Portál AbcLinuxu, 28. května 2024 12:58


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Honza Balák avatar 1.1.2009 23:25 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak tomu říkám "postavit se k problému čelem". Gratuluji k přechodu :-)
<null>
Michal Fecko avatar 1.1.2009 23:34 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmmm... "Radioamatéři a Linux (1) Digest blog" -> The image “http://www.abclinuxu.cz/ikony/digest.png” cannot be displayed, because it contains errors. Nesuvisi to s tymto -->> ;-)?
1.1.2009 23:41 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hustě ty :-)

Moc nechápu ale dvě věci, proč jste vytvářeli program úplně od nuly a nepokračovali v něčem hotovym. A hlavně to jak píšeš o tý distribuci programu tak to mi příjde úplně nahlavu píšeš, že je to takhle jednoduší ale je to mnohem složitější než napsat do konzole jeden příkaz kterym program nainstaluješ a jeden příkaz kterym program aktualizuješ (nebo vsechny programy), nebo v Ubuntu to jde automaticky... Proč ten program neni jako balík?
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
1.1.2009 23:46 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Autor by asi musel vyrábať balíky pre kopu rôznych distrbúcii. Takto má jeden a ten funguje všade. Sú k dispozícii zdrojáky - tak autorom Ubuntu nič nebráni vytvoriť deb balík a zaradiť ho do svojej distribúcie, rovnako ako autorom SUSE, Mandriva a pod.

tomolc
pocasienahorach.sk
2.1.2009 03:19 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Dik za vysvetleni ;-) V archu vlastne staci dat do AURu pkgbuild a casem se to treba dopracuje do extra :-)
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
2.1.2009 05:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
No sice v tom autorům nebrání, ale minimálně jim háže pořádné klády pod nohy tím, že k programu není makefile, který si balíkář musí napsat sám... (Ano, už jsem ten balíček chtěl udělat)
2.1.2009 05:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
BTW volba --exclude-vcs u TARu by se autorům mohla taky hodit.. :-)
2.1.2009 08:34 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux

Nedovedu si představit vytvářet balíky pro tolik různých distribucí. Těžko taky mohu čekat, až někdo balíky vytvoří. Psal mi jeden radioamatér z Brazílie a měl nějakou jejich lokální distribuci, kterou jsem ani pořádně nemohl googlem najít :-). Už si bohužel nevzpomínám jaké balíčky používala.

Ten program je připravený na spouštění z domovského adresáře. Makefile není, build dělám z Lazarusu, skripty mám pouze na automatické sestavení instalace a publikace buildů na webu. Musím vyzkoumat jak se dělá kompilace z příkazového řádku. Program používá další komponenty nainstalované do Lazarusu.

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
2.1.2009 19:37 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
build na příkazovém řádku je příkazem lazbuild.
2.1.2009 08:43 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
To je právě to, co někteří "teens" nikdy nepochopí. Dělat software jako distribuční balík je často velmi nevýhodné, protože byste jej museli vytvářet minimálně tolikrát kolik je počet používaných distribucí. Po každém vydání nové verze distribuce vytvářet balík zas a znovu - iracionalita filosofie Linuxových distribucí v praxi.... Nedivím se, že autor blogu zvolil racionální řešení, protože jeho zdroje nejsou neomezené.
Jinak k tématu - už si to přesně nepamatuju, ale loni vycházel na pokračování o tomto druhu softwaru jakýsi seriál v Praktické elektronice právě s přihlédnutím k provozování na Linuxu. Bohužel to teď nemám po ruce, ale zkoušel autor tam popisované aplikace?
2.1.2009 08:56 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux

Ahoj,

do AR psal o CQRLOGu článek právě Martin, OK1RR. Bylo to rozloženo do tří částí.

 

