abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.11.2005 01:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Prestigio
    Kdybyste si to Prestigio náhodou rozmyslel, tak zauvažujte o Nobile 1590.
    JiK avatar 13.11.2005 11:01 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prestigio
    jestli chces bezproblemovy unixovy notebook, nech si za 20.000,- dovezt novy 12-inchovy iBook.

    Dostanes MAC OS X 10.4.x Tiger zalozeny na FreeBSD, ktery mi osobne dost vyhovuje, ale neni problem dat tam Gentoo nebo Debian Linux, a navic zdarma spoustu veci, ktere nejsou samozdrejmosti, vyvojarske prostredi Xcode, iMovie HD na strih videa, Garage Band na profi hudbu, to vse s podporou velke spolecnosti, ktera umi dotahnout veci do konce, takze pak "proste jen funguji"

    Samozdrejmosti je WiFi, Bluetooth, LAN, modem, FireWire, 512 MB ramky a to za cenu, ktery nemuze konkurovat ani zadny noname srac ze sveta PC hracek. Najdi mi stejne HW s 12" LCD za tuhle cenu :)

    Ja sam mam uz druhy, prvni jsem prodal se ziskem po roce pouzivani a jsem velmi spokojeny.
    JiK avatar 13.11.2005 11:05 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prestigio
    narozdil od PC vraku jsem nemusel nikdy resit zaruku, ktera je u apple doopravdy celosvetova (z USA je 1 rok od nakupu nebo registrace, podle toho co je pozdeji), je bez nejakych debilnich vyjimek, vse bylo perfektni a bezproblemove, navic ty pocitace moralne zastaravaj o dost pomalejc nez PC.
    13.11.2005 16:38 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prestigio
    Doporucuju prostudovat vyznam slova "moralne". :)
    13.11.2005 11:06 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prestigio
    Samozřejmostí je wifi, kterou na Linuxu nikdy nepustíš (v praxi nepoužitelný mol hack nepočítám), softwarový modem bez ovladačů pro Linux, grafická karta, kde můžeš na Linuxu zapomenout na 3D akceleraci... není to tak růžové .o)

    A OS X je pěkný... ale časem se to přejí .o)
    ^D
    JiK avatar 13.11.2005 11:18 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prestigio
    ty jsi jak Doc. RNDr. Ing. Radek Ulhan, Ph.D. :) ne, vazne ja dopravdy Linux na iBooku nejak vic nezkousel, vzal jsem, jen live CD od Ubuntu a na prvni pohled vse fungovalo. Mozna se lisi tvuj PowerBook a muj iBook.

    S Tigerem (a predtim Panterem) jsem zatim prevelice spokojen. Pokud potrebujes pocitac na "neco" a ne na hrani si s nim samotnym, na jeho osetrovani, prekompilovavani, upgradovani a odvirovavani, od spywarovavani a reseni jeho blbych nalad, neni myslim lepsi volba nez MAC OS X.
    13.11.2005 11:59 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prestigio
    Wifi ti nevěřím .o)) A pokud jde o modem nebo 3D, pochybuji, žes to zkoušel .o)

    Pokud potřebuju počítač na "něco" a tím něčím je vývoj linuxové distribuce, je mi OS X platný, jak mrtvému Playstation.
    ^D
    JiK avatar 13.11.2005 12:22 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prestigio
    vicemene s tebou souhlasim. Ja ovsem zadne distribuce nevyvijim, u programovani jsem skoncil jazykem karel, nebo snad pascal, v dobach dosu, jen si obcas napisu nejaky skript v bash na usnadneni prace, a open source a linux pouzivam jen tam, kde mi to praci usnadni, ne zkomplikuje, takze proto pouzivam thunderbird, firefox, LaTeX, mplayer, zkratka to vse "jen funguje"
    13.11.2005 12:12 0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prestigio
    Kdybych kupoval notas, tak v soucasne dobe je vazne nejlepsi nabidka prave iBook (a ja bych nesetril a koupil ten 14"). Jeden kolega to ma a stiznosti jsou v toho razu, jako ze to nema moc velky disk (ano vetsinu mu zabiraji filmy) nebo ze mu na tom nejdou dobre fvwm.:) Pokud jde o technickou stranku, tak to vydrzi 6 hodin, je to zatim to nejlehci co jsem drzel, atd... Na svych strojich pouzivam jak FreeBSD tak Debiana a musim rict, ze neni problem se mezi tema dvema systemama pohybovat a myslim, ze je zbytecny vsude rvat linux.

