abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 146 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    8.12.2005 15:59 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    tak piš alespoň bez gramatických chyb :-) schořel - shořel :-D
    8.12.2005 16:00 Majkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    protoze ti tohle nic nerika:
    8.12.2005 16:05 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Pokud chceš aby to po tobě někdo četl, tak se snaž psát tak jak je to přehlednější pro něj. Existují nějaké konvence a je dobré je dodržovat.

    t4ky m0hu pr0hl45t ze se m1 p153 l3p3 t4kt0 4l3 kd0 t0 bud3 c15t?
    vencour avatar 8.12.2005 16:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    A proc ne? Dejme tomu, ze je to forma testu inteligence :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.12.2005 16:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Čtenáře nebo pisatele? :-)
    stativ avatar 8.12.2005 18:24 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    m4l0kd0, 4l3 a5l3p0n 5e n3nud1m
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    vencour avatar 8.12.2005 18:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    T4ky 5e n3nud1m :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 8.12.2005 18:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Tenhle způsob psaní nemám rád. Nejčastěji se totiž vyskytuje v takovémto kontextu:

    Énlá.rge your P3N1S. N0 pr3.skt1pt10n -V14GR4

    :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    stativ avatar 8.12.2005 18:53 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    od toho mam filtry :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    8.12.2005 19:59 blackened
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    70 j3 5148074, 70|-|13 j3 73p|2\/3 5p|24\/|\|`/ |-|4|2|)(0|23. ;-)
    brozkeff avatar 8.12.2005 22:39 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Uff
    To už mě vážně dalo práci přelouskat, už dost!:)

    Btw, kdo přeluští tohle?: §(/{$#^&%%$!@#*()?!-+%%§!/}°~`; (Hint: nic v tom nehledej:)
    8.12.2005 16:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Nechápu, proc Vám vadí, když dělám mezery mezi slovo a interfunkcí.

    Protože je to chyba. Mezery z obou stran se dělají pouze u některých značek, napadá mne jen pomlčka a elipsa (výpustka; a tam ještě jen někdy).

    Raději píši bez hacku a carek , protoze mám špatné zkušenosti s kodovací tabulkou Latin2 v Linuxu.

    Latin2 je pojem, pod kterým si představuje každý něco jiného. Někteří CP852, někteří ISO 8859-2 a někteří ještě něco úplně jiného. Jaké máte konkrétně špatné zkušenosti? Tedy tak špatné, aby to ospravedlnilo fakt, že komplikujete ostatním čtení vašich příspěvků.

    Já lidi nesoudím podle pravopisu, ale podle toho, co dokáží a co je v nich.

    Nesoudím lidi, soudím příspěvek. Je-li příspěvek psán tak čuňácky, že mi to komplikuje jeho čtení, takový příspěvek se mi nelíbí a přesahuje-li to meze, ozvu se. Jsem ochoten pochopit absenci diakritiky ve výjimečných případech, kdy pisatel mimořádně sedí u počítače, kde je špatné nastavení, a nechce nebo nemůže ho změnit. Pokud je ale důvodem lenost, pohodlnost nebo dokonce snaha o "kůl imidž", akceptovat to nemohu. Hrubky a absence interpunkce (nebo její chybné používání) jsou neomluvitelné.

    8.12.2005 16:05 prageroj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    nepuzivej latin,a le utf. jsme v 21. stoleti
    Cigydd avatar 8.12.2005 23:37 Cigydd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Zrovna Pro Váš příspěvek není Unikódu vůbec třeba :-)
    --Cigydd
    9.12.2005 11:09 prageroj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    neni, proc by melo byt? ja si nestezoval na latin2. s diakritikou pisu do knih, ale ne do diskuzi na netu. imho je to uplne zbytecne
    8.12.2005 16:09 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Je sice chvályhodné, že píšete s diakritikou, což mnoho jiných návštěvníků tohoto serveru vytrvale z rozličných důvodů nedělá, ale to není všechno. I tento zápis obsahuje drobné překlepy:
    • proc
    • interfunkcí
    • namysli
    Ještě by snad šlo namítnout, že se "vy" píše s malým písmenem, když je oslovováno více osob, nicméně to závisí na tom, jak jste to myslel (třeba každému zvlášť).

    Včera šlo spíše o to, že se k této vlastnosti příspěvku přidaly některé další - neuvěřitelnost a provokativnost. Podle chyb v textu se ještě nedá o někom jen tak prohlásit, že je blb.
    8.12.2005 16:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Ještě by snad šlo namítnout, že se "vy" píše s malým písmenem, když je oslovováno více osob

    I v případě jedné osoby se velké písmeno používá jen v dopisech. Je samozřejmě námětem k diskusi, zda se má ve smyslu tohoto pravidla považovat email nebo příspěvek do webové diskuse za dopis. Můj názor je že ne, ale jsem radikál a osobně bych to navrhoval zrušit i v těch dopisech. Považuji za nesmysl, aby pravopis závisel na tom, kam větu napíšu.

