abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (6%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 219 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník

    Výzva pro servery exportující RSS zprávičky

    19.4.2006 12:06 | Přečteno: 1570× | Ostatní | poslední úprava: 19.4.2006 14:49

    Nevím proč, ale drtivá většina všech serverů, které čtu (AbcLinuxu, Root, LinuxSoft) neuvádí v RSS feedech...

    Tak! To byla ukázka toho, co nám tyto "nezbedné" servery vyvádí. Přesně takhle totiž vypadá zprávička v RSS čtečce. Prakticky se nic nedozvíte a musíte na zprávičku kliknout, dočíst ji a teprve pak můžete jít na odkaz, kterého se text týká.

    Chápu, že servery vydělávají na reklamách (které se zobrazí, jakmile na portál najedete), ale zprávičky by měly být vždy jakýmsi doplněním obsahu serveru. Pokud autor portálu chce, aby se na zprávičky klikalo, může vyčistit HTML, takže jedinou cestou, jak se na cílový odkaz dostat, je jít přes onu zprávičku. Tak se stale ale až poté, co shledám zprávičku zajímavou.

    Apeluji proto na všechny české portály, aby exportovaly celé zprávičky, ne pouze jejich část.

    Update: zprávičky jsou, jak se zdá, velmi důležitou součástí linuxových portálů. Čtenáři se patrně díky zprávičkám na portál později přes den vracejí. Ačkoli si myslím (možná mylně), že by zobrazení celých zpráviček v RSS nijak neohrozilo návštěvnost, resp. výdělky z reklamy (v RSS může přeci být také reklama), provozovatelé to zřejmě nezkusí.

    Když mi něco vadí, tak se ozvu. Je to moje nátura. Jsem ten, kdo první zavře okno, když je mu zima. Ten, kdo pořád remcá. Pokud by však někdo chápal můj zápis jako nějakou provokaci či příležitost k flamování, tak ať vychladne, než bude něco psát do diskuze. Díky za pozornost.

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Vadí vám toto polovičaté exportování zpráviček?
     (51 %)
     (17 %)
     (31 %)
     (1 %)
    Celkem 106 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.4.2006 12:12 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Také bych upozornil některé portály na nevaliditu jejich RSS:

    http://www.linuxsoft.cz/export/linuxsoft_news_cz.rss

    (obsahuje neuzavřené HTML značky)
    19.4.2006 12:35 V/S/7 | blog: VEBLOG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    A to ještě místo zobrazení textu zprávy po kliknutí na odkaz zobrazí stránku se zprávičkami a tam musíte hledat znovu.
    19.4.2006 14:16 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Pro obranu LS - oprava je již delší dobu v TODO listu. Jen asi není čas...
    19.4.2006 23:50 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    To je vlastnost :), takze to je nejspis hluboko v todo listu ;).
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    19.4.2006 18:56 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Tohle i to predtim jsem jim uz hodne daaaavno posilal emailem.

    Neopravili, vyradil jsem. Stejne zpravicky z roota a abc se s nimi vetsinou prerkryvali a ten opruz dohledavat treba tyden starou zpravicku, to za tu namahu nestalo.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    19.4.2006 23:49 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Ahoj,

    ted by to melo byt opravene. Diky patri dfoxovi, ktery to opravil. Jako bonus by to ted nemelo byt zkracovane, pokud jsme te pochopili spravne; cely obsah zpravicek je na linuxsoftu v RSS snad od te doby, co tam RSS je.

    Mimochodem, Ales si pripada jako jediny, kdo tu specifikaci cetl, protoze nase RSS pry validni dle specifikace BYLO snad vzdy. :)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    20.4.2006 00:05 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    A rovnou se opravim: ted se pregeneroval export a je "opravene" tagovani, protoze tam cela zpravicka stale je, je titulek stejny. Opet vlastnost, ne chyba. ;)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    19.4.2006 12:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Divej se na to z naseho pohledu: zpravicky jsou dulezity faktor, ktery te prilaka chodit na server pravidelne. Pokud ale budes moci si je cist pres RSS ctecku, tak na ten server treba nebudes vubec mit duvod prijit.

    Na jednom cloveku sice provozovatel netrati, jenze kdyz se takhle zacne chovat treba 10% procent ctenaru, tak uz provozovatel zacne financne tratit.

