako v debianu. Kdyz narazis na nevyresene zavislosti, tak te arch na to samozrejme taky upozorni. Kvuli jedne nefunkcnosti archu ve virtualizaci ho hned zavrhovat je trochu povrchni.

    GNUniverse - May the source be with you...
    Amarok avatar 26.11.2009 20:06 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    pacman -y -S vim by melo byt bud pacman -Syu vim (pokud chces aktualizovat i vse ostatni) nebo pacman -S vim (pokus chces jen instalovat vim)
    GNUniverse - May the source be with you...
    26.11.2009 22:36 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Myslel jsem tim spis stabilitu a uzivatelsky komfort. V Debianu jsem se s nevyresenyma zavislostma nikdy nesetkal a instalovat si od zakladu rucne Xorg a Gnome, na to uz nemam cas.

    A ze dnes nefunguje ceska (nejaka chyba v SQL dotazu) ani anglicka wiki (down for maintenance), to je tresnicka na dortu :)
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    26.11.2009 22:58 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Ale musím uznat, že Arch má velmi pěknou konfiguraci. O tom si může Ubuntu nechat jen zdát.
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    Nicky726 avatar 26.11.2009 21:47 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Tak ono jde o to, že poslední vydání instalačního média Archu je někdy z léta a od té doby došlo k mnoha změnám. Tuším, že i v beginers guide je jako první krok po vlastní instalaci systému, že máš udělat pacman -Syu. Pokud nepostupuješ podle návodu, tak padají případné problémy na tvou hlavu
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    kozzi avatar 26.11.2009 19:19 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    to je blbost si asi necopoletl. U me je vse ok, takze je to PEBKAC.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    vencour avatar 26.11.2009 19:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Tohle se mi občas v gentoo stane taky, tak ho dočasně odeberu a "něco" si ho zase emergne do života. Proto "dočasně".

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Nicky726 avatar 26.11.2009 19:15 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    O tom se psalo hned na hlavní stránce Archu. ;-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    AsciiWolf avatar 26.11.2009 17:30 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Taky ti po instalaci a následném rebootu hodil nově nainstalovaný systém jako pozdrav "Kernel Panic" (který šel naštěstí vyřešit použitím Googlu, nabootováním do Failsafe režimu a tuším, že novým vygenerováním kernel. modulů)? :-)
    Fluttershy, yay! avatar 26.11.2009 16:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Já jsem zase přeinstaloval Ubuntu a nepíšu o tom blogspot. Tady.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jan Drábek avatar 26.11.2009 16:46 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Instalace Ubuntu je jakou koupě auta v blízkém autosalonu, naproti tomu instalace Gentoo je jako seskládávání auta ze součástek dodaných s Číny bez jiného papíru návodu...
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Nicky726 avatar 26.11.2009 17:44 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    To nemá gentoo wiki?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    pools avatar 26.11.2009 18:13 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    gentoo má něco lepčího - handbook ;) http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/
    Vivre libre ou mourir!
    kotyz avatar 26.11.2009 18:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    to ma arch taky
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Marián Kyral avatar 26.11.2009 22:37 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    To nemá gentoo wiki?
    Gentoo mělo super wiki o kterou však vlivem okolností přišlo a aktuální stav má k bývalé slávě daleko :-(

    (Bohužel moc na psaní nejsem a ani mi nezbývá dostatek času abych pomohl)

    26.11.2009 22:54 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Prislo? Jak, proc?
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    Marián Kyral avatar 27.11.2009 09:36 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Marián Kyral avatar 27.11.2009 09:38 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    26.11.2009 18:19 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Gentoo je este celkom user friendly. Obcas v nom sice treba riesit problemy, ktore inde nenastavaju, ale na druhej strane sa daju relativne lahko najst a riesit. Na rozdiel od Ubuntu, kde je tym problemov 5x menej, ale ked nastanu, tak obcas sa neda vysomarit z toho, co kde kam kedy zapisuje, a kto to vlastne meni, tak sa to riesi cakanim pol roka na novu verziu Ubuntu.

