abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    hajma avatar 15.1.2007 09:13 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Hlavně už by to chtělo textová url pro blogy, prosím. Jinak po změně jména by mělo být podle mě původní zachováno.
    21 promarněných znaků
    Saljack avatar 15.1.2007 09:33 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Ty url bych udelal podle loginu př. http://www.abclinuxu.cz/login a ty blogy bych udělal jak jsi řikal http://www.abclinuxu.cz/login/blog
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    15.1.2007 09:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Já bych do toho login vůbec necpal. Když textové, tak podle jména - login je nicneříkající.
    Saljack avatar 15.1.2007 15:32 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Jenže ten má každej a většina má snad login stejnej nebo podobnej jako svojí přezdívku. Taky login je unikátní ne. Takže mi to připadá jako jedniný možný řešení v textové url. Dát tam jméno je podle mě pitomost každej si ho může změnit. Ten login mi připadá jako nejlepší volba.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    15.1.2007 15:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Dát tam jméno je podle mě pitomost každej si ho může změnit.
    To přeci nevadí - pokud si ho změní, jeho blbost. Číselné URL bude fungovat pořád, takže problém s mrtvým i odkazy nenastane.
    Ten login mi připadá jako nejlepší volba.
    Jenže je úplně zbytečné tam ten login ukazovat. Textové URL pak pozbývá smyslu, protože z loginu nemusí být vůbec poznat, o koho jde. To už by bylo lepší tam nechat číslo ID.
    15.1.2007 16:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Tak teď tomu přestávám rozumět. Ono se počítá s tím, že když se přejmenuje uživatel, změní se (čitelné) URL jeho příspěvků? V takovém případě by byl ale nerozum takové odkazy používat.
    15.1.2007 16:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Mluvíme o adrese uživatelského profilu, ne?
    15.1.2007 16:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    U profilu by to tak moc nevadilo (i když i na ty jsou občas v příspěvcích odkazy), ale chápal jsem to od začátku tak, že od ní budou odvozena URL na příspěvky v blogu příslušného uživatele.
    15.1.2007 19:02 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Jojo, budou odvozena url: /uzivatel/jmeno/(komentare|blog|diskuse|zpravicky). Normalne kdyz prejmenujete polozku, vygeneruje se nove URL a stare se ulozi do tabulky presmerovani. Jenze tohle se mi nechce delat pro tyto odvozene URL. Stejne jako se mi nechce predelavat rekurzivne URL pro vsechny polozky, pokud zmenim jmeno sekce. Mozna to bude chtit vylepsit logiku URL v abicku, aby dokazalo pracovat s jednotlivymi castmi (takze kdyz zmenis kus cesty, zbytek bude fungovat po jeho nahrazeni).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.1.2007 09:49 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Take je tu varianta, ze na zacatek pridam cislo uzivatele (/uzivatel/1-leos-literak), ktere je fixni. Nicmene me se vice libi ciste textova url, viz clanky, software atd.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.1.2007 09:56 DabelS | skóre: 7 | Bučovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Což takhle, kdyby bylo www.abclinuxu.cz/9838 (moje číslo). Pokud zadám www.abclinuxu.cz/dabels (muj login), tak me to presmeruje na .../9838. Takto by tam mohla být i přezdívka.

    Vše by vnitřně bylo přes 9838 (tedy číslo, které se už nemění). Pokud změním přezdívku, změní se jen přesměrování, ale ve skutečnosti bude vše 9838, což se nezmění a všechny url zůstanou stejné.
    15.1.2007 10:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Vše by vnitřně bylo přes 9838 (tedy číslo, které se už nemění). Pokud změním přezdívku, změní se jen přesměrování, ale ve skutečnosti bude vše 9838, což se nezmění a všechny url zůstanou stejné.
    Tak to bude fungovat každopádně.
    vogo avatar 15.1.2007 10:33 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    |
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    freshmouse avatar 15.1.2007 17:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Mně to přijde zbytečné...
    Marek Bernát avatar 15.1.2007 10:01 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Pripadá mi to úplne zbytočné. Google síce bude môcť lepšie indexovať, ale iný zmysel v tom nevidím. Nájde sa snáď niekto, kto zadáva to url ručne? To je ako pred niekoľkými rokmi, keď chcel každý mať stránku na .com. Teraz chce mať každý textové url. Kam ten svet speje? Na druhej strane, vadiť mi to nevadí, ak bude všetko fungovať tak, ako doteraz…
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.1.2007 10:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    V tomto případě nejde ani tak o Google, ale o přehlednost. Systém uživatelů je každopádně nutné předělat. A když už se bude předělávat, tak proč to neudělat čitelnější? IMHO vypadá daleko lépe a srozumitelněji /uzivatel/marek-bernat než /Profile/6620. Původní adresy samozřejmě fungovat nepřestanou.
    15.1.2007 10:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Co se mne týká, upřednostňuji krátká (a praktická) URL před hezkými.
    15.1.2007 10:39 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Takze uprednostnujes /hardware/show/190335 pred /hardware/vstupni-zarizeni/mysi/logitech/logitech-g5 ? Kdyz mi nekdo posle prvni URL, nedokazu z nej poznat vubec nic. U druheho url vim vse. Totez bude u uzivatelu - kdyz ti poslu odkaz /History?type=comment&uid=12345 a /uzivatel/pepa-novak/komentare - z ceho poznas vice informaci?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.1.2007 10:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Takze uprednostnujes /hardware/show/190335 pred /hardware/vstupni-zarizeni/mysi/logitech/logitech-g5 ?