    Uz i zkracena verze zpravicek je obrovsky ustupek.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Petr Krčmář avatar 19.4.2006 12:24 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Nezbývá než naprosto souhlasit s Leošem.
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    19.4.2006 12:57 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Já myslel, že velké procento zpráviček píše nezištně sama komunita a tak trochu jsem doufal, že reklama nebude tím jediným důvodem. Myslím si, že velké procento lidí RSS nepoužívá a ti technokratové, co mají RSS v merku, si stejnak reklamu vypnou.

    Váš postoj však chápu. Jsem zvědav, jak dopadne anketa.
    Petr Krčmář avatar 19.4.2006 13:02 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Velké procento píše komunita? Optimisto. Většinu naopak musí napsat placení redaktoři, jinak by těch zpráviček moc nebylo.
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    19.4.2006 13:18 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Nehledě na to, že i kdyby nakrásně začala "komunita" psát hromady skvělých zpráviček, nic by se nezměnilo na tom, že je to pro portál příležitost k přilákání čtenářů. Nerozumím tomu postoji, který naznačuje, že když to napíše komunita zadarmo, tak by to taky mělo být zadarmo (bez reklam - v RSS) prezentováno. Z něčeho je prostě potřeba zaplatit skutečnost, že nějaký portál, kam lze zadat zprávičku, existuje.
    19.4.2006 14:29 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Ale no tak, pánové. Dobrá, není to velké procento, ale nevelké procento. No lákat by měly také články, portály by asi neměly stát a padat jen na zprávičkách.

    Ad tvoje narážky na můj postoj (který mimochodem vůbec nenaznačuje, že byste měli dávat něco bez reklam) - co takhle trochu invence? Reklama přeci může být i v RSS! Ten formát je pro reklamu jako stvořený, jak textovou, tak obrázkovou.

    Prostě a jednoduše jsem zde předhodil toto téma. Myslím si, že by to bylo řešitelné. Vidím, že jsem se nesetkal s ovacemi. Dobrá, jedeme dál :-)

    Petr: o tom jak je težké sehnat obsah vím svoje :-)
    19.4.2006 15:16 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    lákat by měly také články, portály by asi neměly stát a padat jen na zprávičkách.
    Copak někdo řekl, že články zavrhujeme? Vždyť články vychází každý den a jsou nedílnou součástí obsahu. Také jsou v RSS a také se snaží lákat...
    co takhle trochu invence? Reklama přeci může být i v RSS! Ten formát je pro reklamu jako stvořený, jak textovou, tak obrázkovou.
    To se sice snadno říká, ale mnohem hůře realizuje. Nejsme totiž v takové pozici, abychom mohli diktovat, s jakou formou reklamy se mají zadavatelé smířit. Inzerent prostě řekne, že má takový a takový banner a jestli ho můžeme někam umístit. Pokud ne, tak nevyrobí jiný - prostě tu reklamu u nás nezadá. Naše invence s tím vůbec nesouvisí. Copak myslíš, že bychom tu měli obr-flashové zrůdy, kdyby inzerenti souhlasili s textovou reklamou?

    Nehledě na to, že si vůbec nejsem jistý, co by lidem vadilo více. Useknuté zprávičky v RSS nebo reklama v RSS...
    Vidím, že jsem se nesetkal s ovacemi.
    Setkal jsi se s realitou.
    19.4.2006 16:08 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Soudě podle toho jak se k tomu stavíš jen potvrzuješ to, jakou úlohu zprávičky hrají. Já přece nepsal, že něco zavrhujete proboha.

    Ano, snadno se to říká a těžce realizuje. Říká se tomu invence. Poptávka vždy začíná nabídkou, prodávat se dají různé reklamní balíčky, k dispozici jsou textové systémy třetích stran atd. Záleží opravdu jen na vás.

    Co by lidem vadilo a nevadilo by nikoho nemuselo trápit. Exportovat můžete bez dalších výdajů jedno (komplet+reklama) i druhé (useknuté zprávičky bez reklam).

