abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Sníh - očistná kůra pro město

    13.1.2010 09:09 | Přečteno: 1643× | Jen tak na okraj

    Aneb několik důvodů proč by si zvláště obyvatelé velkých měst měli přát podobnou sněhovou nadílku jaká je letos.

    Sníh jako prachový filtr

    Že sníh ve městech poměrně rychle mění barvu z bílé na šedou, je poměrně známo. Prach, který by jinak volně poletoval, se chytá na sněhové vločky, které jej sebou strhávají do sněhové pokrývky. Během jejího tání se pak ten prach splachuje pryč.

    Déšť nemá až takový účinek, protože na rozdíl od dešťových kapek mají vločky mnohem větší povrch, a během jejich pomalého snášení je pravděpodobnost, že zachytí prachové částice vyšší.

    Velká část vody akumulované ve sněhu se díky pozvolné sublimaci dostane do ovzduší dřív než dojde k tání.

    Sníh jako akumulátor srážek

    Sníh je schopen akumulovat neuvěřitelné množství vody. Pokud by srážky nespadly ve formě sněhu, ale deště, tak by se nejspíš vsáklo jen minimum vody a zbytek by stekl. V případě takového množství strážek jako bylo o tomto víkendu by z toho mohl být docela dobře přívalový déšť a následné povodně.

    Sníh je navíc voda ve formě, kterou lze (na rozdíl od ledu) poměrně snadno nabrat na lopatu a přemístit jinam. Dává tak šanci k tomu aby byl včas odstraněn z míst, kde by prudké tání mohlo způsobit škody.

    Sníh jako regulátor provozu

    Když napadne sníh, razantně přiškrtí tepny velkoměsta. Rázem stoupne vytíženost MHD, protože jízdu vozem si řada řidičů raději odpustí. Mimochodem, předpokládám, že jste zaregistrovali co bylo příčinou zamrzání tramvajových výhybek? Auta. Když přes vyčištěnou výhybku totiž projelo několik aut, tak ji opět zapláclo prosolenou břečkou ze silnice, která pak opět zamrzla.

    Sněhová nadílka také ukázala, že se metro, přes vysoké náklady na jeho výstavbu a provoz vyplatí.

    A už jen na okraj

    Zajímavé také je, že kamsi zmizeli bezdomovci a nejrůznější páchnoucí socky. Obvykle nemine ráno v Albertu na Karlově náměstí aby jich tam pár nezevlovalo. A teď kupodivu nic. Čekal jsem, že se díky počasí tím spíš nahrnou do tepla. Je však možné, že se přesunuli do velkých nákupních center jako je Flóra či Anděl.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    carnero avatar 13.1.2010 09:21 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Nevím nakolik očistné to pro města je, když napadne a roztaje sníh na horách. Ulice jsou pak plné odpadků, stromů, bahna a lodí.
    13.1.2010 09:32 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Mám rád lodě..
    kotyz avatar 13.1.2010 10:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Ku8aZ avatar 14.1.2010 22:23 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Copak lodě, ty by byly super, ale psí hovna jsou mnohem horší ;-)
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    14.1.2010 23:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Prodám chatu na Orlíku, k vidění u Karlova mostu.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2010 11:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Mimochodem, předpokládám, že jste zaregistrovali co bylo příčinou zamrzání tramvajových výhybek? Auta.
    Pro to máš nějakou dokumentaci, nebo jsi prostě určil viníka metodou "Já rozhodl"? Přes většinu výhybek auta nejezdí, protože leží mimo silnici na tramvajovém pásu. Přesto zamrzaly také, takže tvoje tvrzení poněkud kulhá.

    Btw. problémy se zamrzlými výhybkami šlo docela dobře řešit preventivně tím, že by se z okolí výhybek sníh odházel, akorát tady v Praze nástroj zvaný lopata zjevně objevili až v úterý.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2010 12:12 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Většina na tramvajovém pásu? Denně jezdím do školy přes Strosmmayerovo náměstí (obrovský uzel plný aut) a Malostranskou (další obrovská uzel plný aut)... takových míst mě napadá hodně. Docela to dává smysl, jelikož tramvaj si výhybku sněhem nezanese a když jsem viděl, co tu sněhu tu přehází auta s nezkušenými řidiči (letní pneumatiky, když to nejde tak jen sešlapuji plyn, ale pak hned zabrzdím na dalším sněhu...)...

