Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".
Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.
Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.
Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).
Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.
HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.
BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.
Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Přestože GUI DR naznačuje podporu VST v Linuxu není tomu tak.
DR umožňuje definovat External Audio Processes, kterým je zvolený audio clip z timeline předán ve formě odkazu na ext. soubor .WAV (Command line ... spusteni editoru s parametrem cesty na ext.soubor, Clipboard .. cesta k ext. souboru v clipboardu, Reveal ... pouhe spusteni ext. nastroje).
V případě využití Audacity je v něm soubor automaticky otevřen. Po skončení úprav audia v Audacity je nutné provést Export do původního .WAV souboru.
Nejprve jsem myslel, že se upravený soubor do DR načte až po ukončení z DR spuštěného ext. nástroje, ale vypadá to že DR si hlídá modify-time u .WAV souboru a načte si ho jednou po prvnim uložení.
Je třeba dávat pozor, že pokud se dodatečně ext. soubor WAV změní v DR se to projeví až po jeho restartu!!! Není znám způsob jak v rámci otevřeného projektu vynutit načtení dodatečně uložené verze ext .WAV.
Tento komplikovanější způsob úprav (proti editaci v DR) s sebou přináší jednu výhodu a to, že DR uchovává všechny verze zpětně importovaných .WAV jak je vidět na screenshotu výše (nad originální Untitled.wav jsou verze úprav).
Při více variantách úprav je tak možné enablovat podle potřeby jinou a umístit jí nad ostatní, samozřejmě nerelevantní úpravy jdou dle potřeby smazat.
V příkladu na screenshotech šlo o osmi kanálový audio clip (test repro).
Zatímco Audacity zachovalo obsah všech stop, v případě editoru ocenaudio přežil export do WAV obsah pouze první stopy (ostatní byly po exportu do .WAV prázdné).
Dle nastavení to přitom vypadá, že by měl ocenaudio všech osm stop respektovat.
Tento editor by měl mít podporu .VST, takže by mohl rozšířit možnosti úpravy zvuku na rámec DR. Chystaná verze Audacity 3.2 ve feature listu slibuje podporu .VST3, tak uvidíme.
Většina ostatních DAW nástrojů (schopnějších z hlediska podpory .VST) pod Linuxem asi .WAV jako vstupní parametr pro svou projektovou orientaci akceptovat nebude (ruční import ext. WAV je možný, ale neohrabaný), ale možná by u některých šlo voláním připraveného skriptu z DR vytvořit minimální projekt, který by již import .WAVu obsahoval.Tiskni Sdílej:
v toru nevidim obrázky :O :O
'html funguje' to piše
vobrázky už sou teďko vidět :D ;D