    Cinske suciastky mi viac pripominaju Linux from scratch.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    David Watzke avatar 26.11.2009 18:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    To je kravina týdne. Gratuluju.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    MaFy avatar 26.11.2009 17:51 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Nikdo te nenuti ho cist. Je to jen pro zajemce ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    LukynZ avatar 26.11.2009 16:49 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    To nadseni te prejde. Ja utekl z Archu na Gentoo, ale po ani ne roce jsem zpet na Archu. Posledni kapka byl jeden update jedne malinkate knihovny a nutnost prekompilovavat 109 dalsich pro Xorg. To uz sem si rekl ne, diky. Gentoo se porad jen vari, porad se tam neco steluje, upravuje, kompiluje a clovek chce jen zapnout, updatnout pokud je co a pracovat. Ale pokud jsi hracicka a bavi te se porad v necem hrabat, tak nic lepsiho na tohle asi nenajdes.
    26.11.2009 19:19 kaapo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Mno zrovna s prechodem na novejsi verzi libxcb vydali i navod, jak to bezbolestne udelat (a bylo to mezi novinkami systemu dostupnymi pres 'eselect news'). Tohle je stejne nutne vyresit v kazde distribuci. Jen u ostatnich se proste stahne tech 109 baliku uz zkompilovanejch... (a kdo vi, estli jich nebude jeste vic).
    26.11.2009 17:11 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Chceš pořád něco kompilovat? Gentoo. Chceš co nejnovější verze, ale přitom bez velkých starostí? Archlinux. Chceš to nainstalovat a pak se velmi dlouho nemuset starat? Debian stable. (IMHO a zjednodušeně. ;-))
    26.11.2009 17:24 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Nechces se ani zdrzovat s instalaci? Priloz do krbu, otevri flasku vina a nejakou peknou knihu.
    Max avatar 26.11.2009 17:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Jo, ten krb by nebyl špatný :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Darth Phantom avatar 26.11.2009 17:38 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Tak to aby sis vzal na instalaci Gentoo týden  dovolenou, pokud si zaměstnán. Pokud ne, tak si v klidu můžeš plnit bobříka trpělivosti.  Venku je ale ještě pěkně, a tak by bylo možná vhodné přesunout vytápění bytu pomocí počítače o pár dní později, až Vladimír Vladimírovič vypne plyn.

    <faun> Počkej až tě zatkne evropský komisař, že přispíváš věčnými kompilacemi v Gentoo ke globálnímu oteplování. To budeš koukat! :-D </faun>

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    vencour avatar 26.11.2009 18:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Kompilace v chrootu, disk kousek /boot, jedna partišna cokoliv, druhá gentoo ... a v jednom se bude kompilovat, když tak emerge --resume ... a svět je zase o něco hezčí.

    Měl jsem ubuntu asi dva měsíce jako hlavní. Zapomněl jsem i to málo, co jsem věděl. Všechno se nakliká. Ne, to se mi nelíbí.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.11.2009 17:36 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Já tě chápu blíží se zima (tedy dle logiky by měla) a takový na 100% kompilující přímotop se hodí. Happy winter.
    27.11.2009 02:06 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Na druhou stranu, setkal jsem se se stroji (hlavně notebooky s "desktopovými procesory" typu P4-M), u kterých bych se bál, že by na nich několikahodinová kompilace skončila požárem :-)
    27.11.2009 10:40 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    P4-M je este dobre, to je mobilna verzia. Robili sa aj sroty s normalnym P4.
    Cubic avatar 26.11.2009 18:23 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Zalezi jak jsi na tom s casem.

    Mam gentoo na viceucelovem stroji(?serveru?) a tam jsem nadmiru spokojen. Instalace jsem provedl pred tremi roky a od te doby se system presunul pres tri disky a bude se presovat dal dokud pocitac neskonci ve sbernem dvore. Software je nainstalovan jen ten, ktery jsem explicitne chtel a zavislosti jsou vyreseny presne podle toho jak jsem si nastavil use flagy. Sem tam to zaktualizuji a jinak o tom nevim. Snad jen kompilace a instalace jadra by mohla vyzadovat mene ukonu, treba automaticka aktualizace grub.conf by byla fajn - je to prkotina, ale otravuje to.

