abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (87%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 765 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.7.2005 11:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Přehrávač
    S tím BMP bych moc nesouhlasil - u mě se BMP ani neumí korektné ukončit, při zavření udělá segmentation fault, což sice není viděl, ale je to ostuda.

    Windowsáci jsou zvyklí na komplexní přehrávač ve stylu WMP, proč jim tedy neukázat že i "my" máme něco vynikajícího.

    A jinak k nadstavbám nad MPlayer. KPlayer je docela dobrý, ale Kaffeine neznám, takže neposoudím.
    14.7.2005 12:03 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač
    Poslední dobou mě BMP pěkně zlobí. Mám podezření, že je to balíčkem z Fedory, co dřív fungovalo je tam teď beznadějně rozbité. Ach jo :-(

    Amarok by tam mohl dát (jako jediný přehravač) leda tak sadista, to je děsivá příšera kterou k přehrávání nepřivede ani černá magie. Polovina lidí co znám, by to nedokázala.

    Nad xine by se mohl líbit Totem.

    Nicméně, vybrali jste KDE, budete trpět, to je vaše volba :-)
    Copak toho není dost?
    14.7.2005 12:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač
    Amarok by tam mohl dát (jako jediný přehravač) leda tak sadista, to je děsivá příšera kterou k přehrávání nepřivede ani černá magie.
    Tak jsem asi mág, protože mě se amarok rozjel hned :-). Je pravda, že jeho mohutnost mě taky zaskočila, ale teď si nedokážu představit lepší přehrávač. Ale na Live distro bych ho nedával.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 14.7.2005 12:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač
    Windowsáci jsou zvyklí na komplexní přehrávač ve stylu WMP
    WMP používá ve Windows jen ten, kdo neví, že existuje něco lepšího.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.7.2005 17:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač
    Myslel jsem něco ve stylu WMP (s kolekcí - knihovnou médií). To, že je WMP jen DirectShow slátanina vím taky...
    14.7.2005 22:14 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehrávač
    14.7.2005 12:06 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    prosim, nakonfigurujte vsechny aplikace do POUZITELNEHO a pokud mozno hezkeho nastaveni. sice je mozne debatovat o tom, co presne to je, ale tady myslim mohou subjektivni zkusenosti tvurcu distribuce hrat svoji roli.

    je stokrat lepsi mit konsistentni a nejak nakonfigurovane prostredi nez vsechny aplikace ve vychozim nastaveni - protoze to se nelibi nikomu. myslim, ze malokdo si totiz bude upravovat liveCD do pouzitelne podoby a zalohovat si konfiguracni soubory.

    ABClive je se svou databazi totiz idealni prostredek pro "misii" (v dobrem slova smyslu). to by mela odpovidat i konfigurace. diky
    14.7.2005 12:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Fluxbox se tam ponechá, ale počítá se s tím, že to bude varianta pro lidi, co nemají rádi KDE (tj. mají zkušenost s Linuxem) a nějaký WM potřebují, aby mohli posunovat okna terminálů. Výchozí a doporučované bude KDE.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2005 12:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Fluxbox se tam ponechá,
    male nedorozumeni :))) samozrejme ze se ponecha, ale nestalo by za to nakonfigurovat ho? (tj. kompletni menu, cestina, pripadne nejaky ty moduly a pridavky... napr. prepinani klavesnice do cizich jazyku (minimalne nemcina, polstina, francouzstina) - takove live CD byva idealni pri cestach, kde clovek narazi na slabsi PC bez cestiny.

    Hlavne upravit konfiguraci Xtermu (vychozi mrnavoucky pismenka!!!) a pripadne ViMu - pridat syntaxe, spellcheck atd :)

    to se tyka i KDE

    zajimava byla taky slozka (ano slozka na desktopu), v niz by se mountovaly vsechny disky - podobne jako knoppix - ne ovsem aby zaplacly plochu
    14.7.2005 15:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    FluxBox: lokalizace a menu je samozřejmostí. My mluvíme o tom, že tam právě nebudou nějaké moduly, dockappy, přídavky apod. Protože důraz bude kladen na perfektní vyladěnost KDE - FluxBox bude jen alternativa.