    8.12.2005 16:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    osobně bych to navrhoval zrušit i v těch dopisech. Považuji za nesmysl, aby pravopis závisel na tom, kam větu napíšu.
    Je to čista snobarna asi z predminuleho stoleti pod vlivem nemciny (kde uz to BTW v oficialnich pravidlech zrusili), ale diky pestovani v reklamach se to nejen drzi, ale dokonce i jeste vice rozmaha i v beznych textech. Bohuzel by mohl byt clovek povazovan za nevzdelance nebo dokonce za nezdvoraka, kdyz to v nejakem oficialnejsim dopisu nebude...
    8.12.2005 16:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Je to čista snobarna asi z predminuleho stoleti pod vlivem nemciny

    Jenže v němčině se aspoň při vykání píše Sie vždy, ne jako u nás někde ano a někde ne.

    8.12.2005 16:38 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Jenže v němčině se aspoň při vykání píše Sie vždy, ne jako u nás někde ano a někde ne.
    Tyka se samozrejme "Ihr" a "Du" ;)
    Dalibor Smolík avatar 8.12.2005 16:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    nojo, snobárna. V angličtině se pěkně oslovuji velkým písmenem já - I :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.12.2005 16:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Bohuzel by mohl byt clovek povazovan za nevzdelance nebo dokonce za nezdvoraka, kdyz to v nejakem oficialnejsim dopisu nebude...
    Bohužel. Ale je třeba nepodléhat.
    8.12.2005 16:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Já jsem zase často za ignoranta, když píšu vánoce a velikonoce, přestože to není otázka neznalosti, ale přesvědčení…
    8.12.2005 16:59 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    to to musis trochu rozepsat na vanocni a velikonocni svatky a mas to v pohode ;)
    8.12.2005 16:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    A na druhou stranu se nikdy nemůžu rozhodnout jestli se ozvat když mi to je nepříjemné (a to je), že mi tak někdo píše. Na jednu stranu mi to celkem vadí, na druhou se bojím, že bych tak urazil pisatele (urazil možná není to správné slovo, ale prostě by ho to možná nepotěšilo).
    Copak toho není dost?
    8.12.2005 19:04 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Zvláštní, já se nikdy nepozastavoval nad tím proč se to tak píše a žiju v domění že "Vy" je vyjádření určitého respektu a vy je běžný hovor. Prostě použití velkého písmena vyjadřuje že si protějšku vážím a dávám mu to tím navědomí a použití malého všude jinde. Kde jsem na to přišel ovšem nevím :-).
    8.12.2005 19:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Já to používám. Názor, že je to archaická snobárna má také něco do sebe. Proč ne?
    BTW. Když jsem se porvé setkal s používáním acronym a zejména smajlíků, tak jsem dostal málem vyrážku :-) . No, a jak mi to pěkně jde! IMHO to má své kouzlo ;-) A já ho nakonec našel. Ale první reakce byla bouřlivá. :-(
    8.12.2005 19:34 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    S velkým písmenem pište moje jméno, ale Vy, Vy, co Vy, nevím, to si na někoho spíš ukazuju, než abych ho oslovoval. Prostě mnohem větší radost mi uděláte, když místo nějakého Vy nebo Ty napíšete moje jméno. Jeden velký les z VyVyVyVyVy mě moc nepotěší.
    Copak toho není dost?
    8.12.2005 19:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    To Vás chápu, Honzo. :-) Ale Vy možná nechápete, že oslovení jménem je zase pro někoho záležitost intimní, až vlezlá. Fakt. Forma toho co píšu je štulec, ale jinak pravda.
    BTW. Mi jde říkat Vy, vy, Ty, ty, ti i fšemi variantami jména aniž bych tím urpěl újmu na zdraví. :-) Ostatní se snažím šetřit a pochopit, co jim případně vadí a oslovit vhodně..
    8.12.2005 20:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Njn, já vím, někdo lítá metr dvacet, když mu program bez vyzvání tyká, mně to vyhovuje víc :-) Všechno co jsem kdy přeložil jsem přeložil tykace, vida jaký jsem to nezdvořák :-)
    Copak toho není dost?
    8.12.2005 20:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Já jsem uvykl spíš na to tykání. Ale nechávám se (radostně) vytáčet tykáním reklam. To si před tím blbbordem vystřihnu herecké číslo. Začnu rozčileně sípat a pak hystericky řvát na celé kolo "Co mi tykáš ty #@!$? A nebo tak podobně. Ale jen někdy. Příbuzní a přátelé to nevidí rádi a okřikují mne. :-)
    8.12.2005 20:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Připomněl jste mi jeden plakát z učebnice dějepisu (Ты записался добровольцем? - vivat Google).
    8.12.2005 20:37 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Héj! Potřebuju procvičit práci s googlem :-)
    Copak toho není dost?
    8.12.2005 20:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Ona existuje i americká varianta, ale na tu jsem, myslím, viděl jen parodie…
    8.12.2005 20:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    To jsem měl pár dní v blogu, tu se strejdou Samem, ta je známá až moc :-) Já jsem původně hledal britskou verzi s Kitchenerem, ale v angličtine to YOU může znamenat všechno, až potom jsem si vzpoměl na tenhle plakát, ale to už jsem promarnil moc času, tak jsem to holt nestihl.
    Copak toho není dost?
    8.12.2005 20:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    ale v angličtine to YOU může znamenat všechno

