abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (86%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 703 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Moji milí utajení volající …

    18.1.2008 10:18 | Přečteno: 7046× | Ostatní

    … nevolejte mi. Já prostě vaše volání nezvedám.

    Já vím, dřív to bývalo normální. Macatý telefonní přístroj s otáčecím číselníkem nám občas zadrnčel v bytě a my jsme mohli pouze tušit, kdo nám volá. Dnes však je to jiné. Většina z nás tuto vychytávku poznala s příchodem mobilních telefonů, identifikace volajícího na displeji je teď nicméně běžná i u pevných linek.

    A tak by to mělo být. Rovnoprávnost vztahu. On zná mé číslo, já znám jeho číslo. Pokud někdo tají své číslo, tak mě tím uráží. Beztak je to akorát nějaký šlendrián z výzkumu veřejného mínění nebo banka vnucující mi své výhodné úvěry. A s takovými já se opravdu bavit nemusím. Pokud bych znal jejich číslo, měl bych aspoň nějakou šanci dopátrat se, zda se nejednalo o nějakého podvodníčka. Ale takhle?

    Taky by to mohl být nějaký anonym. Třeba výhružný anonym. Nebo pomlouvačný anonym. Nebo jánevímjakýještě anonym. A o takové novinky člověk taky nestojí. Někdo snad ano?

    Zvítězil jsem nad zvědavostí. Už více jak půldruhého roku utajené volající pokládám. Škoda jen, že to telefon neumí položit automaticky. Oni si totiž nedají pokoj. A uvádějí mě tak v pokušení. Nechce mi teď třeba někdo sdělit něco radostného? Ne, nechce. Pokládám …

    Přidejte se též. Nepřijímejte příchozí hovory s utajeným volajícím. Pokud s vámi chtějí mluvit, ať odhalí svou identitu! Jistě, mnohé firemní ústředny provádí s odchozími hovory takové kejkle, že se pak na takové číslo nedá zavolat zpátky. To však není důvod, proč by takové číslo mělo být utajeno. Jen ať přiznaj barvu.

           

    Hodnocení: 58 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Přijímáte hovory s utajenou identifikací volajícího?
     (16 %)
     (8 %)
     (7 %)
     (14 %)
     (54 %)
    Celkem 282 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.1.2008 10:26 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    bohuzel nikdy nevim jestli mi nahodou nevola nekdo po kom sem chtel naopak neco ja. proto zvedam.
    18.1.2008 10:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    kamarad dela u policie a kdyz mi jednou za uherskej pulrok vola utajenec, vim kdo vola.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.1.2008 11:33 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Přesně, policie volá se skrytým číslem...k Jirkovi budou muset holt přijít osobně :-)
    I am Jack's wasted life.
    18.1.2008 12:06 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Taky zvedám jen kvůli podobným případům. Jednou jsem po telefonu svědčil, docela haluz :-D
    There can be no success without sacrifice!
    JiK avatar 18.1.2008 15:30 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    to jde? Svedcit u normalniho statniho soudu po telefonu?? Nechces to trochu vysvetlit a objasnit? Me to nejak hlava nebere, jak si te na dalku legitimovali, jak jsi podepsal nejake to pouceni, ze nebudes lhat (na bibli se u nas asi neprisaha ale nechce se mi verit, ze nic takovyho nemame?)
    18.1.2008 21:27 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Nemyslim, ze svedcil u soudu :-) Ale spise se jednalo o predbezny pruzkum polici, jestli vubec neco vi, nebo ne... Take se mne takhle ptali kvuli jedne rvacce, kterou jsem videl a povida se, ze jsem se ji pry ucastnil. Rekl jsem jim, ze jsem nikoho nevidel a toho koho jsem videl, toho ze neznam, a toho, koho znam, ten zase nic neudelal... Nu a mel jsem od nich pokoj...
    18.1.2008 22:19 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Rekl jsem jim, ze jsem nikoho nevidel a toho koho jsem videl, toho ze neznam, a toho, koho znam, ten zase nic neudelal... Nu a mel jsem od nich pokoj...