Petr

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
mirec avatar 2.1.2009 09:39 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
No napríklad taký CMake vie balíčkovať pre rôzne distribúcie (dokonca vie vytvárať aj inštalátory pre windows, používam to v spojení s cross kompilátorom). Okrem toho je to výrazne jednoduchšie na používanie než automake.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
2.1.2009 09:45 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Vtip je ale v tom, ze kdyz je to alespon dobre pripravene tak baliky delaji dobrovolnici z tech jednotlivych distribuci. A pro dalsi verzi distribuce se nove baliky casto vytvareji zcela automaticky. Za iracionalni spis pokladam system, kdy uzivatel sam musi resit poradek a aktualnost jednotlivych programu, misto centralni spravy.
2.1.2009 10:31 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
No prave proto sem se ptal protoze nemam rad takovejhle bordel v systemu, instalace kompilaci nekam bez moznosti jednoduchyho odstraneni me vylozene vadi, tohle je trosku lepsi priklad - muzu to dat do /opt a starat se uz jenom o aktualizace zvlast. Tohle je pekne reseny v Archlinuxu - AUR je pohodovej nastroj na usnadneni tohoto. Kdybych byl radioamater tak vytvorim pkgbuild, bohuzel sem takova lama, ze sem badal nekolik dni nad tim jak odrusit blikac blinkru na Jawe od zapalovaci soustavy, protoze to neblikalo podle 555ky, ale podle jisker ve svickach....
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
2.1.2009 11:16 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Vtip je v tom, že pokud se začnu spoléhat na to, že někdo "časem udělá něco dobrovolně", můžu po nějaké době velmi tvrdě narazit. A pokud se na to budu spoléhat v prostředí, které ještě nepochopilo omezenost zdrojů a neuvěřitelně plýtvá časem a lidskou prací, bude to ještě horší. Jednou prostě některé lidi přestane bavit neustále vytvářet nové repozitáře pro neustále nové nesmyslně nekompatibilní verze distribucí a některé aplikace z repozitářů prostě zmizí. Někteří lidé budou mít třeba jinou práci nebo se zabaví něčím užitečnějším - a to bude v takto nastaveném světě průšvih.
2.1.2009 12:04 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
To jste me pobavil. Vite, ze ten program o kterem je tato diskuze, taky vznikl casem a dobrovolne? Ale vy zrejme si vsechno delate naprosto sam, nespolehate na nikoho jineho a kdyz tak si to preci musite zaplatit, protoze za co se plati to bude jiste kvalitni a se zarukou! :-))

Apropo mel byste si uvedomit, ze to prostredi ktere nic nepochopilo jsou lide, kteri se tim bavi. Tak jako autor tohoto programu, tak vetsina "balicu" u distribuci. Ale vy jiste nemate zadneho konicka a cely svuj zivot, dusi a nevim co jeste kladete na oltar .... Ceho vlastne? Nebo taky po praci ktera vas zivi, plytvate svym casem a omezenymi zdroji? Urcite ne asi se bavite necim uzitecnejsim. A co je me vlastne do toho, ze. Je to vas cas, vas zivot :-)
2.1.2009 15:46 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Člověče, vy vůbec nevíte o čem je řeč.
I kdybych přijal to, že za tím vším je jen to, že se někdo baví(třeba Novell nebo RedHat jistě dělají své distribuce pro zábavu, protože neví co s dolary, které se tam válí v centrále i na toaletách, že...), musel bych namítat, že "bavit" se něčím co přede mnou již někdo milionkrát udělal(fádní balení aplikací pro nesmyslné nové verze distribucí) není úplně ideální. To se raději budu bavit u nějaké tvůrčí či výzkumné práce.
Autor tohoto blogu se bavil tvorbou aplikace, která pro Linux neexistovala, dělal něco nového a s tím lze jen vřele souhlasit. Jak je vidět i on pochopil, že "zábava" při nikdy nekončícím neustálém přegenerovávání balíků je v případě takové aplikace úplně zbytečný luxus, protože její prosté nakpírování do home adresáře je daleko snazší a neubírá nikomu zbytečně čas.
Bavte se ale jak chcete, je to váš čas. Je na vás jak s ním naložíte.
2.1.2009 15:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Jaké přegenerovávání? Jednou se udělá spec a pak se jen mění %{version} makro na aktuální číslo verze, OBS se už postará o všechno ostatní.
2.1.2009 11:10 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux

 

To je právě to, co někteří "teens" nikdy nepochopí. Dělat software jako distribuční balík je často velmi nevýhodné, protože byste jej museli vytvářet minimálně tolikrát kolik je počet používaných distribucí. Po každém vydání nové verze distribuce vytvářet balík zas a znovu

 

Na druhou stranu, pokud uz jednou udelas SPEC file, Gentoo ebuild, ARCH pkgbuild a "deb" adresar, tak ho prakticky nemusis menit a funguje i po upgrade zdrojaku. Kdyz pak da vyvojar k dispozici zdrojaky komplet, tak si to prelozi kazdej vsude (nemusi delat primo RPM nebo DEB). Pak samozrejme muzou lip osetrit dependence, aktualizace a v systemu neni bordel (samozrejme, instalaci do /home/USER/prog taky neni bordel) a i kdyz to budou zdrojaky se SPEC souborem nebo deb adresarem, tak se nic kompilovat u uzivatele nemusi.

