abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.5. 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    20.5. 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 491 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Zajímavé setkání

    23.1.2005 12:49 | Přečteno: 1409× | Bláboly

    Dneska jsem po mši zašel na farní kafe. Vzhledem k věkovému průměru se mi tam před tím nechtělo, ale zjistil jsem, že i mezi důchodci se můžu seznámit s velmi zajímavými lidmi. Například s paní Hildou Hojarovou-Čihákovou.

    Tato čilá paní nedávno oslavila 95. narozeniny. A měla zajímavý život. Vyprávěla o mládí, kdy ji vyučovaly v penzionu jeptišky, které měly jedinou snahu - naučit ji co nejvíce. A protože byly z mnoha zemí včetně Německa a Francie, naučila se spoustu jazyků.

    Pak ale její vyprávění bylo smutnější. V době komunistického puče byla v parlamentu za lidovou stranu. To bylo její vstupenkou do kriminálu, kde pobyla dlouhých osm let. Na denním pořádku bylo mlácení a šikanování. Někteří dozorci ji třeba kopali i do zad. Člověka zamrazí, když slyší detaily o těch zrůdách. Třeba že vězni museli spát s rukama na dece. Pokud ruce nebyly vidět, vtrhli dozorci do cely. Dovedete si to představit? S tou ponižující praktikou se přestalo až po Gottwaldově smrti a nástupu Zápotockého.

    Nicméně paní Hojarová kriminál přežila a navázala v něm spoustu přátelství se spoluvězeňkami. A s hořkostí v hlase vtipkuje, že za svůj dlouhý věk může děkovat komunistům.

    Paní Čiháková je další svědek zrůdnosti komunistů. V poslední době je bohužel vidět alarmující nárůst jejich legitimizace. Viz třeba Václav Klaus, který se nechal zvolit jejich hlasy za prezidenta a teď se v projevech snaží rysovat tlusté čáry za minulostí. Nebo třeba politici, kteří k nim chodí somrovat při hlasování v parlamentu. Nezbývá než souhlasit s Davidem Kollerem a dalšími, že s komunisty se nemluví.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.1.2005 14:58 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše S komundirama se nemluvi
    Je to pekna akce, ale ta stranka ma blbej charset - CHARSET=Windows-1250; v Konqueroru mam akorat rozsypanej caj. :-(

    Vubec je KSCM divnej spolek - pri poslednich volbach jsem koukal na jejich kandidatku - tri ctvrte lidi melo "titul" RSDr. (Rozhodnutim Strany Doktor - z VUMLu - Vysokeho Uceni Marxismu-Leninismu), ktery ale u nas vubec neplati a vekove slozeni bylo jak u ucitelu na VS - prumer 60let.

    Vsem, co by uvazovali, ze jim treba daji hlas, doporucuju precist si jejich program:
    Programovým cílem KSČM je socialismus, demokratická společnost svobodných, rovnoprávných občanů, společnost politicky a hospodářsky pluralitní, postavená na maximální občanské samosprávě, prosperující a sociálně spravedlivá, pečující o zachování a zlepšování životního prostředí, zabezpečující lidem důstojnou životní úroveň a prosazující bezpečnost a mír....
    Mam za to, ze termin socialimus rozhodne neznamena "demokraticka spolecnost svobodnych, rovnopravnych obcanu".

    Pekne jsou slavne doby CSSR popsany v anglicke casti WikiPedie.

    23.1.2005 15:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S komundirama se nemluvi
    Ono, připoměl jsem si jeden vtip nedávno vyslechnutý kdesi na internetu.
    - Hele, budeš volit komunisty?

    - Jo.

    - A z jaké strany?
    Copak toho není dost?
    23.1.2005 18:02 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Klaus
    Pokud vím, tak v rozhovorech, které jsem četl, Klaus nemluvil o tlusté čáře za minulostí a dělání jakoby nic. Mluvil o tom, že se mu příčí neustálé babrání v minulosti. To neznamená zapomenout, ale pohnout se dál.

    Ačkoliv Klaus mi většinou spíš leze na nervy, v tomhle s ním souhlasím. Rozhodně to nemyslím tak, že by se nad zvěrstvy minulosti měly zavírat oči. Ale zároveň bychom už se měli vymanit z toho stínu komunistů. Přestat o sobě uvažovat jako o tzv. post-komunistické zemi.

    A co se týče toho, že byl Klaus zvolen s pomocí komunistických hlasů... nebudu se pouštět do toho, jestli je k tomu přemlouval nebo ne -- to nevím. Ale když už byl zvolen a bylo jasné, že pro něj hlasovali i komunisti (i když, co když to byli socani?), tak co měl udělat? Vzdát se té funkce, protože ho zvolili komouši?

    KSČM je bohužel v parlamentu. S tím se nedá nic dělat. Dokud tu budou blbci, kteří je volí, budou tam. A nesouhlasím se zakazováním komunistické strany. Ani nacistů nebo jiných zrůd. Zakazování ještě nikdy v politice nepomohlo.