    Jednoznačně. Situací, kdy mi kilometrová URL komplikují práci, zažívám řádově víc než situací, kdy by mi chyběla čitelnost u krátkého URL.

    kdyz ti poslu odkaz /History?type=comment&uid=12345 a /uzivatel/pepa-novak/komentare

    Tady považuji za špatná obě, ale u toho prvního se to dá podstatně snáze napravit.

    Abych nebyl špatně pochopen: nejde mi o to, že ta kilometrová čitelná URL nemáte zavést. Pokud jste přesvědčeni, že budou přínosem, zaveďte si je. Jen chci, abyste věděli, že existují i lidé, kteří s tímto módním trendem nesouhlasí a považují ho za chybu.

    15.1.2007 11:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Koneckonců, i v samotném blogpostu je vidět náznak problému: jméno uživatele není identifikátor, nick zase není srozumitelný. Zastánci čitelných URL argumentují tím, jak hezky jsou srozumitelná. Jenže to demonstrují na URL, která si sami ručně vyrobili. Jakmile má URL generovat automat (což je nutnost), vznikají z toho hrůzy.
    15.1.2007 11:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Jakmile má URL generovat automat (což je nutnost), vznikají z toho hrůzy.
    Proto je potřeba nastavit rozumná pravidla. Nicméně i nadále všude fungují i netextové adresy: http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/165225.
    15.1.2007 15:20 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Hele, a když teda u toho druhého URL víš vše, proč se na něj vlastně koukat? Vím že je tam nějakej Novák a hotovo, žádné shlédnuté reklamy, nic :-P
    15.1.2007 10:49 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Doporučuju tohle. :-D
    15.1.2007 10:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Pokud jsem to správně pochopil, tohle není URL dokumentu. Tohle je jakási externí přesměrovávací služba třetí strany, která možná bude fungovat navěky (jak tvrdí) a možná už zítra ne.
    15.1.2007 11:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Ale je to krátké a praktické. :-D A vůbec, je nějaký problém naimplementovat několik cest k témuž? Vždyt na to URL si na druhé straně TCP připojení brousí zuby turingovsky úplný stroj. :-D
    15.1.2007 11:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Vždyt na to URL si na druhé straně TCP připojení brousí zuby turingovsky úplný stroj. :-D
    Opravdu? To bych chtel videt ten server s nekonecnou pameti :D
    15.1.2007 12:37 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Stroj může být leda ekvivalentní turingovskému stroji (o nějaké úplnosti či neúplnosti nemůže být řeč). T-úplný problém je problém řešitelný jen na turingovskému stroji. Tolik k "turingovsky úplnému stroji".
    Math, as Barbie says, is hard.
    15.1.2007 13:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Chjó, ještě rýpat mi do vtipu, holoto. :-D (Ano, vím, upsal jsem se. ;-))
    15.1.2007 10:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Poté, co jsem si přečetl větu „plánuju předělat uživatele“, jsem o kus dál místo „Bugzilla“ viděl nejprve slovo „Borgzilla“. :-D
    15.1.2007 14:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Moc koukáš na Star Trek. ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    15.1.2007 20:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    To říká startrekker.dk? :-D
    15.1.2007 23:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Tak tos mě dostal ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    15.1.2007 10:42 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Mám poněkud přízemní prosbu, jestli by bylo možné přidat možnost upravit svůj vložený příspěvek. Vím, že je možné před vložením provést náhled, ale i tak bych se přimlouval za možnost dodatečné úpravy.
    15.1.2007 10:50 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Dej to do bugzilly. Uz jsem o tom uvazoval. Nekde to resi tim, ze to uzivatel sice smi editovat, ale zobrazi se tam varovny text. Je to nutne, protoze jinak by hrozilo, ze se nekdo v diskusi ztrapni, ostatni mu to vytmavi, on svuj prispevek upravi a najednou ti ostatni vypadaji jako banda hlupaku.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.1.2007 11:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    V některých fórech se potom objeví poznámka, že uživatel příspěvek editoval. Něco takového už existuje u blogů.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.1.2007 11:08 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Nekde to resi tim, ze to uzivatel sice smi editovat, ale zobrazi se tam varovny text.
    Na některých fórech je to řešené tak, že se explicitně zobrazí "naposledy editoval Franta, 18:35 12.12.2006", tohle jsi měl na mysli ?
    15.1.2007 11:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Také by to ale chtělo, aby bylo možné zobrazit si i původní text, z takového upozornění nepoznáte, zda Franta opravil překlep v i/y nebo přepsal celý příspěvek novým, naprosto odlišným. Ideální by asi byl jakýsi diff, kde by byly odlišně zvýrazněny nové (přidané) a staré (smazané) části, ale to by bylo moc náročné na implementaci.
    bazil avatar 15.1.2007 11:17 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    já bych teda u editace příspěvků někde nechával i původní text ...
    Fuky avatar 15.1.2007 11:12 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Možnost editace by se mi také líbila a zneužívání této možnosti by jsem řešil historií, každý se pak může podívat zdali byl upraven pouze překlep nebo byl příspěvek nahrazen úplně něčím jiným. Co bylo vyřčeno nelze vzít zpět ;-)
    15.1.2007 22:58 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    by jsem tě nakopal abys to zase zpět vzal.
    masožravá palma avatar 16.1.2007 13:12 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    bych se opravdu divila.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    15.1.2007 11:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Vím, že je možné před vložením provést náhled, ale i tak bych se přimlouval za možnost dodatečné úpravy.
    Já myslím, že by taková funkce přinesla více škody než užitku. I kdyby byla ukládána historie, mohli bychom se setkávat se spoustou komentářů, jejichž obsahem by byly tři tečky nebo slůvko "smazáno", ačkoliv původně šlo o dlouhé příspěvky. Hledat vždy v historii by byla otrava. Diskuze by pak jako celek byla hodně špatně čitelná.

