TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.
Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.
Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.
Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".
Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.
Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.
Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).
Pokud sledujete zahraniční "tisk" (tedy zahraniční portály), jistě jste si již všimli, že většina své články rozděluje.
Důvod je jednoduchý - aby uživatel při čtení článku hned několikrát načetl inzertní bannery. Uvidí je zkrátka vícekrát, je vyšší šance, že na nějaký klikne. Na některých přebanerovaných portálech je šance, že o ně doslova zavadí.
Proti internetové reklamě nemám zhola nic, často na ni klikám. Jednou ze zájmu o nabízený produkt, jindy prostě proto, že čtu nějaký neziskový portál, který má hlavní příjem z reklamy (a článek se mi třeba líbil).
Některé americké portály to ovšem podle mého vkusu již přehánějí. Různé flashe rolují, vyskakují, zakrývají text. O XXL bannerech uprostřed článku či skyscraperech přes dvě obrazovky ani nemluvě. Do toho všudypřítomný Google AdWords. Relativní novinkou jsou pak reklamy přímo v textu. Musíte provádět myší doslova slalom, abyste na nějaký kontextový odkaz nenajeli.
A právě na těchto serverech používám s úspěchem funkci, kterou nabízí většina - tisk článku. Článek se vám zobrazí nerozdělený a téměř bez reklam. Skvělé, praktické a čas šetřící. Pravda, někdy vám může vyskočit dialog pro tisk, zejména v prohlížečích rodiny Firefox, ale já používám Operu a si "nevyskakuje".
A malé doplnění - uvítal bych program/rozšíření, kterým bych mohl klikat na některé reklamy na prohlížených stránkách. Ať už automaticky (např. portály, které pravidelně navštěvuji), nebo na horkou klávesu. Dobrou věc podpořím rád.
Tiskni Sdílej:
to je ztrata casu a oni (i ja) to vedijo, to jsem myslel tím pliváním
A malé doplnění - uvítal bych program/rozšíření, kterým bych mohl klikat na některé reklamy na prohlížených stránkách. Ať už automaticky (např. portály, které pravidelně navštěvuji), nebo na horkou klávesu. Dobrou věc podpořím rád.Zadavatele reklamy nezajímá počet kliknutí, ale přínos reklamy – nejlépe kolik lidí si na základě reklamy něco koupí, v případě reklamy "na značku" třeba o kolik se zvýší povědomí o značce. Protože cena za bannerovou reklamu se většinou odvozuje od počtu shlédnutí, a zadavatele reklamy zajímá počet transakcí, jsou v celém řetězci zobrazení reklamy -> klik na reklamu -> uskutečněný obchod dva koeficienty, které zadavatele zajímají: poměr kliknutí/zobrazení (CTR) (pohybuje se v řádu jednotek procent) a poměr kliknutí/uskutečněný nákup. Vaším umělým klikáním byste zvýšil poměr první ale odpovídajícím způsobem snížil poměr druhý. To je pro zadavatele reklamy špatně – pokud klikáte na jeho reklamy a zobrazujete jeho stránky, má s vámi náklady, ale nemá od vás zisk. Krátkodobě tedy sice možná vašemu serveru prospějete, protože zvýšíte CTR, čímž se zvýší cena reklamy na serveru. Dlouhodobě mu ale uškodíte, protože v dlouhém období zadavatel zjistí, že z reklamy na tomto serveru nemá takový přínos, protože návštěvníci z něj jsou "divní" a nenakupují. Je to stejné, jako kdybyste pražské metro-deníky odebíral po desítkách. Nejprve sice budou mít větší náklad a mohou prodat dražší reklamu, ale postupem času zadavatelé zjistí, že reklama v nich nějak nefunguje – a nebudou ochotni za ni platit tolik. Prostě jako jakékoliv jiné chytračení, ani toto se dlouhodobě nevyplatí. I když je to zdánlivě pro dobrou věc.