    Ad realita - já vím moc dobře, jak to chodí a ty to víš.
    19.4.2006 16:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Soudě podle toho jak se k tomu stavíš jen potvrzuješ to, jakou úlohu zprávičky hrají. Já přece nepsal, že něco zavrhujete proboha.
    Postavil jsem se k tomu tak, že na články se nezapomíná (protože jsi je zmínil jako další věc, která by měla "lákat"). Neboli, že nesázíme jen na zprávičky, zatímco ostatní věci, např. články, by byly v pozadí. Musím se přiznat, že tvým logickým přemetům příliš nerozumím.
    Ano, snadno se to říká a těžce realizuje. Říká se tomu invence.
    Tvůj sarkasmus je v tomto případě spíše trapný.
    Ad realita - já vím moc dobře, jak to chodí a ty to víš.
    Svými reakcemi dáváš najevo, že tomu tak asi není... Částečně také proto, že například reklama v RSS by sice možná nějaký peníz přinesla, ale to není to podstatné - nepřivedla by na stránku návštěvníka, což je hlavním cílem useknutých zpráviček.
    19.4.2006 17:59 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Asi jsi to celé nečel moc pozorně. Když by ve zpráviččce nebylo HTML, nebyl by tam ani cílový (tematický) odkaz. Když taková zprávička čtenáře v RSS čtečce zaujme, klikne na ni, dostane se na stránku se zprávičkou, kde se proklikne na cíl (téma zprávičky).

    Takový čtenář by teoreticky mohl vygenerovat více zobrazení reklamy, než ten, který si nové zprávičky přečte při jedné návštěvě titulní stránky. Klikal by totiž na každou zprávičku zvlášť.
    19.4.2006 18:24 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Na druhou stranu je těžké odhadnout, kolik uživatelů by četlo zprávičky výhradně přes RSS. To samozřejmě návětěvnost snižuje.
    19.4.2006 18:30 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Takový čtenář by teoreticky mohl vygenerovat více zobrazení reklamy, než ten, který si nové zprávičky přečte při jedné návštěvě titulní stránky. Klikal by totiž na každou zprávičku zvlášť.
    To je utopie.

    a) Otevře-li si při současném nastavení čtenář zprávičku z RSS, dostane se také na její stránku - nikoliv na hlavní stránku. V podstatě na tom však nezáleží, protože zprávičky jsou zobrazeny ve sloupci, který je viditelný na všech stránkách. Jde nám tedy jen o to, aby si člověk tu zprávičku otevřel z RSS čtečky - stačí jednou, efekt je totiž stejný. A aby to udělal, je vhodnější nechat v RSS je část zprávičky.

    b) Nikdo by neklikal na každou zprávičku zvlášť, protože a).
    19.4.2006 19:00 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Pokud je ze zpravicky naprosto jasne o cem je a tema mne zajima, stejne kliknu. Protoze kometnare povazuju za doplnujici zdroj.

    Jinak u mne uz davno plati, ze co nemam v RSS, to navstevuju jen zridka. Totiz jen tehdy, kdyz si na to vzpomenu a ty leta uz jsou znat :-D
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    19.4.2006 19:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Reklama přeci může být i v RSS!
    Děkuji, nechci. Tisíckrát radši mám useknutý text zprávičky v RSS čtečce, než reklamu v RSS. Stejně jsem zvyklý na to, co mne zajímá, ve čtečce kliknout - i blogy a všechny zpravodajské servery tam mají jen část textu (perex), tak proč ne u zpráviček?
    19.4.2006 13:06 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Myslím si, že velké procento lidí RSS nepoužívá a ti technokratové, co mají RSS v merku, si stejnak reklamu vypnou
    Taky bych si vsadil spis na blogy nez na zpravicky :P ale zpravicky nepise jen komunita, vsimni si, ze je tu na to vzdycky extra clovek, kterej jich vzdycky denne zada daleko nejvic. "komunita" pise zpravicky jen nahodne a rozhodne jich nebude "velke procento".

    Ale zpravicek neni za ten den tolik, aby se mi je vyplatilo stahovat do RSS, prectu si je proste, kdyz jsem na abicku, takze je mi docela jedno, jak to v RSS vypada, to je fakt. Kdyby se ovsem stahovaly JEN nadpisy, ktere by byly popisne, nikoliv bulvarni, svuj ucel by to take splnilo (viz RSS bezneho zpravodajstvi).
    19.4.2006 13:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    technokratové, co mají RSS v merku, si stejnak reklamu vypnou.
    To je ale smutné, že si reklamu vypnou. Ale přesto si myslím, že nemáš tak úplně pravdu. V mnoha diskuzích o reklamách se ozývají lidi, kteří rozumí tomu, že ačkoliv je nám samotným reklama proti srsti, nemáme jinou možnost, než ji na stránkách mít.
    19.4.2006 14:32 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Tím jsem spíš myslel, že hodně linuxáků má spíš proti-reklamní nálady. Navíc jsou technicky zdatní, takže od toho usuzuji, že si spíš reklamu zablokují, než například obyčejní návštěvníci tuhle na idnes.cz. Musí to být už tak těžké...