    V současné době funguje, že pokud člověk udělá v otázce nebo komentáři nějakou vážnou chybu, může prostřednictvím Vzkazů správcům požádat adminy, aby to opravili. Žádosti o změnu obsahu nebo vymazání odmítáme, zatímco požadavky na opravu překlepu (např. v názvu hardwaru) nebo na vyhvězdičkování omylem zveřejněné adresy docela rychle plníme.
    15.1.2007 14:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    A co spočítat nějaký "koeficient rozdílnosti" obou textů (třeba Hammingova vzdálenost nebo něco na ten způsob) a povolit jen malé změny.

    Já vím, že je to kanón na vrabce, sorry, mám právě po zkoušce z matiky ;-)
    Saljack avatar 15.1.2007 15:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    To my připadá celkem dobrej nápad a nemuselo by se to řešit ničim složitym prostě na 20 znaků dvě opravy nebo tak něco
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    15.1.2007 18:58 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Nekdy i jedno pismeno muze hodne zmenit vyznam.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    freshmouse avatar 15.1.2007 17:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    a) Ano, může se to obrátit i v příspěvky "smazáno" -- to je ale na uživatelích...

    b) A tohle by se zase obrátilo proti tobě: měl bys ve schránce 10 000 e-mailů s prosbou o i/y, mě/mně atd.

    Celkově jsem pro možnost editace příspěvků. Teď je totiž velká část diskuzí tvořena korekturami...
    15.1.2007 18:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    a) Ano, může se to obrátit i v příspěvky "smazáno" -- to je ale na uživatelích...
    No jistě, že to záleží na uživatelích. Podívej se na blogy - těch je také slušná řádka, které jejich autoři smazali - takže je dost pravděpodoné, že by to dělali i s komentáři.
    b) A tohle by se zase obrátilo proti tobě: měl bys ve schránce 10 000 e-mailů s prosbou o i/y, mě/mně atd.
    Takhle už to funguje teď a žádná záplava se nekoná. Řekl bych, že lidi jsou v tomhle rozumní a i když udělají překlep nebo chybu, tak si z toho většinou nic nedělají. Když někdo vyžaduje opravu, tak většinou kvůli chybě, kterou udělal v titulku otázky.

