Portál AbcLinuxu, 24. května 2024 04:08


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
24.3.2011 00:15 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Letos planuji opet dovolenou s tetou a bratranci do Rima

To se to plánuje, když už máš známou průvodkyni :-).

Souhlasím s tebou, že s kámošem nebo partou je to násobná zábava, než s cestovkou, projel jsem takhle se sportem hodně zemí, a vždycky jsem si říkal, co je lepšího, než se podívat do světa se svým koníčkem a ještě s kamarádama. Jezdit v singlu bych nedokázal, to je snad pro introverty nebo sobecký povahy, co se nedokážou přizpůsobit ostatním.
Nobody can give you as much as I can promise you
24.3.2011 00:20 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
...Jezdit v singlu ..

mate presne pravdu, na toho sobeckyho hajzla to presne sedi
24.3.2011 00:25 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Myslite tim Jilka nebo mne? (Pardon jsem patrne celkem podnapily a moc mi to uz nemysli).
24.3.2011 00:27 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Abych se přiznal, nemyslel jsem nikoho, ale na moje slova určitě dojde :-)
Nobody can give you as much as I can promise you
24.3.2011 00:31 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Ja vim, ze vy ne. :-) Zajima mne, s cim pride pan dad.
24.3.2011 00:33 roadster Boxster
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Jilka...podnapily

 

to jsou teda asociace!

24.3.2011 00:35 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Inu piji jednou za uhersky rok, tak snad u pana Jilka neskoncim. :-)
24.3.2011 08:24 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
(Pardon jsem patrne celkem podnapily a moc mi to uz nemysli).
to vcelku vysvětluje obsah blogu ...
24.3.2011 08:44 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Kdyz se vam to nelibi, tak to nectete. :)
24.3.2011 00:16 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
abych si mohl udelat zcela uplny dojem bych potreboval fotografii te tety.
24.3.2011 00:19 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Fotografii po ruce nemam. Ale je to fajn pohodova zenska, ktera ma vystudovanou historii. Mame proste dobre vztahy. :-)
Dalibor Smolík avatar 24.3.2011 00:50 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Já jsem jezdil mnoho let k tetě do Slovinska na pobřeží. Tetě je 81 let. Mohu poslat foto? :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
24.3.2011 00:52 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Neni teta jako teta. Mam prapratetu, ktere je 89 let. :-)
24.3.2011 00:53 roadster Boxster
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
vy píšete, pane Smolíku, zprava doleva ?
Dalibor Smolík avatar 24.3.2011 00:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
LOL :-) v tom případě by těžko mohla být moji tetou, spíše neteří .. ale i tak ta dáma vypadá velmi dobře.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
24.3.2011 07:35 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Nemusis, slovinsky pobrezi je Koper, Piran, Portoroz, tam uz si ji najde :-)
Dalibor Smolík avatar 24.3.2011 08:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Lucija. Je to v kopcích nad Portoroží :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
24.3.2011 09:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Tak to ji gratuluju, je to asi nejhezci cast toho kousku pobrezi.
Dalibor Smolík avatar 24.3.2011 09:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Jedu do Portorože za 3 neděle na prodloužený víkend :-). už se těším.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
24.3.2011 09:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Jj, taky bych se jel vykoupat a cournout, ale mam utrum, prave jsem se vratil z Francie :-)
24.3.2011 06:59 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak od vas jsem oslavny clanek na EU opravdu necekal. Jinak co se tyce svobody pohybu obecne, neni to dnes nijak slavne. Doporucuji se napriklad podivat do muzea imigrace na Ellis Island v New Yorku, a uvidite, ze na prelomu minuleho stoleti bylo pristehovat se (myslim za praci, ne jen jako turista) do USA temer trivialni. Chapu, ze clanek je takovou trochu antikomunistickou reakci mladeho cloveka, ale take byste si mel uvedomit, ze dnes ta zelezna opona existuje take, ale spis opacnym smerem - z EU ven.
24.3.2011 08:00 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe

ze na prelomu minuleho stoleti bylo pristehovat se (myslim za praci, ne jen jako turista) do USA temer trivialni

a proto se jim tam nahrnula spousta tak skvělých multikulturních lidiček, že se museli dopracovat až k dnešnímu stavu

- podej někomu prst a utrhne ti ruku

24.3.2011 08:13 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Akorat, ze tohle vysvetleni je mylne. Kdyby to tak bylo, tak by se Evropa naopak stala otevrenejsi (vetsinou slo o imigranty z Evropy). Problem je spis nekde jinde - v nedostatku prace.
24.3.2011 08:22 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
proč ne - konečně třeba začali myslet na své lidi - proč dávat práci imigrantům, když mám doma své lidi?

