abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 146 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

    18.9.2009 11:00 | Přečteno: 1813× | Gentoo | poslední úprava: 18.9.2009 10:58

    Po delší době jsme oprášil notebook s tím, že se podívám, jak KDE 4 pokročilo s věcmi jako je nastavení Wifi, Bluetooth, vypalováním, plocha na více monitorech a také jak vypadá KDevelop. Rovnou říkám, že jsem byl rozčarován a znechucen. Z výše jmenovaného v podstatě pořádně nefunguje nic. Alespoň rychlost a spolehlivost KDE 4 na grafice Intel GM945 s KMS je výborná.

    Opravte mne jestli se pletu, ale mám pocit, že KDE 4 se zatím hodí na brouzdání po webu, čtení RSS feedů, psaní mailů, chatování, twittování a ztrácení času na Facebooku. Na seriozní práci bohuže ještě nemají. Nechápu proč v KDE je spousta her, více či méně nepotřebných aplikací, ale komponenty týkající se základního používání chybějí. To vývojáři nepotřebují WiFi, Bluetooth, NFS, atd. To jenom hrají hry, koukají na periodickou tabulku prvků a kreslí si chemické vzorce? Rád uvítám jakékoliv návrhy, jak řešit nedostatky, které mě v současnosti trápí.

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.9.2009 11:15 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Tie maily si mozes pisat, ale nesmies pouzivat sifrovanie, IMAP alebo tlac.
    18.9.2009 11:23 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    To jsi mně nepotěšil, začínal jsem mít pocit, že 4.3.1 bude to pravé :-( Pokud však nefungují tak základní věci jako správa Bluetoothu a WiFi, tak budu vážně asi muset na novém stroji zvážit nějaké jiné prostředí...
    Rezza avatar 18.9.2009 11:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

     Bluetooth je skutecne v zalostnem stavu, mame spoustu reportu... Bohuzel nikdo z nas nema zadne BT zarizeni, tak se tezko zkousi a je to tim padem posunute v prioritach niz (Fedora). Na NM porad pouzivame GTK nm-applet - ac jeho z hlediska usability je to snad nejhorsi, co jsem kdy videl, tak to funguje. Tohle je fakt bolak.

    18.9.2009 12:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    To akoze nikto nema notebook s bluetoothom alebo sto korun na USB bluetooth? Alebo nikto nema mobil s bluetoothom?
    Rezza avatar 18.9.2009 14:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

     Nemam ani BT v notasu, ani BT v telefonu :D Teda krome Freerunnera na stole a tam BT stejne taky poradne nejede.

    18.9.2009 14:35 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Nějaký BT HW na testování bych mohl půjčit :-)
    18.9.2009 14:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    V Qtopii bluetooth funguje celkom slusne.
    kyknos avatar 18.9.2009 14:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    KDE4 nepouzivam a pouzivat asi nebudu, ale ten bluetooth nesmysl to usb bych klidne na vyvoj venoval :). Pokud ho tedy najdu.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    18.9.2009 11:37 Franta Uživatel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Abych se vývojářů zastal, wifi a bt mi funguje naprosto out of the box. Nicméně k3b je trága, to je fakt. Ostatní nepoužívám.

    Na wifinu použij networkmanager aplikaci (přibyla někdy kolem rc3), ten applet je zcela správně v playgroundu.
    18.9.2009 12:47 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    A jak se jmenuje ta networkmanager aplikace? Nemůžu ji najít. Díky
    18.9.2009 13:31 Franta Uživatel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Příloha:
    Tomu nebudete věřit, ale jmenuje se knetworkmanager a v Opensuse je v balíčku NetworkManager-kde4. Ten plasmoid je v balíčku plasmoid-networkmanagement a při svém spuštění zobrazuje hlášku o tom, že je nestabilní a že může shodit desktop. Což také dělá.
    Vzhled viz přílohu.
    18.9.2009 14:10 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    aha, zdá se že v gentoo je oboje obsaženo v networkmanager-applet v kde-testing overlay.
    Rezza avatar 18.9.2009 14:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

     Bohuzel ma hodne problemu, takze proste do bezne ala stable distribuce no way...

