abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    15.5. 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 294 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    20.2.2007 10:04 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Tak tak. Nejvic me pobavi teleshoping, kde poskakuje nejaka atletka s tim, že zhubla valenim se na pohovce a žranim extraktu z nějake čaje, přičemž jedla pry to co obvykle :-D
    Luk avatar 20.2.2007 10:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Podobné to bylo i u bývalé hlasatelky Jany Smutné (v reklamě: "Ano, jsem to já, Jana Smutná, v době, kdy jsem měla o deset kilo víc..."). V té reklamě sice říkala, že zhubla díky (...název produktu...), jenže pravda byla taková, že trávila denně 2 hodiny cvičením s osobní trenérkou. A tak je to vždycky :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 20.2.2007 10:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Jedna starší česká herečka prohlásila: Vstoupím na váhu, mám 80 kg. Vezmu do ruky dort se šlehačkou, vážím 80 kg a 5 deka. Sním dort, mám 83 kg. :-)
    Ono to bude asi o té životosprávě, vhodný poměr všech druhů potravin a správné množství s ohledem na pohlaví, věk a fyzickou zátěž.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.2.2007 10:08 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Blby je, ze nekteri cvici jak svina, a stejne na brisku je porad pneumatika z panacka Miselyna misto takovych tech ctverecku ze svalu :-) No mozna kdybych vydrzel dyl jak dva mesice... stejne me ty nedostavujici se vysledky odradily od cviceni a prinutily vymyslet ruzne vymluvy, proc je ta pneumatika kolem pasu desne sexy a ze se mi vlastne libi :-)
    Dalibor Smolík avatar 20.2.2007 10:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Byl jsem na nějakém vyšetření v nemocnici, prohlížela mě taková mladá doktorka, do zprávy napsala "břicho obézní", to je hrůza, co si to dovolila. Asi fakt budu muset začít pořádně cvičit :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.2.2007 10:15 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    3x tydne posilovna, 2x tydne hokej (duben-srpen kolo), 2x tydne beh, cca 40 - 60 min na 70% TMax a zadnou pneumatiku nevidim...chce to jen chtit a nesedet furt u kompu....
    20.2.2007 10:18 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    No jo, jenze ja jeste musim chodit do prace :-)
    20.2.2007 10:19 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    No sak ja taky, tim to neni, nehledat duvody proc ne, ale proc ano :)
    20.2.2007 10:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    2x tydne beh, cca 40 - 60 min na 70% TMax
    Jsem toho názoru, že běh pro mě není vůbec přirozený pohyb. Místo běhání jdu raději plavat, to mě baví víc.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 10:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    A ulevuje to páteři. ;-) Taky bych měl…no, blíží se hezčí měsíce. ;-)
    20.2.2007 10:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Jak páteři nevím, ale já si v neděli natáhnul lýtkovou šlachu. Asi bych jim měl dát příště v posilovně trochu pokouřit, protože tohle se přece nedělá :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 10:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Jim jako lýtkovým svalům :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 12:21 CyberDragon | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Nebyt te reakce, ani bych si nevsimnul, ale ted je uz kazda snaha o jine vyzneni marna! :-D
    Dalibor Smolík avatar 20.2.2007 10:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    No jo. Do čtyřicítky jsem měl bříško pěkně ploché. Po padesátce už je to horší ...zvlášť, když cvičím maximálně palci u nohy :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.2.2007 15:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    (duben-srpen kolo)
    Proč jen do srpna? (A vlastně proč až od dubna?)
    Quando omni flunkus moritati
    20.2.2007 16:49 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Pac srpen - duben je hokej
    20.2.2007 10:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Koule je preci idealni tvar, ne?
    Bluebear avatar 20.2.2007 22:56 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Rozhodně, alespoň pro ty z nás, kteří jsou v plynném skupenství :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.2.2007 10:18 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Jo tohle je problém. Tuky se neukládají rovnoměrně, ale zase se rovnoměrně spotřebovávají - ženské nadávají, když se jim zmenšují prsa stejně, jako břicho.