kéž by se takhle začala chovat i naše vláda

pozor - nemluvím o utečencích POLITICKÝCH, ale vyžírkách co tam přijedou s nataženou rukou (viz příklad kanada + naše čokoládové hvězdy)
Bedňa avatar 24.3.2011 08:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Ešte treba vytiahnuť Hitlera, náckov, chlapci kľud.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
24.3.2011 17:19 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
ach, my Slováci... pssssssssssssssssssssssssst... ešte by nás niekto mohol začuť))
24.3.2011 17:18 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Včera alebo predvčerom na CT dávali dokument (FEBIO) o Ukrajincoch v Prahe. Bol síce starší, asi 10 ročný,ale veľmi poučný pre domácich.Taký pohľad zvonku neuškodí. Jedna časť Európy je rozmaznanejšia ako druhá, o hocakú prácu nestojí, pretože nevie, čo je to v noci pliesť ponožky,m aby ráno bolo na chleba. Ale myslím, že už sa to vyrovnáva)).
24.3.2011 18:42 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe

jj, to je pravda - znám jich spoustu (dělal jsem s nima na stavbách) a nedivím se - jejich práci by tady za ty peníze co berou nikdo nedělal

ale myslím,že jestli by náš stát pro nás měl něco udělat - protože je placenej z našich daní, tak to, aby podpořil zaměstnání našich lidí - ne sem tahat lidi od jinud

24.3.2011 21:42 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Ide o to, že v trhovej ekonomike, kde nejde o ľudí, len o zisky sa vyplatí lacnejšia pracovná sila ochotná pracovať za všestranne nevýhodných pracovných podmienok...Čo ma v tom dokumente zaujalo bolo, že jedna Ukrajinka požičala svojmu šéfovi dosť veľké obnosy a ten ju podviedol a s peniazmi zdrhol. Ona si z toho mála bola schopná našetriť, podporovať rodinu na Ukrajine a ešte z niečoho v tej Prahe aj dokázala žiť. A ako bývajú v tých prenajatých bytoch a na ubytovniach asi viete.To by český /a ani slovenský/ človek nevydržal.
25.3.2011 11:52 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe

A ako bývajú v tých prenajatých bytoch a na ubytovniach asi viete.To by český /a ani slovenský/ človek nevydržal.

vím a nemám nic proti nim osobně - ani proti třeba vietnamcům  -klasický vietnamec pokud se živí poctivě - nepěstuje/nepašuje a tak podobně je v zápřahu 7 dní v týdnu a živí rodinu ve vietnamu - stejně jako ta ukrajinská uklízečka

25.3.2011 18:09 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Navyše mnohí robia načierno... ak v pizzérii varí Ukrajinka, ktorá aj niekoľko rokov nemá ani povolenie k pobytu, asi nemá ani zdravotný preukaz... ako sa asi zahrá do autu kontrola z hygieny ? A ostatné kontrolné orgány ako to, že nič nezistia, keď je v kuchyni oficiálne zamestnaný jeden a už na prvý pohľad je zrejmé, že by musel mať najmenej dva páry rúk, aby tú prácu stíhal.Navyše pri prepadovke by čiernych pracovníkov nestihli schovať. Tak to sú tie podmienky, ktoré vytvára štát. Korupčné prostredie.
25.3.2011 20:53 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe

tak to su tie podmienky ktore vytvara stat Korupcne prostredie

a to je přesně to co se mi nelíbí, ale podle toho co jsem osobně zažil absoutně není ( přes veškeré kecy z televize a bilboardů ) vůle to změnit

25.3.2011 22:31 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Príliš veľa ľudí je do toho namočených a majú z toho malé aj veľké profity.Možno to vyznie utopicky, ale ja si myslím, že sa musí zmeniť hodnotová orientácia. Tá je dnes určovaná peniazmi- mať.
24.3.2011 10:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Například hafo pozdějších nositelů nobelových cen. Krom toho že všichni amici jsou poměrbně nedávní přistěhovalci, tak přistěhovalci dali Americe dynamiku s kterou převálcovala svět. Má to ovšem i své zápory, jako všechno.
24.3.2011 10:53 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
jo, to s tebou souhlasím, ale pak se to zvrhlo - jako turci v německu - první generace co tam přišla byla vděčná za možnosti co dostala a makali, něco dokázali. Jejich děti už moc makat nechtějí a německo má problém co s nima. Francie - to samé, Anglie - taky jim to dochází

prostě první řada se snažila a chtěla - další už jenom chce a další už ani nechce - ta předpokládá že dostane, neb na to má jako menšina/imigrant/chudák malej právo

24.3.2011 08:48 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Tak od vas jsem oslavny clanek na EU opravdu necekal.
to bylo na EU?

já jsem myslel, že to bylo na autorovu blbost ...

po zrušení otrokářství, ehm, teda nevolnictví, si člověk mohl vyjít do světa na zkušenou jak chtěl ... to (rušení) v Evropě probíhalo tuším někdy od konce 14. století až po polovinu 19. (v Rusku) - byla to též krásná doba? - války, morové rány a obecně zdravotnictví na nule, negramotnost, inkvizice ...?
Jinak co se tyce svobody pohybu obecne, neni to dnes nijak slavne.
to je pravda, a není třeba chodit pro příklady tak daleko, až do USA ... ať si třeba autor zkusí splout horní Vltavu ...

