abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (7%)
     (13%)
     (15%)
    Celkem 165 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Aktuality

    24.8.2010 23:12 | Přečteno: 1997× | Bláboly

    Pár informací z mého života.

    Abíčko

    Původně jsem si říkal, kolik informací mám, ale furt jsem neměl čas a teď, když jsem jej našel, pomalu nevím, co napsat. Tak začnu asi tím pro vás nejdůležitějším. Odešel jsem ze Stickfish. Kdysi někdo podnikání přirovnal k registrovanému partnerství a tohle skončilo. Nešlo zvládat HPP, rodinu i SF, neměl jsem na to čas, ani sílu. Poslední vzepětí bylo v prosinci, kdy jsem zrušil spánek, ale rychle jsem se složil a měl pak několik měsíců zdravotní problémy.

    Co to znamená pro Abíčko, je nejasné. V SF jsem na něj poslední roky neměl čas, takže horší to být nemůže. Ideální by bylo, kdyby se našel někdo ambiciózní, kdo by jej kódoval. Snažil jsem se vychovat za sebe náhradu, ale nikdo nevydržel. V bugzille jsou stovky problémů, Robert má také hodně plánů na rozšíření. Bude to znít tvrdě, ale Abíčko už pro mně není důležité, už mám reálné děti. Tím neříkám, že už nic nikdy neudělám, ale bude to na dohodě se SF.

    Je otázka, co budu dělat do budoucna. V první fázi chci dotáhnout do konce pár restů. Linkbox už je. Nový engine společný pro itbiz je v procesu, i když s obrovským zpožděním. Programátor měl velké oči ohledně svého nasazení. Zbývají ještě datové schránky, dotestovat je a vyplatit odměny. Bohužel původní zadání se nepodaří splnit, reálnou aplikaci máme jen pro Android, pro desktop velké nic.

    Budoucnost

    A co dál? Určitě mám v sobě dost kreativity, která hledá uplatnění. V práci mi šéf řekl, že je skleněný strop a dál není kam postupovat. Leda na jeho místo :-) HP je sice velká, ale žena by nesouhlasila se stěhováním do zahraničí. Každopádně si mohu zlepšovat soft skills a čekat. Naše pobočka je docela úspěšná, můžeme dostat další projekty a rozrůstat se. Nebo se poohlednout jinde, i když mám pocit, že v Česku moc velká poptávka po manažerech vývojových týmů není, resp. žádají konkrétní specifické technologie.

    Pak mě láká napsat konečně knížku. V dětství jsem byl dost velký psavec a až s počítačemi jsem se realizoval jinak. Mám i nápady na jiné podnikání, jenže bych se mu musel věnovat naplno. Věřím, že šance by byla slušná, jenže banka nepočká pár let s hypotékou. A venture kapitál nespadne z nebe a asi nemám žaludek na to, jít si říci o peníze.

    Dovolená

    Teď z jiného soudku. Byli jsme na dovolené v Bulharsku. Děcka si moře užily. Moře bylo úžasně teplé, asi jej zahřály ty požáry v Rusku. Akorát první noc přišla bouřka a přinesla spoustu řas. Ten zelý hnus byl všude až do konce pobytu. Museli jste jej překračovat na pláži, kde děsně smrděl a brodit se v něm v moři, než jste se dostali na hloubku. A i tam kolem vás plaval, stejně jako různé odpadky. Fuj. Nejhnusnější moře a to jsme už byli v Tunisku, Egyptě, Turecku, Řecku, Itálii i Španělsku. Delegátka sice říkala, že je to jihem Bulharska, ale i v Turecku se o pláže a moře starají lépe.

    V hotelu jsem se cítil jak v Praze - stavěla jej česká CK, takže čtyři sedmipatrové budovy těsně vedle sebe a uprostřed malý bazén. No a nejlepší byla uklizečka, které neuměla uklízet, spodní prádlo házela na zem a podlahu nemyla. Když se od toho odprostím a zapomenu na cenu, tak se dovolená líbila.

    Plány

    Dále mám v plánu si uklidit. V první řádě doslovně, stůl mi překypuje papíry a krabicemi. Řeším refinancování hypotéky a stavebních spoření (RSTS ať jde k čertu, obrovská chyba, že jsem si je loni vybral. Teď pykám). Musím propočítat, zda se mi vyplatí přejít od PRE k RWE s elektrikou. Musím roztřídit fotky. Chci si na netu objednat vlastní virtuální server a do něj nainstalovat své prostředí, od (web)mailu přes blog, album až po nouzový desktop. Teď jsem na dovolené nebyl schopen ani zazálohovat fotky, protože jsem na webhostingu zapomněl heslo. Koupit nový mobil s Androidem (iPhone 4 mě láká, ale nemám rád Apple a bez Maca se pro něj nedá vyvíjet). A pak hlavně si uklidit život, líp si zorganizovat čas a zlepšit návyky. Ať jsem schopen fungovat efektivněji.

           

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.8.2010 23:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Tak změna je život a každá změna prodlužuje život. Držím palce.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    frEon avatar 25.8.2010 12:44 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    kdyz nesnasim zmeny, znamena to ze nesnasim i zivot?
    Talking about music is like dancing to architecture.
    25.8.2010 13:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Řekněme, že kdo nesnáší změny má jisté potíže s životem.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.8.2010 23:38 Matyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Tak ti doporucuju vyssí stupen adrenalinu v Bulharsku - jed tam v zime na lyze. Hory tam jsou, sníh taky, a zbytek jsi uz popsal :-). Zcela neporazitelný zázitek a byl jsem na lyzích vsude, teda s výj. Afriky.
    24.8.2010 23:53 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    oni maji v Bulharsku rasy na sjezdovce? Ja jsem si myslel, ze ty jejich hory jsou od more snad 100 km.?
    25.8.2010 09:56 Matyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Ses vul... nemaj, to se pracne vozi od more kvuli turistum :-). Jinak pridej na tech kilometrech.

    No a bordel maj v tech horach asi uplne stejnej jako u more. Mozna i ta sama uklizecka se presouva na zimu do Rily
    25.8.2010 00:02 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ja jsem osvc a dovolenou jsem mel naposled v roce 2006. Mozna by bylo dobre si uvedomit, ze jsou i lide, kteri tolik nevydelavaji. Cele mi to prijde jako stezovani na hodne vysokem levelu. Dost zavidim, kde uz jste byl vsude na dovolene, jeste hypoteka ...

    Nelze se potom divit, ze se nekterym, kteri nemeli takove stesti, otevira kudla v kapse. Neni to jednoduche to stravit, nekdo ma problem zaplatit cinzi a druhy ma problem, ze uklizecka spatne uklizi. Nojo, tak to v zivote chodi, berte to, ze jsem chtel tak trochu ukazat pohled z jine strany barikady ...
    25.8.2010 06:58 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    On je výdělek o štěstí? Já myslela že o schopnostech ... Taky jsem byla OSVČ, 5 let, na dovolené 1 týden za celou dobu, ale že bych si nedokázala vydělat peníze, na to jsem si nestěžovala nikdy.
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    25.8.2010 08:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    On je výdělek o štěstí? Já myslela že o schopnostech ...
    hm, když přijmeme (zcestnou) premisu, že je výdělek čistě o schopnostech, pak mi vysvětlete ... kde se ty schopnosti berou, to jako rostou někde na stromě jako jabka, které si může každý utrhnout?

    není to štěstí, že se někdo narodí a žije zdravý (alespoň natolik, aby jej to neomezovalo v práci, kterou chce dělat), že má sklony k workoholismu a třeba neusíná po přečtení deseti řádek textu(*), a že v něčem vyniká nad ostatními, aby mohl uspět? (kdyby nikdo nevynikal, tak by podle oné premisy všichni museli mít stejně)

    (*) jistě, to se dá ovlivnit výchovou, dá se na sobě pracovat, dnes máme i spoustu medikamentů, ale ta startovní čára a úsilí (čas, další prostředky) nutné k nějaké míře zlepšení (a strop pro zlepšení) je u každého prostě úplně jinde
    25.8.2010 08:46 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Kavole, nenašla jsem jediný argument, proč by měl někdo fňukat, že si není schopný vydělat dost peněz, a ostatní mu to snědli i s navijákem. Jak zmiňoval Jan v jedné z diskusí, uvádění extrémních příkladů je manipulační, samozřejmě že člověk fyzicky nebo duševně postižený je v možnostech omezen, ale třeba OSVČ nezačal svůj příspěvek slovy "jsem na vozíku a tak si nejsem schopný vydělat víc". Je to čistě věc každého, jak se dokáže prosadit a peníze si vydělat. O startovní čáře v životě to také není, na dětství se dá vymlouvat do ranné dospělosti, můj názor je, že za to, jak žiju jako dospělý, si každý může sám. Někdo má ten život umetenější, někdo ne, no a co?
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    25.8.2010 09:40 marcela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Nemuzete nekdy pouzít vlastní mozek a necitovat jenom sveho pánícka Jana?
    25.8.2010 10:54 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Jilka a spol. opravdu nemusim, ale tady ma nadrecnice naprostou pravdu!
    belisarivs avatar 25.8.2010 11:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    For je v tom, ze tohle je jina marcela, takze spojka "ale" sem nepasuje.
    IRC is just multiplayer notepad.
    25.8.2010 11:35 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    For je v tom, ze nadrecnici rozumim tu ritu-grabielu.
    belisarivs avatar 25.8.2010 15:57 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Ah. OK. Moje chyba.
    IRC is just multiplayer notepad.
    25.8.2010 11:28 pan X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Je to čistě věc každého, jak se dokáže prosadit a peníze si vydělat. O startovní čáře v životě to také není, na dětství se dá vymlouvat do ranné dospělosti, můj názor je, že za to, jak žiju jako dospělý, si každý může sám.
    Uspech je dan tim, jake mate stesti, geny a v jakem jste vyrustali prostredi. Nic z toho nemuze clovek ovlivnit.
    25.8.2010 13:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    extrémních příkladů? - eh? ... proč se tu mluví o vozíku, když jsem explicitně vyjádřil, že ten nemusí být omezující: "zdravý (alespoň natolik, aby jej to neomezovalo v práci, kterou chce dělat)" - ochrnuté nohy třebas v bušení do počítače nebrání, že ...

    tak jinak: rád bych viděl příklady lidí s IQ 80 a méně(*), kteří se vlastní poctivou prací "prosadili a vydělali si", tj. stali se (dolarovými) milionáři (pozn., za "poctivou práci" nepovažuju účast ve hrách a soutěžích s prvkem náhody)