    BTW: mít místo břicha čtverečky je sen většiny mužů, ale dva měsíce cvičení na něco takového rozhodně nestačí ;-). Ono břicho je tak trochu specifické, protože je chce mít většina lidí štíhlé a ne bachor, jako třeba ronnie colemann. Prostě břicho a lýtka jsou asi dvě nejzanedbávanější partie na lidském těle.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 10:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Co se ctverecky... Kdysi jsem mel problem pri volejbale... kdyz jsem hodil rybu, tak jsem si namlatil kycle. To dneska nehrozi :-D
    20.2.2007 10:19 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Přesně tak, výmluvy. :-) Viděl jsem Tvou fotku v profilu, to je mi cvičení, zvedat koktejl. :-D Pak se div tomu břichu, co tam máš. :-D
    20.2.2007 10:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Ovšem já také psal blogpost o metabolismu lidí. O tom, jak na tom jsou tučňáci toho moc nevím :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 10:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Tučnáci jsou velmi zajímaví. Právě díky vrstvě velmi dobře tepelně izolujícího tuku se dokáží čile rozmnožovat i za třeskutých antarktických mrazů a za divokého větru, za kterýžto podmínek by člověk nepřežil ani půlminutu, natožpak aby se za tu dobu stihl spářit. :-)
    Dalibor Smolík avatar 20.2.2007 10:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Doufejme, že se budou rychle množit i na abclinuxu a jiných linuxových fórech :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.2.2007 10:34 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Já zastávám názor, že dokud si na něj vidíš ve sprše, je to dobrý :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    20.2.2007 10:36 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    V zrcadle, nebo pohledem dolů? :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 10:44 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Zrcadlo už je vyšší dívčí sebeklamu :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Martin Stiborský avatar 20.2.2007 10:30 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Jeeej k cvičení se asi nedokopu .. lemra líná jsem ...
    Kvík ..
    20.2.2007 11:04 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    A no fuj. Zlo. Nicméně takhle pokud jde o cvičení, situace je zlá, docela mi nedělá dobře už ani těch pár kilometrů do školy :-(
    20.2.2007 11:29 Petr Beran
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Cvičení...? Co to je? A není to nebezpečný...? ;-)
    Beer: The cause of, and solution to, all of life's problems.
    20.2.2007 11:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Především jako skoro ve všem díky technologiím produkujeme "jídlo", které se skoro nedá počítat mezi přirozené potraviny, na něž jsme si ovšem zachovali pudy a reflexy.

    Jezte to, co byste mohli jíst i před průmyslovou výrobou potravin, a můžete klidně do přežrání, nekoncentrovaných a nepreparovaných potravin organismus stejně tolik nesnese. Zkuste si sníst tolik jablek, abyste do sebe dostali obsah cukru jedné třetinky coly - a to nemluvím o tom, že rafinovaný cukr může organismus zpracovávat jen za vydatného využívání minerálů, v nutném případě z kostí a zubů (odtud osteoropóza a zubní kazy) i ostatních orgánů.

    Dnes už jsme bohužel příliš daleko, abychom se mohli spolehnout na "tradiční" jídla - protože ty už jsou dnes "tradičně" průmyslově vyráběná a tudíž zpravidla pro lidský organismus nevhodná (nebo aspoň nedostatečná). Je tedy opět na čase vrátit se k "rozumu" - jenomže v tomhle jsme ještě jako společnost nedospěli do ani do stádia osvícenství ("vykročení člověka z jeho jím samým zaviněné nesvéprávnosti" - Kant).
    20.2.2007 11:58 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Jo jo a proto pivo vladne ;-)

    no i kdyz se asi taky bude lisit od toho, co do sebe klopili nasi predci...
    20.2.2007 12:05 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Jezte to, co byste mohli jíst i před průmyslovou výrobou potravin, a můžete klidně do přežrání, nekoncentrovaných a nepreparovaných potravin organismus stejně tolik nesnese.
    Zase tak úplně to neplatí, protože i naši předkové trpěli dnou z přežírání se masem. Ale jinak souhlasím. Občas si dám kofolu, uzeniny nebo chipsy nejím, červené maso výjimečně. Z ovoce ovšem sním nejvíc banánů ... takže jediný stravovací zlozvyk jsou slané oříšky :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 12:30 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Zase tak úplně to neplatí, protože i naši předkové trpěli dnou z přežírání se masem.
    Platnost se zvýší, pokud pomineme moderní průmyslové velkochovy a distribuci masa pomocí supermarketů. Trpící předkové z přežrání byli jen ti nejbohatší, co na drahé maso měli ;-)

    Ale pravda, nemyslel jsem to tak, že by se mohl člověk bez následků přežírat stále, spíš jsem to myslel tak, že mít plný žaludek je od přírody žádoucí stav, ovšem už není jedno čím, a není jedno, jak často v přirozeném běhu života. Dnes se kromě různých tělesných závislostí přežíráme také kvůli tomu pocitu, který dodnes nevymizel, pocitu z plného žaludku, který se jeví jako žádoucí, už sám akt požívání potravy zmírňuje psychické napětí.