    To mi skoro připomnělo ono legendární: "Žádne prostitutky jsem neplatil a ta cena taky nesouhlasí". ;-)

    Každý má právo na můj názor!
    18.1.2008 11:44 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Je taky fakt ze normalne rikam moje jmeno a "prosim" a cekam. Utajencum rikam jen suse "ano?".

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    unknown_ avatar 18.1.2008 12:58 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Já všude říkám "co?" protože když už mi někdo volá (myslím na mobil, pevnou nezvedám), tak je moje věc jak ho oslovím. A pokud se to dotyčnýmu nelíbí, tak je to jeho problém.
    18.1.2008 21:28 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Ja vsude rikam Prosim, jelikoz jsem slusny, ale je to neco podobneho...
    18.1.2008 21:36 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Štandardne zvyknem používať "Počúvam" - v telefóne mi to príde logické a predpokladám, že pre volajúceho je to dostatočný signál na to, aby vyložil dôvod hovoru. Zaujímavé, že väčšinu ľudí to zarazí.
    18.1.2008 21:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …

    Zajímavý experiment by bylo říct "neposlouchám" a sledovat, jak na to volající zareaguje (a jestli si toho vůbec všimne). :-)

    Jinak v češtině se "slyším" AFAIK používalo hlavně v armádě, u policie a v podobných organizacích.

    Karel60 avatar 19.1.2008 11:13 Karel60
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Já jsem ještě v armádě zažil když se říkalo "Příjem" a nad telefonem visela cedulka s nápisem "POZOR, nepřítel naslouchá!". :-)
    19.1.2008 13:25 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    No, podobné ceduľky sa dajú nájsť aj dnes :)
    18.1.2008 10:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Slibuju, ze ti nebudu volat (ostatne ani nemam cislo), ale kdyz delam ve firme, kde je (z me neznamych duvodu) identifikace potlacena na ustredne, tak co mam asi podle tebe delat? To, ze si neco neumis predstavit neznamena, ze to neexistuje...
    Jiří Poláček avatar 18.1.2008 11:18 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    tak co mam asi podle tebe delat?
    Nedivit se, že to volaný třeba nezvedne. Opakovaně.

    Nebo lobbovat ve firmě, aby ústřednu přenastavili.

    Nebo se do ní nabourat a přenastavit ji sám.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    18.1.2008 11:34 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Aha, knizeci rady, ja to tusil...
    18.1.2008 11:38 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    On to taky volaný může nezvednout neúmyslně, prostě proto že hovor obyčejnsky zmenšká a třeba i opakovaně. Pokud volaný nemá záznamník nebo hlasovou schránku, tak je to problém. Chybu bych teda viděl hlavně na straně volajícího.

    A rád bych měl možnost přesměrovat neznámého (nejen skrytého) volajícího do hlasové schránky. Ale takovou službu nejspíš nikdo nenabízí. Vlastně by se to hodilo i na normální hovory, které zrovna nemůžu přijmout (takže místo zvednutí hovoru, zmáčknu jiný čudlík a pošlu ho na záznamník). A vlastně by to mohlo být realizováno i telefonem úplně bez účasti operátora, neumí to nakonec některé mobily? :-)
    18.1.2008 11:45 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Hlasovy schranky jsou ZLO a vzdycky me to dokaze vytocit do ruda.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.1.2008 12:18 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Pro mě je zase ZLO, když nevím, kdo mi volá :-D Může to bejt nějakej otrava a když už to zvednu, tak může být těžké otravu ukončit. Já si určitě budu vybírat to, co není zlo pro mě. Volající, které nemám v kontaktech, bych bez milosti poslal na záznamník :-)

    Třeba by se mohl vytvořit inverzní telefonní seznam, kde by se podle čísla (nebo jeho hashe) vyhledala vizitka jeho majitele.
    18.1.2008 12:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    ... tak může být těžké otravu ukončit.
    tvůj telefon nemá takové to (obvykle červené) tlačítko?
    18.1.2008 12:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    přesně tak, když někomu volám, tak proto, že s ním potřebuju interagovat ... když mu chci jen něco jednostranně sdělit, tak mu pošlu sms/mail ... no a sdělovat do schránky, že mi má zavolat zpátky, když už jsem se teda nedovolal - hm, od čeho asi telefony zobrazujou zmeškaný hovory, nevím jak jinde, ale mezi mejma známejma se považuje za slušnost volat zpět hned, jak to jde ...
    18.1.2008 12:47 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    od čeho asi telefony zobrazujou zmeškaný hovory
    Já zase nevím, proč bych měl sám někomu neznámému volat, když ani nevím, co po mně chce.