    Druha strana mince je muj notebook, kde je take od zacatku gentoo, ale instaloval jsem ho v dobe, kdy jsem mel spoustu casu na hrani. Takze ted mam system nad kterym mam uspokojivou miru kontroly, napriklad pres vlastni skripty, ktere se mi staraji o setreni energii. Ale stalo to strasne moc casu dostat ten stroj do stadia, kdy jsem byl naprosto spokojen s jeho funkcionalitou. A jeho udrzba me taky obcas pekne stve. Jelikoz mam vse ~amd64(ano vim sam jsem si to vetev podrizl) abych se dostal k aktualnimu software tak sebou rolling updates obcas prinesou lahudky, ktere bych si radsi odpustil. Nedavno treba xorg server 1.7.1. Problem je ze na desktopu se mi s na stable vetvi zilo dost obtizne takze mi stejne nic jineho nezbylo.

    Mam objednany novy notebook a uz jsem se rozhodl, ze na nem zacnu s "tuctovou" fedorou protoze ted absolutne nemam cas na instalaci a ladeni gentoo na dalsim pocitaci.

    herne the hunter avatar 26.11.2009 18:42 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Příloha:
    jen aby tě to rychle získané nadšení stejně rychle neopustilo… btw pokud tě zajímá, jak proběhne tvůj následující týden, tak mrkni do přílohy ;)
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    MaFy avatar 26.11.2009 18:48 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    jj, ten je dobrej... Ale nevadi, ja to beru trochu taky jako kurz Linuxu ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    Amarok avatar 26.11.2009 19:20 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Hlavne se tu po case ozvi, az se z toho vyhrabes. Podle tech prispevku to bude zahul, hlavne kdyz to je prvni instalace. Kdyby ses uz neozyval, tak vime, ze te odpojili kvuli pretizeni elektricke site... :) Ale fandim tomu, kdybych mel hodne casu, tak bych do toho sel jen tak ze zvedavosti taky, treba na nejakem starem PC.

    GNUniverse - May the source be with you...
    vencour avatar 26.11.2009 19:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Distcc a ccache pomůže, aby to až tak netrvalo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 26.11.2009 18:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Nepřijde mi ... na C2D s 4GB RAM do 24h je základ hotový, plus firefox a openoffice v binárce - nekompilovaný.

    Jako základ mi přijde mít připravený /etc/portage/package.use apod.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.11.2009 19:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Tak na takovém stroji je ten základ za 24h hotový i když FF a OO.o kompilujete :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    vencour avatar 26.11.2009 19:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Jako základ beru použitelný systém, Xka, nějakej prohlížeč. Zbytek se kompiluje za provozu. A těch 24h jsem střelil od boku jako horní mez.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    herne the hunter avatar 28.11.2009 16:31 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    nejradši mám lidi, kteří po vyslechnutí (přečtení) vtipu začnou opravovat zjevnou nadsázku, na nichž daná anekdota stojí…
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    vencour avatar 28.11.2009 19:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Pokud si nejsem jistej, zda to ostatní berou jako vtip, tak se ozvu. Řekněme, že chránim dobré jméno Gentoo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.11.2009 19:40 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    tyhle slavnostní přecházeče nechápu... a na to se 20 dalších přidá jak kdysi přešlo z X na Y. asi je to nějaký důležitý rituál.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.11.2009 21:02 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Proč nenapsat, že mění distribuci? Reinstalace OS je pro práci na počítači zásadním rozhodnutím a lidem, kteří s počítači pracují, to potenciálně ovlivní nemalou část života. Podle mé zkušensti hodně lidí důležitá rozhodnutí konzultuje s vhodnou skupinou lidí, která mu bude naslouchat a poskytne rady a podporu (nebo taky ne).
    Only Sith deals in absolutes.
    Fluttershy, yay! avatar 26.11.2009 21:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Reinstalace OS je pro práci na počítači zásadním rozhodnutím a lidem, kteří s počítači pracují, to potenciálně ovlivní nemalou část života.