    Protože ale nepředpokládám, že člověk ovládne tyto své odnepaměti fungující pudy, bude se muset (chce-li přežít), dobrovolně omezit v tom, co bude konzumovat. Souhlasím tedy plně s blogpostem, že zákazy či omezování přijímání potravin nic moc nevyřeší, to je podobné jako zakazovat sex nebo spánek. Důležité je, kam tyto přirozené lidské pudy nasměrujeme.
    Bluebear avatar 20.2.2007 20:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Jezte to, co byste mohli jíst i před průmyslovou výrobou potravin, a můžete klidně do přežrání

    To tedy ne. Obézní lidé existovali i ve středověku, ba i v pravěku (viz soška Věstonické venuše). Pravda, nebylo jich tolik, protože prostě nebylo tolik potravy, ale nevěř tomu, že se tloustne jenom po moderním jídle.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.2.2007 21:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    To tedy ne. Obézní lidé existovali i ve středověku, ba i v pravěku (viz soška Věstonické venuše).
    Jenomže to byl znak blahobytu, nikoliv chorobného přežírání jako dnes (co myslíte, znázorňují pravděpodobně sošky spíš ideál nebo realitu?). Pak byli jistě obézní lidé i kvůli nemocím a samozřejmě výjimky potvrzující pravidlo. Zatímco dnes je v tzv. vyspělých civilizacích je pomalu výjimkou člověk, co obézní není.

    Když ze svojí stravy vyloučíte průmyslově vyráběné potraviny a nahradíte je de facto syrovými tj. co nejméně zpracovanými ekvivalenty (tj. obilná kaše místo syntetického chleba, ovoce a koření namísto cukru, soli a konzervačních přísad atd.), budete mít potíže zkonzumovat tolik jídla na posezení. Schválně si udělejte seznam, kolik takových jídel denně sníte a kolik by jich ubylo.
    Pravda, nebylo jich tolik, protože prostě nebylo tolik potravy, ale nevěř tomu, že se tloustne jenom po moderním jídle.
    Tloustne se z různých příčin, de facto je to porucha metabolismu, která je z velké části způsobena moderními jídly. Netloustne se ale a priori z množství jídla, tedy přirozeného jídla, a do chorobné obezity, protože zdravý organismus prostě přirozenou potravu (bez umělých povzbuzovadel apetitu) v určité chvíli příjímat odmítne, totiž tehdy, kdy má dost.

    Jenomže potravinářský průmysl šálí jak naše instinkty, tak funkce našeho organismu - jednak tím, že produkuje potraviny de facto méněcenné, kterých organismus jakoby potřebuje víc (známky podobné jako u drog), potraviny, které narušují metabolismus (rafinovaný cukr apod.) a jednak dělá z jídla nikoliv existenční, ale módní záležitost - dnes tedy nejí tělo, ale hlava plná reklamy.

    To poznáte už z toho, jak je pro nás důležitý tzv. jídelníček (menu). Do restaurace se nejdeme "najíst", ale něco určitého si dát, zajímáme co bude k obědu, co bude k večeři... a podle toho si vybíráme, jestli na to máme chuť nebo ne.

    Přijímání potravy se zkrátka snažíme oprostit od přirozenosti (stejně jako spoustu ostatních oblastí), a to je to, co se nám vymstí (např. 60 000 úmrtí každý rok v ČR na nemoci oběhové soustavy - tendence stoupající, kam se hrabou teroristi).
    Bluebear avatar 20.2.2007 21:42 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Tloustne se z různých příčin, de facto je to porucha metabolismu

    Promiň, ale není. Tloušťka je naopak známka normálně fungujícího metabolismu. Ukládání tuku není chyba, ale vymoženost - organismus si prostě šetří energii na horší časy. Že moderní člověk má občas takhle "našetřeno" na celé roky dopředu, to je jiná věc. :-)

    Jenomže potravinářský průmysl šálí jak naše instinkty, tak funkce našeho organismu

