Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.
OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.
Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.
Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.
… více »Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].
Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Dnes to sice nebude FAQ, už vůbec ne odpověď na nejčastěji kladený dotaz, ale zůstanu v kolejích svého „seriálu“. Ani se nejedná o nic běžně použitelného, ale jen o hračičku. Včera se v jedné diskuzi kamarád pochlubil svou 3D fotkou, tak mi to nedalo a hned jsem si zkusil vytvořit něco podobného. Popravdě řečeno, když člověk zná princip, jak to funguje, přijde na způsob tvorby okamžitě – je to velmi jednoduché.
Takže jak to funguje? Koukáte na obrázek přes 2barevné brýle, kdy každým okem vidíte jinou část obrázku - tu, která odpovídá pozici daného oka. Pro filtrování jsou použity barvy, které - nevím jak to říct správně technicky - při pohledu přes filtr té druhé barvy nevidíte. Nejdostupnější jsou brýle, které mají jeden filtr červený a druhý azurový. Najdete je zdarma ve spoustě časopisů, dostanete je v Olympii, když jdete na 3D kino, nebo si je můžete za pár kaček koupit…
Především je potřeba pořídit 2 snímky stejného objektu tak, jak ho vnímají naše oči. Tedy posunuté o nějakých 7 - 10 centimetrů, nepootočené (tedy nejlépe ze stativu), a zaměřené na stejný bod (nikoliv rovnoběžné - to by člověk musel šilhat).
Tyto snímky vložíme jako vrstvy do GIMPu.
Nad každou z nich si vytvoříme ještě vrstvu, kterou vyplníme barvou filtru na našich brýlích. Obvykle tedy červenou nad snímkem levého oka a azurovou nad snímkem pravého oka. Azurovou složíte pomocí RGB jako 0-255-255 (tedy přesný opak červené).
Teď je potřeba nějak tu barevnou vrstvu zakomponovat do fotky. To provedeme tak, že zvolíme režim vrstvy multiply, čili násobení.
A následně obě barevné vrstvy sloučíme s příslušnou fotkou funkcí sloučit dolů. Poté máme nad sebou 2 vrstvy s barevně filtrovanými fotkami.
Nyní máme připraveno vše pro spojení těchto dvou fotografií do jedné „3D fotky“. A toho dosáhneme zcela logicky použitím režimu horní vrstvy addition, čili součet. A to je vše Pokud se vám focení nepodařilo tak, jak jste si představovali, můžete nyní ještě vrstvy vůči sobě posouvat, či otáčet, abyste dosáhli v rámci možností co nejlepšího výsledku.
No a nakonec to vypadá nějak takto (nijak jsem to nedolaďoval):
Tiskni Sdílej:
1,4GB - Journey to the center of earth 3D MKV {x264 - AAC}.mkv
, některé scény na tom byly hůře (efekt nefungoval), ale pár mě opravdu uchvátilo. Trvalo ale tak 5 minut sledování (v potemnělé místnosti bez rušivých vlivů), než se mozek "přepl" a obraz nabyl prostorovitosti - dost tohle staví i na možnosti mozku se přizpůsobit všelijakým šílenostem co po něm chceme . Asi z DVD kvality by to bylo ještě lepší, ale co už. Stejně nejlepší byly rybičky v Imaxu .
Já brýle nemám. co s tím :(
tak ještě sehnat čočky...
... a po skončení filmu čočky vyjmout a oční víčka umýt zevnitř, jinak bude efekt přetrvávat.