abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 47
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1026 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Nárok na podporu 2011

    22.12.2010 09:05 | Přečteno: 2654× | Ostatní | poslední úprava: 22.12.2010 09:00

    Dobrý den, mám jen krátký dotaz, jelikož nikde pořádnou informaci nemůžu získat. K 31.12.2010 mi končí u zaměstnavatele pracovní smlouva, tak bych potřeboval vědět, jestli mám nárok na podporu ve výši 65% mého průměrného výdělku. Tak jestli to někoho z vás taky čeká. A jestli nemá nějaké info k tomu. Jestli se musím zaregistrovat ještě letos, nebo stačí až toho 3. ledna 2011? Nebo jak to je? Děkuji za každou odpověď.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Michal Fecko avatar 22.12.2010 09:28 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Neviem, no ale asi by som sa na Slovensku siel spytat na Urad prace... Tam maju najlepsi prehlad o legislative tykajucej sa tohto problemu...
    robotics avatar 22.12.2010 09:29 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Tam sem volal, sou to trubky, nic neví. Prej mám zavolat až ve 12:00.
    Michal Fecko avatar 22.12.2010 09:31 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Problem solved :-)
    robotics avatar 22.12.2010 09:33 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Kdepak, nebudou nic vědět. Je to jasný. Říkala mi že už tam žádný poradci nejsou. Tak nevím co ta trubka vypotí.
    Michal Fecko avatar 22.12.2010 09:37 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Volal si tu?
    robotics avatar 22.12.2010 09:41 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Ano volal a ta p..ča mi řekla, že neposkytuje poradenství týkající se zákoníku práce. A dala mi číslo na úřad práce v místě bydliště :-).
    22.12.2010 10:03 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    a tam si už volal?
    robotics avatar 22.12.2010 10:05 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Ano. Viz. příspěvek nahoře.
    Michal Fecko avatar 22.12.2010 10:18 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    To mate pekne vyriesene :-D U nas ak nevedia lokalne, tak urcite vedia centralne :-)
    22.12.2010 10:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Když je hlava blbá natolik, že levá ruka neví co dělá pravá, tak jí z huby může stěží vypadnout rozumná odpověď.
    435/2001 avatar 22.12.2010 11:21 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    U nás podmienky evidencie a nárokov na podporu upravuje Zákon o zamestnanosti ( v ČR majú obdobný).
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    435/2001 avatar 22.12.2010 11:25 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    435/2001 avatar 22.12.2010 11:27 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    § 26 Zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání (1) Fyzická osoba se zařadí do evidence uchazečů o zaměstnání dnem podání písemné žádosti o zprostředkování zaměstnání. Požádá-li fyzická osoba o zprostředkování zaměstnání nejpozději do 3 pracovních dnů po skončení zaměstnání nebo jiných činností, které jsou uvedeny v § 25 odst. 1, nebo činností, které jsou podle § 41 odst. 3 považovány za náhradní doby zaměstnání, zařadí se do evidence uchazečů o zaměstnání ode dne následujícího po skončení zaměstnání nebo těchto činností. (2) Žádost o zprostředkování zaměstnání obsahuje zejména identifikační údaje uchazeče o zaměstnání a souhlas s jejich zpracováním, údaje o jeho kvalifikaci, získaných pracovních zkušenostech, zájmu o určitá zaměstnání, zdravotních omezeních a údaje, které uchazeče o zaměstnání omezují v souvislosti se zprostředkováním zaměstnání. (3) Nesplňuje-li fyzická osoba podmínky pro zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání, vydá o tom úřad práce rozhodnutí.
