abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 50
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 881 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Krade se - ale proč se divím?

    28.3.2007 22:39 | Přečteno: 2549× | Různé

    Zhruba před dvěma lety (přesně 24.3.2005) jsem si vyfotil "velikonoční" špenátové jídlo a napsal zápisek do blogu, jakože jsou Velikonoce, nic víc.

    Dneska jsem se náhodou dostal na stránky mysteria.cz a co nevidím. Moje fotka s mým jídlem vévodí jejich rubrice. Proč mě to přesto udivuje? :-(

    http://civilizace.mysteria.cz/view.php?cisloclanku=2007031301        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Ježek avatar 28.3.2007 22:53 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    na tohle buh vymyslel vodoznak ... sic me to stve ho do vseho cpat, ale je to jedinej snadno pouzitelnej zpusob
    29.3.2007 07:19 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Existuje vodoznak, ktorý prežije konverziu od iného formátu (png,gif,jpg), alebo jednoduchú zmenu rozmerov obrázku?
    Jakub Hájek avatar 29.3.2007 14:27 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Ta konverze do jineho formatu je co vim uz celkem vyresena, zmena rozmeru je teoreticky(nevim, jestli uz to nekdo realne implementoval) resitelna pomoci tzv. self-similar watermarku.
    Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.
    29.3.2007 09:44 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Pořád lepší, když vám někdo ukradne obrázek, než když vám někdo ukradne jméno a pak ho používá na cizojazyčných internetových portálech ... :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    JiK avatar 28.3.2007 22:59 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Je vubec mozne je nejak potrestat? Kdosi z Pardubic mi rekl, ze u nas je pravo defakto nevymahatelne, ze pokud vas nekdo okrade, podvede nebo nedodrzi smlouvu, mate proste smulu, protoze pripadny soud by
    1) skoncil tezko predvidatelnym vysledkem a pripadna kompenzace je znacne nejista
    2) trval by tak dlouho, ze by za tu dobu byl efekt irelevantni a jakekoli vase podnikani by davno skoncilo
    3) rozsudek by byl naprosto stejne nevymahatelny jako puvodni poruseny zakon nebo smlouva.
    29.3.2007 12:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Nevím, jak by to probíhalo v tomto případě, ale obecně se zdá, že se situace výrazně zlepšila. Nedávno jsme absolvovali spor s člověkem, který si od nás vzal zálohu, z dohodnuté práce provedl jen velmi malou část, zbytek zálohy tvrdošíjně odmítal vrátit a vysmíval se nám, ať si ho klidně dáme k soudu. Trvalo to necelé dva měsíce a nejen že jsme vyhráli, ale podle rozhodnutí musí zaplatit i náklady na právního zástupce. Teď jen doufám, že nebudu muset testovat, jak je to s bodem 3, ale i tady to vypadá, že nejde-li o milionové částky, je dnes spíš problém bránit se proti neoprávněné exekuci než naopak…
    JiK avatar 29.3.2007 14:29 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    orazitkovany rozsudek ale neni exekucni titul, ne? Takze zatim se vam muze smat dal, a vy se s rozsudkem muzete takrikajic vyfotit. On se pripadne muze odvolat, pokud mu uz nevyprsely lhuty. Pripadne prevest vsechen majetek na manzelku a zapsat se na socialku a urad prace. On pak udela gesto dobre vule a sepise splatkovy kalendar, kde vam bude posilat tak stovku mesicne, na zaklade prijmu z podpory. Pak asi budete muset znovu dokazovat, ze nezaplatil ani na zaklade rozsudku a resit to dal, ne? Mozna se pletu, pravnik nejsem.
    Luk avatar 28.3.2007 23:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Nedávno jsem řešil zajímavou věc - na jednom webu, který spravuji, bylo obrovské množství přístupů, kde byly referery z různých stránek na Aukru. Zjistil jsem, že si nějaký člověk prostě "vypůjčil" některé grafické součásti webu - a to dokonce tak, že se tahaly z původního serveru. Udělal jsem proti tomu pár drobných opatření. Hlavně jsem měl ale sto chutí tam místo původní grafiky dát něco jako "zde byla kradená grafika", ale nakonec jsem se k tomu nesnížil :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 28.3.2007 23:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Jinak krádeže autorských děl jsou celkem běžné. Když krade i (dnes už bývalý) místopředseda vlády, není se co divit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.3.2007 23:49 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Kdyby ta fotka nevypadala tak profesionalne, tak by to nikdo neukradl ;-)
    29.3.2007 00:06 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Pro úplnost dodejme, že ten zmiňovaný web v tom může být zcela nevinně. Ten obrázek mohl vzít někdo jiný, začlenit do své galerie a vydat ho pod licencí umožňující volné šíření. Odtud se mohl dostat na ty stránky...
    Dalibor Smolík avatar 29.3.2007 10:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Ne, už se mně osobně stalo, že někdo ukradl přímo mé firemní internetové stránky! Když jsem se obrátil na dotyčnou firmu, tak mi sdělili, že jim někdo dělal stránky a ty ukradl on. Firma o tom ani neměla tušení, omluvila se a za hodinu byly stránky pryč .. Naštvalo mě to, ale na druhou stranu, když si někdo vzal moje stránky, které jsem dělal jako amatér, trochu to potěšilo moje ego :-D :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    29.3.2007 00:06 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Normalne jim napis ze pouzili tvoji fotku bez tveho vedomi, a ze pozadujes honorar. Na www.fotoaparat.cz se resilo neco podobneho, kdyz takhle nekomu vzala fotku TV Nova a pouzila ji ve zpravach. Ten clovek se ozval a mimosoudne se domluvili na nekolika tisicovem honorari.
    JiK avatar 29.3.2007 00:29 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    To zni rozumne, jenze co by mel udelat, kdyz ho misto mimosoudniho vyrovnani a par tisicovek poslou doprdele?
    29.3.2007 00:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Nejjednodušší řešení v takovém případě je jít do prdele.