    YaST Online Update? :-)

    8.12.2005 21:05 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Já mám pocit, že (c) na to mají rusové, a pak ten nápad použil kde kdo, parodií včetně. Ale nevím.
    8.12.2005 21:09 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Kitchener verboval do armády určitě dřív než Trocký nebo kdo (teď nevím, no :-)) začal budovat Rudou armádu.
    Copak toho není dost?
    9.12.2005 10:34 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Koukal jsem na oba plakáty a ten ruskej je lepší. Amickej ještě lepší. Docela by mi zajímalo, kdo s tím prstem přišel. Kitchener asi přeci jen dřív, nežli rusové. Ale byl první?
    9.12.2005 15:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    To nevím. Možná jo. V takovéhle podobě asi jo. Ostatní předtím asi neměli příležitost. Buď vedli malou válku a nepotřebovali volat každého do zbraně nebo jim lidi nahnala vrchnost a ta na to nepotřebovala vylepovat plakáty s nějakým Kitchenerem :-)
    Copak toho není dost?
    8.12.2005 20:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    :) Poprskal jsem si zase monitor. Na to jsem nevzpomněl, to je další šarže! Když si představim, jak na sebe s tímhle maníkem z plakátu řvem. ;)
    8.12.2005 20:37 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Copak toho není dost?
    11.12.2005 15:51 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    S Tvým názorem souhlasí i Pravidla českého pravopisu z roku 2004.
    8.12.2005 16:14 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    Jenže mám s utf jen samé problémy .
    Windows to čte blbě atd .

    Nemuseli jste mi včera nadávat ....

    Heron avatar 8.12.2005 16:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Jenže mám s utf jen samé problémy.

    Problémy jsou od toho, aby se řešily, ne rovnou obcházeli. A s latin2 (předpokládám že ISO-8859-2) problémy nemáte? Win používají CP1250, která je s ISO kompatibilní až na 6 písmenek ž,ť,š (+ velké). Spíš bych čekal že budete mít problémy s tímto. Ve windech není nejmenší problém psát v UTF-8, osobně v jiném kódování nepíšu nikde (UTF vzniklo právě proto, že řeší problémy různých kódování národních abeced). Co tak sleduju, tak si většinu problémů způsobujete sám (např. bezhlavé vymazání nejdůležitější DB v MySQL)

    Windows to čte blbě atd .

    Windows možná. Ale na úpravu textového dokumentu se používá textový editor ne operační systém. Nebo v Mandrivě otevíráte text v jádře?

    Nemuseli jste mi včera nadávat ...

    Nevšiml jsem si, že by vám někdo nadával. Jinak na ten blogpost jiná reakce než jaká je, být nemohla.

    8.12.2005 16:29 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Piš si jak chceš, ale pak se nediv, že to lidi něčtou. Toleruji písmo bez diakritiky, protože tak sám někdy píšu. Vím, že na některých počítačích prostě čeština správně nikdy nepojede (třeba počítač v inet kavárně na druhém konci světa nebo línej admin :-)).

    Dávat každou větu na nový řádek (do nového odstavce) je hovadina, odstavce jsou prima pro oddělení jednotlivých spolu souvisejících bloků textu. Vkládání mezer před čárku je hnus. Čárka je pak strašně zvýrazněná a odvádí pozornost od vlastního textu. To samé zbytečné požívání tučného písma a velkých písmen.

    Text napsaný podle pravopisných pravidel a základních pravidel typografie se většině lidí líp čte.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.12.2005 16:30 fghfn | blog: vanoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    ja myslím, že překlepy je vcelku normání věc... Gramatické chyby jsou sice humus, ale stane se. Ale mezery před interpunkcí, to mě úplně ničí... fuuuuj, ale je to asi má osobní úchylka.

    a diakritika? Pokud nekdo pouziva anglickou klavesnici, je to jednoduzsi.