    Ano, to je asi pravda. Slyšel jsem zajímavou teorii, že umělá sladidla, tedy výrobky prezentované jako dietní, mohou podporovat přejídání následujícím mechanismem: člověk se nacpe umělými sladidly, čímž si vytvoří dojem, že jedl cukr. Mozek zareaguje tím, že překonfiguruje trávicí aparát na trávení cukrů. Jenže žádné cukry tam nejsou, připravené enzymy nemají co zpracovávat, tak zpracují aspoň zbytky cukru - mozek dostane signál, že je hladina cukru pod normálem. Člověk dostane chuť na sladké a vyžere ledničku. :-)

    Nevím, co je na tom pravdy, ale teorie je to elegantní.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.2.2007 21:54 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Tloušťka je naopak známka normálně fungujícího metabolismu. Ukládání tuku není chyba, ale vymoženost - organismus si prostě šetří energii na horší časy. Že moderní člověk má občas takhle "našetřeno" na celé roky dopředu, to je jiná věc. :-)
    Asi došlo k mýlce v terminologii, bavíme se o obezitě, tedy stavu, kdy tloušťka ohrožuje organismus. Obezita je právě znakem nefungujícího metabolismu (což nemusí být vždycky následek přejídání se). To nefungování je právě v tom, že vůbec nejde o ukládání energie, neboť tu si obézní lidé nejsou schopni nijak zpátky "vybrat", jde o chorobnou reakci organismu, která začne hromadit nijak nevyužitelný tuk.
    20.2.2007 22:07 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Já myslím, že programátor metabolismu (abych mluvil v počítačnické řeči) považoval za zbytečné do jeho programu přidat podmínku, když máš 25% tělesného tuku, tak přestaň ukládat tuk. Něco takového se drtivé většiny lidí nikdy předtím netýkalo. Prostě se vyvinul pro úplně jiné podmínky, než za kterých žije dnes. Což není bug, ale spíše feature ;-). Anebo dnes používáme těla v rozporu se specifikací.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 22:25 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Já myslím, že programátor metabolismu (abych mluvil v počítačnické řeči) považoval
    Neviděl bych to tak jednoduše, protože obézním obvykle nestačí "přestat jíst", aby se zbavili obezity, co víc, oni leckdy pak už jedí úplně normálně co se týče množství, ale obézní zůstávají. Také ne všichni obézní to mají nutně z jídla, existují různé poruchy hospodaření organismu. Proto bych se příkláněl logičtěji spíš k tomu, že nevhodná skladba jídla (leckdy i množství) způsobí chybný chod organismu, který pak vede k obezitě, tedy k chorobné tloušťce. Pak nepomáhá prostě přestat jíst, ale pouze dostat organismus do takového stavu, aby opět přestal "ukládat", když ukládat nemá.
    Anebo dnes používáme těla v rozporu se specifikací.
    To každopádně.
    Bluebear avatar 20.2.2007 22:40 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    obézním obvykle nestačí "přestat jíst", aby se zbavili obezity, co víc, oni leckdy pak už jedí úplně normálně co se týče množství, ale obézní zůstávají.

    Znovu promiň, ale není to tak. Drtivá většina obézních lidí začne hubnout, pokud sníží příjem energie nebo zvýší její výdej. Existují samozřejmě poruchy, kdy to nefunguje, ale jsou velice vzácné, rozhodně je jich mnohem méně, než je tlouštíků ;-)

    Vtip je v tom, že "jíst normálně" znamená přijímat zhruba tolik energie, kolik vydáváme, tedy rovnováha - samozřejmě, že za těch okolností člověk nehubne, protože není důvod sahat do tukových rezerv. Pokud člověk chce zhubnout, musí delší dobu přijímat méně energie, než vydává (a to poměrně výrazně, protože jakmile se sníží příjem energie, organismus automaticky zvyšuje účinnost metabolismu, aby to kompenzoval).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.2.2007 22:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    No ano, metabolismus se občas zblázní, ale to se imho netýká nijak závažného počtu lidí - rozhodně jich je míň, než těch, co se na něj vymlouvají.

    Ukládání tuků v organismu je podmíněno (zjednodušeně, protože ve skutečnosti je to složité a faktorů je více, třeba takový stres) rychlostí metabolismu. Ta je sice vrozená, ale to neznamená, že by se nedala ovlivnit. Vtip tedy není ani tak v množství jídla, ale v její skladbě. Nemyslím si, že existuje obézní člověk (bez metabolické poruchy), který jí především zeleninu a pije minerálky a ovocné šťávy. Ostatně, stačí si přečíst záznamy z Jste to co jíte.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.2.2007 15:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Piju jenom čistou vodu, neperlivou, z lahve. :-) S tou zeleninou je to už horší. :-(
    Bluebear avatar 20.2.2007 22:27 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Anebo dnes používáme těla v rozporu se specifikací.