jinak jedna věc je svoboda si někam vyrazit, a druhá věc je možnost to zrealizovat ... nemám se špatně (líp než většina obyvatel tohoto státu), ale na to, abych se jen tak vožral a vyrazil autem do Itálie, fakt nemám, benzín stojí 34 korun, žere mi to 7/100, do Říma je to 1300 km, to máme tam a zpět minimálně 6 kKč, a to není ten benzín zdaleka jediný náklad - pravda, moje volba, že než dovolenou radši jsem si pořídil byt a brousím si zuby na barák (ovšem ceny nájmů ... ano, taky lze mít rodinu na 20 metrech čtverečních, ale to si radši odpustím tu Itálii)
24.3.2011 08:51 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
mno, vpodstatě chci říct, že když je člověk mladej, bohatej, a ještě k tomu vožralej, tak se nedivím, že se mu žije krásně, ale je blbost z toho dělat "krásnou dobu" :-)
Bedňa avatar 24.3.2011 09:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
To si zabil kámo :-) Ale máš vlastne pravdu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
24.3.2011 10:13 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
No, já bych na rozdíl od JS v tom blogu nehledal víc, než je nutné. Myslím, že autor měl lehce naváto a hodně dobrou náladu ze života, tak se s tím prostě chtěl podělit s ostatníma. Tak jsem to bral já a přeju mu všechno nej, těch šancí na blbý nálady je víc než dost :-)
Nobody can give you as much as I can promise you
24.3.2011 11:16 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Presne tak. Zadny politcky podtext to nemelo. Ani jsem nechtel vyjadrovat svuj vztah k EU, to vubec ne. :-)
24.3.2011 11:30 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
samozrejme, ze nejde o politiku. Z celeho Vaseho prispevku jsem jako zkuseny muz okamzite rozpoznal, ze jde jen a pouze o ten vas sexualni vztah (opravdovy nebo platonicky) k te zene.

Proto ta moje otazka na tu fotografii. Vase odpoved, ze teta je pohodova, studovana zena vyjadruje vse. Je mi jasne, ze si uvedomujete, ze na tom vztahu neco nehraje. A ten pretlak musel ven, proto ten blog - nakonec proto tady ty blogy taky sou, napr. Jilek si tady taky vlastne vzdycky odfoukne.

Dlouhodobe bych Vam ale radil se od tety odpoutat. Jiste, mlade devce ji dnes jeste nemuze konkurovat, ale budoucnost to nema.
24.3.2011 11:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Inu kolego Dadu, jest otázkou, zda zřetelný, silný, hluboký vztah kolegy maertienka k té ženě není jen personifikací vztahu k EU. Pak ovšem tento vztah k tetě naznačuje opravdu zhoubné levicové myšlení (teta ochranitelka) a je nejvyšší čas pravicově zbalit nějakou mladou, krásnou, blbou děvenku!
24.3.2011 11:53 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Tvoje první věta mi připomíná klasiku v podání Vodňanského (konkrétně zrovna rozbor filmu o Sněhurce). Pokud nešlo o inspiraci, a jde o shodu čistě náhodnou, tak by ses tím mohl živit :-). Palec hore!
Nobody can give you as much as I can promise you
24.3.2011 12:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Znám, ale nebylo to úmyslené. Podobné pizďuchoviny, vážně míněné, čítávám a tak mi to jde vcelku samo. Spíš je problém mluvit nornmálně. Joj!
24.3.2011 12:09 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Pokud nemate bezne dobre vztahy s lidmy z vasi sirsi rodiny, tak je mi vas trochu lito. Jinak to snad ani nepotrebuje komentovat.
24.3.2011 17:41 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
tak to som si včera pri čítaní toho článku pomyslela aj ja.. len nech sa chlapec teší, kým sa dá... smiať sa však na tom nádhernom svete dá aj potom, keď bude po radosti
24.3.2011 12:40 cthulhu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
brousit si zuby na barák dneska znamená mít relativně dost peněz - někdo holt panelák + cestování, jinej barák + zahrada; jinej zas obojí (někdo třeba nic) a o tom ta svoboda je taky, no ne? Buď rád, že nemusíš stát frontu na Favorita za několik ročních platů pak by ti třeba ani na ten benzín nezbylo..
24.3.2011 15:17 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
brousit si zuby na barák dneska znamená mít relativně dost peněz
no ... začínáme na ceně lepšího auta, na vsi se slušně zrekonstruovaný chalupy pořídí vpodstatě od půl mega (a barabizna za dvěstě tisíc)

(jo, toužim po něčem lepším)
- někdo holt panelák + cestování, jinej barák + zahrada; jinej zas obojí (někdo třeba nic) a o tom ta svoboda je taky, no ne?
no, já se obávám, že ta skupina "někdo třeba nic" není dneska úplně malá, a že to tak úplně o tom jejich svobodném rozhodnutí není (ohledně "panelák + cestování" viz výše poznámka o nájmech)
Buď rád, že nemusíš stát frontu na Favorita
frontu na fávo? - nepleteš si to s frontou na banány? :-)

... no dobře, výroba neuspokojovala zcela zájem, ale říkat to takhle na serveru, kde se co chvíli diskutuje pořadník na nějaký smartfoun a podobné hračky, a brečí, jak se jich sem dováží (nebo vůbec vyrábí) málo a jak je těžké to koupit, mi přijde tak trošku jako nedohlédnutí si na špičku nosu
za několik ročních platů
dovolil bych si poznamenat, že auto obdobné kategorie, jako byl tehdy Favorit, dneska přijde na několik ročních platů taky - kdo na to neměl, koupil si trabanta, tak jako si dneska koupí nějakou litrovou čínskou prďavku

a prosím, nesrovnávat, že dneska má každé auto dvacet airbagů a jánevímco, zatímco ten Favorit to neměl, takže to vlastně není stejná kategorie atd. - nemá význam snažit se dát do jedné lajny přes dvacet let technického i globalizačního pokroku (zaplavení levným dovozem z Číny etc.) ... když už, tak si hezky postavit vedle sebe toho Trabanta a toho Favorita, vyjádřit si nějak, o kolik byl Favorit lepší než Trabant, a pak si vzít tu dnešní levnou prďavku, a snažit se k tomu najít auto, co bude lepší ve stejném poměru ... možná z toho vyjde ještě něco dražšího než tipuju (já bych to viděl tak, že fávo tehdy odpovídá ochcávce ftédéíčku dneska)
pak by ti třeba ani na ten benzín nezbylo..
a tak to se pěkně pleteš

tehdá totiž ty náklady na holé živobytí tvořily podstatně menší díl příjmů než dnes, takže se mnohem líp šetřilo