    18.9.2009 11:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    k3b je ve stavu hluboké alfaverze - poslední svn build
    To je normální vlastnost SVN buildů. Právě proto se vydávají stabilní verze, které jsou (nebo by měly být) opravdu stabilní. SVN verze jsou vývojové verze, a samozřejmě není možné něco vyvíjet tak, že každá vývojová verze bude mít vlastnosti a stabilitu stabilní verze.
    18.9.2009 12:14 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Myslim, ze tu bude problem v tom, ze zadna stabilni verze pro KDE4 neni :-) Nebo to je jinak?
    18.9.2009 12:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Nevím, zda je nebo není, každopádně ani její neexistence nezpůsobí, že SVN buildy budou stabilní. Prostě očekávat od SVN buildu stabilitu je – řekněme naivní.
    18.9.2009 12:50 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Od SVN buildu samozřejmě neočekávám stabilitu release verze. Snažím se poukázat na to, že se u tak důležité aplikace jako je k3b, není žádný vývoj. Jak mají lidé používat nový jinak skvělý KDE 4 desktop, když nejsou základní aplikace funkční?
    18.9.2009 13:13 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Myslim ze qt3 verzia k3b funguje pod kde4 rovnako dobre ako pod kde3.
    18.9.2009 17:06 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

     Jenomže k3b nevyvíjejí lidi z KDE, k3b je samostatný projekt používající KDE knihovny. Takže to nelze vytýkat lidem od KDE.

    stativ avatar 18.9.2009 12:53 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Ad kdevelop 4. Případ podobný jako K3b. Stabilní verze zatím nevyšla. Pokud ale chceš mermomocí používat vývojovou verzi Kdevelopu, tak pro debugger potřebuješ mít gdb z CVS, se starším nefunguje (což mě netrápí, zvykl jsem si na čisté gdb a když už tak DDD).

    PS.: Já Kdevelop 4 používám už delší dobu. Sice už se mi párkrát stalo, že spadl, ale zatím jsem na (pro mě) lepší IDE nenarazil (a to jsem vyzkoušel snad všechny na GNU/Linuxu dostupné).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kozzi avatar 18.9.2009 13:32 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    JJ, musim z tebou v podstate ve vsem souhlasit. Zkousel jsme kde4 pouzivat a dokud jsme jen chatoval, byl na fb nebo proste brouzdal po netu tak mi celekm stacilo. Me vyhovovalo i na spoustu dlasich veci jelikoz hodne toho delam v konzloi, takze to kde mi bezi terminal me moc netrapi. Ale jinak spousta veci v kde4 jeste proste nefunguje. Neni tam zadny schopny prehravac videii, teda krom smplayer ktery neni primo pro kde.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    18.9.2009 13:47 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

    k3b - většinou mi funguje, ale s verzí pro kde3 to zatím srovnávat nejde
    kdebluetooth4 - už dávno jsem rezignoval na to že to někdy opraví, teď to aspon trochu  funguje, ale stejně je lepší používat blueman s ním lze zfunkčnit i procházení složek na mobilu
    network manager - nefungoval mi ani pod kde3 tak proč by měl fungovat pod kde4 :) , wpa_gui úplně stačí
    plocha na více monitorech - opravdu jsem neměl pocit, že by to na kde3 fungovalo samo, taky jsem to řešil přes xrandr, můžeš zkusit tenhle applet , mimochodem tobě funguje plynule kombinace 2 monitory (virt. rozlišení >2048^2) a KMS (tzn. nejspíš drivery >=2.8.0 ) s touto grafikou??
    NMS jsem nikdy nepotřeboval
    kdevelop4 mi funguje, jak už zde bylo napsáno je pořeba použít >= 6.8.50

    To, že je tam hromada her, že se řeší takové hovadiny jako vzdálené ovládání widgetů plasmy, to mě taky štve. Ovšem my ty vývojáře ze svých peněz neplatíme, takže si ani nemůžeme stěžovat, když je baví dělat hry tak je to jejich věc. Navíc na to, aby člověk naspal hru/applet stačí programátor začátečník, na to aby opravil kdevelop to už musí být profík.

