abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 1
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    vencour avatar 23.11.2009 16:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6

    Ty ...jo ... ledy se hejbou ... a) no konečně ... b) zázrak, že se to stalo ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 23.11.2009 16:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Jo jo, úřednická vláda a jak to krásně šlape.
    23.11.2009 16:51 cadic | blog: cadic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Jo jo, snad toho stihnou udělat co nejvíc, protože po volbách to bude zase bída (ať je vyhraje kdokoliv).
    23.11.2009 18:05 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Jako ne ze by to nebylo fajn, ale myslim, ze mame dulezitejsi veci na reseni vladou....dalsi vec je ta, co tahle vlada muze opravdu delat.....
    23.11.2009 21:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Naivko. Teda jestli si myslíš, že vláda rozhodne a najednou bude všechno fungovat (a že většinou to bývá spíš naopak)

    Stále tu totiž je staré dobré nebylo možné stihnout/nebylo technicky možné/atd. Vzhledem k tomu, že úřadům a státním institucím vůbec bez velkých problémů procházejí opravdu velké průšvihy, sotva si někdo bude lámat hlavu s tím, že nefunguje nějaké IPv6. Zvlášť když 90% členů vlády netuší, co to vlastně je.
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 23.11.2009 22:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    To musí hned pršet?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 23.11.2009 18:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    A není to nějaká kachna?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luk avatar 23.11.2009 18:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Ne.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Grunt avatar 23.11.2009 18:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Kurňa, věděl jsem o tom, že ten náš eGovernment je světově unikátní, ale že jsme až tak pokrokový v oblasti IT jsem fakt netušil. Škoda, že se ten pokrok týká jenom této oblasti.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.11.2009 22:27 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6

    Nejsme unikátní.

    USA podobné usnesení vlády existuje již delší dobu a již od loňského léta všechny vládní sítě musí být schopné IPv6 provozu – to prý neznamená, že jej musí provozovat, jen že na to musí být připravené.

    Jenže tam na to jdou ve velkém, mají vládní specifikace na kompatibilitu a NIST provozuje laboratoře na její testování a udělování certifikací.

    24.11.2009 01:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    A v davne minulosti mely v USA podobne usneseni i na podporu OSI protokolu ( http://en.wikipedia.org/wiki/GOSIP ) a stejne OSI protokol upadl do zapomeni ...
    23.11.2009 19:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    bingo.
    Teď jen čekat tak dva tři roky, než se ISP rozhoupout a budou chtít být stejně pokrokoví jako vláda... :-D
    vencour avatar 23.11.2009 19:55 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6

    Já doufam, že někdo zavětří byznys a bude mánie po IPv6 jako kdysi byl hlad po mobilech.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Grunt avatar 23.11.2009 20:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Jsem také zvědavý kdo to asi tak bude implementovat. Čtyři čísla z rozsahu 192.168.X.X, 255.255.255.0 a nastavit NAT zvládla i cvičená opice, ale IPv6 už bude vyžadovat aspoň minimální znalosti.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 23.11.2009 21:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Čtyři čísla z rozsahu 192.168.X.X, 255.255.255.0 a nastavit NAT zvládla i cvičená opice, ale IPv6 už bude vyžadovat aspoň minimální znalosti.

    Ano, a teď to bude totéž akorát bez toho natu a nebude to číslo.

    Grunt avatar 23.11.2009 21:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Spíš naopak. Teď to nebude 192.168.X.X 10.X.X.X nebo 172.16.0.0 až 172.31.255.255, ale nějaké číslo z rozsahu 0 až 340 282 366 920 938 463 463 374 607 431 768 211 456 a to už je sakra těžké se trefit do toho správného, zvláště když může kolidovat s jiným už přiděleným na celém světě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.11.2009 21:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Proto existuje DHCP, přidělování rozsahů a filtrování paketů, které pochází z adresy, které do dané sítě nepatří.
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 23.11.2009 22:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Jenže to se nenastaví samo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.11.2009 15:17 St4nd3l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Prave vyhodou je ze se vse nastavi samo proste router ti rekne co mas mit ;)
    Drom avatar 8.12.2009 00:16 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Kde to router zjisti?
    vencour avatar 23.11.2009 21:43 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6

    Já měl pocit, že router solicitation by mohlo v rámci LANky fungovat k bráně jako defaultka a pak už "router ví ..."? Tedy jako jedna varianta?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.11.2009 22:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6

    IPv6 může fungovat stylem Plug&Play. Například v DHCPv6 máme delegaci prefixů. Nebo DSL operátoři, kteří teď jedou PPPoE, prostě na lince pustí oznamování směrovače a místo natujícího routeromodemu prostě bude jen switchomodem (ne, že bych to tak chtěl, ale je to prosté a funkční).

    Navíc operátoři budou moci nabízet další super a cool služby jako je třeba home agent.