1.1.2009 23:43 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pekná práca, ukážkový prístup k veci.

Zaradím do repozitára pre Slax na www.ldt.linuxos.sk :-)

tomolc
pocasienahorach.sk
2.1.2009 06:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
73 de OK3VO, třebas se radioamatéřině už v podstatě nevěnuju. Je to přeci jen velmi drahý koníček, po všech stránkách...

Co se týče toho programu - skvělé! Kdysi jsem zkoušel něco na woknech ale byla to mizérie. Uživatelé MacOSu mají jeden dost luxusní soft, ale je komerční. Tenhle tvůj vypadá taky vymakaně... Někdy bych si přál zas mít ňákej krátkovlnej TRX... No uvidíme dobudoucna, jak to pujde...
What Big Oil knew about climate change
Michal Fecko avatar 2.1.2009 08:08 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Je to přeci jen velmi drahý koníček
Draha je technika, jej el. spotreba alebo proste len cas su peniaze?
2.1.2009 10:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Všechno z toho. Lepší rádio (tzn. takové, na kterém se dovoláš dál jak v ČR) stojí 20~30k + antény + zdroje.
Další věc je spousta času a energie ... nátahat antény, odladit PSV, zajistit proti bleskům, případně občas to tahat třeba někam na kopec apod... Má to celkově obrovskou režii... Ale zas je to sranda a je to fakt hustý dovolat se někam na druhej konec světa. Lidi sice říkaj, že to můžou přes Skype taky, ale to vůbec nevědí, vo čem mluví...
Michal Fecko avatar 2.1.2009 10:50 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Lidi sice říkaj, že to můžou přes Skype taky, ale to vůbec nevědí, vo čem mluví...
Prave tym ze Skype urobi vsetko za teba to asi neni ono, co? ;-) Lebo takto si to clovek robi vo "vlastnej rezii" , vie ako to funguje, co to obnasa a pod? A aka je kvalita prijmu pri volani na druhy koniec sveta? Horsia alebo lepsia ako cez Skype/klasicky telefon? Alebo je to skor taka ako cez vysielacku?
2.1.2009 11:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Jo, vlastní režie, přesně tak. Radioamatér je naprosto neávislej na nějakejch internetovejch přopojeních a gigantickejch korporacích za nimi, atd. atd.
Kvalita hrozně záleží na podmínkách - pohybuje se od těžko slyšitelné (netrénovaný napozná, že v tom šumu vůbec probíhá komunikace) až po téměř telofonovou kvalitku. V některejch zvláštních připadech, třeba různejch atmosférickejch anomálií (Es vrstva apod), kdy se začnou odrážet i VKV signály, může i na velkou vzdálenost být skvělá kvalita.

Kromě snahy návázat spojení jako takové může amatér podnikat i různé zajímavé pokusy - třeba komunikovat odrazem od povrchu měsíce (země-měsíc-země) nebo odrazem od polární záře, stop meteoritů, ... (prakticky cokoli, kde je nějaká ionizace)
Příjem fotek z meteorologickejch družic je taky sranda.
Ba dokonce, amatéři mají i svoje vlastní družice na oběžný dráze ;-) Přes jednu takovou jsem se onehdá bavil s Brity...
Michal Fecko avatar 2.1.2009 11:28 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Příjem fotek z meteorologickejch družic je taky sranda. Ba dokonce, amatéři mají i svoje vlastní družice na oběžný dráze ;-) Přes jednu takovou jsem se onehdá bavil s Brity...
Ale toto uz neni amaterizmus :-D +1b
2.1.2009 08:54 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux

Ahoj,

každý koníček je drahý. Jak po peněžní stránce, tak časové. Běžný TRX pořídíš kolem 20k. Pro začátek to stačí. Pokud umíš telegrafii, dá se něco pořídit i za polovinu třeba jako stavebnice. Moje zařízení vypadalo ještě nedávno takto: www.ok2cqr.com/galerie/hamshack/hamshack2008.jpg. Teď to vypadá jinak. Oddělil jsem stůl se zařízením od zbytku obýváku, zabezpečil proti vniknutí dětí :-). Máme roční dvojčata a jak se k tomu dostanou, je s tím konec :-).