    (*) pokud se nemýlím, tak IQ 80 a méně má téměř 10% populace, tedy zhruba každý desátý, to snad není žádný extrém a dává to spoustu lidí k výběru, tož šup šup sem s příklady - a neříkejte, že všichni znáte jen Susan Boyle :-p
    25.8.2010 14:03 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Je to zvláštní, ti co mají IQ 80 a méně je docela dost dobře v této zemi postaráno. Dolaroví milionáři nejsou, ale hlady také ne. Zima jim nebývá. Také nejsem dolarový milionář a mám dost hodně nad IQ 80. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    25.8.2010 14:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    tady se ovšem bavíme o tom, kdo si dokáže vydělat, nikoli o koho je jak postaráno ... udržíte ještě aspoň moč, když už ne myšlenku? :-)
    25.8.2010 14:34 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    No, udržím a jen jsem vám dal šanci pochopit, že všichni nad IQ 80 si vydělat stihnou, všichni pod IQ 80 mají šanci, že se o ně postarají ti s IQ nad 80. Pokud si ti s IQ pod 80 na sebe nevydělají. Ale zřejmě jsem očekával příliš. Tak se příště polepším a budu s vámi mluvit patřičným způsobem.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    25.8.2010 07:12 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Cele mi to prijde jako stezovani na hodne vysokem levelu.
    čteme stejný text?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    25.8.2010 07:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Cele mi to prijde jako stezovani na hodne vysokem levelu.
    čteme stejný text?
    domnívám se, že čtete, jen je tu trošku problém s chápáním reakce ... myslímže kolega to nemyslel tak, že by nebylo v pořádku si na tu (ne)uklízežku stěžovat :-)
    25.8.2010 09:02 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Já jsem osvc a na dovolené jsem byl každý rok. Protože dovolená je přesně to, co zvyšuje pracovní výkonnost. Takže pokud máš problém zaplatit činži, pak je zřejmě někde chyba. Možná v systému, možná v organizaci práce. Možná v přecenění vlastních schopností.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    25.8.2010 09:28 john doe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Možná v tom, že za líp placenou prací bych se musel stehovat přes 100km daleko. Nejlíp do zahraničí, kam ale odmítne jít manželka. Nebo proto, že manžela má zdravotní potíže. Ne natolik, aby byla invalidní, ale dost natolik, aby nemohla delat cokoli a proto si nenajde líp placenou práci. Nebo proto, že ve svém věku sa už dobře nenaučí cizí jazyk. Nebo proto, že není ochotna vzít práci, kde se maká do šesti večer, protože pak by náš syn trávil púl dne sám nebo na ulici.

    Není to jenom o schopnostech. Často to není o schopnostech, ale o "networking-u". Kdo koho zná, kdo dohodí komu kšeft, .... Jeden bývalý ministr financí je stejný ročník jako já. Není o nic chytřejší, ale rozhodne je na tom finančne líp.
    25.8.2010 10:32 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Tohle je typická argumentace hledání důvodů. Nikoliv toho jak ony překážky odstranit, změnit to, co se změnit dá a prijmout skutecnost, že potíže proste jsou a budou. Skutečně, čím jsou lide chytřejší tím snaze nacházejí omluvy.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    25.8.2010 13:05 john doe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Tohle je typická argumentace hledání důvodů.
    Jo. A tvoje argumentace je typická argumentace psychologa, jenž radí člověku, který je v sračkách, zatímco sám je za vodou. Možná máš pravdu. Ale já taky.
    jak ony překážky odstranit
    Aby bylo jasno. Mluvíme o "odstranení" mažnelky a dítěte? Jak přesne si to představuješ? ;-)
    změnit to, co se změnit dá
    Tím myslíš vyléčit chronicky nemocného člověka? Nebo zahodit stávající živobití a vrhnout se na výnosnou kariéru, která jde dělat remote? Která to je?
    25.8.2010 13:24 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    To není rada, to je konstatování člověka, který byl v živorě párkrát ve sračkách a přšel na to, že jedině,hledání cesty jak si trochu polepšit má nějaký smysl. Jinak mu zbyde jen to stěžování. Jistě, jsou takoví, co to stěžování dovedou k dokonalosti. Ale nikdo jim za to neplatí.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    belisarivs avatar 25.8.2010 09:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Prave jste u me klesnul hodne hluboko.

    Pokud se nekdo ma lepe nez ja, tak mu to zavidim. Proc to nepriznat. Ale je to zavist typu "To chci taky" a dotycnemu to uprimne preju.

    Pokud je ale nekdo takovy blbec, ze se mu otvira kudla v kapse protoze se nekdo ma dobre, tak o nem mit dobre mineni mit proste nemuzu. Tohle je spatna zavist kterou neni radno pestovat ale spis se zamyslet nad tim, jestli neni neco fakt spatne.

    A nez platit desitku a vic za cinzi, to uz si radsi za 11 000 vezmu hypoteku. Nejaky byt 2+kk kolem 1,7 mega se v Praze da najit bez problemu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    25.8.2010 10:21 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ...Prave jste u me klesnul hodne hluboko.

    priznam se, ze kazde takove hodnoceni me vzdy mrzi. Lide casto nereknou svuj nazor, protoze maji strach, ze v ocich ostatnich klesnou. Nemohl byste alespon pozitivne ohodnotit moji odvahu zde nazor uverejnit?

    Jinak k te zavisti. I za komunistu nabadaly okresni a krajske organizace KSC sve bohate cleny, aby neukazovali prilis svuj majetek, aby to neprovokovalo ostatni obcany. Co jsem cetl, tak napr firma Daimler nabizi zakaznikum (napr. majiteli nejake firmy), ze vuz je dodan bez presneho oznaceni (SLK xxxx), aby zamestnanci nebyli zbytecne provokovani. Znamy zazil v cizine na podnikove schuzi, ze sef vysvetloval zamestnancum, ze kdyz ma nove auto, tak to zn. ze se firme dari dobre a ze se take tedy bude dobre darit zamestnancum.

    Z toho vidite, ze tech, kterym se otevira ta kudla v kapse bude na teto zemekouli vice a temto lidem predhazovat charakterove mezery je nesmyslne. Je to zrovna tak nevedecky pristup, jako se chtelo po lidech aby byli komunisticky uvedomeli.

    Mohl bych nyni napsat, ze jste v mych ocich klesnul, protoze jste celou problematiku neprohledl dostatecne do hloubky, ale nenapisu to, nebot chcy byt vstricny jako pan Smolik.
    25.8.2010 10:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Z toho vidite, ze tech, kterym se otevira ta kudla v kapse bude na teto zemekouli vice a temto lidem predhazovat charakterove mezery je nesmyslne.
    Takže protože je na světě hodně nepřejících závistivců, tak by se neměli kritizovat?
    belisarivs avatar 25.8.2010 11:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ...Prave jste u me klesnul hodne hluboko.
    priznam se, ze kazde takove hodnoceni me vzdy mrzi. Lide casto nereknou svuj nazor, protoze maji strach, ze v ocich ostatnich klesnou. Nemohl byste alespon pozitivne ohodnotit moji odvahu zde nazor uverejnit?
    To bych mohl. Fakt je, ze si toho opravdu cenim. Nicmene me znechuceni je nad tim, ze takto nekdo vubec uvazuje, ne ze se k tomu prizna.

    Jedine reseni je zamyslet se nad sebou.

    Paklize se nekdo boji, ze se priznanim shodi, je na tom dost mozna lepe nez ten, kdo to povi na plnou hubu, protoze si uvedomuje, ze je jeho nazor spatny. Ten, kdo ho na plno prizna si zpravidla mysli, ze na tom nazoru neni nic spatneho.
    Z toho vidite, ze tech, kterym se otevira ta kudla v kapse bude na teto zemekouli vice a temto lidem predhazovat charakterove mezery je nesmyslne. Je to zrovna tak nevedecky pristup, jako se chtelo po lidech aby byli komunisticky uvedomeli.
    On je rozdil chtit po lidech aby byli hovada (komunisticky pristup) nebo aby hovada nebyli tim, ze se poukaze na spatne chovani ci postoje. Prvni je svinstvo a to druhe je neco, co je potreba provadet v mire vrchovate.

    Leckteri rodicove davaji detem na zadek, ale ze by na zadek kolikrat zaslouzili i dospeli, nad tim se nikdo nepozastavuje.
    Mohl bych nyni napsat, ze jste v mych ocich klesnul, protoze jste celou problematiku neprohledl dostatecne do hloubky, ale nenapisu to, nebot chci byt vstricny jako pan Smolik.
    No, nezalezi ani tak na tom, jestli jste to napsal, ale jestli jsem ve vasich ocich klesnul nebo ne. Paklize ano, je IMHO porad neco spatne, protoze byt nastvany pro neci nikomu neublizujici radost je proste hnuj. Pokud ne, netreba to psat.
    IRC is just multiplayer notepad.
    25.8.2010 13:10 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Znamy zazil v cizine na podnikove schuzi, ze sef vysvetloval zamestnancum, ze kdyz ma nove auto, tak to zn. ze se firme dari dobre a ze se take tedy bude dobre darit zamestnancum.
    Heh. Tak to by ma zaujímal ten časový odstup medzi "šéf nové auto" a "sa bude dobre dariť zamestnancom". Tú prvú fázu som totiž už zažil, ale tá druhá je nejak stále v nedohľadne. :-D
    25.8.2010 14:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Pokud se nekdo ma lepe nez ja, tak mu to zavidim. Proc to nepriznat. Ale je to zavist typu "To chci taky" a dotycnemu to uprimne preju.

    Pokud je ale nekdo takovy blbec, ze se mu otvira kudla v kapse protoze se nekdo ma dobre, tak o nem mit dobre mineni mit proste nemuzu. Tohle je spatna zavist kterou neni radno pestovat ale spis se zamyslet nad tim, jestli neni neco fakt spatne.
    hm, a já se zas zamýšlím, jestli není něco špatně u tebe ;-)

    já jsem si ten příspěvek na počátku vyložil tak, že se neotvírá kudla v kapse ze závisti jako takové, ale ze znechucení, jakým způsobem o těch věcech Leoš mluví - případná negativní závist ("nepřeju mu to") pak již vychází spíš z toho než z nějaké apriorní potřeby škodit
    belisarivs avatar 25.8.2010 16:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Jako ze znechuceni nad tim, ze si muze dovolit dovolenou, za kterou vysoli nejake nemale penize a uklizecka ani neni schopna uklidit, coz je mimochodem prace, za kterou je placena?