    Osobne jsem mel dva notasy. Starodavnou Toshibu, ktera se me opotrebila, pokazil deska, tistak atd a bohuzel jsem nesehnal rozumny servis, takze o Toshibach plati to, co je napsany.

    Tedka mam starej Dell Latitude a musim rict, ze vydrzel uz par let meho hrubeho zachazeni celkem bez problemu, jedine odesla baterka a klavesnice uz ma dost, coz jsou ale normalni a snadno odstranitelne zavady diky chatrne konstrukci notebooku vubec. Podobne zkusenosti, i kdyz ne osobni, mam s IBM.

    U ruznych znamych jsem videl i dalsi modely jako prave Acer, Fujitsu-Siemens nebo Assus obecne muzu rictm, ze s omezenimi celkem funguji ale obcas se pokazi pokud jde o cenovou hladinu kolem 40 litru, tak je asi lepsi dat prednost necemu jinemu.

    Moje doporuceni tedy je bud Dell nebo IBM pokud na nem chces provozovat za kazdou cenu linux, jinak je lepsi dat prendnost jabku.

    pokud jde o cenovou hladinu kolem 40 litru, tak je asi lepsi dat prednost necemu jinemu.

    Ale čemu? Od IBM za 40 tisíc dostanu jen šmejd slabého výkonu. Od Dellu dostanu za 40 tisíc trochu lepší výkon, ale pořád velmi velmi kompromisní s pouze roční zárukou.

    Jablko je pro mě pasé. Kdybych byl pouhý uživatel, pak asi jablko ano, ale já hodně programuji, vrtám se v systému, apod. a to je pro mě pasé, potřebuji platformu x86.

    13.11.2005 08:24 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše HP - ach, ta kvalita :o(
    HP notebooky má dneska kdekdo, takže možná bude mít někdo jinou zkušenost. V mém nejbližším okolí se v nedávné minulosti pohybovaly tři, jeden jsem vlastnila. Dva z nich (včetně toho mého) definitivně odešly těsně po skončení záruky. Třetí jeho majitel ještě včas prodal .o))

    Odešlá deska, praskající displej... jeden z těch notebooků byl pětkrát v záruční opravě a pokaždé s něčím jiným. Obvykle to vyžadovalo výměnu půlky komponent. Po těchto zážitcích mám pocit, že HP mělo zůstat u tiskáren.

    Kdybych teď sama kupovala notebook, vůbec nevím, co bych si pořídila. Mám Apple PowerBook a jsem celkem spokojená. Ovšem jen do chvíle, kdy chci používat Linux, kde spousta hardware nechodí. Teď zrovna kompiluju KDE na Darwinovi a vztekám se a vztekám... a uvažuju, že si koupím nějaký Panasonic notebook.
    ^D
    13.11.2005 11:34 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP - ach, ta kvalita :o(
    A neměl by Panasonic radši zůstat u televizí a kazeťáků?

    Prašť jako uhoď...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    13.11.2005 11:58 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP - ach, ta kvalita :o(
    Nevím. Možná příští rok budu vědět .o)
    ^D
    13.11.2005 12:47 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP - ach, ta kvalita :o(
    Ja mel to stesti, ze muj HP odesel do vecnych lovist tesne pred zarukou. (vadny display, klavesnice, zakladka, grafika) Ted zkusim IBM, pak mozna Jabko ;)
    13.11.2005 12:38 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP - ach, ta kvalita :o(
    Panasonic Toughbook su "cool" notebooky, odolne a tak. Ale nosit to denne do prace a domov by sa mi nechcelo. To radsej 12" powerbook, alebo Dell X1 / D410. Alebo IBM X4x.
    13.11.2005 13:15 Feyd | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP - ach, ta kvalita :o(
    Pro bezne pouziti je lepsi rada Let's Note, sice ne tak odolne jako Toughbooky (pouzivane americkou armadou), ale porad dost, a jsou lehci a vydrzi dele i nez ten PowerBook nebo Dell. 14" Panasonic Y4 vazi 1.53kg a vydrzi 7 hodin, 12" T4 vazi s lehkou baterkou 1.05kg a vydrzi 5 hodin, s tezkou 1.27kg a 12 hodin. Cenove se pohybuji nekde kolem vybavenim odpovidajicich IBM.
    13.11.2005 13:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP - ach, ta kvalita :o(
    A neměl by Panasonic radši zůstat u televizí a kazeťáků?

    Prašť jako uhoď...
    To ale debata. Jako kdyby někdo tvrdil, že Mitsubishi mělo zůstat u letadel a Porsche u tanků.