(to, žes' potřeboval šetřit víc na věc, kterou dneska pořídíš za pár drobných, je něco jiného, viz o pokroku výše; já mluvím o tom, jestli na to, aby ses mohl najíst a slušně bydlet, dáš 30% platu nebo 80% platu, a ne jestli barevná televize stojí 400% platu nebo 50% platu ... jistě, záleží, co si tedy za ušetřené můžeš dovolit koupit, ale zásadní podmínka je, abys vůbec měl šetřit z čeho)
gtz avatar 24.3.2011 17:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
frontu na fávo? - nepleteš si to s frontou na banány?
Byly fronty a pořadníky jak na starší Š120 tak i na Favority a spousta lidí pro ně jezdila na Slovensko

dovolil bych si poznamenat, že auto obdobné kategorie, jako byl tehdy Favorit, dneska přijde na několik ročních platů taky - kdo na to neměl, koupil si trabanta, tak jako si dneska koupí nějakou litrovou čínskou prďavku
Trabant tehdy vycházel na cca 45000 CZK, Š120 někde k 65-72000.- Š105 se dala sehnat někde kolem 55 000.- ,ale i tak při platech cca 1800 - 2500 to bylo na hodně dlouho. Tehdy toho v bazarech moc nebylo a bylo to celkem hodně předražené. A dnes v bazarech jsou tuny aut, které nikdo nechce a dá se bez problémů najít starší auto, které se dá pořídit do ceny Š120. Favorit kdybych to měl dát do poměru s tím co jsi psal by se mohl rovnat nějaké starší Octávce.

Tehdy byly náklady na bydlení v bytech celkem ucházející, takže se dalo šetřit. A dnes 12000 za 3+1 je celkem normální cena a i proto stoupá poptávka po RD na vesnici, kde se tyto náklady dají stlačit na půlku.

no ... začínáme na ceně lepšího auta, na vsi se slušně zrekonstruovaný chalupy pořídí vpodstatě od půl mega (a barabizna za dvěstě tisíc) (jo, toužim po něčem lepším)
ideální je znát někoho kdo dělá konkurzy a prodeje nemovitostí z exekuce. Před nedávnem u nás šel do exekuce barák cca 5+1 - samostatně stojící - 10 let starý za vyvolávací cenu 2M.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.3.2011 18:55 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Byly fronty a pořadníky jak na starší Š120 tak i na Favority a spousta lidí pro ně jezdila na Slovensko
ehm, všiml sis toho smajlíku a přečetl sis další větu?
Trabant tehdy vycházel na cca 45000 CZK, Š120 někde k 65-72000.- Š105 se dala sehnat někde kolem 55 000.- ,ale i tak při platech cca 1800 - 2500 to bylo na hodně dlouho.
Škoda 136 - 1 auto, na který 3 lidi šetří 6 let

já neříkám, že to bylo lepší, nebo že tam nebyl rozdíl - ostatně viz poznámky o pokroku ... říkám jenom, že si to kolega trošku démonizuje, aby si dnešek ve srovnání mohl idealizovat

o tom Trabantu jsem měl asi trošku zkreslené představy (já ho nekupoval ...), AFAIK se s nima čile obchodovalo za míň, tak jsem nepředpokládal tak vysokou cenu nového ...
Tehdy toho v bazarech moc nebylo a bylo to celkem hodně předražené.
a myslíš, že na Západě to bylo významně lepší? - tedy, ať se nehádáme o to, co znamená "významně", tak spíše "a myslíš, že v bazarech na Západě to tehdy vypadalo stejně jako dnes?"
A dnes v bazarech jsou tuny aut, které nikdo nechce a dá se bez problémů najít starší auto, které se dá pořídit do ceny Š120.
věřím, že začátkem minulého století bylo v bazarech spousty žebřiňáků, které nikdo nechtěl :-)
Favorit kdybych to měl dát do poměru s tím co jsi psal by se mohl rovnat nějaké starší Octávce.
proč "starší"? - řeč byla o tom, co se dalo a dá koupit jako nové ...
Tehdy byly náklady na bydlení v bytech celkem ucházející, takže se dalo šetřit. A dnes 12000 za 3+1 je celkem normální cena a i proto stoupá poptávka po RD na vesnici, kde se tyto náklady dají stlačit na půlku.
12 kKč ovšem myslíš jen nájem, bez spotřeby ...
ideální je znát někoho kdo dělá konkurzy a prodeje nemovitostí z exekuce. Před nedávnem u nás šel do exekuce barák cca 5+1 - samostatně stojící - 10 let starý za vyvolávací cenu 2M.
jo, rád se seznámím ;-)
gtz avatar 24.3.2011 20:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
ehm, všiml sis toho smajlíku a přečetl sis další větu?
Přečetl, psal jsem to jen proto, aby i ostatní věděli jaké byly v tu dobu ceny. Tehdy kamarád dělal v Mototechně - Brno Lesná a jak mi říkal když viděl ty machinace s auty a s pořadníky (dělal to pan vedoucí) tak měl chuť jít pryč. Ale tehdy to bylo stejné všude. Nakonec šel dělat technika do jednoho autobazaru. No a v bazarech nic moc auta, jen samé referentské vozy apod. Cizí auta tehdy maximálně předražená a některé hodně neodborně opravená :-)