    To rozhodně. :-) Na naši obranu je třeba podotknout, že ty specifikace pravděpodobně vznikly v době, kdy bylo na světě zhruba desettisíckrát méně lidí než dnes, živili se sběrem lesních plodů a umírali cca ve 20 letech, nesetkali-li se ovšem se šavlozubým tygrem.

    Osobně si myslím, že plánovaná doba života lidského těla je právě těch 20 let a pak už jsme mimo specifikace stále. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.2.2007 12:08 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    A vubec... prijdou casy, kdy tlusty budou hubeny a hubeny budou studeny...
    20.2.2007 13:17 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Jedine fungujici reseni je neprezirat se a hybat se. Je obdivohudne kolik energie lide vynalozi v pokusech ojebat tohle pravidlo :-)
    jose17 avatar 20.2.2007 14:47 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    ale já se při ťukání do klávesnice hýbu. a někdy si dokonce zajdu až na záchod! :-)
    Ja vim, on vi, ty nano!
    20.2.2007 16:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Nekdy? Znamena to, ze nekdy taky ne? No, s tebou bych v jedne cimre delat nechtel :-D
    20.2.2007 16:26 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    spousta lidí myslí, vezmu si nějaký ten paták a tělo začne tuk odbourávat

    Existuju spolahlive chemicko-praskove metody schudnutia. Z hlavy ma napadaju 2:

    Stimulancia: kokain, efedrin, pervitin,... Clovek nema hlad, hodne sa hybe - vela spali. Ked este chyti hyperaktivitu, alebo priamo svalovy tres (ako sa to povie slovesk? triaska?), tak je pohyb dokonaly

    Anabolika - a si svalnaty a bez tuku ani nevies ako. Parkrat machnes rukou, nohou, bruchom a je to.

    Jedine, ze uvedene metody su spolahlive aj v inych veciach ako chudnuti, ale neda sa mat vsetko naraz.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    20.2.2007 17:30 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Ale efedrin, nebo pervitin, mimo to, že jsou nelegální, nejsou prostředky pro odbourávání tuku (neviděl jsi náhodou naprosto vynikající Requiem for a dream?). Jejich používáním se v těle sice metabolické procesy zblázní, ale samotné hubnutí je stejné jako u hladovky, to znamená nejprve voda a svaly a potom teprve tuky. Takže žádný zázračný odbourávač tuků to teda není ;-)

    Anabolika sice způsobují růst svalové hmoty, ale nejsem si jistý, jaký efekt mají bez tréningu. Nemáš náhodou odkaz? Navíc i v případě, že takový netrénovaný člověk začne ihned sypat a cvičit, tak si velice pravděpodobně zničí postavu, případně něco utrhne, protože šlachy sílí o dost pomaleji, než svaly.

    Navíc, pro většinu ženských, o které v jde v hubnutí nejčastěji, jsou anabolika jaksi kontraproduktivní. Ostatně soutěže v kulturistice jsou snad jediné, kde se raději dívám na chlapy - juniorská kategorie ještě ujde :-D

    Takže to, že Tělo se svých špeků drží zuby nehty platí a chemicky se v něm musí udělat pořádný průvan, aby se jich pustilo :-)

    Ono ve skutečnosti nějaká skupina tzv. spalovačů tuků existuje a také se velmi často dávají do nejrůznějších zázračných prostředků na hubnutí (chrom, guarana, L-Carnitin - ten je teď docela populární), ale to jsou podpůrné věci, které bez cvičení nefungují.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 17:34 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    ad chrom... sveho casu jsem ve fitku uvidel krabici a cetl "ceee haaa ROM"... co to sakra je... Aha... CHROM... asi z tech pocitacu jednou zblbnu...
    Luk avatar 20.2.2007 18:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Pervitin a spol. (amfetamin, dextroamfetamin, fenmetrazin, dexfenmetrazin atd.) opravdu může pomoci. Ale ne ani tak přímým zrychlením metabolismu, nýbrž stimulací k tělesné aktivitě. Dexfenmetrazin (český vynález) dokonce vznikl právě kvůli hubnutí a má relativně málo vedlejších účinků.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.2.2007 20:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    To byla MDMA ve 30. letech taky a dnes má klasifikaci tvrdé drogy ;-). Myslím, že základním problémem prášků na hubnutí je fakt, že musí převrátit poměrně dost přirozených procesů v těle na to, aby bylo jejich používání vůbec nějak bezpečné.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Bluebear avatar 20.2.2007 22:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    To skutečně musí; léky na hubnutí, tedy ty, co "opravdu fungují", jsou svinstva těžkého kalibru. Skoro bych řekl, že škody, které to napáchá, jsou horší než případný (diskutabilní) pozitivní efekt zhubnutí.