    Já sice na svůj Acer nadávám kudy chodím, protože má zmrvené ACPI a nepodporovatelné WiFi, ale když slyším ty řeči o trvanlivosti Acerů, tak si říkám, že mám buď děsnou kliku nebo se všichni ostatní k notebookům musí chovat jako prasata. Teď ho mám rok, používaný v podstatě každý den. Vozil jsem ho po všech čertech a to ani pořád ještě nemám brašnu. Vydržel vlhko, vedro (i obojí najednou), zimu, déšť, letadlo, auto... A jediný problém je jeden mrtvý bod na displeji, který jsem líný reklamovat, protože je úplně v rohu.
    12.10.2007 12:50 daavee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP - ach, ta kvalita :o(
    Ja taky nadavam na ACER, ale ne na notebook ale na servis.

    Na netu jsem narazil na porovnani vykonu grafickych karet pro notebook. Jejich celkem dost a vyznat se v nich neni zase az tak snadne. Ono totiz nekdy integrovana graf, karta ti da vetsi vykon, nez nejaky vybehovy typ nesdilene graf. karty. Mrkni na http://www.itexpert.cz/ja-vybrat-notebook-graficka/
    13.11.2005 09:03 Feyd | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Panasonic Y4
    http://www.dynamism.com/y4/index.shtml

    Pokud chcete neco co se da koupit u nas, uvazoval bych asi o Fujitsu-Siemens, maji celosvetove nejmin reklamaci (8%), a nejsou to barebone, unifikovane sasi z Taiwanu, ktere "vyrobce" (Asus, Acer, ...) obali plasty se svym logem.
    13.11.2005 12:35 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Y4
    No F-S ani nahodou. Vo firme, kde robi kamarat ich kupovali. Kamaratovi sa pravidelne prehrieval, zasekaval. 2x reklamacia OK, na 3. krat F-S reklamaciu neuznal s tym, ze bol pouzity OS Linux a nie odporucany OS MS Windows. Vysledok je obciansky sud (ktory neviem ako dopadol, ak uz dopadol) a to, ze firma odvtedy kupuje IBM.

    Takze F-S ani nahodou, ak na tom chcete mat aj iny ako "odporucany" OS.
    13.11.2005 13:05 taz | skóre: 6 | blog: taz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Y4
    Tak s tim bych nesouhlasil, Treba takovej C1020 byl naprosto schodny s ACER Aspire 1300 oboje stejnej kram.
    13.11.2005 11:32 Ondra D. | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Jeste bych upozornil na problemy s nabijenim a bateriemi u notebooku Sony a HP. Na internetu lze nalezt casto narky nad tim, ze baterie nelze nabit kvuli vadnemu cipu na zakladni desce. Reseni je pouze vymena desky. Bohuzel u Sony to musim potvrdit z vlastni zkusenosti...
    13.11.2005 12:48 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    O Sony som tiez pocul priserne historky o "kvalite" servisu a vseobecne komunikacie so zakaznikom. To ze znamej odisiel motherboard par dni po vyprsani zaruky, je uz len ceresnickou na torte. A cena za novy + vymenu sa blizi k polovici ceny noveho notebooku.
    13.11.2005 12:28 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook

    No takže jsme na tom stejně (já jsem v cenách o třídu níže).

    Postupným pročítáním diskuzí a blogů jsem se dopracoval - po třech týdnech k podobnému trojlístku výrobců (HP, ASUS a IBM).
    Moje Opera se postupně zaplnila X záložkami s konfiguracemi modelů výše jmenovaných značek a já postupně pod vlivem reakcí uživatelů v diskuzích na tu či onu značku a model eliminoval výběr, až mi nakonec z toho vypadl jako vítěz ASUS A6U.
    Možná teď někdo z vás namítne, že je na tomhle modelu špatné to, či zas ono, ale upřímně se přiznám, že po třech týdnech už mám toho vybírání dost a v koutku duše jsem smířený i s tím, že si moje žena (je hlavně pro ni) - na náš první rodinný NB :-) možná nainstaluje i woknousy (licence se válí v šuplíku), pokud s Linuxem neuspějem.

    Koupit notebook je opravdu zážitek :-) - už jsem "kupoval" (myšleno i stavěl) mnoho PC a řeknu Vám, že to je úplná "balada" :-)

    13.11.2005 14:00 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    To mi povídejte, já už toho mám plné zuby.

    Problém s notebooky je i ten, že modely se neustále obměňují, takže vlastně ani nemáte šanci moc zjistit něco bližšího, protože žádný model nevydrží v prodeji déle, než pár měsíců.