Tehdy byl Trabukainen jeden z dostupných aut (a relativně dobře sehnatelný), cena byla zhruba o 15-20K pod začátkem ceny Škodovek.

a myslíš, že na Západě to bylo významně lepší?
Bazary venku byly tehdy o hodně lepší než u nás, ono se stačilo podívat i v Jugoslávii/Maďarsku jaké tam byly auta za jaké ceny.

12 kKč ovšem myslíš jen nájem, bez spotřeby ...
Asi ano, vím, že známí bydlí v 3+1 a platí tuto částku(státní byt).
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.3.2011 17:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Přesně! To není oslava raalného socialaismu. Ale mnoho ,lidí se mělo líp. Tečka. To je prostě tak a teď si k tomu dejme ideologockou omáčku. Kdo bude vařit:
24.3.2011 23:32 cthulhu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
svoboda nerovná se právo mít se dobře. ceny v roce 1989 (průměrná mzda 3000) vs. 2009 (průměrná mzda 23000):
http://image.tn.nova.cz/media/images/750x750/Nov2009/567099.jpg?d41d
medián je cca o 2-3tis. nižší, tj. za první kvartál 2010 byl medián ~20000kč měsíčně

25.3.2011 11:36 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
svoboda nerovná se právo mít se dobře.
to je mi jasné, není mi ovšem jasné to, proč si velebiči současné "svobody" tak libují v příkladech, kdy to zrovna s tím "mít se dobře" dost souvisí ...

nemůžu se svobodně rozhodnout, že budu cestovat do Říma autem, když na to nemám, takže prakticky na tom nejsem o nic lépe, než když byl na hranicích ostnatej drát a samopalník

samozřejmě situace, kdy tam ten drát a samopalník není mi přijde z principu lepší (ostatně proč se zabývám free-as-in-speech softwarem, že), ale opustím-li principy a podívám-li se prakticky, zač jsme tu absenci drátů a samopalníků vyměnili, tak mi ta doba tak krásná nepřijde

mně osobně teda víc vyhovovalo, když jsem nemohl(*) do Říma, očumovat starý baráky mě nebaví, ale zato jsem mohl sbalit pingl a vyrazit do lesa (nebo na tu zmíněnou Vltavu), aniž by mě z něj vyhazoval nějakej ochranář, že ruším zajíce při šukání (prej víc než ten jeho prdící pionýr, na kterým si za mnou dojede)

(*) nó, ono to s tím necestováním nebylo zas tak žhavý, spousta lidí "ven" celkem v pohodě jezdila, ale to by bylo na jinou diskusi
ceny v roce 1989 (průměrná mzda 3000) vs. 2009 (průměrná mzda 23000):
http://image.tn.nova.cz/media/images/750x750/Nov2009/567099.jpg?d41d
hezký :-) ... jak se stanovuje cena bílého vína, když krabicák stojí 15 korun a na lepších party běžně bouchaj flašky za desetitisíce?
medián je cca o 2-3tis. nižší, tj. za první kvartál 2010 byl medián ~20000kč měsíčně
mno, tady se tvrdí, že to bylo o 3400 v roce 2006, a pochybuju, že se od tý doby rozdíl zmenšil, takže to se zrovna do "o 2-3tis." nevejde ...

a pak by taky nebylo od věci uvádět, jak to bylo s daněma, když se bavíme o hrubých mzdách

ale to je docela jedno, v kontextu hovoru o tom, co je "krásná doba", nemá žádný takový přímý srovnání význam, podstatný je, co doba člověku umožňovala vzhledem ke svým možnostem, a zda nám tyto možnosti připadnou dostatečné či nikoliv ... když je řeč o Římu, tak nebylo by třeba krásné být synem bohatého občana ve starověku, chodit z jedněch orgií na druhé, nechat se obskakovat otroky a ve volných chvílích se věnovat umění a vědě? - chybělo by ti potom, že si z "platu", tedy papínkova jmění, nemůžeš koupit ani toho blbýho Favorita, protože tehdy prostě auta nebyly?
25.3.2011 14:00 cthulhu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
pokud na Řím nemáš, nepodíváš se tam (nebo můžeš jet stopem a ušetříš - což jsi tenkrát nemohl). Takže seš na tom přinejhorším stejně jako za těch komárů. Jistě najdeš blogy lidí, kteři za pár šušní s batohem na zádech procestovali půl světa. Takže kdo chce..Ten Řím je jenom příklad, takže o "očumování baráků" to fakt není a dosaď si za Řím svoji libovolnou zahraniční destinaci. Ano, tenkrát nějaké zájezdy do zahraničí taky byly ale byly jen pro někoho a bylo jich zoufale málo (slyšel jsem příběh o člověku, co musel několik dní stát před Čedokem frontu na zájezd do Londýna a byl dohodnutý systém jak opustit již vystátou pozici např. na záchod, do jaké doby se tam zase vrátit atp.). Zatímco ty tu zmiňuješ diskusní pseudoproblémy typu "novej ajfoun 5.0 už je venku a v ČR furt kulový", tak věř tomu, že jeden známý sháněl za komančů minimálně půl roku šicí stroj (bez ohledu na "značku", prostě jakýkoliv), což zrovna není výrobek, který by byl tenkrát žhavou techno novinkou..prostě centrální plánování nikdy a nikde nefungovalo.