    Co by se stalo, kdyby se skutečně prosazoval ten zákon o "propagaci hnutí směřujících k omezení svobod" nebo jak je to v něm řečeno. Zmizeli by současní komouši z politiky? Ne, jen by se nejmenovali komunisti. Co takoví Škromachové, kteří se ohánějí znárodňováním a podobně? Taky zakázat? Nesmysl.

    Svoboda slova musí platit bezpodmínečně. A zakazování politických stran - jakkoliv jsou zhovadilé a svinské - to k tomu nepatří.
    23.1.2005 18:28 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    Pokud si dobre pamatuju, tak pred tim hlasovanim sel Klaus na koberecek ke Grebenickovi. O cem se tam bavil, to se nikdo nejspise nedozvi. Nicmene vzapeti byl zvolen.

    To, ze komousi pro neco/nekoho hlasuji, to/jej jeste nediskredituje. Narozdil od situace, kdy si nekdo zajde pro jejich podporu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.1.2005 18:31 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    Je to s tou svobodou tak jednoznačné? Do jaké míry mohu nebo chci tolerovat odlišný názor? Mám tolerovat, když si soused svobodně pořídí kalašnikov a pokaždé když se objevím v okně, bude po mě svobodně střílet? Mám tolerovat když bude jenom svobodně vykřikovat, že to chce udělat? Mám tolerovat, když to neříká nahlas, ale všichni víme, že to chce udělat (což bych bral zhruba jako případ současných rudochů)?
    Copak toho není dost?
    23.1.2005 18:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    Svobodo jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.

    - Takže soused střílející ze samopalu se do takové definice samozřejmě nevejde.

    - Soused, který o tom mluví, to je na posouzení soudu. Pokud ti tím znepříjemňuje život, což je pravděpodobné, protože se bojíš vystrčit nos z domu, tak se opět nevejde.

    - Soused, o kterém si myslíš, že si to myslí, to už je něco jiného. Musel bys mu nějaký zlý úmysl prokázat. Dobrým důvodem by bylo, kdyby to už udělal dříve, ale teď se chová jakoby nic (viz komouši). Jenže kámen úrazu je v tom, že nemůžeš někoho perzekuovat za to, co od něj teprve očekáváš. Pokud je hodný a chová se spořádaně, nemůžeš mu upírat svobodu.

    ---------------

    Jenže. Celá tahle analogie se na politiku moc nehodí. Tvůj krvelačný soused si totiž změnou jména nepomůže - pořád to bude on. Ale komunisti... ti se mohou jmenovat jakkoliv. Kdyby teď Ransdorf založil stranu "Obdivovatelé Ronalda Reagana", věřil bys mu? Ne. Ale zakázal bys mu jí, protože každý přeci ví, že je to komouš?
    23.1.2005 19:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    Zdali bych mu věřil? Neznám ho osobně (ani po tom moc netoužím), tak jak ho znám, tak bych mu nevěřil. Zakázat bych mu ji ale samozřejmě nemohl. Ovšem nevím, jak by dokázal ve jménu Ronalda Reagana prosazovat komunistickou politiku.

    Ohledně komunistů. Už samotný fakt, že si dovolí hlásit se ke komunismu pro mě má dostatečnou vypovídací hodnotu o jejich smýšlení. Jakkoliv to byla možná super myšlenka (s čímž rovněž hluboce nesouhlasím, ale to není tak jednoznačné), přihlásil byste se někdo ke slovu, s nímž kdosi povraždil desítky miliónů lidí? A přihlásil by se tu někdo k politické straně, která dobrovolně udělala na čtyřicet let z naší země kolonii?
    Copak toho není dost?
    23.1.2005 19:37 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Kolonie SSSR
    dobrovolně udělala na čtyřicet let z naší země kolonii?
    Moment, a co jsme ted v ramci EU?
    23.1.2005 19:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolonie SSSR
    Já věděl, že se někdo ozve :-) Co dělá ČR kolonií EU? ČR je členem EU na základě stejných smluv a dohod jako všichni ostatní. V EU jsou samozřejmě členové důležitější a méně důležitější, nicméně důležitější a méně důležitější ty státy budou i bez EU. Myslím, že důležité je i to, že máme možnost něco s tím udělat, využít prostředků a možností, které EU nabízí - bez hrozby, že na nás nějaké politbyro v Bruselu pošle tanky.

    Druhá věc je, jak si naše politická elita dělá z EU štít a hromosvod na všechny svoje průsery.
    Copak toho není dost?
    23.1.2005 20:04 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolonie SSSR
    Ja nevim, ja jsem pro zarazení se do vyssiho celku... Ale spousta lidi si to mysli.
    Stejne tak bych mohl rici, ze v RVHP i Varsavske smlouve jsme byli dobrovolne (navenek ano, ale jinak ne). Ja to ale napamatuju.

    To sedi. Jo, my nic, to chce Unie = nova politicka melodie, po roce uz trochu ohrana.

    Jenze proc Klaus a ODS tak kope? Proc jsou proti ustave EU? Privedou si tim snad vic volicu? Posili nasi "narodni hrdost", kterou uz nikdo nema?