Pod Windows je mrak různých deníků. Komerčních i freeware. Mezi velice dobré komerční programy bych zařadil třeba DX4WIN, velmi kvalitní freewarový log je Logger od K4CY (Robert, GA, USA).

73 Petr, OK2CQR  www.ok2cqr.com

 

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
2.1.2009 10:33 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
odkaz na obrazek nefunguje
2.1.2009 10:36 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Hodne peknej stul, ten odkaz ma byt takhle a peknej konicek, i kdyz na tom pocitaci mas urcite i internet, tak to pak uz asi nema takovy kouzlo jako to melo kdysi ne? Muj strejda byl radoamater, mel velkej stozar s velikanskou antenou...
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
2.1.2009 15:08 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux

Ano, na počítači mám i Internet. Má to stále stejné kouzlo. Si představ, když tak sedím u rádia ve dvě ráno, rozsvícenou jen lampičku, do okolní tmy záři monitor a display od rádia  a ze sluchátek se do toho ticha linou telegrafní značky někoho z druhého konce světa. To je romantika!

Internet využívám jen jako zdroj informací, bez něj by to šlo velice težko.

Petr

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
2.1.2009 10:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Oh, no to je pěkné. Tenhle Kenwood je VKV záležitost, žejo? (2m+70cm+23cm tuším?) Taky jsem na něm párkrát vysílal na ňákým polním dnu či tak něco...
A vpravo vidim Yeasu FT-817ctku - skvělej all-band mobilní TRX. V kombinaci s tím pěkně vyhlížejícím CW kličem (pastička že?) to může být silnej nástroj. Stejně jako na nějaké to SSTV... ;-)
A ten krativlnej koncák Ameriton vypadá drsně - kolik dává? 500W?
A můžu se optat na antény?
2.1.2009 11:34 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux

To rádio je TS-930SAT. Má jen KV 160-10m včetně WARC, ten PA dává asi 600W. Na VKV moc nejezdím, nebaví mě to tam :-). FTčko už bohužel nemám :-(.

Pastička je Elecraft Hexkey. Jezdím prakticky jen CW (morzeovkou). Na fone jsem za minulý rok udělal jen 12 spojení (telegrafem něco přes 1000). DIGI módy jako je SSTV, PSK, RTTY taky nejezdím. Sice jsem pár spojení zkoušel udělat i takto, ale přišlo mi to takové divné. Jen hledět na monitor a dívat se co to píše ... . O hexkey jsem něco málo napsal tady http://www.ok2cqr.com/?q=elecraft-hexkey Jsou tam i fotky.

Jako anténu používám multiband vertical GP8. Je to na pásma od 40 do 6m (7 - 50MHz) včetně WARC. Bydlím v paneláku, nemohu si moc vyskakovat.  Na pásma 160/80m (1.8/3.5 MHz) mám sloper natažený ze střechy paneláku na strom.

Ta GP8 vypadá asi takto:

http://www.ok2cqr.com/hamradio/images/zarizeni/gp8.jpg

Anténa je asi ve 25 metrech a chodí velice slušně. Na silvestra jsem dělal, mimo jiné, AH2L - Guam, několik Japonců, Amíků, Kolumbii. Nebýt rušení od těch pitomých výtahů a, s prominutím, odrbaných nabíječek k mobilům, bylo by to ještě lepší.

 

Pohled na můj hamshack z jiného úhlu (starší fotka, nový nafocen nemám):

http://www.ok2cqr.com/hamradio/images/zarizeni/hamshack1.jpg

 

Petr

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
3.1.2009 13:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Jj, já taky radši KV provoz. CW jsem jeden čas zkoušel taky, ale dost pomalu. Někde v šuplíku tu mám i starou pastičku vyrobenou z velkýho relé :-D (ale fungovala parádně...)
Co se týče digi, líbilo se mi dycky SSTV (třeba když večer na pásmo přídou italové a posílaj ženský :-D). Ale ty ostatní jako PSK nebo RTTY, to imho už není ono...

Heh tomu říkám hamshack, a ty CQ WW diplomy to pěkně zdobí ;-) Já tu mám jen jednu 70cm motorolu (dost nahouby) a krátkovlnej přijímač Olympia, 150Hz ~ 30MHz (umí i SSB). Někde v šuplíku mám i 20m drátovku kvalitně izolovanou na každý straně. Na tu jsem poslouchával celej svět... no ale jen poslouchat, to člověka brzo omrzí a TRX jsem kupovat zatim nechtěl...