    Paklize je u mne spatne, ze nejsem neprejici svine, tak budu rad porouchany dal.
    IRC is just multiplayer notepad.
    25.8.2010 23:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Jako ze znechuceni nad tim, ze si muze dovolit dovolenou, za kterou vysoli nejake nemale penize a uklizecka ani neni schopna uklidit, coz je mimochodem prace, za kterou je placena?
    měl jsem takový dojem, že to nesměřovalo k tomu, že je špatné kritizovat špatně odvedenou práci, ale spíš jaké vůbec problémy (a jak) Leoš řeší ...
    Paklize je u mne spatne, ze nejsem neprejici svine, tak budu rad porouchany dal.
    řekl jsem něco takového? - neřekl, pročež krásně dokládáš, že špatně jsou především jisté potíže s příjímačem (v předchozím příspěvku jsem měl na jazyku něco ve smyslu "podle sebe soudím tebe a pak se stavím lepší", ale tak špatné mínění o tobě nemám ;-))
    belisarivs avatar 26.8.2010 08:48 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Jako ze znechuceni nad tim, ze si muze dovolit dovolenou, za kterou vysoli nejake nemale penize a uklizecka ani neni schopna uklidit, coz je mimochodem prace, za kterou je placena?
    měl jsem takový dojem, že to nesměřovalo k tomu, že je špatné kritizovat špatně odvedenou práci, ale spíš jaké vůbec problémy (a jak) Leoš řeší ...
    Coz ovsem na podstate veci az tolik nemeni. Paklize jedu nekam na dovolenou a z nejakeho duvodu nejsem spokojen, neni nic spatneho na tom, se o toto podelit. Ze nekdo ma problemy s placenim najmu je proste PNJ. Stejne tak by se clovek se zhoubnym nadorem mohl nasrat na to, ze nekdo resi takovou prkotinu jako najem.
    Paklize je u mne spatne, ze nejsem neprejici svine, tak budu rad porouchany dal.
    řekl jsem něco takového? - neřekl, pročež krásně dokládáš, že špatně jsou především jisté potíže s příjímačem
    OK. Beru. Moje chyba. Nicmene dalsi odpoved od osvc1 spis tak nejak vypada, ze je opravdu neprejici ci pripadne poukazuje prave na tu neprejicnost jinych.
    (v předchozím příspěvku jsem měl na jazyku něco ve smyslu "podle sebe soudím tebe a pak se stavím lepší", ale tak špatné mínění o tobě nemám ;-))
    To jsem rad. Nemam potrebu se nad kohokoliv povysovat. Na to jsem az prilis casto konfrontovan vlastnimi nedostatky.
    IRC is just multiplayer notepad.
    26.8.2010 12:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Stejne tak by se clovek se zhoubnym nadorem mohl nasrat na to, ze nekdo resi takovou prkotinu jako najem.
    mno, zrovna takto analogicky mi to nevyznělo ... ale to už se dostáváme do oblasti nesdělitelného polopodvědomí
    OK. Beru. Moje chyba.
    ale tož ... víš, že moje sdělování myšlenek taky není 100% :)
    25.8.2010 16:27 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    No, zeme jsem vyjmenoval pro srovnani s Bulharskem, nikoliv jako chlubeni. V dnesni dobe dovolena u Stredozemniho ci Rudeho more neni nic extra, to jsou spise Maledivy apod. Osobne si za penize radeji uziju hezkou dovolenou, nez abych je prosazel, prochlastal, profetoval (kam patri koureni) ci si kupoval drahou elektroniku.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    vencour avatar 25.8.2010 18:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality

    Jj, tvrdí mi lidi, že za sedmičku by bylo třeba i Řecko. Zatim po tom nějak netoužim.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    belisarivs avatar 26.8.2010 08:49 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Ucast v demosntracich, mlaceni policajtu a vrh molotovem do dalky je v cene?
    IRC is just multiplayer notepad.
    25.8.2010 23:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    No, zeme jsem vyjmenoval pro srovnani s Bulharskem, nikoliv jako chlubeni.
    tož mně to jako chlubení nevyznělo, ale tak nějak vnímám propastný rozdíl mezi různými světy, a tudíž chápu, že styl jakým o tom mluvíš, je jistým způsobem nasírací, i když to tak nemyslíš
    V dnesni dobe dovolena u Stredozemniho ci Rudeho more neni nic extra,
    možná nic moc extra, ale pořád za víc než si aktuálně můžu dovolit, proto možná příspěvek předřečníka vnímám poněkud jinak než další zúčastnění ...
    Osobne si za penize radeji uziju hezkou dovolenou, nez abych je prosazel, prochlastal, profetoval (kam patri koureni) ci si kupoval drahou elektroniku.
    ... a to prosím nic z toho nedělám, resp. při sledování výdajů mi vyšlo, že snad jedině na tom pivu bych mohl něco našetřit, ale zas dávám přednost relativní psychické pohodě s jedním-dvěma po večeři (to je i celkem zdravý) a občasnou hospůdkou (většinou do pěti kousků), než se stresovat, že ani to pivo si nemůžu dovolit, abych pár drobných uškudlil

    jo, vono blbě nastavená splátka na byt je sviňa, a když pak člověk třeba musí neplánovaně urychleně vyměnit okna, neb nemá na to hádat se se SVJ, že by barák kvůli němu přišel o několik mega dotace, tak to Bulharsko je setsakra daleko ...
    belisarivs avatar 26.8.2010 08:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    V dnesni dobe dovolena u Stredozemniho ci Rudeho more neni nic extra,
    možná nic moc extra, ale pořád za víc než si aktuálně můžu dovolit, proto možná příspěvek předřečníka vnímám poněkud jinak než další zúčastnění ...
    No, bracha byl s manzelkou u rudeho more a u pyramid a stalo ho to ~40 papouchu. To uz mi prijde jako celkem solidni vata.
    Osobne si za penize radeji uziju hezkou dovolenou, nez abych je prosazel, prochlastal, profetoval (kam patri koureni) ci si kupoval drahou elektroniku.
    jo, vono blbě nastavená splátka na byt je sviňa, a když pak člověk třeba musí neplánovaně urychleně vyměnit okna, neb nemá na to hádat se se SVJ, že by barák kvůli němu přišel o několik mega dotace, tak to Bulharsko je setsakra daleko ...
    A sakra. Mohl bys tu blbe nastavenou splatku rozepsat? Ergo, co na ni jde nastavit blbe? Pokud nechces splacet sto let, tak stejne (zalezi podle lokality, ale budu ted mluvit o Praze) minimalne tu desitku mesicne vyplaznes tak jako tak.

    Ptam se proto, ze nejakou hypoteku planuju a tak sbiram rozumy.
    IRC is just multiplayer notepad.
    26.8.2010 13:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    A sakra. Mohl bys tu blbe nastavenou splatku rozepsat? Ergo, co na ni jde nastavit blbe? Pokud nechces splacet sto let, tak stejne (zalezi podle lokality, ale budu ted mluvit o Praze) minimalne tu desitku mesicne vyplaznes tak jako tak.
    podcenil jsem rezervy

    ano, nechtěl jsem splácet sto let - tož nechal jsem si spočíst nějaký nabídky pod dvacet let, no a byla tam jedna, kde jsem měl měsíčně platit asi o litr víc, než jsem předtím byl schopen dát stranou, popř. vyházet za blbosti, ale byla v součtu asi o 200 k nebo ještě víc levnější než druhá "nejlepší", tak jsem si řekl, že o ten litr se ještě uskrovním a vzal jsem to

    s tím, že mimořádný výdaje se pokrejou z mimořádnejch příjmů

    problém je, že ty mimořádný výdaje naprosto neočekávaně dost převyšujou ty mimořádný příjmy (viz zmíněná výměna oken - původní byly naprosto v pořádku, kupoval jsem to s tím, že jsou sice originál, ale velmi zachovalý, měnit je nemusím, že budou sloužit ještě dlouho ... za tohle bych byl u těch pyramid skoro dvakrát)

    a vono když balancuješ kolem nuly, tak se z ní zvedá dost blbě - klekne ti auto, nemáš naspořeno, jdeš do mínusu za opravu, prachy, kterejma to zaplácneš, přijdou kdovíkdy, a tejden na to je nějakej další průser, takže se kontokorentu nezbavíš, a za rok za něj vyplázneš dva litry, o který už jsi mohl mít nad tu nulu víc, kdyby to nepřicházelo tak blbě ... přestěhuješ se do Prahy, několik otoček s věcma tě stojí prachy takže zas snuluješ rezervy, není na lítačku, tak jak exot kupuješ lístky, což tě stojí mnohem víc, pak jsou nějaký prachy, ale ne na roční, tak si koupíš tříměsíční, což je sice levnější než lístky, ale zas dražší než ta roční, a když to pak spočteš, tak taky zjistíš, že kdyby sis mohl rovnou koupit tu roční a nečekat až na ní nějak našetříš, tak bys měl na ruce o nějakejch patnáct stovek nebo kolik víc, atd.

    ano, můžu jít bydlet do jeskyně, pást se a auto prodat - pak bych se z nuly zvednul snadno, ale hovno bych z toho života měl, takže se raděj snažím nějak vybalancovat takhle (to samé platí o tom vzít druhou práci apod. - nemám na to, neutáhnul bych to, nejsem workoholik ... některejm zde přítomnejm se to pindá, jak se jen stačí snažit, ale například kurvit si zdraví chemií, abych překonal svůj klasickej odpolední útlum, nehodlám - a jestli mi budou tvrdit, že to jde spravit čistě psychologicky, fajn, kontakt na mě na ábíčku je, když mě z toho dokážou vysekat, tak jim ten svůj byt klidně odkážu, poněvadž to pak nebudu mít problém vydělat si na tři další ... spíš bych ovšem o těch jejich pindech řekl "sytý hladovému nevěří")

    takže rozumy, jaké z toho plyne ponaučení ... spočítej si (vypozoruj), kolik seš schopen dát měsíčně stranou, a splátku si dej minimálně o pětinu nižší, i kdyby ti to připadalo kdovíjak nevýhodný - když ty prachy náhodou na ty mimořádný výdaje nepadnou, tak je použiješ k předčasnýmu splacení (pozor na podmínky)
    mkoubik avatar 26.8.2010 14:33 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    a jestli mi budou tvrdit, že to jde spravit čistě psychologicky, fajn, kontakt na mě na ábíčku je, když mě z toho dokážou vysekat, tak jim ten svůj byt klidně odkážu, poněvadž to pak nebudu mít problém vydělat si na tři další
    Pro začátek skus přednášku Petra Máry o osobnim time managementu. Psychologa až pokud by to nepomohlo.
    mkoubik avatar 26.8.2010 14:34 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    26.8.2010 21:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    dík, znám v originále (tedy ne Máru ale GTD)

    že tady remcám, jak věci nefungujou, není proto, že bych s tím nikdy nic nezkusil udělat, ale právě že už jsem zkusil ... jo, něco mi pomohlo, na některejch věcech pracuju, ale nejsou to takový zázraky, jak nám tu někteří namlouvají
    26.8.2010 15:30 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    a jestli mi budou tvrdit, že to jde spravit čistě psychologicky, fajn, kontakt na mě na ábíčku je, když mě z toho dokážou vysekat,

    Jakýkákoliv relaxační technika zvyšuje zlepšuje imunitu, podporuje výkonnost a náklady jsou minimální.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    26.8.2010 21:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    tady je ovšem problém tý počáteční investice - obdobně, jako s tou zmíněnou lítačkou (hm, pro brňáky: šalinkartou ;-))

    a on i čas je náklad (pro tu počáteční investici), v tomto případě asi ten nejtěžší

    něco jsem zkoušel, z literatury, momentálně fakt nemám na to docházet na nějaký cvičení (knížku přečtu a uplatním třeba ve vlaku, instruktor se za mnou do vlaku na deset minut neteleportuje, navíc kdo to dělá zadarmo?)