    Se zápiskem souhlasím, už včéra jsem psal (ne tady) jak je to krásné. Opravdu pociťuji menší hluk, jelikož mi pod okny jezdí méně aut. Také mám příjemnější pohled na zasněženou ulici...
    13.1.2010 12:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    OK, na Praze 1 je to trochu o něčem jiném, tam se leckde tramvaj prostě jinak nevešla. Nicméně zrovna na zmiňované Malostranské jsou výhybky na třech místech a jenom přes jednu jezdí auta (respektive přes dvě, ale ta druhá je pasivní a když zamrzne, tak se prostě projede a ono se to utrhne)

    Když se podíváš mimo Prahu 1 a blízké okolí, tak míst s kolejemi bez tramvajového pásu moc nenajdeš (a když, tak tam ještě nemusí být výhybky)

    Dobře, uznávám, že někdy stačí, že je výhybka blízko silnice, ale co jsem viděl, tak tam břečku/sníh spíš nahrne do kolejště pluh než projíždějící auto. Tím se ale vracíme k preventivní lopatě - co si budeme povídat, nezaměstnaní mají povinnost odpracovat nějaký počet hodin veřejně prospěšných prací měsíčně. Stát s lopatou a koštětem u výhybky a uklízet, aby mohly jezdit tramvaje, mi přijde veřejně prospěšné dost.

    Jinak proti zbytku zápisku víceméně nic nemám (akorát ta část o přívalovém dešti by chtěla trochu podložit, IMO je sněhu hodně, ale tolik vody by z toho nebylo, osobně bych to viděl na celodenní vytrváček) a proti sněhu taky ne. Proti fanatickému "za všechno můžou auta" ale jo
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2010 13:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Jenomže faktem je, že v Praze drtivá většina linek jezdí právě přes centrum. Ovšem provoz je zde tak hustý, že mě nějaké zpoždění tramvají nijak netrápí. Jó to když takhle nepřijedou dva z pouhých třech vlaků za den. A člověk absolutně netuší jestli přijede ten třetí - poslední... To je jiná káva.
    13.1.2010 14:20 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    ...se mrkněte na google maps kucí :-D a ty výhybky vám budou hned jasný :-D
    13.1.2010 14:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Pokud jde o tu část s přívalovým deštěm. Něco se lze dozvědět na příkladu povodní v roce 2006. Tehdy rovněž napadla podobná nadílka. Během oteplení se na ní udělala ledová krusta a když pak do toho začalo pršet, tak to jelo. Déšť místo toho aby se absorboval, po ní stékal rovnou pryč.

    Ale povodně a způsob jejich řešení to je zase další téma. na které možná opět přijde řada za pár měsíců. Situace ze zmíněného roku 2006 se totiž může velice rychle zopakovat. Stačí k tomu jenom menší obleva, následovaná mrazíkem.

    Ad auta - já neříkám, že mohou za všechno. Chtěl bych jen aby byla používána opravdu ekonomicky a smysluplně. To je vše. Kdyby se do centra omezil vjezd pouze na vozidla která zajišťují zásobování + havarijní a záchranná vozidla, tak si myslím že by to na škodu nebylo. Ostatně, zaparkované bílé hromádky podél pražkých ulic jasně ukazují, která vozidla musejí jezdit (tedy jsou opravdu nezbytná) a která ne.
    13.1.2010 14:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    A ještě jeden odkaz k povodním z r.2006 povodním z r.2006, tentokrát na stránkách Českého hydrometeorologického ústavu. Včetně porovnání podobných situací z r. 1940, 1941 a 1947. Obleva, pak ochlazení a následné srážky.
    13.1.2010 14:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Tehdy rovněž napadla podobná nadílka. Během oteplení se na ní udělala ledová krusta a když pak do toho začalo pršet, tak to jelo. Déšť místo toho aby se absorboval, po ní stékal rovnou pryč.
    AFAIK (a podle té wiki) nebyl problém ani tak v tom, že déšť hned stékal, ale spíš v tom, že tavil sníh a bral ho s sebou.

