Portál AbcLinuxu, 31. května 2024 15:47


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
1.6.2011 19:11 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Budu se držet Gluonu a Pygame.
AsciiWolf avatar 1.6.2011 19:31 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Až s pomocí Gluonu a Pygame napíšeš nějakou 3D FPS/RTS/RPG, s grafikou a hratelností na úrovni minimálně toho Sauerbratenu, dej vědět. ;-)
1.6.2011 22:41 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Zastávám názor, že 3D != zábava (leda u nějakých psychedelických šíleností nebo leteckého/automobilového simulátoru, když se to doplní fyzikou atp.), u RTS a RPG to akorát dělá zmatek. Osobně považuji téměř všechny FPS za zoufale nudné.
kotyz avatar 1.6.2011 23:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Kromě Unreal Tournamentu ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
2.6.2011 11:10 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Tak.
AsciiWolf avatar 2.6.2011 13:26 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
...Quake 3, Tremulous, OpenArena, UrbanTerror, ...? ;-)
2.6.2011 15:55 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
To už ani omylem. Bohužel jsem je zkoušel. Ztráta času. Prostě UT je UT.
2.6.2011 17:47 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
quake 3 je perfektní, lepší než UT (to se nedá ale říct o OpenAreně) .. Urban Terror je taky dobrý. Ostatní moc nemusím. Spíš singleplayerovky jako half life ..
kotyz avatar 2.6.2011 21:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
To je všechno Q3 jak přes kopírák (a teď nemam namysli jenom to, že všechny běžej na ioquake engine) :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
1.6.2011 19:13 lukove
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
vyzera to vynikajuco... mne na takychto 3d hrach chyba import (ak sa tovobec da) objektov napriklad vytvorenych v blenderovi
1.6.2011 19:20 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
OF momentálně zvládá formáty modelů obj, md5, smd a iqm. .blend soubory podporovány nejspíš nebudou, nicméně z blenderu se dá třeba do toho iqm dost snadno exportovat.
1.6.2011 19:58 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkné, jak ten engine řeší písmo, bitmap font?
1.6.2011 20:01 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Momentálně bitmapy + varrays pro získávání podle koordinát, nicméně s novým GUI systémem také přijdou TTF fonty.
1.6.2011 20:12 lukove
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
pocuj quarker nerozmyslal si nad spravenim virtualneho sveta v stylu SecondLife? v tomto by si nemal konkurenciu, samozrejme ak by to nebolo nad tvoje sily, lebo inac to bude zase len dalsia strielacka
1.6.2011 20:17 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Samozřejmě že to není "jen střílečka" --> můžeš v tom tvořit i RPGčka, i platformery, nejspíš i RTS třeba (s ovládáním kamery) .. v podstatě cokoliv. S příchodem online podpory se z toho stane celý "svět her", kde každý bude moct tvořit a distribuovat své hry a ostatní si je budou moct snadno z klienta stahovat a hrát. Mám i plány povolit na masterserveru komerční hry a jejich distribuci.