    8.12.2005 16:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Ach jo, to je snad epidemie. Takže trochu osvěty:
    • jednoduchý → jednodušší
    • drahý → dražší
    Je to jasné?
    Dalibor Smolík avatar 8.12.2005 16:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Ach jo, čeština velmi značně upadá. Hrubé gramatické chyby se objevují i v prestižních novinách, jako je Mladá fronta, natož v různých internetových fórech. Je to dané školní osnovou, v dřívějších dobách by to skutečně nebylo možné. Tuhle mi jeden mladý člověk - vysokoškolák napsal: "Stalo se to v Čáslavy" :-(
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.12.2005 16:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    i v prestižních novinách, jako je Mladá fronta

    Vím, že to místní pravičáci uslyší neradi, ale co se týká jazykové a typografické kultury, bylo dlouhou dobu na špičce spíš Právo, ale i to už jde poslední dobou dolů. MF (nebo Dnes nebo jak se zrovna jmenují) začala upadat hned od roku 1990.

    8.12.2005 19:23 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Třeba já mám na MFD taky pifku, přestože se považuju spíš za pravičáka. Vadí mi celkově bulvární ladění (taková ta stránka s Vyvolenýma, "hvězdama" a podobným) a někdy tak blbé články až to bučí ;-) Občas mám jednoduše pocit, že autor o věci neví o moc víc než běžná populace (ale to je bohužel i u jiných médií). MFD čtu, protože to odebírá táta, radši bych Lidovky (tam mi ale vadí malý počet stran), nebo HN (tam ale zas půlku novin zabírají zprávy z burzy, což je pro mě pramálo užitečné :-) Regionální noviny jsou zase na můj vkus regionální až moc, Sport je bulvár s megapísmeny... Takže ač nerad, musím uznat, že pro moje potřeby je jednooký MFD asi nejlepší.
    8.12.2005 19:24 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    8.12.2005 21:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Co me na MfDnes strasne stve, je jeji posedlost Klausem a Zeleznym. Projdete si treba magazin za posledni rok, v kolika cislech o nich nebyla ani zminka? Pomalu uz zacinaji zpovidat i lidi, ktere O nas nejvyssi potkal na ulici. A nejcastejsim dotazovanym v jejich anketach je Vaclav Klaus mladsi, coz vubec nechapu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    8.12.2005 16:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    A co se týká Čáslavy, poslední dobou letí spíš výřivka… :-)
    stativ avatar 8.12.2005 18:31 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    výřivka? To neznáte? To je taková ta věc co vypadá jako zářivka, ale svítí v ní výři :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    8.12.2005 16:56 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Možná je to tím vynecháváním diakritiky. Pokud se při psaní bez diakritiky (třeba v e-mailové adrese nebo v sms) překlepnu nebo popletu i/y, tak si toho třeba "nevsymnu", protože nenapíšu háček nad "s".

    Taky se mi stává, že bez diakritiky si ani nevšimnu, když je text psán slovensky. :-)
    8.12.2005 17:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Mne to praštilo do očí hlavně proto, že jsem to tady včera někoho viděl napsat špatně asi pětkrát za sebou, čímž byl můj práh tolerance vůči této konkrétní chybě značně snížen…
    9.12.2005 13:31 fghfn | blog: vanoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    promin, ja tu vetu prepisovala asi padesatkrat, aby byla kratka a jasna, nejak i to uniklo... Je to jasny :-(
    8.12.2005 16:31 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    když taky píšu jiným stylem než Vy

    Problem asi bude v tom, ze nepises zadnym stylem, je to jako kdyz dela kralik bobky kam to zrovna padne. Zdaleka nejde jen o diakritiku (o tu asi nejmene). Pis si, jak chces, ale kdyz s tim lezes na verejnost, tak se priprav, ze te za to lidi nebudou mit radi (protoze v blogu se jaksi jinak nez pisemne projevovat nebudes), nebo spis se vyklaslou na to, aby to priste cetli.
    masožravá palma avatar 8.12.2005 16:32 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    Mezery před interpunkčními znaménky (ne interfunkčními - ať to znamená cokoli) popírají základní smysl těchto značek. Tečky, čárky, dvojtečky a středníky ukončují jednu část písemného projevu projevu. Oddělování vět od sebe je až druhotnou funkcí. Říkají ti "tady skončila jedna informace", "informace začne" říkají jen některé a to až druhotně (dvojtečka). Ve chvíli, kdy se tato znaménka octnou kvůli mezeře před nimi na novém nebo samostatném řádku ztrácejí smysl a místo, aby přehlednost textu zvyšovaly, udělají v textu jen úplný zmatek. To už se text čte lépe bez nich.