    Když už jsem u té wiki - pozemky v Plané nad Lužnicí, které během této (a nejenom této) povodně byly pod vodou, se o dva roky později prodávaly s tím, že jsou mimo záplavovou oblast. Veselé je, že naproti jim přes silnici stojí baráky, na kterých v té době ještě pořád bylo vidět, kde až stála voda.
    Ale povodně a způsob jejich řešení to je zase další téma. na které možná opět přijde řada za pár měsíců.
    Z předchozích povodní se zdá, že řešení v podstatě neexistuje (jde vypustit přehrady, ale to pomoci nemusí)
    Kdyby se do centra omezil vjezd pouze na vozidla která zajišťují zásobování + havarijní a záchranná vozidla, tak si myslím že by to na škodu nebylo.
    Pokud do centra počítáme i koně, tak mi to jako dobrý nápad nepřijde. Ne, dokud se nedostaví obchvat.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2010 14:25 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    jde vypustit přehrady, ale to pomoci nemusí
    Protoze je to beh na dlouhou trat, Vltavska kaskada by potrebovala k uplnemu vypusteni nekolik tydnu. Proto je to vzdycky schizofrenie mezi tim upustit tolik vody, aby se tam vejaky prusvih vesel a zaroven ji mit tolik, aby bylo mozne plnit i ostatni funkce.
    13.1.2010 14:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Přs léto a podzim lipno moc nepouštělo, protože v Krumlově se bagruje koryto a je třeb anízká hladina... Koryto se bagruje proto, aby podnikatelé v oboru škubání turistů nemuseli platit tak často za vysoušení sklepů a město tak mohlo dosáhnout ještě větší prosperity prostřednictvím zvýšení počtu restauračních zařízení nad magickou hodnotu 0,5 na metr čtvereční.
    13.1.2010 19:24 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Já myslel, že to bylo kvůli projektu zplavnění Vltavy (aktuálně je přý hotový úsek České Budějovice - Týn nad Vltavou), i když pokud si pamatuju, i to zplavnění mělo jisté protizáplavové učinky (minimálně se vyčistilo koryto).
    14.1.2010 11:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Zkapacitnění koryta mimo zastavěné oblasti je propovodňové opatření, nikoliv protipovodňové. ;-)
    14.1.2010 08:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Pres leto se moc nepoustelo protoze je potreba provalit jiste castky pres ty spravne firmy. Splavneni v useku Hluboka - Budejice a ochrana sklepu v Krumlove jsou jen podruzne veci.
    14.1.2010 08:27 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    IMO je sněhu hodně, ale tolik vody by z toho nebylo, osobně bych to viděl na celodenní vytrváček
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/pocasi/clanek.phtml?id=657829
    Saljack avatar 13.1.2010 12:57 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    S tím provozem je to pravda od té doby co je sníh tak nám pod okny přestali jezdit ty zasraný pošťáci a když jedou tak alespoň normálně a ne jak prasata.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    13.1.2010 13:18 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    > Když napadne sní­h, razantně přiškrtí tepny velkoměsta. Rázem stoupne vytíženost MHD, protože jízdu vozem si řada řidičů raději odpustí.

    - uprime, kdyz napadne snih tak ja si radeji odpustim jizdu mhd...
    Saljack avatar 13.1.2010 14:15 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Ono záleží kde např. v Praze je MHD spolehlivá až se divím.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    14.1.2010 00:54 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    to mel byt vtip ?
    Josef Kufner avatar 14.1.2010 01:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Ne ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.1.2010 14:48 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Mě přijde, že MHD je v pohodě, většinou ji brzdí okolní provoz. Samozřejmě že krtek je jiná liga.
    Josef Kufner avatar 13.1.2010 15:01 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    MHD v Praze jezdí v téhle hromadě sněhu ještě líp než v létě. Možná to zní divně, ale jezdí tu méně aut a tak je to všecko takové plynulejší a volnější.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 13.1.2010 21:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    MHD jezdím každý den a možný plynulejší provoz je vykompenzován přesunem na zastávku/ze zastávky v závějích (na 25 cm sněhu na chodnících jako Pražák nejsem zvyklý).
    13.1.2010 14:53 skunerq | skóre: 19 | blog: skunerovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Porad nechapu invektiva proti autum na ukor MHD a tomu cemu rikaji CD vlak. 1. je pro mne financne nezajimave pohybovat se MHD - mesicni jizdenka pro 2 osoby stoji vice nez denni cestovani autem a jeho provoz vcetne zakonneho pojisteni a provoznich kapalin. 2. nezavislost na MHD, resp. jeho plovoucich jizdnich radech a jeho castych katastrof ma u me ten efekt, ze jsem jiz tri roky nemel zpozdeni pri prichodu do zamestnani, cos se neda rict o mych kolezich 3. za posledni tri roky, ktere necestuji MHD, jsem ja ani muj spolucestujici nebyl nemocen, prinos zamestavateli, statu a zdravotni pojistovne je zde asi vsem zrejmy

    Az budu mit chut uzit si dobrodruztvi, nechat do sebe strkat duchodci a nevychovanimi spratky, nechat si ukrast mobil a penezenku nejakym hnedocechem a chytit chripku ci podobneho bacila, ktery me umrtvi na tri dny na nemocenskou, za kterou stejne nic nedostanu, tak si za nekrestanske penize koupim listek a vyrazim. Dam vam ale dopredu vedet, protoze jsem nervak a mohl bych nekomu ublizit.