Jestli se k tomu někdy vrátím, tak kvůli SSB+CW DXingu na KV, to mě dycky bavilo asi nejvíc...
Ale to až budu mít nějak zajištěnou budoucnost - teď mě trápí jiný věci jako maturita a přijímačky na vejšku :-D (vopruz)
3.1.2009 17:19 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux

Ta pastička je určitě z polarizovaného relé. je to ale jen jednopádlo. Taky jsem ji kdysi měl. Asi dvakrát mě prasklo to pérko, které pádlo drží. Ta hexkey je dvoupádlo. Vůbec se to samozřejmě nedá srovnat.Ty diplomy na zdi jsou za CQ WPX Contest.

Doporučuju začít hned. Až budeš mít rodinu a budeš chodit každý den do práce, bude se začínat velice blbě. Budeš mít jiné starosti. Tu anténu si klidně znovu natáhni, podmínky se postupně zlepšují, v roce 2012 bude maximum sluneční činnosti a to bude chodit úplně jinak. CW se nauč, bez toho to není ono. Pokud budeš umět CW, můžeš si postavit jednopásmový TRX, který dodává firma SmallwonderLabs. Stojí asi 1000Kč. Dává sice asi jen 2W, ale na spojení po Evropě to bude v pohodě stačit. Mě se povedlo se 3W udělat i USA. Bylo to v noci na 7MHz. V takovém CQ WW/CQ WPX uděláš i se 2W USA a když budou dobré podmínky, je šance, že uděláš i HC8N na Galapágách. Ke konci závodu je tu 599+ a nikdo jej nevolá. Jel jsem CQ WPX na 14MHz s 5W a udělal jsem i Nový Zéland. Pokud budeš mít peníze, je samozřejmě lepší koupit nějaký výkonější TRX. Ale jak jsem napsal výše, důležité je začít co nejdříve. Koncesi jsem si dělal když mi bylo 16 let. Chtěl jsem v už v patnácti letech, ale mé snažení zmařily povodně v roce 1997.

Ať se daří, amatérské rádio je krásný koníček.

 

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
2.1.2009 11:33 ok2pzl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Koníček není drahý finančně - vše si můžeš postavit třeba za 500 Kč, ale spíše časově... Díval jsem se na tvé stránky, pěkné. Hlavně mne zaujal článek o příjmu rychlostí 70-120 wpm (wpm je 5 znaků). Rád bych poznal radioamatéra, který vysílá a přijímá morseovku na pásmu s rychlostí 350-600 znaků/minutu...

73! Petr
2.1.2009 19:56 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Myslím, že brzy pochopíš, že jakákoliv obrana je marná :-). (Sice nejsem radioamatér, ale máme 4letá dvojčata.)
2.1.2009 21:48 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux

Zatím je má obrana docela dostatečná, ale vím, že to dlouho nevydrží :-). Až budou starší, budu muset vymyslet něco jiného. Asi si tu dám místo zábrany nějaké malé dveře :-).

"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
2.1.2009 14:04 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

žebych zas začal s nějakým provozem?  Nějak jsem z toho vyšel. Jo ty starý heroický časy když jsme se jak malej cirkus hrncovali na kopec na Polní den. Na dvoumetru, strašlivýma 7 wattama do antény Y23RD. Pak velikej pokrok, 50 wattů a dvě antény PA0MS, stálé stanoviště s ocelovým stožárem a kardanovou hřídelí. Součástí každé akce byla nezbytná expedice na CB pásmu, kuchtění různých tajemných poživatin, prostě kupa srandy. Postupně jsme se dostali dost nahoru a to už nějak není pro mě. Občas dělám tak trochu tecnickou podporu v týmu OK5Z ale do závodního provozu se nepletu.

                  73! de OK2SFI

2.1.2009 23:52 ok2pzl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Ano, taky mě nejvíc bavil Polní den - táborák na kopci, stan, kytara, černá obloha s hvězdami a já s vysílačkou poslouchal stanice z celého světa... Jakmile se závodí tak, že "dřeš" jedno spojení za druhým, už to není ono.
2.1.2009 18:51 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Radioamatéři a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Informace o tom prográmku by se hodila i zde:

www.abclinuxu.cz/software/hobby

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.