    23.1.2005 20:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolonie SSSR
    Ono, ani v té EU nejsme tak moc dobrovolně (jistě, nemusíme tam být). Kdybychom nebyli v EU, museli bychom to teď horko těžko suplovat Spojenými státy americkými, což by myslím průměrný Čech nesl mnohem hůře něž nějaký Brusel ;-) Pózu nezávislé země, které všichni můžou ... prostě neuplatíme.
    Copak toho není dost?
    23.1.2005 20:27 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolonie SSSR
    To sice ne, ale můžeme se alespoň snažit, aby náš hlas byl co nejvíce slyšet. A to zrovna Evropská ústava nezaručuje. Nejde o to, jestli v EU být nebo ne. Ale o to, jak moc budeme ve vleku, a co si naopak rozhodneme sami.
    23.1.2005 20:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolonie SSSR
    No, je to sice možná až skoro ilegální, nicméně dobrovolně se přiznám, že jsem spíše příznivcem federalizace EU. Což mě ovšem staví do opozice vzhledem ke Klausovi a ODS :-)

    Zkusím to říct tak jednoduše, jak to jen dokážu. Osobně se domnívám, že jde o model, který žádného člověka (což je vlastně jediná důležitá věc, stát, unie a všechno kolem jsou jenom pojmy) o nic nepřipraví a přinese nejvíce výhod.

    Co se týče ústavy i samotné EU, mám k tomu dosti výhrad. Stále je to ale ta nejlepší možnost co vidím (EU, o ústavě to neříkám, tam nevím, nevím).

    Asi bych toho měl nechat. Ztrácím čas, okrádám o něj i ostatní a k ničemu to nepovede…
    Copak toho není dost?
    23.1.2005 19:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    Nepřihlásil. Jenže zákazem toho slova nic nevyřešíš. Ti lidi by tam byli dál, jen by se pojmenovali jinak.
    23.1.2005 19:51 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    Já vím. Ptám se co mám dělat, co bychom měli udělat. Mám v rámci svobodné soutěže politických stran tolerovat, že existuje taková, která dělá a dělala takové věci a nevěřím, že by nyní chtěla něco moc jiného? Já se obávám, že pokud tu chceme zítra ještě být, tak není možné aplikovat svobodu a toleranci na ty, ktěří tento pojem neuznávají.
    Copak toho není dost?
    23.1.2005 20:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    Téměř pětina lidí právě tuhle stranu volí. Jmenuje se komunistická, jsou v ní komunisti, lžou stejně jako po válce, jejich program je plný nesplnitelných slibů. A přesto mají takovou podporu. Co chceš udělat? Vyhostit pětinu obyvatel?

    Co uděláš, když někdo řekne: "Mám rád masové vrahy, imponují mi, jsou to pašáci." Zavřeš ho? Zakážeš mu to říkat? Zavřeš všechny komunisty? Nebo jim zakážeš si říkat komunisti, aby si založili stranu "Levičáci s lidskou tváří"?

    To prostě nikam nevede. V politice musí existovat svoboda. Jinak to není demokracie, ale diktatura (tyhle lidi do politiky nesmí, tihle lidi si nesmí říkat takhle, tihle lidí nesmí mluvit, protože lžou, ...).
    23.1.2005 20:30 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    Dobře, obrátím to :-) Co chceš udělat ty?

    Nechat člověka, který se přihlásí k masovým vrahům, ať si to napíše na tričko a chodí s tím po ulici? Dát mu ze státní poklady příspěvek, ať si založí občanské sdružení 'klub příznivců masových vražd'?

    Jiný příklad, máme nějakou ústavu a její součastí je listina základních práv a svobod. Do parlamentu se dostane strana, která hlasitě vykřikuje, že ty dvě věci jsou špatné, že je například chyba, aby lidé s modrýma očima měli nárok na bezplatné vzdělání?

    A co teď, mám si říct, no dobře, je to vůle tolika lidí že tam jsou?
    Copak toho není dost?
    23.1.2005 20:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    A co teď, mám si říct, no dobře, je to vůle tolika lidí že tam jsou?
    Ano. A snažit se těm lidem vysvětlit a dokázat, že se mýlí, že byli (nebo budou) podvedeni, že je to špatné. Ne zakázat.
    23.1.2005 20:52 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klaus
    Jasně. Ale když ta snaha selže? Co potom? Nechám pověsit všechny modrooké, protože to byla vůle lidu?
    Copak toho není dost?
    23.1.2005 23:21 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Demokracie
    Nechám pověsit všechny modrooké, protože to byla vůle lidu?
    To snad ne! O tom, jak snadno je demokracie zneuzitelna, a jak jsou lidi blbi vypovida hezky mezivalecne Nemecko.

    Kdyz nepresvedcis, zakazat. Jinak je konec, nastava diktatura.

    23.1.2005 23:42 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Demokracie
    To možná stejně. Demokracie bez podpory dostatku lidí nebude. A to bych mohl zakazovat a nakazovat jak bych chtěl, paragrafem demokracii neudělám.
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.