    Asus se mi hodně líbí, jenom škoda, že nejsou konfigurovatelné. Hodně těžko se mezi nimi vybírá, protože skoro každý Asus je v něčem nevyvážený.
    13.11.2005 14:54 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    To mi povídejte, já už toho mám plné zuby.

    No já už to včera prostě uzavřel s tím, že to bude ASUS a už se tím nehodlám zabývat, fakt už mě to nebaví.

    Problém s notebooky je i ten, že modely se neustále obměňují, takže vlastně ani nemáte šanci moc zjistit něco bližšího, protože žádný model nevydrží v prodeji déle, než pár měsíců.

    No a když už si v současné době člověk u ASUSu vybere, tak si navíc musí ještě počkat, protože ve většině z mnou navštívených e-shopů není skladem. Takže jenom doufám, že ho stihnou dodat do Vánoc :-)

    Asus se mi hodně líbí, jenom škoda, že nejsou konfigurovatelné. Hodně těžko se mezi nimi vybírá, protože skoro každý Asus je v něčem nevyvážený.

    Ano to je taky pravda. Původně jsem měl také vybraný model M6A-B004 (mimochodem máte špatný link), ale potom jsem to ještě jednou zvážil cenově a spadnul k modelu A6U-B028 cca o 6k Kč levnější (ženě to bude stačit)

    13.11.2005 15:22 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Díky za upozornění na link, už jsem to opravil.

    Já myslím, že to taky brzy uzavřu. Uvidíme.
    13.11.2005 12:43 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Dell nie su az take drahe
    AFAIK Dell nie su az take drahe. Teraz som v praci vyfasoval novy D610 a stal okolo 32000 Kc bez DPH. Cene pridalo to, ze je tam 2GB RAM, DVD-RW mechanika a 3 rocna NBD zaruka (co u Dellov znamena diagnostika po telefone, vymena vadneho dielu, ziadne otazky). Cene trochu obralo to, ze ma displej 1024x768 (na 14" nie je az tak zle) a iba integrovanu graficku kartu.

    S ohladom na tu zaruku je to podla mna dobra cena, pokial clovek nemusi obracat kazdu korunu v ruke. So standardnou zarukou, menej RAM a horsou optickou mechanikou by sa clovek asi zmestil aj do 32000 Kc vratane DPH.
    13.11.2005 12:44 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell nie su az take drahe
    A jeje, na prvy krat mi to vratilo chybu, "Nemuzu ulozit zmeny do databaze", tak som poslal este raz a ono je to tu 2x. Sorry.
    13.11.2005 13:33 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell nie su az take drahe
    Tak jsem zkusil jít na stránky dell.cz a vytvořit stejnou konfiguraci, kterou tady uvádíte a dostal jsem se na 55 300 bez DPH, což je 65 807 s DPH.

    Problém je i s tím servisem. Na levnější modely Dellu je prostě 1 rok záruka typu NBD (a to ještě jenom proto, že to mají v PROMO akci), jinou záruku si musíte krvavě připlatit. Na model D610 je standardně záruka 3 roky NBD, což je docela pěkné.

    Problém s Dellem je taky s informacemi na info lince Dellu. Když jsem se jich ptal na jejich servis, dostal jsem lživé informace. Když jsem tam volal podruhé a ptal se jich, že jejich webová stránka říká něco jiného, tak se mi omluvili s tím, že je pravda to, co je na webové stránce, a že si to neuvědomili, takže se mi omlouvají za mylné informace.
    13.11.2005 13:35 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell nie su az take drahe
    No mozna ma zamestnavatel moj ako velky odberatel lepsie ceny, ale ze az tak, to sa mi nezda...
    13.11.2005 13:20 Rumpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Taky si přihřeju svou polívčičku, právě jsem dostal v práci novej notebook, je to HP Compaq nc8230, varianta PV406AW, tj. displej 15.4", rozlišení 1680x1050, no prostě paráda. Jako mobilní work station úplně ideální, vevnitř to má nejnovější variantu chipsetu Centrino - Sonoma, takže vydrží kolem 4 hodin, s přídavnou baterií až 8 hodin, což je docela mazec. Zatím můžu vřele doporučit.
    13.11.2005 13:48 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Vypadá takhle?
    Math, as Barbie says, is hard.
    13.11.2005 14:11 Rumpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Jasně, to je přesně on.
    13.11.2005 14:20 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Nemůžu si pomoct, ale zdá se mi, že má stejnou (kromě rozložení portů) šasi jako můj nx6110, což mě docela těší;-).
    Math, as Barbie says, is hard.
    13.11.2005 13:40 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Před časem jsem řešil podobné dilema. Základní otázka: K čemu ti ten notebook bude? Vidím, že o grafiku ti nejde (první Asus má i915), takže čekáš vyšší kvalitu (dílenské zpracování a značkové komponenty)? Pokud chceš, aby notebook vydržel co nejdéle, vyber si jej podle servisu -> Dell a nespekuluj - vždy tu budou tací, co zaručeně odsoudí libovolnou značku nebo zase jinou vyzdvihnou k nebesům. Nejlepší volba je podle mě notebook do 27k s DPH (pokud tedy výbavou stačí).