    Dávat každou větu na nový řádek přehlednost příliš neřeší, protože tím výrazně snižuješ přehlednost odstavců.

    Když se řekne, že někdo něco dělá špatně, tak to _nikdy_ neznamená, že on je špatný. Znamená to, že by měl mít buď dobrý důvod, proč to dělá jak to dělá (zvyk a lenost nejsou dobrými důvody), nebo se zamyslet zda by tuto činnost nemohl nějak vylepšit/napravit.

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    8.12.2005 16:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Mezery před interpunkčními znaménky (ne interfunkčními - ať to znamená cokoli) popírají základní smysl těchto značek.
    Jenže vysvětluj to někomu, když to vidí každý den v televizi, reklamách, obálkách časopisů... Zvláště oblíbené je dávat mezeru před vykřičníky a otazníky (a někdy dvojtečky), zatímco tečky a čárky jsou normálně. Grrr.
    masožravá palma avatar 8.12.2005 16:54 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Jo, aha, tím to je, proto jsem to ještě nikde neviděla. My televizi doma nemáme, noviny se neobtěžuju číst a reklamy ignoruji.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    hajma avatar 8.12.2005 16:33 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Když jsem četl tvůj první zápis, tak jsem si říkal, že je to nějaká sranda, plány v jiných plánech atd., ale koukám, že ne :-(

    Prosímtě! Piš si před tečkou mezer kolik chceš, to ještě není tak hrozný. Ale piš prosím česky a před odesláním si to 2x zkontroluj. Spellcheck je tvůj kamarád.

    BTW - V�tejte na str�nk�ch Jana Bruncl�ka
    21 promarněných znaků
    8.12.2005 16:40 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    No, kdyz pisu prispevky, zatimco cekam, nez se mi zbuildi nejaky program (a tech je asi tak 90 procent), tak me nebavi porad prehazovat klavesnici tam a zpatky. Komu vadi cist muj text bez diakritiky, ten ma proste smulu - nemusi ho cist.

    Pokud pis blog, tak se samozrejme premuzu .o)
    ^D
    8.12.2005 16:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    tak me nebavi porad prehazovat klavesnici tam a zpatky
    Proč nenastavit přepínání klávesnice pro každý program/okno zvlášť?
    8.12.2005 19:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Fuj! :-)
    Copak toho není dost?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.12.2005 19:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Já to taky mám na každou aplikaci zvlášť :-)
    8.12.2005 21:01 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Když je jako hlavní angličtina, tak mi to vůbec nevadí. Problém je, když si někdo dá jako hlavní češtinu a ještě k tomu qwertz, za to bych vraždil.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.12.2005 21:05 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Já zase nepochopím, jak někdo může v grafickém režimu používat QWERTY. (I když v DOSu jsem ji používal rád.) Ale asi je to otázka zvyku.
    8.12.2005 21:20 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Začínal jsem s qwerty, neučil jsem se nikdy psát na stroji, takže sem se nepřeučil na qwertz.

    Nevím jakou spojitost má grafický režim a klávesnice (teda kromě toho, že mi v grafice na domácím stroji nejde čeština, protože admin je lempl :-))
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.12.2005 21:28 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Žádná zřejmá souvislost v tom pro nikoho kromě mne není. Microsoftí vynález keyb.com a spřátelené soubory jsem používat odmítal, protože jsem neznal zkratky jako Control+Alt+{F1,F2}. (A jsou podle mě stejně debilní.) Místo toho jsem používal keyb_cs.com a vega_cs.com, to bylo QWERTY a přepínalo se F12. Na druhou stranu ve Windows jsem si jaksi zvykl na QWERTZ (mj. kvůli škole) a nějak to se mnou přešlo do Linuxu.
    brozkeff avatar 8.12.2005 22:49 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše QWERTY
    Qwerty rulez, všude ji používám, kromě jiného kvůli tomu, že fungují AltGr+znak klávesy, což z naprosto nepochopitelných důvodů u pitomé qwerty nejde!! Kdo to kdy slyšel, aby se zavináč psal Ctrl-Alt-V?! Navíc to funguje jen v Oknech. Grr!
    8.12.2005 22:51 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QWERTY
    Zavináč se píše shiftem a dvojkou…
    Copak toho není dost?
    8.12.2005 21:08 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Mi něco připomíná :-) (taky se vám zdá, že jsem byl dost nepochopen? ;-))
    Copak toho není dost?
    8.12.2005 21:20 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    No vidíš... je to super mít možnost programovat s českou klávesnicí, doufám, žes toho náležitě využil ;-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.12.2005 21:23 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Mě hlavně zaráží neschopnost opsat thingwath. :-D
    8.12.2005 21:30 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Asi to dělá schválně, už jsem ho tam s tím jednou opravil a dokonce si toho všiml, nevím :-)
    Copak toho není dost?
    masožravá palma avatar 8.12.2005 21:10 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Já se dokonce nedokážu přihlásit, když je náhodou qwertz. Do hesla jsem si zvykla pro jistotu y/z nedávat. A vůbec na co je takvá zrůdnost jako qwertz.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    8.12.2005 23:49 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Popravdě mě dosud nikdy nenapadlo něco takového zkoušet .o) Vlastně jsem se nikdy ani na okamžik nezkoušela zamýšlet nad tím, jestli to jde a jak. Zajímavý nápad.
    ^D
    8.12.2005 20:13 blackened
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Pokud je věta jinak gramaticky správně, začíná velkým písmenem, nekončí přehršlí teček nebo nedej bože vykřičníků a celkově dává smysl, tak si absence diakritiky mnohdy ani nevšimnu. :)
    8.12.2005 21:02 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Někdy mi to taky nevadí, přeci jen jsem bez diakritiky psal skoro 7 let. Diakritiku jsem začal používat až tady na abclinuxu :-).
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    vencour avatar 8.12.2005 16:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    Za tu interfunkci máš ode mne za 3, že jsi dobrej šašek :-) i když nechtěně.