    Vážně? Pořád tam budou stejné aplikace, stejné DE, stejné jádro... Jenom bude větší/menší riziko posrání se, budou tam trošku odlišné konfiguráky třeba trošku jinde a teoreticky by tam mohly být nějaké patche navíc. Jako bonus případný drobný výkonový posun.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Marián Kyral avatar 26.11.2009 22:42 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    On ten předchozí OS nemusí být nutně linux.
    Fluttershy, yay! avatar 26.11.2009 22:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Proč nenapsat, že mění distribuci?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.11.2009 22:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Změna distribuce s sebou obvykle nese změnu, jaksi, přístupu k linuxu. Samozřejmě pokud to není přechod od Kubuntu k Ubuntu apod...
    Fluttershy, yay! avatar 26.11.2009 23:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Z uživatelského hlediska změna veškerá žádná, maximálně něco (ne)bude fungovat. Z hlediska správce systému je to jiná, ale aspoň pro mě jsou pryč doby, kdy jsem byl vůbec ochoten onanovat nad tím, jak jsem si do systému narval o nula nula nic novější verzi nějakého programu a tak podobně. Raději mám "blbé" Ubuntu a problémům se vyhýbám, než abych místo dělání něčeho celkem užitečného opravoval systém.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.11.2009 23:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    No tak změnu distribuce pochopitelně pozná jen člověk, který se "hrabe pod pokličkou".
    V tomhle ohledu můžeme ale to samé říct např. o změně windows 7 za windows XP, uživatel si všimne maximálně frikulínskýho GUI, správce si všimne asi víc věcí. A určitě platí něco podobného aj u Mac OSX.

    Já většinou nad novou verzí kdejaké featury taky neonanuju, občas si teda zaonanuju nad novým jádrem, a to formou přečtení nějakého článku o tom, co je v jádru nového...
    Ale nějaké zásadní problémy nemám... občas se po updatu nějaký problémy najdou, ale většinou netrvá řešení nějak dlouho...
    Fluttershy, yay! avatar 27.11.2009 00:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    V tomhle ohledu můžeme ale to samé říct např. o změně windows 7 za windows XP, uživatel si všimne maximálně frikulínskýho GUI, správce si všimne asi víc věcí.