    Ano, ozývají se. Já jsem jedním z nich, nejsem bláhový. Stejně tak se ale ozývají ti výše uvedení. Ovšem - není to argument.
    19.4.2006 19:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Na druhou stranu, mnoho linuxáků chápe, že když za něco neplatím přímo, mě bych přispět nějak jinak. U softwaru lze přispět patchem, dokumentací apod. U komunitního portálu lze velice snadno přispět tím, že neblokuju reklamu na daném portálu.
    Heron avatar 19.4.2006 14:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Myslím si, že velké procento lidí RSS nepoužívá a ti technokratové, co mají RSS v merku, si stejnak reklamu vypnou.

    Na abc přistupuju výbradně přes RSS a reklamu nevypínám a když mě zaujme (nabídka práce, zajímavý produkt), tak na ní kliknu. Nevidím souvislost mezi použitím RSS a vypínáním reklamy.

    brk avatar 19.4.2006 12:26 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Souhlas. Sice by se mi líbil víc celý text v RSS, ale zcela chápu počínání serveru závislých na reklamě.

    Někdy mi ovšem taky připadá počínání serverů silně kontraproduktivní. Nedávno jsem se rozhodl přestat používat adblock, kterým jsem si kdysi šetřil data u GPRS. Abičko byl ale první server, který mne přesvědčil, že ho potřebuji i na megabitu. Nedávno se tu vyskytla tak šílená flashová reklama, která mi žrala 75% výkonu 2GHz Celeronu, takže zase adblock. Jak dlouho tu ten hnus ještě bude?
    USE="-qt -kde"
    19.4.2006 12:27 mivrap | blog: Mirkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    On je vůbec největší ústupek tenhle server vůbec provozovat :)

    Já osobně bych byl naprosto neústupný! Kupředu levá, kupředa levá, zpátky ni krok!

    RSS exporty zrušít! Jenom to odlákává čtenáře, ať si pěkně přijdou a najdou si novinky sami.
    19.4.2006 12:32 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Divej se na to z naseho pohledu: zpravicky jsou dulezity faktor, ktery te prilaka chodit na server pravidelne.
    vedle blogu ovsem :PPP
    19.4.2006 12:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    To přeci není argument...
    19.4.2006 13:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    To přeci není argument...
    a mel byt? spis ne ;) jen jsem pripomnel jeste dalsi faktor, ktery privadi ctenare vicekrat denne na portal, i kdyz nic konkretniho nehledaji a clanek uz si precetli ;)
    19.4.2006 12:42 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Děkuji za zkrácenou verzi zpráviček. Zaujme-li, kliknu. Třeba u živě se musím rozhodovat podle titulku zprávy, které občas bývají schválně bulvarizované (fuj, to slovo), pak jsem akorát naštvaná, že jako čtenář nedostanu to, proč jsem na web šla. U serverů, které pošlou alespoň ochutnávku, to většinou nehrozí. Díky ABCL.
    To je síla televize...
    19.4.2006 12:53 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    jj :) jeste aby vsichni pokud mozno dodrzovali zasadu, ze nejdulezitejsi info ma byt v prvni vete a uplne to staci... ono cist celou "zpravicku" je taky ztrata casu, zvlast kdyz je napsana tak, ze to nejdulezitejsi je az na konci, nebo jeste hur skoro nepostrehnutelne :/ Ale na abicku to celkem jde. Nadpisy by ovsem mely byt v technicky zamerenem mediu take spise popisne nez senzacechtive ;)
    19.4.2006 13:30 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Divej se na to z naseho pohledu: zpravicky jsou dulezity faktor, ktery te prilaka chodit na server pravidelne. Pokud ale budes moci si je cist pres RSS ctecku, tak na ten server treba nebudes vubec mit duvod prijit.

    Na jednom cloveku sice provozovatel netrati, jenze kdyz se takhle zacne chovat treba 10% procent ctenaru, tak uz provozovatel zacne financne tratit.