    XTerm: to je součást X, ne FluxBoxu, takže o jeho konfiguraci bude postaráno. Ale bude to asi jediný x-client ze základní distribuce X, kterým se budeme vážněji zabývat.

    Vim: je otázkou, jestli tam Vim vůbec bude. Je to poměrně pokročilý editor a nevím, jestli má smysl ho tam dávat. Myslím, že funkci textových editorů na tomto základním CD obstará Kate z KDE a mcedit.
    14.7.2005 16:35 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    No, nějaké vi tam ovšem být musí :-)
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 14.7.2005 16:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Nemusí, ne-mu-sí :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.7.2005 16:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Hm, EU se sice krásně stará, aby takové Východotimorské brambory byly skutečně z Východního Timoru, ale aby zajistili takovou samozřejmost, jako že produkt se jménem ,,Linux`` v názvu obsahuje nějaké vi, to je ani nehne. Doufám, že je to aspoň důvod k případné reklamaci :-/
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 14.7.2005 17:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Ani nevím, jestli je i ve FC4 - zatím jsem ještě nezažil tu situaci, že bych si vim nějakým blbým omylem spustil a pak se začal kolem sebe ohánět sekerou :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.7.2005 18:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    EU bych do toho raději netahal :-). Ale jinak souhlas, koho třeba mohlo napadnout, že výchozím editorem ve stages Gentoo bude nano?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2005 22:15 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Na toto téma už tu bylo propáleno dostatek flamewarů :-)
    14.7.2005 22:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Nj a ještě jich hodně bude, než zahodí nano a dají tam textový editor :-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2005 18:20 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Pokud dostane do ruky CD bez textového editoru někdo zkušenější třeba při opravě rozbitého systému, tak mu pěkně zavaříte. Vi by určitě neměl chybět, pokud bude i vim, tak to bude prima.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    14.7.2005 18:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    No já osobně se za (g)vim určitě přimluvím, protože jsem bez něho jako bez ruky. Myslím, že bude stačit, pokud nebude v menu KDE.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2005 18:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    CD bez textového editoru
    mcedit se nepočítá? OK, funkcemi se vi/vim zdaleka neblíží, ale na opravu konfiguráků IMO stačí v pohodě. Zahrnovat vi mi přijde jako vytváření těch nechtěných duplicit. Nesnažíme se vyrobit Knoppix, kde je půlka Debianu. Když by byl vim, chtěl by někdo třeba Emacs. Do toho se nechceme pouštět. To CD není primárně určeno k instalaci na disk.
    14.7.2005 19:27 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Já nevím o co se přesně pokoušíte, ale přepdokládám, že má jít o jakousi ukázku Linuxu, něco na ošahaní a propagaci (a z velké části jistě jde o prezentaci portálu a jistě je i cílem na tom něco vydělat, ale to je teď celkem jedno). Domnívám se, že editor vi (dnes v zásadě tedy klony editoru vi) je běžně považován za základní součást systému. Samozřejmě, chcete ukázat co nejvíc blikátek a plastového nevkusu, ale znamená to ještě, že na tom CDčku nemůže zároveň na vyzkoušení a osáhání být hrubá základní kostra běžného Linuxu? Osobně znám lidi, které by i tohle zajímalo a nebyli by proti si to vyzkoušet. Jesti vám to kvůli pěti megabajtům navíc přijde nemožné…

    Jestli se mcedit počítá nebo ne, to vážně nevím, protože samotný mc jsem osobně spustil snad dvakrát a nikdy ne na více než pár sekund.
    Copak toho není dost?
    14.7.2005 21:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Samozřejmě, chcete ukázat co nejvíc blikátek a plastového nevkusu
    Pěkné - i když laciné - zjednodušení. Samozřejmě nám nejde o blikátka (a nevkus je subjektivní věc) - jde o vytvoření spustitelného CD, které bude dobrým instrumentem pro prohlížení offline obsahu portálu. Zároveň pak bude moci posloužit jako ukázkový systém, který je možné spustit na počítačíchevěřících Tomášů, aby se přesvědčili, že Linux je pohodlně použitelný systém. Volba prostředí KDE, která tě tak irituje, je založena na dvou věcech: a) SLAX používá KDE a naše CD bude vycházet ze SLAXu, proto budeme mít snazší práci; b) máme s KDE větší zkušenosti než s jinými prostředími, a proto budeme mít snazší práci.

