Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.
Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.
Byl jsem dnes na služebce ve Staré Boleslavi. Na cestu jsem se domluvil, že mne vezme "skorokolega" ze Zlína, kterého jsem nikdy dříve neviděl.
Domluvili jsme se, že sjede na Brno - východ a naloží mne 5.30 u Shellky kousek za Zvonařkou. Ráno jsem hupnul do šaliny, která ale zastavila na Maliňáku a ohlásila, že je zablokovaná kolej. Zavolal jsem onomu kolegovi. Říkal, že právě přijíždí k dané benzínce, a že na mne počká. Vyrazil jsem velmi svižným tempem, 5 minut po půl jsem doběhl na benzínku. Rozhlížel jsem se, které auto to může být, když v tom ke mně najelo cca 7místné Mitsubishi. Kouknul jsem dovnitř, vidím řidiče v uniformě, otevřel jsem dveře, pozdravil a celý upocený nastoupil. Odjeli jsme…
Za půl hodiny mi zvoní mobil, který se mi podařilo zvednout během vytahování z batohu:
— „Prosím?“
— „No kde jseš???“
— 8-O
S hrůzou jsem se ujistil na displeji, že mi opravdu volá kolega, v jehož autě jsem měl právě sedět…
No, všechno nakonec dopadlo dobře. Chlapi, ke kterým jsem sednul mne dovezli tam, kam jsem potřeboval, kolega to stihnul také včas. Na školení jsme se potkali a jeli spolu zpátky. Zpáteční cesta byla také zážitek, protože D1. Vzali jsme to přes Hradec, po cestě jsme zjistili, že jedeme na rezervu a široko daleko není jediná benzínka. Snad zázrakem a silou vůle jsme se dopravili až k Hypernově v Hradci, kde jsme natankovali do prakticky úplně prázdné nádrže. Asi půlhodinové zdržení nám přidal pitomec kamioňák, který způsobil mnohakilometrovou kolonu, když stál na frekventované cestě a mohl přitom stát alespoň částečně na chodníku, a také nebyly havárky jen na D1, ale jen třeba mezi Lipůvkou a Brnem byly hned 2, z toho jedna asi 7násobná. Kdo ví, co dnes bylo ve vzduchu…
Tiskni Sdílej:
Ono se nám zdálo, že v tom bytě 2+1 toho zas tak moc není… A potom člověk vozil jedno nacpané auto za druhým, a stále toho neubývalo (teď už se tomu směji, tehdy to bylo ale spíš )
Na druhou stranu, každý den jsme průběžně likvidovali, třídili, balili u Jany, uklízeli to u mne, a večer, až opadnul provoz (který je na té trase opravdu příšerný) tak jsem odvážel další harampádí, zatímco Jana opět balila. Kdybychom to měli odvézt najednou, bylo by to šílené. Jednak nevím kam, nevím do čeho všechno nabalit, potom tohle všechno naskládat do mého stejně prťavého (kompletně vybaveného, nikoliv prázdného) bytu. Už tehdy jsme se shodli na tom, že to bylo lepší vozit postupně, ačkoliv toho bylo mnohem více, než se na začátku zdálo.