    23.11.2009 22:48 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Ono jde switchovat mezi PPP (PPPoE) a ethernetem? AFAIK jde switchovat jen mezi sitema pouzivajicima stejnou L2 adresaci a pochybuju ze na PPP se pouzivaji MAC adresy.
    23.11.2009 23:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    PPPoE jede překvapivě na Ethernetu.
    23.11.2009 23:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    PPPoE jede na ethernetu, ale ten ethernet tam slouzi jen jako nizsi vrstva pro PPP a samotne IP pakety pak jedou v PPP ramcich, takze pokud mas uplink pres PPPoE, tak bys musel bridgovat svuj lokalni ethernet s tim PPP tunelem, nikoliv s ethernetem na kterym bezi.

    Samozrejme, nejlepsi reseni by bylo silenost jako PPPoE vubec nepouzivat.
    24.11.2009 00:12 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6

    Ale vždyť tak jsem to myslel. Vedle IPv4oPPPoE by ve stejném drátě jel IPv6oE. Stejně ty linky jsou izolovaný a jednotlivý zákazníci se na Ethernetu nevidí a tak by operátor k IPv4 PPP serveru přihodil router advertisment démona a bylo by.

    23.11.2009 22:50 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    > Já doufam, že někdo zavětří byznys a bude mánie po IPv6 jako kdysi byl hlad po mobilech.

    No vzhledem k tomu, ze k tomu nedoslo za poslednich deset let, tak se to ta jen tezko cekat.
    23.11.2009 23:38 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Chcete slyšet konspiraci? Nejde o technologii, ale o vylepšení sledování lidí na netu. Teď posílají obsílky providerům, ať sdělí kdo stahoval například na czshare, až bude mít každý tu svou IP, tak to budou vědět hned.
    unknown_ avatar 23.11.2009 23:45 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Popravde taky prilis nechapu jak to ochranci soukromi ponesou... Ale rad se necham poucit.
    23.11.2009 23:48 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Jednoduse - IP adresa neni a nikdy nebyla soukromy udaj.
    Heron avatar 24.11.2009 08:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Bohužel úředníci to tak nechápou a IP se považuje za chráněný údaj.
    24.11.2009 13:45 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    [citation needed]

    Pokud vim, IP adresa neni povazovana za chraneny udaj, protoze identifikuje pocitac a ne osobu.
    Heron avatar 24.11.2009 14:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6

    Ano, takže ÚOOÚ to nepovažuje za osobní údaj. To je dobrá zpráva. Ovšem EU se to toho rejpe. Takže moje informace nebyla zcela přesná.

    Grunt avatar 24.11.2009 20:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    identifikuje pocitac
    Já měl za to, že identifikuje rozhraní a ne počítač či zařízení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.11.2009 21:29 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Irelevantni detail.
    Grunt avatar 24.11.2009 21:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Technické upřesnění (čti rýpnutí).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.11.2009 22:00 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Kdybych chtel dale rypat, tak reknu ze adresa identifikuje pocitac znamena neco jineho nez ze adresa je pridelena pocitaci. Adresa jednoznacne identifikuje rozhrani pocitace a tedy take jednoznacne identifikuje cely pocitac.
    Grunt avatar 24.11.2009 22:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    No dobře, nechme už toho rýpání.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.11.2009 00:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    A tak to bude lepší. Poskytovatele nebude nikdo buzerovat, člověk si zapne privacy extension a všichni budou spokojení. Mimoto, že jsem stahoval na czshare, se milerád přiznám, protože na tom není nic špatného.
    24.11.2009 01:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Privacy extension ti moc nepomuze, pokud na tebe poskytovatel bude routovat cely /64 prefix (coz je IMHO jak pro ISP, tak pro uzivatele uzivatele optimalni reseni).
    24.11.2009 10:57 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Tak jde o to, jestli berete francouzský model (odpovědnost majitele přípojky) nebo model klasický (odpovědnost koncového uživatele).
    Heron avatar 24.11.2009 08:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    To podle zákona už mohou vědět již dnes. A mimo zákon i dříve. NAT vám vůbec nepomůže, to je pouze falešný pocit anonymity (což pro něj může být v důsledku ještě horší, protože jako anonym si často dovolí mnohem víc). Nejlepší je se neskrývat.
    24.11.2009 09:48 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Ale prd. Naprosta vetsina siti co schovavaji lidi za natem, neloguje. Je pak nemozne zjistit kdo se pred 14 dny se pripojoval tam a tam, kdyz ten nekdo ma jen IP adresu brany ktera provadi NAT.
    Heron avatar 24.11.2009 10:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    A víte o tom, že pak vina padá na hlavu ISP? Jednak za to sdílení + porušení zákona.
    24.11.2009 10:32 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Kdepak nepada. ISP nema povinnost _TYTO_ udaje logovat. Dale ISP nesdilel a ze zakona neni odpovedny za to co prenaseji po jeho siti uzivatele. Nastesti.