    Složitější řešení je soudit se, vysoudit kulový a jít doprdele.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 29.3.2007 00:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Pak je několik možností. V každém případě lze podat trestní oznámení na neznámého pachatele (to nic nestojí, když nepočítám čas strávený u výslechů apod.). Dále jim může právník poslat nějaké to "bububu" (od právníka je to vždycky přesvědčivější). Další možností by byla klasická žaloba o zákaz použití (nejlépe hned s návrhem na vydání předběžného opatření) a náhradu škody. No, a poslední cestou je návštěva několika přesvědčivě vypadajících Ukrajinců nebo jiných odhodlanců.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    rincewind avatar 29.3.2007 07:20 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Dalsi moznost je to rozhodit po bulvarnich webech, myslim, ze si to priste taky vic rozmysli neco ukradnout.
    29.3.2007 10:58 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Myslis po tech co taky kradou?
    Prcek avatar 29.3.2007 03:30 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Tak to je teda uz poradna krize, kdyz se kradou i fotky se zradlem :-). To snad neni takovej problem pri obede blejsknout talir (nebo i v hospode, kdyz to nemaj lidi doma).

    Nevychazim z udivu (i kdyz vic se teda divim tomu humbuku, ktery kolem oslavy narozenin udelala jedna "novinarka" - to uz nevim, jestli se ji mam smat nebo mam brecet... kez by cesky bulvar prestali lidi kupovat a byl by pokoj). Sorry za OT, ale musel jsem to vypustit ;-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.3.2007 09:41 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    OT: Jak se vyznas v tech nepojmenovanych zalozkach se stejnymi ikonkami v Konqu? :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.3.2007 20:33 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    predsa zvyk, nie ? :-) Ak sa niečo nemení (a je to iba moje), prečo tam zbytočne pchať priestoržerúce písmená? A má to celkom slušne zarovnané s navigačnými bodmi :-)
    29.3.2007 09:53 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    jo, myslim ze by jsi je mel najit a zastrelit, a nebo se soudit o miliony, pouzili fotku kterou si dal na web. Lidi neblaznete. Jde o blbe pouziti obycejne fotky.