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    22.12.2010 10:37 CoC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    uz je to par let co jsem tu celou anabazi prodelal ale musis se prihlasit do 3 pracovnich dnu od ukonceni pracovniho pomeru, podpora 65% se ti pocita z posledniho zamestnani, musim odpracovat v kuse 12 mesicu (tim v kuse si nejsem jist, vse by ti meli ale rict ty trumberove na pracaku... prehu hodne stesti a hlavne pevne nervy
    robotics avatar 22.12.2010 10:46 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Jenže od 2011 platí nový zákon. :-/
    22.12.2010 10:56 CoC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    rid se starym, na pracaku stejne pojedou ve starych kolejich ve vetsine pripadech tam panuje jeste tezky socialismus, tepla mistecka a protekce, vzdy kdyz jsem tam prisel mel jsem pocit ze se cas vratil zpet, a kdyz jsem videl horecne diskuze kdy se svolavali kolegove z ruznych kancelari protoze nikdo nevedel co a jak vyvolavali usmev, oni sami nevi co je noveho
    robotics avatar 22.12.2010 10:59 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Tak to se mam na co těšit.
    22.12.2010 11:04 CoC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    normalne se dojdi prihlasit toho 3. kdyz pomer to konci k 31., ale je lepsi tam prijit driv nez pozdeji kdyby jsi to prosvihl bude muset doplacet soc. a zdrav. a to je teprv jizda, znamemu se to povedlo :) snad ti tam neco reknou a nebudou na tebe koukat jako na me s vyrazem "co sem lezes"
    gtz avatar 22.12.2010 13:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Nárok máš, musíš se jít přihlásit na pracák. Kde vyplníš ty papíry a na jejich základě Ti to vyplatí. Ale musíš splnit podmínky dané státem - to se dá najít někde na webu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    robotics avatar 22.12.2010 13:46 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Tak mi to nikdo už nebral když sem tam volal po dvanácté. To sou fakt trubky. No podle toho co sem našel na netu tak bych měl snad mít nárok na těch 65% první dva měsíce.
    22.12.2010 14:24 long long unsigned int
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Ta podpora je omezená, za maximální základ se bere průměrný plat v ČR nebo něco podobného, každopádně letos byla nejvyšší podpora v prvních dvou měsících kolem 13 000.
    22.12.2010 16:05 CoC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    ja rikal ze to bude chtit pevne nervy, jeste ti dam jednu radu, neres to uzij si Vanoce a odpocin si, at mas silu se rozcilovat toho 3. urady jsou pro logicky uvazujici lidi (nedej boze programatory peklem) :)
    22.12.2010 17:24 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Mrkni sem, tady je to všechno pěkně sepsané Co dělat při ztrátě zaměstnání
    22.12.2010 17:23 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    A coz si treba zkusit hledat novou praci, nez rovnou pocitat s tim, ze dostanete penize od statu?
    22.12.2010 19:24 CoC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    a coz napsat neco k tematu a ne prvni blbost co vypadne z hlavy?
    22.12.2010 19:58 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Blbost? Rekl bych, ze se jedna o racionalni vec. Nebo si myslite, ze je normalni resit "narok na podporu" ???
    robotics avatar 22.12.2010 20:08 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Jde o to že už mám domluveno, že k tomu zaměstnavateli nastoupím zase v březnu. Proto nic nového nehledám a ptám se na podporu :-).
    22.12.2010 20:44 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Tak to se da chapat. :-)
    22.12.2010 20:14 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    cekal jsem, kdy se tady objevi prvni prispevek tohoto typu. osm hodin.... slusny vykon, cekal jsem, ze to bude vyrazne driv.
    Blbost? Rekl bych, ze se jedna o racionalni vec. Nebo si myslite, ze je normalni resit "narok na podporu" ???
    nekteri lide jsou tak hloupi, ze si plati socialni pojisteni a nekteri jsou i tak drzi, ze vyzaduji plneni, kdyz prijdou o praci.