    Ale ani to IPv6 nebude pohroma. Stale (jeste) plati presumpce neviny a je nutne presne urceni vinika. Takze i kdyby by meli IP adresu pocitace v domacnosti, tak kdo sidlel? Ja, manzelka, dcera nebo syn? :-)
    24.11.2009 10:43 hahiho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    na svk isp musi logovat leasnute ip adresy po dobu 30 dni
    24.11.2009 11:13 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    To je neco jineho. To musi i u nas, ale tahle informace je k nicemu.
    24.11.2009 11:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Za předpokladu, že se jedná o veřejnou službu, tak IMHO má. On totiž neposkytuje přípojení k Internetu, ale připojení od internetu a bránu do Internetu se službu překladu adres.
    24.11.2009 11:19 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Opravdu nema. Zadny judikat a ani rozbor sice neznam, ale technicky to proste neni mozne zajistit (na siti s vice uzivateli) po rozumnou dobu. Zato vim o tom, ze ISP to dale neresi a odpovida stezovateli, ze to neni mozne dohledat. Navic ISP ani nemaji povinnost sdelovat zakonne logovane udaje jen tak nekomu, ale pouze a jen policii.
    Heron avatar 24.11.2009 11:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6

    485/2005

    Technicky to lze, umí to i mikrotik (jeho netflow v podstatě zákon splňuje) a těch dat není až tak moc.

    24.11.2009 16:23 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6

    Technicky to zajistit možné je. Třeba v Linuxu si pustíte conntrack -E conntrack -e NEW,DESTROY, průmyslové mašiny dokážou provoz zrcadlit na jiný port a tam se hodí auditní mašina. Nicméně i kdyby provozovatel takovu mašinu neměl, tak je to jeho problém.

    Že to ISP neřeší, je jiná věc.

    Heron avatar 24.11.2009 17:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Průmyslové? Port mirroring umí kdejaký switch.
    24.11.2009 19:37 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Tím jsem chtěl vyjádřit, že se nejedná o zařízení za pár stovek, co si kupují jednotlivci domů nebo do kanceláře (existuje na to ošklivá zkratka SOHO).
    Heron avatar 24.11.2009 20:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    No ale to není věcí ISP. Ti používají HW na jiné úrovni.
    24.11.2009 21:06 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Asi to je o tom, že pod „kdejaký swtich“ si představím tohle.. Prostě hloupá hardwarová věc, kterou není možné nijak ovládat, která stojí pár stovek.
    Heron avatar 24.11.2009 22:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Tak switch za 150kč opravdu ne. Myslel jsem třeba "kdejaký switch v routerboardu", které jsou u našich ISP velmi oblíbené. Krabička podle konfigurace za 3tis a kolik toho umí! Na páteři ISP se pochopitelně používá něco lepšího a to (napojení na NIX, případně upstream) je právě místo pro monitoring.
    Grunt avatar 24.11.2009 22:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Krabička podle konfigurace za 3tis a kolik toho umí!
    Předražený krám, který umí úplné hovno pokud teda ještě počítáme 300,- za licenci.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 24.11.2009 22:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    :-D

    Znáš něco levnějšího co nastavíš stejně rychle a bude to spolehlivě fungovat? Návod na přeflešnutí firmware různých soho krabiček prosím neuvádět. Mám s tím své zkušenosti.
    Grunt avatar 24.11.2009 22:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    Znáš něco levnějšího co nastavíš stejně rychle a bude to spolehlivě fungovat?
    Jo tak to zas né. Stejnětak je používám i já.
    Návod na přeflešnutí firmware různých soho krabiček prosím neuvádět. Mám s tím své zkušenosti.
    Přesně toto jsem myslel. Pokud člověk dokáže i toto (či cokoliv jiného) pak v ROS nevidím žádný problém. No nedejbože aby platil opak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 24.11.2009 20:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    existuje na to ošklivá zkratka SOHO
    Tyto SOHO krabičky umí věci o kterých se některým ani nesnilo. Samozřejmě se správným softwarem. A pokud má krabička HW přepínač (což valná většina má), tak port mirroring bez jakékoliv účasti hlavního procesoru je jen jedna z mála funkcí, kterou se pyšní.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.11.2009 10:40 hahiho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Usnesení vlády ČR o přechodu na IPv6
    tiez by som bol rad keby uz aj isp podporovali IPv6 lebo jeden z dovodov preco by som to ja chcel je aby kazde zariadenie malo svoju verejnu IP adresu co sa da pri adresnom rozsahu IPv6 dosiahnut. u vas (cz) to bude urcite skor ako u nas (sk) lebo tie spiny isp-ckari na NATe slusne ryzuju (cest vynimkam ako t-com no aj oni by mohli dat staticku ip pri adsl ze free)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.