    jo, fajn, když už nevím kudy kam, na chvilku se zastavit, srovnat si dech, pustit věci z hlavy, a s čistou myslí s novou energií se pustit do řešení problému je super

    jenže to nejde udělat třeba uprostřed meetingu

    a stejně to neřeší můj problém zmíněnýho odpoledního útlumu - nevím, jestli pořádný cvičení by ho vyřešilo, ale pak je otázka, jestli má smysl utratit denně hodinu na cvičení, abych celej den byl schopen jet na 110%, anebo spíš se smířit s tím, že celej den pojedu jen na 100%, hodinku odpoledne klesnu na 50%, a tu hodinu místo cvičení strávím něčím, co mě baví (resp. prací jiného typu, ze které budu mít užitek, jako např. aktuálně posekání zahrady)
    27.8.2010 15:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    No, ja jsem mel obracenou strategii. Nez si koupit drazsi radovy domek za Prahou, radeji jsem sel do levnejsiho panelaku. Nechtel jsem riskovat a nemit rezervu, naopak jsem chtel mit moznost kazdy rok nasetrit treba na zajezd.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    27.8.2010 17:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    tohle nebylo o samotný ceně bytu, nýbrž o tom, že jsem nechtěl nasypat bance víc než musím - místo splácení na cca 17 let jsem to mohl mít třeba na 25 a byl bych v pohodě (ovšem s tím rozdílem, že takhle za těch 25 let místo abych doplácel poslední splátky, tak budu potom už osmým rokem spořit a mít zas prachy na ruce nebo rozumně investovaný)

    na dovolenou jsem myslel, že budu v pohodě mít z 13. platu apod. - ne že z toho budu muset šetřit na ty blbý okna ... ohledně rezervy, taky jsem trošku spolíhal na ženskou, že půjde makat a ne že se bude plácat ještě na škole (teď už to konečně udělala, tak snad to bude lepší)
    25.8.2010 10:51 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Kamarade, prestan se uzirat zavisti. Radeji bez nekam makat, abys nemusel zavidet! :P
    25.8.2010 11:08 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    makat bych sel, ale tech mist pro 50+ se znalostmi Fortran IV je prece jen poskrovnu. No musim nyni koncit, prijde manzelka a bude se ptat, na kolik jsem odpovedel inzeratu a ja se tady vykecavam.
    25.8.2010 11:36 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Jednu oko nezustalo suche. :)
    25.8.2010 11:49 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Pokud umite programovat v jednom jazyce, co vam brani naucit se jiny jazyk? A dale, pokud jste za poslednich x let nemel zadnou dovolenou, asi musite mit strasne moc zakazek, pak ale nechapu, proc procitate (zrejme pracovni) inzeraty.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    25.8.2010 13:54 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Pokud umite programovat v jednom jazyce, co vam brani naucit se jiny jazyk?

    Lenost se tomu říká. A stěžovat už si umí.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    25.8.2010 16:56 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Aniž bych obdivoval toho nasraného momentálně neúspěšného živnostníka, rád bych podotkl, že přeorientovat se z Fortranu na dnes protěžovanou Javu či něco podobného bude velmi těžké, ne li téměř nemožné, pokud tedy bude chtít alespoň trochu držet krok s mladšími, aby ho za to vůbec mohl někdo platit.
    Navíc - ono se to nezdá - ale věková diskriminace je u nás realitou.
    Spíše bych v takové situaci doporučil změnit obor. Klidně bych si třeba pořídil výuční list na elektrikáře - byla by to legrace - klienti by aspoň měli v baráku rozvody od někoho, kdo má zkoušku z teorie elektromagnetického pole :-) a trochu ví co to ta "eletrika" opravdu je. Zrovna nedavno bych doma takového teoreticky vybaveného řemeslníka s nadhledem docela i ocenil - to co se za řemeslníky-odborníky dnes vydává je mnohdy naprosto neuvěřitelné.
    25.8.2010 17:35 martan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    to je jen teorie, ja uz taky nejsem nejmladsi a delal jsem na baraku elektriku a pote co jsem vysekal vsechny drazky a misto pro rozvadec, tak jsem byl na 2 mesice vyrizenej s rukama, protoze tim nezvyklym zatizenim se zanitily vsechny slachy ze clovek nemuze v noci vubec spat.

    Ta predstava z kancelare->do vyroby je totalni nesmysl.
    25.8.2010 23:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Ta predstava z kancelare->do vyroby je totalni nesmysl.
    takovej nesmysl to není, akorát na to nesmíš hupsnout výše popsaným stylem "léta nic nedělám a najednou zmáknu celej barák" - to odrovná i mnohem mladší ... krom toho, sekání zdí je spíš zedničina než práce pro elektrikáře (já vim, klienti jsou rádi, když si nemusí najímat deset různejch lidí, a ještě nejlíp kdyby jim ten jeden i odviroval počítač, když už "dělá s tou elektr[on]ikou" ;-))
    25.8.2010 12:01 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    No já nevím, neodepisuju věci jen kvůli stáří, ale není náhodou zrovna FORTRAN IV zastaralý už tak půl století? Ruku na srdce, to je jako chtít se dnes živit jako vozka převážející nepálené cihly...
    26.8.2010 00:28 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    samozrejme umim krome toho Fortranu jeste ty Office-veci (tedy access ne, ale to ostatni jo) a samozrejme, ze bych zvladl asi i Fortran 77, ale kurzy (papiry) mam pouze na tu ctyrku.

    Obcas se dostanu u firem, ktere uz jsou tak zoufale, ze nemohou nikoho sehnat i k pohovoru (asi taky ze vsude pisu , ze se spokojim na zacatek s 15 kilo hrubyho) a tam je mnohem vetsi problem nez ten jazyk ta nova metodika. Dneska, jak jsem to vyrozumnel, se vyzaduje u programovani, aby se ve skupine meli lidi nejak radi a na to maji drahe skoleni a to mi nikdo ve zkusebni dobe neda.
    26.8.2010 08:52 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    • při nabírání nových lidí do týmu jsou certifikáty ta poslední věc, která má zajímá. Chci vědět, co umí a jaký má potenciál naučit se, co potřebujeme.
    • o žádném drahém školení na to, aby se lidi měli rádi, nevím. Samozřejmě chceme, aby si lidi k sobě sedli, notorického potížistu taky nikdo nezaměstná. Reálněji vidím obavu, jak by 50+ zapadl do týmu 20-30, což je většina programátorů. A taky, zda by byl ochoten pracovat pod výrazně mladším šéfem. Takže na pohovorech se spíše zaměř na vyvracení těchto stereotypů. U nás v kanclu máme jednoho kolegu, co má před důchodem a dalšího, co už má dospělé dcery.
    • fakt se radši nauč něco jiného než fortran, třeba phpko je furt v kurzu. Za pár měsíců intenzivního studia a praxe (vlastní projekty, zapojit se do FOSS projektů) se můžeš dostat do úrovně zaměstnatelnosti.
    • další možností je přejít do QA. Pro mladé to není atraktivní job, ale je hodně potřebný a slušně placený. Umět programovat většinou není třeba, důležitá je vytrvalost, pečlivost a důslednost. Nějaké specifické znalosti též většinou nepotřebuješ, naučí tě své produkty. Ale je vhodné před pohovorem nastudovat nějakou teorii, přečíst si nějakou knížku o QA.

    hodně štěstí

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.8.2010 11:46 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Reálněji vidím obavu, jak by 50+ zapadl do týmu 20-30, což je většina programátorů.
    Takovou obavu nevidím. Pracujeme v kolektivu mezi 18 a 65 (?) a NIKDY jsem neslyšel ani jedním směrem poznámky ohledně věku a NIKDY jsem nezaznamenal, že by věkový rozdíl působil potíže. Tím ale neříkám, že to někde nemůže být.
    26.8.2010 12:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    QA. Pro mladé to není atraktivní job
    ale no tak, já se furt snažím udržovat v náladě, že přece ještě nejsem tak starej, a ty na mně takhle :-(
    26.8.2010 13:05 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ta poznamka pana Literaka me zaujala, jestli tomu rozumim dobre, tak to je vase aktualni zamestnani?

    Nemohl byste kratce (bez firemnich specifik) rici, co tak cely den delate? Podle tech definic by musel byt clovek tak trochu urednicky typ? Je to tak?
    26.8.2010 13:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    hm, tož aktuálně je to tak, že existuje nějaký bug, vývojář ho opraví a na mně je, abych zkontroloval, jestli jej opravil dobře - čili prokázat, že ve staré verzi se bug projevoval a v nové se neprojevuje

    ve volných chvílích bych měl kontrolovat funkcionalitu a hledat další bugy - což je to, co mi jde, sednu k počítači a ten se hned rozbije :-)

    to je asi to hlavní ... jinak toho máme hafo (vývoj nástrojů na automatizaci testování atd.)

    ale není QA jako QA - nebýt deformován svou prací, jako QA bych si primárně představil, že je nějaký projekt, ten má nějak definované výstupy, a QA kontroluje tyto výstupy, zda odpovídají požadavkům, obecně (a před spaním si pročítá zdrojáky, aby tam nezůstaly skryté chyby) (i když jak jsem to napsal, tak to sedí i naši práci, když si za "projekt" dosadím "opravy bugů" a ne "psaní nové aplikace")
    Podle tech definic by musel byt clovek tak trochu urednicky typ? Je to tak?
    ne víc než jinde, naopak byrokracie je můj úhlavní nepřítel (jasně, nějaké postupy musím dodržovat)
    26.8.2010 14:28 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    U nas si QA hraje na realne uzivatele, klika do produktu a hleda, co nefunguje. Mimoto si udelaji scneare, ktere prochazeji (regresni testy). Programatorske schopnosti nejsou potreba.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.8.2010 11:42 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    No, osobně mám dojem, že je to celé legrace. Ale to je fuk.

    Myslím si, že FORTRAN (IV, 77, ...) je tak speciální a okrajová věc, že ten, kdo de facto umí jen tento jazyk, by raději neměl místa střídat moc často.

    Ty "nové metodiky", "osobní kouči", "profesionální řešitelé sporů" a další blbosti se vyskytují jen velmi, velmi zřídka - a vesměs jen u magorů (druhé dva body). Člověk, co má takovou pozici, že bere 15k hrubýho, rozhodně osobního kouče nedostane ani po zkušebce. (I kdyby po něm toužil - jakože netoužil. :))

    Nesmí se dát na řeči. To je jako když firma říká, že nabízí "široké spektrum benefitů" (= stravenky a firemní tričko) nebo "možnosti dalšího vzdělávání" (na firewallu povolená Wikipedia, firemní intranet).
    26.8.2010 12:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Myslím si, že FORTRAN (IV, 77, ...) je tak speciální a okrajová věc,
    mno, otázka je, jak definuješ "speciální a okrajová" - pokud vím, jede na tom prakticky celý CERN, například
    26.8.2010 13:53 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Speciální - využívá se k tvorbě jen jedné skupiny programů, okrajová = tato skupina je (relativně) malá.