    Tak to bych si dovolil nesouhlasit. Třeba takové síťování je mezi těmi verzemi dost odlišné, stejně tak další nastavení a vůbec funkce aplikací. To je jako srovnávat třeba to Ubuntu 4.10 a 9.10, že?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    MaFy avatar 27.11.2009 00:06 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Ano, jak psal, bezny user si toho nevsimne...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 20:26 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    taky shodou okolnosti dnes instaluji gentoo, nejedna se o moji prvni instalaci ikdyz se spoustu veci od te doby zmenilo. postupuju tak nejak prubezne jak je cas asi od 12.00 a ted sem uz u emerge grub :D gentoo bylo vysledek dlouhejch uvah, potrebuji stable server ktery bude kodovat a streamovat s nejnovejsim vlc a kodeky(nic jineho), zaroven pro realtime kodovani potrebuji plne optimalizovany sw na hw a kazdou trochu vykonu navic, coz mi soucasny debian neumoznoval (umoznil by ale musel bych vse kolem vlc a jeho zavislosti kompilovat, distribucni je 0.8.6..) mam vse co potrebuji zakompilovano v malym kernelu,vcetne meho dvb tuneru,zadne moduly, prakticky to podporuje jen procesor ramku grafiku ethernet ext a usb. pres use flagy jsem si nastavil potrebne kodeky, no proste zatim mi to pripada jako dobra cesta, uvidim jak to dopadne po instalaci vlc a naslednem porovnani vykonu oproti binarnimu distru.
    26.11.2009 20:50 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    tak hotovo , uz nejsem panic, promt naskocil , ted bude nasledovat rozchozeni tuneru instalovani vlc a konecne atest optimalizovaneho sw
    26.11.2009 23:51 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    jo ovladace intel grafiky 945 mi fungujou dobre v kms jak v archu tak gentoo, pri bootu to spravne nastavi fb a nativni rozliseni myho lcd(1440x900) a to i pres vga
    MaFy avatar 26.11.2009 20:45 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    A je tady prvni zadrhel... Uz jsem stahl tri ruzne stage3 archivy, ale vsechny meli spatne md5sum soucty...2 of 2 listed files could not be read.. CO ted? Mam to i tak zkusit, nebo se poohlednout po jinem archivu??
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 20:51 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    hele ja dnes stahoval z upc mirroru , sice jsem nekontroloval soucet ale zda se ze nic nechybi
    MaFy avatar 26.11.2009 20:56 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Tak jsem to stahl taky a stejna chyba, ale prubnu to....
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 20:59 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    doufam ze s tim neni nejakej problem, to by bylo nemily to zjistit az ten server bude daleko ode me a v provozu
    MaFy avatar 26.11.2009 21:02 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Tak jsem to prohnal pres bzip2recover a uz je soucet v poradku...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    MaFy avatar 26.11.2009 21:29 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    No tak ted jsem uplne v haji. Ani storge, ani portage nejsou v poradku rozbaleny, skacou tam chyby a nevytvoril se adresar /etc ani konfiguraky...Skara :-(
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    vencour avatar 26.11.2009 21:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    64bit bych dát někam na web ... "stage3-amd64-20090903.tar.bz2", md5sum mam 2cb7652983923c3b6495b1b6bb55d2a3.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    MaFy avatar 26.11.2009 21:35 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Ty jo, tak me napada, jestli vubec stahuju ty spravne veci. Kdzy mam dualcore od Intelu, tak stahuju co? Ja jsem sosnul x86, je to dobre?
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    vencour avatar 26.11.2009 21:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Podívej se do /proc/cpuinfo, jak pozoruju, 32bit má clflush size 32 a 64bit 64.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    MaFy avatar 26.11.2009 21:45 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    No tak to jsem kus debila..To bz vysvetlovalo, proc mi i Debian nejak zlobil.... Holt i386 nebzlo moje distro......Sakra.....Takze mam stahovat amd64, nebo ia64, nebo neco uplne jineho?
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 23:14 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    lol
    MaFy avatar 26.11.2009 23:23 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    No jo, hardware nikdy nebyl moji silnou strankou. To spis ten soft...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    28.11.2009 20:25 cadic | blog: cadic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    boha jeho, podejte si s freshmousem pracku a jdete si koupit lopaty.
    vencour avatar 29.11.2009 11:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Ok, ať nemusí mít čadič další poznámky ... Intel flagy pro cpu, seznam USE flagů - ty jsou i v /usr/portage/profiles/use.desc.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.11.2009 23:27 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    sry, to neslo. v tvym pripade musis pouzit amd64

    http://cs.wikipedia.org/wiki/IA-64

    IA-64 (Intel Architecture, 64-bit) je 64-bitová architektura počítačových procesorů vyvinutá firmami Intel a Hewlett-Packard a implementovaná v procesorech Itanium a Itanium 2. Cílem IA-64 bylo vyvinout post-RISC architekturu, která by vyřešila mnohé z problémů, kterým čelily starší architektury.