srovnává se víno podobné kvality, které tenkrát stálo 28 a dnes 60 (prostě flaška podprůměrné kvality typu "Sklepmistr"); tenkrát také šlo koupit drahé pití v Tuzexu stejně jako dneska (kdekoliv) ale to není předmětem srovnání, protože to není zboží typické spotřeby.

ad medián) ano, od té doby se rozdíl zmenšil (i kdyby ne o tolik, nebudeme se tu hádat o drobných) viz. http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/xcgfnh

taky by nebylo od věci uvést, že někteří lidé měli problémy "dostat" byt (např. nesezdaní) a na některé nezbylo vůbec.

ad starověký Řím) moje znalosti dějepisu jsou nízké, takže no comment (ale kdo by potřeboval Fávo když tě tehdy nosili na rukou nebo vozili v kočáře? ale co těch zbylých 99% obyvatel?)

26.3.2011 10:32 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
(nebo můžeš jet stopem a ušetříš - což jsi tenkrát nemohl).
a do práce mezitím, za to oč bude cesta trvat dýl, za mě půjde kdo?
Takže seš na tom přinejhorším stejně jako za těch komárů.
nejsem na tom stejně, nemůžu na tu Vltavu :-p
Zatímco ty tu zmiňuješ diskusní pseudoproblémy typu "novej ajfoun 5.0 už je venku a v ČR furt kulový",
mno, když to bereš takto, tak fronta na auto je taky pseudoproblém, v zemi slušně pokryté hromadnou dopravou ...
tak věř tomu, že jeden známý sháněl za komančů minimálně půl roku šicí stroj (bez ohledu na "značku", prostě jakýkoliv), což zrovna není výrobek, který by byl tenkrát žhavou techno novinkou..
jakýkoliv? - sakra, tak to jsme mu mohli střelit šlapací singrovku, když si máti pořídila elektrickej (a že by ho extra sháněla, o tom nic nevím) :-)
prostě centrální plánování nikdy a nikde nefungovalo.
definuj, co vše zahrnuješ pod "centrální plánování", a pak se můžeme bavit o tom "nikdy a nikde" ;-)
srovnává se víno podobné kvality, které tenkrát stálo 28 a dnes 60 (prostě flaška podprůměrné kvality typu "Sklepmistr"); tenkrát také šlo koupit drahé pití v Tuzexu stejně jako dneska (kdekoliv) ale to není předmětem srovnání, protože to není zboží typické spotřeby.
nojonojo, mě jenom tato položka "běžné denní spotřeby" dost pobavila ... btw, tuhle jsem viděl reklamu na vajíčka za 1,50 Kč, tak jaké 4?
ad medián) ano, od té doby se rozdíl zmenšil (i kdyby ne o tolik, nebudeme se tu hádat o drobných) viz. http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/xcgfnh
no, až na to, že pokud dobře vidím, tak ten článek bere průměrnou mzdu z ČSÚ, ale medián od Merces, takže sčítá hrušky s jabkama, navíc prolít jsem diskusi a někdo tam zmiňuje poměrně zásadní nesrovnalost mezi ČSÚ a Merces ...

ale to je jedno, fakt jde relativně o drobné, pointa je jinde
taky by nebylo od věci uvést, že někteří lidé měli problémy "dostat" byt (např. nesezdaní) a na některé nezbylo vůbec.
no pak ale můžeme naoplátku uvést, že ti novomanželé ho naopak mohli dostat "za nic" ...
ad starověký Řím) moje znalosti dějepisu jsou nízké, takže no comment (ale kdo by potřeboval Fávo když tě tehdy nosili na rukou nebo vozili v kočáře? ale co těch zbylých 99% obyvatel?)
to nebylo zrovna 99%, ale to je taky jedno ... to je totiž pořád o tom samém, že když se pohybujeme v porovnávání luxusu, tak to nijak moc o době celkově nevypovídá (věřím, že pro jednoho našeho známého byla krásná doba již od sedmdesátých let, kdy si lítal po celým světě po konferencích, doma si dělal ten svůj výzkum a rekreoval se na chatě u rodičů v jižních čechách; ostatně když nás tam pozval, byla to krásná doba i pro nás, třeba když jsem se s pomocí jeho syna učil jezdit na kajaku, zatímco on učil tátu na windsurfingu ...)
24.3.2011 10:34 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To by mi fakt nenapadlo, ani v 53, jet s cestovkou. Za mlada vůbec. Jinak ideál množství na cesty jsou dva až čtyři lidi, když jste hodně dobří přátelé a milujete davy, tak i šest je možných. To ale říkal ne Dag ja, Ale Dag Scott, Evropský horolezec..
Dalibor Smolík avatar 24.3.2011 11:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Jet s cestovkou se někdy vyplatí, ale záleží na konkrétní situaci a co člověk chce. Roky jsem jezdil sám, teď zase cestovku využívám. Pokud budu chtít lézt na hory, určitě s cestovkou ne ..:-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
24.3.2011 11:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Já už také jednou jel s cestovkou! I já. Ale jinak mladýho kluka bych spíš hledal někde na stopu v Iráku víc, než jak s průvodcem prohlíží památky. Což mi neva, proti gustu, žádný dišputát! Určitě fajn.