    Institucí jako CERN moc není... Zajímalo by mě, kolik specialistů na FORTRAN CERN zaměstnává.
    26.8.2010 21:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ano, těch institucí moc není, ale na druhou stranu představují nezanedbatelný podíl co do úloh využívajících počítače (ve smyslu k řešení problémů a ne jako náhrada psacího stroje nebo herní konzole)

    nechtěl jsem říci, že by Fortran byl kdovíjak běžný, spíš jako že pod tím "speciální a okrajová" by si člověk neměl představit něco exotického, ale spíš něco, co sice nedělá každý, ale není to až tak mimo - asi jako když budeme mluvit o statuofilii vs sochařství
    27.8.2010 10:21 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Já myslím, že si rozumíme.
    26.8.2010 12:58 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    no me spis pripada jako legrace to firemni tricko nebo ta povolena wiki - to jsem skutecne jeste neslysel - to je fakt sila.

    Jinak zde mam sam obavy jak psal pan Literak, kdyz je mezi lidmi 30 let rozdil, to proste musi byt znat. Ja sam nevim jak to chodi, jako osvc jsem byl samozrejme vzdycky 'povolan' k projektu, az kdyz byl projek v pejru a musely se tahat ty kastany z ohne, pak je samozrejme konec s metodikami a vstricnou atmosferou v tymech a proto jsem nic takoveho nikdy nepotreboval. Ale kdyz jde o job nastalo tak se samozrejme ptaji, podle jake metodiky se delal posledni projekt, tak jim tezko mohu rict, ze asi podle nejake spatne, jinak by me asi k tomu nevolali. Samozrejme musim k tomu dodat, ze krome Fortranu tam byl hodne v tech projektech Cobol, protoze se jednou personalni spletla a kdyz to v projektu zjistili, tak rekli at to zkusim, kydz uz jsou vyrizeny ty papiry a tak jsem zjistil, ze je to vlastne jedno. (problem je, ze clovek nezna ty finty, ktere jsou k efektivni praci potreba, ze zacatku se musi na kazdou blbost ptat kolegu a to je dost silene).

    Nestesti je, ze jsem se nikdy nedostal k nejakemu web-projektu a to je dneska takova modla a samozrejme ta Java s temi vselijakymi servry a udelatky, tam je konecna.
    26.8.2010 14:07 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    To s tím tričkem a wiki vtip byl. Aspoň teda doufám...

    Rozdíl 30 let není tak strašnej. Myslím, že nevraživost mezi mladými a staršími je mediálně nafouknutá a v reálném životě v reálné práci se vesměs nic takového neděje.

    Provozování těch různých "metodik" je podle mě doménou největších nadnárodních firem, ale považuju to spíš za takovou hru, pózu a součást bontonu než za přínos. V menších firmách to asi není tak šablonovité, dostane se zakázka, rozdělí se úkoly, každý si to nějak patlá... (Tím samozřejmě neodsuzuju pracovní postupy, jen ty nové, moderní metodiky.)

    Na web projekty bych se asi vybodnul, to by se FORTRANář učil (asi) zbytečně dlouho. Zkusil bych spíš něco v oboru aspoň trochu blízkýho FORTRANu. A určitě bych zkusil základy klasickýho C.
    26.8.2010 14:32 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Pro programatory je skoro jedno, jaka metodika se ve firme pouziva. Ta otazka je spise vhodnejsi pro manazery. Nicmene dam jednu radu - pohovor neni zkouska jako ve skole, kde se znamkuji odpovedi a jedna spatna znamena konec. Proste budte uprimny. Naopak kdyz zacnete zmatkovat, nejspise o sanci prijdete.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.8.2010 18:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Nicmene dam jednu radu - pohovor neni zkouska jako ve skole, kde se znamkuji odpovedi a jedna spatna znamena konec. Proste budte uprimny. Naopak kdyz zacnete zmatkovat, nejspise o sanci prijdete.
    Já přidám svojí zkušenost - pokud člověk shání práci admina a s Linuxem si bez problémů rozumí, netřeba se nervovat, že člověk nezvládá jednu dvě věci, co píšou v popisu pozice. To samé, když ješ na pohovor na práci C++ programátora a v C++ i myslíte.

    Fakt je ten, že většina lidí, co jde k pohovoru, sice tasí titul, ale umí prdlajs a má nulovou praxi včetně toho, že by měli nějaký vlastní projekt. Já si všude vždycky na konci pohovoru připadal jako zářná hvězda, jen jsem nemohl na plný úvazek, takže smůla.
    25.8.2010 14:19 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    :-D
    mkoubik avatar 25.8.2010 16:16 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Mně je například 22 let, jsem OSVČ a už jsem vystřídal 3 platformy, které mě živily. Bez každodenního sebezdělávání v oboru a bedlivého hlídání jestli mi neujel vlak si svojí práci vůbec nedokážu představit a už teď cítím, že mi "ti mladí a čerství" šlapou na paty. Vždycky žasnu, jak se může uživit někdo, kdo v pětadvaceti vpadnul ze školy a do padesáti funguje stylem "jednou za rok mě firma pošle na školení". Konkurenceschopnost takového člověka na trhu práce je pochopitelně na bodu mrazu.

    Ale abych jenom nekritizoval, tak vám dám jednu radu od mladého a nezkušeného. Pokud nemáte zrovna zakázky, tak skuste část volného času místo odpovídání na inzeráty věnovat zlepšování se v oboru, studiu nových technologií, práci na vlastních projektech, které můžou později přinášet zisk atd. Vím, že v padesáti už člověk není tak dravý a raději by měl své jisté, ale ochota pracovat zadarmo, pokud zrovna nejsou kšefty je podmínka úspěšnosti na volné noze.
    Ruža Becelin avatar 25.8.2010 16:19 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Bez každodenního sebezdělávání v oboru a bedlivého hlídání jestli mi neujel vlak si svojí práci vůbec nedokážu představit a už teď cítím, že mi "ti mladí a čerství" šlapou na paty.

    Mladi a cerstvi jo? :-D

    Bacha na to, workoholismus a paranoia je nebezpecna kombinace ;-)

    Clovek ma tvrde pracovat, ale ne drit jak vul...
    mkoubik avatar 25.8.2010 16:29 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    "Mladí a čerství" byla nadsázka, ale oni ti 15letí dneska jsou fakt machři (a asi vždycky byli - v 80. letech nikdo jiný než puberťáci počítačům nerozuměl). Navíc "dřít jak vůl" bych určitě neřekl, prostě mám štěstí že dělám to, co mě baví, takže se rád zajímám o novinky a dělal jsem to ještě předtím, než jsem se tím živil.

    Naopak považuju za užitečnější pracovat 4 hodiny a 4 hodiny si pročítat články na webu hrát si s novýma technologiema, než pracovat 8 hodin denně a v roce 2010 zjistit, že mi je 50+ a umím jenom Fortran.
    Ruža Becelin avatar 25.8.2010 17:03 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Nevim, s jakymi 15letymi se setkavas, mozna tady na Abicku. Muj pocit je opacny - decka prezrana modernimi seprepetickami a konzumnim zivotem, kterym je vsechno jedno a tak nejak doufaji, ze je rodice budou zivit vecne. Jasne, ze jsou vyjimky.

    S druhym odstavcem souhlasim, z puvodniho komentare jsem mel pocit, ze delas odnevidimdonevidim :-)
    25.8.2010 17:05 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Ha, ha...
    V polovině 80. let jsem takovým namachrovaným počítačovým puberťákem byl také. A musím konstatovat, že nemáte pravdu. Od koho myslíte, že jsme se učili? To se nám to jako v hlavě líhlo samo?
    Navíc po nástupu na vysokou školu jsem si uvědomil, že tak maximálně vím, že vlastně nic nevím. Puberťáci nás tam nutnou teorii opravdu neučili. Možná je to dnes jinak - člověk o dnešních školách čte a slyší leccos.
    25.8.2010 16:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Bez každodenního sebezdělávání v oboru a bedlivého hlídání jestli mi neujel vlak si svojí práci vůbec nedokážu představit ...

    Takový věci se některým lidem nesmějí říkát, natož jim je jen doporučovat. Pak budete považován za prudiče. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    25.8.2010 23:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    hm, a poslyšte, ono to vzdělávání je pro mladé stejně náročné jako pro staré?

    - za jak dlouho se průměrný patnáctiletý kluk naučí třebas padesát řádek telefonního seznamu, a za jak dlouho 50-55letý "předdůchodce" zvládne totéž?
    26.8.2010 12:33 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Pokud trenuješ pamět, tak zjistíš, že otázka špatného učení je v šedesáti docela nepodstatná.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    26.8.2010 12:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ok, bylo by možno trošku rozvést, jak to s tím tréninkem je? - ke stejnému výkonu v šedesáti stačí stejný trénink jako v patnácti?

    - to je super, akorát potom nevím, proč se například na různých soutěžích zavádí seniorská kategorie, přesněji proč sportovci odchází z vrcholového sportu nějpozději tak někdy po čtyřicítce ... a co já vím (a pozoruju), tak s mozkem to funguje dosti analogicky jako s těmi svaly, ale já jsem jen blbej ajťák, medicína a věci související nejsou můj obor, třeba se teď dozvím deset odkazů na zdroje, co by mě přesvědčily, že se pletu?
    26.8.2010 15:37 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Stejný ne, modifikovaný a jinak dávkovaný, tedy trenink mozku mám na mysli.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    26.8.2010 21:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    dobře, a to dávkování vyjde na spotřebovaný čas stejně?

    a ještě to "modifikovaný" ... a neodrovná to člověku síly na zbytek dne a podobně, nemá to třeba nějaké vedlejší efekty, které v těch patnácti (s metodikou pro patnáctileté) nejsou?
    25.8.2010 00:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    K tomu úklidu dávám jedno velké +1 a vzpomínám na rčení
    "Nic už mě nezastaví!... jen co se do toho pustím." ;-)
    25.8.2010 08:49 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    "Nic už mě nezastaví!... jen co se do toho pustím." ;-)
    Výstižné /nejen o úklidu/...:-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    25.8.2010 00:28 frantisek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    fandím ti. nevím co víc k tomu mám dodat.
    vencour avatar 25.8.2010 08:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality

    Ještě tu nezaznělo ... dík za to, co jsi pro "nás" udělal.

    Kéž se daří.
    \\//_

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    belisarivs avatar 25.8.2010 09:19 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Pravda.

    Pridavam se s diky.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Fluttershy, yay! avatar 25.8.2010 22:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    +1

    Nějakého javaře by to ale fakt chtělo. Tolik věcí by šlo udělat! (Třeba opravit jisté otravné bugy, třeba že nemám stránku "Mé komentáře" -- jo, zase.)