    Nikomu nevnucuju cestovani MHD, je mi ale proti srsti dodovani tohoto hnusu ze strany obci, kraju a statu. Jen na okraj, Dopravni podnik mesta Ostravy dostal na rok 2010 dotaci 992,2 milionu z nasich dani, k 31. prosinci 2005 mela Ostrava 310078 obyvatel. Kdyz odectu cca 50% (ti co jezdi autem, deti ,vezni, dlouhode nemocni...) vychazi mi dotace na jednoho cestujiciho cca 6400 Kc a proc ja mam podporovat neco co nevyuzim, aha socialni solidarita. Takze si priste odpustte vypady proti tem co uvazuji racionalne a chovaji se ekonomicky
    13.1.2010 15:19 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    let's flame begin:

    >:1. je pro mne financne nezajimave pohybovat se MHD - mesicni jizdenka pro 2 osoby stoji vice nez denni cestovani autem a jeho provoz vcetne zakonneho pojisteni a provoznich kapalin

    V Praze stojí roční kupón cca 5000Kč, dva jsou za 10000Kč. Zákonná pojistka na auto 1,4litru je cca 5000Kč, servis za rok je minimálně 1000Kč (alespoň výměna oleje), zbývají tedy 4000Kč. Za to jsou tak čtyři až pět nádrží benzínu, ujede se tak 3650km (aby se to dobře počítalo), tj. 10 km denně. To je 5km denně na tu jednu osobu, tj. 2,5km na jednu cestu do práce. No já bych tedy chodil pěšky :-) (osobně těch 5km denně taky ujdu, cestou na metro z domu a z metra do práce a zpět)

    Jasně, taky mám auto, takže taky jezdím po městyse autem :-), i když mám kupón na MDH.
    13.1.2010 15:58 skunerq | skóre: 19 | blog: skunerovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    vicemene mate pravdu, cesta do prace a z prace cita 10km (s odvozem spolucestujiciho) x 240 pracovnich dni x 5l nafty á 25Kc - 2x rocni kupon pro dve osoby á 3500 - pojistka 3000 (ceska podnikatelska 1,5D) - 1000 provozni kapaliny - hrube prestreleno (olej 200, nejaka ta nemrznouci smes ...) Zhrnuto - jsem par desetikorun v plusu oproti MHD, a to nepocitam dalsi skryte naklady, ktere hovori v muj prospech. Jako jsou poplatky u lekare za recepty a vysetreni, protoze vzdy kdyz je chripkova epidemie tak se svezu, dale porizeni noveho mobilu diky diskriminovanemu hnedocechovi, ktery si na muj ucet pozvedl zivotni uroven...... a hlavne mam to bez stresu a nemusim sam sobe vysvetlovat proc se nekteri lide chovaji jako dobytek
    13.1.2010 16:19 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Hustyyyy....
    Diesel a olej za 200? Fritovaci?
    Hned jak prijdes z MHD, tak se zamknes do sklenene koule, takze ti chripka nehrozi.
    Mobil ti kradou kazdej den.
    Bez stresu. Na nasich silnicich? Bez stresu?
    No, nechame toho. Proste ses rozhodl, ze je pro tebe auto lepsi, ale prosimte nesnaz se to takhle krkolomne zduvodnovat.
    13.1.2010 16:20 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    jo a jeste neco... auto jsi predpokladam dostal od rodicu...
    Josef Kufner avatar 13.1.2010 15:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Tyhle počty fungují možná někde na vesnici. V Praze je tohle zcela mimo, protože v centru se nedá zaparkovat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.1.2010 17:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    protože v centru se nedá zaparkovat.
    Kdyby jenom tam ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.1.2010 17:49 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - o��istná kůra pro m��sto
    jo takhle to u nas bohuzel funguje. Misto aby se postavily poradny silnice a parkoviste tak se nasypou penize do mhd. Asi se timhle zpusobem lip krade...