    18.9.2009 14:14 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Zdá se, že na poli kdebluetooth4 se přece jen něco děje: kbluetooth 0.4beta1b, objevilo se to na kde-apps.org 17.9.2009.
    18.9.2009 14:32 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Ano, KMS mi funguje i s druhým monitorem. Když aktivuji druhý monitor v xrandru, tak se vypne kompozice, jinak vše funguje správně. Jádro mám 2.6.31, ovladač 2.8.1, x server 1.6.3.901-r2, mesa 7.5.1. Ale někdy je to dost alchymie. Jeden čas glxgears dalo 880 fps a po nějakém upgradu asi driveru nebo serveru dá jen 350 fps. (Ano, vím že glxgears není vypovídající benchmark).
    18.9.2009 13:48 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    bohuzel je to tak. ja KDE4 pouzivam vic jak rok ale s nekterejma vecma je to tragedie. taky jsem to moc nepochopil proc v novejch verzich je cim dal tim vic vselijakejch megakulovejch technologii kdyz zakladni veci nefungujou.
    18.9.2009 14:03 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Na seriozní práci bohuže ještě nemají.
    To znie ako keby seriózna práca bolo len to, čo robíš ty.
    18.9.2009 14:23 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Pro mne znamená seriozní práce v KDE 4: stáhnout si z mobilu přes BT fotky schémat a poznámek, co jsem si udělal u zakaznika. Ladit náš komunikační protokol a RS-485 ovladač v gdb a přes gdbserver v desce s PowerPC MPC5200. Tool na cscope a patche by se taky hodil. Protože se pohybuji, tak potřebuji často měnit sítě, wifi AP, VPN atd. Na prezentacích bych rád kliknutím zapnul rozšířenou plochu na projektoru. Z mého pohledu mi toto přijde jako seriozní práce oproti twittování a facebooku - IMHO. Nikomu to nenutím. Jen jsem se potřeboval podělit o svoje zkušenosti. Bohužel KDE spíš inklinuje k tomu twitteru a facebooku a cool bublinkám na ploše :-)
    18.9.2009 14:33 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    No dobre, ale potom by si mal napísať, že sa KDE4 nehodí pre tvoju prácu. Pretože podľa mňa existujú aj iné druhy serióznej práce a na niektoré z tých druhov sa KDE4 určite hodí.
    18.9.2009 14:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Napriklad?
    kyknos avatar 18.9.2009 14:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Existuje milion ruznych serioznich praci, ktere si vystaci s jednoduchym textovym editorem, napriklad. Nejaky textak by v KDE4 fungovat mohl, ne? (nezkousel jsem to :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    18.9.2009 15:39 sheery
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

    Poté co mi včera Kate kompletně lockla jakékoliv reakce oken v KDE na myš i klávesnici (ale ctrl+alt+f1 na textový režim fungovalo a tam již klávesnice ok) až do svého sestřelení tak bych si tím nebyl úplně jistý ;). Vzhledem k tomu že podobná věc se mi již několikrát stala (ale souvislost s Kate mi nedošlě) tak mohu ověřit zda vynit skutečně Kate (bohužel bylo z KDE3 :( ).

    tsLnox avatar 18.9.2009 19:27 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Marián Kyral avatar 18.9.2009 20:28 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

    Tak Kate říkáš. Já mám dojem, že to nastane, když zmáčknu nějakou klávesovou zkratku. Příště zkusím střelit Kate.

    18.9.2009 16:14 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Napríklad prekladateľ. Pre moju prácu je 4.3 lepšie než 3.5.10.
    stativ avatar 18.9.2009 18:06 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Vývoj v C++ v Kdevelop 4 (svn, ano jsem cvok), tvorba panoramat s práce s RAW fotkami. Ale nejde ani tak o KDE 4, jako o použité aplikace. Klidně bych mohl používat GNOME, ale stejně bych používal KDE aplikace.

    Jediná věc, která mi pro KDE 4 opravdu chybí je kftpgrabber. Jinak bych se už mohl krásně zbavit qt3 a kdelibs3
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    19.9.2009 11:22 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Zrovna kftpgrabber vůbec nemám rád, protože mi docela padal. Filezilla je jistota.

    Je zajímavé sledovat, jak jsou názory na software individuální :-)
    Only Sith deals in absolutes.
    Marián Kyral avatar 18.9.2009 20:37 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

    Vývoj Pro*C, PL/SQL, Oracle forms, shell skripty.

    18.9.2009 15:33 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Hele normálně sem po půl roce vzal rozbitej počítač s KDE4 smazal Opensuse a nainstaloval Debian, fakt nekolik let sem ho na desktopu nemel, pri instalaci sem tam nechal zaskrtnuty ze to bude Desktop a cekal co se stane a ono to nabehlo do GDM, pak sem se prihlasil do Gnome a parada, vsechno funguje, cumim, na tom samym pocitaci driv sem musel vse opravovat, ted libovka takze misto KDE ted budu pouzivat Gnome :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    18.9.2009 16:09 mektige
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Já před pár dny váhavě přešel z trojky a jsem spokojený. Už funguje kompozice s Intel grafikou, khotkeys si samy naimportovaly gesta z trojky, nový konqueror je super, kmail, konsole, kopete a spousta menších kprográmků jsou po troše nastavování v pohodě s vylepšeníma kterých bych se teď nerad vzdával. Jen amarok teda nic moc. K nastavení sítě klikátko nepotřebuju, programuju ve vimu, se soubory taky pracuju v konsoli, na video osvědčený xine-ui, k3b z trojky a pohoda.
    18.9.2009 16:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Mě KDE4.3 taky trochu naštvalo, čekal jsem opravy starých problémů, ale místo toho se objevily nové. Imho nejlepší verze KDE4 byla zatim 4.2. Celkem mě to mrzí, není mi jasný, co se tam u vývojářů děje. Přitom na teoretické rovině má KDE4 dobře našlápnuto. Co má člověk pak používat za DE? Gnome je obskurní a design má otřesný. A další možnosti moc nejsou, u nějakých těch *boxů se člověk bez aplikací z KDE nebo Gnome neobejde...
    18.9.2009 17:09 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

     Staré KDE 3.5?