    A jestli reaguješ na
    Vlastně by se to hodilo i na normální hovory, které zrovna nemůžu přijmout (takže místo zvednutí hovoru, zmáčknu jiný čudlík a pošlu ho na záznamník).
    tak taky nemáš zcela pravdu, protože tě nikdo nenutí cokoli říkat.
    nevím jak jinde, ale mezi mejma známejma se považuje za slušnost volat zpět hned, jak to jde ...
    Tak to je samozřejmé, ale schránka dává možnost zanechat třeba důležitý vzkaz i někomu, kdo nemůže např. poslat SMS.

    PS: Když mluvím o schránce, tak nemluvím o žádné konkrétní realizaci schránky (která může mít své chyby) ale jen o principu.
    otula avatar 18.1.2008 12:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    od čeho asi telefony zobrazujou zmeškaný hovory
    Já zase nevím, proč bych měl sám někomu neznámému volat, když ani nevím, co po mně chce.
    My se svými kolegy fungujeme způsobem, který je dle mne ideální, ale spoléhá se na lidskou slušnost. Když někomu volám, a nedovolám se, počkám, až mi zavolá zpět, típnu mu to a zavolám znovu. Hovor si tak zaplatí ten, kdo ho vyžaduje, druhé straně nevyzvání donekonečna mobil (a neumírá baterka), navíc vím, že mu pak nevolám v nevhodnou chvíli.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.1.2008 13:14 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Ale k tomu potřebuješ vědět, kdo volá, abys mohl očekávat nějaké jeho chování.

    Pokud by hlasová schránka řekla: "Voláte z neznámého čísla, chcete-li, abych vám zavolal, představte se prosím a sdělte důvod hovoru.", tak snad nikdo nemůže nic namítat. Druhá strana nemusí nutně vědět, že nevím, o koho jde, takhle jí to můžu sdělit.
    otula avatar 18.1.2008 13:34 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Jasně, to máš pravdu. Chtěl jsem spíš říct, že kdyby si lidé zvykli takovýto způsob používat obecně (něco jako phoniketa;-)), bylo by to ke spokojenosti všech. Samozřejmě, že skrytá čísla to neřeší. A také netvrdím, že je to způsob úplně nejlepší.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    frEon avatar 18.1.2008 21:01 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Pokud by hlasová schránka řekla: "Voláte z neznámého čísla, chcete-li, abych vám zavolal, představte se prosím a sdělte důvod hovoru."...
    tak todle bych bral vsema deseti. taky nerad zvedam (neznamena ze nezvedam) telefon lidem, ktere nemam v kontaktech (to plati jen o soukromem telefonu samozdrejme).
    Talking about music is like dancing to architecture.
    18.1.2008 20:17 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    U soukromyho nekdy volam zpet ale vetsinou spis jen prozvonim. U sluzebniho telefonu prakticky vzdy volam zpet.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Jiří Poláček avatar 18.1.2008 14:24 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Spíš ta skutečnost, že do ní člověk padne bez varovaní, ne?
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    18.1.2008 18:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    A rád bych měl možnost přesměrovat neznámého (nejen skrytého) volajícího do hlasové schránky. Ale takovou službu nejspíš nikdo nenabízí. Vlastně by se to hodilo i na normální hovory, které zrovna nemůžu přijmout (takže místo zvednutí hovoru, zmáčknu jiný čudlík a pošlu ho na záznamník).

