Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Přeju vám hodně úspěchů s realizací vašeho projektu a také hodně nespokojených uživatelů oficiálních balíčkovacích nástrojů, kteří by měli potřebu používat něco jiného. Já mezi nimi nebudu, protože filozofie administrativních nástrojů u Slackware, tj. co nejprimitivnější a nejpřímější, mi zcela vyhovuje i za cenu, že nepoběží tak rychle, jak by teoreticky mohly.
Happy buffer overflows
Z'LI0(%:`&/NRU`Y0"@8.L%.%PG(%!D>"<!@C(4&'?`UO!/$"K\2)+!1K',R'
2V,*3$D-EG4PC!<*(%%I"<*$`
`
No následky chyby v BDB, kam se data zapisují a závisí na ní např. celý systém, s následky ekvivalentních chyb v grepu, jako nevinného nástroje k vyhledávání, bych raději nesrovnával
Jinak to Happy buffer overflows bylo spíš myšleno jako lehká narážka na to, že to chce implementovat v "náchylném" C místo "méně náchylného" shellu nebo jiného interpretu
Z'LI0(%:`&/NRU`Y0"@8.L%.%PG(%!D>"<!@C(4&'?`UO!/$"K\2)+!1K',R'
2V,*3$D-EG4PC!<*(%%I"<*$`
`
API k přístupu k databázi balíčků ? Si děláte srandu ? Jukněte se do /var/log/packages|scripts|removed_packages|removed_scripts . Pak na ls, grep a další základní unixovské nástroje a možná vás už ta otázka znovu nenapadne.Nemít žádnou úroveň abstakce vede k ... tedy vlastně nikam nevede, protože to neumožňuje jakkoliv měnit implementaci. Proto existují API i k takovým trivialitám jako /etc/group.
S tím příkladem k /etc/group máte pravdu, ale já to chápu tak, že to je už dlouho zavedený způsob snad na všech *nixech co znám nebo o nich četl a filozofií Slackware je, že pokud to není nezbytně nutné, tak se právě snaží nepřidávat žádné svoje specialitky, jako je tomu často vidět u některých dister. Ale respektuju, že někomu jinému tento přístup nevyhovuje nebo na to dokonce kašle.
Z'LI0(%:`&/NRU`Y0"@8.L%.%PG(%!D>"<!@C(4&'?`UO!/$"K\2)+!1K',R'
2V,*3$D-EG4PC!<*(%%I"<*$`
`
Tiskni Sdílej: