Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Mam ADSL linku s parametry 8192/512. Modem po pripojeni hlasi, ze je spojen na techto rychlostech (respektive cca o 3 kbit vyssi). Nicmene pri mereni fakticke rychlosti (pomoci wgetu, netcatu, iptrafu, ... zadne webove udelatko) se dostavam na max cca 6600/440. Ma nekdo podobnou zkusenost? Podle ceho se u O2 meri rychlosti? Cim by to jeste mohlo byt?
PS: Drive jsem mel 6mbit a rychlost byla retardovana podobnym stylem. Myslel jsem, ze to je nejake HW omezeni (kabely atd. - o tom me samozrejme presvedcovali vsichni helpdeskove) ale evidentne to nad 6mbit jde ted a tudiz slo i pred tim.
UPDATE: tak jsem se po dalsi hodine googleni dozvedel (googlil jsem i pred tim ale bez uspechu) ze ta rychlost je nejvic zbrzdena overheadem pouzitych protokolu. ADSL je totiz implementovano pomoci ATM, na ktery se jeste nabaluje PPPoE a TCP/IP. Posledni zminovane protokoly se chovaji celkem normalne, ale ATM, o kterem jsem myslel, ze jiz nikdo nepouziva, ma overhead brutalni - cca 10% - spojeno s ostatnimi to dava v "nejlepsim pripade" 15% z celkove sirky pasma, cimz se dostavame nekam k mym cislum. Samozrejme O2 prodava "surovou" sirku pasma, tj. pod 8192 kbps dostanete max. 6900 kbps dat.
Take jsem se dozvedel, ze kvuli ATM je optimalni MTU pro ADSL PPPoE 1454 (nasobek ATM cell size = 48B), nikoliv 1492.
Tiskni Sdílej:
Tvůj upload je ubohej... Nechápu, jak to můžeš používat
Já mám polovinu a ještě mi na tom běží server (web, mail, xmpp, ssh).
Co má říkat člověk s 2048/64? :-! A ještě za 1k Kč měsíčně včetně paušálů nepoužívaných ale nutných služeb atd.
Hlavne by to chtelo brat v potaz i agregaci. ;)
Mam ADSL linku s parametry 8192/512.
Opravdu? Já myslím, že spíš máte rychlost 8192/512 s agregací 1:20 nebo 1:50 – tzn. že o tu uváděnou rychlost se dělí až dvacet resp. až padesát zákazníků. Takže jestli reálně dosahujete rychlosti přes 50 % maximální rychlosti, můžete si gratulovat.
Tak to si gratuluju, jelikoz te "max" rychlosti dosahuju celkem bezne. Agregace, spatnou linku, a dalsi zverstva mi zkouseli podhazovat taky, ale nikdo mi nevysvetlil ze jen samotny ADSL si sezere 15% kapacity (viz update zapisku).
Prodejní rychlost * k, kde k leží na intervalu (0,0.75>
Technologie ADSL má brutální overhead, podrobnsti najdeš třeba tady: pflog.net/dsl_overhead/
Diky. Zrovna jsem vysvetleni v tom duchu nasel taky. Zajimave, ze se o tom verejne moc nemluvi.
Efekty agregace se dost nadcenuji. Zrovna s ni jsem problem nikdy nemel. Navic mam dojem, ze agregovano je uplne neco jineho nez koncova konektivita.
K pingu 60ms taky ne
PING speedtest.net (69.17.117.207) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.ookla.com (69.17.117.207): icmp_seq=1 ttl=42 time=287 ms
64 bytes from www.ookla.com (69.17.117.207): icmp_seq=2 ttl=42 time=270 ms
64 bytes from www.ookla.com (69.17.117.207): icmp_seq=3 ttl=42 time=321 ms
64 bytes from www.ookla.com (69.17.117.207): icmp_seq=4 ttl=42 time=298 ms
Ale je... Zkuste CDMA
Hmm, tak jsem právě zjistil, že na ten odpad (speedtest.net) mám taky přes 200ms