    PS ocekavam reakce mimo smysl zapisu, ze i fotka muze mit obrovskou cenu, a jeji pouziti kradezi, viz umelecke fotky profesionalnim fotografů

    PPS Vetsina avatarů zde vypada velmi originalne (původně), a urcite si je vsichni sami kreslili
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.3.2007 08:59 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    PPS Vetsina avatarů zde vypada velmi originalne (původně), a urcite si je vsichni sami kreslili
    On je rozdil mezi tim, kdyz nekdo pouzije obrazek pro jasne nekomercni ucely (avatar) a kdyz nekdo ukradne obrazek a pouzije ho jakou soucast webu, ktery ma nalakat lidi na prinest prachy na reklamach.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xvasek avatar 29.3.2007 10:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    To jste fakt kápové. Free software a nikdy jinak, RIAA a OSA je největší hnus a nepřítel, Microsoft má tu drzost za své o ničem produkty ještě chtít peníze a vůbec.

    A pak se najde někdo, komu byla "odcizena" jedna blbá fotka s manuálem a hned je z toho haló, jak všichni na světě kradou a jak si nikdo neváží intelektuálního vlastnictví.

    Lidi, vzpamatujte se. Sehnat GPL program na kdejakou blbost je dnes otázka na 10 minut, ale sehnat povedenou fotku na přáníčko s tím, že nemusím uvést autora a ještě mám tu drzost chtít si změnit odstín, to je práce na celé odpoledne.

    Mám pro vás motto: Tvořte svobodně nejen programy.

    ("Krádež" fotky a receptu se mi nelíbí, ale primární chyba byla IMHO v tom, že jsi měl obojí vydat pod svobodnou licencí. Tak bys mohl mít naopak radost, jak lidi rádi baští tvoje jídlo a ještě se s tím chlubí na webu místo tady té křížové výpravy za spravedlností. Když jsem vyfotil tornádo a pak mi to otiskli i v papírových novinách, to byla jiná paráda.)
    29.3.2007 10:42 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Lidi, vzpamatujte se. Sehnat GPL program na kdejakou blbost je dnes otázka na 10 minut, ale sehnat povedenou fotku na přáníčko s tím, že nemusím uvést autora a ještě mám tu drzost chtít si změnit odstín, to je práce na celé odpoledne.

    Mám pro vás motto: Tvořte svobodně nejen programy.
    Máš jistě pravdu, ale člověk často vůbec netuší, že vytváří něco, co by jiní mohli chtít také použít. Autor prostě vyfotil svůj oběd, jen málokdo by přemýšlel o licenci, pod kterou ten oběd zveřejní :-)
    29.3.2007 11:01 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Ja bych to nenazval kradezi, ale je tam jedna drobnost, ktera schazi. Uz jsem takhle pouzil cizi fotky mockrat. Ale pokud nebyly foceny za ucelem spolecneho pouziti (nejaka spolecna akce a tak), tak jsem dotycnemu napsal. Treba i ex post... Je to slusnost, nic vic, nic mim.
    29.3.2007 12:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Nebo aspoň uvést zdroj. Ale v každém případě je elementární slušnost se původního autora zeptat, pokud sám nedeklaroval, že mu kopírování nevadí.
    xvasek avatar 29.3.2007 13:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Já jenom abych nevypadal jak ignorant dodám, že se zeptat samozřejmě měli. Píšu to i ve své původní reakci.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.3.2007 09:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Lidi, vzpamatujte se. Sehnat GPL program na kdejakou blbost je dnes otázka na 10 minut, ale sehnat povedenou fotku na přáníčko s tím, že nemusím uvést autora a ještě mám tu drzost chtít si změnit odstín, to je práce na celé odpoledne.
    stock.xchng

    Mám pro vás motto: Tvořte svobodně nejen programy.
    Zrejme zapominas, jaky vyznam ma GPL u SW -- jde o vyvoj toho SW, vylepseni kodu, nejen aby byl zadarmo. Ale co bude mit fotograf z toho, ze da na fotky svobodnou licenci? Nekdo mu je vylepsi? :-) Na SW je mozne -- na rozdil od umeleckych del -- vydelat penize i kdyz je svobodny. Ale u fotek? Budes k nim prodavat technickou podporu? :-D

    Autor ma plne pravo stanovit co se s jeho dilem bude dit a ma take plne pravo nastavit podminky tak, aby byl za svoje schopnosti financne ohodnocen. Dneska plno portalu pouziva micropayment, proste krasny fotecky za $1 a to je cesta.

    Abys chapal, nemam nic proti svobodne grafice a jsem rad, ze ma svoje misto, ale takovy ty zavany stallmanismu, to ne....
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xvasek avatar 30.3.2007 10:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Bookmarked! Díky, vánoční a velikonoční a kdovíjaké ptákoviny jsou asi pořešené. Sice licence není tak úplně svobodná, jak by mohla být, ale stejně super. (SELLING AND REDISTRIBUTION OF THE IMAGE (INDIVIDUALLY OR ALONG WITH OTHER IMAGES) IS STRICTLY FORBIDDEN! DO NOT SHARE THE IMAGE WITH OTHERS!)

    Jinak Stallman původně začínal GNU čistě kvůli svobodě, na nějaké servisní poplatky si tehdy nehrál. Myslím, že i pro grafiku ve Stallmanově smyslu svobodnou je na webu dost místa, které se však, bohužel, moc nevyužívá. Prostě tvořit čistě pro radost z tvorby samotné a podělit se s ostatními nemusí být výsada programátorů. (Nikomu to nenutím, já sám takto publikuju a pokud někdo volí pro své produkty jakoukoli jinou licenci, má na to výsostné právo a ostatní mají povinnost to respektovat.)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.3.2007 13:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Myslím, že i pro grafiku ve Stallmanově smyslu svobodnou je na webu dost místa, které se však, bohužel, moc nevyužívá. Prostě tvořit čistě pro radost z tvorby samotné a podělit se s ostatními nemusí být výsada programátorů. (Nikomu to nenutím, já sám takto publikuju a pokud někdo volí pro své produkty jakoukoli jinou licenci, má na to výsostné právo a ostatní mají povinnost to respektovat.)
    Jasny, souhlas, jenze Stallman z toho dela moralni povinnost a to je problem.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.3.2007 10:29 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    to ja mel fotky z jedny parby a jednou se takhle koukam v RK na sloupu na plagaty a vidim taky svoji fotku :) teda silne upravenou.. ale tak nejak sem byl docela pysnej :)
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    29.3.2007 15:50 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    hehe, supr. Se nám stalo, že zatr.-zkurv. Lidové Noviny, resp. jejich zaměstnankyně, hledala ilustrační fotografii k článku o alkoholu. Byla chytrá, tak zadala do Google Images "pivo". Shodou okolností na prvním místě vypadla fotka mé nejdražší u malého černého svijanského. Ta nehodná operátorka LN fotku (pozn. DPI 72 cca 640x480) vzala, označila jako "Archiv LN", nechala DTPákovi asi 37x zvětšit a nechat vytisknout jako 1/4 stránkovou fotografii.

    Nejdražší z toho měla slušné průsery v práci, páč se na ní začali nadřízených vyptávat její zákazníci: "to vážně tak chlastá?" Atp.

    Dali jsme to k soudu. Soudkyně si s advokátkou LN párkrát potykala, děti probraly, pár lidí si předvolaly. Nakonec ta pizda pravomocně odsoudila LN k pokutě asi 10.000 Kč, a nám úhradu soudních výloh. Takže jsme se do záporné bilance včetně odměn právnímu zástupci dostali jen za pár stovek. Jo, a právnička LN pak nabídla, že to fotku do archivu odkoupí. Odvahu měla neskutečnou.

    Nejdražší pak práci raději změnila.

    Poučení pro příště: neřešit cokoli mírovými prostředky. Rovnou vypalovat. A ničit. A na síť už fotky nedávat.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    29.3.2007 16:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    a nám úhradu soudních výloh.
    Super. To jsem ani nevěděl, že je něco takového možné. Když odsoudí jeden subjekt k úhradě pokuty, tak je snad jasné, že pochybil, a měl by tím pádem platit i ty soudní výlohy, ne? Už jsem byl také jednou hezky převálcován byrokratickou arogancí podobného rázu, ale aspoň ne takhle okatě.
    29.3.2007 16:21 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    To bylo zřejmě špatně pochopeno, šlo o úhradu jejich soudních výloh.
    JiK avatar 29.3.2007 16:22 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    ted jsi mi to moc neosvetlil, nejak uz to nechapu vubec....
    29.3.2007 16:26 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Hned v další větě s0 říká, že utrpěli ztrátu jen několika set korun. Takže se ta věta nedá vyložit jinak než, že LN museli uhradit jim (s0 a jeho nejdražší) soudní výlohy.
    29.3.2007 16:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Já to pochopil tak, že konečné ztráty nebyly tak velké, protože na úhradu soudních výloh mohli použít těch 10k, které jim soud přiřkl.
    29.3.2007 16:50 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    To je nesmysl. A navíc pak by nejspíš s0 nepoužil slovo pokuta ale odškodné.
    29.3.2007 17:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Takže by těch 10k bylo pro koho? Snad ne stát - aspoň tedy doufám... to by byl ještě lepší fór: někdo mi něco ukradne a soud mu dá pokutu, kterou hned shrábne, a já nedostanu nic (jen musím zaplatit výlohy, díky kterým má teď stát těch 10k).
    JiK avatar 29.3.2007 16:21 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    To je sila, jak nekde na Balkane nebo v Asii...
    29.3.2007 16:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Každou chvíli mě někdo upozorní na to, že tam a tam vydali článek z Abíčka, pod který je podepsán buď přímo nějaký cizí člověk nebo aspoň "redakce" (případně je vydán úplně bez určení autora). Většinou stačí poslat email a dotyčný nový "autor" buď text v tichosti stáhne, nebo uvede odkaz na originál a původního autora (což samozřejmě vždy nabízím - pokud nejde o článek zbrusu nový).

    Zatím největší frajer v mé sbírce je však Michal Semler alias CIJOML, který s grácií obšlehl můj článek z Abíčka a vydal ho na root.cz :-) (občas je prohozeno pořadí některých odstavců, dost je toho vynecháno, ale i tak jsem měl po první přečtení pocit déjà vu):