    Ad pravopis - vzdělaný člověk působí lepším dojmem - není na něm hned vidět, jestli to je tyd*t.

    Ber to tak, že žiješ v komunitě a ona má jistá pravidla - třeba nepsaná. Tak se snaž jimi řídit. Nebo to aspoň více skrývat před okolím, svou originalitu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.12.2005 22:17 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    Jaké jsou ta nepsaná pravidla?

    Heron avatar 8.12.2005 22:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Jaké jsou ta nepsaná pravidla?

    Jaká jsou ta nepsaná pravidla?

    Tohle jsem si prostě nemohl odpustit. :-)

    8.12.2005 16:51 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Odpoviem ti protipríkladom.

    Skús pri čítaní Abíčka porušiť gramatiky (pravidlá) Ethernetu, IP, TCP, HTTP a uvidíme, ako daľeko zájdeš. HTML som zámerne neuviedol. HTML je "tolerantný" jazyk a všetci vidíme, ako to dopadlo. IE počúva na niečo iné, ako Gecko, a to zas na niečo iné ako Opera. Skoro ako Praha a Brno a Ostrava :).

    Čeština, ako akýkoľvek jazyk, slúži ku komunikácii. A keď pravidlá tohto jazyka porušíte, tak Vám ľudia nebudú rozumieť. Niektoré odchýlky sa dajú jednoznačne pochopiť, niektoré nie. Všetky však vyžadujú viac "CPU" na spracovanie a pochopenie.
    Heron avatar 8.12.2005 16:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Nechápu , proc Vám vadí , když dělám mezery mezi slovo a interfunkcí . Je to pro mne přehlednější a proto dávám každou větu na nový řádek.

    Pro vás možná, ale blogpost je text, kterým vy sdělujete něco ostatním. Takže ho musíte (měl byste) psát stylem, kterým vyhovuje ostatním (totéž platí i v případě zdrojového kódu, pokud například programujete v týmu).

    Raději píši bez hacku a carek , protoze mám špatné zkušenosti s kodovací tabulkou Latin2 v Linuxu .

    UTF-8

    Překvapuje mne to , když taky píšu jiným stylem než Vy , je hned brán za "špatného" . Předem odsoudíte pisatele do ... Já lidi nesoudím podle pravopisu , ale podle toho , co dokáží a co je v nich .

    Psát typograficky a pravopisně je otázka vzdělanosti. Psaní podle typografických pravidel výrazně zvyšuje rychlost čtení textu. Upravený text se čte lépe, než s kostrbatými okraji, obrovskými mezerami mezi slovy atd. Psaní s ohledem na pravopis zamezuje spatnému vyložení textu (tj text bude více jednoznačný).

    8.12.2005 18:00 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    Nechtěl jsem, aby vybočoval z davu. Až vůbec vědomě či nevědomě pošpinit tento server pravopisnými chybami. Mám s českým jazykem veliké potíže(pravopis).

    Děkuji za to, ze se mi snažíte pomoci. Jak mám vysletlit mému administrátorovi, že chci psát ve škole jen v unicode utf8?

    Za ty pravopisné hrubice se velice omlouvám, nepíšu je úmyslně.

    Vďż˝tejte na strďż˝nkďż˝ch Jana Brunclďż˝ka - to je způsobeno otevření souboru napsaný v CP1250 a uložen nechtěne v utf8 , protože jsem na swebu měnil jednu cestičku a neohlídal jsem to.