    Zatímco u slovníku, hardwarových položek, faq a pod. dává možnost editace a uchovávání historie smysl, u komentářů je to zbytečné a v mnoha případech spíše škodlivé.
    Josef Kufner avatar 15.1.2007 17:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    A co povolit neomezené úpravy jen do té doby, než se objeví první reakce na ten příspěvek? Není potřeba žádná historie ani jiné složitosti a do jisté míry to účel splní.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.1.2007 17:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Hm, jenže: napíšu příspěvek a někdo zareaguje, že tam mám chybu, jenže já ji už nemůžu opravit, protože za mým příspěvkem je jiný příspěvek.
    Quando omni flunkus moritati
    15.1.2007 11:23 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Plánuju v brzké době předělat uživatele.

    Navrhuji předělat na mladší, hezčí, chytřejší! :-D
    DjAARA avatar 15.1.2007 14:49 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    A zvětšit procento něžného pohlaví! ;-)
    15.1.2007 17:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Dobrej plán. Hlásíš se jako první k předělání?
    Quando omni flunkus moritati
    DjAARA avatar 15.1.2007 18:21 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Já neeééé! Ty snad? :-D
    15.1.2007 12:16 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Ještě by nebylo k zahození, kdyby šlo jednoduše doklikat, které články daný uživatel napsal, současný jednosměrný odkaz (autorská stránka -> profil) je sice fajn, ale myslím, že by nebyl špatný i odkaz druhým směrem, tedy profil->autorská stránka.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    15.1.2007 12:20 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    urcite ano, bugzilla je otevrena podobnym postrehum
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.1.2007 12:44 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Když jsme u té bugzilly, je někde nějaké howto, jak tam mám nacpat příspěvek vztahující se k tomuto blogu ? Hledal jsem ve zdejším FAQ, ale bez úspěchu. Stačí tedy jen uvést url na blog a description nebo se musí vyplnit i nějaká další data ?
    15.1.2007 13:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Stačí tedy jen uvést url na blog a description
    Přesně tak. Nadpis, popis a případně adresu diskuze, kde se o problému mluvilo.
    15.1.2007 13:55 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    OK, diky
    15.1.2007 12:49 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    A presne proto mam uzivatelske identifikatory jako nicnerikajici cisla nebo hashe, hlavne ne cokoliv co nemusi byt unikatni nebo se muze zmenit.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    freshmouse avatar 15.1.2007 17:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Freshmouse měl jednu zajímavou myšlenku pro URL uživatelů. Podobně bych si to představoval. Ale hlavní problém je, co bude jménem uživatele pro URL? Login je sice unikátní, ale obvykle nic moc. Přezdívka je také unikátní, ale ne každý ji má. Reálné jméno zase nebývá unikátní, nicméně bych mohl přidavat číselné přípony, například /uzivatel/jan-novak-3. Co tedy použít?
    Dal bych tam ID. /uzivatel/jan-novak-3 zní jako e-mailové adresy typu tomasek.kocourek39@seznam.cz... ID sice není tak hezké jako přezdívka nebo jméno, ale je trvalého charakteru. Nebál bych se ho tam použít: něco.cz/uživatel/uživatelovo_id/.