    Já už se delší dobu podivuji, jak nepříjemné a nebezpečné procedury jsou lidé ochotni podstoupit místo cvičení a omezení potravin. Já sportuju nerad, ale pokud si mám vybrat mezi sportem, liposukcí nebo požíráním takových jedů, tak zatnu zuby a radši budu sportovat.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.2.2007 23:03 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Já sportuju nerad...
    A proto nám moudrá příroda nadělila dopaminy a endorfiny ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Bluebear avatar 20.2.2007 22:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Amfetamin a kamarádi IMHO působí oběma způsoby - jak zrychlením metabolismu, tak stimulací. Druhá strana mince je, že při takto zrychleném tempu se celý organismus podstatně rychleji opotřebovává (větší ztráty, více odpadních produktů v metabolismu, zhoršuje se koordinace mezi procesy).

    A samozřejmě nelze zanedbat ani to, že duševně labilnější jedinci se pod vlivem těchto látek převelice rychle odeberou do péče prof. Chocholouška :-D
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.2.2007 19:21 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    kolegovi z práce se osvědčil hokej.Přerazil si při něm čelist a tak mu zadrátovali hubu.Cucal jen polívčičky a na naše cynické poznámky vztekle bzučel.Já si taky řek že bych se sebou měl něco dělat ale potit se na kole nebo při běhu to opravdu ne.Ale aspoň chodit budu a abych necoural po kraji jen tak, pořídil jsem si foťák.Jsou to prima vycházky ale zatím na to není moc počasí a jsem zachvácen mou tradiční zimní nachrchlaninou neb jsem bronchitikem.
    mess avatar 20.2.2007 20:37 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    [root@metabolismus ~]# pacman -Syu :-D
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Bluebear avatar 20.2.2007 21:05 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Pokud si pamatuju, tak všechny potraviny, které lidské tělo může strávit, se mohou převádět na tuky; resp. veškerá potrava se nakonec převede na glukózu, přičemž do tuku vede nějaká odbočka z toho metabolického cyklu.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.2.2007 22:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    No ano, prakticky vše se na glukózu štěpí. Ale tuky se primárně štěpí na glycerol a vyšší mastné kyseliny a teprve ten může být metabolizován na glukózu. Metabolizace bílkovin je ještě složitější (už proto, že jich je hromada druhů). Zjednodušeně řečeno (abych to pochopil i já sám :-)) je vhodné jíst snadno stravitelné sacharidy a nenasycené mastné kyseliny. Jejich strávení je jednodušší, neuvolňují do organismu odpadní látky, nespotřebovávají zbytečně množství živin a předně se používají pro získání energie, nikoliv pro její ukládání.

    Naše těla jsou vesměs výborně živena, takže pokud mají dostatek jednoduchých sacharidů a k nim i dostatek těch složitých a navíc hromadu tuku, zachovají se zcela logicky. Ty jednoduché jdou přímo na získání energie a ty složité jsou převeleny do úschovy na pozdější použití.

    BTW: Rád bych našel něco jako Metabolic pathways, ale ve verzi for dummies, protože je pro mě biochemie terra incognita ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Bluebear avatar 20.2.2007 22:59 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Asi to sem nepatří, ale mně se podařilo shodit pěkných pár kilo, když jsem měl nejhlubší depresi. Neměl jsem z toho žádnou radost, samozřejmě; vlastně jsem si toho ani valně nevšiml.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.2.2007 23:59 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    mně se podařilo shodit pěkných pár kilo, když jsem měl nejhlubší depresi
    Mně když jsem neměl na jídlo :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    21.2.2007 00:00 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Michale, díky za "paták", myslel jsem, že se to používá jenom u nás doma... Ale vidím, že ne. Krásné slovo. :-D
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    21.2.2007 07:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    Tož tak, Moraváci musijó mít vždycky něco extra ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.2.2007 15:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cukry, tuky a bílkoviny
    No jo, jste nej ;)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.