    Já mám HP nx6110. Zatím s ním nejsou problémy, velmi oceňuji možnost připojit cestovní baterii. Vytknul bych mu snad jen "noname" optickou mechaniku, se kterou však problémy nejsou. Někde jsem četl, že pokud se ti pokazí do 30 dnů, dostaneš automaticky nový. Stál mě 23k, má Pentium M (1.6GHz), i915, 512MB RAM, šasi z tvrzených plastů.

    K záruce. Údajně se při prodeji notebooku na IČO nemusí prodejce řídit občanským zákoníkem a tak nemá povinnost poskytovat záruku dvouletou. Dealer Aceru mi tvrdil, že je to běžná praktika většiny výrobců.

    A abych nevybočoval z cesty: IBM jsou prý skvělé, ale prasklé T43 (po půl roce slušného zacházení) mě malinko vyděsilo. Acer je údajně zcela k ničemu, na druhou stranu vím o desítkách spokojených uživatelů (bez reklamace) a minulý týden jsem viděl Ferrari, které mě naprosto uchvátilo (asi nejlepší notebook, co jsem viděl). Dell má prý ten nejlepší servis - NBD ti třeba v Praze zaručí technika na vybraném místě do 24 hodin. O HP jsem takřka neslyšel dobrého slova, přesto je moje zkušenost naprosto odlišná. Kamarád má vcelku luxusní Asus a stesknul si jen nad zbytečně drahým strojem...
    Math, as Barbie says, is hard.
    13.11.2005 14:32 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Ano, je to pravda, o grafiku mi nejde. Co se týká kvality, čekám slušný průměr. Rád bych, aby ten notebook bez úhony vydržel pár let denního používání a občasnou mobilitu. Potřebuji jej hlavně na programování a běžnou práci. Proto chci 512MB paměti, přijatelnou rychlost, atd..

    Co se týká záruky, to mám přesně zjištěné. Podle zákona při prodeji notebooku na IČO může prodejce nabídnout jednoletou záruku. Ale u většiny značek máte dvouletou záruku. Výjimkou je pouze Acer a HP, které dávají pouze jednoletou. Celkem chápu, že vás prodejce Aceru uchlácholí tím, že je to běžná praxe, protože pochybuji, že by vám prodejce Aceru řekl něco, co na Acer vrhá trochu nevýhodné světlo. Totiž pravdu, že naprostá většina značek při podeji notebooku nabízí na IČO záruku standardně dvouletou, takže o žádné běžné praxi nemůže být ani řeči. Některé značky dokonce nabízejí standardně tříletou záruku, například Prestigio.

    Jsem si vědom toho, že rozhodování jen podle značky není úplně to pravé ořechové. Podělat se může každý notebook, a proto se trochu dívám i po zárukách. A zrovna třeba Acer má kvalitu servisu, co se dovídám naprosto příšernou. Dochází to tak daleko, že dokonce si lidé občas musí nechávat posoudit závadu počítačovým odborníkem s písemným vyjádřením o vadě, aby Acer neustále neposílal ze servisu notebook zpět s vyjádřením vše v pořádku i u naprosto zřejmých závad. S takovýmhle přístupem si raději odpustím jakékoli Ferrari.

    Zase na druhé straně je Dell, který nabízí skvělý servis. Ale ne zadarmo. Není pravda, že si člověk koupí Dell a má automaticky servis Dellu. Ten servis si musíte připlatit. V podstatě to jde tak daleko, že u Dellu, chcete-li využít jeho servisu se dostáváte na cenu notebooku blížící se 50 000 s DPH za naprosto podprůměrný notebook s velmi slabými parametry.
    13.11.2005 14:48 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    IČO jsem nezkoumal, zmíněný dealer je můj dobrý známý a notebook jsem od něj nekupoval. Na druhou stranu Acer zarytě hájí...