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    22.12.2010 20:46 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Jiste, ale nez reseni naroku na podporu bych proste cekal, ze si clovek bude aktivne hledat novou praci. Nastesti autor zapisku neni tak zbytecne ironicky jako vy a rekl, ze nastupuje zase od brezna. V tomto pripade tedy na tu prechodnou dobu chapu reseni podpory v nezamestnanosti.
    22.12.2010 20:55 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Jiste, ale nez reseni naroku na podporu bych proste cekal, ze si clovek bude aktivne hledat novou praci.
    a kdy by si tu praci mel hledat, kdyz mu prace konci 31.12.? predpokladejme, ze by si tu praci aktivne hledal od 1.1., mel by si sam platit pojisteni, mel by se vykaslat na podporu?
    V tomto pripade tedy na tu prechodnou dobu chapu reseni podpory v nezamestnanosti.
    a v jinych situacich ne?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    22.12.2010 21:22 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Kdyz vi dopredu, ze bude koncit ke konci roku, mel by si imho praci hledat od te doby, kdy to vedel.
    22.12.2010 22:08 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Kdyz vi dopredu, ze bude koncit ke konci roku, mel by si imho praci hledat od te doby, kdy to vedel.
    a kdy ma takovy clovek jit na pohovor, kdyz je v praci?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    22.12.2010 22:41 Ooaniki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Pokud se nepletu tak ve vypovedni dobe (ony dva mesice) mate narok na pul dne volna kazdy tyden na hledani noveho zamestnani ...
    22.12.2010 23:01 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Ano, mate pravdu: link
    robotics avatar 23.12.2010 07:07 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Ale když je to práce na dobu určitou, tak tam přece žádná výpovědní lhůta není ne? Nebo se pletu?
    22.12.2010 21:08 CoC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    ja na tom nechpu jednu vec ze lidi maji pripominky k vecem co se jich netykaji a nevi o nich nic, otazka byla jasna :)
    22.12.2010 21:20 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Abc je svobodne medium a obcas se stane, ze se v diskusi pod blogpostem dojde k uplne jinym tematum. ;-)
    Heron avatar 22.12.2010 21:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    On (a jeho zaměstnavatel) ty peníze předtím (když pracoval) vkládal na sociální pojištění. Z toho mu bude vyplacena podpora v nezaměstnanosti.
    435/2001 avatar 23.12.2010 10:17 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    V tejto súvislosti mi napadli útoky na dôchodcov na facebooku v tomto roku. Mladí (v zarážajúco veľkej miere)berú dôchodcov ako parazitov, na ktorých musia odvádzať dane, ako zbytočnú príťaž, ktorá by mala byť nejako eliminovaná.Vôbec si neuvedomujú, že predtým boli závislí oni (príp. ich rodičia) na tých dnešných dôchodcoch.Neuvedomujú si, že tí dôchodci si na svoje dôchodky celý život šetrili a že im teda nič zo svojho nedávajú(väčšina z tých, čo pracovali a šetrili si ten dôchodok nestihne ani užiť a ani sa z neho nijako užívať nedá).Rovnako je to aj s dočasne nezamestnanými- predsa odvádzali z platu do fondu zamestnanosti, majú oprávnený nárok z neho čerpať, keď sa ocitnú v situácii, že to potrebujú.To nie je nijaká hanba.Bez určitej miery solidarity by spoločnosť nemohla existovať, ale zdá sa, že mnohí si neuvedomujú, že túto solidaritu tiež niekedy budú s veľkou pravdepodobnosťou potrebovať.Namieto toho, aby hľadali vinníkov medzi tými, ktorí spravujú verejné financie sa ich hnev obracia na dôchodcov a nezamestnaných a neraz sa tých správcov len kvôli politickej a ideologickej zaslepenosti zastávajú. Nájdu si spravidla nejakú obeť, na ktorú zvedú vinu- napr. dôchodcov a nezamestnaných.
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    23.12.2010 10:33 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Mate pravdu. System socialniho pojisteni by se mel predelat a clovek by si mohl vybrat, jestli to bude davat statu, nebo si penize nechat a investovat do ceho chce sam.
    23.12.2010 10:44 ljfbhefg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    A nie je to tak? Aby mal človek na podporu počas určitej podpornej doby nezamestnanosti, musí splniť podmienky, a k tým patria aj odvody .. inak má nárok len na existenčné minimum, a to je tiež opatrenie, ktoré vlastne má chrániť spoločnosť pred živelnými vzburami hladných a zúfalých. Čím netvrdím, že soc. systém na druhej strane nie je zneužiteľný a zneužívaný. Ide asi o to, aby bol zneužiteľný čo najmenej( všetkými vrstvami obyvateľstva bez rozdielu) a aby nejako motivoval tých závislých k pozitívnej zmene. Ale že by sa to niekedy absolútne podarilo, je utopická predstava.
    23.12.2010 10:45 ljfbhefg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    na podporu počas určitej podpornej doby nezamestnanosti nárok
    22.12.2010 22:55 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Na iDNESu radili, ze se na pracak muzes prihlasit drive, protoze konec je dopredu znam, jen podpora zacne od 1.1.

    Pokud se prihlasis pozdeji, tj. po novem roce, budou se na tebe vztahovat uz nova pravidla.
    robotics avatar 23.12.2010 07:09 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Tak tam pro jistotu skočím mezi svátkama. Jestli to jde teda zaregistrovat dřív.
    23.12.2010 13:58 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    http://olomouc.idnes.cz/urady-prace-ceka-narocny-silvestr-nezamestnanym-jde-o-penize-ptk-/olomouc-zpravy.asp?c=A101222_095038_olomouc-zpravy_jog

    co sem nahodne nasel - taky to tam uvadej co a jak.
    30.12.2010 18:23 tobol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Chci se Vás zeptat, jestli jste pochodil na ÚP nebo Vás poslali domů a že musíte přijít až po novém roce? Děkuji za odpověď, rád bych to eventuálně stihl ještě zítra
    23.12.2010 09:11 CoC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    pokud ma v ruce vsechny potrebne papiry o ukonceni pracovniho pomeru nemel by byt problem... pokud vim nechal jsem omylem neco nechal doma a musel jsem pro to dojit
    bambas avatar 25.12.2010 11:37 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Prihlasit se musis do 3 dnu. Narok mas, pocita se z prumerne hrube mzdy tveho platu. Tech 65% budes vrat 3 mesice, pak se to zkracuje tusim na 50%.
    bambas avatar 25.12.2010 11:39 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Takze se omlouvam, je to dva mesice: Uchazeči o zaměstnání mají nárok na podporu v nezaměstnanosti. Cílem je dočasné zmírnění výpadku příjmů. Přesné podmínky stanoví zákon o zaměstnanosti (č. 435/2004 Sb.).

    Lidé do 50 let věku mohou dostávat podporu po dobu pěti měsíců, lidé od 50 do 55 let ji mohou pobírat osm měsíců a lidé nad 55 let až jedenáct měsíců. Jde o takzvanou podpůrčí dobu.

    První dva měsíce dostanou nezaměstnaní 65 procent průměrného čistého měsíčního výdělku z předchozího zaměstnání. Za měsíc mohou dostat maximálně 0,58 násobek průměrné mzdy v České republice, tedy 13 280 korun.

    Další dva měsíce klesne podpora na 50 procent dřívějšího výdělku a zbytek podpůrčí doby pak uchazeč dostane jen 45 procent.

    Při rekvalifikaci se podpora zvyšuje na 60 procent dřívějšího výdělku, maximem je 14 883 korun měsíčně.

    Po skončení podpůrčí doby (pět, osm nebo jedenáct měsíců) už nezaměstnaný získá jen sociální dávku ve výši životního minima, tedy necelých 3200 korun. Nevykazuje-li požadovanou aktivitu, dostane jen existenční minimum, tedy 2020 korun.
    bambas avatar 25.12.2010 11:42 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nárok na podporu 2011
    Podpora v nezaměstnanosti

    Při ztrátě zaměstnání vám stát vám nabízí za určitných podmínek finanční podporu pro zmírnění následků výpadků příjmů.