    ... a login je osobní věc, ten tam podle mě nepatří.
    A má se URL vyměnit, když uživatel upraví svůj profil? Spousta odkazů by mohla přestat fungovat a ukládat do tabulky přesměrování všechny kombinace URL včetně virtuálních adres, to se mi nezdá vhodné.
    Pokud by se jednalo o měnitelnou hodnotu (přezdívka, jméno), mělo by se spolu s ní měnit i URL. Ale viz výše.
    Dále uvažuju, zda pod URL uživatele i převést jeho blog? Takze místo /blog/leos by bylo /uzivatel/leos-literak/blog. Jak se vám to pozdává? Uvítám vaše komentáře, co by se vám líbilo, jak byste co řešili či preferovali, co byste přidali či odstranili, prostě vš kolem uživatelů. Díky.
    Weblogy bych nedával pod uživatele (i když si to trošku protiřečí s mým komentářem, na který se odkazuje v zápisku). Udělal bych to takhle:
    /
       - weblog
          - weblog 1
          - weblog 2
    Ale kdyby to šlo pod uživatele... ... tak je to docela jedno. Mohlo by to být takhle: něco.cz/uživatel/weblog. Byl by jen problém s tím, že pokud by se místo "uživatel" dosadilo ID, tak by se to špatně pamatovalo: něco.cz/1234567/weblog. Takže preferuju: něco.cz/weblog/název_weblogu/.
    15.1.2007 17:10 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    uživatel, to je tak chladné, nemohlo by to být třeba abclinuxu.cz/lide/jeho-ignorstvo/?
    freshmouse avatar 15.1.2007 17:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    A weblog by byl abclinuxu.cz/lide/jeho-ignorstvo/blogísek, co? ;-)
    Josef Kufner avatar 15.1.2007 17:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Jojo, slovo "uživatel" je ošklivé. Nehledě na to, že počítače neužíváme, ale používáme. ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    freshmouse avatar 15.1.2007 17:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Používající?
    15.1.2007 18:57 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    souhlasim, z /uzivatel take nejsem odvazany, prijimam dalsi navrhy
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    freshmouse avatar 15.1.2007 19:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Ale třeba "/profil" je méněříkající. To "/lide" by celkem šlo.
    15.1.2007 19:38 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Pojdme mluvit konkretne o algoritmu:
    1. chceme videt realne jmeno, ne nejake cislo
    2. pri zmene jmena je nutne zmenit i URL
    3. dulezite je jmeno i prezdivka
    Ktera z nasledujicich variant se vam zda nejlepsi?
    1. /lide/honza-bartos
    2. /lide/thingwath-honza-bartos
    3. /lide/honza-bartos-thigwath
    4. /lide/thingwath
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.1.2007 20:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Když už to musí být, hlasuji pro čtyřku.
    15.1.2007 20:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    pro kterou je defaultem 1) (v pripade, ze prezdivka neni vyplnena)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.1.2007 20:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    To zní dobře. A líbí se mi i to "/lide".
    16.1.2007 08:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    +1 pro 4
    15.1.2007 23:00 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Hele, a tohle konkrétně znamená co? :-)
    freshmouse avatar 15.1.2007 23:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Všichni uživatelé budou mít v URL tvoje jméno. ;-)
    16.1.2007 08:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    A jak se budou řešit duplicity u stávajících jmen? Věřím, že nové registrace budou kontrolovány, ale co když se teď zaregistruji jako Honza Bartoš? Jakou budu mít URL? /lide/honza-bartos-2?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.1.2007 12:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Jo. Nic lepsiho me nenapada. Leda do url fakt cpat id uzivatele :-(
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    David Watzke avatar 16.1.2007 17:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    To by bylo chlípný, k čemu by to pak bylo...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.1.2007 18:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    K identifikaci slouží identifikátory. Kdo se snaží k identifikaci používat něco, co identifikátorem není, narazí téměř jistě na problémy.
    David Watzke avatar 16.1.2007 18:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Ano, ale když už tu mají být pěkný URL, tak proč tam dávat ID? IMHO bude lepší dát číslo jen tam, kde bude třeba...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.1.2007 21:06 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Bohužel URL je dnes spíš než jako identifikátor chápáno jako nějaký popis. Parametry v URL, které nemají mít vliv na samotný obsah na daném URL, jsou vnímány jako součást identifikace. A tak potom programátoři vymýšlejí, jak používat identifikátory ale nemít je v URL, nebo jak předávat parametry pro zobrazení ale nemít je jako parametry URL. Je to takový Babylón…
    David Watzke avatar 16.1.2007 17:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Proč ne?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.1.2007 20:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Takže Ty bys pak byl EinUndDWatzke? :-D
    15.1.2007 20:05 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše automaticke zneplatneni emailu
    Pokud nekdo pouziva automatickou odpoved typu "Dekuji vam za vas email", asi by si mel precist popis chyby 669. Toto berte jako prvni varovani ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    elviin avatar 16.1.2007 07:22 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    Napadlo mne pouzivat prezdivku a k ni by se pridal retezec rot11(prezdivka), coz bude dostatecne unikatni.
    elviin avatar 16.1.2007 07:25 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na uživatele abclinuxu
    to moc unikatni nebude, jedine, ze by se za N v rotN dosadilo napriklad pocet let pouzivani Linuxu:)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.