    mozna s tim gentoo chvili pockej :D

    MaFy avatar 26.11.2009 23:32 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Cekat? Hele, zas tak spatne na tom nejsem. Jem se nevyznam v tech novych architekturach, dual core, core to due, Intel, Amd.... Jak rikam. Driv to bylo OK, ale uz se zacinam ztracet... Ale tak spatne, abych nedal Linux si nepripadam ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 23:43 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    ne urcite do toho jdi , ja jen rejpal, instalovat gentoo neni nic slozityho , kopirujes man a obcas si neco domyslis.. ale jako na workstation bych si to nedal, k tomu mi staci arch, nemel bych na to cas, kdysi sem to chvili pouzival na desktopu ale to sem mel singlecore a po chvili to cekani na vsechno omrzelo. ted na dualcore s ht a makeopts -5 je to uplne jina liga.
    Amarok avatar 27.11.2009 08:30 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    sry, to neslo. v tvym pripade musis pouzit amd64

    Ale ne! pro Intel CPU se prece nemuze pouzit amd64.
    GNUniverse - May the source be with you...
    27.11.2009 10:04 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Taky jsem zkoušel na 64bit dualcore Intel instalovat IA64 :) A nefungovalo to :D
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    26.11.2009 21:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Jakej přesně máš procesor? Dual-corů od Intelu je kupa.
    Stejně ale máš s největší pravděpodobností 64-bit procesor...
    MaFy avatar 26.11.2009 22:07 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Intel T2060 dve jadra - 64 clflush size
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 22:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Aha, tak to je Yonah, ten je 32-bitový...
    MaFy avatar 26.11.2009 22:37 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Jsem si to myslel..A co se tyka te architektury, tak je to tak x86, nebo jina. Uz jsem v koncich. Zkousel jsem x86 a amd64 a vsechny konci chybou...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 22:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    No tak v tom případě... ;-)
    Nebo takhle: amd64 ti určitě na yonah nepujde, ta x86 by měla. Problém máš s vadným archivem, nebo s čím? Zkoušel jsi různý mirrory?
    MaFy avatar 26.11.2009 22:44 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    No, jestli to takhle pujde dal, tak me asi nic jineho neceka, protoze potrbuju funkcni pocitac na praci..Jinakk mam problem s archivi.. Uz z nekolika mirroru jsem stahl ten zakladni archiv a pak i ten pac... A kazdy pri rozbaleni hodi chybu s kontinuitou dat...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    Marián Kyral avatar 26.11.2009 22:49 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Nemáš spíše nějaký HW problém?
    [22:49:27 marian@gool ~]$ cd /tmp
    [22:49:30 marian@gool tmp]$ wget http://gentoo.supp.name/snapshots/portage-latest.tar.bz2
    --2009-11-26 22:49:34--  http://gentoo.supp.name/snapshots/portage-latest.tar.bz2
    Překládám gentoo.supp.name… 82.208.58.65
    Navazuje se spojení s gentoo.supp.name|82.208.58.65|:80… spojeno.
    HTTP požadavek odeslán, program čeká na odpověď… 200 OK
    Délka: 35853648 (34M) [application/x-tar]
    Ukládám do: „portage-latest.tar.bz2“
    
    100%[================================================================================================================================================================>] 35 853 648  1,75M/s   za 20s
    
    2009-11-26 22:49:54 (1,74 MB/s) – „portage-latest.tar.bz2“ uloženo [35853648/35853648]
    
    [22:49:54 marian@gool tmp]$ wget http://gentoo.supp.name/snapshots/portage-latest.tar.bz2.md5sum
    --2009-11-26 22:50:01--  http://gentoo.supp.name/snapshots/portage-latest.tar.bz2.md5sum
    Překládám gentoo.supp.name… 82.208.58.65
    Navazuje se spojení s gentoo.supp.name|82.208.58.65|:80… spojeno.
    HTTP požadavek odeslán, program čeká na odpověď… 200 OK
    Délka: 57 [application/x-tar]
    Ukládám do: „portage-latest.tar.bz2.md5sum“
    
    100%[================================================================================================================================================================>] 57          --.-K/s   za 0s
    
    2009-11-26 22:50:01 (5,90 MB/s) – „portage-latest.tar.bz2.md5sum“ uloženo [57/57]
    