    Vypalování CD - IV (25. 2. 2003):
    Připočteme-li ke zmíněným dvěma věcem fakt, že prázdná CD jsou již dnes opravdu nehorázně levná, je na místě otázka, zda vůbec má cenu se tímto problémem zabývat. Po pravdě řečeno, myslím, že nemá. Tento návod by se však sotva dal považovat za úplný, kdyby v něm tyto informace chyběly. Pojďme se tedy prokousat vytvořením multisession CD pomocí mkisofs a cdrecordu.
    • Každá další vypalovací 'session' ukrojí z dostupného prostoru na CD o něco více, než je skutečná velikost zaznamenávaných dat. Důvodem je nutnost vícenásobné přítomnosti tzv. lead-in a lead-out míst. Jsou to oblasti na disku, do kterých jsou při dokončení zápisu každé session uloženy informace o počtu stop, kde začínají a o celkové velikosti datového úseku (neboli TOC - Table Of Contents). U první přidané session zabírají tyto údaje 11250 sektorů (22,8 MB nebo 2,5 minut), což je 1 minuta na lead-in a 1,5 minuty na lead-out. U každé další session již stačí na na lead-out jen 0,5 minuty. K tomu je ještě třeba pokaždé přičíst minimálně 150 sektorů na pre-gap před každou další session. Pre-gap je mezera oddělující stopy (i na ne-multisession CD), která většinou bývá dlouhá 2 nebo 3 vteřiny.
    • Není možné připravit si dopředu image soubor, který by měl na nějakém cizím "načatém" multisession CD představovat další session. Aby byly po vypálení další session přístupné i ty předchozí, je třeba vytvořit image na základě informací získaných z daného načatého CD. Není to sice moc velké omezení, ale je třeba s ním počítat.
    Smažíme v Linuxu (3) (19. 5. 2003):
    První otázkou je, zdali se dnes vůbec vyplatí multisession vyrábět. Podle mne při směšné ceně médií, kdy neznačkové se dá sehnat za 5 Kč/kus a značkové za 12 Kč/kus, již ne. I tak si o této technologii povíme, třeba už jen z historických důvodů a také proto, že nám pomůže pochopit víc do hloubky, jak vypalování funguje.
    • Na CD se tímto způsobem vejde méně dat, než kdyby se vypalovalo najednou. Je to způsobeno vícenásobnou přítomností tzv. lead-in a lead-out míst. Tato místa jsou oblasti na disku, do kterých jsou při dokončení zápisu každé session uloženy informace o počtu stop, jejich začátku a o celkové velikosti datového úseku (TOC - Table Of Contents). U první session tyto informace zabírají 2,5 minuty, nebo, chcete-li jinak, 22,8 MB, nebo, chcete-li ještě jinak, 11250 sektorů. Lead-in zabírá 1 minutu a Lead-out 1,5 minuty. Druhá a každá další už vyžaduje na Lead-out jen 0,5 minuty. V neposlední řadě je ještě třeba připočíst nejméně 150 sektorů na mezeru oddělující stopy (je i na nemultisession cedéčkách), tzv. pre-gap, což činí přibližně tři vteřiny.
    • Máte smůlu a dopředu si soubor představující další session prostě nepřipravíte. Jsou k tomu potřeba informace získané z CD, na které budete tuto sekci připalovat.
    Zbytek "CIJOMLova" článku se nese v podobném duchu. A co s tím? Nechal jsem to tenkrát být, aby to stálo jako pomník lidské stupidity... (CIJOML pochopitelně tvrdil, že nic neopisoval - prý se jedná o stejné téma, takže je jasné, že budou články podobné...)
    29.3.2007 17:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    To víš, binární ovladač mu tolik nesype, tak musí prodávat články nějakým zoufalcům. Ale čas napsat vlastní text taky nemá, shání zákazníky.
    Quando omni flunkus moritati
    JiK avatar 29.3.2007 18:46 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    On je ten CIJOML majitelem a zakladatelem Abclinuxu.cz? Nejak tomu nerozumim, tohle ma ve svem profilu:
    Z historickych referenci mohu namatkou uvest servery fincentrum.cz, stk.cz, dhs.cz, abclinuxu.cz. Server abclinuxu.cz byl komplene cely me ditko, postavil jsem jej od prvniho sroubku a nainstaloval az po posledni demon. Dale kuprikladu prace na bodech site czfree.net a mnohe dalsi.
    29.3.2007 18:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    CIJOML sestavil první samostatný server pro abclinuxu.cz (hardware). Jinak je abclinuxu.cz samozřejmě "dítkem" Leoše Literáka, který jej vymyslel a naprogramoval.
    Luk avatar 29.3.2007 18:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Jenže z toho textu to jednoznačně působí (a asi má působit) tak, že je jeho dítkem kompletně, tedy včetně obsahu. Obvykle se montér nechlubí, že sešrouboval pár plechů, které pak slouží k nějaké další činnosti.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.3.2007 19:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Jenže z toho textu to jednoznačně působí (a asi má působit) tak, že je jeho dítkem kompletně, tedy včetně obsahu.
    Což by tě, vzhledem k mému komentáři výše, nemělo překvapovat...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.3.2007 09:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    No ona uz staci ta fotka v profilu...nikdo normalni se scanem z obcanky nemuze prezentovat :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Luk avatar 29.3.2007 18:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Tak to je tedy síla :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Věroš avatar 29.3.2007 20:02 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krade se - ale proč se divím?
    Nedávno se kopírování řešilo třeba u Yuhůa, myslím, že tam bylo i nějaké řešení, minimálně si můžeš zkusit stěžovat u Seznamu.

    Jinak na webu se krade téměř cokoliv.
    Školím Ansible

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.