    Uz i zkracena verze zpravicek je obrovsky ustupek.
    a toto je právě to pro/proti mezi návštěvností a ne/zakazováním ne-li cenzurováním některých neposedných uživatelů na tomto portálu. Jen jsem čekal kdy to někdo z redakce takhle otevřeně řekne.
    19.4.2006 14:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Jen jsem čekal kdy to někdo z redakce takhle otevřeně řekne.
    Jsem asi trochu natvrdlej... Co bylo otevřeně řečeno?
    19.4.2006 14:36 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Jestli pak to neni dalsi konspiracni teorie typu, ze JXP je na vyplatni listine Stickfish, aby abicku generoval pageviews (fakt nekecam, tohle mi jeden clovek napsal).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.4.2006 14:52 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Leoši tvoje "Jestli pak" to je opravu perla :-) Stane se...
    xvasek avatar 19.4.2006 15:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Pokud by byla verze "celá zprávička s bannerem" (což v RSS není problém) a "současný vykleštěný stav", tak bych rozhodně rád šel do první varianty.

    Otázkou je, jestli Google reader náhodou obrázky nekešuje (z rychlosti bych řakl, že i jo) - pak bych reklamu sice viděl, ale nedal bych ábíčku hit, což je do jisté míry loose - loose situace. :(

    Každopádně mi zkracování zpráviček (a neexistence povinných perexů) pěkně pije krev, v tomto souhlasím s Lukášem. Ale taky chápu proč to tak děláte.
    19.4.2006 12:59 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Nevím proč, ale drtivá většina všech serverů, které čtu (AbcLinuxu, Root, LinuxSoft) neuvádí v RSS feedech...

    Tak! To byla ukázka toho, co nám tyto "nezbedné" servery vyvádí. Přesně takhle totiž vypadá zprávička v RSS čtečce. Prakticky se nic nedozvíte

    To je omyl. Z te tve prvni vety se totiz presne dozvim, ze jde o nicnerikajici vykrik, na ktery kliknu jen kdyz mam chut na flamewar :PPP
    19.4.2006 14:34 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    O podobné výlevy pod svým blogem nestojím. Můj příspěvek rozhodně takový není. :PPP
    19.4.2006 14:57 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    zdravim,

    to co chcete je hezke. jenomze tim nejak zanika pojem navstevnosti pro portaly. a z toho se v hodne pripadech uplne/castecne zije. a kupodivu jste prvni clovek, co vim, co se ozval na toto tema za poslednich par let.

    problem ani neni v tom, ze tu mame nedokoncene zpravicky - to je zamer. alespon v dobe, kdyz jsem delal rss a programoval na linuxsoftu.

    ale problem se jmenuje obsah. a vsichni vetsinou kopiruji a kopiruji. a na portalu sedi nejaky lojza ci marenka a ti usilovne denne naskladaji/prelozi nekolik zpravicek a pak zaberou odmenu. jak a kde samozrejme. podle me vede cesta tudy.

    budto budete mit reklamu v rss anebo to bude ve stavajici podobe. a chcete -li skutecne aktualni informace.

    premyslel jsem nad stejnou veci pred par roky.

    nekdy jsem si tise rikal, zda rss neslouzi akorat pro rychlejsi kopirovani na jiny portal a zda nemam udelat rovnou nejake rozhrani do database ostanich portalu. to tak ciste ironicky a s usmevem.

    bye gf
    19.4.2006 14:58 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    jinak tu validitu beru. jenomze tady je problem v tom, ze na to lidi dneska moc nehraji. at jiz zadavatele, tak i cas potrebny na vyvoj kvalitnejsiho reseni.

    bye gf
    19.4.2006 15:56 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    Souhlasím...

    Ad validita - já už na to kluky z LinuxSoftu upozornil. Dost mě to štve (některý příspěvky čtečka prostě nerozparsuje), tak jsem je chtěl takhle popíchnout. Mám ten pocit, že to hodlají nějak předělat...
    19.4.2006 23:53 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    "některý příspěvky čtečka prostě nerozparsuje"

    Mozna chyba ctecky :)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    20.4.2006 14:24 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výzva pro servery exportující RSS zprávičky
    No když tam dáte půl utf-8 znaku, tak se ani moc nedivím, že to některé čtečky ignorují.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.