    Heron avatar 8.12.2005 18:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    to je způsobeno otevření souboru napsaný v CP1250 a uložen nechtěně v utf8 , protože jsem na swebu měnil jednu cestičku a neohlídal jsem to.

    To tam ale visí pár dnů co? To ještě nebylo možné opravit?

    8.12.2005 18:43 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Důvody mohou být různé. Já písmenka moc nevidím. Ráno někdy doslova. Vzhledem k tomu, že je to slušnost, snažím se používat jazyk tak, jak je v místě kam píši zvykem. S přáteli jsme se bavili způsobem, který se může zdát úchylný, ale trestné to není a bylo to soukromé. Vzájemnou korespondenci jsme psávávali "vobčas fonetycky fčetně cizích slof" Někdy v nářečí, většinou prostřídaně. Občas si, ze sentimentu nechávám fšem, vy z velkým V a chybně použité mi. Kdo si s čím zahrává... časem jsem přestal být schopný si vzpomenout, jak je to správně. :)
    Má žena nemá ráda tři tečky. Já je tedy... docela často...používám... dohodli jsme se, že jí nedělá bolest se s tím smířit...
    Psani bez diakritiky se mi po prvotnim odporu zalibilo. Pro to mnozstvi nechtenych novych vyznamu.
    Ale v odborném textu by to mělo být "košér". To jo.
    brozkeff avatar 8.12.2005 22:54 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Brozkeff
    To samé je s mým unikátním nickem "brozkeff"... včera jsem do slohovky napsal "brozkwe a meruňky" a uvědomil jsem si to až teď...
    8.12.2005 18:52 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Po dlouhe době mě někdo dobře pobavil nevšedním způsobem:-). Díky!
    Math, as Barbie says, is hard.
    8.12.2005 19:23 0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Me to nevadi jak pises, je to pro me stejne srozumitelne, jako kdyz to nekdo pises s hackama a carkama, pravopisny chyby stejnak nevidim.

    Celkem vseobecne se soudi, ze vetsina lidi rozezna text at uz je napsany cely nebo jen s sponi a horni tretina. Taky obcas zkomoleny slovo nevadi. Vse si da clovek dohromady stejne dobre.
    8.12.2005 19:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Stejně dobře ne. Čtení zkomoleného textu je náročnější a pomalejší a v některých případech nemusí být jednoznačný výklad ani možný.
    8.12.2005 19:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    vetsina lidi rozezna text at uz je napsany cely nebo jen s sponi a horni tretina. Taky obcas zkomoleny slovo nevadi. Vse si da clovek dohromady stejne dobre.
    Jasne, taky k certu s upravou jidel, v zaludku si to clovek da dohromady stejne dobre :P
    masožravá palma avatar 8.12.2005 19:57 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Však táta také tuto tezi razí slovy: "Však ona si to pani Manda přebere."
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    8.12.2005 20:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Ať jím, co jím, bleju bramborovej salát… :-)
    masožravá palma avatar 8.12.2005 20:17 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Ze špaget braborovej salát neuděláš ať se snažíš jak se snažíš. Pořád je to dlouhý a zůstává v krku. Ale třeba dobře udělaná bramborová kaše je příjemná i na zvracení.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    8.12.2005 20:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Já špagety obvykle koušu a nepolykám je celé. Jinak by se ve mně asi moc neohřály…
    masožravá palma avatar 8.12.2005 20:30 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Já je taky koušu, ale i tak mu tam občas zbyde kousek dlouhý až 5 cm. (Zvracela jsem je jen dvakrát - byla jsem nemocná. Velká sousta mi jinak nedělají potíže. Musím jíst rychle, aby na mě něco zbylo. Holt početná rodina.) A i když je pořádně rozkoušeš, je to jiné než zvracet bramborový salát. Ten zvracím, když se na Vánoce snažím jíst rybu (fuj).
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    8.12.2005 20:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Zvracení je v pohodě. Ale kdysi mne zákeřní kamarádi rozesmáli u oběda a dopadlo tak, že jsem smrkal rýži. To nebylo vůbec příjemné…
    masožravá palma avatar 8.12.2005 20:39 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Když to leze nosem tak je to opravdu nepříjemné. Zrovna jedny ty špagety šly i nosem…
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    8.12.2005 20:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Špagety rozsekám na malé díly ještě na talíři :-)
    Copak toho není dost?
    masožravá palma avatar 8.12.2005 20:39 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Taky jsem je skoušela sekat, ale padaly mi z vidličky.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    masožravá palma avatar 8.12.2005 20:42 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Neee… s/skoušela/zkoušela/
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    8.12.2005 20:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    :-D

    Díky. Tohle mě rozesmálo.
    8.12.2005 20:32 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    Díky, dám si větší pozor při psaní! Na té stránce mi admin zablokoval přístup.