Jinak žijeme opravdu v krásný době, jen je potřeba tu hladinu udržovat někde kolem jednoho promile. :)
24.3.2011 11:49 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Já už také jednou jel s cestovkou! I já. :-)

Ono ani tak nejde o cestovku, ale o možnosti a cenu. Často využívám cestovky na zájezdy na lyžování, protože jejich package (hlavně cena letenky) vyjde levnějc, než kdybych to pořizoval sám pro pár lidí. Pak ale pochopitelně ty jejich průvodce na místě nepotřebuju.
Nobody can give you as much as I can promise you
24.3.2011 12:05 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Proto jsem s ní kdysi jel. Nejlevnější způsob jak se dostat z místa a do místa b a zpět.
24.3.2011 13:18 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Jsou destinace nebo charterový lety, kam se ani jinak, než přes cestovku, nedá dostat. Dobrý ale je, když nemusím jako konzervativní prďola plánovat cestu dopředu, pak se dá ta cesta pořídit za zlomek ceny pár dní před odletem.
Nobody can give you as much as I can promise you
24.3.2011 16:48 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Jinak žijeme opravdu v krásný době, jen je potřeba tu hladinu udržovat někde kolem jednoho promile. :)

vžy som sa divila, prečo je alkohol pri zdražovaní až na poslednom mieste)
24.3.2011 16:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Člověk až propadá paranoie. Znal jsem vesničlu. kde nikdo nikdy, od cca patnácti nevystřízlivěl. A byli všichni poziivní a nejpozději v padesáti umeřeli. Ideální občané! 
24.3.2011 17:25 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
akurát teraz cestou z práce som si v našom Kocúrkove všimla veľkoplošné reklamy na pálenice... ono by bolo výhodné, keby občania od tej pálenky pred smrťou ešte aj trochu oslepli
24.3.2011 11:43 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sem ještě s cestovkou nejel, nevím jestli to někdy zkusím. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
24.3.2011 13:00 abc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Buď té dobroty, zkus to i ve svých šedesáti a kup si jenom zlevněnou jednosměrnou.

Kdyby tě finančně vyčerpala stavba haciendy, tak dej link a přispěju.
24.3.2011 13:12 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
nelísej se, stejně s tebou nebudu kamarádit a za normálního považovat. Máš svý starosti jak sehnat na suchej chleba, tak nepřepínej svý možnosti.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
24.3.2011 15:03 jilek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Čtu, co píšeš a připadáš mi prázdný a vulgární.
24.3.2011 15:35 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Ale Ládíku Zimo se slintou si tak hezky notuješ a přijdete mi oba omezení a hloupí. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
24.3.2011 15:37 jilek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Čtu, co píšeš a připadáš mi prázdný a vulgární.
24.3.2011 16:50 whistleblower
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
je to márne, on nevie, čo je prázdny a vulgárny
24.3.2011 21:25 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Slinta je holt tejraná :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
24.3.2011 22:05 jilek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Čtu, co píšeš a připadáš mi prázdný a vulgární.
24.3.2011 22:07 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Ládík Zima je tejranej :-) Socan jeden
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
24.3.2011 23:39 jilek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Čtu, co píšeš Jeníku a s tvým vulgárním chováním na tomto webu nesouhlasím :-(
Josef Kufner avatar 24.3.2011 11:55 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A k čemu je ta cestovka dobrá?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
24.3.2011 11:57 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Taky jsem na to za šeddesát let svého života nepřišel, ale možná k něčemu dobrá je.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
Dalibor Smolík avatar 24.3.2011 12:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Dle mého pozorování se cestovka hodí na pobytové zájezdy k moři nebo do určitých hotelů. Mají slevy na ubytování, které nedostane individuální cestovatel. Všechny jiné typy cest se vyplatí uskutečnit individuálně.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
gtz avatar 24.3.2011 17:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Mají slevy na ubytování, které nedostane individuální cestovatel.
No nesouhlasím, např. v Itálii nabízí všechny cestovky apartmány/villy o cca 20-30% dráže než když si to člověk zařídí sám. To stejné platí pro hotely.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dalibor Smolík avatar 24.3.2011 20:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Jak jsem psal, jezdím do Slovinska do mořských lázní, což mi pomáhá :-). Ověřil jsem si ceny ubytování a vstupu do lázní, s cestovkou na tom ušetřím. Takže je to asi kus od kusu ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
gtz avatar 24.3.2011 21:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
My jezdíme již nějakou dobu do Itálie přes jednu Italskou cestovku a když jsem si srovnával ceny tak naše česká cestovka mi pobyt nabízela za cca 25K bez bez služeb a ta místní cestovka za cca 18000,- se vším.