    A ještě jsem chtěl něco napsat... jo, s tím stropem. To máš ještě fajn. Znám několik lidí (mj. příbuzní), kteří dělají vědu. Jsou to státní zaměstnanci (ačkoliv někdy ne úplně přímo) a stát jim peníze bere, tedy nestagnují, nýbrž klesají. Stoupat už vesměs není kam, pokud se chtějí dál věnovat výzkumu. Vědu každopádně dělat chtějí a do zahraničí třeba odejít nemůžou z různých důvodů. Takže změna zaměstnání nehrozí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.8.2010 23:05 no kdo asi ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ...Tohle je typická argumentace hledání důvodů. Nikoliv toho jak ony překážky odstranit, změnit to, co se změnit dá a prijmout skutecnost, že potíže proste jsou a budou. Skutečně, čím jsou lide chytřejší tím snaze nacházejí omluvy. ...
    Fluttershy, yay! avatar 25.8.2010 23:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Jako co? Můžeš navrhnout, kde se u nás dá zkoumat třeba filologie nebo fylogeneze hmyzu -- mimo státní instituci? Jestli je pro ne-zrovna-čerstvého-absolventa relevantní přestěhovat se někde do ciziny do podnájmu a začít od zcela píky, když se musí brát v potaz zdraví, rodina,...?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.8.2010 00:04 no kdo asi ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    vymluvy, nic nez vymluvy.

    Sam sem byl kolikrat uplne na dne a zjistil jsem, ze jedine co ma cenu, je se znova zvednout a makat. A dneska jsem zadany protagonista v televizi, s produkcni chodim na kafe s dortem, s rejzou si tykam a Slovenky odmitam.
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 00:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Trolle, jdi doprdele.

    Nepsal jsem nic o tom, že je to v hajzlu, jenom že vyhlídky nejsou právě růžové. Pořád to tu není jako při současných škrtech v Rumunsku, kde se dřív měli mizerně a teď mají státní zaměstnanci (mj. v nemocnicích) o čtvrtinu méně, tzn. skoro nic.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.8.2010 12:32 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ´Ríkáš to správně, i když si z toho děláš strandu, prostě bud makám, nebo fnukám, ve dvaceti stejně jako v šedesáti.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    26.8.2010 12:57 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Tohle je typická argumentace hledání důvodů. Nikoliv toho jak ony překážky odstranit, změnit to, co se změnit dá a prijmout skutecnost, že potíže proste jsou a budou.
    vymluvy, nic nez vymluvy.

    Heh. Podobný komentár som toť vedľa videl od p. Jílka. Ale v niektorých situáciách je to nefér.

    Scéna: inžinier v NASA vysvetľuje nejakému pohlavárovi, prečo sme ešte neposlali sondu k Proxime Centauri:

    Inžinier : Viete ono je to 4 svetelné roky ďaleko a už len na prekonanie gravitácie Slnka by sme potrebovali strašne veľa energie a potom by bol problém z tej sondy vyslať nejakú informáciu na Zem, pretože výkon vysielača je obmedzený kapacitou batérie, a musíte ten signál veľmi presne namieriť, ....

    PHB: Tohle je typická argumentace hledání důvodů. Nikoliv toho jak ony překážky odstranit, změnit to, co se změnit dá a prijmout skutecnost, že potíže proste jsou a budou. Vymluvy, nic nez vymluvy.

    A inžinier sa začervená s pocitom hanby, že je súčasťou problému a nie súčasťou riešenia a odchádza riešiť tie hlúpe detaily ...

    vencour avatar 26.8.2010 21:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality

    Jestli spíš neřekne inženýr "dejte mi stokrát více peněz a do dvaceti let se uvidí" ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.8.2010 00:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    třeba filologie nebo fylogeneze hmyzu
    Člověk, který se vydá studovat něco podobného, snad musí dopředu vědět, jaké má asi vyhlídky na lukrativní zaměstnání. Takže mi pak přijde trochu opožděné, když by si stěžoval, že málo bere a ještě mu peníze škrtají, je-li celý stát zadlužený až po uši.

    Pokud někdo trvá na tom, že vystuduje a pak i bude pracovat v oboru, který je na státních penězích beznadějně závislý, tak by se asi neměl divit, že ho v daném oboru zlatá klec nečeká.
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 00:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Zajímavé, dotyční vesměs studovali něco trošku jiného. Každopádně "věda" je od slova "vědět" -- jistě, vědci (zvláště v základním výzkumu) obvykle nejsou bohatí, ani na to vesměs nemají vyhlídky, ale tu práci nezřídka dělají proto, že je baví, že se něco dozvídají atd. Řeč na rozloučenou s Oxfordskou univerzitou (Tolkien) je docela výstižná. Ona existence a podpora vědy (případně umění) taky něco vypovídá o úrovni naší civilizace...

    Stát škrtá, škrtá... (modří ptáci chcou mimochodem zřejmě zlikvidovat základní výzkum) ovšem miliardové smradlavé zakázky (zvláště stavební) nějak nemizí -- a to je to, kde mizí ty zajímavé peníze. Takže čirý populismus.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.8.2010 10:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Já stále nerozumím tomu, v čem je potíž. Daný člověk si svou kariéru vybral s plným vědomím, do čeho jde. Měnit nechce. A pouze si stěžuje, že podmínky nejsou ideální? To se přeci nedá dávat do souvislosti s otázkou, jestli si člověk může polepšit, pokud chce a má snahu.
    modří ptáci chcou mimochodem zřejmě zlikvidovat základní výzkum
    Zřejmě? Zdroj?
    ovšem miliardové smradlavé zakázky (zvláště stavební) nějak nemizí
    Opět: Zdroj? Co jsem si tak stačil všimnout, tak současný ministr dopravy Bárta, který si křeslo ve vládě patrně 'koupil' přes VV, si zatím vede nadmíru dobře. Sympatické překvapení. Stavebním firmám řekl, že pokud nezlevní, tak jim zakázky zruší. Nezlevnily, tak je zrušil. Spoustu staveb pozastavil a bude se stavět jen to, co zároveň dotuje EU, aby se o ty dotace nepřišlo.

    Máš tedy nějaké konkrétní informace o smradlavých stavebních zakázkách, které nemizí?

    A ještě drobnost: Jak tohle vše souvisí se situací tvých přátel? Bez ohledu na to, jestli se smradlavé zakázky zruší, nebo ne, tak jakékoliv ušetřené peníze by neměly skončit u filologů nebo kdekoliv jinde než v bance jako součást snahy o umoření dluhů.
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 11:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Ale prdlajs. Situace se v průběhu času mění. Pokud někdo vyšel ze školy před dvaceti lety a nastoupil do práce, nemohl vědět, jak to tady bude vypadat teď. Zajímalo by mě, jak si může polepšit. Podnikatel samozřejmě; programátor, manažer nebo soustružník může prostě přejít do jiné firmy, pokud už nemá kam stoupat v současné... ale člověk, který zkoumá -- což se provádí v pár (vesměs státem financovaných) institucích?

    Nechceš si to dohledat sám? I tady něco padlo. Třeba o Akademii věd ČR.

    Máme novou vládu, třeba se to zlepší. Třeba. Ovšem v nedávné minulosti třeba takové dálnice... (zdroj Euro nevímkolik) nebo datové schránky. ~.^

    Jak to souvisí? Musí se šetřit... takže ne, že by se zrušily zbytečné úřady a řešily vnitřní penězovody dopryč. Prostě se plošně seberou prachy státním zaměstnancům. Dlouhodobější trend. To, co se tím ušetří, je jen malá část toho, co chybí. Ale počkej, až i ti lidé, kteří svou práci dělají ne kvůli penězům, ve zdravotnictví, vzdělávání, vědě atd. usoudí, že jim to za to nestojí -- a odejdou dělat něco, co je třeba nebude tak uspokojovat, ale aspoň nebudou muset zvažovat, jestli mají na kvalitnější boty nebo týden dovolené.

    Podobné, jako když před lety za Paroubka dramaticky zvyšovali platy učitelům. Těžká propagace toho, jak jim přidají X procent a kdesi cosi. Akorát jim to současně tiše sebrali na něčem jiném (fakt už si to nepamatuju přesně), takže reálně šlo o pár stovek. Čirý populismus.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.8.2010 12:49 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Pokud někdo vyšel ze školy před dvaceti lety a nastoupil do práce, nemohl vědět, jak to tady bude vypadat teď. Zajímalo by mě, jak si může polepšit.
    No, nemůže si polepšit, pokud trvá na tom, že bude pořád dělat totéž. Ale kdyby byl ochoten měnit, tak by to určitě nebylo neřešitelné - vysokoškolsky vzdělaný člověk může dělat kdeco - včetně toho podnikání. Když ale od začátku nastavíš kritérium na "dělá tohle a nic jiného dělat nechce", tak pak není na místě se divit, že si nepolepší.
    Nechceš si to dohledat sám? I tady něco padlo. Třeba o Akademii věd ČR.
    Hehe, když to používáš jako argumentaci, tak ne, nechci si to dohledat sám. Tak se debaty nevedou :-). Také by ti nepřišlo košér, kdybych vznesl nějaké obvinění, ty bys požádal o důkaz a já bych řekl "najdi si to sám" :-)
    Máme novou vládu, třeba se to zlepší. Třeba. Ovšem v nedávné minulosti třeba takové dálnice...
    Jistě, doufejme, že se to zlepší. Zatím to tak vypadá (tedy přinejmenším v tomto směru). Ovšem když tohle píšeš, tak nerozumím, proč jsi předtím říkal, že se nic nemění.
    Jak to souvisí? Musí se šetřit... takže ne, že by se zrušily zbytečné úřady a řešily vnitřní penězovody dopryč.
    Tak přesně tohle, pokud vím, je cílem té nové vlády. Uvidíme, jak dostojí slibům.
    Prostě se plošně seberou prachy státním zaměstnancům.
    Je zvláštní, že na jednu stranu chceš rušit úřady a na druhou ti vadí snižování státních platů. Podle čeho bys tedy vybíral ty úřady, které mají zůstat? Co když by je někdo jiný vybíral podle jiného klíče?
    Dlouhodobější trend.
    To není pravda. Až do loňského roku se platy státním zaměstnancům pořád zvyšovaly. Plošné snížení o 10 procent zavádí až tato nová vláda.
    To, co se tím ušetří, je jen malá část toho, co chybí.
    Ani ne, ušetří se tím hodně. Ale především - šetřit je v tuto chvíli nutné ve státních výdajích všude, takže i málo pomůže. Jistě, bylo by špatné, kdyby se na jedněch šetřilo, ale rozhazovalo jinde. Ale to lze v tuto chvíli těžko posoudit - to šetření se ještě ani pořádně nerozběhlo.

    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 13:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    No, nemůže si polepšit, pokud trvá na tom, že bude pořád dělat totéž.