    8.12.2005 21:06 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Na jaké stránce? Používáš linux skutečně od roku 2000 jak máš v profilu? :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.12.2005 22:18 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    Ano, používám linux od roku 2000. Tehdy jsem začínal v textové konzoli a to na Redhead(červený klobouk). Rok poté jsem práci s linuxem přerušil na 4 roky kvůli škole(musel jsem používat Windows). A od roku 2004 jsem začal od znova, pěkně od základu.

    Už je moje čeština lepší?

    Nyní mám nainstalovanou Mandrivu 2006 Free na 400 MHZ/320MB/170GB. Jsem s ní skoro spokojený.

    brozkeff avatar 8.12.2005 22:58 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Progres
    Ty se nám tu ještě normálně naučíš psát česky. Príma:)
    Viši vilikost, pane!

    -- jeden nejmenovaný vjetnamský obchodník

    8.12.2005 23:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    a to na Redhead(červený klobouk)

    Takže ještě trochu osvěty:

    • head - hlava
    • hat - klobouk
    Hodinky jako holinky, oboje se natahuje…
    8.12.2005 23:13 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Třeba tomu klobouku pouští barva.
    Copak toho není dost?
    9.12.2005 10:31 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Asi se budu trochu opakovat, ale:

    1) Vy vs. vy: Velké v se píše pouze ve vykání v dopise a tento web určitě není dopis.

    2) Absence diakritiky mi nevadí, jelikož se také často vyskytuji na strojích, které nemají časkou klávesovou mapu a jinak než bez diakritiky na nich psát nelze. Nicméně střídání některých znaků s a některých bez háčků a čárek je prasárna a je to nečitelné (nemá to žádný systém a těžko se v tom orientuje).

    3) Pravopis a prznění základních typografických pravidel (jako je umisťování mezer v okolí interpunkce) jsou dvě různé věci. Nicméně neznalost nebo ignorace typografie je srovnatelná s neznalostí pravopisu (psát fčera místo včera je totéž, jako psát mezeru před čárkou nebo za uvozovací závorkou -- vám se to možná líbí, ale jen málokdo to bude ochoten akceptovat). Kde kdo má nápady jak něco vylepšit, ale upravovat několik set let ustálená typografická pravidla podle svého (ne)vkusu je nesmysl.

    4) Pisatele, který ignoruje pravopis a typografii, opravdu ihned posílám do /dev/null, protože pokud neovládá elementární pravidla pro komunikaci, není důvod s ním komunikovat. Také je nepravděpodobné, že by byl schopen nějaké intelktuální čínnosti, pokud ani neumí psát.

    5) Já lidi soudím podle pravopisu, protože pokud neumí psát slušně, asi v nich toho moc není a moc toho nedokáží :-)

    Berte to jako prohlášení :-)
    θηριον ειμι
    9.12.2005 12:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    :-) A co říkáte na používání hovorové řeči? Tedy nespisovné, ignorující stávající pravidla?
    Slova jako: supr, zaprasit, teďka, vono to furt nejede, Widle, studuju, fičuru, reprácích, Windowsáky.
    A co: různých zařízaní, chvilu, fakultni.
    firefox by možná měl být také s velkým F. :-)
    Nic, klídek, pohoda, já jen tak letmo nahlédl, nikoliv prohlédl a prohlásil. :-)
    9.12.2005 14:25 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Hovorová nebo vulgární (lidová) čeština mi nevadí, ačkoliv preferuji spisovnou. Ale hovorová čeština je přeci také kodifikovaná -- gramatické chyby se lze dopustit i v ní; hovorová čeština má svá vlastní pravidla a jejich dodržování nemá souvislost se spisovným jazykem, protože tyto jazyky mají společné pouze to, že ze spisovného vzešel hovorový. :-)

    Jinak: zařízání je překlep a ne chyba, chvilu by se dalo považovat za hovorový výraz, fakultni má mít čárku, čili je špatně, pokud to ovšem nelze omluvit nemožností psát na daném zařízení s diakritikou.

    A souhlasím, firefox by se měl psát s velkým ;-).
    θηριον ειμι
    9.12.2005 14:53 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Nojo! Vlastně, hovorová řeč je budoucí norma (?). Já sů pro! ;-)
    9.12.2005 15:46 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Notyvole ;-) :-D
    Copak toho není dost?
    9.12.2005 20:21 --- | skóre: 13 | blog: LINUXDRAK
    Rozbalit Rozbalit vše Slušnost

    Ani já v tomto blogu nejsem sprostý !

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.