    Možná jsem přesně nepochopil, co máte na mysli, ale co mám mobil (asi 1999), můžu si nastavit, že odmítnuté hovory budou přesměrovány do schránky. Dokonce mám pocit, že je to default…

    Luk avatar 18.1.2008 20:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    kde je (z me neznamych duvodu) identifikace potlacena na ustredne
    Ono to potlačení čísla má někdy zcela logické důvody. Často se používá například tehdy, kdy má ústředna blok odchozích linek, které slouží pouze k tomuto účelu a nejde se na ně dovolat (je to záležitost starších ústředen - moderní už takové řešení většinou nepotřebují). Pak se identifikace potlačí, aby se lidé nepokoušeli na tyto odchozí linky volat zpět.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.1.2008 21:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Nelze se v takových případech domluvit s operátorem, aby se jako Caller ID zobrazovalo standardní (příchozí) číslo na ústřednu? Mám pocit, že u některých firem to tak mají.
    Luk avatar 18.1.2008 23:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Nevím. Možná ano, nebo to třeba závisí na místní ústředně operátora (kyslík má ústředny dost různorodého stáří).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.1.2008 00:32 go rin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Všechny tři zlaté vlasy mi vyrvala matka, a tak si troufnu rozvést myšlenku zakladatele vlákna. Vezměme firmu Vopršal, a. s., která má svou pobočkovou ústřednu. Volání do mobilní sítě je ale drahé, tak se Senior Executive Manager již před mnoha lety rozhodl přidat k ústředně ještě GSM bránu pro každého mobilního operátora. Tak se stalo, že cena hovorného klesla na snesitelnou úroveň, za což byla Technical Support Coordinator vyfotografována před firemním logem. Jenže, zákazníci viděli Caller ID GSM brány a při zpětném pokusu o spojení (na oběd s tebou dnes nemůžu, Gregu, čeká mě pojeb od CEO) pobočková ústředna nevěděla na kterou z klapek hovor přepojit. Všichni byli confused, někteří sales representatives omdlévali hlady, tudíž bylo rozhodnuto na GSM bráně vypnout vysílání CID. Firma Vopršal, a. s. přestala mít problém s dial-in a vedení si spokojeně zvedlo platy. Nevím, jestli operátor může nastavit jako CID jakékoliv číslo, situaci by to i tak vyřešilo jen částečně. Ve firmách se spojovatelkou by bylo možné nastavit CID na ni, ale ta stejně nemá odpověď na otázku: "Prosím, přepněte mě na toho pána, který mi právě volal." Zkátka obejít pevným CID provolbu nelze.
    unknown_ avatar 18.1.2008 10:51 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    V anketě ti chybí možnost "Nic, protože nikdo utajenej mi nevolá".
    Jiří Poláček avatar 18.1.2008 11:15 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Spíš by se asi měla jmenovat Nevím, nemám potřebnou zkušenost.

    Máš každopádně plné právo v této anketě nehlasovat :-)
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    18.1.2008 10:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Zvedám, ale vždy se ohlašuji: "Ano?"

    Slušností volajícího je se představit jako první a sdělit co chce. Vzhledem k tomu, že volá na mobil tak by měl vědět komu volá. Pokud to neví, považuji volání za omyl.
    otula avatar 18.1.2008 11:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    To jsme na tom podobně. Já říkám „Prosím“. Má drahá, když mne slyšela, se tomu zpočátku podivovala, ale už si zvykla :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.1.2008 10:58 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Mě se občas stane, že volám s utajeným číslem, aniž bych o tom věděl. Stačí dát sim do jiného telefonu, zpátky a zapomenout, že telefon takle to utajení nastaví automaticky. Krom toho si dokážu představit situaci, kdy má utajení čísla smysluplný význam - mám dvě čísla, lidi na mě mají jen to jedno, nechci aby to druhé znali, třeba proto, že je většinu času nedostupné. Zároveň ale mám do některých sítí z toho čísla levnější volání. Nebo jsem tento fígl používal, když jsem volal zákazníkům ze svého soukromého telefonu a z pochopitelných důvodů jsem nechtěl, aby znali číslo.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Jiří Poláček avatar 18.1.2008 11:13 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    telefon takle to utajení nastaví automaticky
    Telefon? Mám za to, že se jedná o (placenou) službu operátora.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    18.1.2008 11:25 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Placenou? .... nevim jak u Vas, ale u mne na mobilu k tomu slouzi polozka v menu, pripadne predvolba prez cislem...
    18.1.2008 11:31 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Placenou těžko, nikdy jsem za to neplatil. Jen si v telefonu vyberu, jestli chci aby ti, kterým volám viděli moje číslo, nebo ne. Stačí ovšem provést výše popsanou operaci se simkartou a to volba se automaticky nastaví na zapnuto. Telefon si nepamatuje, že byla předtím vypnutá. A jelikož tu kartu nepřendavám moc často, vetšinou na to zapomenu. Možná by stačilo tu službu u operátora vypnout, ale chci ji mít k dispozici, třeba z výše zmíněných důvodů.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    otula avatar 18.1.2008 11:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Existují i taková čísla, ze kterých ti někdo volá, ale zpět se dovolat nedá. To je ještě lepší, jak to slušně říct, no prostě ojeb.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.1.2008 11:34 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Jak se tohleto řeší? Automatické položení nastavené na ústředně?
    I am Jack's wasted life.
    18.1.2008 11:47 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Ustredna hovor zvedne a prehraje ulozenou zpravu "pii pii piiip volane cislo neexistuje" :-)