    Bohové, přečti si, co jsem napsal. To není, že překládám zboží v Tescu a nelíbí se mi tu, tak půjdu do Kauflandu, nebo dokonce do stavebnin překládat něco jiného. V té odkazované stati je psáno o vědě výstižně (začátek je tu). A tady si nejde zvolit jiného zaměstnavatele. Takže pokud se ti lidé rozhodnou, že půjdou od vědy pryč, ta věda tím utrpí. A jak pravím, naše kultura/civilizace je v takovém okamžiku rozhodně na výši. Jo a nejsou to jenom úředníci a vědci, veřejný sektor zahrnuje i třeba hasiče nebo učitele. To budeš taky rád, když půjdou dělat něco rentabilnějšího? Hmmm...

    Hehe, když to používáš jako argumentaci, tak ne, nechci si to dohledat sám. Tak se debaty nevedou :-). Také by ti nepřišlo košér, kdybych vznesl nějaké obvinění, ty bys požádal o důkaz a já bych řekl "najdi si to sám" :-)

    Klíčová slova: ODS, Akademie věd ČR, základní/aplikovaný výzkum, program. (Blogy zde o tom zmínku obsahují, a to nemalou.) Jo, taky Topolánek, ale co jsem před časem slyšel rozhovor s Nečasem, nezdálo se mi, že by na to měl radikální odlišný názor. Ale třeba teď ta změna financování VŠ by mohla být k lepšímu. Uvidíme.

    Je zvláštní, že na jednu stranu chceš rušit úřady a na druhou ti vadí snižování státních platů. Podle čeho bys tedy vybíral ty úřady, které mají zůstat? Co když by je někdo jiný vybíral podle jiného klíče?

    Nevím, zda sis toho všiml, ale to nejsou jenom úředníci. Při omezování byrokracie by neměl být zásadní problém analyzovat, kdo dělá zbytečnou práci (ale proč bych to měl dělat .

    To není pravda. Až do loňského roku se platy státním zaměstnancům pořád zvyšovaly. Plošné snížení o 10 procent zavádí až tato nová vláda.

    Vážně? Viz ten příklad (z praxe) s učiteli -- pár stovek naoko. V muzeu běžní zaměstanci AFAIK stagnovali.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.8.2010 14:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Bohové, přečti si, co jsem napsal. To není, že překládám zboží v Tescu a nelíbí se mi tu, tak půjdu do Kauflandu, nebo dokonce do stavebnin překládat něco jiného. V té odkazované stati je psáno o vědě výstižně (začátek je tu). A tady si nejde zvolit jiného zaměstnavatele. Takže pokud se ti lidé rozhodnou, že půjdou od vědy pryč, ta věda tím utrpí
    Neboj, četl jsem to. A opakuji, že si daný člověk musí vybrat mezi tím, jestli trvá na tom, že zůstane, nebo se bude snažit si polepšit. A že by vědě uškodilo, kdyby odešel? No, tak si holt nepolepší, když na to kouká takhle.

    Celou dobu mluvíme o tom, jestli si polepšit může, když bude chtít. On nechce. Je to od něj šlechetné, že chce zůstat ve službách vědy a veškerenstva, ale jeho motivace pro to "nechtění" je celkem vedlejší. Můžeš tu motivaci obdivovat a chválit, ale netvrď, že si polepšit _nemůže_.
    veřejný sektor zahrnuje i třeba hasiče nebo učitele. To budeš taky rád, když půjdou dělat něco rentabilnějšího? Hmmm...
    1) Nikde jsem nepsal, že bych byl rád, ať už udělají to, či ono. Jen trvám na tom, že pokud by chtěli, mohli by.

    2) Opravdu jsi přesvědčený, že jsou všichni (nebo aspoň většina) těchto lidí ve státních službách kvůli své nezištné lásce k naší společnosti, která by se bez jejich sebeobětování v podobě akceptace nižších platů rozklížila?
    Klíčová slova: ODS, Akademie věd ČR, základní/aplikovaný výzkum, program.
    Potíž je v tom, že ty (nebo lidé, kteří tu psali blogy na toto téma) apriori uvažuješ o jakémkoliv škrtu v této oblasti jako o svatokrádeži, jako o věci, která je neoddiskutovatelně špatná, a kdo to nevidí stejně, je nekulturní barbar, který nemyslí na budoucnost. Já tak neuvažuji. Popravdě nevím, jaké škrty byly nebo budou zavedeny a třeba bych s tím nesouhlasil, ale nemám rád, když je něco podáváno černobíle.

    Vím hned o několika výzkumných projektech AV, které jsou vyhozené prachy (z mého pohledu). Takže přinejmenším nějaké škrty jsou podle mě na místě.
    Při omezování byrokracie by neměl být zásadní problém analyzovat, kdo dělá zbytečnou práci
    Neřekl bych. Různí lidé mají různé priority. Pro někoho může být zrušení toho či onoho úřadu, instituce, muzea nebo ústavu nepodstatné, jiný tím přijde o živobytí (i když třeba není jejich zaměstnancem).
    Vážně? Viz ten příklad (z praxe) s učiteli -- pár stovek naoko. V muzeu běžní zaměstanci AFAIK stagnovali.
    Pokud vím, tak se bude škrtat státním úředníkům. A těm platy rozhodně rostly.
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 14:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Celou dobu mluvíme o tom, jestli si polepšit může, když bude chtít. On nechce. Je to od něj šlechetné, že chce zůstat ve službách vědy a veškerenstva, ale jeho motivace pro to "nechtění" je celkem vedlejší. Můžeš tu motivaci obdivovat a chválit, ale netvrď, že si polepšit _nemůže_.

    Je to jednoduchá implikace: Dělám něco, co mě baví (věda) a považuji za užitečné. => Nemám skvostné ekonomické vyhlídky. Problém je určení té hranice "ekonomicky je to stále únosné" a "ekonomicky to už únosné není".

    Pro význam vědy a vzdělání viz tu esej. Ano, je to pro mě svatá kráva. Ale kam se dostaneme, když tu krávu zařízneme? Tvrdím, že do smradlavé kupy hnoje... v nejlepším případě.

    Potíž je v tom, že ty (nebo lidé, kteří tu psali blogy na toto téma) apriori uvažuješ o jakémkoliv škrtu v této oblasti jako o svatokrádeži, jako o věci, která je neoddiskutovatelně špatná, a kdo to nevidí stejně, je nekulturní barbar, který nemyslí na budoucnost. Já tak neuvažuji. Popravdě nevím, jaké škrty byly nebo budou zavedeny a třeba bych s tím nesouhlasil, ale nemám rád, když je něco podáváno černobíle.

    Troufám si tvrdit, že gender studies a podobné capiny jsou (zatím) v menšině, pokud v ní reálně jsou, je možné je tolerovat nebo utlačovat, ale bohové: ne zaříznout AV ČR!

    Neřekl bych. Různí lidé mají různé priority. Pro někoho může být zrušení toho či onoho úřadu, instituce, muzea nebo ústavu nepodstatné, jiný tím přijde o živobytí (i když třeba není jejich zaměstnancem).

    Takže už srovnáváš výzkumné a kulturní instituce s úřady. Skvělé.

    Pokud vím, tak se bude škrtat státním úředníkům. A těm platy rozhodně rostly.

    A bude se také škrtat třeba těm lidem z muzeí. Některým platy také rostly, některým ne. Krom jiného se také muselo propouštět -- plošně, každé oddělení, ať už šlo o úřad, nebo o oddělení v tom muzeu.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 14:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Jo a tvrdím, že o užitečnosti projektů nemá co rozhodovat občan, protože tomu hovno rozumí. Třeba tady ta kvantová optika: kdejaký Pepa z depa si asi nemyslí, že kvantový počítač k něčemu bude. Tudy vážně ne.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.8.2010 15:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Já si naopak myslím, že Pepa má úplně stejný nárok na rozhodování o tom, jak bude naloženo s jeho daněmi, jako kdokoliv jiný. Ostatně, bez pokročilého výzkumu kvantové optiky ČR zřejmě bude fungovat i nadále. Bez opravených silnic už hůře. Samozřejmě je to zjednodušený pohled.
    26.8.2010 15:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Ale kam se dostaneme, když tu krávu zařízneme? Tvrdím, že do smradlavé kupy hnoje... v nejlepším případě.
    Možná, ale určitě na tom budeme lépe, než když zbankrotujeme.
    ale bohové: ne zaříznout AV ČR!
    Dokud se zabývá např. tím, co jsem minule odkazoval, tak ať do ní klidně řežou. Mrkni na to, není to žádná bohulibá činnost.
    Takže už srovnáváš výzkumné a kulturní instituce s úřady. Skvělé.
    Nesrovnával jsem nic. Napsal jsem zrušení toho či onoho úřadu, instituce, muzea nebo ústavu - jinými slovy jsem ti dal na výběr. Ale i kdybych srovnával... ne každý úřad je zbytečný, některé chtě-nechtě potřebujeme. A ne každý výzkumný či kulturní ústav je nezbytný.

    Jsem všemi 10 pro likvidaci přebytečných úřadů a zeštíhlení těch zbývajících. Ale stejně tak jsem přesvědčen, že by si dietku nebo zaříznutí zasloužila i řada institucí (viz znovu ten odkaz v minulém komentáři), které ty považuješ za nedotknutelné.
    A bude se také škrtat třeba těm lidem z muzeí. Některým platy také rostly, některým ne. Krom jiného se také muselo propouštět -- plošně, každé oddělení, ať už šlo o úřad, nebo o oddělení v tom muzeu.
    Já v tom nevidím žádné příkoří. Šetřit se musí všude.
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 18:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Drobný detail. ČR není zdaleka Řecko nebo Rumunsko, opravdu chudá země už vůbec ne. To jako s tím Klausem a ekologií jako třešničkou na dortě.

    Tím to vyhrožování Řeckem trošku ztrácí na vážnosti.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.8.2010 21:27 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ČR není zdaleka Řecko nebo Rumunsko
    Není, ale rozhodně ne zdaleka. Vzhledem k potenciálu hospodářství je náš buffer dost malý. A navíc je dost hloupé uvažovat tak, že "teď je to ještě dobrý, tak se klidně zadlužujme dál".