A v CRO jsem měl podobnou zkušenost, ale asi je to případ od případu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dalibor Smolík avatar 24.3.2011 21:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
No, zájezd, který občas absolvuji je za 5900,- Kč - odjezd v pátek večer z Prahy a návrat ve středu ráno, polopenze (vynikající jídlo) a vstup do celého areálu zdarma. Fakultativní poznávací exkurze do okolí a Ljubljany nebo Terstu. Vše v ceně.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
24.3.2011 12:04 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
K tomu co baedeker. Řekne Vám kam jít, kam se dívat co si o tom myslet. Ovšem baedeker je báječná věc. Jedu někam, kouknu kam se má chodit a jdu jinam. Tim pádem jsem v srdci Alp sám bez davů, protože všichni s průvodci a s baedekerem obíhají doporučené trasy.
Josef Kufner avatar 24.3.2011 12:33 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Jo, k tomu aby průvodce řekl, kam nechodit to asi byde dobré :-D

Ještě mě tak napadá, že jsme kdysi jeli s cestovkou na vodu. To bylo fajn... přivezli lodě, odvezli lodě, zařídili kempy a byli poruce, když něco bylo potřeba. Ale k moři? Letenku do kapsy, spacák do batůžku a jedu :-D
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
24.3.2011 15:22 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
ale na vodu? - loď si dovezu i odvezu, kemp netřeba zařizovat, vyspím se kde mi to vyhovuje, a na co bych potřeboval někoho po ruce - předpokládám, že chlazený pivo, abych se mohl při rauchpause občerstvit, mi stejně průvodce na loď nepodá?
Průvodce tam je přece potřeba k pádlování / veslování. :)
JSEM PRASE A HOVADO.
24.3.2011 16:54 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Rekneme, ze jako vodak mas na tohle zkresleny nazor :-)
24.3.2011 19:01 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
a liší se to snad principiálně od názoru "spacák do batůžku" ...? :-p
25.3.2011 08:15 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Tim jsem chtel rict, ze ty uz lod mas, vis kam se vrtnout, jak se chovat, co cekat a co ne. Spousta lidi to nevi a proto se vrhaji do naruce cestovek. S tim spacakem a batuzkem je to nemlich to same. Mozna by ses divil, kolik lidi nema spacak ani batuzek :-)
Dalibor Smolík avatar 25.3.2011 10:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Spousta lidi to nevi a proto se vrhaji do naruce cestovek.
Jojo, je to tak. Za všechno se platí, když se člověk nevyzná. V cestovním ruchu tomu není jinak. Není třeba se nad tím pozastavovat.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
25.3.2011 11:01 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
S tim spacakem a batuzkem je to nemlich to same. Mozna by ses divil, kolik lidi nema spacak ani batuzek :-)
nedivil ... gut, takže se shodnem

tak se podívej na začátek threadu, proč to píšu ... kolega se ptal "A k čemu je ta cestovka dobrá?", a to bez smajlíku, a pak (rovněž bez smajlíku) říká, že na vodu se mu hodila

no a já zas moc nevím, co bych dělal se spacákem u moře - nanejvýše se inspirovat literaturou a válet se s hejnem tučných mastňáků na pláži po způsobu vepřů ...
25.3.2011 11:32 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
OK
no a já zas moc nevím, co bych dělal se spacákem u moře
Muzes prokladat, jeden den coby vepr, jeden den za pamatkama, jeden den do hor, jeden den za exotikou, zase jeden den jako vepr, jeden den na vodu, moznosti jsou nepreberne, jen najit ten spravny cil a cas. My si loni takhle nasli Cernou Horu v zari a moc se nam libilo. Bar, Ulcinj, Ostros, Albanie, Durmitor, Moraca, Tara... urcite se najdou i dalsi veci o kterych jeste nevime.
Dalibor Smolík avatar 25.3.2011 11:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
My si loni takhle nasli Cernou Horu v zari a moc se nam libilo. Bar, Ulcinj, Ostros, Albanie,
Wow! Tohle jsme loni absolvovali také. Bydleli jsme v Bečiči a dělali výlety do okolí. Ta Albánie byla pro mě z pochopitelných důvodů "sentimental journey"
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Josef Kufner avatar 24.3.2011 18:25 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
No ono tu loď musíš ještě někde sehnat. A když už, tak proč si ji nebjednat rovnou až na místo.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
24.3.2011 19:05 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
a ten spacák a batůžek sehnat nemusíš?

jinak dovoz lodi na místo si můžeš objednat přímo v půjčovně (když už si tedy nejseš schopen obstarat loď jiným způsobem), na to pořád nepotřebuješ cestovku
Josef Kufner avatar 25.3.2011 15:18 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Tak nějaké cestovní zavazadlo je potřeba tak jako tak. Stačí vybrat něco, co se dobře nosí a netahat s sebou všechno včetně dřezu.

Jinak jak koukám na tu "cestovku" se kterou jsme jeli na vodu, tak ono to vypadá spíš na půjčovnu, kde nabízí i "zájezdy".
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
24.3.2011 12:26 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zijeme v krasne dobe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo jo, průvodce si koupím, abych měl co nosit, čtu si ho až doma, abych věděl, co jsem pamětihodného viděl. Letenka u cestovky, tak k tomu možná jsou dobrý, ale jde si je opatřit i bez cestovek.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.