    Jestli je vi(m) běžně považován za základní součást systému, o tom by se asi dalo polemizovat. Především záleží na tom, kdo provádí to zvažování... A od toho je tu tento zápis v blogu a tato diskuze. Já zastávám názor, že pro účely _tohoto projektu_ není zařazení vi(m) zásadní. Ostatní mohou mít jiný názor a nakonec dojdeme k nějakému rozhodnutí.
    14.7.2005 21:30 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Že nemám rád KDE je obecně známá věc, ale to už teď neřeším, jak jsem řekl výše, vaše volba -- vaše trápení. Něvěřící Tomášové už jsou u mě zcela zvyklí, že při předvádění Linuxu slyší za každou větou ,,ale existuje samozřejmě i mnohem lepší program X, který se sem ovšem nějaký @#$% neobtěžoval zařadit``.

    Já tady jenom oponuju, že zařazení vi(m) je _z mého pohledu_ důležité a jeho nepřítomnost by mě zklamala a snížila užitnou hodnotu výsledného produktu (pokud už mě teda po KDE může ještě něco vadit).
    Copak toho není dost?
    Josef Kufner avatar 15.7.2005 01:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    Jestli tam nebude Vim, tak ani nemá smysl to live distro používat na něco jiného než tácek pod hrnek...
    Jestli je vi(m) běžně považován za základní součást systému, o tom by se asi dalo polemizovat.
    Vim je snad v každém unix-like systému, který jsem kdy viděl. Připouštím že v některých základních instalacích není, ale to spíš kvůli tomu, že tam není vůbec nic, krom jádra a shellu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.7.2005 12:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: alternativa fluxbox ve výchozím nastavení
    O to se budeme samozřejmě snažit. A až budou k dispozici testovací verze, budou k tomu moci čtenáři říci své.
    14.7.2005 12:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Krusader vs. Konqueror
    kdyby vam chybelo misto, tak tohle uz duplicita je :) misto toho treba nakonfigurovat nekolik profilu konqueroru... :)

    (ok. ja vim, neni to uplne totez ... ale liveCd taky neni od toho, aby... vsichni vime)

    IM klient - je Kopete tak spatna alternativa? Sice se nadava na nestabilitu a bugy, ale ja ho pouzivam vcelku spokojene - a zapadne do prostredi :)
    14.7.2005 12:31 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše mc
    Pokuste se mít mc s podporou UTF-8, to znamená asi ten ze SUSE :-)
    14.7.2005 12:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mc
    Vidíš, na to bysme zapomněli! ISO-8859-2 vs UTF-8.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    brk avatar 14.7.2005 13:18 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Účel
    A že jsem tak smělý, na co to je dobré? Live distribucí je tolik, že si snad každý něco vybere. Navíc tohle vypadá na docela divnou směsku. Kdo nemá rád KDE, tak sáhne po něčem, kde nebude půlka věcí pro KDE a naopak kdo je má rád, tak bude chtít pokud možno vše pro KDE. Viz třeba BMP vs. Amaroun.
    USE="-qt -kde"
    14.7.2005 13:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účel
    Ta distribuce je zaměřená na lidi, co nemají žádné zkušenosti s Linuxem (a pro ty je KDE neKDE úplně jedno). Slouží především k odzkoušení s tím, že si člověk pak nainstaluje normální distribuci. A taky jako prezentace abclinuxu - bude obsahovat jeho offline obsah.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2005 13:30 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účel
    Dobré to je k tomu, že tam bude offline obsah tohoto serveru :-)
    brk avatar 14.7.2005 13:36 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účel
    Tohle beru jako dobrý důvod. :)
    USE="-qt -kde"
    14.7.2005 13:47 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Účel
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.7.2005 13:23 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Kodeky?
    zaujímalo by ma či CD bude obsahovať aj kodeky pre wmv a rm
    14.7.2005 13:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kodeky?
    S kodeky se počítá. Pokud nebudou vadit licenční podmínky, jako u flashe.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2005 14:43 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Mozilla kaffeine plugin
    Kaffeine se snadno integruje do KDE/Konqueroru a také má plugin do Mozilly.