    Narážce na Klause nerozumím.
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 22:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Když lidi nemají co do huby, těžko budou filosofovat nad nesmrtelností chrousta (ačkoliv...), tato situace zde není. To je s tou narážkou na Klause, který prohlásil, že prvně je třeba budovat kapitalismus, až pak budeme moci myslet na ochranu životního prostředí. ČR patří do první asi čtyřicítky nejvyspělejších zemí na světě, chudoba nebo negramotnost tu ani náhodou není -- právě na tu třešničku na dortu je tu tedy prostor. Jistě, netřeba se chovat rozhazovačně, což to by položilo kohokoliv, ale kdo jiný by se té špičce měl věnovat, když ne ty nejvyspělejší státy (včetně ČR)?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.8.2010 08:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ČR patří do první asi čtyřicítky nejvyspělejších zemí na světě, chudoba nebo negramotnost tu ani náhodou není
    A právě to by se při vzrůstajícím nekontrolovaném zadlužení postupně rychle vytratilo. V tuto chvíli ještě máme možnost se z těch dluhů vyhrabat v podstatě nenásilně - ty řezy zas tak moc bolet nebudou. Resp. bude to mnohem přijatelnější, než kdyby se to dostalo dál - pak by bolely hodně a filologie by už byla naprosto mimo.
    Jistě, netřeba se chovat rozhazovačně, což to by položilo kohokoliv, ale kdo jiný by se té špičce měl věnovat, když ne ty nejvyspělejší státy (včetně ČR)?
    Rád bych se s tím ztotožnil, ale obávám se, že i coby jeden z té čtyřicítky si můžeme ošklivě nabít držku, když se prostě neuskrovníme. Stačí se podívat, jak rychle dluh narůstá - kvůli úrokům je to skoro exponenciální (kdyby se nezačal deficit snižovat). Když je pak roční deficit tak výrazné procento státního produktu, tak je fuk, jak vysoko jsme nyní - spadli bychom velmi rychle do pořádného průseru.
    27.8.2010 10:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Me prijde blbe, ze uz ted jen na urocich statniho dluhu platime desitky miliard rocne. Za to by se dalo udelat veci ..
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.8.2010 00:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    třeba že nemám stránku "Mé komentáře" -- jo, zase.
    tohle nejde ?
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 00:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Přesně tak, "Stránka nebyla nalezena". Je na to nahlášený bug, je to kvůli nějakému provázání inzerátů v bazaru a té stránky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.8.2010 00:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Já to normálně vidim. Zkoušels to po odhlášení?
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2010 09:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Jo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xsubway avatar 25.8.2010 08:27 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Díky za vše
    ;-)
    25.8.2010 10:58 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Diky za uzasnou praci pro abicko. Preju hodne stesti v dalsi urovni zivota. :)
    25.8.2010 12:06 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    zdravim,

    to je skoda. Nejhorsi na tom je, ze nahrada za Tebe jentak nebude. Cekal jsem spise "akvizici" zvenci nez zevnitr.

    Nicmene to velmi dobre chapu. Rodina je vzdycky prednejsi a zdravi ma clovek jen jedno. Nekdy je lepsi "vystoupit".

    Co se tyce zdravi, tak jsem zacal po podzimu premyslet jinak.

    Ohledne "uklidu" vlastnich veci, tak to jsem taky zacal resit. Da se rici, ze tato faze se u me pomalu konci a resim ted spise dalsi ziskavani penez a snizuju ztraty.

    Vcelku jsem taky premyslel, ze se na LS vykaslu. Jenomze neni nejak cesty zpet. A neni moc horsich praci, co jsem delal, kdyz to srovnam s provozovatelem portalu.

    Strop vydelku. Ano, je to neprijemne a taky to budu muset nejak poresit jinak nez zamestnanim.

    Nejak se rozepisi pozdeji. Defakto par veci, co popisujes, tak u me melo stejny prubeh. Nejspise zitra vecer. Anebo se stavim na Vasem sezeni na kus reci.

    hodne stesti.

    gf
    25.8.2010 13:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Chce to velkou silu zariznout neco, do ceho jsi hodne investoval (penez, casu, energie, emoci).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    25.8.2010 17:12 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    jojo, to je pravda. A je to i jedna z nejdulezitejsich vlastnosti u rizeni projektu = umet neco zastavit, i kdyz to na prvni pohled zije.

    gf
    26.8.2010 21:22 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    zdravim,

    vcelku jsem premyslel ted dva dny o tom, co se stalo. A predevsim v "globale".

    Pridam par myslenek:

    - otazka nastupce: takovi lide se nerodi jen tak. A nedelaji casto veci jenom z dobreho rozmaru. A chce to se delit. Bud o prijmy nebo o podily. Chci tim jen rici, ze rici "hleda se nastupce" jenom nestaci. Chce to dodat, co za to. Pak to vypada lepe nez na vetsine pohovoru, kde je prekvapenim minimalni mzda po popovidani si o "progresivni" spolecnosti.

    - ted trochu k jadru problemu. Rekl bych, ze to je neco, co tu trva jiz roky a doposud se toho malokdo dovedl zbavit.

    Hodne lidi zacne delat neco jako nadsenci. Studenti maji neomezene zdroje. Casem uz pracujete. Da se to i dotovat. Jenomze pak se naroky zvysuji. Treba manzelka a deti a ze nechce byt clovek sam v zajeti pocitacu. Chapu to. A dost.

    Jenomze tady je treba prepnout na jiny zpusob vydelavani. Tezko se pak ukociruji konicky a prace dohromady.

    Kdyz chce clovek delat linuxovy portal, tak to chce mit nejaky rozpocet. uvedu priklad na mesicnim rozpoctu [cele ciste fikce!!]. Neco clanky. Treba 22*2*1200Kc za clanek (aby to za neco stalo co se tyce kvality[to je podle me realna cena]). Treba sefredaktor - 25kKc. Treba programator/tester 30kKc. No a mi nejaky zisk. A platit dane. Server neco stoji(par tisic). Kancelare(par tisic, desetitisic). Energie(par tisic). atd... Dostavate se k 150-200kKc mesicne. No a ted jak na to vydelat. Jsme na castce okolo 2MKc rocne v nakladech.

    [mozne modely]

    Neco se da vydelat reklamou - "reklamka a medialka". Jenomze tu jsme na nejakych 10-tisicich unikatnich navstecnivich denne. A za to asi malokdo da zminovane penize mesicne. Za ty penize si na google nebo na seznamu koupi vice. Cim vice navstev, tim lepe. A tezko se presvedcuji firmy, ze si maji neco koupit....

    Delaji se vedlejsi sluzby a portal se dotuje. Asi nejcastejsi model. Treba skolite, prodavate sluzby, prodavate vyrobky. Muzete lepe drzet kvalitu a smer.

    Placeny obsah neprojde. Rekl bych, ze by bylo malo lidi, co by jej platilo a dost by sezraly bankovni poplatky a rezie okolo nej. To, ze by to par lidi kategoricky odmitlo (naklady jste videli), me nejak moc nezneklidnuje.

    Reseni by mozna bylo delat veci(vydavat obsah) pro zahranici. Jenomze to uz postrada pak smysl (bohuzel) delat neco pro nasinec.

    Neco muze "oresit" obchodnik, ale to jsou dalsi penize navic (klidne okolo 30kKc mesicne, ano da se jit na provize), ale tezko bude prodavat.

    Asi nejlepsi situace by byla, kdyby provozovatele (Leos) [doplnte si libovolne jmeno] portal zivil. To by bylo nejlepsi.

    ----------------------

    Takove je podle me situace a letity problem. Nic tajneho. Chybi tu nejaky obchodni model.

    Tocime se tu take nejak v kruhu:

    Nadseni->konicek->pokus od podnik.

    pak bud ->krach -> odkup

    anebo -> zastiteni velkych/vetsich firem. Nebo odkup. Nebo ciste medialni firma.

    A puvodni autor a puvodni idea je nahle pryc.

    Hlavni myslenka: spatne je, ze si na sebe medium jako takove nevydela. Je otazka, zda to jde. Kdyby tomu tak bylo, tak se vyplati delat ciste pro portal a ne delat jeste jinde. A zbytecne pak nepadaji velmi kvalitni hlavy. Nebo i media. Takto se da popsat muj nazor. Dejiny se opakuji. V tomto pripade asi uz 15 let. Nereknu Vam, jak rozmotat toto "klubko". Rikam jenom, ze toto je "klubko".

    gf
    27.8.2010 10:19 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Standardni display reklama jde k sipku. Ctenari abicka jsou prukopnici v nasazovani flashblocku, az se to nauci BFU, budou mit problemy i idnes a podobni vydavatele.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    27.8.2010 12:20 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    co se tyce reklamy, tak ta moc nevydelava. A specielne reklamy z Google AddWords maji posledni dobou velky propad. Budu to ted nekdy pocitat a i resit. Necekam dobra data z kalkulace.

    To, ze lidi blokuji reklamu, tak to bych tak nejak ignoroval. Porad budou naklady vetsi na reseni uzivatelu s blokovanim reklam vetsi nez zisk z reklamy nebo to bude drahe.

    Co se tyce blokovani reklam, tak by to chtelo mit nejaka konkretni cisla. Zatim jsem zadna poradne neslysel. Kolik lidi blokuje ?

    Do toho jsou inzerenti mene graficky a napadove kreativni a nekdy se lidem nedivim, ze reklamu blokuji.

    Osobne bych blokovani videl spise u lidi, co nic nekoupi(studenti, nemajetni a tak...). A na ty neni reklama uplne cilena(ano rodice obcas penize daji). Taky bych se vykaslal na nazory par lidi, co budou kricet v diskuzich. Nazor vetsiny je uplne odlisny a ma vice k realite.

    gf
    frEon avatar 27.8.2010 16:23 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    to nebude jenom flashblockem, ja treba flash v prohlizeci vubec nemam. jeden z problemu flashe je, ze na linuxu proste neni dotazenej a pada to, zasekava to prohlizece a vubec hlavne saje.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    27.8.2010 17:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ok, myslel jsem *block vcetne zakazovani netmonitoru, coz nam kazilo statistiky v ocich inzerentu, zatimco krivka v google analytics mela jiny prubeh.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    25.8.2010 13:52 martan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    uz jsem se chtel pred lety zeptat, jak pisete, ze jste spoluzakladatel tohoto portalu, kdo byli ti ostatni zakladatele?
    25.8.2010 14:14 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Nikde nevidim predponu 'spolu'. Vymyslel jsem jej, napsal a rozjel sam. Idea byla libiva, takze se brzy pridali dalsi lidi do tymu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    25.8.2010 14:26 martan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    ano, pardon, mate pravdu, to jsem se spletl, myslel jsem, ze abc melo nejakeho predchudce, kde jste to delal jeste s nekolika jinymi, neco o hardware , musi to byt snad vic jak 10 let.
    25.8.2010 14:27 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Penguin.
    25.8.2010 14:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Ale to byl taky muj projekt, hostovany na penguinu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    otasomil avatar 25.8.2010 17:24 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality

    No nevim jak ostatni, ale dle mne tento portal funguje docela dobre. Vsechny funkce jsou snadno pouzitelne.

    Pokud neni cas na vyvoj tak to az tolik nevadi.

    Zakladatel portalu (Leos Literak) udelal slusny kus prace. Jenze pak prichazi rodina, povinnosti ..... a cas postupne prenechat provoz jinym (drive se rikalo mladym kadrum).

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    xxxs avatar 25.8.2010 22:56 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    dobry portal, dobra robota. dufam, ze abc sa bude darit nadalej aj bez otecka.
    27.8.2010 10:20 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Diky vsem za prani.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    frEon avatar 27.8.2010 16:24 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    jinak diky za to, co jsi pro abc a tim i pro nas udelal.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    vencour avatar 27.8.2010 17:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality

    Kdysi jsem slíbil se projavit. Pořád mam fofr. Tak už radši slibuju hodně málo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    2.9.2010 20:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktuality
    Připojil bych se s díky za vše, cos pro portál udělal. Skvělá práce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.