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    otula avatar 18.1.2008 12:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Ten hovor mi to nezvedlo. Myslím si, že to možná bylo z Kiss Hády na to "řekněte Kiss Kiss". To číslo mi volalo myslím 3× ale ani jednou se mi nezadařilo mít zrovna telefon po ruce, a zkoušel jsem pak volat zpět, a pokud si pamatuji, že bylo nonstop "obsazené"
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.1.2008 12:14 Lukas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Škoda jen, že to telefon neumí položit automaticky

    Jestli máte telefon se Symbianem, existuje na něj chytrá aplikace BlackList.. Nastavíte jaká čísla chcete pokládat, nebo jestli chcete přijímat pouze z telefonního seznamu a ostatní pak automaticky po prvním pípnutí tónu pokládá. Platí i na SMS
    18.1.2008 13:29 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Myslim, ze analogove ustredny se neumi samy prasknout. Nevim, jestli analogove ustredny u nas jeste ziji, ale vubec bych se tomu nedivil.
    18.1.2008 15:25 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Existuje asi tak milion zcela legitimnich duvodu, proc cloveku muze nekdo volat a mit pritom skryte cislo. Ignorovat ho je samozrejme svate pravo volaneho, ale tvarit se pritom, jaci jsou tihle volajici lumpove, je docela nefer. A co teprve se tim jeste vytahovat...

    Ja treba vetsinou nezvedam telefony vubec, majic vzdy vypnute zvoneni, takze kdo nedoda cislo, tomu se uz ani neozvu, ale delat z takovych volajicich verejne lumpy nebo idioty jenom proto, ze sedi za firemni branou, maji analogovou ustrednu nebo volaji odnekud z Afriky? To nechapu.
    ^D
    Zafod avatar 19.1.2008 00:23 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Pak se má takovej člověk ohlásit předem a domluvit si čas volání :-)
    19.1.2008 09:52 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Existuje asi tak milion zcela legitimnich duvodu, proc cloveku muze nekdo volat a mit pritom skryte cislo.
    Mimochodem, jaké vlastně?

    Mě přijde, že pokud někdo úmyslně skrývá své číslo, tak je to prostě oslovina. V případě firemní brány tedy oslovina správce té brány.

    (Ostatně, analogových ústředen, které by neuměly identifikaci volajícího přenášet, už je u nás opravdu pomálu (v Praze nevím o žádné).)

    Ještě že IP nic takového z principu nemůže umět :)
    19.1.2008 12:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Ještě že IP nic takového z principu nemůže umět :)

    Bohužel ale mají lidé neuvěřitelnou schopnost vymýšlet "řešení", která sice problém neodstraní, zato ale přinesou další komplikace navíc. A tak vymysleli maškarády… :-(

    Jiří Poláček avatar 19.1.2008 21:59 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Hmm, nemůžu si pomoci, ale tahle reakce asi bude nějaký omyl. Opravdu si nemyslím, že bych se vytahoval a z někoho dělal idioty – no maximálně tak ze sebe. Ale popořadě:

    1) Je rozdíl mezi utajeným volajícím a neznámým číslem. S tím druhým, tj. se zmíněnými hovory z analogové ústředny či z Afriky, nemám žádný problém, taková volání normálně přijímám.