    A nejhorsi na tom je ze tupy stado si jeste mysli ze je to tak dobre...
    13.1.2010 21:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - o��istná kůra pro m��sto
    To jako, ze by se zboural kus centra a postavila se dalnice? To uz se zkouselo :-)
    13.1.2010 22:35 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - o��istná kůra pro m��sto
    Ja myslim, ze je to tak dobre, a troufam si tvrdit, ze mam vyssi inteligenci nez vy.

    V Americe (kde si prave zrusili MHD na ukor automobilu, jak navrhujete) je to zoufale. Muj sef jezdi do prace kazdy den tam a zpet celkem 3 hodiny (bydli v Marylandu). Druhy kolega, take American, jezdi hodinu. Ja to mam za pul hodiny metrem (a muzu si za tu chvili cist, zatimco oni musi ridit). Oni me zavidi - a to neni z moji hlavy. :-)
    13.1.2010 22:41 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - o��istná kůra pro m��sto
    Jo, a abych nezapomnel, jeste par dalsich nevyhod:

    - Nemuzou se nikde opit, protoze musi ridit. Napr. muj sef z toho duvodu nechodi na vanocni vecirky.

    - Kdyz maji deti, musi je vsude vozit.

    Shrnuto, kdo je to "tupe stado"? ;-)
    13.1.2010 23:24 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - o��istná kůra pro m��sto
    Neřekl bych, že se peníze sypou do MHD na úkor silnic. Teda nevim jak v jiných městech, ale alespoň v Praze je to přesně naopak...
    14.1.2010 01:10 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - o��istná kůra pro m��sto
    To mel byt vtip ?

    Zavreli znacnou cast prahy kvuli stavbe tunelu jenz se jim jaksi stavit nechce respektive zatim je to jeste mala dira na penize tak zdrzuji jak to jen jde. Mhd si jezdi jak se jim chce takze spis nejezdi. Naprosto bezne je i nekolikahodinove vynechani spoju. Beznou vymluvou na to je spadla nam trolej. (to uz za ty leta kdy jim alespon 2x tydne spadne trolej mohli opravit spravne, ale to by se pak nemeli na co vymlouvat proc nejezdit) Kdejake ghetto v zaplavove oblasti si mysli co neni za echt ctvrt (zdavim prahu 7) takze tam bezne policie misto toho aby kontrolovala dopravni prestupky tak kontroluje kde lidi parkuji aby tam mesto mohlo namalovat zony a nebo nechat umistit zakazy zastaveni. Nasledne si na svych uzasnych zonach pravidelne poradaji cisteni silnic coz se jim za posledni rok podarilo jen jednou a to pred zimou, ale bezne se to pouziva jako zaminka k odtahovani zaparkovanych vozidel.
    14.1.2010 11:56 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - o��istná kůra pro m��sto
    To měla být reakce na můj příspěvek?
    14.1.2010 12:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - o��istná kůra pro m��sto
    A nejhorsi na tom je ze tupy stado si jeste mysli ze je to tak dobre...
    Taková silácká prohlášení mám nejraději - jenom si zkus odhadnout, jak velká je kolona aut, která vezme ekvivalentní množství lidí, co jediný poloprázdný autobus. A to si vem, že pro všechna ta auta potřebuješ dost velké silnice, aby se tam vešla a minimálně dvoje parkoviště (jedno před domem a druhé před zaměstnáním), aby bylo kde zaparkovat.

    Pak to můžeš vynásobit nějakým hodně vysokým číslem, abys dostal představu, kolik prostoru by potřebovala dopravní infrastruktura ve městě bez mhd. DPP vypravuje, podle výroční zprávy, 440 vozů metra, 686 tramvají a 938 autobusů v ranní špičce.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.1.2010 12:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - o��istná kůra pro m��sto
    Kdyby ho poslali tak na rok na zkušebku do nějakého správně rozlezlého ("sprawled") US města, kde by si nemohl po práci ani zajít na pivo, tak by ho ty řeči přešly. :-)
    13.1.2010 15:34 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Jenom k tomu dotování - zrovna v Praze je automobilová doprava dotovaná daleko víc než veřejná (viz tunel Blanka a podobně).
    xxx avatar 13.1.2010 16:05 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Kdyz odectu cca 50% (ti co jezdi autem, deti ,vezni, dlouhode nemocni...) vychazi mi dotace na jednoho cestujiciho cca 6400 Kc a proc ja mam podporovat neco co nevyuzim, aha socialni solidarita. Takze si priste odpustte vypady proti tem co uvazuji racionalne a chovaji se ekonomicky
    Protoze jinak by jsi s tema sockama pak svorne stal cely den v jedny velky kolone.
    Please rise for the Futurama theme song.
    13.1.2010 16:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Kdybych měl Ostravu personifikovat, tak už je mrtvá nejmíň čtyřikrát, podle toho jak její vedení pouští žilou jejímu rozpočtu.