    Marián Kyral avatar 18.9.2009 20:39 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

    Jo, u KDE 4.3.1 se mi už několikrát stalo, že se zbláznil jak kwin tak plasma. Předtím mi to nedělalo. Ale možná za to můžou ovladače na grafiku.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.9.2009 18:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Já jsem přešel na Debian Stable a tam mi to ten nedodělek naštěstí ani nenabízí. Doufám, že než vyjde další Stable, to bude srovnatelné s KDE 3.5.
    vlk avatar 18.9.2009 22:01 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

     no, tak sme natom rovnako

    na kde4 som mal nazor, ze ho zacnem pouzivat az od 4.4, ale ked citam co tu pise autor, tak ak to pojde tymto tempom, tak pouzitelne bude mozno az nejake 4.7! (teda ak pri 4.5 sa nerozhodnu zasa pisat vsetko od zaciatku a zalozit verziu 5.x)

    som z toho uz dost smutny, na kde3.x uz kaslu a do kde4.x stale vymyslaju nove super vlastnosti, ale zakladne veci, ktore by ho robili pouzitelnym tak nic. mam z toho taky pocit, ze vyvojari KDE asi funguju na gnome, inak by tie zakladne featury uz davno opravili (dog fooding?)

    You don't exist, Go away !
    vencour avatar 19.9.2009 13:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

    Nějaký ubuntu s kde 4.2.x mam na noťasu, výše jmenované autorem zatim nepoužívam - BT nemam kam, na wifi a wpa2 mam skript, neměl jsem čas si hrát kwlan, wicd apod., nechytlo se napoprvý. Maká mi s2ram, web apod., tak de facto spokojenost. Až bude čas, zkusim gentoo ... na 64bitu jsem měl při kompilaci nějaký chyby ... zatim nevim proč.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.9.2009 21:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Nevzpomene si někdo, jak se jmenuje ten alternativní panel pro aplikace, kde se nechá nastavit víc věcí, než v tom standardním? Někdo to sem psal, jenže tu diskuzi nemůžu dohledat... (a Google taky nic)

    Quando omni flunkus moritati
    kotyz avatar 19.9.2009 23:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    neni to kasbar?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.9.2009 22:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Podle screenshotů se mi nezdá.
    Quando omni flunkus moritati
    Jardík avatar 20.9.2009 01:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Mně třeba nové kde zasekává počítač při odhlášení, takže je nepoužitelné, aneb jak userspace aplikace zabije systém. To by se ve windows stát nemohlo.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.9.2009 01:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Tenhle problém mám/měl jsem taky (nechci to teď testovat a riskovat zásek).
    Myslim si ale, že se nezasekne celej počítač, jen X server a kvůli tomu nejde ani input přes klávesnici/myš. Ale třeba nějací síťoví daemoni by pořád měli fungovat, alespoň myslim.

    A ve windows by se to klidně stát mohlo.
    mirec avatar 20.9.2009 13:13 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    sysrq funguje?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    20.9.2009 19:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Ne ale on mi nefunguje ani normálně. Nevim proč...
    Jardík avatar 20.9.2009 21:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Musí to být povolené v jádře, ale mě to po tom záseku stejně nešlo.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.9.2009 23:24 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Taky mi to dělalo, ve 4.2.4, ve 4.3.1 jsem to ještě nezkoušel. Ale SysRq fungovalo.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    20.9.2009 15:27 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop
    Děkuji za všechny Vaše připomínky a nápady. Rozjela se docela zajímavá diskuze. :) V podstatě KDE 4.3.1 je dobrý desktop, jen ho dodělat :). Teď mě napadla ještě jedna věc, co mi pije krev. Po přihlášení vždy nadává Kontact, že už jednou běží a že ho pouštím znova. Když to potvrdím, tak neběží ani jeden, když to nechám být, tak spadne. Zkoušel jsem začít s prázdnou session, neukládat session atd. Ale stále stejný výsledek.
    vencour avatar 26.9.2009 18:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je KDE 4.3.1 opravdu (ne)použitelný desktop

    Občas se mi to stane taky, že to hlásí .. je vidět v procesech?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.