    Máte na mysli ten Mozilla starter plugin, ktory z webu otvara kaffeine alebo je nejaky plugin, ktory prehrava video priamo na webke?
    14.7.2005 14:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla kaffeine plugin
    Myslel jsem ten starter plugin, ale imo by bylo lepší zkusit ten mozilla-plugin, jen mám obavu z toho, že je dostupný pouze přes cvs.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2005 15:33 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše ?
    A co akcelerace? budete počítat třeba s nvidia/ATI ovladači? dik.
    14.7.2005 16:56 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Rádi bychom. Nebudou-li licenční problémy, bude to tam.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.7.2005 17:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Nedavno se na fóru nVidia někdo ptal, jestli je legální/správné dát nVidia ovladače přímo na Live CD a Zander odpověděl, že je to úplně v pořádku.
    Ku8aZ avatar 14.7.2005 16:27 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše No ja nevim...
    Hurrraaaa, jde mi internet! Ale to sem nepatri :-D Nevim, jestli jste nekdo ze zucastnenych videl live CD BSD FreeSBIE, ale to je narez. Je tam XFce, vypada suprove a ani nezere moc pameti. Programy jsou provazane a vcelku jednotneho vzhledu. Myslim, ze inspirace by to nebyla spatna ;-)

    PS: Neni tam KAJ (cti KDE :-D)
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    14.7.2005 16:58 ###
    Rozbalit Rozbalit vše KDE vs. Fluxbox
    Chápu, jak píšeš, že se snažíte vyhnout duplicitám. Ale v tom případě mi už není jasné tvé zdůvodnění ponechání Fluxboxu. Pokud tam má být pro odpůrce KDE a slabé počítače, tak by tam měli být i programy ekvivalentní k těm z KDE. Např. emailový klient. Kmail je sice docela pohledný, ale jeho puštěním se pouští "půlka" KDE, která se rozhodně jeho zavřením nevypne. Proto, ačkoli patřím spíš k odpůrcům KDE, si myslím, že by možná bylo jednodušší spoustředit se jen na KDE.
    14.7.2005 18:16 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE vs. Fluxbox
    Tím, že tam ponecháme FluxBox, se nic nepokazí. Jen to jen malinká věc navíc. Nemáme však v úmyslu vytvářet celé pracovní prostředí dvojitě. Jinými slovy, chceš-li použít KDE, přítomnost FB ti nebude vadit.
    14.7.2005 18:32 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE vs. Fluxbox
    Jasně. Takže ta poznámka v tomto blogu u Fluxboxe, že je to pro odpůrce KDE a slabší počítače, je trochu zavádějící. :)
    14.7.2005 19:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE vs. Fluxbox
    Nevidím v tom nic zavádějícího. Nechce-li někdo použít KDE, má možnost zkusit FB. Jen nebude mít k dispozici komfort dokonale vyladěného prostředí. Stejné je to v případě slabšího počítače.
    14.7.2005 19:13 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE vs. Fluxbox
    Myslím, že odpůrce KDE nebude chtít používat programy z KDE. Takže takovému člověku asi moc nepomůže, že tam má FB. Nicméně mi je jasné, že to nemůže být vyhovující pro všechny a myslím, že tak jak to chcete dělat je správné. Jen mě prostě zaujalo, tvrzení, že odpůrce KDE si tam může dát FB, i když některé programy bude muset používat z KDE.
    14.7.2005 19:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE vs. Fluxbox
    No tohle především není distribuce pro lidi, co Linux používají, ale jako seznamovací pro ty, kteří jej neznají. Možná jsem to neměl o odpůrcích KDE psát, ale jde o to, že bude zachována možnost použít jiné prostředí, než KDE. Někomu může tato možnost přijít jako užitečná.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2005 21:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE vs. Fluxbox
    Souhlasim. Fluxbox bude jen takova nouzovka, o ktere 99% uzivatelu nemusi vedet. Doporucene minimalni pozadavky budou takove, aby tam to KDE v pohode jelo.