    [22:50:01 marian@gool tmp]$ md5
    md5deep  md5pass  md5sum
    [22:50:01 marian@gool tmp]$ md5sum -c portage-latest.tar.bz2.md5sum
    portage-latest.tar.bz2: V POŘÁDKU
    [22:50:16 marian@gool tmp]$ cat portage-latest.tar.bz2.md5sum
    ce47b51c4f5c8b2edbb4ef4db3c6afb1  portage-latest.tar.bz2
    [22:50:26 marian@gool tmp]$
    
    MaFy avatar 26.11.2009 23:12 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Ahoj, tak jel podle handbooku a tam to tedy je popsane trochu jinak. Tak jsem ten archiv stahoval pres links a pak rozbaloval. A to vzdy hodilo chybu. Ale to tvoje funguje..Super. A nemel bys jeste to same pro stage3, staci ta adresa do wget.. ?
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    MaFy avatar 26.11.2009 23:45 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Nech to byt, jsem preci jen kus vola..Uz me napadlo se tam proste podivat. Diky moc...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    26.11.2009 21:27 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Hmm, tenhle měsíc nějak dost lidí migrovalo na Gentoo :) Já taky :) Z Debianu unstable a první co jsem musel udělat je, že jsem povolil ~amd64. V Gentoo jsou snad ješte starší verze, než v Debianu :D
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    kotyz avatar 26.11.2009 21:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Bude zima, bude mraz, prescott a gentoo zahrejou nas :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.11.2009 00:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Gentoo a Merom, když už :)

    P.S.: Arch jsem taky zkoušel, jestli ti jde o tohle :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    kozzi avatar 26.11.2009 22:15 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    No tak k prechodu ti gratuluju a preju veal uspechu, ale musim rict ze znam i snazsi zpusob porizeni si topeni :D. Napriklad od doby co pouzivam opensource driver na ati grafiku sem nemusel jeste zapnout v poji topeni :D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    27.11.2009 07:58 František Šimorda | blog: slim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Gentoo, dobra volba, jen tak dal.
    27.11.2009 09:17 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Gentoo je o ničem! Linux from scratch pičo! :-)
    27.11.2009 09:23 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    "Takže až dopíšu tento zápisek jdu naformátovat Wokna a pustit se do instalace Gentoo."
    ... a od tých čias o ňom nepočuli. Možno niekde kompiluje dodnes :-D
    27.11.2009 12:30 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    a tuto poznas?

    ... a kompilovali stastne, az kym nepomreli.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Marián Kyral avatar 27.11.2009 13:01 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....

    Tak tohle fakt neznám. Měl bych?

       Spokojený Gentoo uživatel

    MaFy avatar 27.11.2009 11:29 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Zdravim, tak mam za sebou uspesnou noc, plnou kompilaci a nastavovani. Ted jsem ve fazi, kdy jsem mel nabootovat nainstalovany sytem, ale tu problem...

    > Block device /dev/hda3 is not a valid root device - jsem si jisty ze je. Ne naformatovany i v fstab je to zavedeno spravne, ale pise, ze tam nemuze najit ROOT DEVICE BLOCK. Chce to po mne, abych ho zadal rucne. Zkousel jsem snad vsechny mozny (hd0,0) az po nevim co..Nevite nekdo, co s tim?
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    27.11.2009 11:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    ale pise, ze tam nemuze najit ROOT DEVICE BLOCK.
    A to píše kdo?
    GRUB, nebo jádro?