    Měl jsem na tohle téma původně přichystaný blogpost na pondělí, ale pak jsem nad tím mávl rukou. Téma? Nové logo Ostravy. Jestlipak víte jak vzniklo a kolik za "studii" pro nové logo město zaplatilo? Tipněte si..
    kotyz avatar 13.1.2010 17:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    tri mega a vypada to jako prace triletyho ditete? ;-) uhad sem to?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.1.2010 16:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    13.1.2010 18:25 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    ...Poklidím, řekla babička a kopla hovno pod postel..
    kotyz avatar 13.1.2010 19:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    :-D :-D :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.1.2010 21:29 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    A ty desítky tun soli, to je teprv očista.
    Jezekus avatar 13.1.2010 21:47 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Osobně moc nechápu proč se u nás solí, když třeba švýcaři nesolí a nesypou a jezdí se tam mnohem výš a bez problému.
    Několik posledních dní ve městě (autem, kolem, pěšky) mě jen utvrdilo v tom, že na ušlapaném/uježděném sněhu to nejen míň klouže, boří se to, ale taky člověk neni od soli od hlavy až k patě neboří se po kolena tou hnusnou mazlavou černou břečkou a nehnije mu kolo/auto...
    Nechápu to, navíc kdy nebylo posoleno lidi jezdili normálně a ne jak hovada. Pro mne jen vypluhováno jsou samé +
    13.1.2010 21:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    +1
    Saljack avatar 13.1.2010 22:18 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Přesně nevidím taky důvod solit a hlavně je to pěkný svinstvo.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    13.1.2010 23:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Sůl má IMO smysl, když přestane sněžit a je potřeba zlikvidovat to, co nebylo odpluhováno - z toho by se totiž velmi brzo ujezdila ledovka.

    Na druhou stranu uznávám, že to, co se děje dnes, tj. do padajícího sněhu se sype sůl, fakt nemá smysl.
    Quando omni flunkus moritati
    Jezekus avatar 13.1.2010 23:44 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Pak mi ale vysvětlete jak to, že ve 2000m.n.m je asfaltka krásná a bez sněhu i bez soli. Když u nás toho nejsou schopni docílit ani ve 300m.n.m. Myslím, že pokud to dobře vypluhujou není důvod ani šance, aby se vyjezdil led.
    Ovšem tohle předpokládá, že ty auta vyjedou hned při prvních vločkách, pokud sedí za pecí a vyjede se při 5cm mimo silnici a na silnici už je uježděno, není divu že je to jako vždy překvapí. Sníh a v zimě?! Kdo to kdy viděl :-D
    Pokud se led vytvoří např po dešti pak ano trocha soli pro narušení struktury a pak pluh to musí zvládnout. Taková situace, ale momentálně není.
    14.1.2010 01:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Přesně tak. Možná sem tam nějaká sůl potřeba je, ale takový kvanta co sypou teď rozhodně ne.
    14.1.2010 07:50 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    To se necha vysvetlit snadno. Ve 2000 m.n.m se snehem pocita, to je normalni situace. V Praze tolik snehu normalni situace neni. Je to o tom, kolik penez si chcete nechat jako rezervu na mimoradne udalosti. Ve 2000 m.n.m zase nemusi resit ochranu pred povodni.
    15.1.2010 04:43 kuly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    1) Filtr Tak sníh lépe filtruje tím, že vločky s větší plochou než kapky s sebou strhávají prach? Nebude to tím, jakou plochu a trvanlivost to má potom na zemi?

    2) Povodně Kdyby to spadlo jako voda, tak by toho nebylo tolik a nekupilo se to. Na povodně bych to neviděl.

    Ale nevím, jen tak uvažuju.
    15.1.2010 04:54 kuly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Tím kupením nemyslím, že by bylo lepší, kdyby to teklo, ale že se toho zdá víc.
    15.1.2010 09:27 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sníh - očistná kůra pro město
    Ad 1 - taky. Ad 2 - kdyby to spadlo jako voda tak to teče hned a najednou, kdežto sníh taje poměrně pomalu. Navíc se ho poměrně hodně také odpaří dřív, než stačí odtát.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.