    Stejnym zpusobem bych videl Vim. Urcite by tam byt melo, protoze pokud se CD dostane do rukou nekomu zkusenejsimu, asi by se dost divil, kdyz by chybel. Nicmene v zadnem menu nebude a v dokumentaci o nem bude maximalne radka v soupisu software.

    Jeste bych dodal, ze dalsi velkou vyhodou krome offline obsahu bude i prirucka, ktera uzivatele nauci pouzivat prostredi. Nejen si vse nakonfigurovat, pripadne nainstalovat na disk (poucili jsme se z minula), ale i pouzivat. Neco ve stylu - chcete poslouchat hudbu, pustte si XY, takhle si vyberete skladbu, timto tlacitkem ji spustite. Neslysite-li nic, zkontrolujte mixer .. Popsat typicke priklady pouziti, co maji lide spoustet a jak se to ovlada.

    To je asi nejvetsi "problem" linuxu - prilis hodne moznosti. Zkuseny uzivatel jasa, zacatecnik place, protoze nevi, co si ma vybrat. I to bude nas prinos, peclivy vyber balicku a perfektne odladene nastaveni. A tim se chceme odlisovat od ostatnich livecd.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Jiří Němec avatar 14.7.2005 18:46 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše iptables & iproute2
    Prosím nechte tam hlavně iptables a iproute2. Trochu teď pomáhám jednomu člověku s nastavením gatewaye pro jednu komunitní wifi síť. Pro simulaci dvou ISP používáme win only počítač jeho bratra. Vyzkoušeli jsme danix i slax a nakonec potřebné utility byly až v tom vašem abc live.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    14.7.2005 22:24 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Škoda ...
    opravdu velká škoda, nebude tam zjevně ani jedna věc, kterou bych nějak potřeboval mít na livu... :-(
    14.7.2005 22:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škoda ...
    Ono je těžké se zavděčit úplně všem a to CD není nafukovací. A hlavně preferujeme 100% vyladěný systém a ne množství aplikací. Ale svoje návrhy můžeš klidně napsat.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.7.2005 22:47 dataman | skóre: 6 | blog: Datamanuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Co takhle enlightenment e17?
    Proč do toho cpete KDE? Proč tam nedát enlightenment e17? A nebo ho tam alespoň přidat.
    15.7.2005 06:33 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co takhle enlightenment e17?
    Je to nase preference. IMHO je KDE nejpropracovanejsi desktopove unixove prostredi. Muzete s tim nesouhlasit, ale to je asi tak vsechno, co s tim muzete udelat ;-)

    Nechceme tam cpat spousty alternativnich window manageru, nasim cilem neni zavdecit se vsem, to ani nejde. Live distribuci je spousta, pokud odmitate KDE a chcete e17, urcite najdete jinou.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.7.2005 09:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co takhle enlightenment e17?
    Jinou, ale jinou bez archivu ábíčka.
    Copak toho není dost?
    15.7.2005 09:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co takhle enlightenment e17?
    Archiv abicka pujde samozrejme vyuzivat i bez bootovani. Tedy i z libovolne distribuce (ci jineho OS) nainstalovane na disku nebo dokonce z jineho LiveCD (po vymene medii).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    16.7.2005 08:14 dataman | skóre: 6 | blog: Datamanuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co takhle enlightenment e17?
    Archiv abíčka si kdykoliv můžu stáhnou z netu :)
    16.7.2005 21:37 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co takhle enlightenment e17?
    Dokud tě Leoš neodstřelí, schválně si projdi jeho blog ;-)
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.