    Myslím, že Dell je pro Tebe ideální. Cvičně jsem si nakonfiguroval:
    • Intel® Pentium M750 (1,86 GHz, 533 MHz FSB, 2 MB cache )
    • Originální Windows® XP Home Edition
    • Operaèní pamì 512 MB 400Mhz DDR2
    • Širokoúhlý displej UltraSharp™ s úhlopøíèkou 15,4 palce s rozlišením: WXGA (1280x800)
    • Grafická karta Intel® Media Accelerator 900 (až 128 MB sdílené pamìti)
    • Integrovaný modem V.92 56 kbit, síová karta 10/100
    • DVD+/-RW mechanika
    • 40 GB Hard disk (5400rpm)
    • Intel® PROWireless 2200 (802.11b/g)
    • Porty: IEEE 1394, 4x USB 2.0, S-Video Out, èteèka pamìových karet SD
    • Devítièlánková baterie Lithium Ion
    • NBD na dva roky
    Za 39000 s DPH, což je podle mě slušná cena.
    Math, as Barbie says, is hard.
    13.11.2005 14:52 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook

    Ale no... Latitude D610:

    • Intel Pentium M 750 (1.86GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
    • Originální Windows® XP Professional
    • Display 14,1" (XGA – 1024 x 768)
    • Paměť 512 MB DDR RAM
    • Hard disk 40 GB (5.400 rpm)
    • Optická mechanika DVD +/- RW
    • Dell Wireless 350 Bluetooth
    • Intel Pro Wireless 2200 (802.11b/g)
    • Modem 56K, síťová karta 10/100/1000
    • USB 2.0, S-Video
    • Zabezpečení: SmartCard reader, technologie TPM
    • Poskytovaný servis 3 roky NBD (Next Business Day) - servisní zásah následující pracovní den od nahlášení poruchy

    stoji 36.100 Kc bez DPH, 42.959 Kč s DPH. To ma blizsie k 40000 ako k 50000. A NBD zaruka je nieco ine, ako ta zakonom dana. Inak so zakladnou baterku vydrzi 2.5-3 hodiny, co na 14" displej a vahu pod 3 kg nie je tragedia. S druhou baterkou miesto optickej mechaniky vydrzi temer 2x tolko.

    Samozrejme, v konecnom dosledku zalezi na Vasich prioritach. Ci je najdolezitejsia cena (za 43000 Kc mozete mat pomaly 2 notebooky), vybava (za 43000 Kc mozete mat od niekoho vacsi disk, lepsiu grafiku - ostatne veci su temer konstantne), alebo spolahlivost (pri NBD Dell ozaj len vymeni vadny kus a nic sa nepyta - videl som to niekolko krat v praxi).

    (nerobim pre Dell, ani nevlastnim ich akcie)

    Pavel Beníšek avatar 14.11.2005 10:44 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Acer Ferrari 400x mi zatim vychazi jako jeden z mala pouzitelnych a vykonych notebooku s AMD 64. /No flame. Nechci Intel./ Jediny co me na nem mrzi je ze ma "jen" ATI. Mit moznost zvolit nVidii, tak uz jsem ho snad uz i koupil. Jinak stale hledam, protoze chci kupovat az v unoru a zatim premyslim nad Acer Ferrari 4005WLMi, HP Compaq nx6125 Business Notebook (PY416EA), Compaq Presario R4155EA, ale ted jste me zase nahlodali na ty Panasonic, ale ta cena :-(, dat za notebook vic nez za auto prece jen nechci :-)

    Moje pozadavky:

    AMD 64 (idealne)

    1 GB RAM (mozno doukoupit pozdeji, ale ty KDE fakt zerou ukrutne pamet)

    nVidia (zkousnu i ATI) s vlastni pameti

    60 - 100 GB disk

    - baterie alespon na 2.5 hodiny

    - Bytelna konstrukce (denne prenasim)

    - Rozumna podpora v linuxu

    Pravda je ze mam jeste tri mesice, tak treba bude neco noveho. Necham se prekvapit.

    Drzim palce s vyberem!
    checking for chicken... must have egg first
    13.11.2005 14:34 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    ja jsem to s notebookem udelal tak, ze jsem si do obchodu prinesl live cd knoppix, kouknul, esli se nadetekuje hw, predevsim eth a zvukarna a nabehnou xka. Ted od 2.6.14 uz mi dokonce funguje slmodem pres alsu. Pohoda.
    Znáte někdo notebooky značky Lynx? Podle parametrů jsou to skvělé notebooky za rozumnou cenu.
    13.11.2005 23:20 xls
    Rozbalit Rozbalit vše Asi Asus
    Já si teď zrovna taky vybírám NB, opravdu to není jednoduché, typů je až moc, u každýho je někde zakopanej pes a když už si člověk vybere, tak ten typ není k dispozici.