    Jseš si jistý, že to je /dev/hda3 a ne /dev/sda3 - nemáš SATA?
    A máš v jádře nakompilovaný ovladač diskovýho řadiče?
    Cubic avatar 27.11.2009 11:40 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    sakra, lol, myslel jsem si ze odpovidam dostatecne rychle na to abych si nemusel prekontrolovat, jestli uz nekdo neodpovedel
    MaFy avatar 27.11.2009 11:44 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    :-) Kazdopadne diky ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    MaFy avatar 27.11.2009 11:43 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Jsem si jisty ze mam hda, respektive jsem celou dobu pracoval s hda - celou dobu myslim i fdiskem. A vypada to, ze to pise uz jadro - posledni co probehnee v pohode je aktivace mdev.
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    Cubic avatar 27.11.2009 11:48 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    prave jsem si precetl ze to je nahrada udev v busyboxu, ale nikdy jsem to nepouzival tak se radsi zeptam: proc presne pouzivas mdev? vytvaris initramfs?
    Cubic avatar 27.11.2009 11:52 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    otazka zni jak jsi to instaloval, respektive jak jsi si nakonfiguroval jadro? genkernel/ruco
    protoze system ze ktereho jsi instaloval gentoo muze pouzivat starsi pata ovladace a vytvori se ti hdx, ale tebou zkonfigurovane jadro muze pozivat sata ovldace (a to i pro pata zarizeni) a pak budes mit v novem systemu jen sdx zarizeni
    MaFy avatar 27.11.2009 11:55 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Kompilaci jsem nechal na genkernell samotnem. ALe to s tim sda zkusim. Takze musim nabootovat z CD a editovat fstab..ze?
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    Cubic avatar 27.11.2009 12:07 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    editovat fstab
    to prave nevim, jeste stale nevim kde presne ti to hlasi, ze ten disk neexistuje, ale asi bych zacal odtamtud.
    jinak pokud jsi pouzil genkernel tak ja ti poradit neuim jelikoz jsem to v zivote nepouzil a mam jen velmi mlhavou predstavu o tom jak funguje
    27.11.2009 12:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Mám dojem, že to udělá kernel se vším možným, podpora všeho možnýho HW, mám pocit, imho to je to stejný jako na live CD.
    Cubic avatar 27.11.2009 12:59 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    to jo, ale dela to initrd? co vsechno je jako modul a co je zakompolivano do jadra? jak initrd vypada? (viz ma otazka na mdev, tohle je poprve co jsem o tom zahledl nekde zminku apod.)
    27.11.2009 13:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    initrd to dělá. Alespoň když jsem naposled zkoušel gentoo tak dělalo, pochybuju, že by to změnili...
    Některé ovladače SATA řadičů se bez initrd neobejdou, ale pokud nemá SATA skutečně nemá, neměl by být problém. mdev neznám, nevim...
    27.11.2009 13:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    *pokud tazatel nemá SATA
    27.11.2009 12:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Jestli jsi úspěšně naformátoval /dev/hda3 fdiskem, nejspíš nemá smysl zkoušet /dev/sda3.
    Spíš zkus nějak líp popsat, kde ti to tu hlášku vyhodí... jestli už kernel nebo až někde v initu...

    Občas se stává, že grub vidí čísla partition/disků jinak než kernel, protože grub na to kouká přes drivery BIOSu, kdežto kernel ma drivery vlastní. Mimochodem jakej máš na tom root partition (/dev/hda3) filesystém? Máš tam správnej filsystem id/tag (nebojaksetomuříká)?
    27.11.2009 13:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Víš co bude nejlepší? Hoď do konzole pžíkaz fdisk /dev/hda, nech si vypsat tabulku příkazem p, ukonči fdisk příkazem q a výsledek nakopíruj sem.
    Cubic avatar 27.11.2009 11:38 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    jsi si jist ze mas hda3 a ne sda3 ? kde presne ti to zkolabuje je to hle hlaska grubu nebo az pri mountovani rootu pri initu?
    28.11.2009 01:22 luu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Zlatý powershell - pokud člověk ovládá základy tak výpis je přesný.Nicmeně mnoho štěstí - můj názor je že kdo nezvládá system A přechodem na sytem B se nic nezmění.
    28.11.2009 13:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    Co to má společnýho se shellem?
    menphis avatar 28.11.2009 17:29 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přecházím na Gentoo....
    IMHO blbe jadro, posledni verze jadra maji casto problemy se starsimy radici disku. Nakonfiguruj si jadro jen s temi ovladaci radice, ktere opravdu potrebujes, jinak dochazi ke konfliktu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.