    Kdo má nárok na podporu v nezaměstnanosti?

    Nárok na podporu v nezaměstnanosti nevzniká automaticky, musíte splnit několik podmínek. Za prvé, nárok máte, pokud jste vykonávali alespoň 12 měsíců v rozhodném období zaměstnání nebo jinou výdělečnou činnost, která zakládá povinnost odvádět pojistné na důchodové pojištění a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti, přičemž rozhodným obdobím se pro posuzování nároku na podporu v nezaměstnanosti rozumí poslední 3 roky před zařazením uchazeče o zaměstnání do evidence uchazečů o zaměstnání. Za druhé, o poskytnutí podpory v nezaměstnanosti musíte požádat příslušný úřad práce, kde jste vedeni v evidenci uchazečů o zaměstnání. Za třetí, ke dni, k němuž má být podpora v nezaměstnanosti přiznána, nesmíte být poživatelem starobního nebo plného invalidního důchodu.

    Do předchozího zaměstnání se započítává i náhradní doba zaměstnání, tj. doba:

    přípravy osoby se zdravotním postižením k práci, pobírání plného invalidního důchodu, osobní péče o dítě do 4 let věku, osobní péče o osobu, která se podle zvláštních právních předpisů považuje za osobu závislou na pomoci jiné osoby ve stupni II – středně těžká závislost, ve stupni III – těžká závislost, nebo ve stupni IV – úplná závislost, pokud s uchazečem o zaměstnání trvale žije a společně hradí náklady na své potřeby (tyto podmínky se nevyžadují, jde-li o osobu, která se pro účely důchodového pojištění považuje za osobu blízkou), výkonu dlouhodobé dobrovolnické služby v rozsahu překračujícím v průměru alespoň 20 hodin v kalendářním týdnu na základě smlouvy dobrovolníka s vysílající organizací, která má akreditaci MV ČR, soustavné přípravy na budoucí povolání v maximální délce 6 měsíců. Jak vysoká je podpora?
    Maximální výše podpory při doložení příjmů (měsíčně)	2009	2010
    V nezaměstnanosti	                            13 307 Kč	13 280 Kč
    Při rekvalifikaci	                            14 913 Kč	14 883 Kč
    Maximální výše podpory bez doložení příjmů (měsíčně)	2009	2010
    V nezaměstnanosti	                  3442, 2754, 2524 Kč	3435, 2748, 2519 Kč
    Při rekvalifikaci	                              3312 Kč	3206 Kč
    Kdo nemá nárok na podporu v nezaměstnanosti?
    
    Nárok na podporu v nezaměstnanosti nemáte, pokud byl v posledních 6 měsících před zařazením do evidence uchazečů o zaměstnání vaším zaměstnavatelem skončen pracovně-právní vztah z důvodu porušení povinností vyplývajících z právních předpisů vztahujících se k jím vykonávané práci zvlášť hrubým způsobem. To platí i v případě skončení jiného pracovního vztahu z obdobného důvodu. Nárok na podporu v nezaměstnanosti nemáte ani v případě, že vám vznikl nárok na výsluhový příspěvek podle zvláštních právních předpisů, a tento příspěvek je vyšší než podpora v nezaměstnanosti, která by vám náležela. Pokud je výsluhový příspěvek nebo příspěvek za službu nižší, náleží vám podpora v nezaměstnanosti ve výši odpovídající rozdílu mezi podporou v nezaměstnanosti a příspěvkem.

    Uchazeči o zaměstnání se podpora v nezaměstnanosti neposkytuje také po dobu:

    pobírání starobního důchodu, pobírání nemocenských dávek, pobírání podpory při rekvalifikaci, po dobu výkonu vazby. Dále se podpora v nezaměstnanosti neposkytuje do ciziny, pokud vyhlášená mezinárodní smlouva, k jejíž ratifikaci dal Parlament České republiky souhlas a jíž je Česká republika vázána, nestanoví jinak.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.