    HP a Acer bych vyloučil hned (1 roční záruka), Dell u nás nefunguje, F-S tak místo plotýnky. Ty neznačkový bych taky nezkoušel, UMAX už jsem jednou měl. Vychází z toho jako jednoznačný vítěz ASUS, u kterýho si můžete být jistý solidním provedením a cena je většinou přijatelná. Já mám doma 3,5 roku L1400 a vypadá po těch letech jako funglovka. Nový NB si budu kupovat jen kvůli tomu, že ten starý potřebuje dcera. Pro sebe jsem si vybral S5A - za 30 bez D., 1,25 kg, 12" displej. Pro mě ideální stroj, jinak stejně používám stolní PC.

    Z ostatních značek špatně nevydá ten 1. Sony (lehký, ale starší čipová sada) a solidně vypadá i IBM Z60t - tohle jsou oba značkový NB a taky by to nemusela být špatná volba.
    14.11.2005 00:33 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Licencia Windows XP
    No a co s licenciou windows? Da sa vobec zohnat notebook bez windows? Pokial viem, tak SONY jedine s windowsom a asi aj Toshiba. U Asusu urcite modely len s windowsom. Co sa tyka dellu, pisal jeden amik, ze kludne mu dodaju aj dodali desktop bez windowsu, ale 100$ si zapocitali tak ci tak.

    Neviem, mozno to zavisi od konkretneho modelu, teda napr. lacne modely dodavaju s free dosom resp linuxom, stredne s home a najdrahsie s professional xp.

    Ja som pisal do microsoftu, ci mi vratia peniaze, ak im donesiem taketo cdcko s widlami - nepouzite, nerozbalene (odvolavka na EULA a customer satisfy a la USA) a oni, ze to si mam vybavit s predajcom/vyrobcom notebooku.

    Svojho casu boli v USA velke vymenne akcie, kde ludia doniesli svoje cdcka s widlami a vratili im prachy, ale uz sa s tym asi prestalo.
    14.11.2005 00:58 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licencia Windows XP
    No, jak kdy a jak od koho. Některé notebooky bez Windows neseženete, jako jsou třeba Sony, Dell, nebo Toshiba. Ale třeba u čeksých notebooků Premio je taky dost problém sehnat to bez Windows.

    Pro jiné značky notebooků existují v Čechách rozumní prodejci, kteří vám dodají notebooky i bez Windows s příslušně sníženou cenou. Je třeba jenom trochu hledat. Pravda, i tady vás natáhnou. Třeba takový konfigurovatelný HP notebook účtuje za Windows XP Home asi 3700 Kč, zatímco prodejci, kteří vám prodají notebook bez Windows si odečítají tak 1000 až 2000 Kč.

    Kromě toho taky mnohé notebooky nabízí v ceně mraky software (samozřejmě pro Windows), které si platíte, a jejichž licence nejdou odečíst. Asi nejhorší je v tomhle IBM, ale možná ještě daleko víc to platí třeba pro Sony.

    Ale stejně tak mě mrzelo, když mnoho notebooků má spousty zbytečného hardware, bez kterého se obejdu. Například Asus, nejlevnější typy jsou oholené až na kost, ale kamera musí být. Asus má vůbec zvláštní zálibu cpát kamery všude.

    Sony zase u svých notebooků podporuje pouze svůj proprietární hw, takže třeba čtečku karet, která čte pouze Memory Stick si u mě může strčit za klobouk.

    Kromě toho třeba já osobně (možná jiní ne) považuji za zbytečný hardware čtečku otisků prstů, kterou v notebooku nepotřebuji a považuji za zbytečnou, přesto se vyskytuje ve velmi mnoha modelech.
    14.11.2005 13:08 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licencia Windows XP
    Ano presne tak je to. Clovek nema moznost zohnat linuxovy notebook. pre bezneho usera je to iste super, dostane za 3000 korun legalny windows, predinstalovany, kopec softveru (video player, antivir, antispyware, demo softy, hry ...) a ovladacov ktore zarucene funguju. Napriklad sony v usa, neviem ci aj tu, vyuziva synergicky efekt toho, ze vlastni sony filmove studia a za patricny priplatok mozete mat na novom notebooku harddisk s 10 novimy dvd tiulmi z produkcie sony. Ale ze by dali ludom volbu, to nie.