    2) Stejně tak nejsem nikterak zaujatý vůči volajícím, kteří nemohou za to, že je jejich identita skryta (jen mají tu smůlu, že se mi nedovolají). Brojím pouze vůči těm, co to skrývání identity zapínají – skutečnost, že se na takové číslo třeba nedá dovolat zpět, není podle mě důvod k tomu takové číslo skrývat.

    3) To, že jsem se zmínil o šlendriánech (kteří byli čteni jako lumpové), je pouze má osobní zkušenost, že utajený volající = nevyžádaný hovor, tj. jakýsi telefonní spam (zkušenost jsem získal z let, kdy jsem utajené hovory ještě přijímal).
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    18.1.2008 17:49 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    mě se stalo jen párkrát že volalo utajené číslo takže mi to zas tak nevadí. Lepší jsou takové ty telefonáty typu " dobrý den,tady firma XYZ. Dovolujeme si vám nabídnout..." Na to většinou reaguju dotazem kde vzali moje číslo. Odpověď je většinou nějaký blábol o tom že mají databázi firem. Hmm ale tohle je soukromý telefon a navíc kupónový takže číslo těžko bude v nějaké databázi firem,kde jste vzali moje číslo? "ééééééhmmmmmnoooooo cvak"
    emorjino avatar 18.1.2008 18:39 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Dřív jsme je taky nezvedal. Zvedám od té doby, co mi volá současný zaměstnavatel. Přesně jak říkáš. Firemní ústředna.
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    18.1.2008 22:40 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Jsem exot, nebo i někdo další vždycky napoprvé přečte nadpis jako Moji milí utajení vojáci? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Zafod avatar 19.1.2008 00:15 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Já.
    Karel60 avatar 19.1.2008 11:36 Karel60
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Zásadně beru všechny telefony na třetí zazvonění (volající si může svůj omyl ještě rozmyslet), a to z mnoha důvodů. Pevnou linku mám analogovou (s tónovou volbou) a tak nevidím, kdo mi volá. Mobilní, protože to může být známý, který ztratil nebo mu byl ukraden mobil a pořídil si nový, samozřejmě s novou SIM kartou a číslem. A v neposlední řadě, protože jsem sám doma a rád si s někým pokecám, vždyť to platí on. Firmy, něco nabízející mi nevadí, rád je "vytáčím" až jsou dráty do ruda.
    19.1.2008 11:52 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Môže to byť jeden z miliónov existujúcich VOIP programov s prepojením na bežné telefónne siete - skypeout je len jeden z mnohých. Pravda, väčšinou sa to zobrazuje ako hovor bez čísla, nie ako utajené číslo, ale princíp je rovnaký. Takže zdvíham.

    P.S. v predchádzajúcom zamestnaní mal šéf zo zásady utajené číslo. A rád všetkých kontroloval a ovládal po telefóne. Bolo to celkom výhodné, lebo keď volalo utajené číslo, vedeli sme (my úbohí podriadení) kto to je. A mali sme výhovorku nevolať naspäť, ak sa nám nechcelo (čo? to vy ste volali? nebol som pri telefóne.. a naspäť som nezavolal, nevedel som kto volá... utajené číslo...)
    19.1.2008 18:16 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …
    Zásadně nezvedám , jednou mi takhle právě volala policie . Nejaký rozzuřený zelený mozek mi stále volal. Když jsem mu zdělil posléze když jsme se setkali proč mi nevolal , tak vyhrkl že mi volal snad 100x. Zeptal jsem se ho jestli náhodou né z skrytého čísla, zdělil že ano. Já mu zdělil že takové čísla nezvedám. A ejhle pán policajtek potom volal z telefonního automatu. Kde se mi sice zobrazilo číslo automatu :o)) ale alespoň sem věděl kdo volá. Pokud má někdo potřebu se skrývat tak ať mi nevolá :o)).
    4.1.2009 12:37 hollac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moji milí utajení volající …

    Kua uz me to fakt nebavi..neda se to nejak zjistit treba u operatora kdo to furt vola..uz me to fakt stve...i kdyz to clovek zvedne ozve sse šumeni a konec...a i kdyz to nezvedne,tak ten ubozacek si proste pokoj neda...vamyslte nekdo neco.nejakej program nebo tak neco na to desifrovani....zaplatim klidne zlatem:)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.