Jediný problém pro "open world" je formát map, a problém že nemůžeš mapy spojovat do "cells" a plynule mezi nimi přecházet - tzn. musely by se explicitně udělat přechody mezi mapami. Co se týče velkého počtu entit apod., později bude implementovaný scene manager, který bude vylepšovat efektivitu.
AsciiWolf avatar 2.6.2011 13:27 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
+1
1.6.2011 20:18 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Ok, tom případě jdi přímo do freetype2, namísto SDL_ttf;)
1.6.2011 20:24 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
už jsem s tím dělal nějaký testy, sdl_ttf stojí za ho*no, freetype2 je celkem low-level ale funguje vcelku dobře - udělal jsem si v opengl jednoduchou aplikaci na vykreslování a není to problém .. rozmýšlím se mezi vlastním algoritmem pro storage s freetype2 a ftgl - ono napsat pro herní engine pořádnou správu fontů s ttf není úplně jednoduchý, protože překreslování apod. není zrovna efektivní a je potřeba to nějak cachovat, aby se neztrácel výkon.
1.6.2011 21:23 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Ono písmo je celkově komplikovaná věc. U nás je to jednoduché (1 char == 1 glyph), ale třeba arabština to má trochu komplikovanější, a je otázka, jestli takové jazyky chceš vůbec podporovat. Jestli jo, tak je tu SDL_Pango, ale je to další moře závislostí. Já to ve Fogu zatím neřeším, ale snažím se navrhnout API, aby to do budoucna bylo možné (text renderovat přes layout, který v budoucnu využije text-script).
1.6.2011 22:50 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
jasně - no podpora pro třeba tu arabštinu nemusí být explicitní, ale bylo by dobrý, kdyby tam byl systém, který ty jazyky bude zvládat - v budoucnu. Samozřejmě samotný core engine nepotřebuje moc i18n/l10n, ale jednotlivý hry by to mohly potřebovat.
Bilbo avatar 3.6.2011 17:40 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Arabština je navíc right-to-left (stejně jako třeba hebrejština) a pokud se míchá s latinkou tak je to celkem maglajs to pak dobře renderovat :). To už jsou skoro lepší čínský znaky, což je sice rozsypanej čaj, ale zobrazuje se aspoň normálně LTR a nemusí se jako u arabštiny spojovat.
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
3.6.2011 18:38 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
no, to by se dalo řešit tyhle asijský a arabský písma přes fribidi.
Petr Tomášek avatar 5.6.2011 20:54 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Hovadina. Pokud tomu nerozumíš, použij kompletní řešení; takže buď pango, nebo ICU. To řeší všechno prostě tomu dáš řetězec, ono ti to rozkouzkuje na kousky používající stejný jazyk; tyhle kousky uspořádá případně podle bi-di agoritmu; jednotlivé kousky přetransformuje (dost složitým způsobem) na seznam glyphů a jejich přesnou pozici. Pokud si to uděláš vlastní, tak tím budeš nasírat lidi, kteří by daný jazyk využili (znám to velmi dobře, např. OpenOffice dlouho používal vlastní udělátko, jen částečně postavené na ICU... jak mě to u některýh jazyků s*alo... dodnes je tam pár blbejch chyb...)
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
robotics avatar 2.6.2011 07:38 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čau, trochu offtopic, ale kdy budou balíčky e17 pro debian squeeze? Celou dobu sem se těšil až přejdu z lennyho abych měl zase Ečko a ono prd. :-)
Používejte Windows.
robotics avatar 2.6.2011 07:39 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Jestli na to nemáš čas, tak mi dej přesnej postup jak to udělat a já budu dělat e17 balíčky pro debian 64bit. Ale musel by to být nějaký postup abych to pochopil :-).
robotics avatar 2.6.2011 07:40 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Sice sem si ho podle nějakého návodu už doinstaloval, ale je to nějaké osekané, je tam málo modolů a je to tak nějak naprd.
robotics avatar 2.6.2011 07:40 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Podle toho easy_17.sh skriptu nebo jak se jmenuje.
2.6.2011 20:14 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Nejspíš až pro E 1.0
2.6.2011 09:16 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koukám, že lidské zdroje jsou, a né že né... Kdyby se toho chopili šikovní lidi a pokusili se udělat první linuxuvou hru (třeba střílečku, to je jedno) s příběhem stylu Half-life, to by byla bomba...
Bilbo avatar 3.6.2011 17:38 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Tak zrovna vymyslet dobrý příběh je vcelku netriviální a v novějších hrách obvykle programátoři dělají menší část práce (jeden nebo 2 lidi dělají engine, ale dalších 5 až 10 dělá grafiku, zvuky, levely, mapy, vymýšlí příběh, dialogy, questy, atd ...). U větších týmů je lidí víc, ale poměr asi bude stejný :)
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
Petr Tomášek avatar 2.6.2011 13:04 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hele a nebylo by lepčí místo vlastního serveru použít telepathy-tubes?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
2.6.2011 15:03 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Nemyslím si, snažím se omezovat závislosti a udělat kód co nejvíce přenositelný (později i např. na konzole); přidávání dalších závislostí je v tomto kontraproduktivní
2.6.2011 18:19 random
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Ale přidávat závislosti je mnohem lepší než přidávat kód. Pokud tedy existuje aplikace nebo knihovna, která dělá aspoň zhruba to, co chceš. V podstatě si tím rozšiřuješ vývojářskou základnu.
2.6.2011 18:23 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
mluvím ne o potřebných závislostech, ale o redundantních závislostech. A správa klienta / serveru funguje naprosto bez problému i s ENet knihovnou, která je přiložena a je použita i v Sauerbratenu. Není třeba přidávat žádnou další závislost, prozatím.
Petr Tomášek avatar 2.6.2011 19:49 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Jenže telepathy dělá něco jiného: ta umožňuje protunelovat streamy přes NAT kamkoliv - stačí, aby účastníci měli Jabber server... Vůbec pak není nějaký servery třeba řešit...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
2.6.2011 20:14 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
No, nemyslím, že prozatím něco takovýho potřebuju. Zvlášť když mám funkční systém.
Petr Tomášek avatar 3.6.2011 12:41 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Ty to mozna nepotrebujes, ale uzivatele her by mozna ocenili, ze by nemuseli instalovat nejakej blbej server, chapes?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
3.6.2011 14:16 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Ale vždyť oni nic instalovat nemusí. Klient i server jsou součástí enginu a oba mají funkce specifické pro engine. Pro každý build tak dostaneš dvě binárky.
Petr Tomášek avatar 5.6.2011 20:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
A jak se jako spojí, když jsou oba někde v p****i za NATem?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
5.6.2011 23:37 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
No, záměr je ten, aby uživatel žádný server ani nespouštěl; server je součástí, ale neměl by být vyžadovaný; servery poběží přímo u OctaForge a uživatelé se budou jenom připojovat jakožto klienti. Server je přiložen ze dvou důvodů - 1) někdo chce poskytovat vlastní servery pro uživatele; 2) pokud běží OF lokálně jakožto SP (v tom případě se použije server na localhostu). Až poběží master server a herní servery, tak de facto uživatelé vůbec serverovou binárku většinou potřebovat nebudou.
Petr Tomášek avatar 6.6.2011 16:31 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
No a proto říkám, že je daleko jednodušší postavit celou technologii na XMPP, protože tam už máš infrastrukturu hotovou a můžeš využít jak toho, že si uživatel může sám zvolit svůj server, tak taky server-server komunikaci...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
2.6.2011 22:59 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
kdyby jste radši programovali CAD. :-)))
Dreit avatar 17.9.2013 16:00 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine

...v OctaForge :-D

Nope

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.