    Co sa tyka rovnopravnosti, je softverovy priemysel na poslednych miestach = tvrda diktatura, monopolne praktiky, perzekucie, znevyhodnovanie "inych" ludi s "inimi" nazormi.
    6.12.2005 12:25 stano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licencia Windows XP
    Nasa firme predava notebooky HP nez Windowsu - na poziadanie.

    Kolega dokonca kupil HP nc6110 s freeDOSom a ku tomu zvlast licenciu na XP a vyslo to dokopy menej nez ten isty model s windowsom od vyrobcu.

    Srano
    21.11.2005 23:34 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Presne timhle tematem jsem se zabyval na jare. Variant bylo hodne, ale nakonec mi zbyly dva kandidati. Dell a IBM. Rozhodl jsme se pro Dell, kvuli bajecne zaruce a tak nejak se mi vic libil po designove strance.

    Zkusenost byla pomerne dobra. Temer vse jelo naprosto bez problemu, specialni klavesy byly podporovane. Protoze pouzivam FreeBSD, mel jsem trosku problem s podporou ACPI a uspavacich rezimu. Rovnez donedavna FreeBSD melo potize pri kombinaci radice a integrovane sitovky. Odstranila to az verze 6.0. Na Dellu me doslova ucaroval displej, ktery byl to nejlepsi, co jsem kdy na NB videl. Proste spokojenost.

    Notebook mi ale po necelem pul roce ukradli (holt proti kradezi jsem pojistku nemel) a nemel jsem chut a cas cekat dalsi mesic, nez mi ho Dell doruci. Proto jsem zvolil IBM, ze ktereho ted pisu. Zpocatku jsem tesknil po mem Dellu. Predevsim kvalita displeje oje u dellu o rad vyssi (oba NB byly v rozliseni 1400x1050). Dell mel lepsi kontrast, rychlost odezvy a mnohem lepsi uhly. Na druhou stranu IBM ma mnohem lepsi klavesnici (ted pisu radeji na klavesnici NB nez na te externi, co mam strcenou v dockine) a je pravda vse co se rika o IBM a jeho bytelnosti. Presto prezevsechno jsem az do predminuleho tydne plakal po Dellu.

    Minuly tyden se vse trosku zlomilo, kdyz jsem zjistil, ze veci, ktere mi na Dellu nefungovali (suspend a resume pri zavirani/otevirani vika a podobne) na IBM funguji naprosto uzasne. Tak, jak bych nedavno horoval pro Dell, tak dnes vnimam IBM jako velmi podareny NB a rikam si, ze kdyby nahodou policie Dell vystopovala, ze bych si asi nechal to IBM.

    A jeste radek k tematu predinstalovanych windows: Nedivim se, ze vyrobci windows predinstalovavaji. maji totiz iz davno pro windows vyvinute prostredi umoznujici snadny upgrade nejen ovladacu, ale i biosu a firmware jednotlivych dilu. rozhodne by jim trvalo vyvinout vse znovu pro Linux a rozhodne by pak uzivatele FreeBSD plakali, ze preci proc maji mit linux kdyz chteji nativni podporu pro FreeBSD.
    7.12.2005 13:31 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook
    Dobrý den, chci jen poznamenat, že používám ntb Prestigio a ve firmě jejich ještě několik (Nobile 156,157) a žádné problémy jsme s kvalitou nezaznamenali. Naopak jeden z nich tahá technik po stavbách. Já mám na ntb FC4 k mé plné spokojenosti. Záruka 2 roky, firma reaguje na případné dotazy rychle. Na základě dobrých zkušeností jsem koupil i 19" LCD Prestigio a jsem na výsost spokojený. Podle mne je to nejlepší volba poměru cena/výkon se "značkovými díly" v "neznačkovém" kabátě od slušné firmy. PS: S Toshibou jsem naopak měl ty nehorší zkušenosti. Popraskané plasty, špatné zobrazování displaye - po čase špatné barvy. Nakonec ntb nepřežil cestu. Oprava byla komplikovaná a drahá... tak nevím.
    10.12.2008 09:31 Natálie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte vybrat notebook

    Vy jste paka, co tady řešíte. Půl roku přemyšlíš o notebooku a ještě sis ho nekoupil, je jasný že každej má nějakou chybu a každej zachvilku dojede. Jsem holka a vůbec tomu nerozumím, mám APPLE MacBook 13.3" a je úžasnej, krásnej a všecko mi jede!! 

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.